Zatwierdzenie statutu instytutu badawczego pod nazwą "Wojskowy Instytut Higieny i Epidemiologii imienia generała Karola Kaczkowskiego".
Dz.Urz.MON.2017.197
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 42/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 17 października 2017 r.
w sprawie zatwierdzenia statutu instytutu badawczego pod nazwą "Wojskowy Instytut Higieny i Epidemiologii imienia generała Karola Kaczkowskiego"
Na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1158 i 1452) zarządza się, co następuje:
ZAŁĄCZNIK
STATUT
WOJSKOWEGO INSTYTUTU HIGIENY I EPIDEMIOLOGII
imienia Generała Karola KACZKOWSKIEGO
w Warszawie
STATUT
WOJSKOWEGO INSTYTUTU HIGIENY I EPIDEMIOLOGII
imienia Generała Karola KACZKOWSKIEGO
w Warszawie
Rozdział I
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
1) przepisów art. 3, art. 9-17, art. 21 ust. 1 i 2, art. 22, art. 23, art. 24 ust. 1, 2 i 4, art. 25-36 - w zakresie świadczeń zdrowotnych i podejmowania działań w zakresie promocji zdrowia;
2) przepisów art. 93-99 - w zakresie czasu pracy pracowników Instytutu;
3) przepisów art. 100-113 - w zakresie wpisu do rejestru podmiotów prowadzących działalność leczniczą;
4) przepisów art. 114-117 - w zakresie dotyczącym przekazywania środków finansowych;
5) przepisów art. 118 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 i 4, art. 119 oraz art. 122 - w zakresie dotyczącym kontroli pod względem medycznym.
Rozdział II
Działalność Instytutu jako instytutu badawczego
Działalność Instytutu jako instytutu badawczego
Rozdział III
Działalność Instytutu jako podmiotu leczniczego
Działalność Instytutu jako podmiotu leczniczego
Rozdział IV
Działalność Instytutu
Działalność Instytutu
1) badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie biotechnologii (PKD 72.11.Z);
2) badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych (PKD 72.19.Z);
3) działalność szpitali (PKD 86.10.Z);
4) praktyka lekarska ogólna (PKD 86.21.Z);
5) praktyka lekarska specjalistyczna (PKD 86.22.Z);
6) praktyka lekarska dentystyczna (PKD 86.23.Z);
7) działalność fizjoterapeutyczna (PKD 86.90.A);
8) pozostała działalność w zakresie opieki zdrowotnej, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 86.90.E);
9) pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD 74.90.Z);
10) działalność weterynaryjna (PKD 75.00.Z);
11) badania i analizy związane z jakością żywności i żywienia (PKD 71.20.A.);
12) pozostałe badania i analizy techniczne (PKD 71.20.B.);
13) obrona narodowa (PKD. 84.22.Z);
14) bezpieczeństwo państwa, porządek i bezpieczeństwo publiczne (PKD. 84.24.Z);
15) pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane (PKD. 85.59.B);
16) pozostała działalność w zakresie opieki zdrowotnej, gdzie indziej niesklasyfikowana (PKD.86.90.E)
17) wydawanie książek (PKD 58.11.Z);
18) wydawanie czasopism i pozostałych periodyków (PKD 58.14.Z);
19) pozostała działalność wydawnicza (PKD 58.19.Z).
1) działalność wydawnicza w zakresie pozostałego oprogramowania (PKD 58.29.Z);
2) pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych (PKD 62.09.Z);
3) pozostała działalność usługowa w zakresie informacji, gdzie indziej nie sklasyfikowana (PKD 63.99.Z);
4) działalność związana z zarządzaniem urządzeniami informatycznymi (PKD 62.03.Z);
5) działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów (PKD 82.30.Z).
1) hotele i podobne obiekty zakwaterowania (PKD 55.10.Z);
2) wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi (PKD 68.20.Z);
3) pozostała działalność wspomagająca prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie indziej niesklasyfikowanej (PKD 82.99.Z).
Rozdział V
Organy Instytutu
Organy Instytutu
- ustalanie planów działalności Instytutu;
- realizowanie polityki kadrowej;
- zarządzanie mieniem oraz odpowiedzialność za wyniki działalności Instytutu.
