Zm.: decyzja w sprawie utworzenia Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, działającego w formie organizacyjno-prawnej innej jednostki organizacyjnej, o której mowa w art. 32 ust. 2 pkt 4 ustawy z 28 września 1991 r. o lasach.
B.I.LP.2007.4.22
Akt jednorazowyDECYZJA Nr 9
Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych
z dnia 2 marca 2007 r.
zmieniająca decyzję nr 73 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 31 października 2006 r. oraz wprowadzająca tekst jednolity decyzji nr 73 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 31 października 2006 r. w sprawie utworzenia Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, działającego w formie organizacyjno-prawnej innej jednostki organizacyjnej, o której mowa wart. 32, ust. 2, pkt 4 ustawy z 28 września 1991 r. o lasach
Na podstawie § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 50 ministra ochrony środowiska, zasobów naturalnych i leśnictwa z 18 maja 1994 r. w sprawie nadania statutu Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe oraz w związku z upoważnieniem zawartym w art. 33, ust. 1 ustawy z 28 września 1991 r. o lasach postanawiam, co następuje.
1. W § 2 dodaję ust. 4 w brzmieniu:
"4. Dla zachowania funkcjonalności Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych dyrektor centrum, za zgodą dyrektora generalnego LP, może tworzyć nowe sekcje i samodzielne stanowiska pracy."
2. W § 3, ust. 1, w rubryce tabeli dotyczącej sekcji budżetów zewnętrznych, określającej opis prowadzonej działalności, skreśla się nawias o treści "(innych niż środki publiczne pochodzące z budżetu Unii Europejskiej)."
3. W § 3, ust. 1, w rubryce tabeli dotyczącej sekcji budżetów zewnętrznych, określającej opis prowadzonej działalności, dodaje się zdanie o treści "Opracowanie programów, koncepcji i wniosków dla projektów realizowanych przez jednostki LP i innych zleceniodawców."
4. W § 4, ust. 2, pkt 1 otrzymuje brzmienie: "1) specjalistę w zakresie ochrony środowiska,"
5. W § 4, ust. 3, po wyrazie Środowiska stawia się kropkę i skreśla się wyrazy: "oraz poinformowania odpowiednich organów Komisji Europejskiej."
6. W § 4, ust. 4 otrzymuje nowe brzmienie: "Sposób zatrudnienia oraz wysokość wynagrodzenia członków rady centrum, o których mowa w ust. 2, określa dyrektor generalny LP w umowie zawieranej z członkiem rady."
7. W § 5 skreśla się punkt 1 i 2 oraz punkt 5 zmieniając dotychczasową numerację punktów na numerację według kolejności.
8. W § 5, punkcie 7 i 12 słowo "zatwierdzanie" zastępuje się słowem "opiniowanie".
1. § 3 otrzymuje nowe brzmienie o treści:
"1. Posiedzenia rady odbywają się co najmniej raz na kwartał. Posiedzenie zwołuje przewodniczący rady.
2. Posiedzenia rady mogą być również zwoływane na pisemny wniosek trzech jej członków lub pisemny wniosek dyrektora Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych. Wniosek powinien wskazywać proponowany porządek obrad oraz uzasadnienie potrzeby zwołania posiedzenia.
3. Posiedzenia zwołane na wniosek członków rady lub dyrektora Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych powinny być zwołane nie później niż w ciągu 21 dni od dnia złożenia wniosku przewodniczącemu rady.
4. Zawiadomienie o posiedzeniu rady określa dzień, godzinę i miejsce posiedzenia oraz szczegółowy porządek obrad. Zawiadomienie podpisuje przewodniczący rady i doręcza jej członkom co najmniej na 14 dni przed posiedzeniem.
5. Zawiadomienie o posiedzeniu rady doręcza się jej członkom listem poleconym lub pocztą kurierską, albo elektroniczną za potwierdzeniem zwrotnym.
