Zatwierdzenie zmian struktury przestrzeni powietrznej związanych z reorganizacją TMA Kraków oraz przebudową sieci dróg lotniczych.
Dz.Urz.ULC.2005.3.19
Akt obowiązującyDECYZJA NR 9
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 7 marca 2005 r.
w sprawie zatwierdzenia zmian struktury przestrzeni powietrznej związanych z reorganizacją TMA Kraków oraz przebudową sieci dróg lotniczych
o których mowa w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 8 marca 2004 r. w sprawie podziału i szczegółowych zasad korzystania z polskiej przestrzeni powietrznej oraz sposobów współdziałania państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym z cywilnymi i wojskowymi lotniskowymi organami służb ruchu lotniczego.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
CTR EPKK GND - 560mAMSL
1) 019°32'54" 50°05'02"
2) 019°35'53" 50°08'50"
3) 019°57'56" 50°12'40"
dalej łuk o promieniu 11 km i środku
w punkcie 020°00'19"E 50°06'57"N
4) 020°02'42" 50°01'13"
5) 019°37'32" 49°56'54"
1) 019°32'54" 50°05'02"
CTR EPKT GND - 560mAMSL
1) 018°50'00" 50°35'32"
2) 019°17'28" 50°35'45"
dalej łuk o promieniu 11 km i środku
w punkcie 019°17'28"E 50°29'49"N
3) 018°17'28" 50°23'53"
4) 019°49'57" 50°23'57"
1) 018°50'00" 50°35'32"
Nowe granice strefy LTMA Kraków
SEKTOR "A" EPKK 560m - 1050mAMSL
1) 019°22'40" 50°10'27"
2) 019°45'30" 50°20'04"
dalej łuk o promieniu 30 km i środku
w punkcie 019°56'10"E 50°05'25"N
3) 020°03'32" 49°49'59"
4) 019°49'52" 49°47'43"
dalej łuk o promieniu 30 km i środku
w punkcie 019°45'31"E 50°03'40"N
1) 019°22'40" 50°10'27"
Nowe granice strefy LTMA Katowice
SEKTOR "A" EPKT 560m - 1050mAMSL
1) 018°48'48" 50°38'25"
2) 019°27'43" 50°39'30"
dalej łuk o promieniu 30 km i środku
w punkcie 019°08'58"E 50°28'37"N
3) 019°26'01" 50°16'40"
4) 018°45'37" 50°22'23"
dalej łuk o promieniu 30 km i środku
w punkcie 019°08'58"E 50°28'37"N
1) 018°48'48" 50°38'25"
Nowe granice stref LTMA EPKK
SEKTOR "B" 1050mAMSL - 1700mAMSL
1) 018°39'44" 50°40'26"
2) 019°41'32" 50°42'25"
3) 020°19'19" 50°20'16"
4) 020°35'26" 49°52'41"
5) 020°00'00" 49°43'15"
6) 019°18'04" 49°52'00"
7) 018°56'13" 50°08'00"
8) 018°30'24" 50°26'34"
1) 018°39'44" 50°40'26"
Granica odpowiedzialności w SEKTORZE "B" między EPKK i EPKT
1) 019°41'32" 50°42'25"
2) 019°40'00" 50°21'45"
3) 019°10'00" 50°08'00"
4) 018°56'13" 50°08'00"
Nowe granice stref LTMA EPKK
SEKTOR "C" 1700mAMSL - FL095
1) 018°17'38" 50°23'33"
2) 018°33'28" 50°43'16"
3) 019°41'51" 50°49'33"
4) 020°06'26" 50°42'54"
5) 020°10'04" 50°35'49"
6) 020°26'00" 50°31'23"
7) 020°48'41" 49°52'54"
8) 020°00'00" 49°40'00"
9) 019°29'17" 49°43'41"
10) 019°18'04" 49°52'00"
11) 019°00'56" 49°52'20"
12) 018°39'24" 50°07'58"
1) 018°17'38" 50°23'33"
Granica odpowiedzialności w SEKTORZE "C" między EPKK i EPKT
1) 019°41'51" 50°49'33"
2) 019°41'32" 50°42'25"
3) 019°40'00" 50°21'45"
4) 019°10'00" 50°08'00"
5) 018°56'13" 50°08'00"
6) 018°39'24" 50°07'58"
Nowe granice UTMA EPKK FL095 - FL285
1) 018°05'52" 50°02'52"
2) 018°06'36" 50°25'08"
3) 018°39'48" 50°50'47"
4) 018°48'48" 50°56'33"
5) 019°57'08" 51°00'56"
6) 020°06'26" 50°42'54"
7) 020°10'04" 50°35'49"
8) 020°26'23" 50°31'14"
9) 020°48'41" 49°52'54"
10) 021°04'06" 49°25'08"
dalej wzdłuż granicy
1) 018°05'52" 50°02'52"
