Zm.: decyzja w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MON.2010.10.111

Akt jednorazowy
Wersja od: 12 maja 2010 r.

DECYZJA Nr 171/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 12 maja 2010 r.
zmieniająca decyzję w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej

Departament Wychowania i Promocji Obronności

Na podstawie § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426) ustala się, co następuje:

1.
W decyzji Nr 212/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 29 kwietnia 2008 r. w sprawie działalności promocyjnej w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 9, poz. 117) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w pkt 1 ppkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5) zadania realizowane na rzecz pozyskiwania najlepszych kandydatów do służby wojskowej i pracy w resorcie obrony narodowej;";

2)
w pkt 3 dodaje się ppkt 4 w brzmieniu:

"4) zatwierdza plan priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych resortu obrony narodowej.";

3)
pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5. Departament Wychowania i Promocji Obronności podejmuje działania ukierunkowane na kreowanie pozytywnego wizerunku Sił Zbrojnych i polskich żołnierzy, a także zapewnia materiały promocyjne dla komórek organizacyjnych Ministerstwa, polskich kontyngentów wojskowych, ataszatów obrony przy przedstawicielstwach dyplomatycznych Rzeczypospolitej Polskiej, obserwatorów wojskowych misji organizacji międzynarodowych, zespołów łącznikowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych, polskich przedstawicielstw wojskowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych oraz żołnierzy zawodowych pełniących służbę poza granicami państwa w stałych przedstawicielstwach Rzeczypospolitej Polskiej przy organizacjach międzynarodowych.";

4)
w pkt 6 dodaje się ppkt 8 i 9 w brzmieniu:

"8) opracowuje, w ramach planowania budżetowego na każdy kolejny rok, po zasięgnięciu opinii Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, Podsekretarza Stanu do Spraw Polityki Obronnej, Podsekretarza Stanu do Spraw Uzbrojenia i Modernizacji, Sekretariatu Ministra Obrony Narodowej i Gabinetu Politycznego Ministra Obrony Narodowej oraz w uzgodnieniu z Departamentem Budżetowym - plan priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych resortu obrony narodowej, obejmujący w szczególności kampanie ogólnopolskie oraz przedsięwzięcia międzynarodowe na szczeblu państwowym i resortowym, a także działania na rzecz polskich kontyngentów wojskowych, ataszatów obrony przy przedstawicielstwach dyplomatycznych Rzeczypospolitej Polskiej, obserwatorów wojskowych misji organizacji międzynarodowych, zespołów łącznikowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych oraz polskich przedstawicielstw wojskowych przy organizacjach międzynarodowych i międzynarodowych strukturach wojskowych;

9) przesyła plan priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych resortu obrony narodowej, niezwłocznie po jego zatwierdzeniu przez Sekretarza Stanu, do osób funkcyjnych i komórek organizacyjnych udzielających opinii, o których mowa w ppkt 8 oraz do Departamentu Prasowo-Informacyjnego.";

5)
po pkt 6 dodaje się pkt 6a i 6b w brzmieniu:

"6a. Na finansowanie stałej działalności promocyjnej, prowadzonej przez Departament Wychowania i Promocji Obronności, tworzy się limit wydatków, ustalony według następującego wzoru algorytmu:

SDP DWiPO = A x B

gdzie poszczególne symbole oznaczają:

SDP DWiPO - wydatki na stałą działalność

promocyjną,

A - 5% kwoty określonej w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.1),

B - limit stanów średniorocznych żołnierzy zawodowych Sił Zbrojnych na dany rok, określony w decyzji budżetowej.

6b. Wydatki na realizację przedsięwzięć, ujętych w planie priorytetowych przedsięwzięć promocyjnych resortu obrony narodowej, nie obciążają limitu wydatków, o którym mowa w pkt 6a.";

6)
po pkt 8 dodaje się pkt 8a-8c w brzmieniu:

"8a. Na finansowanie stałej działalności promocyjnej prowadzonej przez jednostki organizacyjne, o których mowa w pkt 7, tworzy się limit wydatków ustalony według następującego wzoru algorytmu:

SDP = A x C

gdzie poszczególne symbole oznaczają:

SDP - wydatki na stałą działalność promocyjną,

A - 5% kwoty określonej w art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych,

C - limity stanów średniorocznych żołnierzy zawodowych, określonych dla tych jednostek organizacyjnych oraz podległych im struktur na dany rok w decyzji budżetowej.

8b. Dowódcy (szefowie, komendanci) jednostek organizacyjnych, o których mowa w pkt 7, finansują działalność promocyjną z limitu, o którym mowa w pkt 8a, bezpośrednio albo, uwzględniając potrzeby podległych jednostek, przekazują część tego limitu podległym sobie jednostkom. O podjętych decyzjach informują Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności oraz właściwych dysponentów środków budżetowych, którzy będą realizowali te wydatki, w terminie 21 dni od dnia ogłoszenia decyzji budżetowej.