6. Materiały dotyczące przedmiotu obrad doręczane są członkom rady co najmniej na trzy dni przed posiedzeniem.
7. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przewodniczący rady może zwołać posiedzenie bez zachowania trybu i terminów, o których mowa wyżej."
2. W § 7, ust. 5 otrzymuje nowe brzmienie o treści:
"W uzasadnionych szczególnymi okolicznościami przypadkach przewodniczący rady - z własnej inicjatywy lub na wniosek dyrektora Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych lub ponad połowy członków rady - może podjąć decyzję o rozpatrzeniu przez radę projektu uchwały w drodze głosowania korespondencyjnego lub przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość (tryb głosowania obiegowego), określając termin zajęcia stanowiska. Wraz z zawiadomieniem o zastosowaniu trybu obiegowego doręcza się członkom rady projekt uchwały, która ma być podjęta w tym trybie."
3. Dodaje się ust. 6 o treści:
"Do ważności uchwały podjętej w trybie głosowania obiegowego niezbędne jest powiadomienie wszystkich członków rady i przekazanie im projektu uchwały. Oddanie głosu następuje poprzez złożenie podpisu na projekcie uchwały z dodaniem odpowiednio wyrazów: «jestem za» lub « jestem przeciw», albo poprzez zajęcie stanowiska za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Uchwała podejmowana jest bezwzględną większością głosów oddanych."
4. Dodaje się ust. 7 o treści:
"Dyrektor Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych sporządza projekt protokołu z przebiegu i wyników głosowania projektu uchwały w trybie obiegowym i przedstawia go do podpisu przewodniczącemu rady. Uchwała podjęta w trybie głosowania obiegowego umieszczana jest w treści protokołu najbliższego posiedzenia rady."
5. Dotychczasowy ust. 6 w § 7 oznacza się jako ust. 8.
6. Dotychczasowy ust. 7 w § 7 oznacza się jako ust. 9.
7. W § 8, ust. 2 skreśla się pkt 1, 3 i 6 oraz zmienia dotychczasową numerację punktów na numerację według kolejności.
8. W § 11 ust. 1 otrzymuje nowe brzmienie o treści:
"Członkowie rady za udział w pracach rady otrzymują wynagrodzenie ustalone przez dyrektora generalnego LP w umowie zawieranej z członkiem rady."
ZAŁĄCZNIK Nr 1
DECYZJA NR 73
DECYZJA NR 73
z 31 października 2006 r.
(tekst jednolity)
W SPRAWIE UTWORZENIA CENTRUM KOORDYNACJI PROJEKTÓW ŚRODOWISKOWYCH, DZIAŁAJĄCEGO W FORMIE ORGANIZACYJNO-PRAWNEJ INNEJ JEDNOSTKI ORGANIZACYJNEJ, O KTÓREJ MOWA WART. 32, UST. 2, PKT 4 USTAWY Z 28 WRZEŚNIA 1991 R. O LASACH1, PO NANIESIENIU ZMIAN WPROWADZONYCH DECYZJĄ NR 9 DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH Z 2 MARCA 2007 R.
OR-015-5/06
Na podstawie § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe2, w wykonaniu uprawnienia dyrektora generalnego Lasów Państwowych, określonego w art. 33, ust. 3, pkt 2 ustawy z 28 września 1991 r. o lasach3, a także w wykonaniu zapowiedzi ujętych w zarządzeniu nr 40 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 31 sierpnia 2006 r. w sprawie ustalenia obszaru zadaniowego, organizacji i kompetencji oraz działań zmierzających do utworzenia Ogólnokrajowej Jednostki Akwizycyjno-Wdrożeniowej, działającej w formie organizacyjno-prawnej innej jednostki organizacyjnej, o której mowa w art. 32, ust. 2, pkt 4 ustawy z 28 września 1991 r. o lasach (znak: OR-13-2/06) postanawiam, co następuje.
