Zm.: decyzja w sprawie programu na kursie specjalistycznym dla dowódców operacji policyjnych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGP.2013.59

Akt jednorazowy
Wersja od: 2 sierpnia 2013 r.

DECYZJA Nr 327
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 2 sierpnia 2013 r.
zmieniająca decyzję w sprawie programu na kursie specjalistycznym dla dowódców operacji policyjnych

Na podstawie § 54 ust. 1 rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków odbywania szkoleń zawodowych oraz doskonalenia zawodowego w Policji (Dz. U. Nr 126, poz. 877, z późn. zm.) postanawia się, co następuje:
§  1.
W decyzji nr 882 Komendanta Głównego Policji z dnia 5 grudnia 2007 r. w sprawie programu na kursie specjalistycznym dla dowódców operacji policyjnych (Dz. Urz. KGP Nr 23, poz. 195, z 2008 r. Nr 3, poz. 23 oraz z 2011 r. Nr 5, poz. 36) załącznik do decyzji otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej decyzji.
§  2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

PROGRAM KURSU SPECJALISTYCZNEGO

DLA DOWÓDCÓW OPERACJI POLICYJNYCH

SPIS TREŚCI

I. ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWE

1. Nazwa kursu specjalistycznego

2. Kryteria formalne, jakim muszą odpowiadać kandydaci na kurs

3. Katalog zadań, do realizacji których kurs ma przygotować

4. Zakres tematyczny oraz system oceniania

5. Liczebność grupy szkoleniowej

6. Czas trwania kursu

7. System prowadzenia kursu

8. Warunki niezbędne do realizacji i osiągnięcia celów kształcenia

9. Lista wyposażenia dydaktycznego

10. Zakończenie kursu

11. Skład zespołu

II. TREŚCI KSZTAŁCENIA

I.

 ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWE

1. Nazwa kursu

Kurs specjalistyczny dla dowódców operacji policyjnych.

2. Kryteria formalne, jakim muszą odpowiadać kandydaci na kurs

Na kurs są kierowani oficerowie Policji przewidywani do pełnienia funkcji dowódcy i zastępcy dowódcy operacji policyjnej, którzy ukończyli kurs specjalistyczny dla policjantów komórek organizacyjnych Policji właściwych w sprawach sztabowych lub zajmujących stanowiska kierowników i zastępców kierowników komórek organizacyjnych komend wojewódzkich Policji, jednostek organizacyjnych Policji z wyłączeniem komisariatów Policji.

3. Katalog zadań, do realizacji których program ma przygotować

Uczestnik po zakończeniu kursu będzie potrafił:

- przygotować operację policyjną;

- realizować operację policyjną;

- podsumować i ocenić operację policyjną.

4. Zakres tematyczny oraz system oceniania

BLOK ZAGADNIENIOWYTEMATCzas realizacji w godz. lekcyjnych
Dowodzenie operacją policyjnąNr 1. Wybrane zagadnienia dowodzenia w Policji23
Nr 2. Przygotowanie operacji policyjnej16
Nr 3. Realizacja operacji policyjnej32
Nr 4. Podsumowanie i ocena operacji policyjnej7
Razem:78

W programie realizowany jest blok zagadnieniowy pod nazwą "Dowodzenie operacją policyjną", który składa się z czterech tematów, ukierunkowanych na kształtowanie umiejętności w zakresie stosowania teorii dowodzenia, przygotowania i realizacji operacji policyjnej oraz oceny jej przebiegu.

Słuchacze w trakcie realizacji kursu są poddawani obserwacji w celu dokonania ich wszechstronnej oceny pod kątem przydatności do wykonywania zadań służbowych w zakresie dowodzenia operacjami policyjnymi.

Każdy temat kończy się zaliczeniem:

temat nr 1 - pisemny test osiągnięć,

temat nr 2 - ocena sporządzonej dokumentacji,

temat nr 3 - ocena zadania praktycznego,

temat nr 4 - ocena dokonanej analizy zadania praktycznego.

Warunkiem ukończenia kursu jest uzyskanie zaliczenia z wszystkich tematów kursu. W przypadku braku zaliczenia tematu od nr 1 do nr 3 uczestnik kursu jest zobowiązany do zaliczenia go przed rozpoczęciem kolejnego, natomiast tematu nr 4 - do zakończenia kursu.

5. Liczebność grupy szkoleniowej

Poszczególne treści kształcenia należy realizować w grupach szkoleniowych, których liczebność, z uwagi na cele dydaktyczne zajęć oraz efektywność stosowanych metod dydaktycznych, nie powinna przekraczać 20 osób.

6. Czas trwania kursu

PrzedsięwzięciaCzas realizacji w godz. lekcyjnych
Zapoznanie z regulaminami i organizacją kursu

(rozpoczęcie i organizacja kursu)

1 godz.
Zajęcia programowe78 godz.
Zakończenie kursu1 godz.
Ogółem80 godz.

Kurs trwa 10 dni roboczych. Liczba godzin lekcyjnych, liczonych w 45-minutowych jednostkach, nie powinna przekraczać 8 godzin dziennie.

Prowadzący reguluje czas zajęć w sposób zapewniający optymalne osiąganie celów.

7. System prowadzenia kursu

Kurs jest prowadzony w systemie stacjonarnym. Policjanci na okres doskonalenia będą zakwaterowani w Wyższej Szkole Policji w Szczytnie. Koszty wyżywienia i zakwaterowania uczestników kursu oraz koszty związane z wizytami studyjnymi pokrywane będą z budżetu Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie.

8. Warunki niezbędne do realizacji i osiągnięcia celów kształcenia

Ze względu na specyficzny charakter kursu i cel główny doskonalenia zajęcia realizowane są w sposób stwarzający optymalne warunki do ujawnienia cech psychofizycznych słuchaczy.

Prowadzący zajęcia, przed rozpoczęciem realizacji tematu, zobowiązany jest do:

- wskazania słuchaczom celów nauczania oraz przekazania warunków i sposobu zaliczenia tematu;

- przekazania słuchaczom materiałów niezbędnych do realizacji zajęć lub wskazania sposobu ich pozyskania;

- określenia literatury uzupełniającej;

- zapewnienia niezbędnych pomocy dydaktycznych do realizacji zajęć.

Zajęcia prowadzą nauczyciele policyjni zgodnie ze swoją specjalizacją, w razie potrzeby wspierani przez doświadczonych policjantów z Komendy Głównej Policji i komend wojewódzkich Policji/Komendy Stołecznej Policji oraz przedstawicieli podmiotów pozapolicyjnych. Jeżeli realizowana tematyka wymaga wiedzy interdyscyplinarnej, zajęcia mogą być prowadzone przez kilku nauczycieli policyjnych. Można też w takich przypadkach odejść od obowiązującego w jednostce szkoleniowej Policji systemu realizacji zajęć (układ godzin i przerw).

W realizacji zajęć może uczestniczyć w charakterze konsultanta przedstawiciel komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji właściwej w sprawach sztabowych.

Realizacja zajęć praktycznych wymaga zwiększenia liczby prowadzących. Liczba nauczycieli policyjnych wspomaganych przez doświadczonych funkcjonariuszy Policji z Komendy Głównej Policji i komend wojewódzkich Policji/Komendy Stołecznej Policji oraz przedstawicieli podmiotów pozapolicyjnych wynika ze sposobu realizacji zajęć praktycznych w podgrupach oraz przyjętych założeń do stosowanej metody (techniki).

Wizyta studyjna pozwoli uczestnikom (często pochodzącym z małych jednostek organizacyjnych Policji) zdobyć doświadczenia zawodowe, a także w dużej mierze przyczyni się do optymalnej realizacji programu przedmiotowego kursu.

Zajęcia praktyczne prowadzone są na symulatorze działań Policji w systuacjach kryzysowych. Symulator przeznaczony jest do prowadzenia zajęć symulacyjnych realizowanych w formie treningu sztabowego z wykorzystaniem wirtualnego systemu symulacji komputerowej; pozwala na uatrakcyjnienie i podniesienie poziomu doskonalenia. Symulator pozwala wypracować algorytmy postępowania w sytuacjach kryzysowych oraz umożliwia doskonalenie procesu dowodzenia w sytuacjach kryzysowych. Na szczególną uwagę zasługuje wprowadzenie gier decyzyjnych na poziomie taktyczno-strategicznym, wspomaganych multimedialnym treningiem decyzyjnym. Treningi procesów decyzyjnych wspomaganych multimedialnie w ramach funkcjonowania symulatora umożliwią między innymi:

- identyfikację błędów i luk w planach działań dowódców operacji policyjnych oraz planach zarządzania kryzysowego;

- naukę kierowania (a w szczególności dowodzenia) siłami i środkami Policji, a także podmiotami współdziałającymi;

- nauczanie autokontroli czynności oraz natychmiastowej reakcji na popełnione błędy;

- naukę pracy w zespole.

Właściwie przygotowana dydaktyczna gra decyzyjna doskonale pozoruje działania w warunkach rzeczywistych i rozwija zdolność twórczego poszukiwania rozwiązań oraz podejmowania szybkich decyzji, rozumienia i wiązania w całość związków przyczynowo-skutkowych, a także odporność na stres.

Funkcjonariusze Policji z Komendy Głównej Policji i komend wojewódzkich Policji/Komendy Stołecznej Policji oraz przedstawiciele podmiotów pozapolicyjnych, realizujący zajęcia na kursie, są kwaterowani i żywieni z limitu Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie. Osoby realizujące niniejszy program zobligowane są do zapoznania się z całością jego zawartości. Podczas realizacji kolejnych sekwencji szkoleniowych wskazane jest odwoływanie się do wcześniej zrealizowanych tematów.

Zmiana przepisów, których unormowania mają odzwierciedlenie w treściach kształcenia, powoduje ich odpowiednią aktualizację przez kadrę realizującą proces doskonalenia.

Wskazane w programie metody realizacji zajęć są wg autorów optymalne do osiągnięcia zakładanych celów kształcenia. Prowadzący zajęcia może wybrać inną metodę, gwarantującą osiągnięcie celów kształcenia. Uwaga: Słuchacze uczestniczą w zajęciach dydaktycznych w umundurowaniu ćwiczebnym.

9. Lista wyposażenia dydaktycznego

Kategoria/nazwa wyposażeniaLiczba

na grupę

(20 osób)

1. Wyposażenie sali dydaktycznej:
Projektor multimedialny1
Tablica biała1
Stanowiska komputerowe12
2. Pomoce dydaktyczne:
Wzory dokumentówzestaw
Papier kancelaryjny formatu A-41000 szt.
Papier formatu A-120 szt.
Mapy topograficznezestaw
Plany miastzestaw
Pisaki suchościeralne do tablicy białej (zestaw flamastrów)2 komplety
Pisaki w kolorach określonych w decyzji nr 13 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 stycznia 2008 r. w sprawie wprowadzenia do użytku "Zestawu zasadniczych znaków operacyjnych właściwych dla komórek organizacyjnych MSWiA oraz jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Mministra Spraw Wewnętrznych i Administracji" (Dz. Urz. MSW Nr 5, poz. 16, z późn. zm.).zestaw
Klej3
Nożyczki8
3. Inne:
Symulator działań Policji w sytuacjach kryzysowych1

10. Zakończenie kursu.

Absolwent doskonalenia zawodowego po ukończeniu kursu otrzymuje świadectwo z wpisanym ogólnym wynikiem nauki, potwierdzające uzyskanie kwalifikacji zawodowych do dowodzenia operacjami policyjnymi. Na świadectwie w miejsce ogólnego wyniku nauki wpisuje się "z wynikiem pozytywnym".

11. Zespół autorski.

Decyzją nr 117 Komendanta Głównego Policji z dnia 3 kwietnia 2013 r. powołany został zespół do opracowania projektu zmiany programu nauczania na kursie specjalistycznym dla dowódców operacji policyjnych w składzie:

1) mł. insp. Dariusz Dymiński - Główny Sztab Policji Komendy Głównej Policji;

2) mł. insp. Jarosław Konończuk - Stołeczne Stanowisko Kierowania Komendy Stołecznej Policji;

3) mł. insp. Krzysztof Paczkowski - Wydział Sztab Policji Komendy Wojewódzkiej Policji w Bydgoszczy;

4) podinsp. dr Jarosław Struniawski - Zakład Zarządzania Kryzysowego Instytutu Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie;

5) podinsp. Piotr Sączawa - Komenda Wojewódzka Policji w Gdańsku;

6) podinsp. Marek Krzemiński - Biuro Operacji Antyterrorystycznych Komendy Głównej Policji;

7) podkom. Dariusz Bromke - Biuro Operacji Antyterrorystycznych Komendy Głównej Policji.

II.

 TREŚCI KSZTAŁCENIA

Temat nr 1. Wybrane zagadnienia dowodzenia w Policji.

Cele: Po zakończeniu tematu słuchacz będzie potrafił:

- rozróżnić formy kierowania;

- zdefiniować sytuacje kryzysowe;

- wskazać właściwości funkcjonowania jednostek Policji w sytuacjach kryzysowych;

- określić funkcje procesu dowodzenia w operacjach policyjnych;

- wymienić i scharakteryzować zasady i wymagania dowodzenia;

- scharakteryzować system dowodzenia w Policji i jego komponenty;

- scharakteryzować dokumenty sztabowe wytwarzane w procesie realizacji operacji policyjnej;

- omówić sposoby oddziaływania na tłum.

Lp.ZagadnienieCzasMetodaWskazówki do realizacji
1.Specyfika funkcjonowania jednostek

Policji w sytuacjach kryzysowych.

2wykład,

pogadanka, dyskusja

Wykorzystując wiedzę i doświadczenie zawodowe słuchaczy, poprowadź dyskusję,

której celem będzie opracowanie katalogu sytuacji, które należałoby uznać za kryzysowe z punktu widzenia Policji. Po zweryfikowaniu opracowanego katalogu z aktualnie obowiązującymi przepisami krótko zdefiniuj każdą sytuację kryzysową. Wskaż jednocześnie akty prawne, których znajomość jest niezbędna do prawidłowego pojmowania omawianych pojęć. Szczególną uwagę zwróć na te sytuacje, podczas których należy wykazać się znajomością zagadnień z zakresu prawa administracyjnego i cywilnego.

Korzystając z doświadczeń słuchaczy omów uwarunkowania realizacji zadań w jednostkach wszystkich szczebli, przedstaw również aspekty funkcjonowania jednostek Policji w sytuacjach kryzysowych ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji administracyjnoprawnej charakterystycznej dla każdej z nich, a mogącej stanowić trudność w prawidłowym podejmowaniu decyzji podczas prowadzenia działań.

Z zakresu tematyki administracyjnoprawnej zajęcia prowadzi nauczyciel realizujący zagadnienia z zakresu prawa administracyjnego.

2.Dowodzenie w Policji.13wykład,

pogadanka,

dyskusja

Omawiając to zagadnienie, korzystaj z wiedzy i doświadczenia słuchaczy. Krótko scharakteryzuj funkcje: formułowania, komunikowania i uświadamiania podwładnym celu działania, pozyskiwania, przetwarzania i udzielania informacji, przewidywania (prognozowania) i antycypowania, decydowania i zlecania zadań, planowania, organizowania i koordynowania, pobudzania do działania, kontroli wykonania zadań. Sformułuj podstawowe zasady dowodzenia. Wskaż ich szczegółową charakterystykę, w tym specyfikę występowania i stosowania. Opierając się na formule jednoosobowego dowodzenia (w Policji i nie tylko), scharakteryzuj sprawność dowodzenia. Zwróć szczególną uwagę na następujące, możliwe do wykorzystania, kryteria oceny tej sprawności: wyobraźnię operacyjno-taktyczną, zdolność do szybkiej reakcji na zmieniające się warunki, intuicję, elastyczność w działaniach (umiejętność szybkiego przystosowywania się do powstających i zmieniających się warunków), umiejętność podejmowania ryzyka, a także ponoszenia konsekwencji własnych decyzji w trakcie działań oraz po ich zakończeniu, inicjatywę w oddziaływaniu na sytuację i otoczenie. Podaj katalog obejmujący różne rodzaje przewagi w działaniach. Scharakteryzuj każdą z nich, wskazując na te cechy, które warunkują skuteczne działanie. Po ustaleniu katalogu wypracuj ze słuchaczami podstawowe elementy, których istnienie jest niezbędne dla osiągnięcia przewagi w działaniach, zwróć uwagę między innymi na: dostępne siły i środki, możliwości operacyjno-taktyczne własne i przeciwnika.

Korzystając z doświadczenia słuchaczy oraz wykorzystując aktualne przepisy, omów system dowodzenia w Policji. Wskaż jego nierozerwalne związki ze sprawnością organizacyjną jednostek Policji w sytuacjach kryzysowych (szczególnych), jako optymalnym wykorzystaniem potencjału technicznego

3.Specyfika działań jednostek

antyterrorystycznych w operacjach policyjnych.

7wykład,

pogadanka, dyskusja

Omów słuchaczom:

- dyslokację oraz podległość komórek i jednostek antyterrorystycznych Policji w Polsce;

- strukturę organizacyjną jednostki antyterrorystycznej Policji na przykładzie Biura Operacji Antyterrorystycznych;

- zakres zadań związanych z fizycznym zwalczaniem terroryzmu;

- prowadzenie działań bojowych w sytuacjach kryzysowych zagrożenia lub popełnienia przestępstwa o charakterze terrorystycznym, w szczególności zajęcia obiektu i przetrzymywania zakładników, uprowadzenia osób, bezpośredniego użycia środków urządzeń wybuchowych lub innych niebezpiecznych środków (CBRN), zagrożenia dla życia lub zdrowia i wolności osób chronionych, w sytuacjach kryzysowych dokonania przestępstwa o charakterze terrorystycznym uprowadzenia środka transportu, wspieranie działań ratowniczych w sytuacjach kryzysowych zagrożenia lub wystąpienia klęsk żywiołowych lub awarii technicznych oraz w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia ludzi;

- wsparcie podmiotów policyjnych w trakcie akcji/operacji policyjnych;

- rolę negocjatorów policyjnych w trakcie prowadzenia działań bojowych;

- umiejscowienie i podległość negocjatorów policyjnych w trakcie akcji/operacji policyjnych;

- udział i umiejscowienie dowódcy jednostki antyterrorystycznej w trakcie realizowanych akcji/operacji policyjnych.

Zaliczenie tematu.1test

osiągnięć

Sposoby oceniania:

W ramach tematu nr 1 na bieżąco sprawdzane są wiedza i umiejętności słuchaczy, po zrealizowaniu zagadnienia przeprowadzony będzie pisemny test wiedzy, z którego zostanie wystawiona ocena.

Temat nr 2. Przygotowanie operacji policyjnej.

Cele: Na podstawie założeń po zakończeniu tematu słuchacz będzie potrafił:

- sprecyzować cel działania;

- wskazać potencjalne źródła informacji o zagrożeniu;

- określić kryteria selekcji informacji dotyczących zagrożenia;

- przeprowadzić analizę ryzyka;

- określić strukturę dowodzenia operacją;

- określić zadania dla osób funkcyjnych;

- określić scenariusze zagrożeń;

- dokonać kalkulacji sił i środków niezbędnych do realizacji zadania;

- przygotować koncepcję realizacji operacji policyjnej;

- ocenić sposób zabezpieczenia imprezy masowej przez organizatora;

- analizować sposób realizacji policyjnego zabezpieczenia działań.

Lp.ZagadnienieCzasMetodaWskazówki do realizacji
1.Koncepcja realizacji operacji

policyjnej.

8ćwiczeniaNa wstępie podziel słuchaczy na kilkuosobowe grupy. Każdej z grup przydziel różne założenia do ćwiczeń. Poleć słuchaczom określenie przedmiotu ochrony i wskazanie celu działania Policji oraz źródła zagrożenia w opisanym założeniem przypadku. W trakcie zadania prowadź konsultacje, sprawdzaj wyniki, wskazuj mocne i słabe strony przyjętego toku myślenia. Następnie spowoduj, by słuchacze wskazali potencjalne źródła informacji o zagrożeniu. Podsumuj ten etap pracy, korygując poczynione przez słuchaczy ustalenia. Bazując na doświadczeniu zawodowym słuchaczy, wypracuj jakościową (ekspercką) analizę ryzyka w celu podejmowania decyzji związanych ze zmniejszeniem do akceptowanego przez dowódcę operacji poziomu ryzyka. Na podstawie wypracowanej analizy ryzyka i obowiązujących przepisów poleć słuchaczom wypracowanie optymalnego sposobu realizacji operacji policyjnej (koncepcji realizacji operacji policyjnej). Omów proponowane przez słuchaczy rozwiązania, wskazując ich mocne i słabe strony ze względu na możliwość wykorzystania w planie działania dowódcy operacji.

Twoim zadaniem jest bieżące konsultowanie ze słuchaczami postępów w tworzeniu dokumentacji. Zwróć szczególną uwagę na kompletność i merytoryczną poprawność następujących elementów koncepcji realizacji operacji policyjnej.

Omów i oceń przygotowaną dokumentację.

2.Wizyta studyjna.8ćwiczeniaPrzed wizytą studyjną na wybraną operację policyjną lub przed lustracją obiektów, na których przeprowadza się operacje policyjne, przydziel słuchaczom zadania, które pozwolą na dokonanie przez nich: oceny infrastruktury obiektów, na których przeprowadzane są imprezy masowe, oceny sposobu zabezpieczenia imprezy masowej przez organizatora oraz analizy sposobu realizacji zabezpieczenia policyjnego.

Omów i oceń przygotowaną ocenę i analizę przydzielonych zadań.

Sposoby oceniania:

W ramach tematu nr 2 na bieżąco sprawdzane są wiedza i umiejętności słuchaczy. Stosowana jest ocena kształtująca wskazująca mocne i słabe strony słuchacza. Ocenie ponadto podlega wytworzona przez słuchaczy dokumentacja. Jej zaliczenie jest warunkiem koniecznym do zaliczenia tematu nr 2.

Temat nr 3. Realizacja operacji policyjnej.

Cele: Na podstawie założeń po zakończeniu tematu nr 3 słuchacz będzie potrafił:

- nadzorować i koordynować realizację planu działania dowódcy operacji;

- podejmować decyzje wynikające z bieżącego rozwoju sytuacji;

- przygotować właściwemu przełożonemu meldunki o sytuacji i realizowanych działaniach;

- podjąć decyzję o zakończeniu operacji policyjnej.

Lp.ZagadnienieCzasMetodaWskazówki do realizacji
1.Dowodzenie siłami realizującymi

operację.

Współdziałanie z podmiotami pozapolicyjnymi.

32ćwiczenia

praktyczne

Zajęcia realizuj na symulatorze działań Policji w sytuacjach kryzysowych, w salach

wyposażonych w przewodowe i bezprzewodowe środki łączności, mapy, tablice poglądowe i materiały biurowe.

Na podstawie przygotowanej dokumentacji przeprowadź ćwiczenia praktyczne, w których zadaniem słuchaczy będzie realizacja operacji policyjnej.

W realizacji zajęć bierze udział co najmniej 4 nauczycieli policyjnych. Zorganizuj zajęcia w taki sposób, aby słuchacze jednocześnie ćwiczyli w roli dowódcy operacji, szefa sztabu, zastępcy dowódcy operacji, dowódców podoperacji). Pozostałym słuchaczom przypisz role obserwatorów symulacji, których zadaniem będzie bieżąca analiza działań ćwiczących słuchaczy.

Zajęcia realizowane są przez kolejne 4 dni. Twoim obowiązkiem jest notowanie wszystkich spostrzeżeń związanych z realizacją ćwiczeń (arkusz obserwacji). Oceń i omów działania słuchaczy po zakończeniu wszystkich ćwiczeń praktycznych.

Sposoby oceniania:

Zaliczenie tematu nr 3 odbywa się na podstawie oceny z zadania praktycznego.

Temat nr 4. Podsumowanie i ocena operacji policyjnej.

CELE: Po zakończeniu tematu słuchacz będzie potrafił:

- przeprowadzić analizę przebiegu operacji policyjnej;

- sformułować wnioski końcowe.

Lp.ZagadnieniaCzasMetodaWskazówki do realizacji
1.Analiza przebiegu operacji policyjnej.7dyskusja,

ćwiczenia

Na podstawie przeprowadzonych symulacji operacji policyjnych poleć słuchaczom

przeprowadzenie ich analizy ze szczególnym uwzględnieniem jej słabych stron i wskazaniem sposobów ich eliminowania. Na podstawie wyników analizy każdy ze słuchaczy prezentuje wyniki swojej pracy (wnioski końcowe), uzasadniając przyjęte stanowisko. Oceń i omów przeprowadzoną analizę.

Sposób oceniania:

Uzyskanie pozytywnej oceny z przeprowadzonej analizy stanowi warunek zaliczenia tematu nr 4.