Zm.: decyzja w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej.
Dz.Urz.MON.2003.1.2
Akt jednorazowyDECYZJA Nr 371/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 30 grudnia 2002 r.
zmieniająca decyzję w sprawie planowania i wykonywania budżetu resortu obrony narodowej.
Na podstawie § 1 pkt 13 lit. b, d i f-h oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), a także w związku z art. 91 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014, z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz. 1255, z 2000 r. Nr 6, poz. 69, Nr 12, poz. 136, Nr 48, poz. 550, Nr 95, poz. 1041, Nr 119, poz. 1251 i Nr 122, poz. 1315, z 2001 r. Nr 45, poz. 497, Nr 46, poz. 499, Nr 88, poz. 961, Nr 98, poz. 1070, Nr 100, poz. 1082, Nr 102, poz. 1116, Nr 125, poz. 1368 i Nr 145, poz. 1623 oraz z 2002 r. Nr 41, poz. 363 i 365, Nr 74, poz. 676, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 156, poz. 1300, Nr 200, poz. 1685, Nr 213, poz. 1802, Nr 214, poz. 1806 i Nr 216, poz. 1824) postanawia się, co następuje:
"12a) wydatki okołopakietowe - wydatki dotyczące wykupu gruntów, wydatki wynikające z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999 r. Nr 15, poz. 139 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 z późn. zm.), wydatki dotyczące współfinansowania dróg dojazdowych oraz inne wydatki, które nie są finansowane w ramach CP, mające wpływ na funkcjonowanie powstałych w ramach CP inwestycji;
12b) wydatki prefinansowane - wydatki dotyczące zadań objętych programem NSIP, realizowanych z planu wydatków dysponenta, o którym mowa w § 3 ust. 3 pkt 4, przed terminem uruchomienia środków z NATO;",
– w lit. a po wyrazie "amunicji" dodaje się wyrazy "i materiałów wybuchowych, a także dotacje na zakupy sprzętu i aparatury medycznej dla samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej - SPZOZ",
– w lit. b wyrazy "inwestycji samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej - SP ZOZ - oraz zakładów budżetowych" zastępuje się wyrazami "inwestycji SP ZOZ oraz zakładów budżetowych, a także Wojskowej Agencji Mieszkaniowej i akademii wojskowych",
– lit. d otrzymuje brzmienie:
"d) zakupu pozostałych środków materiałowych (materiały pędne i smary, przedmioty zaopatrzenia mundurowego, sprzęt kwaterunkowy i przeciwpożarowy, środki żywności, leki i materiały medyczne)",
"19a) planowane zatrudnienie - przewidywana średnioroczna liczba zatrudnionych pracowników nieobjętych mnożnikowym systemem wynagrodzeń, w przeliczeniu na pełnozatrudnionych;",
– w zdaniu wstępnym wyraz "oraz" zastępuje się przecinkiem i po wyrazach "współpracy zagranicznej" dodaje się wyrazy "oraz implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych" oraz skreśla się wyraz "realizacji",
– w lit. c po wyrazie "bezpieczeństwa" dodaje się wyrazy "oraz nierozprzestrzeniania broni masowego rażenia i konwencjonalnej" i średnik zastępuje się przecinkiem,
– po lit. c dodaje się lit. d w brzmieniu:
"d) pozostałych kontaktów zagranicznych;",
– w pkt 2 wyraz "oraz" zastępuje się przecinkiem i po wyrazach "współpracy zagranicznej" dodaje się wyrazy "oraz implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych",
– skreśla się pkt 3;
– w pkt 11 kropkę zastępuje się średnikiem,
– po pkt 11 dodaje się pkt 12 w brzmieniu:
"12) Zastępca Dyrektora Departamentu Budżetowego - Sekretarz Komisji.",
"1. Do rozpatrywania spraw dotyczących problematyki:
1) modernizacji technicznej, inwestycji budowlanych, Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP oraz zamierzeń realizowanych w ramach NSIP, a także zakupów środków materiałowych;
2) wydatków bieżących oraz dotacji i świadczeń, z wyjątkiem wymienionych w pkt 1, a w szczególności wydatków osobowych, na świadczenia emerytalne oraz dotyczących utrzymania przedstawicielstw wojskowych poza granicami kraju, a także objętych planami, o których mowa w § 3 ust. 15 pkt 2, 4 i 5, oraz limitów zatrudnienia - powołuje się stałe zespoły Komisji, zwane dalej "stałymi zespołami Komisji", którym przewodniczą odpowiednio: Szef Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5, z zastrzeżeniem ust. 3, oraz Dyrektor Departamentu Budżetowego.",
"3. Problematyką inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości oraz zamierzeń realizowanych w ramach NSIP, a także zakupu środków materiałowych - w zakresie: weryfikacji propozycji dysponentów w tym obszarze zadań, opracowania rocznych planów inwestycji, remontów, zamierzeń NSIP oraz zakupu środków materiałowych, a także nadzoru nad ich realizacją - zajmują się podzespoły stałego zespołu Komisji, właściwego w sprawach określonych w ust. 1 pkt 1, którym przewodniczą Dyrektor Departamentu Infrastruktury i Szef Generalnego Zarządu Logistyki - P4.",
– pkt 3 skreśla się wyrazy "uwzględniająca niezbędne nakłady, ujmowane przez dysponentów, dotyczące wydatków okołopakietowych NSIP,",
– pkt 4 wyrazy "pkt 2-5" zastępuje się wyrazami "pkt 2, 4 i 5",
– pkt 5 skreśla się wyrazy "półrocznej, a następnie" oraz wyrazy "pkt 2-5" zastępuje się wyrazami "pkt 2, 4 i 5",
– w lit b po wyrazach "dla RP" dodaje wyrazy "oraz Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych",
– lit. c otrzymuje brzmienie:
"c) rozwoju i modernizacji technicznej",
"6a) szacunkową wielkość oraz kierunki wykorzystania środków pochodzących z poszczególnych źródeł zagranicznych - w miarę posiadanych informacji w tym zakresie;";
– w zdaniu głównym wyrazy "ust. 8" zastępuje się wyrazami "ust. 10",
– w pkt 2 kropkę zastępuje się średnikiem,
– po pkt 2 dodaje się pkt 3 w brzmieniu:
"3) projekty centralnych planów rzeczowych, o których mowa w § 3 ust. 15 pkt 1.",
– pkt 2 otrzymuje brzmienie:
"2) Generalny Zarząd Planowania Strategicznego - P5 - projektu centralnego planu modernizacji technicznej, w którym wyodrębnia się środki budżetowe oraz pozostałe źródła finansowania zadań określone w § 6 ust. 1 pkt 6 i 6a;",
– pkt 4 i 5 otrzymują brzmienie:
"4) Podsekretarza Stanu do Spraw Polityki Obronnej - projektu planu udziału resortu obrony narodowej w realizacji przedsięwzięć integracyjnych z NATO i UE, współpracy zagranicznej oraz implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych;
5) Departament Infrastruktury - projektu planu inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości oraz zamierzeń realizowanych w ramach NSIP;",
– w pkt 6 po wyrazie "zawodowego" dodaje się przecinek oraz wyrazy "w którym wyodrębnia się środki budżetowe oraz pozostałe źródła finansowania zadań określone w § 6 ust. 1 pkt 6a;",
– w zadaniu wstępnym wyrazy "pkt 2-5" zastępuje się wyrazami "pkt 2, 4 i 5",
– skreśla się pkt 2;
"2) Generalnych Zarządów Planowania Strategicznego - P5, Logistyki - P4 oraz Departamentu Infrastruktury - zweryfikowane i uzgodnione z tymi komórkami organizacyjnymi projekty planów rzeczowych, opracowanych zgodnie z postanowieniami § 11 ust. 5-7, w wielkościach zgodnych z ujętymi w projektach planów finansowych, o których mowa w pkt 1, w zakresie zadań planowanych do realizacji ze środków budżetowych;
3) Podsekretarza Stanu do spraw Polityki Obronnej, Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego oraz Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, stosownie do kompetencji - projekty planów, o których mowa w § 3 ust. 15 pkt 2, 4 i 5, w wielkościach zgodnych z ujętymi w projektach planów finansowych, o których mowa w pkt 1, w zakresie zadań planowanych do realizacji ze środków budżetowych.",
– w zdaniu wstępnym po wyrazach "Logistyki - P4" dodaje się wyrazy "oraz Dyrektor Departamentu Infrastruktury" a po wyrazach "do realizacji centralnej" dodaje się wyrazy "i decentralnej",
– w pkt 2 kropkę zastępuje się średnikiem,
– po pkt 2 dodaje się pkt 3 w brzmieniu:
"3) dysponentom realizującym decentralnie wydatki ujęte w planach rzeczowych.";
"§ 15. 1. Centralne plany rzeczowe opracowuje i przedstawia do uzgodnienia Sekretarzowi Stanu - I Zastępcy Ministra Obrony Narodowej wykonawca planu. Plany inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości oraz zamierzeń realizowanych w ramach NSIP, a także plan zakupu środków materiałowych, przed uzgodnieniem z Sekretarzem Stanu - I Zastępcą Ministra Obrony Narodowej, akceptowane są przez Szefa Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5.
