Zatwierdzenie zmian struktury przestrzeni powietrznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2011.5.7

Akt obowiązujący
Wersja od: 10 marca 2011 r.

DECYZJA Nr 10
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 10 marca 2011 r.
w sprawie zatwierdzenia zmian struktury przestrzeni powietrznej

Na podstawie art. 21 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, z późn. zm.1)) w związku z § 4 ust. 4, § 5 ust. 2, § 8 ust. 8, § 9 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2008 r. w sprawie struktury polskiej przestrzeni powietrznej oraz szczegółowych warunków i sposobu korzystania z tej przestrzeni (Dz. U. Nr 210, poz. 1324) zarządza się, co następuje:
§  1.
Zatwierdza się:

1. Zmianę granic poziomych CTR EPPO:

52°33'21"N 016°31'18"E

52°26'13"N 016°59'20"E

52°24'29"N 017°06'02"E

52°20'13"N 017°04'15"E

52°21'12"N 016°55'25"E

52°23'33"N 016°42'47"E

52°26'17"N 016°28'09"E

52°33'21"N 016°31'18"E

Dolna granica: GND

Górna granica: 701 m AMSL

2. Zmianę granic poziomych rejonu kontrolowanego lotniska Poznań:

Sektor A

52°37'07"N 016°20'39"E

52°34'54"N 016°57'46"E

52°27'30"N 017°16'09"E

52°24'02"N 017°24'42"E

52°21'39"N 017°30'34"E

52°04'28"N 017°25'32"E

52°08'37"N 016°43'29"E

52°17'11"N 016°34'45"E

52°23'20"N 016°21'21"E

52°35'36"N 016°17'13"E

52°37'07"N 016°20'39"E

Dolna granica: 503 m AMSL

Górna granica: 2000 m AMSL

z wyłączeniem CTR Poznań/Ławica, MCTR/ MATZ Poznań/Krzesiny

Sektor B

52°31'27"N 016°07'51"E

52°35'36"N 016°17'13"E

52°23'20"N 016°21'22"E

52°17'11"N 016°34'45"E

52°08'37"N 016°43'29"E

52°04'28"N 017°25'32"E

52°03'33"N 017°25'16"E

51°58'59"N 017°15'46"E

52°01'49"N 016°39'00"E

52°06'28"N 016°29'47"E

52°24'14"N 016°11'09"E

52°31'27"N 016°07'51"E

Dolna granica: 1050 m AMSL

Górna granica: 2000 m AMSL

Sektor C

52°32'54"N 016°00'43"E

52°41'32"N 016°18'19"E

52°38'41"N 017°04'53"E

52°34'27"N 017°23'00"E

52°27'30"N 017°16'09"E

52°21'39"N 017°30'34"E

52°18'32"N 017°38'11"E

52°00'17"N 017°31'55"E

51°55'02"N 017°21'00"E

51°54'43"N 016°43'44"E

52°07'05"N 016°15'21"E

52°10'57"N 016°13'11"E

52°19'28"N 016°07'12"E

52°32'54"N 016°00'43"E

Dolna granica: 2000 m AMSL

Górna granica: FL 095

3. Wprowadzenie nowych nieobowiązkowych punktów meldowania:

AKAPI 51°55'12"N 016°28'22"E

ERNOX 52°01'36"N 016°01'14"E

TENVO 52°13'54"N 017°46'27"E

MASIV 52°00'45"N 017°51'24"E

GONAL 51°47'38"N 016°56'20"E

4. Zmiany w drogach lotniczych:

Obniżenie dolnego poziomu w drodze P733 z FL245 na FL095 i wprowadzenie nowego punktu AKAPI:

Oznaczenie AWY Znaczący punkt Init Mag Dist (km)Granice pionowe (FL) Kierunek poziomów przelotówWID

(km)

Uwagi
nawigacyjnyTrk

(°)

Klasyfikacja przestrzeniMNM FL OddMNM

FL Even

1234567
P733
TOMTI

50°57'11"N 015°17'36"E

03495.2285110 ↓ 18.5CDR1,2,3 NA FL 095- FL245
95Patrz ENR1.3
[C]
DIMEX

51°37'50"N 016°07'43"E

03340285110 ↓ 18.5CDR1,2,3 NA FL 095- FL245
95Patrz ENR1.3
[C]
AKAPI

51°55'12"N 016°28'22"E

03329.2285210 ↓ 18.5
195
[C]
CZEMPIN

VOR/DME (CZE)

