Zastosowanie odstępstw od norm i zalecanych metod postępowania określonych w Załączniku 6 do Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.ULC.2003.6.26

Akt obowiązujący
Wersja od: 5 grudnia 2003 r.

OBWIESZCZENIE
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO
z dnia 31 października 2003 r.
w sprawie zastosowania odstępstw od norm i zalecanych metod postępowania określonych w Załączniku 6 do Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym, podpisanej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r.

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo Lotnicze (Dz. U. Nr 130, poz. 1112) ogłaszam, co następuje:
§  1.
Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) z dniem 1 listopada 2003 r., nałożyła na użytkowników samolotów przewożących pasażerów, których certyfikowana maksymalna masa do startu (MCTOM) jest większa niż 45.500 kg, albo zatwierdzona maksymalna konfiguracja miejsc pasażerskich (MAPSC) przekracza 60, obowiązek zainstalowania systemu monitorowania przedsionka kabiny załogi w celu identyfikowania osób chcących wejść do kabiny załogi (ICAO Załącznik 6, Część I, ust. 13.2.3 (b)).
§  2.
W dniu 29 października 2003 r. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego notyfikował w trybie art. 38 Konwencji, odstępstwo przepisów krajowych od norm i metod postępowania określonych w Załączniku 6 do Konwencji, w części dotyczącej ust. 13.2.3 (b) tego załącznika.
§  3.
Biorąc pod uwagę zaistniałe opóźnienia w dostarczeniu przez producentów biuletynów umożliwiających modyfikację samolotów oraz czas potrzebny na ich wykonanie, jak również wystąpienia obcych przewoźników o udzielenie zezwolenia na odstępstwo od wymagań ICAO zawartych w Załączniku 6, Części I, ust. 13.2.3 (b), zwalniam użytkowników samolotów, o których mowa w § 1, z obowiązku wyposażenia samolotów w system obserwacji do dnia 1 maja 2005 r.
§  4.
Zwolnienie, o którym mowa w § 3, ma zastosowanie do każdego samolotu, który wykonuje operacje lotnicze na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
§  5.
Zwolnienie, o którym mowa w § 3, nie zwalnia polskich użytkowników samolotów z obowiązku uzyskiwania, w trybie art. 40 Konwencji, zezwoleń władz lotniczych innych państw, na terytorium których zamierzają oni wykonywać operacje lotnicze.