Zatwierdzenie zmian struktury przestrzeni powietrznej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2011.5.6

Akt obowiązujący
Wersja od: 10 marca 2011 r.

DECYZJA Nr 6
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 31 stycznia 2011 r.
w sprawie zatwierdzenia zmian struktury przestrzeni powietrznej

Na podstawie art. 21 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696, z późn. zm.1)) w związku z § 4 ust. 4, § 5 ust. 2, § 8 ust. 8, § 9 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2008 r. w sprawie struktury polskiej przestrzeni powietrznej oraz szczegółowych warunków i sposobu korzystania z tej przestrzeni (Dz. U. Nr 210, poz. 1324) zarządza się, co następuje:
§  1.
Zatwierdza się:

1. usunięcie punktów: GALBU, GUBKO, KEKUS, OKTAS, ROKED, VEBEX, XERKO,

2. likwidację dróg ATS: B41, B45, R232, W700,

3. likwidację dróg RNAV: T/UT705, Y88, Q604, Z732, UT674, Z/UZ71, T/UT545, UY130, Z98,

4. zmianę oznaczenia drogi Z122 na Z121,

5. w drodze T709 w segmencie BAVOK - KTC obniżenie dolnego poziomu z FL195 do FL095,

6. w drodze P851 obniżenie dolnej granicy segmentów ABERO - GERVI - NEPOX z FL195 na FL095,

7. w drodze N744 obniżenie dolnej granicy segmentu EVINA - NAVUR z FL195 na FL095,

8. w drodze M66 obniżenie dolnej granicy segmentu EVINA - KUKAM z FL195 na FL095,

9. w drodze T/UT738:

a)
wprowadzenie dodatkowego segmentu ORSOX - KRW,
b)
usunięcie punktów KEKUS, OKTAS,
c)
wprowadzenie punktów: KRAKÓW NDB(KRW), ORSOX,
Oznaczenie AWY

Znaczący punkt

init Mag Dist (km)Granice pionowe (FL) Kierunek poziomów przelotówWID (km)Uwagi
nawigacyjnyTrk

(°)

Klasyfikacja przestrzeniMNM FL OddMNM FL Even
1234567
T738
KRAKÓW NDB(KRW)

50°05'44"N 019°54'46"E

281101.3285100 Ż18.5NIL
95
[C]
Δ ORSOX

50°19'11"N 018°32'14"E

27831.1285100 Ż18.5NIL
95
[C]
NUMBA

50°22'32"N 018°06'31"E

Dalej bez zmian
1234567
UT738
KRAKÓW NDB(KRW)

50°05'44"N 019°54'46"E

281101.3460300 Ż18.5NIL
285
[C]
Δ ORSOX

50°19'11"N 018°32'14"E

27831.1460300 Ż18.5NIL
285
[C]
NUMBA

50°22'32"N 018°06'31"E

Dalej bez zmian

10. zmianę przebiegu drogi M992:

a)
usunięcie punktów GUBKO, ROKED, OKTAS, VEBEX,
b)
wprowadzenie punktów ADADO, EMBIK, ORSOX,
c)
obniżenie dolnej granicy do FL095,
1234567
M992
ADADO

50°12'34"N 017°44'52"E

8625.4285110 Ż100 ­18.5NIL
267095
[C]
Δ EMBIK

50°12'29"N 018°06'11"E

6433.4285110 Ż100 ­18.5NIL
244095
[C]
Δ ORSOX

50°19'11"N 018°32'14"E

6446.9285110 Ż100 ­18.5NIL
245095
[C]
KATOWICE NDB (KTC)

50°28'27"N 019°09'01"E

11. w drodze L617:

a)
obniżenie w segmencie REGLI - NUDRO dolnej granicy do FL095,
b)
wprowadzenie REP DEVAK,
1234567
L617
REGLI

50°01'49"N 017°59'44"E

336100,4285110 ­100 Ż18,5NIL
095
[C]
DEVAK

50°52'31"N 017°30'00"E

33534,5285110 ­100 Ż18,5NIL
095
[C]
Δ NUDRO

51°09'55"N 017°19'32"E

Dalej bez zmian

12. w drodze T710:

a)
usunięcie punktów KEKUS, VEBEX,
b)
wprowadzenie punktów LOLKA, JABLONKA, ORSOX, APTAS,
c)
obniżenie dolnego poziomu do FL095 w segmencie IBEKA - TREBNI,
1234567
T710
LOLKA

49°13'12"N 020°06'00"E

31042.3285130 ­120 Ż18.5
129115CDR1, H24
[C]na FL115-FL245
JABLONKA VOR/DME (JAB)

