Zatwierdzenie zmian struktury przestrzeni powietrznej.
Dz.Urz.ULC.2011.5.6
Akt obowiązującyDECYZJA Nr 6
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 31 stycznia 2011 r.
w sprawie zatwierdzenia zmian struktury przestrzeni powietrznej
1. usunięcie punktów: GALBU, GUBKO, KEKUS, OKTAS, ROKED, VEBEX, XERKO,
2. likwidację dróg ATS: B41, B45, R232, W700,
3. likwidację dróg RNAV: T/UT705, Y88, Q604, Z732, UT674, Z/UZ71, T/UT545, UY130, Z98,
4. zmianę oznaczenia drogi Z122 na Z121,
5. w drodze T709 w segmencie BAVOK - KTC obniżenie dolnego poziomu z FL195 do FL095,
6. w drodze P851 obniżenie dolnej granicy segmentów ABERO - GERVI - NEPOX z FL195 na FL095,
7. w drodze N744 obniżenie dolnej granicy segmentu EVINA - NAVUR z FL195 na FL095,
8. w drodze M66 obniżenie dolnej granicy segmentu EVINA - KUKAM z FL195 na FL095,
9. w drodze T/UT738:
Oznaczenie AWY Znaczący punkt | init Mag | Dist (km) | Granice pionowe (FL) | Kierunek poziomów przelotów | WID (km) | Uwagi | |
nawigacyjny | Trk (°) | Klasyfikacja przestrzeni | MNM FL Odd | MNM FL Even | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
T738 | |||||||
▲ KRAKÓW NDB(KRW) 50°05'44"N 019°54'46"E | |||||||
281 | 101.3 | 285 | 100 Ż | 18.5 | NIL | ||
95 | |||||||
[C] | |||||||
Δ ORSOX 50°19'11"N 018°32'14"E | |||||||
278 | 31.1 | 285 | 100 Ż | 18.5 | NIL | ||
95 | |||||||
[C] | |||||||
▲ NUMBA 50°22'32"N 018°06'31"E | |||||||
Dalej bez zmian | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
UT738 | |||||||
▲ KRAKÓW NDB(KRW) 50°05'44"N 019°54'46"E | |||||||
281 | 101.3 | 460 | 300 Ż | 18.5 | NIL | ||
285 | |||||||
[C] | |||||||
Δ ORSOX 50°19'11"N 018°32'14"E | |||||||
278 | 31.1 | 460 | 300 Ż | 18.5 | NIL | ||
285 | |||||||
[C] | |||||||
▲ NUMBA 50°22'32"N 018°06'31"E | |||||||
Dalej bez zmian |
10. zmianę przebiegu drogi M992:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
M992 | |||||||
▲ ADADO 50°12'34"N 017°44'52"E | |||||||
86 | 25.4 | 285 | 110 Ż | 100 | 18.5 | NIL | |
267 | 095 | ||||||
[C] | |||||||
Δ EMBIK 50°12'29"N 018°06'11"E | |||||||
64 | 33.4 | 285 | 110 Ż | 100 | 18.5 | NIL | |
244 | 095 | ||||||
[C] | |||||||
Δ ORSOX 50°19'11"N 018°32'14"E | |||||||
64 | 46.9 | 285 | 110 Ż | 100 | 18.5 | NIL | |
245 | 095 | ||||||
[C] | |||||||
▲ KATOWICE NDB (KTC) 50°28'27"N 019°09'01"E |
11. w drodze L617:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
L617 | |||||||
▲ REGLI 50°01'49"N 017°59'44"E | |||||||
336 | 100,4 | 285 | 110 | 100 Ż | 18,5 | NIL | |
095 | |||||||
[C] | |||||||
