Zm.: decyzja w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MON.2006.1.4

Akt jednorazowy
Wersja od: 1 stycznia 2006 r.

DECYZJA Nr 5/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 9 stycznia 2006 r.
zmieniająca decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej

Departament Budżetowy

Na podstawie § 1 pkt 13 lit. b, d i f-h oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w związku z art. 153 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104), ustala się, co następuje:

1.
W decyzji Nr 391/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 grudnia 2004 r. w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 18, poz. 196), wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 3:
a)
w ust. 3 uchyla się pkt 5,
b)
w ust. 8 w pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem i po pkt 3 dodaje się pkt 4 i 5 w brzmieniu:

"4) ustalaniu, przydzielaniu i rozliczaniu dotacji budżetowych;

5) zatwierdzaniu dokumentów księgowych.",

c)
w ust. 11 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) Dyrektor Departamentu Infrastruktury MON, w odniesieniu do dysponentów wymienionych w § 3 ust. 3 pkt 3, 4 i 7, a także wydatków na inwestycje i remonty stałej infrastruktury łączności realizowanych przez innych dysponentów środków budżetowych.",

d)
ust. 12 otrzymuje brzmienie:

"12. Do zadań organów koordynujących należy: określanie zadań i wielkości limitów wydatków budżetowych dla dysponentów im merytorycznie podporządkowanych, koordynowanie procesu planowania budżetowego tych dysponentów, weryfikowanie ich projektów budżetów i projektów planów finansowych w kontekście nałożonych zadań, monitorowanie realizacji tychże planów i opiniowanie propozycji zmian, udział w procesie sprawozdawczości w zakresie limitów zatrudnienia, a także w przygotowaniu okresowych informacji o realizacji budżetu.";

2)
w § 4:
a)
ust. 1-3 otrzymują brzmienie:

"1. Organem właściwym do rozpatrywania spraw budżetowych resortu obrony narodowej jest Komisja Budżetowa MON, zwana dalej "Komisją", której przewodniczy Minister Obrony Narodowej.

2. W skład Komisji wchodzą ponadto:

1) Podsekretarz Stanu w MON Pan Marek Zająkała - zastępca przewodniczącego;

2) I Zastępca Szefa Sztabu Generalnego WP;

3) Dyrektor Departamentu Budżetowego MON - sekretarz Komisji;

4) Dyrektor Generalny MON;

5) dysponenci drugiego stopnia;

6) Szef Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 Sztabu Generalnego WP;

7) Dyrektor Departamentu Infrastruktury MON.

3. Przewodniczący Komisji, w zależności od porządku posiedzenia, zaprasza do udziału w posiedzeniach Komisji lub ich częściach osoby inne, niż wymienione w ust. 2.",

b)
uchyla się ustępy 4 i 5;
c)
w ust. 7 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) nierozstrzygniętych przez przewodniczących stałych zespołów Komisji kwestii spornych, zaistniałych po weryfikacji projektów budżetów dysponentów drugiego stopnia oraz dysponentów trzeciego stopnia bezpośrednio podporządkowanych dysponentowi głównemu;";

3)
w § 10:
a)
po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:

"3a. Projekty budżetów uwzględniające zmiany dokonane na postawie protokołów, o których mowa w ust. 3 oraz projekty centralnych planów rzeczowych - w rozumieniu decyzji o centralnych planach rzeczowych - mogą stanowić podstawę do rozpoczęcia procedur o udzielenie zamówień, z zastrzeżeniem postanowień § 11 ust. 2 pkt 2.",

b)
po ust. 4 dodaje się ust. 4a w brzmieniu:

"4a. Dyrektor Departamentu Budżetowego MON informuje dysponentów środków budżetowych o autopoprawkach do projektu budżetu Ministerstwa zgłoszonych na etapie prac nad projektem ustawy budżetowej.";

4)
w § 11:
a)
ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:

"1. Dyrektor Departamentu Budżetowego MON przekazuje dysponentom drugiego stopnia, trzeciego stopnia bezpośrednio podległym dysponentowi głównemu, organom planującym, organom koordynującym oraz kierownikom zakładów budżetowych, w terminie do dnia 25 października każdego roku, w szczegółowości wynikającej z ustawy, informację o:

1) kwotach dochodów i wydatków, w tym wynagrodzeń oraz limitach zatrudnienia przyjętych w projekcie ustawy budżetowej;

2) wielkości planowanych przychodów i kosztów zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz przychodów i wydatków funduszy.

2. Do dnia 20 listopada roku przedplanistycznego:

1) dysponenci drugiego stopnia oraz dysponenci trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi głównemu, którzy planują przekazanie całości lub części dochodów i wydatków innym dysponentom, przekazują im projekty planów finansowych w podziale na właściwych dysponentów trzeciego stopnia, obejmujące uzgodnione kwoty dochodów i wydatków podlegających przekazaniu;

2) wykonawcy centralnych planów rzeczowych - w rozumieniu decyzji o centralnych planach rzeczowych - przekazują właściwym dysponentom środków budżetowych informacje o zadaniach ujętych w tych planach, w podziale na zadania realizowane centralnie i decentralnie.",

b)
ust. 6 otrzymuje brzmienie:

"6. Zatwierdzone projekty planów finansowych, o których mowa w ust. 5, stanowią podstawę gospodarki finansowej, w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia zatwierdzenia planu finansowego, sporządzonego na podstawie informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków wynikających z ustawy budżetowej.";

5)
w § 12 w ust. 2 pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7) szczególne zasady realizacji i rozliczania niektórych wydatków.";

6)
w § 16:
a)
ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:

"1. Zmian w decyzji budżetowej dokonuje Minister, z zastrzeżeniem ust. 2, na postawie propozycji przedłożonych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego MON, opracowanych na podstawie wniosków: własnych, dysponentów środków budżetowych, organów planujących oraz organów koordynujących.".