Struktura organizacyjna
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Zadania do realizacji przez centrum
KOMÓRKA ORGANIZACYJNA CENTRUM | OPIS PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI | KOMENTARZE, UWAGI I ROZWINIĘCIA | ||
1 | 2 | 3 | ||
Rada centrum | sprawowanie nadzoru nad dyrektorem centrum; wykonywanie zadań opiniodawczo-doradczych na rzecz dyrektora centrum oraz poszczególnych jego struktur wewnętrznych | rada centrum wykonuje (z uwzględnieniem umocowania zawartego w § 5) wszystkie czynności nadzorczo-kontrolne, przypadające - w stosunku do innych jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych o zasięgu krajowym z mocy ustawy o lasach - dyrektorowi generalnemu Lasów Państwowych; katalog uprawnień przywiązanych do rady centrum podano w § 5; na wniosek dyrektora centrum rada wydaje opinie oraz udziela porad o charakterze merytorycznym; | ||
Dyrektor centrum | kierowanie centrum; reprezentowanie centrum na zewnątrz (w tym składanie oświadczeń woli i wiedzy w imieniu centrum) | umocowanie dyrektora centrum do reprezentowania centrum zostało zawarte w dalszej części decyzji; katalog uprawnień majątkowych i niemajątkowych, przypadających dyrektorowi centrum, podano w dalszej części decyzji; | ||
Pion funkcjonalny | stanowisko ds. księgowości | działalność pomocnicza na rzecz centrum w zakresie jego rachunkowości | stanowisko prowadzi urządzenia księgowe centrum; sporządza sprawozdania wymagane ustawą o rachunkowości; zasila dział planowania i analiz w potrzebne dane; prowadzi rozliczenia skarbowe i inne rozliczenia o charakterze publicznoprawnym, a także sprawy kadrowo-płacowe; | |
dział planowania i analiz | działalność pomocnicza na rzecz centrum w zakresie sporządzania oraz realizacji jego planu finansowo-gospodarczego; sporządzanie wszelkiej dokumentacji wnioskującej o uruchomienie płatności na rachunek centrum (w tym wystawianie faktur); sporządzanie wszelkich analiz ekonomicznych (w tym o charakterze prognostycznym); sporządzanie sprawozdań wewnętrznych i zewnętrznych; sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej oraz wszelkich wymaganych raportów; | w wykonywaniu swoich zadań dział prowadzi ścisłą współpracę z komórkami organizacyjnymi pionu merytorycznego, a także innymi komórkami pionu funkcjonalnego; | ||
dział ds. logistyki | działalność pomocnicza na rzecz centrum, polegająca na: a) prowadzeniu sekretariatu rady centrum oraz dyrektora centrum, b) rejestrowaniu wpływów i rozchodów korespondencyjnych, c) prowadzeniu stron internetowych, d) zamawianiu usług mających na celu utrzymanie centrum w technicznej i merytorycznej sprawności do działania, e) prowadzeniu ewidencji rzeczowych aktywów trwałych, f) prowadzeniu ewidencji wartości niematerialnych i prawnych, g) prowadzeniu zaopatrzenia materiałowego (gospodarki magazynowej) centrum; | zakres zadaniowy stanowiska ds. logistyki obejmuje w szczególności zarządzanie czasem rady centrum oraz dyrektora centrum, protokołowanie spotkań, utrzymywanie kontaktu z mediami, sporządzanie projektów niektórych pism, prowadzenie księgi wpływów i rozchodów korespondencji centrum, zamawianie wszelkich usług zewnętrznych utrzymujących centrum w technicznej i merytorycznej zdolności do działania (zamawianie usług: cateringowych, konserwatorskich, ekspertyz prawnych, obsługi prawnej, socjalnych oraz wszelkich innych niezbędnych usług o charakterze outsourcingowym) | ||