52°07'50"N 016°43'38"E

Dalej bez zmian

5. Obniżenie dolnego poziomu w drodze P861 z FL245 na FL095 i wprowadzenie nowego punktu ERNOX:

Oznaczenie AWY

Znaczący punkt

Init MagDist (km)Granice pionowe (FL)Kierunek poziomów przelotówWID

(km)

Uwagi
nawigacyjnyTrk

(°)

Klasyfikacja przestrzeniMNM FL OddMNM FL

Even

1234567
P861
RASAN

51°00'50"N 015°05'41"E

20790.9285100 ↑ 18.5CDR1,2,3 NA FL 095- FL245
95Patrz ENR1.3
[C]
LATAG

51°43'18"N 015°44'48"E

20638.8285100 ↑ 18.5CDR1,2,3 NA FL 095- FL245
95Patrz ENR1.3
[C]
ERNOX

52°01'36"N 016°01'14"E

20663.8285100 ↑ 18.5NIL
245
[C]
GINOK

52°31'35"N 016°28'44"E

Dalej bez zmian

6. Wprowadzenie nowego punktu nawigacyjnego TENVO w drodze P150:

Oznaczenie AWY

Znaczący punkt

Init MagDist (km)Granice pionowe (FL)Kierunek poziomów przelotówWID

(km)

Uwagi
nawigacyjnyTrk

(°)

Klasyfikacja przestrzeniMNM FL

Odd

MNM FL

Even

1234567
P150
Wcześniej bez zmian
DIPKI

52°12'10"N 017°27'46"E

7821.5285110 ↓ 18.5NIL
95
[C]
TENVO

52°13'54"N 017°46'27"E

7715.6285110 ↓ 18.5NIL
95
[C]
OBOKU

52°15'08"N 018°00'00"E

Dalej bez zmian

7. Wprowadzenie nowego punktu nawigacyjnego MASIV w drodze L980:

Oznaczenie AWY

Znaczący punkt

Init MagDist (km)Granice pionowe (FL)Kierunek poziomów przelotówWID

(km)

Uwagi
nawigacyjnyTrk

(°)

Klasyfikacja przestrzeniMNM FL

Odd

MNM FL

Even

1234567
L980
Wcześniej bez zmian
INDIG

51°59'48"N 018°00'00"E

27610285110 ↑ 100 ↓ 18.5NIL
9695
[C]
MASIV

52°00'45"N 017°51'24"E

27630.3285110 ↑ 100 ↓ 18.5NIL
9695
[C]
BADUP

52°03'33"N 017°25'16"E

Dalej bez zmian

8. Wprowadzenie nowego punktu nawigacyjnego GONAL w drodze L617:

Oznaczenie AWY

Znaczący punkt

Init MagDist (km)Granice pionowe (FL)Kierunek poziomów przelotówWID

(km)

Uwagi
nawigacyjnyTrk

(°)

Klasyfikacja przestrzeniMNM FL OddMNM

FL Even

1234567
L617
Wcześniej bez zmian
XIDNA

51°42'00"N 016°59'51"E

33511.2285110 ↑ 100 ↓ 18.5NIL
15595
[C]
GONAL

51°47'38"N 016°56'20"E

33540.2285110 ↑ 100 ↓ 18.5NIL
15595
[C]
CZEMPIN

VOR/DME (CZE)

52°07'50"N 016°43'38"E

Dalej bez zmian

9. Wprowadzenie nowego punktu nawigacyjnego GONAL w drodze L619:

Oznaczenie AWY

Znaczący punkt

Init MagDist (km)Granice pionowe (FL)Kierunek poziomów przelotówWID

(km)

Uwagi
nawigacyjnyTrk

(°)

Klasyfikacja przestrzeniMNM FL OddMNM

FL Even

1234567
L619
Wcześniej bez zmian
XIDNA

51°42'00"N 016°59'51"E

33511.2285210 ↑ 200 ↓ 18.5NIL
155195
[C]
GONAL

51°47'38"N 016°56'20"E

33540.2285210 ↑ 200 ↓ 18.5NIL
155195
[C]
CZEMPIN

VOR/DME (CZE)