2. Dyrektor Departamentu Budżetowego MON jest upoważniony do dokonywania zmian w decyzji budżetowej:

1) w wykonaniu decyzji (zgód, postanowień) Rady Ministrów oraz Ministra Finansów;

2) zatwierdzonych korekt centralnych planów rzeczowych zawierających bilans zmian rzeczowych w ujęciu finansowym w szczegółowości pozycji wydatków;

3) w zakresie zmian układu wykonawczego i jego podziału oraz pozostałych załączników do decyzji budżetowej na podstawie uzgodnionych wniosków: dysponentów, organów planujących oraz organów koordynujących,

b)
uchyla się ust. 3-5;
7)
w § 17 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) zmian limitów zatrudnienia, stanów średniorocznych oraz planowanego zatrudnienia żołnierzy i pracowników w uzgodnieniu, stosownie do kompetencji, z Dyrektorem Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON oraz Szefem Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 Sztabu Generalnego WP, w tym również na wniosek tych organów;";

8)
w § 18 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. W wyniku zmian, o których mowa w § 16 ust. 1 i 2, dysponenci drugiego stopnia dokonują korekt swoich planów finansowych i niezwłocznie informują podległych dysponentów o zmianach ich dotyczących. Dysponenci trzeciego stopnia podlegli dysponentom drugiego stopnia sporządzają i przesyłają im miesięczne zestawienie dokonanych korekt (własnych oraz dokonanych przez dysponenta drugiego stopnia), w szczegółowości określonej przez dysponenta drugiego stopnia, w terminie do dnia 10 następnego miesiąca.";

9)
w § 20 ust. 7 i 8 otrzymują brzmienie:

"7. W resorcie obrony narodowej nadzór nad realizacją limitów zatrudnienia, stanów średniorocznych oraz planowanego zatrudnienia żołnierzy i pracowników, sprawują:

1) Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 Sztabu Generalnego WP - w odniesieniu do żołnierzy;

2) Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON - w odniesieniu do pracowników objętych i nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń zatrudnionych w wojskowych jednostkach budżetowych;

3) dysponenci środków budżetowych - w odniesieniu do żołnierzy i pracowników, za swoje gospodarstwa pomocnicze;

4) jednostki organizacyjne - w odniesieniu do żołnierzy i pracowników, za zakłady budżetowe im podlegające.

8. Dysponenci drugiego stopnia oraz Dyrektor Generalny MON kształtują - stosownie do zakresu odpowiedzialności - ewidencyjne stany osobowe zgodnie z limitami zatrudnienia, stanami średniorocznymi oraz planowanym zatrudnieniem żołnierzy i pracowników, ustalonymi w decyzji budżetowej na dany rok.";

10)
w § 20 ust. 11 otrzymuje brzmienie:

"11. Dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia, realizujący wydatki na rzecz innych dysponentów, są obowiązani do sporządzania i przekazywania tym dysponentom kwartalnych informacji z realizowanych na ich rzecz wydatków, w terminie do dnia 20 miesiąca po zakończeniu kwartału (w uzgodnionej szczegółowości).";

11)
§ 21 otrzymuje brzmienie:

"§ 21. 1. Niżej wymienione osoby funkcyjne, na podstawie informacji przedstawionych przez dysponentów, przedstawiają Ministrowi i do wiadomości Dyrektorowi Departamentu Budżetowego MON - nie rzadziej niż raz na kwartał, w terminie 35 dni po zakończeniu kwartału - następujące informacje:

1) Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON - w zakresie kształtowania się faktycznej i średniorocznej liczby pracowników, w odniesieniu do określonych w decyzji budżetowej limitów zatrudnienia oraz planowanego zatrudnienia;

2) Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji MON - w zakresie faktycznych i przewidywanych do końca roku wypłat uposażeń dwunastomiesięcznych oraz zmian w liczebności świadczeniobiorców emerytalno-rentowych;

3) Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1, poprzez Szefa Sztabu Generalnego WP - informacje o:

a) kształtowaniu się średniorocznych i faktycznych stanów osobowych żołnierzy w odniesieniu do limitów zatrudnienia oraz planowanych stanów średniorocznych,

b) faktycznej liczbie żołnierzy powołanych i zwolnionych z zawodowej służby wojskowej w podziale na poszczególne korpusy kadry zawodowej.

2. Informacje, o których mowa w ust. 1, muszą zawierać ocenę:

1) ewentualnych zagrożeń, dotyczących przekroczenia ustalonych w ustawie budżetowej limitów zatrudnienia, stanów średniorocznych oraz planowanego zatrudnienia żołnierzy i pracowników - mających wpływ na zaplanowane wydatki na wynagrodzenia i uposażenia;

2) działań, zmierzających do wyeliminowania zagrożeń, o których mowa w pkt 1.

3. Informacje dotyczące limitów i planowanego zatrudnienia sporządzają dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia oraz dysponenci trzeciego stopnia bezpośrednio podlegli dysponentowi głównemu, w terminie do 20 dnia po zakończeniu miesiąca i kwartału.

4. Osoby funkcyjne, o których mowa w ust. 1, stosownie do kompetencji, w razie wystąpienia sytuacji określonej w ust. 2, mogą doraźnie zwrócić się do dysponentów środków budżetowych o dodatkowe informacje w zakresie sprawozdawczości.";

12)
w § 25:
a)
ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Ostateczny termin zawierania umów, dotyczących zadań ujętych w centralnych planach rzeczowych w danym roku budżetowym, upływa z dniem 31 października roku budżetowego. Przedłużenie terminu może być dokonane decyzją (zgodą, postanowieniem) Ministra lub osoby przez niego upoważnionej.",

b)
po ust. 4 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

"5. Dysponenci oraz instytucje realizujące zadania ujęte w centralnych planach rzeczowych przedstawiają Ministrowi lub osobie przez niego upoważnionej - w terminie do dnia 25 października roku planowego (bądź w innym ustalonym terminie) - wnioski (wraz z uzasadnieniem) w sprawie przedłużenia terminu, o którym mowa w ust. 4, po ich uprzednim uzgodnieniu z właściwymi wykonawcami centralnych planów rzeczowych, a w zakresie planów realizowanych centralnie dodatkowo z Dyrektorem Departamentu Budżetowego MON.";

13)
§ 30 otrzymuje brzmienie:

"§ 30. Zmiany zakresu planowanych i dokonywanych wydatków, określonych w załączniku Nr 1, wprowadza Dyrektor Departamentu Budżetowego MON.";

14)
uchyla się § 32;
15)
załącznik Nr 1 otrzymuje brzmienie jak załącznik do niniejszej decyzji.
2.
Dyrektor Generalny MON w uzgodnieniu z Szefem Sztabu Generalnego WP, w terminie do dnia 31 stycznia 2006 r., dokona zmian organizacyjno-etatowych w komórkach organizacyjnych, wynikających z ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 179, poz. 1750 z późn. zm.), objętych tą decyzją, adekwatnie do zmian zakresów zadań realizowanych przez Departament Kadr i Szkolnictwa Wojskowego MON oraz Generalny Zarząd Zasobów Osobowych - P1 Sztabu Generalnego WP.
3.
Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia 1 stycznia 2006 r.

