Zdarzenie lotnicze nr 1250/2016.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2016.98

Akt indywidualny
Wersja od: 21 października 2016 r.

KOMUNIKAT Nr 44
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 21 października 2016 r.
w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1250/2016

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:
1.
Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 10 czerwca 2016 r. na Tecnam P2008-JC, klasyfikuję do kategorii:

"Czynnik ludzki"

w grupie przyczynowej: "H4 - Błędy proceduralne".

2.
Opis okoliczności incydentu lotniczego:

W dniu 10 czerwca 2016 r. ok. godz. 11:40 (LMT) podczas inspekcji PML przez sokolnika na RWY 27 (na wschód od skrzyżowania RWY 27 z TWY A) została znaleziona osłona czujnika przeciągnięcia samolotu Tecnam 2008-JC, która przed lotem powinna być zdjęta. DOPL EPRZ sprawdził pole manewrowe, nie odnajdując żadnych innych przedmiotów.

3.
Przyczyna incydentu lotniczego:

Błąd pilota - niestarannie przeprowadzony przegląd przed lotem.

4.
Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.