8c. Dowódcy jednostek organizacyjnych innych niż wymienione w pkt 7 oraz dowódcy, którzy nie otrzymają limitu wydatków, o którym mowa w pkt 8b, nie są uprawnieni do dokonywania wydatków o charakterze promocyjnym.";

7)
pkt 9 otrzymuje brzmienie:

"9. Materiałami promocyjnymi, w rozumieniu niniejszej decyzji, mogą być przedmioty opatrzone znakiem promocyjnym Wojska Polskiego, znakami Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej i innymi znakami używanymi w Siłach Zbrojnych lub innymi kojarzącymi się z wojskiem i obronnością elementami wizualnymi, wskazującymi na promocyjny charakter, nie posiadające wartości handlowej, a w szczególności:

1) wydawnictwa książkowe, foldery, ulotki;

2) plakaty, kalendarze;

3) nośniki dźwięku i obrazu, elektroniczne nośniki danych;

4) ryngrafy, plakiety, nalepki, znaczki, tableau, proporczyki;

5) materiały piśmiennicze i biurowe;

6) elementy odzieży (w tym koszulki, czapki, krawaty);

7) artykuły spożywcze;

8) zabawki;

9) przedmioty użytkowe;

10) inne przedmioty, których forma i przeznaczenie nie budzą negatywnych skojarzeń.";

8)
w pkt 10 dodaje się ppkt 3 w brzmieniu:

"3) artykuły sponsorowane.";

9)
pkt 13 i 14 otrzymują brzmienie:

"13. Departament Wychowania i Promocji Obronności zamawia materiały promocyjne na potrzeby podmiotów, o których mowa w pkt 5 i rozprowadza je do tych podmiotów na ich wniosek. Jednostki organizacyjne, o których mowa w pkt 7, zamawiają oraz rozprowadzają materiały promocyjne zgodnie z zasadami, określonymi w pkt 8-8b.

14. Do celów promocyjnych, za zgodą właściwego dowódcy (szefa, komendanta) jednostki organizacyjnej, o której mowa w pkt 7, może być wykorzystywane uzbrojenie i sprzęt wojskowy.";

10)
pkt 16 otrzymuje brzmienie:

"16. W działalności promocyjnej Departament Wychowania i Promocji Obronności oraz jednostki organizacyjne, o których mowa w pkt 7, mogą współpracować z organami administracji publicznej, organizacjami pozarządowymi, mediami, podmiotami gospodarczymi, szkołami, uczelniami i placówkami naukowymi oraz innymi partnerami społecznymi na zasadach określonych w obowiązujących przepisach w sprawie zasad współpracy resortu obrony narodowej z organizacjami pozarządowymi i innymi partnerami społecznymi, pod warunkiem, że nie prowadzą one działalności politycznej.";

11)
pkt 19-21 otrzymują brzmienie:

"19. Ustala się następujący harmonogram rocznych ocen działalności promocyjnej w Ministerstwie i Siłach Zbrojnych:

1) na szczeblu jednostki wojskowej - do dnia 31 stycznia;

2) na szczeblu jednostek organizacyjnych, o których mowa w pkt 7 - do dnia 28 lutego;

3) na szczeblu Ministerstwa - do dnia 30 kwietnia.

"20. Podstawę dokonania rocznych ocen, o których mowa w pkt 19, stanowią:

1) na szczeblu jednostek organizacyjnych, o których mowa w pkt 7 - sprawozdania z jednostek wojskowych, przesyłane do dnia 15 lutego;

2) na szczeblu Ministerstwa - sprawozdanie Dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, przedstawiane Sekretarzowi Stanu do dnia 30 kwietnia.

"21. Dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności sporządza sprawozdanie, o którym mowa w pkt 20 ppkt 2, na podstawie sprawozdań komórek organizacyjnych Ministerstwa oraz jednostek organizacyjnych, o których mowa w pkt 7, przesyłanych Sekretarzowi Stanu do dnia 15 marca, według wzoru stanowiącego załącznik do decyzji.";

12)
załącznik do decyzji otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej decyzji.
2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z mocą od dnia podpisania.
______

