Zatwierdzenie zmian struktury przestrzeni powietrznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2012.37

Akt obowiązujący
Wersja od: 15 maja 2012 r.

DECYZJA Nr 9
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 14 maja 2012 r.
w sprawie zatwierdzenia zmian struktury przestrzeni powietrznej

Na podstawie art. 21 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, z późn. zm.1) ), w związku z § 4 ust. 4 i § 8 ust. 8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2008 r. w sprawie struktury polskiej przestrzeni powietrznej oraz szczegółowych warunków i sposobu korzystania z tej przestrzeni (Dz. U. Nr 210, poz. 1324) zarządza się, co następuje:
§  1.
Zatwierdza się:
1)
zmianę granic poziomych i pionowych rejonu kontrolowanego lotniska Rzeszów/Jasionka:
Opis i granice poziomeGranice pionowe i klasa przestrzeni powietrznejOrgan kierujący ruchem lotniczymCzęstotliwość, znak wywoławczy, języki
SEKTOR "A"

Linia łącząca następujące punkty:

2000 m (6500 ft)

AMSL

TWR Rzeszów126.800 MHz

Rzeszów Wieża

50°18'44"N

50°17'36"N

50°08'38"N

49°57'37"N

49°57'52"N

49°55'23"N

50°10'28"N

50°18'44"N

021°38'53"E

022°34'46"E

022°38'49"E

022°32'13"E

021°44'41"E

021°33'04"E

021°25'24"E

021°38'53"E

610 m (2000 ft) AMSL

C

Pl, En
SEKTOR "B"

Linia łącząca następujące punkty:

FL 095

2000 m (6500 ft)

TWR Rzeszów126.800 MHz

Rzeszów Wieża

50°22'37"N

50°29'20"N

50°20'51"N

50°12'25"N

49°53'58"N

49°49'10"N

49°50'32"N

50°05'32"N

50°22'37"N

021°45'13"E

022°31'14"E

022°47'55"E

022°46'30"E

022°40'06"E

022°31'36"E

021°25'44"E

021°17'24"E

021°45'13"E

AMSL

C

Pl, En
SEKTOR "C"

Linia łącząca następujące punkty:

FL 145

FL 095

TWR Rzeszów126.800 MHz

Rzeszów Wieża

Pl, En

50°26'27"N

50°22'37"N

50°29'20"N

50°20'51"N

49°57'57.03"N

021°17'33"E

021°45'13"E

022°31'14"E

022°47'55"E

023°08'17.98"E

CACC Warszawa1134.925 MHz

Warszawa Kontrola

Pl, En

Dalej wzdłuż granicy FIR EPWW do punktu:
49°48'32.00"N

49°49'10"N

49°50'32"N

49°50'49"N

50°10'21"N

50°18'26"N

50°26'27"N

022°56'24.00"E

022°31'36"E

021°25'44"E

021°13'08"E

020°59'11"E

021°04'36"E

021°17'33"E

SEKTOR "D"

Linia łącząca następujące punkty:

610 m (2000 ft) AMSLTWR Rzeszów126.800 MHz

Rzeszów Wieża

50°01'00"N

50°04'01"N

50°09'45"N

50°14'02"N

50°01'00"N

022°17'00"E

022°29'46"E

022°29'47"E

022°17'04"E

022°17'00"E

460 m (1500 ft) AMSL

C

Pl, En

1 W stosunku do lotów tranzytowych patrz AIP Polska pkt GEN 3.3 "Służba informacji powietrznej, służba alarmowa i służba kontroli ruchu lotniczego w przestrzeni kontrolowanej są zapewniane przez: ACC Warszawa w drogach lotniczych ATS/RNAV łącznie z ich odcinkami przechodzącymi przez rejony (strefy) kontrolowane lotnisk";

2)
zmianę granic strefy kontrolowanej lotniska Rzeszów/Jasionka:
1)
50°14'08"N 021°45'03"E
2)
50°14'02"N 022°17'04"E
3)
50°01'00"N 022°17'00"E
4)
50°01'00"N 021°45'00"E
5)
50°04'26"N 021°43'40"E
6)
50°10'39"N 021°43'31"E
1)
50°14'08"N 021°45'03"E

Dolna granica: GND

Górna granica:610 m (2000 ft) AMSL;

