Zatwierdzenie zmian struktury przestrzeni powietrznej związanych z reorganizacją TMA Kraków oraz przebudową sieci dróg lotniczych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2005.3.19

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 kwietnia 2005 r.

DECYZJA NR 9
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 7 marca 2005 r.
w sprawie zatwierdzenia zmian struktury przestrzeni powietrznej związanych z reorganizacją TMA Kraków oraz przebudową sieci dróg lotniczych

Na podstawie art. 21 ust. 2 pkt 16 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. Nr 130 poz. 1112, z 2003 r. Nr 230, poz. 2036 oraz z 2004 r. Nr 54, poz. 535, Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1002, Nr 172, poz. 1805, Nr 173, poz. 1808 i Nr 273, poz. 2703) oraz w związku z § 3 ust. 4, § 6 ust. 2 i § 7 ust. 7 i 10 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 8 marca 2004 r. w sprawie podziału i szczegółowych zasad korzystania z polskiej przestrzeni powietrznej oraz sposobów współdziałania państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym z cywilnymi i wojskowymi lotniskowymi organami służb ruchu lotniczego (Dz. U. Nr 44, poz. 413) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Zatwierdza się:
1)
nowe granice stref CTR i TMA dla lotnisk Kraków-Balice (EPKK) i Katowice-Pyrzowice (EPKT),
2)
aktualizację stałych i warunkowych dróg lotniczych,
3)
nowe granice stref ATZ dla lotnisk niekontrolowanych: Pobiednik, Żar i Katowice-Muchowiec,
4)
wprowadzenie nowej strefy TSA dla lotnisk niekontrolowanych w rejonie Krakowa (Katowice-Muchowiec i Gliwice),

o których mowa w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 8 marca 2004 r. w sprawie podziału i szczegółowych zasad korzystania z polskiej przestrzeni powietrznej oraz sposobów współdziałania państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym z cywilnymi i wojskowymi lotniskowymi organami służb ruchu lotniczego.

2.
Wykaz zmian struktury przestrzeni powietrznej, o których mowa w ust. 1, stanowią odpowiednio załączniki nr 1, 2, 3 i 4 do niniejszej decyzji.
§  2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem 12 maja 2005 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr 1

Nowe granice stref CTR Kraków i CTR Katowice

CTR EPKK GND - 560mAMSL

1) 019°32'54" 50°05'02"

2) 019°35'53" 50°08'50"

3) 019°57'56" 50°12'40"

dalej łuk o promieniu 11 km i środku

w punkcie 020°00'19"E 50°06'57"N

4) 020°02'42" 50°01'13"

5) 019°37'32" 49°56'54"

1) 019°32'54" 50°05'02"

CTR EPKT GND - 560mAMSL

1) 018°50'00" 50°35'32"

2) 019°17'28" 50°35'45"

dalej łuk o promieniu 11 km i środku

w punkcie 019°17'28"E 50°29'49"N

3) 018°17'28" 50°23'53"

4) 019°49'57" 50°23'57"

1) 018°50'00" 50°35'32"

Nowe granice strefy LTMA Kraków

SEKTOR "A" EPKK 560m - 1050mAMSL

1) 019°22'40" 50°10'27"

2) 019°45'30" 50°20'04"

dalej łuk o promieniu 30 km i środku

w punkcie 019°56'10"E 50°05'25"N

3) 020°03'32" 49°49'59"

4) 019°49'52" 49°47'43"

dalej łuk o promieniu 30 km i środku

w punkcie 019°45'31"E 50°03'40"N

1) 019°22'40" 50°10'27"

Nowe granice strefy LTMA Katowice

SEKTOR "A" EPKT 560m - 1050mAMSL

1) 018°48'48" 50°38'25"

2) 019°27'43" 50°39'30"

dalej łuk o promieniu 30 km i środku

w punkcie 019°08'58"E 50°28'37"N

3) 019°26'01" 50°16'40"

4) 018°45'37" 50°22'23"

dalej łuk o promieniu 30 km i środku

w punkcie 019°08'58"E 50°28'37"N

1) 018°48'48" 50°38'25"

Nowe granice stref LTMA EPKK

SEKTOR "B" 1050mAMSL - 1700mAMSL

1) 018°39'44" 50°40'26"

2) 019°41'32" 50°42'25"

3) 020°19'19" 50°20'16"

4) 020°35'26" 49°52'41"

5) 020°00'00" 49°43'15"

6) 019°18'04" 49°52'00"

7) 018°56'13" 50°08'00"

8) 018°30'24" 50°26'34"

1) 018°39'44" 50°40'26"