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Oznaczenie AWY AWY Designator | Znaczący punkt nawigacyjny Significant point | Init Mag Tr (°) | Dist (km) | CoP | Vertical limits (FL) Granice pionowe Klasyfikacja przestrzeni Airspace classification | MNM FL | WID (km) | Uwagi Remarks | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
W700 | Δ KATOWICE NDB (PT) | ||||||||
50°28'26,67"N 019°09'01,21"E | 253 ---- 072 | 49 | 100 | 110 | 15 | ||||
Δ VEBEX | |||||||||
50°21'48"N 018°28'36"E | 28 | ||||||||
195 --- 095 | |||||||||
Δ ROKED | 247 --- | C | |||||||
50°16'44"N 018°06'19"E | 067 | 39 | |||||||
FIR EPWW | Δ GUBKO | ||||||||
FIR LKAA | 50°09'35,57"N 017°35'33,17"E |
Oznaczenie AWY AWY Designator | Znaczący punkt nawigacyjny Significant point | Init Mag Tr (°) | Dist (km) | CoP | Vertical limits (FL) Granice pionowe Klasyfikacja przestrzeni Airspace classification | MNM FL | WID (km) | Uwagi Remarks | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
M992 | Δ KATOWICE NDB (PT) | ||||||||
50°28'26,67"N 019°09'01,21"E | 253 --- 072 | 49 | 200 | 210 | 18,5 | ||||
Δ VEBEX | |||||||||
50°21'48"N 018°28'36"E | 28 | ||||||||
285 --- 095 | |||||||||
Δ ROKED | 247 --- | C | |||||||
50°16'44"N 018°06'19"E | 067 | 39 | |||||||
FIR EPWW | Δ GUBKO | ||||||||
FIR LKAA | 50°09'35,57"N 017°35'33,17"E |
Zmiana pionowych granic dróg lotniczych w rejonie TMA Kraków
Podniesienie dolnej granicy dróg A484 do FL095,
Podniesienie dolnej granicy dróg B7 (w segmencie LENOV - JED) do FL095,
Podniesienie dolnej granicy dróg B41 (w segmencie BAVOK - JED) do FL095,
Podniesienie dolnej granicy drogi H6 do FL075,
Podniesienie dolnej granicy drogi H98 do FL095,
Podniesienie dolnej granicy drogi R23 (w segmencie SKAVI - JED) do FL095,
Podniesienie dolnej granicy drogi R232 (w segmencie LOLKA - JAB) do FL105,
Podniesienie dolnej granicy drogi R232 (w segmencie JAB - MAPIK) do FL095,
Podniesienie dolnej granicy drogi R236 (w segmencie LENOV - BAREX) do FL095,
Podniesienie dolnej granicy drogi R236 (w segmencie BAREX - BESTO) do FL075,
Podniesienie dolnej granicy drogi W32 do FL095
Obniżenie dolnej wysokości drogi M984 (w segmencie TUSIN - IBEKA) do FL095
Zmiana przebiegu dróg lotniczych
Oznaczenie AWY AWY Designator | Znaczący punkt nawigacyjny Significant point | Init Mag Trk (°) | Dist (km) | CoP | Vertical limits (FL) Granice pionowe Klasyfikacja przestrzeni Airspace classification | MNM FL | WID (km) | Uwagi Remarks | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
H6 | Δ TREBNI VOR/DME (TRZ) | ||||||||
51°18'29,38"N 017°06'51,51E | 38 | 090 | 080 | 15 | |||||
195 --- | |||||||||
Δ GOMOR | 108 | 075 | |||||||
51°11'00"N 017°37'02"E | --- 289 | 85 | C | ||||||
Δ BAREX | |||||||||
50°53'40"N 018°44'18"E | |||||||||
T708 | Δ TREBNI VOR/DME (TRZ) | ||||||||
51°18'29,38"N 017°06'51,51E | 123 | 285 | 210 | 200 | 18,5 | ||||
108 --- | --- 195 | ||||||||
289 | C | ||||||||
Δ BAREX | |||||||||
50°53'40"N 018°44'18"E | |||||||||
UT708 | Δ TREBNI VOR/DME (TRZ) | ||||||||
51°18'29,38"N 017°06'51,51E | 108 | 123 | 460 --- | 290 | 300 | 18,5 | |||
--- | 285 | ||||||||
289 | C | ||||||||
Δ BAREX | |||||||||
50°53'40"N 018°44'18"E |
Likwidacja dróg lotniczych:
R 213,
B 102,