2. Uzgodnione plany, o których mowa w ust. 1, Szef Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 przedstawia Szefowi Sztabu Generalnego WP.
3. Szef Sztabu Generalnego WP przedkłada Ministrowi Obrony Narodowej do zatwierdzenia plany określone w ust. 2, w terminie 28 dni od dnia ogłoszenia decyzji budżetowej. Po zatwierdzeniu, 1 egzemplarz każdego planu przesyła się Sekretarzowi Stanu - I Zastępcy Ministra Obrony Narodowej oraz Głównemu Księgowemu Budżetu Resortu.
4. Wyciągi z planów, o których mowa w ust. 3, przesyłane są dysponentom wymienionym w § 3 ust. 2, 3, 6 i 9 - w części ich dotyczącej, oraz instytucjom właściwym do realizacji tych planów.
5. Podsekretarz Stanu do spraw Polityki Obronnej, Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego oraz Dyrektor Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji przedstawiają, w terminie, o którym mowa w ust. 3, Ministrowi do zatwierdzenia plany, o których mowa w § 3 ust. 15 pkt 2, 4 i 5.";
"1. Minister dokonuje zmian w układzie wykonawczym budżetu oraz w innych załącznikach do decyzji budżetowej, na podstawie przedłożonych przez Dyrektora Departamentu Budżetowego wniosków dysponentów lub wniosków uzgodnionych pomiędzy dysponentami, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2.
2. Dyrektor Departamentu Budżetowego dokonuje zmian w decyzji budżetowej - w wykonaniu decyzji Rady Ministrów lub Ministra Finansów - oraz zmian w podziale układu wykonawczego budżetu - na podstawie wniosków uzgodnionych pomiędzy dysponentami lub w uzasadnionych przypadkach z własnej inicjatywy.",
"§ 18a. 1. Dyrektor Departamentu Budżetowego - na podstawie wniosków dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6, komendantów akademii wojskowych (w przypadku Akademii Marynarki Wojennej - Dowódcy Marynarki Wojennej), Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji (zbiorczo za WBE) oraz kierowników zakładów budżetowych - przedstawia Ministrowi Obrony Narodowej propozycje w sprawach:
1) zmian w zakresie limitów zatrudnienia żołnierzy zawodowych, żołnierzy pełniących nadterminową zasadniczą służbę wojskową oraz pracowników objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń - odpowiednio w uzgodnieniu z Dyrektorem Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego oraz Szefem Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1;
2) podziału i zmian wydatków osobowych, o których mowa w § 22 ust. 10, w obrębie działu pomiędzy rozdziałami klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów;
3) ewentualnych zmian wydatków osobowych, o których mowa w § 22 ust. 10 pkt 4-6 i ust. 11 - stosownie do postanowień art. 10a ustawy z dnia 23 grudnia 1999 r. o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 110, poz. 1255 z późn. zm.).
2. Wnioski, o których mowa w ust. 1 pkt 1, podlegają uprzednio weryfikacji i uzgodnieniu - w zakresie żołnierzy zawodowych oraz pracowników objętych i nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń zatrudnionych w komórkach organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej - z Dyrektorem Generalnym.
3. Wnioski, o których mowa w ust. 1, dysponenci opracowują w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów.
4. Zmiany w układzie wykonawczym budżetu i jego podziale, inne niż w zakresie ustalonym w ust. 1, są dokonywane w trybie i na zasadach określonych w § 18.
5. Wnioski wymagające decyzji Ministra Obrony Narodowej lub Dyrektora Departamentu Budżetowego, właściwi dysponenci przedstawiają Dyrektorowi Departamentu Budżetowego w terminach: do końca kwietnia, końca II dekady sierpnia i października oraz końca listopada.
6. Wnioski, o których mowa w ust. 5, muszą zawierać szczegółowe wyjaśnienia przyczyn proponowanych zmian oraz podstawę prawną umożliwiającą lub nakazującą dokonanie zmiany.
7. Z dniem 30-ego listopada upływa ostateczny termin dokonywania korekt w centralnych planach rzeczowych, dla których wymagane są zmiany w układzie wykonawczym budżetu, bądź w jego podziale.
8. Dyrektor Departamentu Budżetowego dokonuje zmian w podziale układu wykonawczego budżetu, wynikających z podjętych przez Ministra Obrony Narodowej decyzji w sprawie przyznania nagród z celowego funduszu nagród i zapomóg z celowego funduszu zapomóg, odpowiednio na wniosek Dyrektorów Departamentów: Kadr i Szkolnictwa Wojskowego oraz Spraw Socjalnych i Rekonwersji.";
"1a. Dysponenci drugiego stopnia dokonują zmian w układzie wykonawczym budżetu i w terminie do 5-ego dnia następującego po zakończeniu miesiąca, przy czym za grudzień roku budżetowego - do dnia 15 stycznia roku następnego, powiadamiają o tych zmianach podległych im dysponentów trzeciego stopnia.";
"§ 20. 1. Korekty centralnych planów rzeczowych, skutkujące zmianami w układzie wykonawczym budżetu, Szef Sztabu Generalnego WP przedstawia do zatwierdzenia Ministrowi Obrony Narodowej.
2. Korekt centralnych planów rzeczowych, innych niż określone w ust. 1, dokonuje Szef Sztabu Generalnego WP na wniosek dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3, 6 i 9, lub z własnej inicjatywy.
3. Propozycje korekt, o których mowa w ust. 1 i 2, wymagają wcześniejszego uzgodnienia z Sekretarzem Stanu - I Zastępcą Ministra Obrony Narodowej.
4. O dokonanych korektach w centralnych planach rzeczowych Szef Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 niezwłocznie informuje przewodniczących podzespołów, o których mowa w § 5 ust. 3, dysponentów, inne instytucje realizujące plany rzeczowe, których korekty dotyczą oraz Głównego Księgowego Budżetu Resortu.