stanowisko ds. audytu | działalność pomocnicza na rzecz centrum polegająca na kontroli wewnętrznej oraz wykonywaniu badań i ocen dokumentacji rozliczeniowej, sporządzanej przez centrum | stanowisko ds. audytu jest w szczególności obowiązane do sporządzania wszelkich dokumentacji ocennych, wymaganych warunkami korzystania ze środków zasilania zewnętrznego | ||
Pion merytoryczny | sekcja zamówień publicznych | działalność na rzecz dyrektora generalnego Lasów Państwowych, polegająca na prowadzeniu procesu zamówieniowego w Lasach Państwowych - w każdym przypadku, w którym faktyczne czynności, mające na celu wybór dostawcy, wykonawcy lub usługodawcy, przypadają osobiście dyrektorowi generalnemu Lasów Państwowych | szczegółowy sposób wykonywania zadań ustala zarządzenie dyrektora generalnego Lasów Państwowych w sprawie ustalenia sposobu wykonywania w Lasach Państwowych niektórych przepisów "Prawa zamówień publicznych"4 oraz postępowania przy wyborze wykonawców w stanach faktycznych, w których prawa zamówień publicznych się nie stosuje | |
sekcja wdrażania Priorytetu V | wykonywanie wszelkich czynności prawnych i faktycznych, zleconych Lasom Państwowym do wykonywania w ramach pomocy udzielanej ministrowi środowiska jako jednostce pośredniczącej w odniesieniu do Sektorowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (Priorytet V) | enumeratywny katalog zadań, jak też szczegółowy sposób realizowania oraz rozliczania zadań przypadających centrum, jest corocznie utrwalany w porozumieniu (umowie), zawieranej na mocy art. 130 ustawy o finansach publicznych, między ministrem środowiska i dyrektorem generalnym Lasów Państwowych | ||
sekcja zarządzania Life+ | promowanie programu Life+ przed procesem naboru wniosków; przygotowywanie rocznych projektów krajowych programów prac; prowadzenie naboru wniosków od przyszłych beneficjentów; ocena i wybór wniosków; podpisywanie umów z beneficjentami; monitorowanie realizacji projektów; merytoryczne, formalne i techniczne rozliczanie zakończonych projektów; prowadzenie rozliczeń finansowych z Komisją Europejską; płatności na rzecz beneficjentów; sprawozdawczość wobec Komisji Europejskiej oraz wynikająca z prawa krajowego; prowadzenie baz danych projektów; prowadzenie strony internetowej; pośredniczenie, działanie w imieniu potencjalnych beneficjentów oraz inna pomocniczość w zakresie zapewnienia wkładu środków krajowych; | szczegółowy katalog zadań oraz sposób ich realizacji jest ustalany w drodze umowy między dyrektorem centrum i Komisją Europejską; przedmiotem odrębnego uzgodnienia jest umowa o dofinansowanie kosztów osobowych centrum - w części odnoszącej się do zarządzania instrumentem Life+ | ||
sekcja budżetów zewnętrznych | identyfikowanie możliwości korzystania przez Lasy Państwowe z różnych środków zewnętrznego zasilania budżetu LP; promowanie możliwości, o których mowa w zdaniu poprzedzającym; katalogowanie zapotrzebowania jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych na inne ww. środki zewnętrzne krajowe i zagraniczne; pomoc na rzecz różnych jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych w przygotowywaniu programów oraz wniosków o przyznanie środków na realizację zadań, jak też prowadzeniu rozliczeń; opracowanie programów, koncepcji i wniosków dla projektów realizowanych przez jednostki LP i innych zleceniodawców | |||