▲ DEVAK 50°52'31"N 017°30'00"E | |||||||
335 | 34,5 | 285 | 110 | 100 Ż | 18,5 | NIL | |
095 | |||||||
[C] | |||||||
Δ NUDRO 51°09'55"N 017°19'32"E | |||||||
Dalej bez zmian |
12. w drodze T710:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
T710 | |||||||
▲ LOLKA 49°13'12"N 020°06'00"E | |||||||
310 | 42.3 | 285 | 130 | 120 Ż | 18.5 | ||
129 | 115 | CDR1, H24 | |||||
[C] | na FL115-FL245 | ||||||
▲ JABLONKA VOR/DME (JAB) 49°28'58"N 019°40'43"E | |||||||
315 | 80.6 | 285 | 110 | 100 Ż | 18.5 | ||
135 | 095 | CDR1, H24 | |||||
[C] | na FL095-FL225 | ||||||
Δ IBEKA 50°01'40"N 018°56'30"E | |||||||
315 | 43.5 | 285 | 110 | 100 Ż | 18.5 | NIL | |
134 | 095 | ||||||
[C] | |||||||
Δ ORSOX 50°19'11"N 018°32'14"E | |||||||
314 | 30.8 | 285 | 110 | 100 Ż | 18.5 | NIL | |
134 | 095 | ||||||
[C] | |||||||
▲ MAPIK 50°31'34"N 018°14'51"E | |||||||
316 | 36.7 | 285 | 110 | 100 Ż | 18.5 | NIL | |
135 | 095 | ||||||
[C] | |||||||
Δ SABAB 50°46'13"N 017°53'57"E | |||||||
314 | 21.2 | 285 | 110 | 100 Ż | 18.5 | NIL | |
134 | 095 | ||||||
[C] | |||||||
Δ APTAS 50°54'41"N 017°41'45"E | |||||||
314 | 38.4 | 285 | 110 | 100 Ż | 18.5 | NIL | |
134 | 095 | ||||||
[C] | |||||||
Δ NUDRO 51°09'55"N 017°19'32"E | |||||||
316 | 21.7 | 285 | 110 | 100 Ż | 18.5 | NIL | |
135 | 095 | ||||||
[C] | |||||||
▲ TREBNI VOR/DME (TRZ) 51°18'29"N 017°06'52"E | |||||||
Dalej bez zmian |
13. zmianę przebiegu drogi UT710:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
UT710 | |||||||
Δ IBEKA 50°01'40"N 018°56'30"E | |||||||
315 | 43.5 | 460 | 290 | 300 Ż | 18.5 | NIL | |
134 | 285 | ||||||
[C] | |||||||
Δ ORSOX 50°19'11"N 018°32'14"E | |||||||
314 | 30.8 | 460 | 290 | 300 Ż | 18.5 | NIL | |
134 | 285 | ||||||
[C] | |||||||
Δ MAPIK 50°31'34"N 018°14'51"E | |||||||
Dalej bez zmian |
14. przedłużenie obecnie opublikowanej drogi Z/UZ491 (POKEN - CHO) o segment CHO-BODLA,
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
Z491 | |||||||
▲ BODLA 53°16'33"N 014°24'36"E | |||||||
068 | 33,4 | 285 | 110 Ż | 100 | 18,5 | NIL | |
248 | 95 | ||||||
[C] | |||||||
Δ ROVEK 53°22'44"N 014°52'54"E | |||||||
068 | 31,8 | 285 | 110 Ż | 100 | 18,5 | NIL | |
248 | 95 | ||||||
[C] | |||||||
▲ CHOCIWEL NDB (CHO) 53°28'31"N 015°19'59"E | |||||||
160 | 30,9 | 285 | 110 | 18,5 | NIL | ||
95 | |||||||
[C] | |||||||
Δ BEDAM 53°44'23"N 015°11'32"E | |||||||
160 | 39,8 | 285 | 110 | 18,5 | NIL | ||
95 | |||||||
[C] | |||||||
Δ DEMUR 54°04'48"N 015°00'28"E | |||||||
159 | 23,2 | 285 | 110 | 18,5 | CDR 1 - H24 na FL095-FL245, | ||
