Zatwierdzenie zmian struktury przestrzeni powietrznej.
Dz.Urz.ULC.2012.37
Akt obowiązującyDECYZJA Nr 9
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 14 maja 2012 r.
w sprawie zatwierdzenia zmian struktury przestrzeni powietrznej
Opis i granice poziome | Granice pionowe i klasa przestrzeni powietrznej | Organ kierujący ruchem lotniczym | Częstotliwość, znak wywoławczy, języki | |
SEKTOR "A" Linia łącząca następujące punkty: | 2000 m (6500 ft) AMSL | TWR Rzeszów | 126.800 MHz Rzeszów Wieża | |
50°18'44"N 50°17'36"N 50°08'38"N 49°57'37"N 49°57'52"N 49°55'23"N 50°10'28"N 50°18'44"N | 021°38'53"E 022°34'46"E 022°38'49"E 022°32'13"E 021°44'41"E 021°33'04"E 021°25'24"E 021°38'53"E | 610 m (2000 ft) AMSL C | Pl, En |
SEKTOR "B" Linia łącząca następujące punkty: | FL 095 2000 m (6500 ft) | TWR Rzeszów | 126.800 MHz Rzeszów Wieża | |
50°22'37"N 50°29'20"N 50°20'51"N 50°12'25"N 49°53'58"N 49°49'10"N 49°50'32"N 50°05'32"N 50°22'37"N | 021°45'13"E 022°31'14"E 022°47'55"E 022°46'30"E 022°40'06"E 022°31'36"E 021°25'44"E 021°17'24"E 021°45'13"E | AMSL C | Pl, En |
SEKTOR "C" Linia łącząca następujące punkty: | FL 145 FL 095 | TWR Rzeszów | 126.800 MHz Rzeszów Wieża Pl, En | |
50°26'27"N 50°22'37"N 50°29'20"N 50°20'51"N 49°57'57.03"N | 021°17'33"E 021°45'13"E 022°31'14"E 022°47'55"E 023°08'17.98"E | C | ACC Warszawa1 | 134.925 MHz Warszawa Kontrola Pl, En |
Dalej wzdłuż granicy FIR EPWW do punktu: | ||||
49°48'32.00"N 49°49'10"N 49°50'32"N 49°50'49"N 50°10'21"N 50°18'26"N 50°26'27"N | 022°56'24.00"E 022°31'36"E 021°25'44"E 021°13'08"E 020°59'11"E 021°04'36"E 021°17'33"E | |||
SEKTOR "D" Linia łącząca następujące punkty: | 610 m (2000 ft) AMSL | TWR Rzeszów | 126.800 MHz Rzeszów Wieża | |
50°01'00"N 50°04'01"N 50°09'45"N 50°14'02"N 50°01'00"N | 022°17'00"E 022°29'46"E 022°29'47"E 022°17'04"E 022°17'00"E | 460 m (1500 ft) AMSL C | Pl, En |
1 W stosunku do lotów tranzytowych patrz AIP Polska pkt GEN 3.3 "Służba informacji powietrznej, służba alarmowa i służba kontroli ruchu lotniczego w przestrzeni kontrolowanej są zapewniane przez: ACC Warszawa w drogach lotniczych ATS/RNAV łącznie z ich odcinkami przechodzącymi przez rejony (strefy) kontrolowane lotnisk";
Dolna granica: GND
Górna granica:610 m (2000 ft) AMSL;
Opis i granice poziome | Granice pionowe i klasa przestrzeni powietrznej | Organ kierujący ruchem lotniczym | Częstotliwość, znak wywoławczy, języki | |
SEKTOR "A" Linia łącząca następujące punkty | 2000 m (6500 ft) AMSL 518 m (1700 ft) AMSL | TWR Szczecin | 121.250 MHz Szczecin Wieża | |
53°47'11"N 53°45'57"N 53°35'24"N 53°25'11"N 53°19'54"N 53°18'32"N 53°36'19"N 53°47'11"N | 014°40'22"E 014°54'46"E 015°24'25"E 015°27'09"E 015°12'10"E 014°57'59"E 014°36'16"E 014°40'22"E | C | Pl, En | |