52°07'50"N 016°43'38"E

Dalej bez zmian

10. Zmianę granic poziomych ATZ EPPK sektor A:

ATZ EPPK sektor A

52°34'54"N 016°57'46"E

52°27'30"N 017°16'09"E

52°25'21"N 017°14'01"E

52°24'29"N 017°06'02"E

52°26'13"N 016°59'20"E

52°30'58"N 016°58'53"E

52°34'54"N 016°57'46"E

Dolna granica: GND

Górna granica: 503 m AMSL

11. Zmianę granic poziomych TRA14:

TRA 14

52°34'54"N 016°57'46"E

52°27'30"N 017°16'09"E

52°25'21"N 017°14'01"E

52°24'29"N 017°06'02"E

52°26'13"N 016°59'20"E

52°30'58"N 016°58'53"E

52°34'54"N 016°57'46"E

Dolna granica: 503 m AMSL

Górna granica: 2000 m AMSL

12. Zmianę granic poziomych i pionowych CTR EPKK:

1. 50°05'19"N 019°26'22"E

2. 50°09'03"N 019°40'16"E

3. 50°11'14"N 019°52'49"E

4. 50°11'11"N 020°09'41"E

5. 50°06'02"N 020°11'29"E

6. 50°03'32"N 020°04'27"E

7. 49°57'27"N 019°29'23"E

dalej łuk o promieniu 12 km i środku w punkcie 50°02'34"N 019°35'27"E

1. 50°05'19"N 019°26'22"E

Granice pionowe:

GND - 701 m (2300 ft) AMSL

13. Zmianę granic poziomych i pionowych CTR EPKT:

1. 50°33'38"N 018°46'03"E

2. 50°34'32"N 019°00'11"E

3. 50°34'40"N 019°13'46"E

4. 50°33'32"N 019°28'02"E

5. 50°31'00"N 019°29'13"E

6. 50°28'23"N 019°29'25"E

7. 50°26'26"N 019°29'00"E

8. 50°25'05"N 019°21'22"E

9. 50°25'04"N 018°46'55"E

10. 50°27'34"N 018°43'29"E

11 50°30'29"N 018°43'23"E

1. 50°33'38"N 018°46'03"E

Granice pionowe:

GND - 701 m (2300 ft) AMSL

14. Zmianę granic poziomych i pionowych sektora "A" EPKT:

1. 50°38'08"N 018°38'20"E

2. 50°39'09"N 019°12'31"E

3. 50°39'02"N 019°20'14"E

dalej łuk o promieniu 19,5 km i środku

w punkcie 50°28'32"N 019°20'21"E

4. 50°18'08"N 019°17'55"E

5. 50°18'49"N 019°11'45"E

6. 50°23'48"N 018°34'18"E

7. 50°26'36"N 018°30'22"E

1. 50°38'08"N 018°38'20"E

Granice pionowe:

701 m (2300 ft) AMSL - 1050 m (3500 ft) AMSL

15.
Zmianę granic poziomych i pionowych sektora "A" LTMA EPKK:

1. 50°10'03"N 019°22'11"E

2. 50°21'21"N 020°02'11"E

dalej łuk o promieniu 27 km i środku w punkcie 50°06'59"N 019°58'35"E

3. 50°07'24"N 020°21'13"E

4. 50°03'25"N 020°20'56"E

5. 50°01'55"N 020°20'49"E

6. 49°58'24"N 020°12'13"E

7. 49°51'39"N 019°27'39"E

8. 49°54'13"N 019°23'26"E

9. 50°03'53"N 019°20'20"E

1. 50°10'03"N 019°22'11"E

Granice pionowe:

701 m (2300 ft) AMSL - 1050 m (3500 ft) AMSL

16. Zmianę granic poziomych i pionowych sektora "B" LTMA EPKK:

1. 50°40'09"N 018°30'56"E

2. 50°42'25"N 019°41'42"E

3. 50°22'37"N 020°15'22"E

4. 50°20'16"N 020°19'19"E

5. 50°01'20"N 020°30'25"E

6. 49°51'56"N 020°23'50"E

7. 49°44'39"N 019°53'22"E

8. 49°52'00"N 019°18'04"E

9. 50°31'16"N 018°23'48"E

1. 50°40'09"N 018°30'56"E

Granice pionowe:

1050 m (3500 ft) AMSL - FL095

17. Zmianę granic poziomych i pionowych sektora "C" LTMA EPKK:

1. 50°42'55"N 018°29'41"E

2. 50°46'29"N 019°06'46"E

3. 50°48'34"N 019°30'31"E

4. 50°49'33"N 019°41'51"E

5. 50°42'54"N 020°06'26"E

6. 50°35'49"N 020°10'04"E

7. 50°32'51"N 020°20'39"E

8. 50°22'37"N 020°15'22"E

9. 50°42'25"N 019°41'42"E

10. 50°40'09"N 018°30'56"E

11. 50°31'16"N 018°23'48"E

12. 49°52'00"N 019°18'04"E

13. 49°52'20"N 019°00'56"E

14. 50°13'10"N 018°32'10"E

15. 50°27'56"N 018°11'29"E

16. 50°31'34"N 018°14'51"E

17. 50°39'12"N 018°24'42"E

1. 50°42'55"N 018°29'41"E

Granice pionowe:

1700 m (5500 ft) AMSL - FL095

18. Wprowadzenie sektora "D" LTMA EPKK:

1. 49°52'00"N 019°18'04"E

2. 49°44'39"N 019°53'22"E

3. 49°51'56"N 020°23'50"E

4. 50°01'20"N 020°30'25"E

5. 50°20'16"N 020°19'19"E

6. 50°22'37"N 020°15'22"E

7. 50°32'51"N 020°20'39"E

8. 50°30'42"N 020°28'16"E

9. 50°06'31"N 020°42'24"E

10. 49°50'41"N 020°32'28"E

11. 49°40'39"N 019°54'36"E

12. 49°43'41"N 019°29'17"E

1. 49°52'00"N 019°18'04"E

Granice pionowe:

2000 m (6500 ft) AMSL - FL095

19. Zmianę granic poziomych UTMA EPKK:

1. 50°56'43"N 018°51'18"E

2. 51°00'56"N 019°57'08"E

3. 50°42'54"N 020°06'26"E

4. 50°35'49"N 020°10'04"E

5. 50°32'51"N 020°20'39"E

6. 50°30'42"N 020°28'16"E

7. 50°10'21"N 020°59'11"E

8. 49°50'49"N 021°13'08"E

9. 49°43'46"N 021°11'03"E

10. 49°29'21"N 021°11'42"E

11. 49°24'10"N 021°11'56"E

dalej wzdłuż granicy FIR do punktu

12. 50°02'52"N 018°05'52"E

13. 50°22'32"N 018°06'31"E

14. 50°27'56"N 018°11'29"E

15. 50°31'34"N 018°14'51"E

16. 50°39'12"N 018°24'42"E

17. 50°42'55"N 018°29'41"E

18. 50°53'40"N 018°44'18"E

1. 50°56'43"N 018°51'18"E

20. Zmianę granic poziomych i pionowych ATZ EPKP:

1. 50°05'29"N 020°09'58"E

2. 50°06'12"N 020°11'58"E

3. 50°07'24"N 020°21'13"E

4. 50°03'25"N 020°20'56"E

5. 50°01'19"N 020°12'21"E

6. 50°01'12"N 020°08'53"E

1. 50°05'29"N 020°09'58"E

Granice pionowe:

GND - 701 m (2300 ft) AMSL

21. Likwidację nieobowiązkowego punktu meldowania ODVOK.

22. Wprowadzenie nowego nieobowiązkowego punktu meldowania:

- EKVAT 49°50'26"N 020°17'29"E

23. Zmianę w drodze lotniczej L623:

Usunięcie punktu ODVOK, wprowadzenie nowego punktu EKVAT.

§  2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem 5 maja 2011 r.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829 oraz z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558, z 2008 r. Nr 97, poz. 625, Nr 144, poz. 901, Nr 177, poz. 1095, Nr 180, poz. 1113 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 42, poz. 340 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278 i Nr 182, poz. 1228.