95 | |||||||
[C] | |||||||
▲ XELOL 54°16'39"N 014°53'42"E | |||||||
158 | 36.1 | 285 | 110 | 18.5 | CDR 1 - H24 na FL095-FL245, | ||
095 | |||||||
[C] | |||||||
Δ EKRON 54°35'01"N 014°42'34"E | |||||||
158 | 27.9 | 285 | 110 | 18.5 | CDR 1 - H24 na FL095-FL245, | ||
095 | |||||||
[C] | |||||||
▲ POKEN 54°49'11"N 014°33'51"E |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
UZ491 | |||||||
▲ BODLA 53°16'33"N 014°24'36"E | |||||||
068 | 65,3 | 460 | 290 Ż | 300 | 18,5 | NIL | |
248 | 285 | ||||||
[C] | |||||||
▲ CHOCIWEL NDB (CHO) 53°28'31"N 015°19'59"E | |||||||
160 | 70,7 | 460 | 290 | 18,5 | NIL | ||
285 | |||||||
[C] | |||||||
Δ DEMUR 54°04'48"N 015°00'28"E | |||||||
159 | 23,2 | 460 | 290 | 18,5 | NIL | ||
285 | |||||||
[C] | |||||||
▲ XELOL 54°16'39"N 014°53'42"E | |||||||
158 | 36.1 | 460 | 290 | 18.5 | NIL | ||
285 | |||||||
[C] | |||||||
Δ EKRON | |||||||
54°35'01"N 014°42'34"E | |||||||
158 | 27.9 | 460 | 290 | 18.5 | NIL | ||
285 | |||||||
[C] | |||||||
▲ POKEN 54°49'11"N 014°33'51"E |
15. przedłużenie obecnie opublikowanej drogi Q258 (LUXAR - RZE) o segment RZE - UREKO,
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
Q258 | |||||||
Δ LUXAR 49°55'48"N 021°10'31"E | |||||||
068 | 15,4 | 195 | 110 Ż | 100 | 18,5 | NIL | |
247 | 95 | ||||||
[C] | |||||||
▲ MAXAM 49°58'25"N 021°22'44"E | |||||||
067 | 10,0 | 195 | 110 Ż | 100 | 18,5 | NIL | |
248 | 95 | ||||||
[C] | |||||||
Δ DEMIN 50°00'06"N 021°30'40"E | |||||||
068 | 38,2 | 195 | 110 Ż | 100 | 18,5 | NIL | |
248 | 95 | ||||||
[C] | |||||||
▲ RZESZÓW DVOR/DME (RZE) 50°06'29"N 022°01'08"E | |||||||
036 | 23.6 | 195 | 110 Ż | 100 | 18,5 | NIL | |
215 | 95 | ||||||
[C] | |||||||
Δ KUBUK 50°16'13"N 022°13'53"E | |||||||
035 | 31.9 | 195 | 110 Ż | 100 | 18,5 | NIL | |
215 | 95 | ||||||
[C] | |||||||
Δ VELAX 50°29'20"N 022°31'14"E | |||||||
036 | 20.6 | 195 | 130 Ż | 18,5 | NIL | ||
125 | |||||||
[C] | |||||||
Δ UREKO 50°37'46"N 022°42'31"E |
16. w drodze N858 obniżenie dolnej granicy na odcinku DRE - GRU z FL125 na FL095,
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
N858 | |||||||
▲ SUBI VOR/DME (SUI) 52°22'47"N 014°35'08"E | |||||||
058 | 97,4 | 285 | 110 Ż | 100 | 18,5 | NIL | |
238 | 95 | ||||||
[C] | |||||||
▲ DENKO 52°49'01"N 015°49'57"E | |||||||
064 | 87,3 | 285 | 110 Ż | 100 | 18,5 | NIL | |
246 | 095 | ||||||
[C] | |||||||
Δ DEKUT | |||||||
53°06'58"N 017°02'07"E | |||||||
064 | 79,9 | 285 | 110 Ż | 100 | 18,5 | NIL | |
246 | 095 | ||||||
[C] | |||||||