ZAŁĄCZNIK 

Zakresy planowanych wydatków ujmowanych w projektach budżetów sporządzanych przez dysponentów i dyrektorów (szefów) niektórych jednostek (komórek) organizacyjnych oraz zakresy wydatków dokonywanych (przekazywanych) przez dysponentów

Lp.WYSZCZEGÓLNIENIE
1.Dowódca Wojsk Lądowych 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek Wojsk Lądowych, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków:
1) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń,

powstałych w wyniku zakończenia inwestycji

zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w

użytkowanie;

2) na współfinansowanie funkcjonowania jednostek

wielonarodowych, w tym opłacenie składek do wspólnych

budżetów;

3) na wypłatę świadczeń pieniężnych rekompensujących

utracone wynagrodzenie ze stosunku pracy lub utracone

uposażenie ze stosunku służbowego albo utracony dochód

z prowadzonej działalności gospodarczej, które mógłby

uzyskać żołnierz rezerwy w okresie odbywania ćwiczeń

wojskowych;

4) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza

granicami państwa;

5) z tytułu przejazdów osób powołanych do czynnej służby

wojskowej w czasie pokoju, posiadających karty

powołania lub karty mobilizacyjne oraz osób wzywanych

przez organy wojskowe w sprawach powszechnego

obowiązku obrony;

6) dotyczące ubezpieczeń komunikacyjnych pojazdów

użytkowanych w jednostkach organizacyjnych;

7) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i

agencji międzynarodowych;

8) na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych

bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, a

przydzielonych na zaopatrzenie odrębnymi decyzjami;

9) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i

materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i

remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji

neutralizujących materiały ropopochodne), działalności

edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i

przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych

(garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania,

przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW,

usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz

polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z

tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami,

uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na

wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz

pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe

jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków

planowanych i realizowanych przez jednostki podległe

Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON;

10) na funkcjonowanie terenowych organów administracji

wojskowej;

11) na usługi łączności na rzecz wszystkich wojskowych

jednostek budżetowych obsługiwanych przez węzły

łączności funkcjonujące w strukturach Wojsk Lądowych;

12) na wyżywienie oraz równoważniki za wyżywienie na rzecz

wszystkich wojskowych jednostek budżetowych będących

na zaopatrzeniu w tym zakresie a podległych innym

rodzajom Sił Zbrojnych oraz Dowódcy Garnizonu Warszawa

(DGW);

13) sprawdzenia gotowości bojowej i mobilizacyjnej w

formie natychmiastowego stawiennictwa (niezależnie od

wydatków na uposażenia i składki na zabezpieczenie

społeczne żołnierzy rezerwy planowanych przez

Departament Budżetowy MON);

14) szkolenia poborowych - kandydatów na kierowców kat. C

i C+E.

2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji

Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć

kulturalno-oświatowych, patriotycznych i

sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla

laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych

centralnie przez Departament Administracyjny MON;

2) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu

Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia

wynikające z planu, o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a;

3) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu

Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP,

dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych

NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP,

koordynowanych przez te zarządy;

4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu

Generalnego WP, dotyczące:

a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek,

sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych,

zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia

medycznego żołnierzy,

b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych

pełniących służbę w wojskowych jednostkach

budżetowych,

c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały

uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem

zadań poza granicami kraju, a także po ich

zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę

(zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia

11 października 2005 r. w sprawie warunków

otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej

udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i

pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740),

d) sprzętu i wyposażenia oraz usług - dla jednostek

podległych Szefowi Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia

(Wojskowe Ośrodki Medycyny Prewencyjnej, Centrum

Szkolenia Wojskowych Służb Medycznych, Szkoła

Podoficerska Służb Medycznych);

5) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji

MON dotyczącej działalności rekonwersyjnej w resorcie

obrony narodowej;

6) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego

MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia

zawodowego;

7) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i

Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych;

8) organy planujące i sądy wojskowe, dotyczące utrzymania

i funkcjonowania ich struktur;

9) Szefa Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego - P2

Sztabu Generalnego WP, dotyczące zakupu materiałów i

wyposażenia do produkcji map.

3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku:
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje

dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i

wydatki zostały określone w jego planie finansowym;

2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać

(wydatkować) na pokrycie określonych wydatków

dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych

Dowódcy Wojsk Lądowych;

3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać

(wydatkować) na przejściowe finansowanie wydatków

dotyczących wsparcia Państwa-Gospodarza (HNS), a

następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie

stanowią inaczej;

4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki

na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i

wyposażenia w części dotyczącej realizacji centralnej.

2.Dowódca Sił Powietrznych 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek Sił Powietrznych, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków:
1) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń,

powstałych w wyniku zakończenia inwestycji

zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w

użytkowanie;

2) na realizację zadań związanych z transportem VIP;
3) na wypłatę świadczeń pieniężnych rekompensujących

utracone wynagrodzenie ze stosunku pracy lub utracone

uposażenie ze stosunku służbowego albo utracony dochód

z prowadzonej działalności gospodarczej, które mógłby

uzyskać żołnierz rezerwy w okresie odbywania ćwiczeń

wojskowych;

4) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza

granicami państwa;

5) z tytułu przejazdów osób powołanych do czynnej służby

wojskowej w czasie pokoju, posiadających karty

powołania lub karty mobilizacyjne oraz osób wzywanych

przez organy wojskowe w sprawach powszechnego

obowiązku obrony;

6) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji

i agencji międzynarodowych;

7) na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych

bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, a

przydzielonych na zaopatrzenie odrębnymi decyzjami;

8) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i

materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i

remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji

neutralizujących materiały ropopochodne), działalności

edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i

przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych

(garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania,

przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW,

usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz

polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z

tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami,

uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na

wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz

pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe

jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków

planowanych i realizowanych przez jednostki podległe

Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON;

9) na działalność Komisji Badania Wypadków Lotniczych

Lotnictwa Państwowego z uwzględnieniem zasad zawartych

w rozporządzeniu Ministra Obrony Narodowej i Ministra

Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 grudnia

2002 r. w sprawie refundacji kosztów ponoszonych przez

Ministerstwo Obrony Narodowej w związku z

działalnością Komisji Badania Wypadków Lotniczych

Lotnictwa Państwowego (Dz. U. Nr 208, poz. 1772);

10) na usługi łączności na rzecz wszystkich wojskowych

jednostek budżetowych obsługiwanych przez węzły

łączności funkcjonujące w strukturach Sił Powietrznych;

11) na wyżywienie oraz równoważniki za wyżywienie na rzecz

wszystkich wojskowych jednostek budżetowych będących

na zaopatrzeniu w tym zakresie a podległych innym

rodzajom Sił Zbrojnym oraz DGW;

12) sprawdzenia gotowości bojowej i mobilizacyjnej w

formie natychmiastowego stawiennictwa (niezależnie

od wydatków na uposażenia i składki na zabezpieczenie

społeczne żołnierzy rezerwy planowanych przez

Departament Budżetowy MON);

13) na organizację i wykonanie pokazów lotniczych "Air

Show" - stosownie do podjętych decyzji przez

Kierownictwo Ministerstwa.