W drogach M/UN 866 likwidacja segmentu SIE - ABERO,
W drogach P/UP 851 likwidacja segmentu SIE - MOTKA,
Likwidacja punktów: REP MOTKA, SURIM, BEMOR
Zmiana warunkowości drogi lotniczej UL 979:
Zmiana CDR 1,2,3 na CDR 1 - H24
Wprowadzenie nowych dróg lotniczych:
Oznaczenie AWY AWY Designator | Znaczący punkt nawigacyjny Significant point | Init Mag Trk (°) | Dist (km) | CoP | Vertical limits (FL) Granice pionowe Klasyfikacja przestrzeni Airspace classification | MNM FL | WID (km) | Uwagi Remarks | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
UL23 | Δ GRUDA DVOR/DME (GRU) | 300 | 310 | 18,5 | |||||
53°31'16,48"N 018°46'52,83"E | 091 --- | 343 | FL460 ------ FL295 | CDR 1 from 06.00 | |||||
273 | C | to | |||||||
FIR EPWW | Δ GORAT | 00.00UTC | |||||||
FIR UMMV | 53°10'41"N 023°53'39"E |
Wprowadzenie nowej jednokierunkowej wschodniej drogi lotniczej UP139:
Oznaczenie AWY AWY Designator | Znaczący punkt nawigacyjny Significant point | Init Mag Trk (°) | Dist (km) | CoP | Vertical limits (FL) Granice pionowe Klasyfikacja przestrzeni Airspace classification | MNM FL | WID (km) | Uwagi Remarks | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
UP139 | Δ SUPAK | 290 | 18,5 | ||||||
49°18'13"N 019°47'59"E | 024 | 360 | FL460 ------ | ||||||
FL285 | |||||||||
Δ SIEDLCE DVOR/DME (SIE) | C | ||||||||
53°31'16,48"N 018°46'52,83"E |
Wprowadzenie nowych dróg lotniczych
Oznaczenie AWY AWY Designator | Znaczący punkt nawigacyjny Significant point | Init Mag Trk (°) | Dist (km) | CoP | Vertical limits (FL) Granice pionowe Klasyfikacja przestrzeni Airspace classification | MNM FL | WID (km) | Uwagi Remarks | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Δ DEDOL | 200 | ||||||||
51°23'16"N 020°21'36"E | 014 | 207 | FL285 ------ | ||||||
M66 | FL195 | 18,5 | |||||||
Δ BABKO | C | ||||||||
49°36'42"N 019°28'10"E | |||||||||
Δ DEDOL | 300 | ||||||||
51°23'16"N 020°21'36"E | 014 | 207 | FL460 ----- | ||||||
UM66 | FL285 | 18,5 | |||||||
Δ BABKO | C | ||||||||
49°36'42"N 019°28'10"E |
Zmiana przebiegu dróg lotniczych:
Przebieg drogi P/UP851 na odcinku DRE - WAR pozostaje niezmieniony.
Oznaczenie AWY AWY Designator | Znaczący punkt nawigacyjny Significant point | Init Mag Trk (°) | Dist (km) | CoP | Vertical limits (FL) Granice pionowe Klasyfikacja przestrzeni Airspace classification | MNM FL | WID (km) | Uwagi Remarks | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
P851 | Δ ABERO | 200 | 210 | 18,5 | |||||
52°13'40"N 023°12'32"E | 69 | ||||||||
259 | |||||||||
--- | |||||||||
078 | 285 | ||||||||
---- | |||||||||
Δ SIEDLCE DVOR/DME (SIE) | 195 | ||||||||
52°09'19,36"N 022°12'02,85"E | 106 | C | |||||||
273 | |||||||||
--- | |||||||||
092 | |||||||||
Δ ZABORÓWEK VOR/DME (WAR) | |||||||||
52°15'32,91"N 020°39'25,55"E | |||||||||
UP851 | Δ ABERO | 300 | 290 | 18,5 | |||||
52°13'40"N 023°12'32"E | 69 | ||||||||
259 | |||||||||
--- | |||||||||
078 | |||||||||
Δ SIEDLCE DVOR/DME (SIE) | 460 | ||||||||
106 | --- | ||||||||
52°09'19,36"N 022°12'02,85"E | 285 | ||||||||
273 | C | ||||||||
---- | |||||||||
092 | |||||||||
Δ ZABORÓWEK VOR/DME (WAR) | |||||||||
52°15'32,91"N 020°39'25,55"E |
Zmiana przebiegu dróg lotniczych:
Przebieg drogi M/UM984 na odcinku TUSIN JED pozostaje niezmieniony.
(W drodze M984 w segmencie TUSIN IBEKA dolna granica to FL095)
Oznaczenie AWY AWY Designator | Znaczący punkt nawigacyjny Significant point | Init Mag Trk (°) | Dist (km) | CoP | Vertical limits (FL) Granice pionowe Klasyfikacja przestrzeni Airspace classification | MNM FL | WID (km) | Uwagi Remarks | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Δ JEDOW VOR/DME (JED) | |||||||||
50°38'50,35"N 020°15'04,34"E | 278 | 285 | 200 | 18,5 | CDR 1,2,3 | ||||
047 | --- | na/at | |||||||
M984 | --- | 195 | FL195- | ||||||
Δ LETKI | 228 | C | FL245 | ||||||
52°11"I7"N 023°24'16"E | |||||||||
UM984 | Δ JEDOW VOR/DME (JED) | ||||||||
50°38'50,35"N 020°15'04,34"E | 228 | 278 | 460 | 300 | 18,5 | ||||
--- | |||||||||
285 | |||||||||
Δ LETKI | C | ||||||||
52°11'17"N 023°24'16"E |
ZAŁĄCZNIK Nr 3
Oznaczenie /Descriptor | Granice poziome / Lateral limit | Granice pionowe / Vertical limits (FL) | Czas aktywności / Activation time | Uwagi / Remarks |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ATZ EPKP | 1. 50°06'00N 020°10'30E | |||
2. 50°02'40N 020°10'20E | 1600ft AMSL | Zgodnie z AUP/ | ||
3. 50°02'20N 020°21'50E | GND | In accordance | ||
4. 50°07'30N 020°22'00E | with AUP | |||
1. 50°06'00N 020°10'30E |
Wprowadzenie nowych granic stref ATZ w rejonie dla Krakowa
Oznaczenie / Descriptor | Granice poziome / Lateral limit | Granice pionowe / Vertical limits (FL) | Czas aktywności / Activation time | Uwagi / Remarks |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ATZ EPZR | 1. 49°52'00"N 019°05'00"E | |||
2. 49°52'00"N 019°18'04"E | 2000ft AMSL | Zgodnie z AUP/ | ||
3. 49°39'00"N 019°19'00"E | GND | In accordance | ||
4. 49°39'00"N 019°04'00"E | with AUP | |||
1. 49°52'00"N 019°05'00"E | ||||
ATZ EPKM | 1. 50°20'28"N 018°53'00"E | |||
2. 50°17'41"N 019°11'44"E | 1050ft AMSL | Zgodnie z AUP/ | ||
3. 50°09'00"N 019°10'00"E | GND | In accordance | ||
4. 50°10'00"N 018°51'30"E | with AUP | |||
1. 50°20'28"N 018°53'00"E |
ZAŁĄCZNIK Nr 4
Oznaczenie / Descriptor | Granice poziome / Lateral limit | Granice pionowe / Vertical limits (FL) | Czas aktywności / Activation time | Uwagi / Remarks |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
EP TSA 26 | EP TSA 26 | |||
1. 50°22'00"N 18°33'00"E (1) | ||||
2. 50°20'28"N 18°53'00"E (2) | ||||
3. 50°17'41"N 19°11'44"E (3) | ||||
4. 50°09'00"N 19°10'00"E (4) | ||||
5. 50°10'00"N 18°51'30"E (5) | ||||
6. 50°11'00"N 18°33'00"E (6) | ||||
1. 50°22'00"N 18°33'00"E (1) | ||||
Strefa lotów | ||||
EP TSA 26A | FL 095 | Wymagane | aeroklubowych | |
1. 50°22'00"N 18°33'00"E (1) | 1050mAMSL | zezwolenie ATC | z lotnisk | |
2. 50°20'28"N 18°53'00"E (2) | EPKM i EPGL | |||
3. 50°10'00"N 18°51'30"E (5) | ||||
4. 50°11'00"N 18°33'00"E (6) | ||||
1. 50°22'00"N 18°33'00"E (1) | ||||
EP TSA 26B | ||||
1. 50°20'28"N 18°53'00"E (2) | ||||
2. 50°17'41"N 19°11'44"E (3) | ||||
3. 50°09'00"N 19°10'00"E (4) | ||||
4. 50°10'00"N 18°51'30"E (5) | ||||
1. 50°20'28"N 18°53'00"E (2) |
Ustalono następujące procedury uzyskiwania zezwoleń na loty w strefie TSA 26:
1. Organizator lotów aeroklubu uzgadnia telefonicznie górną granicę strefy i czas jej aktywności z APP Kraków.
2. APP Kraków po ustaleniu warunków wykonywania lotów informuje AMC Polska.
3. AMC Polska po otrzymaniu informacji z APP EPKK kreuje uzgodnioną wysokość strefy w systemie AMS 2000.
4. Organizator lotów aeroklubu informuje APP Kraków o rozpoczęciu i zakończeniu lotów w strefie
Zmiana dolnej granicy strefy TRA01 z FL085 na FL095