49°28'58"N 019°40'43"E

31580.6285110 ­100 Ż18.5
135095CDR1, H24
[C]na FL095-FL225
Δ IBEKA

50°01'40"N 018°56'30"E

31543.5285110 ­100 Ż18.5NIL
134095
[C]
Δ ORSOX

50°19'11"N 018°32'14"E

31430.8285110 ­100 Ż18.5NIL
134095
[C]
MAPIK

50°31'34"N 018°14'51"E

31636.7285110 ­100 Ż18.5NIL
135095
[C]
Δ SABAB

50°46'13"N 017°53'57"E

31421.2285110 ­100 Ż18.5NIL
134095
[C]
Δ APTAS

50°54'41"N 017°41'45"E

31438.4285110 ­100 Ż18.5NIL
134095
[C]
Δ NUDRO

51°09'55"N 017°19'32"E

31621.7285110 ­100 Ż18.5NIL
135095
[C]
TREBNI VOR/DME (TRZ)

51°18'29"N 017°06'52"E

Dalej bez zmian

13. zmianę przebiegu drogi UT710:

a)
usunięcie punktów KEKUS, VEBEX,
b)
wprowadzenie punktu ORSOX,
1234567
UT710
Δ IBEKA

50°01'40"N 018°56'30"E

31543.5460290 ­300 Ż18.5NIL
134285
[C]
Δ ORSOX

50°19'11"N 018°32'14"E

31430.8460290 ­300 Ż18.5NIL
134285
[C]
Δ MAPIK

50°31'34"N 018°14'51"E

Dalej bez zmian

14. przedłużenie obecnie opublikowanej drogi Z/UZ491 (POKEN - CHO) o segment CHO-BODLA,

1234567
Z491
BODLA

53°16'33"N 014°24'36"E

06833,4285110 Ż100 ­18,5NIL
24895
[C]
Δ ROVEK

53°22'44"N 014°52'54"E

06831,8285110 Ż100 ­18,5NIL
24895
[C]
CHOCIWEL NDB (CHO)

53°28'31"N 015°19'59"E

16030,9285110 ­18,5NIL
95
[C]
Δ BEDAM

53°44'23"N 015°11'32"E

16039,8285110 ­18,5NIL
95
[C]
Δ DEMUR

54°04'48"N 015°00'28"E

15923,2285110 ­18,5CDR 1 - H24 na FL095-FL245,
95
[C]
XELOL

54°16'39"N 014°53'42"E

15836.1285110 ­18.5CDR 1 - H24 na FL095-FL245,
095
[C]
Δ EKRON

54°35'01"N 014°42'34"E

15827.9285110 ­18.5CDR 1 - H24 na FL095-FL245,
095
[C]
POKEN

54°49'11"N 014°33'51"E

1234567
UZ491
▲ BODLA

53°16'33"N 014°24'36"E

06865,3460290 Ż300 ­18,5NIL
248285
[C]
▲ CHOCIWEL NDB (CHO)

53°28'31"N 015°19'59"E

16070,7460290 ­18,5NIL
285
[C]
Δ DEMUR

54°04'48"N 015°00'28"E

15923,2460290 ­18,5NIL
285
[C]
▲ XELOL

54°16'39"N 014°53'42"E

15836.1460290 ­18.5NIL
285
[C]
Δ EKRON
54°35'01"N 014°42'34"E
15827.9460290 ­18.5NIL
285
[C]
▲ POKEN

54°49'11"N 014°33'51"E

15. przedłużenie obecnie opublikowanej drogi Q258 (LUXAR - RZE) o segment RZE - UREKO,

1234567
Q258
Δ LUXAR

49°55'48"N 021°10'31"E

06815,4195110 Ż100 ­18,5NIL
24795
[C]
MAXAM

49°58'25"N 021°22'44"E

06710,0195110 Ż100 ­18,5NIL
24895
[C]
Δ DEMIN

50°00'06"N 021°30'40"E

06838,2195110 Ż100 ­18,5NIL
24895
[C]
RZESZÓW DVOR/DME (RZE)

50°06'29"N 022°01'08"E

03623.6195110 Ż100 ­18,5NIL
21595
[C]
Δ KUBUK

50°16'13"N 022°13'53"E

03531.9195110 Ż100 ­18,5NIL
21595
[C]
Δ VELAX

50°29'20"N 022°31'14"E

03620.6195130 Ż18,5NIL
125
[C]
Δ UREKO

50°37'46"N 022°42'31"E

16. w drodze N858 obniżenie dolnej granicy na odcinku DRE - GRU z FL125 na FL095,

1234567
N858
SUBI VOR/DME (SUI)

52°22'47"N 014°35'08"E

05897,4285110 Ż100 ­18,5NIL
23895
[C]
DENKO

52°49'01"N 015°49'57"E

06487,3285110 Ż100 ­18,5NIL
246095
[C]
Δ DEKUT
53°06'58"N 017°02'07"E
06479,9285110 Ż100 ­18,5NIL
246095
[C]
Δ EBOGU

53°22'44"N 018°08'59"E

06544,8285110 Ż100 ­18,5NIL
245095
[C]
GRUDA DVOR/DME (GRU)

53°31'16"N 018°46'53"E

06768.5285110 Ż18,5NIL
95
[C]
Δ OSKUD

53°43'03"N 019°45'43"E

06751.1285110 Ż18,5CDR 1 H24 na FL095-FL145
95
[C]
Δ TUROL

53°51'31"N 020°30'00"E

06768,7285110 Ż18,5CDR1 H24 na FL095-FL145
95
[C]
Δ LIMKO

54°02'30"N 021°30'00"E

067105,9285110 Ż18,5CDR 1 H24 na FL095-FL145
95
[C]
BOKSU

54°18'27"N 023°03'33"E

17. w drodze M866 wprowadzenie punktu KRW oraz obniżenie dolnej granicy drogi w segmencie BABKO - KRW z FL195 na FL095,

1234567
M866
BABKO

49°36'42"N 019°28'10"E

02762,6285110 Ż100 ­18,5NIL
207095
[C]
KRAKÓW NDB (KRW)

50°05'44"N 019°54'46"E

19658,4285200 ­18,5NIL
195
[C]
Δ LUKOR

50°35'12"N 020°12'16"E

2027,5285200 ­18,5NIL
195
[C]
JEDOW VOR/DME (JED)

50°38'50"N 020°15'04"E

02077,5285110 Ż100 ­18,5NIL
201095
[C]
LOGDA

51°17'04"N 020°41'38"E

043142,2285210 Ż18,5NIL
195
[C]
GERVI

52°09'19"N 022°12'03"E

18. przedłużenie obecnie opublikowanej drogi T/UT711 o odcinek KORUP - WAR,

1234567
T711
KORUP

51°34'59"N 014°44'17"E

25671,4285260 ­18,5NIL
245
[C]
Δ LATAG

51°43'18"N 015°44'48"E

256158,0285260 ­18,5NIL
245
[C]
Δ INDIG

51°59'48"N 018°00'00"E

25793,4285100 ­18,5CDR 1 - H24 na FL95-FL135
95
[C]
Δ DIBLO

52°07'47"N 019°20'39"E

25736,5285100 ­18,5CDR1 - H24 na FL95-FL135
95
[C]
LOLSI

52°10'39"N 019'52'17"E

25454,5285100 ­18,5NIL
95
[C]
Δ ZABORÓWEK DVOR/DME (WAR)

52°15'33"N 020°39'26"E

06051,1285110 Ż100 ­18,5CDR1,2,3 na FL95-FL195
24295patrz: ENR 1.3
[C]
Δ XATOG

52°27'35"N 021°19'56"E

06081,3285110 Ż100 ­18,5CDR 1,2,3 na FL95-FL195
24295patrz: ENR 1.3
[C]
Δ BULEP

52°46'16"N 022°25'08"E

06039,1285250 Ż260 ­18,5NIL
242245
[C]
Δ BESOT

52°55'18"N 022°56'40"E

06069,7285250 Ż260 ­18,5NIL
241245
[C]
GORAT

53°10'41"N 023°53'39"E

1234567
UT711
KORUP

51°34'59"N 014°44'17"E

25671,4460300 ­18,5NIL
285
[C]
Δ LATAG

51°43'18"N 015°44'48"E

256158,2460300 ­18,5NIL
285
[C]
Δ INDIG

51°59'48"N 018°00'00"E

255129,8460300 ­18,5NIL
285
[C]
Δ LOLSI

52°10'39"N 019'52'17"E

25554,5460300 ­18,5NIL
285
[C]
Δ ZABORÓWEK DVOR/DME (WAR)

52°15'33"N 020°39'26"E

24051,1460300 ­18,5NIL
285
[C]
Δ XATOG

52°27'35"N 021°19'56"E

24281,3460300 ­18,5NIL
285
[C]
Δ BULEP

52°46'16"N 022°25'08"E

24239,2460300 ­18,5NIL
285
[C]
Δ BESOT

52°55'18"N 022°56'40"E

24269,8460300 ­18,5NIL
285
[C]
GORAT

53°10'41"N 023°53'39"E

19. wprowadzenie nowych dróg UM993 i UZ121:

Oznaczenie AWY

Znaczący punkt

Init Mag Dist (km)Granice pionowe (FL) Kierunek poziomów przelotówWID Uwagi
nawigacyjnyTrk

(°)

Klasyfikacja przestrzeniMNM FL OddMNM FL Even(km)
1234567
UZ 121
NETIR

49°41'41"N 018°42'32"E

06890.0460290 Ż18.5
285
[C]
Δ SKAVI

49°56'25"N 019°54'00"E

UM993
Δ OLPAD

50°11'54"N 016°33'46"E

26523.5460300 ­18.5CDR3
285
[C]
Δ ATLOK

50°12'19"N 016°53'32"E

20. zmianę granic poziomych strefy TRA07 (zmianie ulegają wyłącznie TRA07B oraz TRA07C)

OznaczenieGranice poziomeGranice pionowe (m/ft AMSL)Częstotliwość/ Znak wywoławczy/ Języki/ (MHz)Okres aktywnościUwagi
123456
EP TRA 07EP TRA 07 A
1) 51°24'32"N017°03'56"E1500 m (5000 ft)

GND

2) 51°26'01"N017°10'49"E
3) 51°14'03"N017°11'28"EPrzestrzeń
4) 51°13'51"N017°02'42"Eniesklasyfikowana.
1) 51°24'32"N017°03'56"E
EP TRA 07 B
1) 51°13'51"N017°02'42"ELoty w strefie
2) 51°14'03"N017°11'28"Ewyłącznie zgodnie z
3) 51°10'25"N017°11'40"E1500 m (5000 ft)przepisami VFR(VMC)
4) 51°09'56"N017°09'59"EGNDoraz z prędkościami
5) 51°10'03"N017°02'17"Eponiżej 250 kts IAS
1) 51°13'51"N017°02'42"E122.800
EP TRA 07 CSZYMANÓWZgodnie Strefa kolizyjna
1) 51°21'14"N016°48'39"ERADIOz AUPz TMA WROCŁAW.
2) 51°24'32"N017°03'56"EPLCzęstotliwość
3) 51°13'51"N017°02'42"Eorganizatora lotów.
4) 51°10'03"N017°02'17"E1500 m (5000 ft)
5) 51°10'08"N016°57'13"E650 m (2133 ft)Południowa granica
6) 51°14'51"N016°51'20"ETRA07B oraz TRA07C
1) 51°21'14"N016°48'39"Eprzebiega po
EP TRA 07 DAutostradowej
1) 51°26'01"N017°10'49"E1500 m (5000 ft)Obwodnicy Wrocławia.
2) 51°28'33"N017°22'48"E650 m (2133 ft)
3) 51°23'07"N017°29'31"E
4) 51°19'22"N017°11'11"E
1) 51°26'01"N017°10'49"E

21. wprowadzenie nowej strefy ATZ Warszawa/Modlin (EPMO):

OznaczenieGranice poziomeGranice pionowe (AMSL)Czas aktywności (UTC)Częstotliwość/ znak wywoławczyJęzyk
123456
ATZ EPMO A
ATZ1. 52°29'40"N 020°34'41"E
WARSZAWA/2. 52°29'49"N 020°41'54"E
MODLIN3. 52°28'46"N 020°43'24"E610 m
(EPMO)4. 52°26'30"N 020°43'30"EGND
5. 52°26'11"N 020°34'39"E
1. 52°29'40"N 020°34'41"E
Zgodnie120.325 MHz
ATZ EPMO Bz AUPMODLIN
1. 52°31'31"N 020°30'01 "EINFORMACJA1)PI/En2)
2. 52°31'38"N 020°39'17"E123.925 MHz
3. 52°29'49"N 020°41'54"E610 mMODLIN RADIO3)
4. 52°29'40"N 020°34'41 "EGND
5. 52°26'11"N 020°34'39"E
6. 52°26'00"N 020°29'47"E
7. 52°31'31"N 020°30'01 "E

1) W czasie zapewniania służby AFIS w ATZ EPMO.

2) Po uzgodnieniu, z wyprzedzeniem 24 HR.

3) W czasie, gdy w ATZ EPMO nie jest zapewniana służba AFIS.

§  2.
Decyzja wchodzi w życie z dniem 7 kwietnia 2011 r.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829 oraz z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558, z 2008 r. Nr 97, poz. 625, Nr 144, poz. 901, Nr 177, poz. 1095, Nr 180, poz. 1113 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 42, poz. 340 oraz z 2010 r. Nr 47, poz. 278 i Nr 182, poz. 1228.