SEKTOR "B" Linia łącząca następujące punkty: | FL 135 2000 m (6500 ft) AMSL | TWR Szczecin | 121.250 MHz Szczecin Wieża Pl, En | |
53°47'11"N 53°45'57"N 53°43'14"N 53°28'07"N 53°18'01"N 53°15'39"N 53°18'32"N 53°36'19"N 53°47'11"N | 014°40'22"E 014°54'46"E 015°23'27"E 015°33'23"E 015°31'10"E 015°22'32"E 014°57'59"E 014°36'16"E 014°40'22"E | C | ACC Warszawa1 | 134.925 MHz Warszawa Kontrola Pl, En |
SEKTOR "C" | FL 135 FL 95 | TWR Szczecin | 121.250 MHz Szczecin Wieża Pl, En | |
53°47'34"N 53°41'29"N 53°41'04"N | 014°35'43"E 014°33'33"E 014°16'43"E | C | ACC Warszawa1 | 134.925 MHz Warszawa Kontrola Pl, En |
następnie na północ wzdłuż granicy FIR EPWW do punktu | ||||
53°51'11"N 53°50'15"N 53°47'34"N | 014°13'40"E 014°19'27"E 014°35'43"E | |||
SEKTOR "D" Linia łącząca następujące punkty: | FL 135 1700 m (5500 ft) AMSL | TWR Szczecin | 121.250 MHz SZCZECIN WIEŻA Pl, En | |
53°41'04"N 53°41'29"N 53°47'34"N 53°47'11"N 53°36'19"N 53°18'32"N 53°10'40"N | 014°16'43"E 014°33'33"E 014°35'43"E 014°40'22"E 014°36'16"E 014°57'59"E 014°22'39"E | C | ACC Warszawa1 | 134.925 MHz Warszawa Kontrola Pl, En |
następnie na północ wzdłuż granicy FIR EPWW do punktu | ||||
53°41'04"N | 014°16'43"E |
1 W stosunku do lotów tranzytowych (patrz AIP Polska pkt GEN 3.3 "Służba informacji powietrznej, służba alarmowa i służba kontroli ruchu lotniczego w przestrzeni kontrolowanej są zapewniane przez ACC Warszawa w drogach lotniczych ATS/RNAV łącznie z ich odcinkami przechodzącymi przez rejony (strefy) kontrolowane lotnisk";
53°45'57"N 014°54'46"E
53°33'42"N 015°11'42"E
Dalej łuk o promieniu 11 km i środku w punkcie 53°29'30"N 015°04'40"E
53°25'22"N 014°57'34"E
53°26'36"N 014°55'19"E
53°37'56"N 014°39'33"E
53°41'00"N 014°41'06"E
53°45'25"N 014°47'24"E
53°45'57"N 014°54'46"E
Dolna granica: GND
Górna granica: 518 m (1700 ft) AMSL;
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe (m, ft AMSL) | Częstotliwość, znak wywoławczy, Języki | Okres aktywności | Uwagi | |
EP TRA 10 | ||||||
EP TRA 10 A | 50°27'13"N | FL115 | 119.100 MHz | Zgodnie z AUP | Przestrzeń powietrzna | |
021°03'51"E | GND | Mielec Informacja | klasy G | |||
50°26'27"N | Pl, En | Strefa kolizyjna | ||||
021°17'33"E | z TMA Rzeszów. | |||||
50°22'37"N | Patrz ENR 2.2.2 | |||||
021°45'13"E | ||||||
50°08'46"N | ||||||
021°22'39"E | ||||||
50°10'21"N | ||||||
020°59'11"E | ||||||
50°23'33"N | ||||||
020°58'58"E | ||||||
50°27'13"N | ||||||
021°03'51"E | ||||||
EP TRA 10 B | 50°22'37"N | FL115 | 119.100 MHz | Zgodnie z AUP | Przestrzeń powietrzna | |
021°45'13"E | GND | Mielec Informacja | klasy G | |||
50°26'53"N | Pl, En | Strefa kolizyjna | ||||
022°14'25"E | z TMA Rzeszów. | |||||
50°18'05"N | Patrz ENR 2.2.2 | |||||
022°13'22"E | ||||||
50°18'44"N | ||||||
021°38'53"E | ||||||
50°22'37"N | ||||||
021°45'13"E | ||||||
EP TRA 10 C | 50°26'53"N | FL115 | 119.100 MHz | Zgodnie z AUP | Przestrzeń powietrzna | |
022°14'25"E | 610m | Mielec Informacja | klasy G | |||
50°29'20"N | (2000ft) | Pl, En | Strefa kolizyjna | |||
022°31'14"E | z TMA Rzeszów. | |||||
50°20'51"N | Patrz ENR 2.2.2 | |||||
022°47'55"E | ||||||
50°17'36"N | ||||||
022°34'46"E | ||||||
50°18'05"N | ||||||
022°13'22"E | ||||||
50°26'53"N | ||||||
022°14'25"E |
Oznaczenie AWY Znaczący punkt nawigacyjny | Init Mag Trk (°) | Dist (km) | Granice pionowe (FL) Klasyfikacja przestrzeni | Kierunek poziomów przelotów | WID (km) | Uwagi | |
MNM FL Odd | MNM FL Even | ||||||
T738 | |||||||
Δ GOVRI 50°06'25"N 021°01'54"E | |||||||
265 | 33.1 | 460 95 [C] | 100 ↓ | 18.5 | CDR 1, H24 na FL095- FL235, patrz ENR. 1.3 | ||
Δ ORTEB 50°06'08"N 020°34'11"E | |||||||
265 | 47.0 | 460 95 [C] | 100 ↓ | 18.5 | |||
Δ KRAKÓW NDB(KRW) | |||||||
Dalej bez zmian |
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe (m/ft AMSL) | Okres aktywności | Uwagi |
EP TSA 12 A | 54°05'30"N 015°15'43"E 54°15'04"N 016°08'55"E 54°05'38"N 016°08'22"E 53°48'29"N 015°21'40"E 54°05'30"N 015°15'43"E | FL 245 270 m (900 ft) | Zgodnie z AUP | Strefa kolizyjna z TMA Gdańsk Patrz: ENR 2.2.2. |
EP TSA 12 B | 54°11'15"N 015°13'41"E 54°20'15"N 016°02'52"E 54°17'48"N 016°09'07"E 54°15'04"N 016°08'55"E 54°05'30"N 015°15'43"E 54°11'15"N 015°13'41"E | FL 245 1050 m (3500 ft) | Zgodnie z AUP | Strefa kolizyjna z TMA Gdańsk Patrz: ENR 2.2.2 |
EP TSA 12 C | 54°21'17"N 015°19'00"E 54°26'31"N 015°46'51"E 54°20'15"N 016°02'52"E 54°11'15"N 015°13'41"E 54°21'17"N 015°19'00"E 54°11'15"N 015°13'41"E 54°21'17"N 015°19'00"E | FL 245 GND | Zgodnie z AUP | Strefa kolizyjna z TMA Gdańsk Patrz: ENR 2.2.2 |
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe (m/ft AMSL) | Częstotliwość /Znak wywoławczy/ Języki | Okres aktywności | Uwagi |
EP TRA 20 A | 54°02'00"N 018°16'40"E 54°08'01"N 018°27'54"E 53°59'58"N 018°31'28"E 53°58'38"N 018°23'30"E 54°02'00"N 018°16'40"E | 1350 m (4500 ft) GND | 128,500 MHz/ Pruszcz Info Pl, En | Zgodnie z AUP | Strefa kolizyjna z TMA GDAŃSK. Patrz ENR 2.2.2 Wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe. |
EP TRA 20 B | 54°10'46"N 018°33'50"E 54°10'13"N 018°42'14"E 53°59'58"N 018°31'28"E 54°08'01"N 018°27'54"E 54°10'46"N 018°33'50"E | 1700 m (5500 ft) GND | 128,500 MHz/ Pruszcz Info Pl, En | Zgodnie z AUP | Strefa kolizyjna z TMA GDAŃSK. Patrz ENR 2.2.2 Wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe. |
EP TRA 20 C | 54°10'13"N 018°42'14"E 54°09'29"N 018°53'02"E 54°01'59"N 018°43'42"E 53°59'58"N 018°31'28"E 54°10'13"N 018°42'14"E | 1700 m (5500 ft) GND | 128,500 MHz/ Pruszcz Info Pl, En | Zgodnie z AUP | Strefa kolizyjna z TMA GDAŃSK. Patrz ENR 2.2.2 Wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe. |
EP TRA 20 D | 54°09'29"N 018°53'02"E 54°09'21"N 018°55'10"E 54°09'00"N 019°00'00"E 54°03'20"N 018°51'59"E 54°01'59"N 018°43'42"E 54°09'29"N 018°53'02"E | 550 m (1804 ft) GND | 128,500 MHz/ Pruszcz Info Pl, En | Zgodnie z AUP | Wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe. |
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe (m/ft AMSL) | Częstotliwość /Znak wywoławczy/ Języki | Okres aktywności | Uwagi |
EP TRA 44 A | 54°16'00"N 018°35'08"E 54°15'24"N 018°41'58"E 54°15'06"N 018°44'12"E 54°10'13"N 018°42'14"E 54°10'46"N 018°33'50"E 54°16'00"N 018°35'08"E | 1700 m(5500 ft) 550 m (1804 ft) | 128,500 MHz/ Pruszcz Info Pl, En | Zgodnie z AUP | Strefa kolizyjna z TMA GDAŃSK. Patrz ENR 2.2.2 Wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe. |
EP TRA 44 B | 54°15'06"N 018°44'12"E 54°12'54"N 018°59'34"E 54°09'21"N 018°55'10"E 54°09'29"N 018°53'02"E 54°10'13"N 018°42'14"E 54°15'06"N 018°44'12"E | 1700 m(5500 ft) 550 m (1804 ft) | 128,500 MHz/ Pruszcz Info Pl, En | Zgodnie z AUP | Strefa kolizyjna z TMA GDAŃSK. Patrz ENR 2.2.2 Wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe. |
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe (m/ft AMSL) | Częstotliwość /Znak wywoławczy/ Języki | Okres aktywności | Uwagi |
EP TRA 48 A | 54°22'33"N 018°47'11"E 54°19'32"N 018°58'31"E 54°17'30"N 018°52'53"E 54°18'07"N 018°43'57"E 54°22'33"N 018°47'11"E | 274 m (900 ft) GND | 128,500 MHz/ Pruszcz Info Pl, En | Zgodnie z AUP | Wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe. |
EP TRA 48 B | 54°25'09"N 018°47'50"E 54°23'00"N 019°00'00"E 54°19'32"N 018°58'31"E 54°22'33"N 018°47'11"E 54°25'09"N 018°47'50"E | 274 m (900 ft) GND | 128,500 MHz/ Pruszcz Info Pl, En | Zgodnie z AUP | Wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe. |
EP TRA 48 C | 54°19'32"N 018°58'31"E 54°17'50"N 019°07'11"E 54°12'54"N 018°59'34"E 54°17'30"N 018°52'53"E 54°19'32"N 018°58'31"E | 274 m (900 ft) GND | 128,500 MHz/ Pruszcz Info Pl, En | Zgodnie z AUP | Wojskowa służba ruchu lotniczego pracująca w oparciu o przepisy i procedury wojskowe. |
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829, z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558, z 2008 r. Nr 97, poz. 625, Nr 144, poz. 901, Nr 177, poz. 1095, Nr 180, poz. 1113 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 42, poz. 340, z 2010 r. Nr 47, poz. 278 i Nr 182, poz. 1228 oraz z 2011 r. Nr 80, poz. 432, Nr 106, poz. 622, Nr 170, poz. 1015, Nr 171, poz. 1016 i Nr 240, poz. 1429.