Δ EBOGU 53°22'44"N 018°08'59"E | |||||||
065 | 44,8 | 285 | 110 Ż | 100 | 18,5 | NIL | |
245 | 095 | ||||||
[C] | |||||||
▲ GRUDA DVOR/DME (GRU) 53°31'16"N 018°46'53"E | |||||||
067 | 68.5 | 285 | 110 Ż | 18,5 | NIL | ||
95 | |||||||
[C] | |||||||
Δ OSKUD 53°43'03"N 019°45'43"E | |||||||
067 | 51.1 | 285 | 110 Ż | 18,5 | CDR 1 H24 na FL095-FL145 | ||
95 | |||||||
[C] | |||||||
Δ TUROL 53°51'31"N 020°30'00"E | |||||||
067 | 68,7 | 285 | 110 Ż | 18,5 | CDR1 H24 na FL095-FL145 | ||
95 | |||||||
[C] | |||||||
Δ LIMKO 54°02'30"N 021°30'00"E | |||||||
067 | 105,9 | 285 | 110 Ż | 18,5 | CDR 1 H24 na FL095-FL145 | ||
95 | |||||||
[C] | |||||||
▲ BOKSU 54°18'27"N 023°03'33"E |
17. w drodze M866 wprowadzenie punktu KRW oraz obniżenie dolnej granicy drogi w segmencie BABKO - KRW z FL195 na FL095,
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
M866 | |||||||
▲ BABKO 49°36'42"N 019°28'10"E | |||||||
027 | 62,6 | 285 | 110 Ż | 100 | 18,5 | NIL | |
207 | 095 | ||||||
[C] | |||||||
▲ KRAKÓW NDB (KRW) 50°05'44"N 019°54'46"E | |||||||
196 | 58,4 | 285 | 200 | 18,5 | NIL | ||
195 | |||||||
[C] | |||||||
Δ LUKOR 50°35'12"N 020°12'16"E | |||||||
202 | 7,5 | 285 | 200 | 18,5 | NIL | ||
195 | |||||||
[C] | |||||||
▲ JEDOW VOR/DME (JED) 50°38'50"N 020°15'04"E | |||||||
020 | 77,5 | 285 | 110 Ż | 100 | 18,5 | NIL | |
201 | 095 | ||||||
[C] | |||||||
▲ LOGDA 51°17'04"N 020°41'38"E | |||||||
043 | 142,2 | 285 | 210 Ż | 18,5 | NIL | ||
195 | |||||||
[C] | |||||||
▲ GERVI 52°09'19"N 022°12'03"E |
18. przedłużenie obecnie opublikowanej drogi T/UT711 o odcinek KORUP - WAR,
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
T711 | |||||||
▲ KORUP 51°34'59"N 014°44'17"E | |||||||
256 | 71,4 | 285 | 260 | 18,5 | NIL | ||
245 | |||||||
[C] | |||||||
Δ LATAG 51°43'18"N 015°44'48"E | |||||||
256 | 158,0 | 285 | 260 | 18,5 | NIL | ||
245 | |||||||
[C] | |||||||
Δ INDIG 51°59'48"N 018°00'00"E | |||||||
257 | 93,4 | 285 | 100 | 18,5 | CDR 1 - H24 na FL95-FL135 | ||
95 | |||||||
[C] | |||||||
Δ DIBLO 52°07'47"N 019°20'39"E | |||||||
257 | 36,5 | 285 | 100 | 18,5 | CDR1 - H24 na FL95-FL135 | ||
95 | |||||||
[C] | |||||||
▲ LOLSI 52°10'39"N 019'52'17"E | |||||||
254 | 54,5 | 285 | 100 | 18,5 | NIL | ||
95 | |||||||
[C] | |||||||
Δ ZABORÓWEK DVOR/DME (WAR) 52°15'33"N 020°39'26"E | |||||||
060 | 51,1 | 285 | 110 Ż | 100 | 18,5 | CDR1,2,3 na FL95-FL195 | |
242 | 95 | patrz: ENR 1.3 | |||||
[C] | |||||||
Δ XATOG 52°27'35"N 021°19'56"E | |||||||
060 | 81,3 | 285 | 110 Ż | 100 | 18,5 | CDR 1,2,3 na FL95-FL195 | |