2. Planuje wydatki, w tym również w ramach środków uzyskanych z rezerwy celowej budżetu państwa, na realizację zadań związanych z programem wyposażania Sił Zbrojnych w samoloty wielozadaniowe.
3. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1 i 2, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji

Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć

kulturalno-oświatowych, patriotycznych i

sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla

laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych

centralnie przez Departament Administracyjny MON;

2) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu

Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia

wynikające z planu, o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a;

3) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu

Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP,

dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych

NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP,

koordynowanych przez te zarządy;

4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu

Generalnego WP, dotyczące:

a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek,

sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych,

zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia

medycznego żołnierzy,

b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych

pełniących służbę w wojskowych jednostkach

budżetowych,

c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały

uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań

poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze

służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z

rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października

2005 r. w sprawie warunków otrzymywania świadczeń

opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom w służbie

czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208,

poz. 1740);

5) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego

MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia

zawodowego;

6) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i

Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych;

7) organy planujące, dotyczące utrzymania i

funkcjonowania ich struktur.

4. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku:
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje

dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i

wydatki zostały określone w jego planie finansowym;

2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać

(wydatkować) na pokrycie określonych wydatków

dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych

Dowódcy Sił Powietrznych;

3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać

(wydatkować) na przejściowe finansowanie wydatków

dotyczących wsparcia Państwa-Gospodarza (HNS), a

następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie

stanowią inaczej;

4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki

na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i

wyposażenia w części dotyczącej realizacji centralnej.

3.Dowódca Marynarki Wojennej 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek Marynarki Wojennej, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków:
1) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń,

powstałych w wyniku zakończenia inwestycji

zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w

użytkowanie;

2) na wypłatę świadczeń pieniężnych rekompensujących

utracone wynagrodzenie ze stosunku pracy lub utracone

uposażenie ze stosunku służbowego, albo utracony

dochód z prowadzonej działalności gospodarczej, które

mógłby uzyskać żołnierz rezerwy w okresie odbywania

ćwiczeń wojskowych;

3) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza

granicami państwa;

4) z tytułu przejazdów osób powołanych do czynnej służby

wojskowej w czasie pokoju, posiadających karty

powołania lub karty mobilizacyjne oraz osób wzywanych

przez organy wojskowe w sprawach powszechnego

obowiązku obrony;

5) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji

i agencji międzynarodowych;

6) na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych

bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, a

przydzielonych na zaopatrzenie odrębnymi decyzjami

Ministra;

7) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i

materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i

remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji

neutralizujących materiały ropopochodne), działalności

edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i

przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych

(garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania,

przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW,

usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz

polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z

tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami,

uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na

wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz

pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe

jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków

planowanych i realizowanych przez jednostki podległe

Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON;

8) na dotację dla Akademii Marynarki Wojennej;
9) na ubezpieczenia okrętów i innych jednostek

pływających, w tym jachtów;

10) na usługi łączności na rzecz wszystkich wojskowych

jednostek budżetowych obsługiwanych przez węzły

łączności funkcjonujące w strukturach Marynarki

Wojennej;

11) na wyżywienie oraz równoważniki za wyżywienie na rzecz

wszystkich wojskowych jednostek budżetowych będących

na zaopatrzeniu w tym zakresie a podległych innym

rodzajom Sił Zbrojnych oraz DGW;

12) sprawdzenia gotowości bojowej i mobilizacyjnej w

formie natychmiastowego stawiennictwa (niezależnie od

wydatków na uposażenia i składki na zabezpieczenie

społeczne żołnierzy rezerwy planowanych przez

Departament Budżetowy MON),

2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji

Obronności MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć

kulturalno-oświatowych, patriotycznych i

sportowo-rekreacyjnych, w tym nagród i wyróżnień dla

laureatów tych przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych

centralnie przez Departament Administracyjny MON;

2) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu

Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia

wynikające z planu o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a;

3) szefów generalnych zarządów Sztabu Generalnego WP,

dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych

NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP,

koordynowanych przez te zarządy;

4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu

Generalnego WP, dotyczące:

a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek,

sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych,

zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia

medycznego żołnierzy,

b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych

pełniących służbę w wojskowych jednostkach

budżetowych,

c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały

uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem

zadań poza granicami kraju, a także po ich

zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę

(zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia

11 października 2005 r. w sprawie warunków

otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej

udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i

pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740);

5) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego

MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia

zawodowego;

6) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i

Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych;

7) organy planujące i sądy wojskowe, dotyczące utrzymania

i funkcjonowania ich struktur;

3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku:
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje

dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i

wydatki zostały określone w jego planie finansowym;

2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać

(wydatkować) na pokrycie określonych wydatków

dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych

Dowództwu Marynarki Wojennej;

3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać

(wydatkować) na przejściowe finansowanie wydatków

dotyczących wsparcia Państwa-Gospodarza (HNS), a

następnie je rozlicza, o ile odrębne przepisy nie

stanowią inaczej;

4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki

na zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i

wyposażenia, w części dotyczącej realizacji centralnej.

4.Dowódca Garnizonu Warszawa 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek Dowództwa Garnizonu Warszawa, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków:
1) Domu Emeryta Wojskowego oraz zadań centralnych

realizowanych przez służbę zdrowia w Wojskowym Ośrodku

Farmacji i Techniki Medycznej w Celestynowie;

2) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń powstałych

w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze

środków NSIP, przekazanych w użytkowanie;

3) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza

granicami państwa;

4) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i

agencji międzynarodowych;

5) na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych

bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi, a

przydzielonych na zaopatrzenie odrębnymi decyzjami;

6) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i

materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i

remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji

neutralizujących materiały ropopochodne), działalności

edukacyjnej, opracowania planów ochrony środowiska i

przestrzennego użytkowania poligonów wojskowych

(garnizonowych placów ćwiczeń), zapobiegania,

przeciwdziałania oraz usuwania skutków awarii UiSW,

usuwania substancji zubażających warstwę ozonową oraz

polichlorowanychbifenyli PCB (i innych substancji z

tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi substancjami,

uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub decyzji na

wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie

się odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki

organizacyjne, za wyjątkiem wydatków planowanych i

realizowanych przez jednostki podległe Dyrektorowi

Departamentu Infrastruktury MON;