5. Wnioski w sprawie korekt, o których mowa w ust. 1 i 2, uzgodnione z instytucjami realizującymi plany rzeczowe, w obrębie których zmiany są dokonywane, dysponenci przesyłają Szefowi Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5.
6. Do wniosków, o których mowa w ust. 5, powodujących zmiany w decyzji budżetowej, dysponenci dołączają wystąpienia w sprawie zmian w podziale bądź układzie wykonawczym budżetu lub w załącznikach do decyzji budżetowej, które - po aprobacie korekt w centralnych planach rzeczowych, o których mowa w ust. 1, przez Szefa Sztabu Generalnego WP oraz ich zatwierdzeniu przez Ministra Obrony Narodowej lub dokonaniu przez Szefa Sztabu Generalnego WP korekt na zasadach i w trybie określonych w ust. 2 - Szef Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 przesyła Dyrektorowi Departamentu Budżetowego.
7. Postanowienia ust. 6 stosuje się odpowiednio w przypadku zmian w centralnych planach rzeczowych inicjowanych przez Szefa Sztabu Generalnego WP.
8. Zmiany powodujące zmniejszenie, bądź zwiększenie wydatków majątkowych mogą być dokonywane wyłącznie za zgodą Ministra Finansów.
9. Propozycje w sprawie zmian, o których mowa w ust. 8, Szef Sztabu Generalnego WP przedstawia, za pośrednictwem Dyrektora Departamentu Budżetowego, Ministrowi Obrony Narodowej.
10. Wnioski w sprawie korekt, o których mowa w ust. 1 i 2, dotyczące organów planujących, przedstawiają dysponenci, na podstawie propozycji tych organów lub w uzgodnieniu z tymi organami.
11. Nie stanowią korekty planu rzeczowego - uzgodnione z właściwymi dysponentami w zakresie realizacji centralnej - niezbędne przesunięcia w pozycjach planu, w granicach 10% ich wartości, mające pokrycie finansowe w oszczędnościach uzyskanych w wyniku realizacji zamówień publicznych, nienaruszające ustalonych przez Szefa Sztabu Generalnego WP priorytetów w zakresie modernizacji technicznej, o ile nie powodują:
1) zmian w układzie i podziale układu wykonawczego budżetu;
2) zmniejszenia ilości planowanego do zakupu asortymentu ujętego w planach rzeczowych.
12. Nie stanowią również korekt planu rzeczowego zmniejszenia ilości zaplanowanych do zakupu asortymentów ujętych w planach rzeczowych, uzgodnione z właściwym dysponentem w zakresie realizacji centralnej, wynikające z rozstrzygnięcia procedur o udzielenie zamówienia publicznego wskutek wyższych cen jednostkowych od przyjętych w planie.
13. Instytucje centralnie realizujące plany rzeczowe są obowiązane do niezwłocznego powiadamiania Szefa Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 oraz właściwych dysponentów o dokonanych przesunięciach i zmniejszeniach, o których mowa w ust. 11 i 12.
14. Przesunięcia i zmniejszenia, o których mowa w ust. 11 i 12, dotyczące zadań realizowanych centralnie wymagają uzgodnienia z Głównym Księgowym Budżetu Resortu, o ile dotyczą zmian planu finansowego dysponenta głównego.";
"§ 20a. Szczegółowe zasady i tryb dokonywania zmian w części realizowanej centralnie planu zakupów środków materiałowych określa decyzja Ministra Obrony Narodowej, o której mowa w § 11 ust. 8.";
"4. Nadzór i kontrolę bieżącej realizacji dochodów i wydatków budżetowych dysponentów trzeciego stopnia, wynikający z art. 28b ustawy o finansach publicznych, sprawują również organy ekonomiczno-finansowe dowódców okręgów wojskowych i korpusów rodzajów Sił Zbrojnych.",
– w pkt 2 kropkę zastępuje się średnikiem;
– po pkt 2 dodaje się pkt 3 w brzmieniu:
"3) pozostałych zakładów budżetowych - właściwe jednostki (komórki) organizacyjne resortu obrony narodowej sprawujące funkcję nadzoru nad zakładami.",
"8. Nadzór nad realizacją limitów zatrudnienia żołnierzy zawodowych, żołnierzy pełniących nadterminową zasadniczą służbę wojskową oraz pracowników objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń, a także średniorocznych stanów pozostałych żołnierzy pełniących czynną służbę wojskową oraz zatrudnienia pozostałych pracowników nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń, w podziale na jednostki budżetowe, akademie wojskowe oraz łącznie zakłady budżetowe i gospodarstwa pomocnicze, sprawują:
1) Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1 - w odniesieniu do żołnierzy nadterminowej zasadniczej służby wojskowej oraz pozostałych żołnierzy niezawodowych, z wyjątkiem kandydatów na żołnierzy zawodowych;
2) Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego - w odniesieniu do żołnierzy zawodowych, kandydatów na żołnierzy zawodowych oraz pracowników objętych i nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń, z zastrzeżeniem pkt 3;
3) Dyrektor Generalny Ministerstwa Obrony Narodowej - w odniesieniu do pracowników objętych i nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń, zatrudnionych w komórkach organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej.
9. Dysponenci, o których mowa w § 3 ust. 2, a także Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1, Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego oraz Dyrektor Generalny Ministerstwa Obrony Narodowej nadzorują, stosownie do zakresu odpowiedzialności, kształtowanie ewidencyjnych stanów osobowych w sposób zapewniający przestrzeganie limitów zatrudnienia ustalonych w decyzji budżetowej na dany rok.
10. Dyrektor Departamentu Budżetowego sprawuje nadzór nad prawidłowym przebiegiem realizacji wydatków osobowych na:
1) wynagrodzenia osobowe pracowników;
2) wynagrodzenia osobowe członków korpusu służby cywilnej;
3) dodatkowe wynagrodzenie roczne;
4) uposażenia żołnierzy zawodowych i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej;
5) pozostałe należności pieniężne żołnierzy zawodowych i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej;
6) nagrody roczne dla żołnierzy zawodowych i nadterminowej zasadniczej służby wojskowej.
11. Dyrektor Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji sprawuje nadzór nad prawidłowym przebiegiem realizacji wydatków osobowych na uposażenia wypłacane przez okres roku żołnierzom zawodowym zwolnionym ze służby wojskowej oraz świadczenia emerytalno-rentowe.
12. Dysponenci środków budżetowych drugiego stopnia, realizujący wydatki na rzecz innych dysponentów, są obowiązani do sporządzania i przekazywania tym dysponentom kwartalnych informacji z realizowanych na ich rzecz wydatków, w terminie do dnia 20 miesiąca po zakończeniu kwartału.";
"§ 23. 1. Dysponenci drugiego stopnia i dysponenci trzeciego stopnia ustanowieni przez Ministra, wykonujący funkcję dysponenta głównego, oraz Dyrektorzy Departamentów: Zaopatrywania Sił Zbrojnych, Polityki Zbrojeniowej, Infrastruktury, a także dyrektorzy (szefowie) jednostek organizacyjnych właściwych do zakupów środków materiałowych są obowiązani do sporządzania informacji dotyczących realizacji planów rzeczowych oraz ich przedstawiania, w trybie i terminach ustalonych przez Szefa Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5, w układzie wyciągów z planów, o których mowa w § 15 ust. 4.