sekcja akumulacji węgla | wykonywanie czynności prawnych i faktycznych przypadających dyrektorowi generalnemu Lasów Państwowych w związku z Protokołem z Kioto, obrotem uprawnieniami do emisji oraz zarządzaniem jednostkami pochłaniania, związanymi z zalesianiem i wylesianiem gruntów oraz realizacją programu gospodarki leśnej, nastawionego na zwiększenie pochłaniania dwutlenku węgla przez lasy | obszar zadaniowy sekcji akumulacji węgla został przybliżony w dalszej części niniejszej decyzji | ||
stanowisko pomocy partnerskiej | podejmowanie wszelkich działań pomocowych przy tworzeniu programów rozwojowych przez kontraktorów Lasów Państwowych (zakłady usług leśnych) oraz nabywców efektów działalności leśnej (w szczególności przez nabywców drewna) | stanowisko ma przede wszystkim charakter konsultacyjny, jednak w miarę potrzeb centrum na zamówienie zakładów usług leśnych oraz np. nabywców drewna przygotowuje za odpłatnością projekty konkretnych programów pomocowych, a także realizuje inne zadania |
– aukcji na uprawnienia do emisji8,
– zbywania jednostek pochłaniania9,
(zadanie sekcji akumulacji węgla);
– prowadzenia aukcji na uprawnienie do emisji;
– systemu zarządzania jednostkami pochłaniania z zastrzeżeniem ust. 3,
– projektu planu rozdziału jednostek pochłaniania,
– sprawozdań Lasów Państwowych z pochłaniania dwutlenku węgla przez lasy,
– raportu końcowego z pochłaniania dwutlenku węgla przez lasy;
Umocowanie do działania i reguły działania rady centrum i dyrektora centrum
Plan finansowy dochodzenia centrum do osiągnięcia zdolności do działania
Plan kosztów bieżących i nakładów inwestycyjnych centrum do końca roku 2006:
System finansowy centrum
WYSZCZEGÓLNIENIE AKTYWU | ROZSTRZYGNIĘCIE CO DO UPRAWNIENIA DO WŁADANIA MAJĄTKIEM | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Aktywa trwałe (aktywa jednostki, które nie są zaliczane do aktywów obrotowych) | ||||
środki trwałe | nieruchomości | grunty | centrum | |
(rzeczowe aktywa trwałe i zrównane z nimi, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, kompletne, zdatne do użytku i przeznaczone na potrzeby centrum) | budynki | ma uprawnienie do władania wymienionymi obok nieruchomościami w takim zakresie, w jakim są one niezbędne jako siedziba i inna infrastruktura budowlana centrum (potrzebna do realizacji zadań centrum) | ||
budowle | brak uprawnień | |||
prawo użytkowania wieczystego gruntów | brak uprawnień | |||
lokale będące odrębną własnością | centrum ma uprawnienie do władania wymienionymi obok lokalami w takim zakresie, w jakim są one potrzebne jako siedziba centrum lub inna infrastruktura biurowa | |||
spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego | brak uprawnień | |||
spółdzielcze prawo do lokalu użytkowego | brak uprawnień | |||
maszyny, urządzenia, środki transportu | centrum ma uprawnienie do władania maszynami, urządzeniami i środkami transportu wyłącznie w takim zakresie, w jakim podyktowane to jest potrzebami wynikającymi z realizacji zadań centrum | |||
inne rzeczy nie będące obrotowymi aktywami rzeczowymi | centrum ma uprawnienie do władania innymi rzeczami, będącymi aktywami trwałymi wyłącznie w takim zakresie, w jakim podyktowane to jest potrzebami wynikającymi z realizacji zadań centrum | |||
ulepszenia w obcych środkach trwałych | centrum ma uprawnienie do władania nakładami w obcych środkach trwałych, jeśli podyktowane to jest potrzebami kształtowania infrastruktury biurowej centrum | |||
inwentarz żywy | brak uprawnień | |||
środki trwałe w budowie (środki trwałe w okresie ich budowy, montażu lub ulepszenia już istniejącego środka trwałego) | centrum ma uprawnienie do władania środkami trwałymi w budowie, jeśli ich wytwarzanie jest podyktowane uzasadnionymi potrzebami centrum | |||