3)
zmianę granic poziomych i pionowych rejonu kontrolowanego lotniska Szczecin Goleniów:
Opis i granice poziomeGranice pionowe i klasa przestrzeni powietrznejOrgan kierujący ruchem lotniczymCzęstotliwość, znak wywoławczy, języki
SEKTOR "A"

Linia łącząca następujące punkty

2000 m (6500 ft) AMSL

518 m (1700 ft) AMSL

TWR Szczecin121.250 MHz

Szczecin Wieża

53°47'11"N

53°45'57"N

53°35'24"N

53°25'11"N

53°19'54"N

53°18'32"N

53°36'19"N

53°47'11"N

014°40'22"E

014°54'46"E

015°24'25"E

015°27'09"E

015°12'10"E

014°57'59"E

014°36'16"E

014°40'22"E

CPl, En
SEKTOR "B"

Linia łącząca następujące punkty:

FL 135

2000 m (6500 ft) AMSL

TWR Szczecin121.250 MHz

Szczecin Wieża

Pl, En

53°47'11"N

53°45'57"N

53°43'14"N

53°28'07"N

53°18'01"N

53°15'39"N

53°18'32"N

53°36'19"N

53°47'11"N

014°40'22"E

014°54'46"E

015°23'27"E

015°33'23"E

015°31'10"E

015°22'32"E

014°57'59"E

014°36'16"E

014°40'22"E

CACC Warszawa1134.925 MHz

Warszawa Kontrola

Pl, En

SEKTOR "C"FL 135

FL 95

TWR Szczecin121.250 MHz

Szczecin Wieża

Pl, En

53°47'34"N

53°41'29"N

53°41'04"N

014°35'43"E

014°33'33"E

014°16'43"E

CACC Warszawa1134.925 MHz

Warszawa Kontrola

Pl, En

następnie na północ wzdłuż granicy FIR EPWW do punktu
53°51'11"N

53°50'15"N

53°47'34"N

014°13'40"E

014°19'27"E

014°35'43"E

SEKTOR "D"

Linia łącząca następujące punkty:

FL 135

1700 m (5500 ft) AMSL

TWR Szczecin121.250 MHz

SZCZECIN WIEŻA

Pl, En

53°41'04"N

53°41'29"N

53°47'34"N

53°47'11"N

53°36'19"N

53°18'32"N

53°10'40"N

014°16'43"E

014°33'33"E

014°35'43"E

014°40'22"E

014°36'16"E

014°57'59"E

014°22'39"E

CACC Warszawa1134.925 MHz

Warszawa Kontrola

Pl, En

następnie na północ wzdłuż granicy FIR EPWW do punktu
53°41'04"N014°16'43"E

1 W stosunku do lotów tranzytowych (patrz AIP Polska pkt GEN 3.3 "Służba informacji powietrznej, służba alarmowa i służba kontroli ruchu lotniczego w przestrzeni kontrolowanej są zapewniane przez ACC Warszawa w drogach lotniczych ATS/RNAV łącznie z ich odcinkami przechodzącymi przez rejony (strefy) kontrolowane lotnisk";

4)
zmianę granic rejonu kontrolowanego lotniska Szczecin:

53°45'57"N 014°54'46"E

53°33'42"N 015°11'42"E

Dalej łuk o promieniu 11 km i środku w punkcie 53°29'30"N 015°04'40"E

53°25'22"N 014°57'34"E

53°26'36"N 014°55'19"E

53°37'56"N 014°39'33"E

53°41'00"N 014°41'06"E

53°45'25"N 014°47'24"E

53°45'57"N 014°54'46"E

Dolna granica: GND

Górna granica: 518 m (1700 ft) AMSL;

5)
likwidację stref czasowo rezerwowanych TRA 11A, TRA 11B oraz TRA 10D;
6)
zmianę granic poziomych i pionowych strefy czasowo rezerwowanej TRA 10:
OznaczenieGranice poziomeGranice pionowe

(m, ft AMSL)