2. Szef Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 przedstawia - poprzez Szefa Sztabu Generalnego WP - w uzgodnieniu z Sekretarzem Stanu - I Zastępcą Ministra Obrony Narodowej:
1) zbiorczą informację opracowaną na podstawie informacji, o których mowa w ust. 1 - nie rzadziej niż raz na kwartał, w terminie 45 dni po zakończeniu kwartału;
2) informację roczną - w terminie do dnia 31 marca za miniony rok budżetowy - umożliwiające dokonanie przez Ministra oceny, określonej w art. 91 ust. 3 ustawy o finansach publicznych.
3. Postanowienia ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio w zakresie informacji o realizacji planów, o których mowa w § 3 ust. 15 pkt 2, 4 i 5, z tym że informacje przedstawiają Podsekretarz Stanu do spraw Polityki Obronnej, Dyrektorzy: Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego oraz Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji.
4. Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego - na podstawie informacji przedstawionych przez dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6 - przedstawia Ministrowi Obrony Narodowej i do wiadomości Dyrektorowi Departamentu Budżetowego - nie rzadziej niż raz na kwartał, w terminie 30 dni po zakończeniu kwartału - informację:
1) dotyczącą kształtowania się faktycznych i średniorocznych stanów osobowych żołnierzy zawodowych i pracowników wojska objętych mnożnikowym systemem kształtowania wynagrodzeń - w odniesieniu do określonych w decyzji budżetowej limitów zatrudnienia, a także średniorocznych stanów pozostałych pracowników i kandydatów na żołnierzy zawodowych;
2) w sprawie faktycznych i przewidywanych do końca roku zwolnień żołnierzy zawodowych - w szczegółowości, o której mowa w § 6 ust. 1 pkt 4.
5. Informacje, o których mowa w ust. 4, określają:
1) ewentualne zagrożenia dotyczące przekroczenia ustalonych w ustawie budżetowej limitów zatrudnienia, planowanego zatrudnienia oraz środków na wynagrodzenia i uposażenia;
2) działania podjęte przez Departament Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, zmierzające do wyeliminowania zagrożeń, o których mowa w pkt 1, oraz uzyskania docelowej struktury i liczebności w zakresie żołnierzy zawodowych i pracowników wojska.
6. Informacje, o których mowa w ust. 1-5, przedstawia się w terminie umożliwiającym jednoczesną ich ocenę wraz z informacją wymienioną w § 22 ust. 1. Zakres, tryb i wzory informacji opracowywanych przez dysponentów, dotyczących limitów i planowanego zatrudnienia, określa Dyrektor Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego.
7. Informację w zakresie kształtowania się średniorocznych i faktycznych stanów osobowych żołnierzy nadterminowej zasadniczej służby wojskowej - w odniesieniu do limitów zatrudnienia oraz faktycznych i średniorocznych stanów pozostałych żołnierzy niezawodowych, z wyjątkiem kandydatów na żołnierzy zawodowych - przedstawia Szef Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1, w trybie, terminach i szczegółowości określonych w ust. 4. Postanowienia ust. 5 i 6 stosuje się odpowiednio.";
"§ 30. 1. Inwestycje budowlane oraz remonty nieruchomości wojskowych jednostek budżetowych są realizowane, z zastrzeżeniem ust. 3, poprzez rejonowe (stołeczny) zarządy infrastruktury, terenowe oddziały lotniskowe, Biuro Inwestycji Łączności oraz pozostałe organy pełniące obsługę inwestorską, przy współudziale dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6.
2. Rejonowe (stołeczny) zarządy infrastruktury, terenowe oddziały lotniskowe, Biuro Inwestycji Łączności oraz pozostałe organy pełniące obsługę inwestorską realizują inwestycje i remonty nieruchomości, o których mowa w ust. 1, ze środków otrzymanych od dysponentów, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6, w drodze przesunięć limitu wydatków między tymi dysponentami.
3. Wartość kosztorysową remontów nieruchomości, o których mowa w ust. 1, określa decyzja budżetowa.
4. Szefowie organów, o których mowa w ust. 2, są obowiązani do przedstawiania dysponentom, o których mowa w § 3 ust. 2, 3 i 6, oraz organom planującym, kwartalnych informacji z przebiegu realizacji inwestycji i remontów.
5. Inwestycje pozostałych jednostek sektora finansów publicznych - niebędących jednostkami budżetowymi, finansowane w ramach przekazanej dotacji celowej, realizują te jednostki. Jednostki te mogą przekazywać do organów określonych w § 30 ust. 2, środki na realizację inwestycji i remontów nieruchomości, w formie:
1) sum na zlecenie;
2) akredytywy budżetowej.
6. Rejonowe (stołeczny) zarządy infrastruktury realizują również w ramach budżetów otrzymanych od dysponentów drugiego stopnia, na zasadach określonych w ust. 2, zadania z zakresu:
1) modernizacji systemów energetycznych z udziałem strony trzeciej;
2) opłat za zakup energii elektrycznej przy wdrażaniu systemu usług przesyłowych;
3) zlecania obsługi i dostaw ciepła dla kompleksów wojskowych w zakresie systemów ciepłowniczych o mocy urządzeń powyżej 5,6 MW;
4) opłat z tytułu trwałego zarządu nad nieruchomościami;
5) opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska.
7. Wnioski dotyczące przejęcia do realizacji zadań, o których mowa w ust. 6, szefowie rejonowych (stołecznego) zarządów infrastruktury przedkładają dysponentom drugiego stopnia.";
"6. Ostateczny termin podpisywania umów dotyczących zadań ujętych w planach rzeczowych i realizowanych centralnie upływa z dniem 31 października danego roku. Przedłużenie terminu dokonane być może wyłącznie za zgodą Ministra Obrony Narodowej.";
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Zakresy planowanych wydatków ujmowanych w projektach budżetów sporządzanych przez dysponentów i dyrektorów (szefów) niektórych komórek organizacyjnych (jednostek organizacyjnych) oraz zakresy wydatków dokonywanych (przekazywanych) przez dysponentów
Zakresy planowanych wydatków ujmowanych w projektach budżetów sporządzanych przez dysponentów i dyrektorów (szefów) niektórych komórek organizacyjnych (jednostek organizacyjnych) oraz zakresy wydatków dokonywanych (przekazywanych) przez dysponentów
Lp. | Wyszczególnienie | |
1. | Dowódca Wojsk Lądowych | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją dochodów i wydatków, z wyjątkiem dochodów i wydatków planowanych przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące jednostek Wojsk Lądowych, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
1) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w użytkowanie dysponentowi; | ||
2) na ubezpieczenia społeczne dla osób odbywających w resorcie i poza nim zastępcze formy służby wojskowej; | ||
3) na współfinansowanie funkcjonowania jednostek wielonarodowych, w tym opłacenie składek do wspólnych budżetów; | ||
4) na wypłatę świadczeń pieniężnych rekompensujących utracone wynagrodzenie ze stosunku pracy lub utracone uposażenie ze stosunku służbowego albo utracony dochód z prowadzonej działalności gospodarczej, które mógłby uzyskać żołnierz rezerwy w okresie odbywania ćwiczeń wojskowych; | ||
5) dotyczących udziału Wojsk Lądowych w realizacji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP; | ||
6) na remonty nieruchomości związane z rozwinięciem i funkcjonowaniem Wojennego Systemu Dowodzenia Siłami Zbrojnymi RP szczebla operacyjno- taktycznego; | ||
7) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa; | ||
8) z tytułu przejazdów osób powołanych do czynnej służby wojskowej w czasie pokoju, posiadających karty powołania lub karty mobilizacyjne oraz osób wzywanych przez organy wojskowe w sprawach powszechnego obowiązku obrony, a także dotyczące ubezpieczeń komunikacyjnych pojazdów użytkowanych w jednostkach organizacyjnych resortu; | ||
9) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; | ||
10) na funkcjonowanie zaopatrywanych jednostek organizacyjnych bezpośrednio podporządkowanych Ministrowi Obrony Narodowej; | ||