wartości niematerialne i prawne (nabyte przez centrum prawa majątkowe, nadające się do gospodarczego wykorzystania, o przewidywanym okresie ekonomicznej użyteczności dłuższym niż rok, przeznaczone do używania na potrzeby centrum) | ||||
autorskie prawa majątkowe, prawa pokrewne, licencje, koncesje | centrum ma uprawnienie do władania wymienionymi obok wartościami | |||
prawa do wynalazków, patentów, znaków towarowych, wzorów użytkowych oraz zdobniczych | niematerialnymi i prawnymi, jeśli są one potrzebne do realizacji zadań centrum | |||
know-how | ||||
koszty zakończonych prac rozwojowych | ||||
inne wartości niematerialne i prawne | ||||
nabyta wartość firmy | brak uprawnień | |||
długoterminowe aktywa finansowe (aktywa finansowe, płatne i wymagalne lub przeznaczone do zbycia w ciągu okresu przekraczającego 12 miesięcy od dnia bilansowego lub od daty ich założenia, wystawienia lub nabycia) | ||||
instrumenty kapitałowe wyemitowane przez inne jednostki | brak uprawnień | |||
wynikające z kontraktu prawo do otrzymania aktywów pieniężnych | brak uprawnień | |||
wynikające z kontraktu prawo do wymiany instrumentów finansowych z inną jednostką na korzystnych warunkach | brak uprawnień | |||
należności długoterminowe | brak uprawnień | |||
rozliczenia międzyokresowe trwające dłużej niż 12 miesięcy od dnia bilansowego | wyłącznie dla celów odroczonego podatku dochodowego od osób prawnych oraz rozliczania wyposażenia mającego charakter środków trwałych | |||
inwestycje długoterminowe (aktywa trwałe, nabyte przez centrum nie w celu ich użytkowania, lecz osiągnięcia korzyści ekonomicznych, wynikających z przyrostu wartości tych aktywów, uzyskania z nich przychodów w formie odsetek, dywidend - udziałów w zyskach - lub innych pożytków, w tym również z transakcji handlowej) | ||||
aktywa finansowe jako inwestycje długoterminowe | ||||
instrumenty kapitałowe wyemitowane przez inne jednostki | brak uprawnień | |||
wynikające z kontraktu prawo do otrzymania aktywów pieniężnych | brak uprawnień | |||
wynikające z kontraktu prawo do wymiany instrumentów finansowych z inną jednostką na korzystnych warunkach | brak uprawnień | |||
nieruchomości jako inwestycje długoterminowe | brak uprawnień | |||
wartości niematerialne i prawne jako inwestycje długoterminowe | brak uprawnień | |||
lokaty zakładów ubezpieczeń | brak uprawnień | |||
inne inwestycje długoterminowe | brak uprawnień | |||
Aktywa obrotowe | obrotowe aktywa rzeczowe (aktywa rzeczowe przeznaczone do zbycia lub zużycia w ciągu 12 miesięcy od dnia bilansowego lub w ciągu normalnego cyklu operacyjnego właściwego dla danej działalności, jeżeli trwa on dłużej niż 12 miesięcy) | |||
materiały nabyte w celu zużycia na własne potrzeby | centrum ma uprawnienie do władania materiałami potrzebnymi do realizacji jego zadań | |||
wytworzone lub przetworzone przez centrum produkty gotowe (wyroby i usługi) zdatne do sprzedaży | centrum ma uprawnienia do władania produktami w postaci usług, o których mowa w § 3, ust. 2 i 3 niniejszej decyzji | |||
wytworzone lub przetworzone przez centrum produkty gotowe (wyroby i usługi) w toku produkcji | brak uprawnień | |||
półprodukty | brak uprawnień | |||
towary nabyte w celu odprzedaży w stanie nieprzetworzonym | brak uprawnień | |||
obrotowe aktywa finansowe (aktywa pieniężne albo inne aktywa finansowe, płatne i wymagalne lub przeznaczone do zbycia w ciągu 12 miesięcy od dnia bilansowego lub od daty ich założenia, wystawienia lub nabycia) | ||||