1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 22, poz. 270, Nr 60, poz. 703, Nr 70, poz. 816, Nr 104, poz. 1104, Nr 117, poz. 1228 i Nr 122, poz. 1324, z 2001 r. Nr 4, poz. 27, Nr 8, poz. 64, Nr 52, poz. 539, Nr 73, poz. 764, Nr 74, poz. 784, Nr 88, poz. 961, Nr 89, poz. 968, Nr 102, poz. 1117, Nr 106, poz. 1150, Nr 110, poz. 1190, Nr 125, poz. 1363 i 1370 i Nr 134, poz. 1509, z 2002 r. Nr 19, poz. 199, Nr 25, poz. 253, Nr 74, poz. 676, Nr 78, poz. 715, Nr 89, poz. 804, Nr 135, poz. 1146, Nr 141, poz. 1182, Nr 169, poz. 1384, Nr 181, poz. 1515, Nr 200, poz. 1679 i Nr 240, poz. 2058, z 2003 r. Nr 7, poz. 79, Nr 45, poz. 391, Nr 65, poz. 595, Nr 84, poz. 774, Nr 90, poz. 844, Nr 96, poz. 874, Nr 122, poz. 1143, Nr 135, poz. 1268, Nr 137, poz. 1302, Nr 166, poz. 1608, Nr 202, poz. 1956, Nr 222, poz. 2201, Nr 223, poz. 2217 i Nr 228, poz. 2255, z 2004 r. Nr 29, poz. 257, Nr 54, poz. 535, Nr 93, poz. 894, Nr 99, poz. 1001, Nr 109, poz. 1163, Nr 116, poz. 1203, 1205 i 1207, Nr 120, poz. 1252, Nr 123, poz. 1291, Nr 162, poz. 1691, Nr 210, poz. 2135, Nr 263, poz. 2619 i Nr 281, poz. 2779 i 2781, z 2005 r. Nr 25, poz. 202, Nr 30, poz. 262, Nr 85, poz. 725, Nr 86, poz. 732, Nr 90, poz. 757, Nr 102, poz. 852, Nr 143, poz. 1199 i 1202, Nr 155, poz. 1298, Nr 164, poz. 1365 i 1366, Nr 169, poz. 1418 i 1420, Nr 177, poz. 1468, Nr 179, poz. 1484, Nr 180, poz. 1495 i Nr 183, poz. 1538, z 2006 r. Nr 46, poz. 328, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 107, poz. 723, Nr 136, poz. 970, Nr 157, poz. 1119, Nr 183, poz. 1353 i 1354, Nr 217, poz. 1588, Nr 226, poz. 1657 i Nr 249, poz. 1824, z 2007 r. Nr 35, poz. 219, Nr 99, poz. 658, Nr 115, poz. 791 i 793, Nr 176, poz. 1243, Nr 181, poz. 1288, Nr 191, poz. 1361 i 1367, Nr 192, poz. 1378 i Nr 211, poz. 1549, z 2008 r. Nr 97, poz. 623, Nr 141, poz. 888, Nr 143, poz. 894, Nr 209, poz. 1316, Nr 220, poz. 1431 i 1432, Nr 223, poz. 1459 i Nr 228, poz. 1507 oraz z 2009 r. Nr 3, poz. 11, Nr 6, poz. 33, Nr 19, poz. 100, Nr 69, poz. 587, Nr 79, poz. 666, Nr 91, poz. 741, Nr 97, poz. 800, Nr 115, poz. 964, Nr 125, poz. 1035 i 1037, Nr 127, poz. 1052, Nr 157, poz. 1241, Nr 161, poz. 1278, Nr 168, poz. 1323 i Nr 201, poz. 1540 i 1541.

ZAŁĄCZNIK 

........................................ dn. ... ... ...... r.

miejscowość i data

..................................................................

..................................................................

..................................................................

nazwa podmiotu składającego sprawozdanie

SPRAWOZDANIE

Z DZIAŁALNOŚCI PROMOCYJNEJ W ..... ROKU

I. MERYTORYCZNA OCENA DZIAŁALNOŚCI PROMOCYJNEJ

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Syntetyczna ocena opisowa (o objętości nie przekraczającej dwóch arkuszy formatu A4).

Wskazanie najważniejszych wydarzeń, przedsięwzięć, projektów itp.,

z którymi związane były działania promocyjne. Charakterystyka stałej (bieżącej)

działalności promocyjnej. Opis i ocena wykorzystanych sposobów i narzędzi promocji.

II. INFORMACJE STATYSTYCZNE

1. .........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

Szkolenia (liczba, tematyka/tytuły, liczba i rodzaj uczestników).

3. .........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

Materiały promocyjne (rodzaje, tytuły, przeznaczenie, liczba/nakład, grupy docelowe).

3. .........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

Promocja w mediach, w tym w Internecie

(rodzaje wydarzeń, rodzaje i zasięg mediów, docelowe grupy odbiorców).

III. WNIOSKI, PROPOZYCJE

1. .........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

Wnioski płynące z działalności promocyjnej w okresie sprawozdawczym

2. .........................................................................................................................................

.........................................................................................................................................

Spostrzeżenia i propozycje dotyczące działalności promocyjnej w przyszłości.

....................................................................................

stopień wojskowy, imię, nazwisko,

stanowisko służbowe osoby składającej sprawozdanie