242 | 95 | patrz: ENR 1.3 | |||||
[C] | |||||||
Δ BULEP 52°46'16"N 022°25'08"E | |||||||
060 | 39,1 | 285 | 250 Ż | 260 | 18,5 | NIL | |
242 | 245 | ||||||
[C] | |||||||
Δ BESOT 52°55'18"N 022°56'40"E | |||||||
060 | 69,7 | 285 | 250 Ż | 260 | 18,5 | NIL | |
241 | 245 | ||||||
[C] | |||||||
▲ GORAT 53°10'41"N 023°53'39"E |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
UT711 | |||||||
▲ KORUP 51°34'59"N 014°44'17"E | |||||||
256 | 71,4 | 460 | 300 | 18,5 | NIL | ||
285 | |||||||
[C] | |||||||
Δ LATAG 51°43'18"N 015°44'48"E | |||||||
256 | 158,2 | 460 | 300 | 18,5 | NIL | ||
285 | |||||||
[C] | |||||||
Δ INDIG 51°59'48"N 018°00'00"E | |||||||
255 | 129,8 | 460 | 300 | 18,5 | NIL | ||
285 | |||||||
[C] | |||||||
Δ LOLSI 52°10'39"N 019'52'17"E | |||||||
255 | 54,5 | 460 | 300 | 18,5 | NIL | ||
285 | |||||||
[C] | |||||||
Δ ZABORÓWEK DVOR/DME (WAR) 52°15'33"N 020°39'26"E | |||||||
240 | 51,1 | 460 | 300 | 18,5 | NIL | ||
285 | |||||||
[C] | |||||||
Δ XATOG 52°27'35"N 021°19'56"E | |||||||
242 | 81,3 | 460 | 300 | 18,5 | NIL | ||
285 | |||||||
[C] | |||||||
Δ BULEP 52°46'16"N 022°25'08"E | |||||||
242 | 39,2 | 460 | 300 | 18,5 | NIL | ||
285 | |||||||
[C] | |||||||
Δ BESOT 52°55'18"N 022°56'40"E | |||||||
242 | 69,8 | 460 | 300 | 18,5 | NIL | ||
285 | |||||||
[C] | |||||||
▲ GORAT 53°10'41"N 023°53'39"E |
19. wprowadzenie nowych dróg UM993 i UZ121:
Oznaczenie AWY Znaczący punkt | Init Mag | Dist (km) | Granice pionowe (FL) | Kierunek poziomów przelotów | WID | Uwagi | |
nawigacyjny | Trk (°) | Klasyfikacja przestrzeni | MNM FL Odd | MNM FL Even | (km) | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
UZ 121 | |||||||
▲ NETIR 49°41'41"N 018°42'32"E | |||||||
068 | 90.0 | 460 | 290 Ż | 18.5 | |||
285 | |||||||
[C] | |||||||
Δ SKAVI 49°56'25"N 019°54'00"E | |||||||
UM993 | |||||||
Δ OLPAD 50°11'54"N 016°33'46"E | |||||||
265 | 23.5 | 460 | 300 | 18.5 | CDR3 | ||
285 | |||||||
[C] | |||||||
Δ ATLOK 50°12'19"N 016°53'32"E |
20. zmianę granic poziomych strefy TRA07 (zmianie ulegają wyłącznie TRA07B oraz TRA07C)
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe (m/ft AMSL) | Częstotliwość/ Znak wywoławczy/ Języki/ (MHz) | Okres aktywności | Uwagi | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
EP TRA 07 | EP TRA 07 A | |||||
1) 51°24'32"N | 017°03'56"E | 1500 m (5000 ft) GND | ||||
2) 51°26'01"N | 017°10'49"E | |||||
3) 51°14'03"N | 017°11'28"E | Przestrzeń | ||||
4) 51°13'51"N | 017°02'42"E | niesklasyfikowana. | ||||