aktywa pieniężne | krajowe środki płatnicze | centrum ma uprawnienie do władania krajowymi środkami płatniczymi, jakie na rachunku centrum - zgodnie z planem kont centrum - pojawiają się w toku realizacji jego zadań | ||
waluty obce i dewizy | jeśli wymagać tego będzie wypełnienie zadań centrum | |||
inne aktywa finansowe (w szczególności odsetki od aktywów finansowych) UWAGA: jeżeli aktywa te są płatne lub wymagalne w ciągu 3 miesięcy od dnia ich otrzymania, wystawienia, nabycia lub założenia (lokaty), to na potrzeby rachunku przepływów pieniężnych zalicza się je do środków pieniężnych, chyba że ujmuje się je w przepływach z działalności inwestycyjnej (lokacyjnej) | centrum ma uprawnienie do władania odsetkami od aktywów pieniężnych (łącznie z odsetkami od lokat bankowych przejściowo wolnych środków pieniężnych) | |||
instrumenty kapitałowe wyemitowane przez inne jednostki | brak uprawnień | |||
wynikające z kontraktu prawo do otrzymania aktywów pieniężnych | brak uprawnień | |||
wynikające z kontraktu prawo do wymiany instrumentów finansowych z inną jednostką na korzystnych warunkach | brak uprawnień | |||
należności krótkoterminowe (ogół należności z tytułu dostaw i usług oraz całość lub część należności z innych tytułów niezaliczonych do aktywów finansowych, a które stają się wymagalne w ciągu 12 miesięcy od dnia bilansowego) | centrum ma uprawnienie do władania należnościami krótkoterminowymi, powstającymi w toku normalnej działalności centrum | |||
rozliczenia międzyokresowe, trwające nie dłużej niż 12 miesięcy od dnia bilansowego | centrum ma uprawnienie do stosowania rozliczeń międzyokresowych -jednak na warunkach wynikających ściśle z planu kont centrum | |||
inwestycje krótkoterminowe | aktywa finansowe jako inwestycje krótkoterminowe | |||
instrumenty kapitałowe wyemitowane przez inne jednostki | ||||
wynikające z kontraktu prawo do otrzymania aktywów pieniężnych | brak uprawnień | |||
wynikające z kontraktu prawo do wymiany instrumentów finansowych z inną jednostką na korzystnych warunkach | brak uprawnień | |||
nieruchomości jako inwestycje krótkoterminowe | brak uprawnień | |||
wartości niematerialne i prawne jako inwestycje krótkoterminowe | brak uprawnień | |||
inne inwestycje krótkoterminowe | brak uprawnień |
– ciężar kosztów funkcjonowania Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych (ust. 1, pkt 1),
– ciężar funduszu leśnego (ust. 1, pkt 2),
– środki uzyskiwane przez Lasy Państwowe na podstawie art. 54 ustawy z 28 września o lasach na prowadzenie zadań zlecanych Lasom Państwowym przez administrację rządową (ust. 1, pkt 3 oraz ust. 1, pkt 5).
System zabezpieczenia dobrego wykorzystania środków pomocowych przepływających przez centrum
Regulacje końcowe
- niniejsza decyzja bez zbędnej zwłoki zostanie objęta niezbędnymi zmianami.
______
1 Art. 32, ust. 2, pkt 4 ustawy z 28 września 1991 r. o lasach (tj. Dz. U. 05.45.435; Dz. U. 05.157.1315; Dz. U. 05.167.1399; Dz. U. 05.175.1460; Dz. U. 5.175. 1462) stanowi, że "w skład Lasów Państwowych wchodzą (...) inne jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej".
2 Statut Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe został nadany zarządzeniem nr 50 ministra ochrony środowiska, zasobów naturalnych i leśnictwa z 18 maja 1994 r. § 6 Statutu Lasów Państwowych stanowi, że w wykonaniu zadań określonych przez ustawę (o lasach) oraz przez przepisy wykonawcze do ustawy, a także innych przepisów prawnych dyrektor generalny wydaje zarządzenia i decyzje obowiązujące w Lasach Państwowych.