11) dotyczących udziału wojsk we wspólnych międzynarodowych programach badawczo-rozwojowych, obsługi pożyczek i kredytów zagranicznych oraz podatków, ceł i ubezpieczeń wynikających z importowanych i otrzymywanych bezpłatnie towarów; | ||
12) na Centralny Ośrodek Metrologii Wojskowej, w tym zakupy aparatury kontrolno-pomiarowej dla Ośrodka zapewniające spójność pomiarową resortu oraz finansowanie usług metrologicznych obcych realizowanych na rzecz wszystkich rodzajów Sił Zbrojnych; | ||
13) na funkcjonowanie terenowych organów administracji wojskowej; | ||
14) o których mowa w § 30 ust. 6. | ||
2. Ponadto planuje wydatki, w oparciu o propozycje lub wytyczne przedstawione przez: | ||
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, dotyczące organizacji centralnych przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych; | ||
2) Podsekretarza Stanu do spraw Polityki Obronnej, na przedsięwzięcia wynikające z planu udziału resortu obrony narodowej w realizacji przedsięwzięć integracyjnych z NATO i UE, współpracy zagranicznej oraz implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych, z tym że w zakresie implementacji porozumień międzynarodowych wyłącznie w obszarze zakupów sprzętu, wyposażenia, materiałów oraz usług związanych z utrzymaniem obiektów; | ||
3) Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4, dotyczące zadań logistycznych określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez ten zarząd; | ||
4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia, dotyczące: | ||
a) zakupu leków, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy (IPR-2, IPP-95, opatrunek osobisty, tabletki do dezynfekcji wody), | ||
b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych - lekarzy pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych; | ||
5) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji, dotyczące działalności rekonwersyjnej planowanej i realizowanej decentralnie; | ||
6) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; | ||
7) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych; | ||
8) organy planujące, dotyczące ich utrzymania i funkcjonowania oraz jednostek im podległych, w tym limity zatrudnienia; | ||
9) Dyrektora Zakładu Budżetowego "Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego", dotyczące wydatków okołopakietowych, o których mowa w § 2 pkt 12a; | ||
10) Szefa Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego - P2, dotyczące zakupu materiałów i wyposażenia do produkcji map; | ||
11) właściwe Generalne Zarządy Sztabu Generalnego WP, dotyczące Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych. | ||
Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa, na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: | ||
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta; | ||
2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowództwu Wojsk Lądowych; | ||
3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; | ||
4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
2. | Dowódca Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją dochodów i wydatków, z wyjątkiem dochodów i wydatków planowanych przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące jednostek Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
1) na utrzymanie i obsługę obiektów oraz urządzeń powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w użytkowanie dysponentowi; | ||
2) dotyczących udziału Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej w realizacji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP; | ||
3) na remonty nieruchomości związane z rozwinięciem i funkcjonowaniem Wojennego Systemu Dowodzenia Sił Zbrojnych RP szczebla operacyjno-taktycznego; | ||
4) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; | ||
5) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa; | ||
6) dotyczących udziału wojsk we wspólnych międzynarodowych programach badawczo-rozwojowych, obsługi pożyczek i kredytów zagranicznych oraz podatków, ceł i ubezpieczeń wynikających z importowanych i otrzymywanych bezpłatnie towarów; | ||
7) o których mowa w § 30 ust. 6 pkt 1-3 i 5; | ||
8) Inspektora Ministerstwa Obrony Narodowej do spraw Bezpieczeństwa Lotów, na finansowanie wykonywanych przez tę instytucję zadań oraz wydatków ponoszonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Obrony Narodowej i Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 grudnia 2002 r. w sprawie refundacji kosztów ponoszonych przez Ministerstwo Obrony Narodowej w związku z działalnością Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (Dz. U. Nr 208, poz. 1772). | ||
2. Ponadto planuje wydatki, w oparciu o propozycje lub wytyczne przedstawione przez: | ||
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, dotyczące organizacji centralnych przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych; | ||
2) Podsekretarza Stanu do spraw Polityki Obronnej, na przedsięwzięcia wynikające z planu udziału resortu obrony narodowej w realizacji przedsięwzięć integracyjnych z NATO i UE, współpracy zagranicznej oraz implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych, z tym że w zakresie implementacji porozumień międzynarodowych wyłącznie w obszarze zakupów sprzętu, wyposażenia, materiałów oraz usług związanych z utrzymaniem obiektów; | ||
3) Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4, dotyczące zadań logistycznych określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez ten zarząd; | ||
4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia, dotyczące: | ||
a) zakupu leków, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy (IPR-2, IPP-95, opatrunek osobisty, tabletki do dezynfekcji wody), | ||
b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych- lekarzy pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych; | ||
5) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji, dotyczące działalności rekonwersyjnej planowanej i realizowanej decentralnie; | ||
6) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; | ||
7) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych; | ||
8) organy planujące, dotyczące ich utrzymania i funkcjonowania oraz jednostek im podległych, w tym limity zatrudnienia; | ||
9) Dyrektora Zakładu Budżetowego "Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego", dotyczące wydatków okołopakietowych, o których mowa w § 2 pkt 12a; | ||
10) właściwe Generalne Zarządy Sztabu Generalnego WP, dotyczące Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych. | ||
Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa, na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: | ||
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta; | ||
2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowództwu Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej; | ||
3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; | ||
4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
3. | Dowódca Marynarki Wojennej | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją dochodów i wydatków, z wyjątkiem dochodów i wydatków planowanych przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące podległych jednostek Marynarki Wojennej, innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, w tym szczególnie w zakresie wydatków: |
1) na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP przekazanych w użytkowanie dysponentowi; | ||
2) na dotację dla Akademii Marynarki Wojennej; | ||
3) dotyczących udziału Marynarki Wojennej w realizacji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP; | ||
4) na remonty nieruchomości związane z rozwinięciem i funkcjonowaniem Wojennego Systemu Dowodzenia Siłami Zbrojnymi RP szczebla operacyjno- taktycznego; | ||
5) związanych z uczestnictwem w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych; | ||
6) związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa; | ||