7) na zabezpieczenie komórek organizacyjnych Ministerstwa,

w obszarze:

a) równoważników wypłacanych w zamian należności

rzeczowych,

b) ochrony obiektów,
c) eksploatacji samochodów służbowych, z wyjątkiem

paliw,

d) zabezpieczenia medyczno-sanitarnego,
e) gotowości bojowej,
f) szkolenia wojskowego żołnierzy zawodowych,
g) funkcjonowania systemu łączności, z wyjątkiem

wydatków dotyczących opłat telekomunikacyjnych i

zakupów aparatów telefonicznych;

8) na usługi łączności na rzecz wszystkich wojskowych

jednostek budżetowych obsługiwanych przez węzły

łączności funkcjonujące w strukturach Dowództwa

Garnizonu Warszawa, z wyjątkiem wydatków o których mowa

w ppkt 7 lit. g;

9) na wyżywienie oraz równoważniki za wyżywienie na rzecz

wszystkich wojskowych jednostek budżetowych będących na

zaopatrzeniu w tym zakresie, a podległych rodzajom Sił

Zbrojnych;

10) sprawdzenia gotowości bojowej i mobilizacyjnej w formie

natychmiastowego stawiennictwa (niezależnie od wydatków

na uposażenia i składki na zabezpieczenie społeczne

żołnierzy rezerwy planowanych przez Departament

Budżetowy MON),

2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności

MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kulturalno-

oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w

tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych

przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez

Departament Administracyjny MON;

2) Dyrektora Centrum Informacyjnego MON - wydatki

dotyczące działalności promocyjno-informacyjnej i

wydawniczej Ministerstwa;

3) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu

Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia

wynikające z planu o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a;

4) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6

Sztabu Generalnego WP, dotyczące:

a) opłat za dzierżawę łączy telekomunikacyjnych,
b) opłat z tytułu użytkowania widm częstotliwości i

zasobów numeracyjnych;

5) Szefa Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego - P2

Sztabu Generalnego WP, dotyczące:

a) opracowania wydawnictw topograficznych oraz

produktów numerycznego zobrazowania terenów,

b) zakupu materiałów i wyposażenia do produkcji map,
c) wydatków wynikających z realizacji umów

międzynarodowych i bilateralnych w zakresie

produktów geograficznych oraz zaopatrzenia Sił

Zbrojnych w niezbędne wydawnictwa geograficzne,

d) opłat za pozyskiwanie informacji meteorologicznych

dla potrzeb Sił Zbrojnych w kraju i za granicą;

6) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu

Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP,

dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO

i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych

przez te zarządy;

7) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu

Generalnego WP, dotyczące:

a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek,

sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych,

zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia

medycznego żołnierzy,

b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych

pełniących służbę w wojskowych jednostkach

budżetowych,

c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały

uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem zadań

poza granicami kraju, a także po ich zwolnieniu ze

służby lub ustaniu umowy o pracę (zgodnie z

rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11

października 2005 r. w sprawie warunków otrzymywania

świadczeń opieki zdrowotnej udzielanych żołnierzom

w służbie czynnej i pracownikom wojska, Dz. U. Nr

208, poz. 1740),

d) sprzętu i wyposażenia oraz usług - dla jednostek

podległych Szefowi Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia

(Wojskowy Ośrodek Farmacji i Techniki Medycznej w

Celestynowie, Centrum Reagowania

Epidemiologicznego);

8) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego

MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia

zawodowego;

9) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i

Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych;

10) organy planujące i sądy wojskowe, dotyczące utrzymania

i funkcjonowania ich struktur.

3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku:
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom

trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki

zostały określone w planie finansowym tego dysponenta;

2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać

(wydatkować) na pokrycie określonych wydatków

dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych

Dowództwu Garnizonu Warszawa;

3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać

(wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia

wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza, o ile

odrębne przepisy nie stanowią inaczej;

4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na

zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia,

w części dotyczącej realizacji centralnej.

5.Szef Wojskowych Służb Informacyjnych (WSI) 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek WSI, w tym szczególnie w zakresie wydatków:
1) związanych z uczestniczeniem w strukturach organizacji

i agencji międzynarodowych;

2) w zakresie wydatków związanych z prowadzeniem

certyfikacji na potrzeby Sił Zbrojnych;

3) związanych z pobytem pododdziałów wojskowych poza

granicami państwa;

4) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i

materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i

remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji

neutralizujących materiały ropopochodne),

działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony

środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów

wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń),

zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków

awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę

ozonową oraz polichlorowanychbifenyli PCB

(i innych substancji z tej grupy) w tym zastępowania

PCB innymi substancjami, uzyskiwania odpowiednich

pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie, gromadzenie,

magazynowanie oraz pozbywanie się odpadów wytwarzanych

przez podległe jednostki organizacyjne, za wyjątkiem

wydatków planowanych i realizowanych przez jednostki

podległe Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON;

5) na wydatki bieżące realizowane przez Wojskową

Administrację Koszar podporządkowany szefowi WSI - w

zakresie jego utrzymania, konserwacji pomieszczeń i

budynków, zakupu wody, usług komunalnych (w tym zrzut

ścieków), za wyjątkiem planowanych na jego rzecz w

ramach planu finansowego dysponenta głównego.

2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności

MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kulturalno-

oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w

tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych

przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez

Departament Administracyjny MON;

2) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego

MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia

zawodowego;

3) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu

Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP,

dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO

i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych

przez te zarządy;

4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu

Generalnego WP, dotyczące:

a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek,

sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych,

zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia

medycznego żołnierzy,

b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych

pełniących służbę w wojskowych jednostkach

budżetowych,

c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały

uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem

zadań poza granicami kraju, a także po ich

zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę

(zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia

11 października 2005 r. w sprawie warunków

otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej

udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i

pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740).

3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku:
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom

trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki

zostały określone w planie finansowym tego dysponenta;

2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać

(wydatkować) na pokrycie określonych wydatków

dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych

WSI;

3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać

(wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia

wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza, o ile

odrębne przepisy nie stanowią inaczej;

4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na

zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia,

w części dotyczącej realizacji centralnej.