1) 51°24'32"N | 017°03'56"E | |||||
EP TRA 07 B | ||||||
1) 51°13'51"N | 017°02'42"E | Loty w strefie | ||||
2) 51°14'03"N | 017°11'28"E | wyłącznie zgodnie z | ||||
3) 51°10'25"N | 017°11'40"E | 1500 m (5000 ft) | przepisami VFR(VMC) | |||
4) 51°09'56"N | 017°09'59"E | GND | oraz z prędkościami | |||
5) 51°10'03"N | 017°02'17"E | poniżej 250 kts IAS | ||||
1) 51°13'51"N | 017°02'42"E | 122.800 | ||||
EP TRA 07 C | SZYMANÓW | Zgodnie | Strefa kolizyjna | |||
1) 51°21'14"N | 016°48'39"E | RADIO | z AUP | z TMA WROCŁAW. | ||
2) 51°24'32"N | 017°03'56"E | PL | Częstotliwość | |||
3) 51°13'51"N | 017°02'42"E | organizatora lotów. | ||||
4) 51°10'03"N | 017°02'17"E | 1500 m (5000 ft) | ||||
5) 51°10'08"N | 016°57'13"E | 650 m (2133 ft) | Południowa granica | |||
6) 51°14'51"N | 016°51'20"E | TRA07B oraz TRA07C | ||||
1) 51°21'14"N | 016°48'39"E | przebiega po | ||||
EP TRA 07 D | Autostradowej | |||||
1) 51°26'01"N | 017°10'49"E | 1500 m (5000 ft) | Obwodnicy Wrocławia. | |||
2) 51°28'33"N | 017°22'48"E | 650 m (2133 ft) | ||||
3) 51°23'07"N | 017°29'31"E | |||||
4) 51°19'22"N | 017°11'11"E | |||||
1) 51°26'01"N | 017°10'49"E |
21. wprowadzenie nowej strefy ATZ Warszawa/Modlin (EPMO):
Oznaczenie | Granice poziome | Granice pionowe (AMSL) | Czas aktywności (UTC) | Częstotliwość/ znak wywoławczy | Język |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
ATZ EPMO A | |||||
ATZ | 1. 52°29'40"N 020°34'41"E | ||||
WARSZAWA/ | 2. 52°29'49"N 020°41'54"E | ||||
MODLIN | 3. 52°28'46"N 020°43'24"E | 610 m | |||
(EPMO) | 4. 52°26'30"N 020°43'30"E | GND | |||
5. 52°26'11"N 020°34'39"E | |||||
1. 52°29'40"N 020°34'41"E | |||||
Zgodnie | 120.325 MHz | ||||
ATZ EPMO B | z AUP | MODLIN | |||
1. 52°31'31"N 020°30'01 "E | INFORMACJA1) | PI/En2) | |||
2. 52°31'38"N 020°39'17"E | 123.925 MHz | ||||
3. 52°29'49"N 020°41'54"E | 610 m | MODLIN RADIO3) | |||
4. 52°29'40"N 020°34'41 "E | GND | ||||
5. 52°26'11"N 020°34'39"E | |||||
6. 52°26'00"N 020°29'47"E | |||||
7. 52°31'31"N 020°30'01 "E |
1) W czasie zapewniania służby AFIS w ATZ EPMO.
2) Po uzgodnieniu, z wyprzedzeniem 24 HR.
3) W czasie, gdy w ATZ EPMO nie jest zapewniana służba AFIS.
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829 oraz z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558, z 2008 r. Nr 97, poz. 625, Nr 144, poz. 901, Nr 177, poz. 1095, Nr 180, poz. 1113 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 42, poz. 340 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278 i Nr 182, poz. 1228.