Częstotliwość, znak wywoławczy, JęzykiOkres aktywnościUwagi
EP TRA 10
EP TRA 10 A50°27'13"NFL115119.100 MHzZgodnie z AUPPrzestrzeń powietrzna
021°03'51"EGNDMielec Informacjaklasy G
50°26'27"NPl, EnStrefa kolizyjna
021°17'33"Ez TMA Rzeszów.
50°22'37"NPatrz ENR 2.2.2
021°45'13"E
50°08'46"N
021°22'39"E
50°10'21"N
020°59'11"E
50°23'33"N
020°58'58"E
50°27'13"N
021°03'51"E
EP TRA 10 B50°22'37"NFL115119.100 MHzZgodnie z AUPPrzestrzeń powietrzna
021°45'13"EGNDMielec Informacjaklasy G
50°26'53"NPl, EnStrefa kolizyjna
022°14'25"Ez TMA Rzeszów.
50°18'05"NPatrz ENR 2.2.2
022°13'22"E
50°18'44"N
021°38'53"E
50°22'37"N
021°45'13"E
EP TRA 10 C50°26'53"NFL115119.100 MHzZgodnie z AUPPrzestrzeń powietrzna
022°14'25"E610mMielec Informacjaklasy G
50°29'20"N(2000ft)Pl, EnStrefa kolizyjna
022°31'14"Ez TMA Rzeszów.
50°20'51"NPatrz ENR 2.2.2
022°47'55"E
50°17'36"N
022°34'46"E
50°18'05"N
022°13'22"E
50°26'53"N
022°14'25"E
7)
przedłużenie warunkowej drogi lotniczej T738 od NDB KRW w kierunku wschodnim:
Oznaczenie AWY Znaczący punkt nawigacyjnyInit Mag Trk

(°)

Dist (km)Granice pionowe (FL) Klasyfikacja przestrzeniKierunek poziomów przelotówWID

(km)

Uwagi
MNM FL OddMNM FL Even
T738
Δ GOVRI

50°06'25"N

021°01'54"E

26533.1460

95

[C]

100 ↓ 18.5CDR 1, H24 na FL095-

FL235, patrz ENR. 1.3

Δ ORTEB

50°06'08"N

020°34'11"E

26547.0460

95

[C]

100 ↓ 18.5
Δ KRAKÓW NDB(KRW)
Dalej bez zmian
8)
zmianę granic strefy czasowo wydzielonej TSA 12:
OznaczenieGranice poziomeGranice pionowe

(m/ft AMSL)

Okres aktywnościUwagi
EP TSA 12 A54°05'30"N

015°15'43"E

54°15'04"N

016°08'55"E

54°05'38"N

016°08'22"E

53°48'29"N

015°21'40"E

54°05'30"N

015°15'43"E

FL 245

270 m (900 ft)

Zgodnie z AUPStrefa kolizyjna z TMA Gdańsk Patrz: ENR 2.2.2.
EP TSA 12 B54°11'15"N

015°13'41"E

54°20'15"N

016°02'52"E

54°17'48"N

016°09'07"E

54°15'04"N

016°08'55"E

54°05'30"N

015°15'43"E

54°11'15"N

015°13'41"E

FL 245

1050 m (3500 ft)

Zgodnie z AUPStrefa kolizyjna z TMA Gdańsk Patrz: ENR 2.2.2
EP TSA 12 C54°21'17"N

015°19'00"E

54°26'31"N

015°46'51"E

54°20'15"N

016°02'52"E

54°11'15"N

015°13'41"E

54°21'17"N

015°19'00"E

54°11'15"N

015°13'41"E

54°21'17"N

015°19'00"E

FL 245

GND

Zgodnie z AUPStrefa kolizyjna z TMA Gdańsk Patrz: ENR 2.2.2
9)
zamianę strefy czasowo wydzielonej TSA 20 na strefę czasowo rezerwowaną TRA 20 bez zmiany granic poziomych i pionowych;
OznaczenieGranice poziomeGranice pionowe (m/ft AMSL)Częstotliwość /Znak wywoławczy/ JęzykiOkres aktywnościUwagi
EP TRA 20 A54°02'00"N

018°16'40"E

54°08'01"N

018°27'54"E

53°59'58"N

018°31'28"E

53°58'38"N

018°23'30"E

54°02'00"N

018°16'40"E

1350 m (4500 ft)

GND

128,500 MHz/

Pruszcz Info

Pl, En

Zgodnie z AUPStrefa kolizyjna z TMA GDAŃSK. Patrz ENR 2.2.2

Wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe.

EP TRA 20 B54°10'46"N

018°33'50"E

54°10'13"N

018°42'14"E

53°59'58"N

018°31'28"E

54°08'01"N

018°27'54"E

54°10'46"N

018°33'50"E

1700 m (5500 ft)

GND

128,500 MHz/

Pruszcz Info

Pl, En

Zgodnie z AUPStrefa kolizyjna z TMA GDAŃSK. Patrz ENR 2.2.2

Wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe.