6.Komendant Główny Żandarmerii Wojskowej 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, z wyjątkiem planowanych na jego rzecz przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące działalności i funkcjonowania jednostek wojskowych Żandarmerii Wojskowej, w tym szczególnie w zakresie wydatków:
1) związanych z uczestniczeniem w strukturach organizacji

i agencji międzynarodowych;

2) związanych z pobytem pododdziałów wojskowych poza

granicami państwa;

3) z ochrony środowiska dotyczących: zakupów sprzętu i

materiałów na stanowiskach związanych z obsługą i

remontem UiSW oraz szkoleniem wojsk (w tym substancji

neutralizujących materiały ropopochodne),

działalności edukacyjnej, opracowania planów ochrony

środowiska i przestrzennego użytkowania poligonów

wojskowych (garnizonowych placów ćwiczeń),

zapobiegania, przeciwdziałania oraz usuwania skutków

awarii UiSW, usuwania substancji zubażających warstwę

ozonową oraz polichlorowanychbifenyli PCB (i innych

substancji z tej grupy) w tym zastępowania PCB innymi

substancjami, uzyskiwania odpowiednich pozwoleń lub

decyzji na wytwarzanie, gromadzenie, magazynowanie oraz

pozbywanie się odpadów wytwarzanych przez podległe

jednostki organizacyjne, za wyjątkiem wydatków

planowanych i realizowanych przez jednostki podległe

Dyrektorowi Departamentu Infrastruktury MON;

2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności

MON, dotyczące organizacji przedsięwzięć kulturalno-

oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych, w

tym nagród i wyróżnień dla laureatów tych

przedsięwzięć, z wyjątkiem planowanych centralnie przez

Departament Administracyjny MON;

2) Podsekretarza Stanu w MON, Dyrektora Departamentu

Współpracy Międzynarodowej MON, na przedsięwzięcia

wynikające z planu o którym mowa w § 2 pkt 20 lit. a;

3) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego

MON, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia

zawodowego;

4) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu

Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP,

dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO

i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych

przez te zarządy;

5) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu

Generalnego WP, dotyczące:

a) zakupu leków, refundacji za leki OTC, szczepionek,

sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych,

zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia

medycznego żołnierzy,

b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych

pełniących służbę w wojskowych jednostkach

budżetowych,

c) świadczeń zdrowotnych dla osób, które doznały

uszczerbku na zdrowiu w związku z wykonywaniem

zadań poza granicami kraju, a także po ich

zwolnieniu ze służby lub ustaniu umowy o pracę

(zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia

11 października 2005 r. w sprawie warunków

otrzymywania świadczeń opieki zdrowotnej

udzielanych żołnierzom w służbie czynnej i

pracownikom wojska, Dz. U. Nr 208, poz. 1740).

3. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku:
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom

trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki

zostały określone w planie finansowym tego dysponenta;

2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać

(wydatkować) na pokrycie określonych wydatków

dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych

Komendzie Głównej Żandarmerii Wojskowej;

3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać

(wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia

wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza o ile

odrębne przepisy nie stanowią inaczej;

4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na

zakupy inwestycyjne i zakupy materiałów i wyposażenia,

w części dotyczącej realizacji centralnej.

7.Dyrektor Departamentu Administracyjnego MON 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki, objęte klasyfikacją w rozdziale "Urzędy naczelnych i centralnych organów administracji rządowej", dotyczące komórek organizacyjnych Ministerstwa za wyjątkiem planowanych na rzecz tych komórek przez DGW.
2. Planuje wydatki w rozdziale "Centralne Wsparcie", według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:
1) Szefa Generalnego Zarządu Operacyjnego - P3 Sztabu

Generalnego WP, dotyczące treningów i ćwiczeń, gier

wojennych organizowanych przez Szefa Sztabu Generalnego

WP;

2) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6

Sztabu Generalnego WP, dotyczące projektów wynalazczych

przyjętych do zastosowania w Siłach Zbrojnych na

podstawie postanowień Szefa Sztabu Generalnego WP;

3) szefów generalnych zarządów oraz Szefa Zarządu

Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP,

dotyczące zadań określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO

i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych

przez te zarządy z wyjątkiem planowanych przez

dysponentów drugiego stopnia.

3. Planuje wydatki w rozdziale "Pozostałe jednostki wojskowe" według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:
1) Szefa Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 Sztabu

Generalnego WP - wydatki dotyczące przedsięwzięć w

zakresie dyscypliny w Siłach Zbrojnych;

2) Dyrektora Departamentu Polityki Obronnej MON - wydatki

dotyczące:

a) ćwiczeń wojskowych organizowanych przy udziale

wojewodów i innych przedstawicieli władz cywilnych,

b) szkolenia kadr kierowniczych administracji rządowej

spoza resortu obrony narodowej oraz zakupu

literatury fachowej w związku z tym szkoleniem,

c) upowszechniania problemów zewnętrznego

bezpieczeństwa państwa i polskiej polityki obronnej;

3) Dyrektora Departamentu Współpracy Międzynarodowej MON -

wydatki dotyczące:

a) implementacji międzynarodowych porozumień

rozbrojeniowych z wyjątkiem planowanych przez

dysponentów drugiego stopnia wydatków objętych

centralnymi planami rzeczowymi,

b) zakupu upominków wręczanych podczas podróży i

kontaktów zagranicznych,

c) finansowania studiów służby zagranicznej;
4) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego

MON - wydatki dotyczące:

a) odbywania studiów (szkoleń) przez żołnierzy i

pracowników resortu obrony narodowej poza granicami

kraju, w tym również w ramach środków pochodzących

z rezerw celowych budżetu państwa,

b) zakupu medali, legitymacji służbowych itp.,
c) funkcjonowania Centralnej Komisji Egzaminacyjnej

Języków Obcych MON,

d) organizacji sympozjów, seminariów oraz kursów

instruktorsko-metodycznych w zakresie problematyki

naukowej i edukacyjnej,

e) prenumeraty aktów prawnych i wydawnictw

Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakresie

problematyki szkolnictwa;

5) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji

MON - wydatki dotyczące udziału w konferencjach

Międzynarodowego Komitetu Wojskowych Służb Socjalnych

(CLIMS);

6) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności

MON - wydatki dotyczące:

a) zakupu dla bibliotek oświatowych wojska literatury

kwalifikowanej przez Centralną Komisję do Spraw

Zakupu Materiałów Bibliotecznych,

b) zakupu filmów i licencji filmowych,
c) zakupu dla wojsk dzieł sztuki i wydawnictw z

zakresu problematyki społeczno-wychowawczej,

d) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 23

września 2002 r. w sprawie wyróżniania żołnierzy

(Dz. U. Nr 162, poz. 1341),

e) organizacji centralnych przedsięwzięć

kulturalno-oświatowych, patriotycznych i

sportowo-rekreacyjnych w tym nagród i wyróżnień dla

laureatów tych przedsięwzięć,

f) realizacji centralnych przedsięwzięć w zakresie

promocji obronności.