7) dotyczących udziału wojsk we wspólnych międzynarodowych programach badawczo-rozwojowych, obsługi pożyczek i kredytów zagranicznych oraz podatków, ceł i ubezpieczeń wynikających z importowanych i otrzymywanych bezpłatnie towarów; | ||
8) na ubezpieczenia okrętów i innych jednostek pływających, w tym jachtów; | ||
9) wydatków, o których mowa w § 30 ust. 6 pkt 1-3 i 5. | ||
2. Ponadto planuje wydatki, w oparciu o propozycje lub wytyczne przedstawione przez: | ||
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, dotyczące organizacji centralnych przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych; | ||
2) Podsekretarza Stanu do spraw Polityki Obronnej, na przedsięwzięcia wynikające z planu udziału resortu obrony narodowej w realizacjiUDE, współpracy zagranicznej oraz implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych, z tym że w zakresie implementacji porozumień międzynarodowych wyłącznie w obszarze zakupów sprzętu, wyposażenia, materiałów oraz usług związanych z utrzymaniem obiektów; | ||
3) Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4, dotyczące zadań logistycznych określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez ten zarząd; | ||
4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia, dotyczące: | ||
a) zakupu leków, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy (IPR-2, IPP-95, opatrunek osobisty, tabletki do dezynfekcji wody), | ||
b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych- lekarzy pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych; | ||
5) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji, dotyczące działalności rekonwersyjnej planowanej i realizowanej decentralnie; | ||
6) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; | ||
7) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych; | ||
8) organy planujące, dotyczące ich utrzymania i funkcjonowania oraz jednostek im podległych, w tym limity zatrudnienia; | ||
9) Dyrektora Zakładu Budżetowego "Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego", dotyczące wydatków okołopakietowych, o których mowa w § 2 pkt 12a; | ||
10) właściwe Generalne Zarządy Sztabu Generalnego WP, dotyczące Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych. | ||
Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa, na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: | ||
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta; | ||
2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowództwu Marynarki Wojennej; | ||
3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; | ||
4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
4. | Dowódca Garnizonu Warszawa | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją dochodów i wydatków, z wyjątkiem dochodów i wydatków planowanych przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, dotyczące: |
1) podległych jednostek Dowództwa Garnizonu Warszawa; | ||
2) innych jednostek pozostających na zaopatrzeniu, Domu Emeryta Wojskowego oraz zadań centralnych realizowanych przez służbę zdrowia w Wojskowym Ośrodku Farmacji i Techniki Medycznej w Celestynowie; | ||
3) wydatków na utrzymanie i obsługę obiektów i urządzeń powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP, przekazanych w użytkowanie dysponentowi; | ||
4) wydatków związanych z pobytem jednostek wojskowych poza granicami państwa; | ||
5) wydatków dotyczących udziału Dowództwa Garnizonu Warszawa w realizacji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP; | ||
6) wydatków na remonty nieruchomości związane z rozwinięciem i funkcjonowaniem Wojennego Systemu Dowodzenia Siłami Zbrojnymi RP szczebla operacyjno-taktycznego; | ||
7) wydatków dotyczących udziału wojsk we wspólnych międzynarodowych programach badawczo-rozwojowych, obsługi pożyczek i kredytów zagranicznych oraz podatków, ceł i ubezpieczeń wynikających z importowanych i otrzymywanych bezpłatnie towarów; | ||
8) inwestycji budowlanych i remontów nieruchomości realizowane przez Stołeczny Zarząd Infrastruktury; | ||
9) zabezpieczenia komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej, w obszarze: | ||
a) indywidualnych należności rzeczowych przysługujących żołnierzom zawodowym, | ||
b) równoważników wypłacanych w zamian należności rzeczowych, | ||
c) ochrony obiektów, | ||
d) eksploatacji samochodów służbowych, z wyjątkiem paliw, | ||
e) zabezpieczenia medyczno-sanitarnego, | ||
f) gotowości bojowej, | ||
g) szkolenia wojskowego żołnierzy zawodowych, | ||
h) funkcjonowania systemu łączności, z wyjątkiem wydatków dotyczących opłat telekomunikacyjnych i zakupów aparatów telefonicznych; | ||
10) wydatków, o których mowa w § 30 ust. 6 pkt 1-3 i 5. | ||
2. Ponadto planuje wydatki, w oparciu o propozycje lub wytyczne przedstawione przez: | ||
1) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6, dotyczące: | ||
a) opłat za dzierżawę łączy telekomunikacyjnych, | ||
b) opłat z tytułu użytkowania widm częstotliwości i zasobów numeracyjnych, | ||
c) inwestycji specjalnych łączności i remontów obiektów łączności, | ||
d) inwestycji i remontów związanych z rozwinięciem i funkcjonowaniem Wojennego Systemu Dowodzenia Siłami Zbrojnymi RP szczebla strategicznego oraz Stanowisk Kierowania Obroną Państwa, | ||
e) realizacji w zakresie określonym w lit. a-d Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP; | ||
2) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, dotyczące organizacji centralnych przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych; | ||
3) Podsekretarza Stanu do spraw Polityki Obronnej, na przedsięwzięcia wynikające z planu udziału resortu obrony narodowej w realizacji przedsięwzięć integracyjnych z NATO i UE, współpracy zagranicznej oraz implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych, z tym że w zakresie implementacji porozumień międzynarodowych wyłącznie w obszarze zakupów sprzętu, wyposażenia, materiałów oraz usług związanych z utrzymaniem obiektów; | ||
4) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia, dotyczące: | ||
a) zakupu leków, szczepionek, sprzętu i materiałów medycznych, płynów infuzyjnych, zestawów medycznych oraz indywidualnego wyposażenia medycznego żołnierzy (IPR-2, IPP-95, opatrunek osobisty, tabletki do dezynfekcji wody), | ||
b) specjalizacji medycznych żołnierzy zawodowych- lekarzy pełniących służbę w wojskowych jednostkach budżetowych, | ||
c) realizacji w zakresie określonym w lit. a i b Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP; | ||
5) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji, dotyczące działalności rekonwersyjnej; | ||
6) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; | ||
7) Dyrektora Wojskowego Centrum Normalizacji, Jakości i Kodyfikacji, dotyczące planu prac normalizacyjnych; | ||
8) organy planujące, dotyczące ich utrzymania i funkcjonowania oraz jednostek im podległych, w tym limity zatrudnienia; | ||
9) Dyrektora Zakładu Budżetowego "Zakład Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego", dotyczące wydatków okołopakietowych, o których mowa w § 2 pkt 12a; | ||
10) Szefa Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego - P2, dotyczące: | ||
a) opracowania wydawnictw topograficznych oraz produktów numerycznego zobrazowania terenów, | ||
b) zakupu materiałów i wyposażenia do produkcji map, | ||
c) wydatków wynikających z realizacji umów międzynarodowych i bilateralnych w zakresie produktów geograficznych oraz zaopatrzenia Sił Zbrojnych RP w niezbędne wydawnictwa geograficzne, | ||
d) opłat za pozyskiwanie informacji meteorologicznych dla potrzeb Sił Zbrojnych RP w państwie i za granicą; | ||
11) Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4, dotyczące zadań logistycznych określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez ten zarząd; | ||
12) właściwe Generalne Zarządy Sztabu Generalnego WP, dotyczące Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych. | ||
Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa, na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: | ||
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta; | ||
2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Dowództwu Garnizonu Warszawa; | ||
3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; | ||
4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
5. | Dyrektor Departamentu Administracyjnego | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki, objęte klasyfikacją dochodów i wydatków w rozdziale "Urzędy naczelnych i centralnych organów administracji rządowej", dotyczące komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej. |
2. Planuje wydatki w rozdziale "Centralne Wsparcie", w oparciu o propozycje przedstawione przez: | ||
1) Szefów Generalnych Zarządów: Rozpoznania Wojskowego - P2 - wydatki dotyczące prac studyjnych w zakresie oceny wpływu środowiska geograficznego na prowadzenie działań operacyjnych, oraz Operacyjnego - P3 - wydatki dotyczące pozostałej działalności studyjnej prowadzonej w Siłach Zbrojnych RP; | ||
2) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6, dotyczące projektów wynalazczych przyjętych do zastosowania w Siłach Zbrojnych RP na podstawie postanowień Szefa Sztabu Generalnego WP; | ||
3) Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4, dotyczące zadań logistycznych określonych w Celach Sił Zbrojnych NATO i Wymaganiach Długoterminowych dla RP, koordynowanych przez ten zarząd oraz realizowanych w obszarze obowiązków państwa- gospodarza, z wyjątkiem planowanych przez dowódców rodzajów Sił Zbrojnych oraz Dowódcę Garnizonu Warszawa. | ||
3. Planuje ponadto wydatki w rozdziale "Pozostałe Jednostki", w oparciu o propozycje przedstawione przez: | ||
1) Dyrektora Departamentu Polityki Obronnej - wydatki dotyczące: | ||
a) ćwiczeń wojskowych organizowanych przy udziale wojewodów i innych przedstawicieli władz cywilnych, | ||
b) szkolenia kadr kierowniczych administracji rządowej spoza resortu oraz zakup literatury fachowej w związku z tym szkoleniem, | ||
c) upowszechniania problemów zewnętrznego bezpieczeństwa państwa i polskiej polityki obronnej; | ||
2) Dyrektora Biura Prasy i Informacji - wydatki dotyczące działalności promocyjno-informacyjnej i wydawniczej komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej; | ||
3) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego - wydatki dotyczące: | ||
a) odbywania studiów (szkoleń) przez żołnierzy i pracowników poza granicami kraju, | ||
b) zakupu medali, legitymacji służbowych itp., | ||
c) funkcjonowania Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Języków Obcych Ministerstwa Obrony Narodowej, | ||
d) obsługi sekretariatu Rady Wyższego Szkolnictwa Wojskowego i Nauki, | ||
e) organizacji sympozjów, seminariów oraz kursów instruktorsko-metodycznych w zakresie problematyki naukowej i edukacyjnej, | ||
f) prenumeraty aktów prawnych i wydawnictw Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakresie problematyki szkolnictwa, | ||
g) intensyfikacji szkolenia językowego w kraju żołnierzy zawodowych z jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej będących wojskowymi jednostkami budżetowymi, w zakresie nieujętym w budżetach innych dysponentów; | ||
4) kierowników (dyrektorów, szefów) pozostałych komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej, dotyczące działalności naukowo-badawczej - uprzednio zaopiniowane przez właściwe merytorycznie instytucje; | ||
5) Dyrektora Departamentu Infrastruktury - wydatki dotyczące: | ||
a) prowadzenia prac studialnych i typizacyjnych w zakresie infrastruktury, | ||
b) organizacji zamierzeń centralnych w zakresie problematyki ochrony środowiska i wojskowych nieruchomości zabytkowych; | ||
6) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności - wydatki dotyczące: | ||
a) zakupu dla bibliotek oświatowych wojska literatury kwalifikowanej przez Centralną Komisję do spraw Zakupu Materiałów Bibliotecznych, | ||
b) zakupu filmów i licencji filmowych, | ||
c) zakupu dla wojsk dzieł sztuki i wydawnictw z zakresu problematyki społeczno-wychowawczej, | ||
d) wyróżnień przyznawanych na podstawie rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 20 września 2002 r. w sprawie wyróżniania pododdziałów i oddziałów wojskowych (Dz. U. Nr 162, poz. 1340) i rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 23 września 2002 r. w sprawie wyróżniania żołnierzy (Dz. U. Nr 162, poz. 1341). | ||
Zaplanowane wydatki realizuje jako dysponent trzeciego stopnia, z wyjątkiem wydatków, o których mowa w pkt 1, przekazanych w podziale układu wykonawczego właściwym dysponentom w terminie, o którym mowa w § 12 ust. 3, z uwzględnieniem wydatków na modernizację techniczną realizowaną centralnie. | ||
6. | Dowódca Jednostki Wojskowej 2305 | Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją dochodów i wydatków, dotyczące Jednostki Wojskowej 2305, w tym również dotyczące wydatków ujętych w planach, o których mowa w § 3 ust. 15, oraz w oparciu o propozycje przedstawione przez właściwe Generalne Zarządy Sztabu Generalnego WP, dotyczące Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych. |
Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa, wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki oraz przekazuje wydatki w podziale układu wykonawczego właściwym dysponentom w terminie, o którym mowa w § 12 ust. 3, z uwzględnieniem wydatków na modernizację techniczną realizowaną centralnie. Jako dysponent drugiego stopnia przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
7. | Szef Wojskowych Służb Informacyjnych | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją dochodów i wydatków, dotyczące: |
1) funduszu operacyjnego; | ||
2) podległych jednostek Wojskowych Służb Informacyjnych; | ||
3) uczestnictwa w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych, w tym opłacenia składek z tytułu uczestnictwa w tych strukturach; | ||
4) udziału WSI w realizacji Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP; | ||
5) wydatków, o których mowa w § 30 ust. 6 pkt 1-3 i 5. | ||
2. Ponadto planuje wydatki, w oparciu o propozycje lub wytyczne przedstawione przez: | ||
1) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, dotyczące organizacji centralnych przedsięwzięć kulturalno-oświatowych, patriotycznych i sportowo-rekreacyjnych; | ||
2) Podsekretarza Stanu do spraw Polityki Obronnej, na przedsięwzięcia wynikające z planu udziału resortu obrony narodowej w realizacji przedsięwzięć integracyjnych z NATO i UE, współpracy zagranicznej oraz implementacji międzynarodowych porozumień rozbrojeniowych, Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, dotyczące planu kształcenia i doskonalenia zawodowego; | ||
3) właściwe Generalne Zarządy Sztabu Generalnego WP, dotyczące Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych. | ||
Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa, na zaplanowane wydatki oraz wydatki zaplanowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku: | ||
1) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje dysponentom trzeciego stopnia, dla których dochody i wydatki zostały określone w planie finansowym tego dysponenta; | ||
2) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie określonych wydatków dotyczących wszystkich lub części jednostek podległych Wojskowym Służbom Informacyjnym; | ||
3) jako dysponent drugiego stopnia, może wykorzystywać (wydatkować) na pokrycie wydatków dotyczących wsparcia wojsk obcych (HNS), a następnie je rozlicza o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej; | ||
4) jako dysponent drugiego stopnia, przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
8. | Dyrektorzy Wojskowych Biur Emerytalnych | Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa, wykorzystują (wydatkują) na wydatki zaplanowane przez Dyrektora Departamentu Budżetowego w części dotyczącej Wojskowych Biur Emerytalnych. |