Granica odpowiedzialności w SEKTORZE "B" między EPKK i EPKT

1) 019°41'32" 50°42'25"

2) 019°40'00" 50°21'45"

3) 019°10'00" 50°08'00"

4) 018°56'13" 50°08'00"

Nowe granice stref LTMA EPKK

SEKTOR "C" 1700mAMSL - FL095

1) 018°17'38" 50°23'33"

2) 018°33'28" 50°43'16"

3) 019°41'51" 50°49'33"

4) 020°06'26" 50°42'54"

5) 020°10'04" 50°35'49"

6) 020°26'00" 50°31'23"

7) 020°48'41" 49°52'54"

8) 020°00'00" 49°40'00"

9) 019°29'17" 49°43'41"

10) 019°18'04" 49°52'00"

11) 019°00'56" 49°52'20"

12) 018°39'24" 50°07'58"

1) 018°17'38" 50°23'33"

Granica odpowiedzialności w SEKTORZE "C" między EPKK i EPKT

1) 019°41'51" 50°49'33"

2) 019°41'32" 50°42'25"

3) 019°40'00" 50°21'45"

4) 019°10'00" 50°08'00"

5) 018°56'13" 50°08'00"

6) 018°39'24" 50°07'58"

Nowe granice UTMA EPKK FL095 - FL285

1) 018°05'52" 50°02'52"

2) 018°06'36" 50°25'08"

3) 018°39'48" 50°50'47"

4) 018°48'48" 50°56'33"

5) 019°57'08" 51°00'56"

6) 020°06'26" 50°42'54"

7) 020°10'04" 50°35'49"

8) 020°26'23" 50°31'14"

9) 020°48'41" 49°52'54"

10) 021°04'06" 49°25'08"

dalej wzdłuż granicy

1) 018°05'52" 50°02'52"

ZAŁĄCZNIK Nr 2

Wprowadzenie nowych dróg lotniczych
Oznaczenie

AWY

AWY Designator

Znaczący punkt nawigacyjny Significant pointInit Mag

Tr

(°)

Dist (km)CoPVertical limits (FL)

Granice pionowe Klasyfikacja przestrzeni Airspace classification

MNM FLWID (km)Uwagi Remarks
12345678910
W700Δ KATOWICE NDB (PT)
50°28'26,67"N 019°09'01,21"E253

----

072

4910011015
Δ VEBEX
50°21'48"N 018°28'36"E28
195

---

095

Δ ROKED247

---

C
50°16'44"N 018°06'19"E06739
FIR EPWWΔ GUBKO
FIR LKAA50°09'35,57"N 017°35'33,17"E
Oznaczenie AWY

AWY Designator

Znaczący punkt nawigacyjny Significant pointInit Mag

Tr

(°)

Dist

(km)

CoPVertical limits (FL)

Granice pionowe Klasyfikacja przestrzeni Airspace classification

MNM FLWID (km)Uwagi Remarks
12345678910
M992Δ KATOWICE NDB (PT)
50°28'26,67"N 019°09'01,21"E253

---

072

4920021018,5
Δ VEBEX
50°21'48"N 018°28'36"E28
285

---

095

Δ ROKED247

---

C
50°16'44"N 018°06'19"E06739
FIR EPWWΔ GUBKO
FIR LKAA50°09'35,57"N 017°35'33,17"E

Zmiana pionowych granic dróg lotniczych w rejonie TMA Kraków

Podniesienie dolnej granicy dróg A484 do FL095,

Podniesienie dolnej granicy dróg B7 (w segmencie LENOV - JED) do FL095,

Podniesienie dolnej granicy dróg B41 (w segmencie BAVOK - JED) do FL095,

Podniesienie dolnej granicy drogi H6 do FL075,

Podniesienie dolnej granicy drogi H98 do FL095,

Podniesienie dolnej granicy drogi R23 (w segmencie SKAVI - JED) do FL095,

Podniesienie dolnej granicy drogi R232 (w segmencie LOLKA - JAB) do FL105,

Podniesienie dolnej granicy drogi R232 (w segmencie JAB - MAPIK) do FL095,

Podniesienie dolnej granicy drogi R236 (w segmencie LENOV - BAREX) do FL095,

Podniesienie dolnej granicy drogi R236 (w segmencie BAREX - BESTO) do FL075,

Podniesienie dolnej granicy drogi W32 do FL095

Obniżenie dolnej wysokości drogi M984 (w segmencie TUSIN - IBEKA) do FL095

Zmiana przebiegu dróg lotniczych

Oznaczenie AWY

AWY Designator

Znaczący punkt nawigacyjny Significant pointInit Mag

Trk

(°)

Dist (km)CoPVertical limits (FL)

Granice pionowe Klasyfikacja przestrzeni Airspace classification

MNM FLWID

(km)

Uwagi Remarks
12345678910
H6Δ TREBNI VOR/DME (TRZ)
51°18'29,38"N 017°06'51,51E3809008015
195

---

Δ GOMOR108075
51°11'00"N 017°37'02"E---

289

85C
Δ BAREX
50°53'40"N 018°44'18"E
T708Δ TREBNI VOR/DME (TRZ)
51°18'29,38"N 017°06'51,51E12328521020018,5
108

---

---

195

289C
Δ BAREX
50°53'40"N 018°44'18"E
UT708Δ TREBNI VOR/DME (TRZ)
51°18'29,38"N 017°06'51,51E108123460

---

29030018,5
---285
289C
Δ BAREX
50°53'40"N 018°44'18"E

Likwidacja dróg lotniczych:

R 213,

B 102,

W drogach M/UN 866 likwidacja segmentu SIE - ABERO,

W drogach P/UP 851 likwidacja segmentu SIE - MOTKA,

Likwidacja punktów: REP MOTKA, SURIM, BEMOR

Zmiana warunkowości drogi lotniczej UL 979:

Zmiana CDR 1,2,3 na CDR 1 - H24

Wprowadzenie nowych dróg lotniczych:

Oznaczenie AWY

AWY Designator

Znaczący punkt nawigacyjny Significant pointInit Mag

Trk

(°)

Dist (km)CoPVertical limits (FL)

Granice pionowe Klasyfikacja przestrzeni Airspace classification

MNM FLWID (km)Uwagi Remarks
12345678910
UL23Δ GRUDA DVOR/DME (GRU)30031018,5
53°31'16,48"N 018°46'52,83"E091

---

343FL460

------

FL295

CDR 1 from 06.00
273Cto
FIR EPWWΔ GORAT00.00UTC
FIR UMMV53°10'41"N 023°53'39"E

Wprowadzenie nowej jednokierunkowej wschodniej drogi lotniczej UP139:

Oznaczenie AWY

AWY Designator

Znaczący punkt nawigacyjny Significant pointInit Mag

Trk

(°)

Dist (km)CoPVertical limits (FL)

Granice pionowe Klasyfikacja przestrzeni Airspace classification

MNM FLWID (km)Uwagi Remarks
12345678910
UP139Δ SUPAK29018,5
49°18'13"N 019°47'59"E024360FL460

------

FL285
Δ SIEDLCE DVOR/DME (SIE)C
53°31'16,48"N 018°46'52,83"E

Wprowadzenie nowych dróg lotniczych

Oznaczenie AWY

AWY Designator

Znaczący punkt nawigacyjny Significant pointInit Mag

Trk

(°)

Dist (km)CoPVertical limits (FL)

Granice pionowe Klasyfikacja przestrzeni Airspace classification

MNM FLWID (km)Uwagi Remarks
12345678910
Δ DEDOL200
51°23'16"N 020°21'36"E014207FL285

------

M66FL19518,5
Δ BABKOC
49°36'42"N 019°28'10"E
Δ DEDOL300
51°23'16"N 020°21'36"E014207FL460

-----

UM66FL28518,5
Δ BABKOC
49°36'42"N 019°28'10"E

Zmiana przebiegu dróg lotniczych:

Przebieg drogi P/UP851 na odcinku DRE - WAR pozostaje niezmieniony.

Oznaczenie AWY

AWY Designator

Znaczący punkt nawigacyjny Significant pointInit Mag

Trk

(°)

Dist (km)CoPVertical limits (FL)

Granice pionowe Klasyfikacja przestrzeni Airspace classification

MNM FLWID (km)Uwagi Remarks
12345678910
P851Δ ABERO20021018,5
52°13'40"N 023°12'32"E69
259
---
078285
----
Δ SIEDLCE DVOR/DME (SIE)195
52°09'19,36"N 022°12'02,85"E106C
273
---
092
Δ ZABORÓWEK VOR/DME (WAR)
52°15'32,91"N 020°39'25,55"E
UP851Δ ABERO30029018,5
52°13'40"N 023°12'32"E69
259
---
078
Δ SIEDLCE DVOR/DME (SIE)460
106---
52°09'19,36"N 022°12'02,85"E285
273C
----
092
Δ ZABORÓWEK VOR/DME (WAR)
52°15'32,91"N 020°39'25,55"E

Zmiana przebiegu dróg lotniczych:

Przebieg drogi M/UM984 na odcinku TUSIN JED pozostaje niezmieniony.

(W drodze M984 w segmencie TUSIN IBEKA dolna granica to FL095)

Oznaczenie AWY

AWY Designator

Znaczący punkt nawigacyjny Significant pointInit Mag

Trk

(°)

Dist (km)CoPVertical limits (FL)

Granice pionowe Klasyfikacja przestrzeni Airspace classification

MNM FLWID (km)Uwagi Remarks
12345678910
Δ JEDOW VOR/DME (JED)
50°38'50,35"N 020°15'04,34"E27828520018,5CDR 1,2,3
047---na/at
M984---195FL195-
Δ LETKI228CFL245
52°11"I7"N 023°24'16"E
UM984Δ JEDOW VOR/DME (JED)
50°38'50,35"N 020°15'04,34"E22827846030018,5
---
285
Δ LETKIC
52°11'17"N 023°24'16"E

ZAŁĄCZNIK Nr 3

Wprowadzenie nowej strefy ATZ dla lotniska EPKP
Oznaczenie /DescriptorGranice poziome / Lateral limitGranice pionowe / Vertical limits

(FL)

Czas aktywności / Activation timeUwagi / Remarks
12345
ATZ EPKP1. 50°06'00N 020°10'30E
2. 50°02'40N 020°10'20E1600ft AMSLZgodnie z AUP/
3. 50°02'20N 020°21'50EGNDIn accordance
4. 50°07'30N 020°22'00Ewith AUP
1. 50°06'00N 020°10'30E

Wprowadzenie nowych granic stref ATZ w rejonie dla Krakowa

Oznaczenie / DescriptorGranice poziome / Lateral limitGranice pionowe / Vertical limits

(FL)

Czas aktywności / Activation timeUwagi / Remarks
12345
ATZ EPZR1. 49°52'00"N 019°05'00"E
2. 49°52'00"N 019°18'04"E2000ft AMSLZgodnie z AUP/
3. 49°39'00"N 019°19'00"EGNDIn accordance
4. 49°39'00"N 019°04'00"Ewith AUP
1. 49°52'00"N 019°05'00"E
ATZ EPKM1. 50°20'28"N 018°53'00"E
2. 50°17'41"N 019°11'44"E1050ft AMSLZgodnie z AUP/
3. 50°09'00"N 019°10'00"EGNDIn accordance
4. 50°10'00"N 018°51'30"Ewith AUP
1. 50°20'28"N 018°53'00"E

ZAŁĄCZNIK Nr 4

Wprowadzenie nowej strefy TSA26 dla lotnisk aeroklubowych w rejonie Krakowa
Oznaczenie / DescriptorGranice poziome / Lateral limitGranice pionowe / Vertical limits (FL)Czas aktywności / Activation timeUwagi / Remarks
12345
EP TSA 26EP TSA 26
1. 50°22'00"N 18°33'00"E (1)
2. 50°20'28"N 18°53'00"E (2)
3. 50°17'41"N 19°11'44"E (3)
4. 50°09'00"N 19°10'00"E (4)
5. 50°10'00"N 18°51'30"E (5)
6. 50°11'00"N 18°33'00"E (6)
1. 50°22'00"N 18°33'00"E (1)
Strefa lotów
EP TSA 26AFL 095Wymaganeaeroklubowych
1. 50°22'00"N 18°33'00"E (1)1050mAMSLzezwolenie ATCz lotnisk
2. 50°20'28"N 18°53'00"E (2)EPKM i EPGL
3. 50°10'00"N 18°51'30"E (5)
4. 50°11'00"N 18°33'00"E (6)
1. 50°22'00"N 18°33'00"E (1)
EP TSA 26B
1. 50°20'28"N 18°53'00"E (2)
2. 50°17'41"N 19°11'44"E (3)
3. 50°09'00"N 19°10'00"E (4)
4. 50°10'00"N 18°51'30"E (5)
1. 50°20'28"N 18°53'00"E (2)

Ustalono następujące procedury uzyskiwania zezwoleń na loty w strefie TSA 26:

1. Organizator lotów aeroklubu uzgadnia telefonicznie górną granicę strefy i czas jej aktywności z APP Kraków.

2. APP Kraków po ustaleniu warunków wykonywania lotów informuje AMC Polska.

3. AMC Polska po otrzymaniu informacji z APP EPKK kreuje uzgodnioną wysokość strefy w systemie AMS 2000.

4. Organizator lotów aeroklubu informuje APP Kraków o rozpoczęciu i zakończeniu lotów w strefie

Zmiana dolnej granicy strefy TRA01 z FL085 na FL095