4. W rozdziale "Pozostałe jednostki wojskowe" planuje wydatki na wypłatę żołnierzom zawodowym pełniących służbę w Ministerstwie należności, o których mowa w art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2003 r. o służbie wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz. U. Nr 179, poz. 1750 z późn. zm.).
5. Zaplanowane wydatki realizuje jako dysponent trzeciego stopnia, z wyjątkiem wydatków przekazanych w podziale układu wykonawczego właściwym dysponentom w terminie, o którym mowa w § 11 ust. 2.
6. Wykonuje obsługę finansowo-księgową z zakresu wynagrodzeń dla krajowych konsultantów w dziedzinie lub dziedzinach medycyny związanych z obronnością kraju w czasie wojny i pokoju a także recenzentów prac badawczych i rozwojowych w dziedzinie medycyny, zaplanowanych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego, których obsługę merytoryczną sprawuje Szef Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu Generalnego WP.
8.Dowódca Jednostki Wojskowej 2305 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, dotyczące Jednostki Wojskowej 2305, w tym wydatków bieżących na utrzymanie infrastruktury, z wyjątkiem wydatków planowanych na jego rzecz w ramach planu finansowego dysponenta głównego.
2. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa, wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki oraz przekazuje wydatki w podziale układu wykonawczego właściwym dysponentom w terminie, o którym mowa w § 11 ust. 2, z uwzględnieniem wydatków na modernizację techniczną realizowaną centralnie. Jako dysponent trzeciego stopnia przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej.
9.Dyrektorzy Wojskowych Biur EmerytalnychŚrodki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa, wykorzystują (wydatkują) na wydatki zaplanowane przez Dyrektora Departamentu Budżetowego MON w części dotyczącej Wojskowych Biur Emerytalnych.
10.Dyrektor Zakładu Budżetowego "Centrala Wojskowe Misje 1. Planuje na podstawie propozycji zgłoszonych przez przedstawicielstwa i zespoły łącznikowe oraz jednostki organizacyjne funkcjonujące przy strukturach dowodzenia NATO, zweryfikowanych stosownie do kompetencji i możliwości budżetowych przez:
Pokojowe" 1) Szefa Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 Sztabu

Generalnego WP - wydatki dotyczące finansowania

żołnierzy pełniących służbę w tych przedstawicielstwach

i zespołach;

2) Sekretarza Stanu - I Zastępcę Ministra Obrony Narodowej

- wydatki dotyczące żołnierzy pełniących służbę w

jednostkach organizacyjnych przy strukturach dowodzenia

NATO.

2. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku.
3. Jako dysponent trzeciego stopnia przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej.
11.Dyrektor Zakładu Budżetowego "Zakład1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, dotyczące:

1) udziału resortu obrony narodowej w inwestycyjnym

programie NATO w dziedzinie bezpieczeństwa;

Inwestycji Organizacji Traktatu Północno- 2) utrzymania i obsługi obiektów i urządzeń powstałych w

wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków

NSIP nieprzekazanych do dyspozycji dowódców rodzajów

Sił Zbrojnych oraz DGW;

atlantyckiego" 3) wydatków okołopakietowych.
2. Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki.
12.Kierownicy rejonowych (Stołecznego, Wojskowego) zarządów infrastruktury, terenowych oddziałów lotniskowych Środki przekazane przez dysponenta części 29 budżetu państwa wykorzystują (wydatkują) na wydatki zaplanowane przez Dyrektora Departamentu Budżetowego MON w części dotyczącej kierowników rejonowych (Stołecznego, Wojskowego) zarządów infrastruktury, terenowych oddziałów lotniskowych.
13.Dyrektor Departamentu Budżetowego MON 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją, dotyczące udziału resortu obrony narodowej w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych w zakresie określonym w odrębnych decyzjach Ministra, oraz opłacenia składek z tytułu ubezpieczeń obserwatorów.
2. Planuje inne, niż wymienione w pkt 1, wydatki według propozycji lub wytycznych przedstawionych przez:
1) Szefa Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego -

P5 Sztabu Generalnego WP (na podstawie propozycji

szefów: Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego -

P2, Generalnego Zarządu Operacyjnego - P3, Generalnego

Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6 Sztabu Generalnego

WP, koordynatorów polityki naukowej i naukowo-

technicznej resortu) dotyczące:

a) wydatków na zakupy inwestycyjne w zakresie

uzbrojenia i sprzętu specjalistycznego: dowodzenia,

łączności oraz informatyki i oprogramowania,

rozpoznania, walki elektronicznej, sprzętu służby

geograficznej oraz działań psychologicznych,

b) wydatków w zakresie usług remontowych i części

zamiennych służby geograficznej,

c) wydatków na prace naukowe, rozwojowe i studyjne,
d) podatków, ceł i opłat należnych za importowane i

otrzymywane bezpłatnie uzbrojenie i sprzęt wojskowy

oraz inne towary przeznaczone dla Sił Zbrojnych;

2) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6

Sztabu Generalnego WP, w zakresie produkcji formularzy

wojskowych;

3) Dyrektora Departamentu Infrastruktury MON, w zakresie:
a) dotacji dla Wojskowej Agencji Mieszkaniowej,
b) dotacji dla Agencji Mienia Wojskowego,
c) inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości,
d) modernizacji systemów łączności, inwestycji

specjalnych łączności, oraz opracowywania

dokumentacji w zakresie inwestycji łączności,

e) dzierżawy nieruchomości na potrzeby wojska (w tym

gruntów zlokalizowanych pod wojskowymi bocznicami

kolejowymi oraz infrastruktury kolejowej stanowiącej

połączenie z tymi bocznicami),

f) zakupu energii elektrycznej i usług przesyłowych,
g) zakupu energii cieplnej, w tym w ramach tzw.

"strony trzeciej" oraz gazu,

h) zakupu paliw stałych i płynnych do celów grzewczych,
i) zakup usług konserwacji i napraw pomieszczeń i

budynków (w tym stałych urządzeń technicznych),

zakup wody, zakup usług komunalnych (w tym zrzut

ścieków), za wyjątkiem wydatków z tego zakresu

realizowanych przez Departament Administracyjny

MON, wojskowe administracje koszar podporządkowane

WSI oraz JW. 2305,

j) opłat za korzystanie ze środowiska,
k) opłat z tytułu trwałego zarządu nad

nieruchomościami,

l) podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego, w tym

za grunty przejęte w użytkowanie od Lasów

Państwowych oraz pozostałych nieruchomości

wojskowych, jak również inne podatki na rzecz

budżetów jednostek samorządu terytorialnego,

m) opracowania dokumentacji niezbędnej do uzyskania

decyzji i pozwoleń administracyjnych w zakresie

korzystania ze środowiska,

n) zakupu materiałów i usług pozostałych dotyczących

eksploatacji nieruchomości, w tym, realizację

wydzieleń geodezyjnych, aktualizację map

sytuacyjno-wysokościowych, operatów, pozyskiwanie

wypisów z ksiąg wieczystych i ewidencji gruntów i

budynków, wyrysów z map ewidencyjnych itp.,

o) wykonywania obowiązków zarządcy nieruchomości w

zakresie postanowień wynikających z: ustawy z dnia

21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami

(Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.),

ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.