EP TRA 20 C54°10'13"N

018°42'14"E

54°09'29"N

018°53'02"E

54°01'59"N

018°43'42"E

53°59'58"N

018°31'28"E

54°10'13"N

018°42'14"E

1700 m (5500 ft)

GND

128,500 MHz/

Pruszcz Info

Pl, En

Zgodnie z AUPStrefa kolizyjna z TMA GDAŃSK. Patrz ENR 2.2.2

Wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe.

EP TRA 20 D54°09'29"N

018°53'02"E

54°09'21"N

018°55'10"E

54°09'00"N

019°00'00"E

54°03'20"N

018°51'59"E

54°01'59"N

018°43'42"E

54°09'29"N

018°53'02"E

550 m (1804 ft)

GND

128,500 MHz/

Pruszcz Info

Pl, En

Zgodnie z AUPWojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe.
10)
zamianę strefy czasowo wydzielonej TSA 44 na strefę czasowo rezerwowaną TRA 44 bez zmiany granic poziomych i pionowych:
OznaczenieGranice poziomeGranice pionowe (m/ft AMSL)Częstotliwość /Znak wywoławczy/ JęzykiOkres aktywnościUwagi
EP TRA 44 A54°16'00"N

018°35'08"E

54°15'24"N

018°41'58"E

54°15'06"N

018°44'12"E

54°10'13"N

018°42'14"E

54°10'46"N

018°33'50"E

54°16'00"N

018°35'08"E

1700 m(5500 ft)

550 m (1804 ft)

128,500 MHz/

Pruszcz Info

Pl, En

Zgodnie z AUPStrefa kolizyjna z TMA GDAŃSK. Patrz ENR 2.2.2

Wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe.

EP TRA 44 B54°15'06"N

018°44'12"E

54°12'54"N

018°59'34"E

54°09'21"N

018°55'10"E

54°09'29"N

018°53'02"E

54°10'13"N

018°42'14"E

54°15'06"N

018°44'12"E

1700 m(5500 ft)

550 m (1804 ft)

128,500 MHz/

Pruszcz Info

Pl, En

Zgodnie z AUPStrefa kolizyjna z TMA GDAŃSK. Patrz ENR 2.2.2

Wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe.

11)
zamianę strefy czasowo wydzielonej TSA 48 na strefę czasowo rezerwowaną TRA 48 bez zmiany granic poziomych i pionowych:
OznaczenieGranice poziomeGranice pionowe (m/ft AMSL)Częstotliwość /Znak wywoławczy/ JęzykiOkres aktywnościUwagi
EP TRA 48 A54°22'33"N

018°47'11"E

54°19'32"N

018°58'31"E

54°17'30"N

018°52'53"E

54°18'07"N

018°43'57"E

54°22'33"N

018°47'11"E

274 m (900 ft)

GND

128,500 MHz/

Pruszcz Info

Pl, En

Zgodnie z AUPWojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe.
EP TRA 48 B54°25'09"N

018°47'50"E

54°23'00"N

019°00'00"E

54°19'32"N

018°58'31"E

54°22'33"N

018°47'11"E

54°25'09"N

018°47'50"E

274 m (900 ft)

GND

128,500 MHz/

Pruszcz Info

Pl, En

Zgodnie z AUPWojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe.
EP TRA 48 C54°19'32"N

018°58'31"E

54°17'50"N

019°07'11"E

54°12'54"N

018°59'34"E

54°17'30"N

018°52'53"E

54°19'32"N

018°58'31"E

274 m (900 ft)

GND

128,500 MHz/

Pruszcz Info

Pl, En

Zgodnie z AUPWojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe.
12)
likwidację trasy lotniczej TFR 12, umożliwiającej przelot między strefami czasowo wydzielonymi TSA 09A i TSA 12A.
§  2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem 31 maja 2012 r.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829, z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558, z 2008 r. Nr 97, poz. 625, Nr 144, poz. 901, Nr 177, poz. 1095, Nr 180, poz. 1113 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 42, poz. 340, z 2010 r. Nr 47, poz. 278 i Nr 182, poz. 1228 oraz z 2011 r. Nr 80, poz. 432, Nr 106, poz. 622, Nr 170, poz. 1015, Nr 171, poz. 1016 i Nr 240, poz. 1429.