Rozdział VI
Organizacja Instytutu
Organizacja Instytutu
Rozdział VII
Pracownicy naukowi
Pracownicy naukowi
Rozdział VIII
Gospodarka Instytutu
Gospodarka Instytutu
Rozdział IX
Nadzór nad działalnością Instytutu
Nadzór nad działalnością Instytutu
Rozdział X
Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe
Załącznik Nr 1
Kryteria i tryb przeprowadzania i ogłaszania konkursu na stanowiska naukowe
Kryteria i tryb przeprowadzania i ogłaszania konkursu na stanowiska naukowe
2. W skład komisji konkursowej wchodzą pracownicy Instytutu posiadający tytuł naukowy lub stopień naukowy doktora habilitowanego, członkowie Rady Naukowej, w liczbie 3 osób, którym Rada Naukowa powierza ocenę kwalifikacji kandydatów i wyłonienie jednego kandydata do zaopiniowania Rady Naukowej.
3. Kwalifikacje wyłonionego w konkursie kandydata podlegają zaopiniowaniu przez Radę Naukową,
4. Ogłoszenie konkursu następuje przez podanie jego warunków do publicznej wiadomości na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw nauki, w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Instytutu oraz na stronie internetowej KE w europejskim portalu dla mobilnych naukowców.
5. Informacja o konkursie powinna zawierać:
1) wymagania stawiane kandydatowi a w szczególności wykaz wymaganych dokumentów, w tym życiorys naukowy i informację o dorobku naukowym i zawodowym;
2) termin złożenia dokumentów;
3) termin rozstrzygnięcia konkursu.
6. Konkurs ogłaszany jest przez Dyrektora w drodze zarządzenia.
7. Termin zgłaszania ofert nie może być krótszy niż 14 dni od daty zamieszczenia ogłoszenia na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw nauki.
8. Kandydat powinien złożyć dokumenty wymienione w ogłoszeniu.
9. Z kandydatami spełniającymi wymagania formalne komisja konkursowa przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną w obecności kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej Instytutu, do której aplikuje kandydat.
10. Kryteriami wyboru są osiągnięcia i aktywność naukowo-dydaktyczna kandydata.
11. Na podstawie złożonych dokumentów oraz rozmowy kwalifikacyjnej, z uwzględnieniem kryteriów określonych w ust. 10, wyłaniana jest osoba, która uzyskała najwyższą ocenę komisji.
12. W przypadku nierozstrzygnięcia konkursu z jakiejkolwiek przyczyny, bądź niezatrudnienia przez Dyrektora kandydata wyłonionego w drodze konkursu, Dyrektor może ogłosić nowy konkurs na dane stanowisko pracownika naukowego.
Załącznik Nr 2
Szczegółowe kryteria i tryb powoływania komisji dyscyplinarnej
Szczegółowe kryteria i tryb powoływania komisji dyscyplinarnej
2. Dyrektor w drodze zarządzenia powołuje komisję wyborczą składającą się z 3 członków, spośród pracowników Instytutu nieposiadających czynnego i biernego prawa wyborczego oraz wskazuje przewodniczącego komisji.
3. Czynne prawo wyborcze przysługuje pracownikowi naukowemu i badawczo-technicznemu zatrudnionemu w pełnym wymiarze czasu pracy w Instytucie.
4. Bierne prawo wyborcze przysługuje pracownikowi naukowemu i badawczo-technicznemu zatrudnionemu w pełnym wymiarze czasu pracy w Instytucie nie krócej niż rok od dnia rozpoczęcia procedury wyboru komisji dyscyplinarnej.
5. Kandydatury na członków komisji dyscyplinarnej należy zgłaszać do przewodniczącego komisji wyborczej w terminie 14 dni od dnia zarządzenia wyborów przez Dyrektora.
6. Komisja wyborcza informuje pracowników Instytutu o terminie wyborów oraz podaje listę kandydatów na członków komisji dyscyplinarnej, co najmniej 7 dni przed wyznaczonym dniem wyborów.
7. W skład komisji dyscyplinarnej wchodzą kandydaci, którzy otrzymają kolejno największą liczbę głosów, w tym co najmniej jeden pracownik posiadający stopień doktora habilitowanego lub tytuł naukowy.
8. Komisja sporządza protokół z wyborów, który przekazuje Dyrektorowi (w terminie nie dłuższym niż 7 dni).
9. Dyrektor ogłasza niezwłocznie wyniki wyborów.