U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 z późn. zm.), ustawy

z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz.

U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1504 z późn. zm.) oraz

ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony

środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 z późn. zm.) -

z wyjątkiem wydatków planowanych na ten cel przez

innych dysponentów,

p) wykonywania pozostałych zadań wynikających z ustawy

z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska

(Dz. U. Nr 62, poz. 627 z późn. zm.),

q) wydatków związanych z realizacją postanowień ustawy

z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62,

poz. 628 z późn. zm.), w tym zwłaszcza uzyskiwania

odpowiednich pozwoleń lub decyzji na wytwarzanie,

gromadzenie, magazynowanie oraz pozbywanie się

odpadów wytwarzanych przez podległe jednostki

organizacyjne a także nieczystości stałych i

nieczystości ciekłych pochodzących z instalacji

sanitarnych budynków jednostek organizacyjnych

resortu obrony narodowej,

r) zakupu usług i materiałów do utrzymania dróg,

chodników i terenów zieleni, z wyjątkiem wydatków

planowanych w tym zakresie przez Departament

Administracyjny MON, wojskowe administracje koszar

podporządkowane Szefowi WSI oraz Dowódcy JW. 2305,

s) zakupu usług i materiałów do utrzymania czystości

pomieszczeń, z wyjątkiem wydatków planowanych w tym

zakresie przez pozostałych dysponentów środków

budżetowych,

t) zakupu sprzętu pożarniczego i kwaterunkowego oraz

części zamiennych do tego sprzętu oraz działalność

własnych jednostek infrastruktury,

u) zakwaterowania szeregowych zawodowych oraz

podoficerów zawodowych do stopnia starszego kaprala

pełniących służbę na podstawie kontraktu na

pełnienie służby terminowej stosownie do uprawnień

określonych w ustawie,

v) dochodów i wydatków objętych klasyfikacją

dotyczących jednostek przez niego koordynowanych w

tym zakupów sprzętu informatycznego, części

zamiennych, materiałów eksploatacyjnych i

oprogramowania - z wyłączeniem wydatków dotyczących

pozostałego zaopatrzenia logistycznego;

4) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji

Obronności, w zakresie zadań zleconych jednostkom

niezaliczonym do sektora finansów publicznych, w tym

fundacjom i stowarzyszeniom oraz zakupu prasy według

norm należności;

5) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia Sztabu

Generalnego WP - wydatki dotyczące:

a) staży podyplomowych lekarzy i lekarzy-dentystów,

powołanych do pełnienia zawodowej służby wojskowej,

odbywanych w samodzielnych

publicznych zakładach opieki zdrowotnej (SP ZOZ),

których organem założycielskim jest Minister - na

podstawie stosownych umów zawartych przez szefa

zarządu,

b) dotacji dla Wojskowej Izby Lekarskiej - na

podstawie zawartych umów,

c) dotacji, o której mowa w art. 55 ust. 1 ustawy z

dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki

zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408 z późn. zm.),

dla SP ZOZ, których organem założycielskim jest

Minister,

d) składki do Międzynarodowego Komitetu Medycyny

Wojskowej - na podstawie umowy zawartej przez szefa

zarządu,

e) bezspornych zobowiązań Skarbu Państwa wynikających

z likwidacji SP ZOZ, których organem założycielskim

jest Minister - na podstawie prowadzonych w trybie

ciągłym przez szefa zarządu: monitoringu kondycji

finansowej SP ZOZ oraz oceny ich przydatności dla

potrzeb Sił Zbrojnych,

f) zleconych przez resort obrony narodowej zadań dla

SP ZOZ oraz medycznych jednostek badawczo-

rozwojowych: mobilizacyjnych oraz na wypadek

sytuacji kryzysowych, utylizacji trucizn medycznych

pochodzących z rotacji środków materiałowych zapasu

wojennego oraz wynikających z ustawy z dnia 22

sierpnia 1997 r. o publicznej służbie krwi (Dz. U.

Nr 106, poz. 681 z późn. zm.),

g) wynagrodzenia krajowych konsultantów w dziedzinie

lub dziedzinach medycyny związanych z obronnością

kraju w czasie wojny i pokoju a także recenzentów

prac badawczych i rozwojowych w dziedzinie medycyny,

h) turnusów leczniczo-profilaktycznych dla żołnierzy

powracających do kraju po zakończeniu służby poza

granicami kraju;

6) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego

MON, w zakresie dotacji dla Akademii Obrony Narodowej,

Wojskowej Akademii Technicznej oraz celowego funduszu

nagród i zapomóg pracowników objętych układem zbiorowym

pracy;

7) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji

MON, wydatki dotyczące:

a) świadczeń społecznych oraz uposażenia wypłacanego

przez okres roku żołnierzom zwolnionym ze służby,

b) z tytułu usług zlecanych SP ZOZ przez wojskowe

komisje lekarskie w zakresie orzekania o

inwalidztwie, kierowanych do tych komisji przez

wojskowe biura emerytalne, żołnierzy zwolnionych z

zawodowej służby wojskowej oraz emerytów i

rencistów wojskowych,

c) utrzymania Wojskowych Biur Emerytalnych,
d) dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie

kosztów realizacji inwestycji przez Wojskowe

Zespoły (Domy) Wypoczynkowe funkcjonujące jako

zakłady budżetowe;

8) Szefa Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 Sztabu

Generalnego WP, w zakresie stanów średniorocznych i

wydatków, na uposażenia i składki na ubezpieczenie

społeczne żołnierzy rezerwy, planowanych w ramach

sprawdzenia gotowości mobilizacyjnej i bojowej potrzeb

Sił Zbrojnych, wykorzystywanych głównie w zwalczaniu

klęsk żywiołowych i nadzwyczajnych zagrożeń środowiska

oraz likwidacji ich skutków, a także fundusz nagród i

zapomóg pozostający w dyspozycji Ministra.

3. Określone przez dysponenta części 29 budżetu państwa środki, wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki oraz wydatki planowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, w tym również w obszarze zadań ujętych w centralnych planach rzeczowych. Ponadto realizuje centralnie wydatki: na zakup prasy według norm należności oraz produkcję formularzy wojskowych dla wszystkich jednostek (komórek) organizacyjnych resortu obrony narodowej będących jednostkami budżetowymi.