3 Art. 33, ust. 3, pkt 2 ustawy z 28 września 1991 r. o lasach stanowi, że "Dyrektor generalny (...) tworzy, łączy, dzieli i likwiduje jednostki organizacyjne o zasięgu krajowym, o których mowa w art. 32, ust. 2, pkt 4 ustawy o lasach.
4 Ustawa z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, Dz. U. z 2004 r. nr 19, poz. 177, nr 96, poz. 959, nr 116, poz. 1207, nr 145, poz. 1537, nr 273, poz. 2703, z 2005 r. nr 163, poz. 1362, nr 184, poz. 1539, z 2006 r. nr 79, poz. 551).
5 Mowa o zarządzeniu dyrektora generalnego Lasów Państwowych w sprawie ustalenia szczegółowej klasyfikacji działalności Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe.
6 Art. 33, ust. 3 ustawy o lasach stanowi m.in., że dyrektor generalny Lasów Państwowych "inicjuje, organizuje oraz koordynuje przedsięwzięcia na rzecz ochrony lasów, racjonalnej gospodarki leśnej i rozwoju leśnictwa" (pkt 3) oraz "organizuje wspólne przedsięwzięcia jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych" (pkt 8).
7 Zadania Lasów Państwowych jako prowadzącego gospodarstwo leśne obejmują w szczególności: a) przygotowanie i doprowadzanie do wprowadzenia w życie programu zwiększenia pochłaniania dwutlenku węgla przez lasy zarządzane przez Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe, b) sporządzanie okresowej prognozy udziału Lasów Państwowych w pochłanianiu dwutlenku węgla, c) dokumentowanie rzeczywistego udziału Lasów Państwowych w pochłanianiu dwutlenku węgla, d) prowadzenie informatycznej bazy danych o cechach składających się na charakterystykę taksacyjną lasu i charakterystykę gruntów wylesionych, pozwalającej na sporządzanie na nośnikach numerycznych i przesyłanie określonych danych do krajowego administratora, f) prowadzenie stałych obiektów prognostycznych.
8 Część przychodów ze sprzedaży na aukcji przez Lasy Państwowe uprawnień do emisji będzie mogła przypadać jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych jako beneficjentom; środki te - zgodnie z Protokołem z Kioto - muszą być przeznaczane na określone cele, w tym na cele związane z gospodarką leśną; zarządzanie przez dyrektora generalnego Lasów Państwowych środkami funduszu leśnego stanowi przejaw gospodarki leśnej.
9 Część przychodów ze sprzedaży jednostek pochłaniania będzie przypadać jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych jako beneficjentom.
10 W § 28, ust. 3 Statutu Lasów Państwowych określono, że "Kierownik zakładu w zakresie swojego działania odpowiada przed organem, któremu został podporządkowany".
11 Powołany przepis stanowi, że w "planie finansowo-gospodarczym Lasów Państwowych zapewnia się środki na tworzenie, łączenie, dzielenie i likwidację nadleśnictw oraz zakładów".
12 Chodzi o zarządzenie nr 85 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z 26 października 1999 r. w sprawie szczegółowego postępowania przy przekazywaniu pomiędzy jednostkami organizacyjnymi Lasów Państwowych mienia i przedmiotów mienia znajdującego się w zarządzie Państwowego Gospodarstwa Leśnego (znak: G-2111-05p.342).
Załącznik Nr 1
REGULAMIN RADY CENTRUM KOORDYNACJI PROJEKTÓW ŚRODOWISKOWYCH
REGULAMIN RADY CENTRUM KOORDYNACJI PROJEKTÓW ŚRODOWISKOWYCH
- datę posiedzenia;
- porządek obrad;
- dokładne brzmienie podjętych uchwał wraz z ewentualnym ich uzasadnieniem;
- wyniki głosowania lub wzmiankę, że uchwałę przyjęto w drodze consensusu;
- treść zgłoszonych zastrzeżeń lub zdań odrębnych poszczególnych członków rady.