9. | Dyrektor Departamentu Budżetowego | 1. Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją dochodów i wydatków, dotyczące udziału resortu w strukturach organizacji i agencji międzynarodowych w zakresie określonym w odrębnych decyzjach Ministra Obrony Narodowej, oraz opłacenia składek z tytułu ubezpieczeń obserwatorów. |
2. Planuje dochody i wydatki, w oparciu o propozycje lub wytyczne przedstawione przez: | ||
1) Szefa Generalnego Zarządu Rozpoznania Wojskowego - P2, dotyczące: | ||
a) zakupu uzbrojenia i sprzętu specjalistycznego WRE, | ||
b) prac B+R+W dla systemu WRE i zabezpieczenia topograficznego, | ||
c) wydatków w zakresie zakupu sprzętu trwałego, remontów i części zamiennych służby topograficznej; | ||
2) Szefa Generalnego Zarządu Operacyjnego - P3, dotyczące treningów i ćwiczeń, gier wojennych organizowanych przez Szefa Sztabu Generalnego WP; | ||
3) Szefa Generalnego Zarządu Dowodzenia i Łączności - P6, dotyczące: | ||
a) zakupów sprzętu dowodzenia, łączności, informatyki i oprogramowania, | ||
b) prac B+R+W dla systemów dowodzenia, łączności i informatyki | ||
- z tym, że w obszarze zadań dotyczących modernizacji technicznej oraz Celów Sił Zbrojnych NATO i Wymagań Długoterminowych dla RP zbiorczo za wyżej wymienione instytucje Sztabu Generalnego WP, przedstawia Szef Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5; | ||
4) Dyrektora Departamentu Infrastruktury, w zakresie dotacji dla Wojskowej Agencji Mieszkaniowej; | ||
5) Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, w zakresie zadań zlecanych jednostkom niezaliczonym do sektora finansów publicznych, w tym fundacjom i stowarzyszeniom, oraz zakupu prasy według norm należności i produkcji formularzy wojskowych; | ||
6) Szefa Zarządu Wojskowej Służby Zdrowia - wydatki dotyczące: | ||
a) staży podyplomowych lekarzy i lekarzy- stomatologów, powołanych do pełnienia zawodowej służby wojskowej, odbywanych w SP ZOZ, których organem założycielskim jest Minister Obrony Narodowej na podstawie stosownych umów zawartych przez Szefa Zarządu, | ||
b) dotacji dla Wojskowej Izby Lekarskiej - na podstawie stosownych umów zawartych przez Szefa Zarządu, | ||
c) dotacji, o której mowa w art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 48 z poźń. zm.), dla SP ZOZ, których organem założycielskim jest Minister Obrony Narodowej, | ||
d) składki do Międzynarodowego Komitetu Medycyny Wojskowej - na podstawie stosownej umowy zawartej przez Szefa Zarządu, | ||
e) bezspornych zobowiązań Skarbu Państwa wynikających z likwidacji SP ZOZ, których organem założycielskim jest Minister Obrony Narodowej - na podstawie prowadzonych w trybie ciągłym przez Szefa Zarządu: monitoringu kondycji finansowej SP ZOZ oraz oceny ich przydatności dla potrzeb Sił Zbrojnych RP, | ||
f) opłat dla SP ZOZ z tytułu realizowanych przez nie zadań mobilizacyjnych oraz utylizacji trucizn medycznych pochodzących z rotacji środków materiałowych zapasu wojennego; | ||
7) Dyrektora Departamentu Kadr i Szkolnictwa Wojskowego, w zakresie dotacji dla Akademii Obrony Narodowej, Wojskowej Akademii Technicznej i Uniwersytetu Medycznego w Łodzi; | ||
8) Dyrektora Departamentu Spraw Socjalnych i Rekonwersji, w zakresie dochodów i wydatków WBE (z wyjątkiem wydatków związanych z indywidualnymi należnościami rzeczowymi żołnierzy i równoważnikami w zamian tych należności), w tym w zakresie: | ||
a) utrzymania Wojskowych Biur Emerytalnych wraz z wydatkami związanymi z utrzymaniem i eksploatacją zajmowanych nieruchomości, | ||
b) 12-miesięcznego uposażenia przysługującego żołnierzom zwalnianym z zawodowej służby wojskowej oraz wydatków na świadczenia społeczne, | ||
c) usług zlecanych SP ZOZ przez wojskowe komisje lekarskie w zakresie orzekania o: | ||
- inwalidztwie emerytów i rencistów wojskowych, | ||
- uprawnieniach członków rodzin emerytów i rencistów wojskowych do korzystania z dodatkowej powierzchni mieszkalnej ze względu na stan zdrowia, | ||
d) dotacji celowej na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji przez Wojskowe Zespoły (Domy) Wypoczynkowe funkcjonujące jako zakłady budżetowe; | ||
9) Dyrektora Departamentu Polityki Zbrojeniowej, w zakresie dochodów i wydatków na utrzymywanie w przedsiębiorstwach, dla których organem założycielskim jest Minister Obrony Narodowej, mocy produkcyjnych i remontowych niezbędnych do wytwarzania rzeczy ruchomych na okres zagrożenia wojennego oraz na potrzeby obrony państwa - w podziale na poszczególne przedsiębiorstwa; | ||
10) Szefa Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1, w zakresie stanów średniorocznych i wydatków na ćwiczenia wojskowe żołnierzy rezerwy oraz świadczenia osobiste i rzeczowe planowane do przeprowadzenia w ramach sprawdzenia gotowości mobilizacyjnej i bojowej potrzeb Sił Zbrojnych RP, wykorzystywanych głównie w zwalczaniu klęsk żywiołowych i nadzwyczajnych zagrożeń środowiska oraz likwidacji ich skutków. | ||
Określone przez dysponenta części 29 budżetu państwa środki, wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki oraz wydatki planowane przez innych dowódców (szefów, dyrektorów, komendantów) wyszczególnionych w niniejszym załączniku, w tym również w obszarze zadań ujętych w planie rzeczowym, o którym mowa w § 11 ust. 4 pkt 2 i 3. Ponadto realizuje centralnie wydatki: na zakup prasy według norm należności oraz produkcję formularzy wojskowych dla komórek organizacyjnych Ministerstwa Obrony Narodowej, dowództw rodzajów Sił Zbrojnych i Dowództwa Garnizonu Warszawa oraz Komendy Głównej Żandarmerii Wojskowej, a także podległych im jednostek organizacyjnych, Jednostki Wojskowej 2305, Zakładu Budżetowego "Centrala Wojskowe Misje Pokojowe", jak również innych jednostek organizacyjnych resortu będących jednostkami budżetowymi. | ||
10. | Komendant | Planuje w oparciu o propozycje zgłoszone przez: |
Zakładu Budżetowego "Centrala Wojskowe Misje | 1) przedstawicielstwa i zespoły łącznikowe oraz jednostki organizacyjne funkcjonujące przy strukturach dowodzenia NATO, zweryfikowane stosownie do kompetencji i możliwości budżetowych przez: | |
Pokojowe" | a) Szefa Generalnego Zarządu Zasobów Osobowych - P1, wydatki dotyczące finansowania żołnierzy pełniących służbę w tych przedstawicielstwach i zespołach, | |
b) Sekretarza Stanu - I Zastępcę Ministra Obrony Narodowej, wydatki dotyczące żołnierzy pełniących służbę w jednostkach organizacyjnych przy strukturach dowodzenia NATO; | ||
2) właściwe Generalne Zarządy Sztabu Generalnego WP, wydatki dotyczące Zobowiązań w sprawie Zdolności Obronnych. | ||
Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki. | ||
Jako dysponent drugiego stopnia przekazuje wydatki na modernizację techniczną i zakupy środków materiałowych w części dotyczącej realizacji centralnej. | ||
11. | Dyrektor Zakładu Budżetowego "Zakład | Opracowuje projekt budżetu uwzględniający dochody i wydatki objęte klasyfikacją dochodów i wydatków, dotyczące: |
Inwestycji Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego" | 1) udziału resortu w inwestycyjnym programie NATO w dziedzinie bezpieczeństwa (transfery zagraniczne - między innymi wydatki administracyjne NAE, wydatki narodowe, prefinansowanie zdań inwestycyjnych); | |
2) utrzymania i obsługi obiektów i urządzeń powstałych w wyniku zakończenia inwestycji zrealizowanych ze środków NSIP nieprzekazanych do dyspozycji dowódców rodzajów Sił Zbrojnych i Dowódcy Garnizonu Warszawa. | ||
Otrzymane środki od dysponenta części 29 budżetu państwa wykorzystuje (wydatkuje) na zaplanowane wydatki. |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Ramowy podział zadań ujętych w planach rzeczowych na centralne i decentralne
I.
Zadania realizowane w sposób centralny:
Zadania realizowane w sposób centralny:
II.
Zadania realizowane w sposób decentralny:
Zadania realizowane w sposób decentralny: