Zasady używania samochodów służbowych i samochodów prywatnych do celów służbowych, zasady odsprzedaży używanych samochodów służbowych oraz zasady wymiany samochodów osobowych w jednostkach organizacyjnych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.PKRUS.2005.1.26

Akt utracił moc
Wersja od: 15 maja 2008 r.

ZARZĄDZENIE
PREZESA KASY ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
z dnia 29 października 2004 r.
w sprawie zasad używania samochodów służbowych i samochodów prywatnych do celów służbowych, zasad odsprzedaży używanych samochodów służbowych oraz zasad wymiany samochodów osobowych w jednostkach organizacyjnych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

Na podstawie art. 59 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (tekst jednolity Dz. U. z 1998 r. Nr 7, poz. 25 ze zm.), art. 11 ust. 2 i 2b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (jt. Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.), rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz. 1990), rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz. 1991 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów nie będących własnością pracodawcy (Dz. U. Nr 27, poz. 271) zarządzam, co następuje:
§  1.
Kierując się zasadą oszczędności i racjonalizacji kosztów transportu, ustalam:

1. zasady używania samochodów służbowych,

2. zasady używania samochodów prywatnych do celów służbowych,

3. zasady odsprzedaży używanych samochodów służbowych,

4. zasady wymiany samochodów osobowych,

stanowiące załączniki do niniejszego zarządzenia.

§  2.
Zasady, o których mowa w § 1, dotyczą samochodów używanych przez pracowników jednostek organizacyjnych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
§  3.
Traci moc Zarządzenie Nr 14 Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z dnia 12 lipca 2002 r. w sprawie zasad używania samochodów służbowych i samochodów prywatnych do celów służbowych, zasad odsprzedaży używanych samochodów służbowych oraz zasad wymiany samochodów osobowych w jednostkach organizacyjnych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 listopada 2004 r.

ZAŁĄCZNIK  Nr 1 1

A.

ZASADY UŻYWANIA SAMOCHODÓW SŁUŻBOWYCH

1.
Wszystkie samochody będące w ewidencji składników majątkowych Centrali Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego pozostają w zarządzie Biura Administracji i Inwestycji. Samochody te służą do wykonywania zadań służbowych i korzystać z nich mogą:
1)
Dyrektorzy Biur Centrali KRUS i inne osoby bez kierowcy na podstawie imiennego upoważnienia do prowadzenia samochodu służbowego podpisanego przez Prezesa KRUS,
2)
pracownicy Biur z kierowcą na podstawie pisemnego zapotrzebowania, podpisanego przez właściwego Dyrektora Biura.
2.
W celu racjonalizacji kosztów związanych z funkcjonowaniem transportu samochodowego, pracownicy Centrali KRUS, którym Prezes KRUS wydał upoważnienie do prowadzenia samochodu służbowego bez kierowcy, mogą wystąpić z wnioskiem (załącznik nr 11) o korzystanie z tych samochodów na dojazdy do pracy i z pracy oraz do celów prywatnych.
1)
km przejechane do pracy i z pracy traktowane są jako nieodpłatne świadczenie rzeczowe KRUS na rzecz pracowników, które podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych (art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 z późn. zm.),
2)
cenę jednego km ustala się zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów nie będących własnością pracodawcy (Dz. U. Nr 27, poz. 271);
3)
przejechane km, w celach służbowych, do pracy i z pracy oraz w celach prywatnych, pracownicy zobowiązani są wyszczególnić w karcie drogowej.
4)
Dyrektor Biura Administracji i Inwestycji, na podstawie karty drogowej, w terminie do dnia 10 każdego miesiąca przekaże Głównej Księgowej Centrali KRUS indywidualne wyliczenie wartości nieodpłatnego świadczenia rzeczowego oraz wartość użytkowania samochodu służbowego do celów prywatnych, celem obliczenia właściwych obciążeń poszczególnych pracowników.
3.
Wszystkich pracowników KRUS, którym zostanie przekazany samochód służbowy, obowiązują postanowienia "Instrukcji w sprawie obowiązków i odpowiedzialności kierowcy" stanowiącej załącznik Nr 2 do niniejszych Zasad.
4.
Służbowe samochody osobowe eksploatowane w pozostałych jednostkach organizacyjnych KRUS służą wyłącznie do realizacji zadań merytorycznych tych jednostek organizacyjnych. Na pisemny wniosek pracowników tych jednostek Prezes KRUS może wyrazić zgodę na użycie samochodu służbowego na dojazdy do pracy i z pracy do miejsca garażowania według zasad określonych w pkt 2. Rozliczenia tych jazd dokonuje Dyrektor jednostki organizacyjnej. Zgoda wydana na dojazdy do pracy samochodem służbowym traci ważność z dniem 31 grudnia roku, na który została wydana, obecnie udzielone zgody tracą ważność z dniem 31.12.2007 r.
5.
Podstawową dokumentacją służącą do realizacji i rozliczenia kosztów finansowych używanych samochodów służbowych eksploatowanych w KRUS jest teczka samochodu osobowego, w której gromadzone są następujące dokumenty:
1)
dokumenty określające pochodzenie samochodu,
2)
protokoły przejęcia samochodu służbowego wraz z wyposażeniem dodatkowym - sporządzane według załącznika Nr 3 do niniejszych Zasad,
3)
pokwitowanie przejęcia obowiązującej polisy ubezpieczeniowej OC,
4)
(skreślony),
5)
dokumenty związane z naprawami powypadkowymi, itp.,
6)
wniosek pracownika - wg załącznika Nr 11.
6.
W segregatorach, oddzielnie dla każdego samochodu, są przechowywane karty drogowe (druk SM-101) wraz z miesięcznymi kartami eksploatacyjnymi (druk SM-113).
7.
W każdej jednostce organizacyjnej KRUS może być aktualnie w użyciu tylko jeden bloczek kart drogowych. Kolejny bloczek wprowadza się po wykorzystaniu wszystkich kart drogowych z poprzedniego bloczka.
8.
Kierowcom etatowym karty drogowe są wydawane i rozliczane codziennie. Pracownikom KRUS, którym przydzielono do stałej, bezpośredniej dyspozycji samochód służbowy, wydana karta drogowa może być wykorzystywana przez kilka dni do czasu zapisania drugiej strony.
9.
Jedna karta drogowa nie może przechodzić z jednego miesiąca na drugi, z wyjątkiem odbywania w tym czasie podróży służbowej.
10.
Dokumentację, o której mowa w pkt 6 i 7 prowadzą:
1)
Biuro Administracji i Inwestycji KRUS dla samochodów Centrali KRUS,
2)
Wydział Ogólny w Oddziale Regionalnym KRUS,
3)
Komórka administracyjna w innych jednostkach organizacyjnych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
11.
Za prawidłowe prowadzenie dokumentacji odpowiedzialny jest:
1)
w Centrali KRUS - Dyrektor Biura Administracji i Inwestycji,
2)
w Oddziałach Regionalnych i Placówkach Terenowych - Dyrektor Oddziału,
3)
w innych jednostkach organizacyjnych - Dyrektor jednostki.
12.
Zakładowe normy i zasady zużycia paliw płynnych, olejów i smarów dla samochodów KRUS, zawiera załącznik Nr 4 do niniejszych Zasad.
13.
Zobowiązuje się dysponentów i użytkowników samochodów służbowych KRUS do utrzymywania samochodów w należytym stanie technicznym oraz przejawiania szczególnej troski o właściwe zabezpieczenie samochodu przed kradzieżą i zniszczeniem, a w szczególności:
1)
wyposażenia samochodu w instalację alarmową,
2)
(skreślony),
3)
przestrzeganie terminów badań technicznych samochodów w Stacji Kontroli Pojazdów,
4)
stosowanie do samochodów służbowych olejów i innych materiałów eksploatacyjnych wyłącznie zalecanych przez producenta,
5)
sprawdzenie terminowości ubezpieczenia pojazdów w zakresie OC, AC, NW i KR,
6)
właściwe zabezpieczenie pojazdu i jego wyposażenia przed kradzieżą, zgodnie z warunkami ubezpieczenia autocasco.
14.
Dyrektor oddziału regionalnego KRUS lub innej jednostki organizacyjnej nadzorowanej bezpośrednio przez Prezesa KRUS w terminie do 10 dnia po zakończeniu każdego kwartału przesyła do Biura Administracji Centrali KRUS Informację, według wzoru stanowiącego załączniki nr 5a i 5b do niniejszych Zasad (nadsyłane informacje obejmują także nadzorowane placówki terenowe).
15.
Dyrektor Biura Administracji w terminie do 20 dnia po zakończeniu każdego kwartału przedstawia Prezesowi KRUS informację, według wzoru stanowiącego załączniki nr 6 i 6a, a po trzecim kwartale każdego roku dodatkowo według wzoru stanowiącego załącznik nr 6b do niniejszych Zasad.
16.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach Prezes KRUS może wyrazić zgodę na wykorzystanie samochodu służbowego do celów prywatnych za zwrotem kosztów określonych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. (Dz. U. Nr 27, poz. 271).

B.

ZASADY UŻYWANIA SAMOCHODÓW PRYWATNYCH DO CELÓW SŁUŻBOWYCH:

1.
Do celów służbowych może być wykorzystany samochód osobowy stanowiący własność (współwłasność) pracownika lub też będący w jego stałej dyspozycji (np. na podstawie umowy użyczenia, najmu, leasingu itp.), na zasadzie odpłatności, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów nie będących własnością pracodawcy (Dz. U. z 2002 r. Nr 27, poz. 271), Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz. 1990), Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz. 1991).
2.1.
Prezes KRUS podejmuje decyzję o wykorzystaniu samochodu prywatnego do celów służbowych i przyznaniu miesięcznego limitu kilometrów na jazdy lokalne. Przyznany limit może być rozliczany w formie "ryczałtu" lub w formie "kilometrówki". Rozliczenie w formie miesięcznego ryczałtu oblicza się jako iloczyn stawki za 1 kilometr przebiegu i miesięcznego limitu przebiegu. Natomiast rozliczenie w formie "kilometrówki" polega na obliczeniu iloczynu stawki za 1 kilometr przebiegu i faktycznie przejechanych kilometrów w celach służbowych.
a)
w Centrali KRUS Prezes przyznaje limity imienne pracownikom na szczegółowo uzasadniony wniosek dyrektorów Biur Centrali,
b)
w oddziałach regionalnych i innych jednostkach organizacyjnych Kasy limity kilometrów przyznaje Dyrektor (Kierownik) w ramach ogólnego limitu kilometrów na jazdy lokalne, przyznanego dla danej jednostki przez Prezesa KRUS. Limit ogólny jest przyznawany na szczegółowo uzasadniony wniosek Dyrektora (Kierownika) tej jednostki.
c)
Dyrektorowi (Kierownikowi) jednostki organizacyjnej KRUS, na jego szczegółowo uzasadniony wniosek, limit kilometrów przyznaje Prezes KRUS.
d)
Przyznane limity kilometrów są ważne do końca roku kalendarzowego, na który zostały przydzielone, z tym że mogą być przydzielone na krótsze okresy czasu i mogą być wypowiedziane ze skutkiem natychmiastowym.
2.2.
Limit kilometrów przyznany dla pracownika ustalony w zależności od liczby mieszkańców w danej gminie lub mieście, w którym pracownik jest zatrudniony, nie może przekroczyć:
a)
300 kilometrów - do 100 tys. mieszkańców
b)
500 kilometrów - ponad 100 tys. do 500 tys. mieszkańców
c)
700 kilometrów - ponad 500 tys. mieszkańców.

Podane wyżej maksymalne wielkości limitów kilometrów obowiązują zarówno dla limitów rozliczanych w formie ryczałtu jak i kilometrówki.

2.3.
Podstawą do korzystania z miesięcznego limitu kilometrów na jazdy lokalne jest umowa cywilno-prawna o używanie samochodu prywatnego do celów służbowych zawarta z pracownikiem. Wzór umowy dla limitów rozliczanych w formie "ryczałtu" stanowi załącznik Nr 7 do "Zasad..."

Wzór umowy dla limitów rozliczanych w formie "kilometrówki" stanowi załącznik Nr 7 a do "Zasad.."

3.1.
"Zwrot kosztów dla limitów kilometrów na jazdy lokalne rozliczanych w formie "ryczałtów" dokonuje się w formie miesięcznego ryczałtu po złożeniu przez pracownika pisemnego comiesięcznego oświadczenia o używaniu przez niego pojazdu do celów służbowych według wzoru stanowiącego:
a)
Załącznik nr 9 a - dla pracowników Centrali KRUS,
b)
Załącznik Nr 9 b - dla pracowników OR KRUS.

Dla limitów kilometrów rozliczanych w formie "kilometrówki" wymagane jest sporządzenie przez pracownika (w ujęciu miesięcznym) i złożenie bezpośrednio po zakończeniu miesiąca "Ewidencji przebiegu pojazdu - rachunku", wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 12 do "Zasad...".

3.2.
(skreślony).
4.
Stawki przeliczeniowe za 1 kilometr przebiegu samochodu są ustalane przez pracodawcę i nie mogą być wyższe niż określone w przepisach wydanych na podstawie art. 34a ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2088 z późn. zm.).
5.1.
Podróże służbowe (krajowe i zagraniczne), przy użyciu prywatnego samochodu osobowego pracownika, odbywają się na podstawie polecenia wyjazdu służbowego (delegacji) i umowy przedstawionej w Załączniku Nr 8 "Zasad...".
5.2.
Polecenie wyjazdu służbowego przy użyciu samochodu prywatnego jako środka transportu w Centrali KRUS wystawiają Prezes, Zastępcy Prezesa Kasy lub dyrektorzy biur dla swoich pracowników, natomiast w jednostkach organizacyjnych KRUS - dyrektor tej jednostki.
5.3.
Umowę na używanie prywatnego samochodu osobowego do celów służbowych (Załącznik Nr 8 "Zasad...") w Centrali KRUS podpisuje Prezes KRUS lub osoba przez niego upoważniona, zaś w jednostkach organizacyjnych - Dyrektor tej jednostki.
5.4.
Dla tych podróży prowadzona jest ewidencja przebiegu pojazdu według wzoru określonego w załączniku nr 10 do »Zasad...«.".

C.

ZASADY ODSPRZEDAŻY SAMOCHODÓW SŁUŻBOWYCH WYCOFANYCH Z UŻYTKOWANIA W KRUS

1.
Samochody służbowe wycofane z użytkowania w KRUS podlegają procedurze likwidacji, o której mowa Zarządzeniu Nr 13 Prezesa KRUS z dnia 23 stycznia 1997 r. wprowadzającym instrukcję w sprawie likwidacji środków trwałych w jednostkach organizacyjnych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego z późniejszymi zmianami.
2.
W przypadku, gdy zatwierdzoną formą likwidacji samochodu jest sprzedaż - należy przeprowadzić ją na następujących warunkach:
1)
pracownikom KRUS na podstawie decyzji Prezesa KRUS w cenie określonej przez licencjonowanego rzeczoznawcę samochodowego,
2)
jeżeli zakupem samochodu zainteresowany jest więcej niż jeden pracownik, należy przeprowadzić wśród pracowników przetarg ograniczony; ceną wywoławczą będzie cena określona przez rzeczoznawcę,
3)
innym osobom fizycznym, prawnym lub jednostkom organizacyjnym nie mającym osobowości prawnej.
3.
W uzasadnionych przypadkach likwidacja samochodu może być przeprowadzona w trybie złomowania lub nieodpłatnego przekazania.

D.

ZASADY WYMIANY SAMOCHODÓW W JEDNOSTKACH ORGANIZACYJNYCH KRUS ORAZ SPOSOBY ZBYCIA SAMOCHODÓW UZNANYCH ZA NIEPRZYDATNE DO CELÓW SŁUŻBOWYCH

1.
Z wnioskiem o wymianę samochodu na nowy może wystąpić do Prezesa KRUS: Dyrektor Biura Administracji i Inwestycji Centrali KRUS, Dyrektor jednostki organizacyjnej KRUS, inny użytkownik - w następujących przypadkach:
1)
Samochody osobowe marki Fiat 126p - po okresie użytkowania 4 lata i przebiegu nie mniejszym niż 80.000 km, z tym że jeżeli okres eksploatacji przekroczył 6 (sześć) lat po przebiegu nie mniejszym niż 60.000 km,
2)
Samochody marki Polonez - po okresie użytkowania 5 lat i przebiegu nie mniejszym niż 125.000 km z tym, że gdy okres eksploatacji przekroczył 7 (siedem) lat po przebiegu nie mniejszym niż 100.000 km,
3)
Samochody osobowe o pojemności skokowej silnika 900-1200 cm3 po okresie użytkowania 7 lat i przebiegu nie mniejszym niż 130.000 km z tym, że gdy okres eksploatacji przekroczył 9 (dziewięć) lat po przebiegu nie mniejszym niż 100.000 km,
4)
Pozostałe samochody osobowe po okresie użytkowania 8 lat i przebiegu nie mniejszym niż 200.000 km z tym, że gdy okres eksploatacji przekroczył 10 lat po przebiegu nie mniejszym niż 130.000 km,
5)
Samochody dostawcze, ciężarowe oraz typu "bus" -po określeniu przez licencjonowanego rzeczoznawcę samochodowego, że stopień ich zużycia wynosi ponad 70 %.
2.
Każdy wniosek o wymianę samochodu opiniuje Dyrektor Biura Administracji i Inwestycji na podstawie oceny technicznej oraz potwierdza okres użytkowania samochodu i przebieg kilometrów na podstawie posiadanej dokumentacji.
3.
Do wniosku o wymianę samochodu winna być dołączona ekspertyza licencjonowanego rzeczoznawcy samochodowego, określająca procentowy stopień zużycia samochodu oraz aktualną wartość rynkową.
4.
W drodze wyjątku Prezes KRUS, w przypadkach indywidualnych, uzasadnionych przez Biuro Administracji i Inwestycji Centrali KRUS na podstawie pisemnej oceny technicznej pojazdu wydanej przez licencjonowanego rzeczoznawcę samochodowego, może odstąpić od jednego z wyszczególnionych w ust. 1 pkt 1 - 4 kryteriów.
5.
Ekspertyzy z zakresu rzeczoznawstwa samochodowego mogą być zlecane wyłącznie licencjonowanym rzeczoznawcom samochodowym posiadającym certyfikat w zakresie rzeczoznawstwa samochodowego wydany przez jednostkę akredytowaną w polskim systemie akredytacji, umieszczonym na liście rzeczoznawców samochodowych prowadzoną przez ministra właściwego do spraw transportu zgodnie z art. 79a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z póź. zm.).
6.
Sprawdzanie ważności uprawnień rzeczoznawców samochodowych leży w gestii Dyrektora Biura Administracji i Inwestycji Centrali KRUS lub Dyrektora OR - zlecających wykonanie przedmiotowej ekspertyzy.

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

Imię i Nazwisko Pracownika

......................................

Samochód Nr rej. .....................

Pojemność skokowa silnika ............

Zestawienie przychodu pracownika uzyskanego w miesiącu ....... roku ..... związanego ze świadczeniem nieodpłatnego dojazdu do pracy przy użyciu samochodu służbowego

Odległość od siedziby jednostki organizacyjnej do miejsca zamieszkania pracownika oraz od miejsca zamieszkania do siedziby jednostki w kmIlość przejazdów wykonanych w miesiącuMiesięczny przebieg związanych z dojazdami do pracy samochodem służbowymStawka złotych za 1 kilometr przebieguWartość świadczenia w złotych

Sporządził: Zatwierdził:

......................... .....................

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

INSTRUKCJA

w sprawie zakresu obowiązków i odpowiedzialności etatowego kierowcy oraz pracownika KRUS, któremu do bezpośredniej dyspozycji powierzono samochód służbowy bez kierowcy

Celem niniejszej instrukcji jest jednoznaczne i ujednolicone określenie podstawowych obowiązków i odpowiedzialności kierowcy oraz ustalenie trybu postępowania podczas wykonywania obowiązków służbowych.

1.
Prawa i obowiązki etatowego kierowcy jako pracownika KRUS wynikają z zawartej umowy o pracę.
2.
Pracownikowi może być przekazany w bezpośrednie użytkowanie osobowy samochód służbowy, jeżeli posiada aktualne pozwolenie na prowadzenie pojazdów odpowiedniej kategorii.
3.
Etatowy kierowca winien rozpocząć pracę o określonej przez przełożonego godzinie w pełnej sprawności fizycznej i psychicznej.
4.
Przed podjęciem pracy, a także w czasie jej trwania kierujący może być poddany próbie trzeźwości.
5.
Maksymalny czas pracy kierowcy (także nie etatowego) nie może przekraczać 12 godzin na dobę.
6.
Każdy etatowy kierowca podlega okresowym, obowiązkowym badaniom lekarskim, a mianowicie:
1)
kierowca autobusu
a)
w wieku do 55 lat co 3 lata
b)
w wieku powyżej 55 lat corocznie,
2)
kierowca innego pojazdu:
a)
w wieku do 55 lat co 5 lat,
b)
w wieku od 55 lat do 65 lat co 3 lata,
c)
w wieku powyżej 65 lat corocznie.
7.
Każdy kierowca, który obsługuje przydzielony samochód, ponosi pełną odpowiedzialność za jego eksploatację i wyposażenie. Fakt przyjęcia tej odpowiedzialności kierowca potwierdza podpisem w protokole zdawczo-odbiorczym.
8.
Kierowcę czyni się odpowiedzialnym za gotowość techniczną pojazdu i wygląd estetyczny tego pojazdu.
9.
Kierowca jest zobowiązany do przestrzegania zasad i norm eksploatowanych pojazdów.
10.
Eksploatowanie pojazdu przekraczającego zużycie paliwa i olejów ponad normę zakładową jest niedopuszczalne.
11.
Nieuzasadnione przekroczenie normy zakładowej zużycia paliwa i oleju obciąża finansowo kierowcę.
12.
Zauważone usterki podczas eksploatacji kierujący winien usunąć we własnym zakresie, a w razie niemożności zgłosić fakt w komórce transportowej.
13.
Zgłoszenie pojazdu do naprawy odbywa się na podstawie złożonego przez kierującego "zlecenia naprawy".
14.
Wyposażenie pojazdu winno być zgodne z wykazem w protokole zdawczo-odbiorczym i nie może być przechowywane poza samochodem.
15.
Za wynikłe braki w wyposażeniu pojazdu, kierujący ponosi odpowiedzialność materialną.
16.
Podstawowym dokumentem eksploatacyjnym samochodu jest karta drogowa (wzór SM-101 dla samochodów osobowych i autobusów oraz SM-102 dla samochodów ciężarowych).
17.
Karta drogowa jest dokumentem ścisłego zarachowania i jej odbiór kierowca potwierdza podpisem w książce ewidencji wydanych kart drogowych.
18.
Karty drogowe należy wypełniać długopisem, czytelnie i bez poprawek. Zapis powinien wiernie odzwierciedlać pracę pojazdu i kierowcy.
19.
Kierowca etatowy jest odpowiedzialny za potwierdzenie wykonanych jazd w karcie drogowej zgodnie z otrzymaną od przełożonego dyspozycją.
20.
Kierowcy etatowi samochodów osobowych wpisują nazwisko i symbol biura dysponenta oraz dokładną trasę przejazdu.
21.
W przypadku stwierdzenia nieuzasadnionego przebiegu samochodu będzie to traktowane jako samowolne użycie samochodu służbowego do celów prywatnych. Kierowca otrzymuje karę dyscyplinarną.
22.
Po zakończeniu pracy, kartę drogową wraz z dowodem rejestracyjnym i kluczykami należy pozostawić w miejscu wskazanym przez przełożonego, jednocześnie informując go o stanie technicznym pojazdu.

ZAŁĄCZNIK  Nr 3

PROTOKÓŁ ZDAWCZO-ODBIORCZY

Na samochód marki: ........ typ ....... rok produkcji ........

Nr rejestracyjny: ................. Nr nadwozia: .............

Nr silnika: ................................

Stan drogomierza: ......... km, stan paliwa .......... litrów.

Przekazujący: ................................................

Przekazany Pani/Panu: ........................................

Na podstawie decyzji: ........................................

Przy przekazaniu samochodu stwierdzono, że:

a) Stan samochodu: ...........................................

Przebieg od początku eksploatacji: ............ kilometrów.

b) Stan ogumienia w procentowym zużyciu: .....................

c) Braki w ukompletowaniu pojazdu: ...........................

d) Wyposażenie pojazdu: ......................................

e) Wraz z samochodem przekazano następujące dokumenty: .......

...........................................................

Protokół sporządzono w dwóch egzemplarzach, po jednym dla

każdej ze stron.

Pojazd przyjął: Pojazd przekazał:

...................... ....................

(podpis-pieczątka) (podpis-pieczątka)

Warszawa, dnia ...................... 2001 r.

ZAŁĄCZNIK  Nr 4

KASA ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO CENTRALA

Do użytku wewnętrznego

NORMY ZAKŁADOWE

zużycia paliw płynnych, olejów i smarów w eksploatacji pojazdów KRUS.

PROTOKÓŁ

z weryfikacji zakładowych norm zużycia paliw płynnych, olejów i smarów

1. Opracowania dokonano na podstawie:

1) dotychczas stosowanych zakładowych norm zużycia paliw płynnych, olejów i smarów,

2) analizy i weryfikacji dokumentów eksploatacyjnych za okres ostatnich dwunastu miesięcy,

3) przeprowadzonych badań drogowych zużycia paliwa przez niektóre pojazdy.

2. W opracowaniu uwzględniono udział jazd miejskich i poza miejskich w ogólnym przebiegu pojazdu.

3. W związku z powyższym wnioskuję przyjąć:

1) normę zakładową zużycia paliw płynnych uwzględniającą przeciętną eksploatację pojazdów w warunkach ruchu miejskiego i poza miejskiego,

2) zakładową normę zużycia olejów i smarów,

3) zasady stosowania norm,

stanowiące załączniki nr 1, 2 i 3 do Norm Zakładowych.

DYREKTOR

Biura Administracji i Inwestycji

Krzysztof Opara

ZAŁĄCZNIK  Nr 1 2

Tabela norm zakładowych zużycia paliwa dla pojazdów Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (w litrach na 100 km przebiegu)

LPTYP pojazdu/ Marka pojazduPojemność skokowa Silnika cm3Norma w ruchu miejskimNorma w ruch poza miejskim
latozimalatozima
ISamochody osobowe:
1.Fiat 126 p6506,67,26,67,2
8008,59,35,76,3
2.Daewoo Matiz
9008,08,86,67,3
3.Fiat Uno
1.0008,08,58,08,5
4.Fiat Uno
1.1007,27,96,36,9
5.Fiat Panda
1.1006,36,96,36,9
6.Fiat Seicento
1.1009,2LPg +0,2 Pb10,1LPG + 0,2 Pb9,2Lpg +0,2 Pb10,1Lpg +0,2Pb
7.Fiat Seicento GAZ
8.Fiat Punto1.2509,410,37,07,7
1.60012,013,29,510,4
9.Polonez
1.60013,1Lpg +0,2Pb13,1Lpg +0,2Pb13,1Lp +0,2Pb13,1Lpg +0,2Pb
10.Polonez GAZ
11.Opel Astra1.60010,611,77,88,6
1.60011,711,78,68,6
12.Opel Astra Klima.
1.60011,011,07,77,7
13.Peugeot 306 Klima.
1.60011,212,39,510,4
14.Fiat Stilo
1.80017,619,413,214,5
15.Skoda Superb
1.90012,013,28,59,3
16.Fiat Doblo
2.00015,016,415,016,4
17.Lancia Kappa
2.00013,514,89,510,5
18.Leganza
2.00015,016,510,011,0
19.Skoda Octavia
IISamochody dostawcze ciężarowe i pochodne:
1.Skoda Felicja1.30012,914,29,210,1
2.Ford Transit 280 S2.00012,513,7512,513,75
3.Lublin izoterma2.40013,614,913,614,9
4.Lublin furgon2.40012,513,712,513,7
5.Ford Transit2.50010,511,610,511,6
6.Iveco Daily2.50019,020,917,018,7
7.Fiat Ducato2.80014,015,412,814,0

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

Tabela norm zużycia olejów i smarów

L.p.Rodzaj oleju i smaruRodzaj silnikaOdniesienieNorma zużycia w%
1.2.3.4.5.
1.Olej silnikowy do uzupełnienia ubytku i okres wymianyniskoprężny wysokoprężnyzużycie paliwa w litrach1,5

2,5

2.Olej przekładniowyniskoprężny wysokoprężnyzużycie paliwa w litrach0,4

0,8

ZAŁĄCZNIK  Nr 3 3

Zasady stosowania okresowych i specjalnych dodatków oraz zwiększenia zakładowych norm zużycia paliwa

1.
Okres zimowy trwa od 1 listopada do 31 marca następnego roku i w tym czasie stosuje się normy zimowe.
2.
Norma zakładowa zużycia paliwa może być podwyższona:
1)
jeżeli pojazd ciągnie przyczepę lub inny pojazd, w takim przypadku za każdą tonę dopuszczalnego ciężaru całkowitego ciągnionej przyczepy lub pojazdu holowanego norma zakładowa jest wyższa o:
a)
4,5% jeżeli pojazd ciągnący posiada silnik niskoprężny,
b)
2,5% jeżeli pojazd ciągnący posiada silnik wysokoprężny w zależności od stopnia wykorzystania ładowności przyczepy.
2)
jeżeli silnik pojazdu jest w okresie docierania - norma zużycia paliwa jest wyższa o 5%.
3.
Jeżeli kierowca prowadzący pojazd stwierdzi, że występuje nadmierne zużycie paliwa lub oleju, winien niezwłocznie zgłosić ten fakt do komórki transportowej i odnotować w karcie drogowej.
4.
Nadmierne zużycie paliwa spowodowane awarią lub usterką techniczną, może być uznane przez kierownika jednostki organizacyjnej KRUS na podstawie pisemnego oświadczenia kierowcy potwierdzonego przez pracownika prowadzącego sprawy transportu w tej jednostce.
5.
Rozliczenie kierowcy z pobranego paliwa na dany pojazd przeprowadza się raz w miesiącu na podstawie dokonanych na bieżąco wpisów w karcie drogowej:
1)
za nadmierne, nieuzasadnione zużycie paliwa należy obciążyć kierowcę według aktualnie obowiązującej ceny paliwa.
6.
Zabrania się zakupu i stosowania paliwa (etyliny) o wyższej liczbie oktanowej (LO) niż wymagana jest w instrukcji fabrycznej dla pojazdu danej marki.
7.
Zabrania się eksploatowania pojazdów z niesprawnym szybkościomierzem - drogomierzem.
8.
Zabrania się eksploatacji pojazdów wykazujących nadmierne zużycie paliwa i oleju.

ZAŁĄCZNIK  Nr 5 4

....................................................

(pieczęć jednostki organizacyjnej)

CENTRALA KRUS

Biuro Administracji i Inwestycji

Al. Niepodległości 190

00-608 WARSZAWA

"WZÓR"

INFORMACJA

Informuję, że w miesiącu .................. 200...r. wykorzystano samochody do celów służbowych w sposób następujący:

I. SAMOCHODY SŁUŻBOWE:

L.p.Marka samoch.Nr rejestrac.Data zakupu samoch.Miejsce użytkowaniaPrzebieg w km od pocz. ekspl.Przebieg w km w m-cu sprawozd.Koszty obsł. tech. od pocz. eksploatacji /zł/Koszty obsł. tech. w m-cu sprawozd. /zł/
Razem

II. SAMOCHODY PRYWATNE UŻYWANE DO CELÓW SŁUŻBOWYCH:

L.p.Marka samochoduNr rejestracyjnyLimit km na jazdy lokalnePodróże służb. na wniosek jednorazowyImię i Nazwisko, Stanowisko służbowe OR/PT
Razem

III. INNE UWAGI: (np. wypadki komunikacyjne itp.) .....................................................

................................................................................................................................................

Sporządził: Dyrektor:

ZAŁĄCZNIK  Nr 5a 5

CENTRALA KRUS

Biuro Administracji i Inwestycji

Al. Niepodległości 190

00-608 Warszawa

......................................................

(pieczęć jednostki organizacyjnej)

INFORMACJA

Informuję, że w ...... kwartale ....... 200.... r. wykorzystano samochody do celów służbowych w sposób następujący:

I. SAMOCHODY SŁUŻBOWE

Lp.Marka samochoduNr rejestr.Data zakupu samochoduMiejsce użytkowaniaNazwisko kierującego pojazdemPrzebieg w km od pocz. ekspl.Przebieg w km w kwartale sprawozd.Koszty obsł. tech. od pocz. ekspl. [zł]Koszty obsł. tech. w kwartale sprawozd. [zł]
RAZEM:

II. SAMOCHODY PRYWATNE UŻYWANE DO CELÓW SŁUŻBOWYCH

Lp.Marka samochoduNr rejestracyjnyLimit km na jazdy lokalnePodróże służb. na wniosek jednorazowyImię i nazwisko Stanowisko służbowe OR/PT
RAZEM:

III. INNE UWAGI: (itp. wypadki komunikacyjne itp.)

.......................................................................................................................................................

IV. SZCZEGÓŁOWE UZASADNIENIE UŻYCIA SAMOCHODU SŁUŻBOWEGO DLA PRZEBIEGÓW MIESIĘCZNYCH POWYŻEJ 2.000 KM

.......................................................................................................................................................

Sporządził Zatwierdził

ZAŁĄCZNIK  Nr 6

INFORMACJA

o wykorzystaniu samochodów służbowych w Centrali KRUS

za ......... kwartał ........... roku.

Lp.Marka samochoduNr rejestracyjnyData zakupu samochoduPrzebieg w km od pocz. ekspl.Przebieg w km w kwartale sprawozd.Koszt obsług techn. od pocz. ekspl. (zł)Koszt obsług techn. w kwartale sprawozd. (zł)Koszt obsług techn. na 1 km przebiegu całkowitegoUwagi
12345678910

Warszawa, dnia ...................... r.

Sporządził Zatwierdził

ZAŁĄCZNIK  6a 6

INFORMACJA

o wykorzystaniu samochodów służbowych w jednostkach organizacyjnych KRUS

w .............. kwartale ........... roku.

Lp.Oddział Regionalny /Placówka TerenowaMarka samochoduNr rejestr.Data zakupu samochoduNazwisko kierującego pojazdemPrzebieg w km od pocz. ekspl.Przebieg w km w kwartale sprawozd.Koszt obsł. tech. od pocz. ekspl. (zł)Koszt obsł. techn. w kwartale sprawozd. (zł)Koszt obsł. techn na 1 km przebiegu całkowitego
1234567891011
Razem

Warszawa, dnia .......................... r.

Sporządził Zatwierdził

ZAŁĄCZNIK  6b 7

Zestawienie samochodów planowanych do wymiany w roku ................

L.p.Oddział Regionalny/ Placówka TerenowaMarka samochoduNr rejestracyjnyData zakupu samochoduPrzebieg całkowity od początku eksploatacjiKoszt obsług technicznych od początku eksploatacjiUwagi
Warszawa, dnia ...................... r.

Sporządził Zatwierdził

ZAŁĄCZNIK  Nr 7

WZÓR

UMOWA

na używanie prywatnego samochodu osobowego do celów służbowych

zawarta pomiędzy następującymi stronami:

Prezesem Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,

reprezentowanym przez ..................................zwaną

dalej Zakładem Pracy a Panią/Panem ...........................

Zam: .........................................................

Zatrudnionym .................................................

(jednostka organizacyjna KRUS)

na stanowisku ................................................

właścicielem (współwłaścicielem, użytkownikiem) samochodu

osobowego marki ..............................................

..............................................................

Nr rej. ........................................, o pojemności

silnika ............... cm3

Zwanym dalej pracownikiem.

Umowę zawarto w dniu ................ 20... r.

o następującej treści:

§ 1

Pracownik zobowiązuje się do używania prywatnego samochodu

osobowego w służbowych przejazdach lokalnych w ramach

przyznanego limitu w wysokości ................ km na miesiąc.

Zastrzega się możliwość zmiany limitu ze skutkiem

natychmiastowym.

§ 2

Zakład pracy zobowiązuje się do wypłacania należności w formie

zryczałtowanej na użycie prywatnego samochodu osobowego do

celów służbowych według aktualnie obowiązujących stawek za 1

km przebiegu pojazdu na podstawie pisemnego oświadczenia

pracownika.

§ 3

Ryczałt pieniężny nie przysługuje za okres urlopu oraz innej

nieobecności w pracy. Kwotę ryczałtu miesięcznego pomniejsza

się o 1/22 za każdy dzień nieobecności.

§ 4

Pracownikowi przysługuje prawo do korzystania w przejazdach

lokalnych z samochodu służbowego tylko w szczególnie

uzasadnionych przypadkach.

§ 5

Umowę zawarto na czas określony, tj. do dnia ................

20.... r.

§ 6

Umowa może być rozwiązana przez każdą ze stron ze skutkiem

natychmiastowym.

§ 7

W sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie stosuje się

przepisy Kodeksu cywilnego i Rozporządzenia Infrastruktury z

dnia 25 marca 2002 r. (Dz. U. Nr 27, poz. 271).

§ 8

Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po

jednym dla każdej ze stron.

................ ......................

(pracownik) (Prezes KRUS lub osoba

upoważniona)

Ja niżej podpisany, legitymujący się dowodem osobistym

seria...................., nr.............. wydanym

przez................................................-jako

współwłaściciel/właściciel-wyrażam zgodę na powyższe

...................

(data, podpis)

ZAŁĄCZNIK  7a 8

WZÓR UMOWA Nr

na używanie prywatnego samochodu osobowego do celów służbowych w jazdach lokalnych

Zawarta pomiędzy następującymi stronami:

Prezesem Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,

reprezentowanym przez: ..............................................................................................................

Panią/Panem

Zamieszkałym: .........................................................................................................................

Zatrudnionym: .........................................................................................................................

na stanowisku: ........................................................................................................................

właścicielem/ką, współwłaścicielem/ką, użytkownikiem samochodu marki: ............................

Nr rej ............................................................................, o pojemności silnika .................. cm

Zwanym dalej pracownikiem.

Umowę zawarto w dniu ..........................................................................................................

o następującej treści:

§ 1

Pracownik zobowiązuje się do używania prywatnego samochodu osobowego w służbowych przejazdach lokalnych w ramach przyznanego limitu w wysokości ....... km na miesiąc. Zastrzega się możliwość zmiany limitu ze skutkiem natychmiastowym.

§ 2

Zakład pracy zobowiązuje się do comiesięcznego wypłacania należności za używanie prywatnego samochodu osobowego do celów służbowych według iloczynu wykazanego (w km) zrealizowanego przebiegu samochodu w celach służbowych i aktualnie obowiązujących w KRUS stawek za 1 km przebiegu pojazdu na podstawie złożonego przez pracownika "Ewidencji przebiegu pojazdu - rachunku".

§ 3

Umowę zawarto na czas określony, tj. od dnia ............... r. do dnia ............... r.

§ 4

Umowa może być rozwiązana przez każdą ze stron ze skutkiem natychmiastowym.

§ 5

W sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego i Rozporządzenia MI z dnia 25 marca 2002 r.(Dz. U. Nr 27, poz. 271 z późn. zm.).

§ 6

Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.

.................................................... .................................................................

(pracownik) (Prezes KRUS lub osoba upoważniona)

Ja niżej podpisany, legitymujący się dowodem osobistym seria ................... nr ................... wydanym przez ................................................ - jako współwłaściciel/właściciel - wyrażam zgodę na powyższe.

................................................................

(data, podpis)

ZAŁĄCZNIK  Nr 8

UMOWA

na jednorazowe użycie prywatnego samochodu do celów służbowych

zawarta w dniu ........................ pomiędzy następującymi

stronami:

Prezesem Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,

reprezentowanym przez ....................., zwanym dalej

Zakładem Pracy,

a:

Panem (Panią): ..................... zam: ....................

zatrudnionym/ą w Biurze ......................................

na stanowisku ................................... właścicielem

(współwłaścicielem, użytkownikiem) samochodu osobowego marki:

....................... nr rej. ..............................

o pojemności silnika: ...... cm3, zwanym/ą dalej pracownikiem,

o następującej treści:

§ 1

Pracownik zobowiązuje się do użycia prywatnego samochodu

osobowego w celu odbycia podróży służbowej do miejscowości

..............................................................

w dniach: ....................................................

§ 2

Zakład pracy zobowiązuje się do wypłacenia należności za

użycie samochodu prywatnego w celach służbowych w wysokości:

Km ............ x ............ zł za km = ................ zł.

(słownie: ..................................................),

niezależnie od rozliczenia kosztów delegacji (diety, noclegi).

§ 3

W sprawach nieuregulowanych w niniejszej umowie stosuje się

przepisy Kodeksu Cywilnego, rozporządzenia Ministra

Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. (Dz. U. Nr 27, poz.

271) w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania

zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów

osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością

pracodawcy, przepisy rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki

Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 236,

poz. 1990) w sprawie wysokości oraz warunków ustalania

należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w

państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z

tytułu podróży służbowej na obszarze kraju oraz rozporządzenia

Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 r.

w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności

przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub

samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży

służbowej poza granicami kraju (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz.

1991 z późn. zm.).

§ 4

Umowa zostaje zawarta na czas określony w § 1.

§ 5

Umowę sporządzono w dwóch egzemplarzach po jednym dla każdej

ze stron.

Potwierdzenie zgodności wyliczenia w § 2.

Pracownik:

....................... ....................

(Komórka transportowa) (Podpis - pieczątka)

Za Zakład Pracy:

......................

(Podpis - pieczątka)

................ dnia .........

(miejscowość)

Ja niżej podpisany, legitymujący się dowodem osobistym

seria...................., nr ........... wydanym przez

............................-jako współwłaściciel/właściciel

-wyrażam zgodę na powyższe

...................

(data, podpis)

ZAŁĄCZNIK  Nr 9a

................... .......................

(Imię i Nazwisko) (Stanowisko służbowe)

.................. .......................

(Nr i data umowy) (Marka samochodu, nr

rej. i poj. siln.)

OŚWIADCZENIE

Niniejszym oświadczam, że w miesiącu .................20... r.

używałem do celów służbowych prywatny samochód osobowy i

przedkładam niniejsze rozliczenie:

1. Przyznany limit km na przejazdy lokalne

...... km x ....... = ...... zł (1/22 ryczałtu = ...... zł)

(stawka za 1 km)

(słownie: ................................................)

2. Potrącenia z kwoty ryczałtu z tytułu:

a. choroby: ............ dni

b. urlopu: ........... dni

c. podróży służbowej trwającej co

najmniej 8 godzin: ........... dni

d. innej nieobecności w pracy, niż

wymienione w pkt a), b), c) ........... dni

e. niedysponowania pojazdem przez

pracownika do celów służbowych: ........... dni

Razem potrącenia: ...... dni x 1/22 ...... zł = ....... zł

(słownie .................................................)

3. Należność z tytułu ryczałtu (poz. 1-2) = ...............zł.

(słownie: ............................................. zł)

............., dnia ..... 20.. r. .....................

(Miejscowość) (Podpis pracownika)

4. Sprawdzono pod względem merytorycznym, oraz potwierdzam

dysponowanie przez pracownika samochodem do celów

służbowych w rozliczanym okresie z uwzględnieniem pkt 2e.

........................

(podpis Dyrektora Biura)

5. Sprawdzono pod względem formalnym i rachunkowym:

pkt 1 ............................

pkt 2a-d ............................

pkt. 2,3 ............................

Zatwierdzono do wypłaty, dnia ............... 20.... r.

..................... ...................

(Główny Księgowy) (Dyrektor BAiI)

Pokwitowanie wypłaty:

Kwituję odbiór ....... zł (słownie: .........................)

.....................

(podpis pracownika)

pkt 1 - potwierdza komórka prowadząca ewidencję pracy

pojazdów służbowych

pkt 2 a-d - potwierdza komórka kadrowa

pkt 2, 3 - potwierdza komórka finansowo-księgowa

ZAŁĄCZNIK  Nr 9b

................... .......................

(Imię i Nazwisko) (Stanowisko służbowe)

.................. .......................

(Nr i data umowy) (Marka samochodu, nr

rej. i poj. siln.)

OŚWIADCZENIE

Niniejszym oświadczam, że w miesiącu ................ 20... r.

używałem do celów służbowych prywatny samochód osobowy i

przedkładam niniejsze rozliczenie:

1. Przyznany limit km na przejazdy lokalne

...... km x ....... = ...... zł (1/22 ryczałtu = ...... zł)

(stawka za 1 km)

(słownie: ................................................)

2. Potrącenia z kwoty ryczałtu z tytułu:

a. choroby: ............ dni

b. urlopu: ........... dni

c. podróży służbowej trwającej co

najmniej 8 godzin: ........... dni

d. innej nieobecności w pracy, niż

wymienione w pkt a), b), c) ........... dni

e. niedysponowania pojazdem przez

pracownika do celów służbowych: ........... dni

Razem potrącenia: ...... dni x 1/22 ...... zł = ....... zł

(słownie .................................................)

3. Należność z tytułu ryczałtu (poz. 1-2) = ...............zł.

(słownie: ............................................. zł)

............., dnia ..... 20.. r. .....................

(Miejscowość) (Podpis pracownika)

4. Sprawdzono pod względem merytorycznym, oraz potwierdzam

dysponowanie przez pracownika samochodem do celów

służbowych w rozliczanym okresie z uwzględnieniem pkt 2e.

.........................

(podpis Kierownika Biura)

5. Sprawdzono pod względem formalnym i rachunkowym:

pkt 1 ............................

pkt 2a-d ............................

pkt. 2,3 ............................

Zatwierdzono do wypłaty: dnia ............... 20.... r.

..................... ...................

(Główny Księgowy) (Dyrektor jednostki)

org.)

Pokwitowanie wypłaty:

Kwituję odbiór ....... zł (słownie: .........................)

.....................

(podpis pracownika)

pkt 1 - potwierdza komórka prowadząca ewidencję pracy

pojazdów służbowych

pkt 2 a-d - potwierdza komórka kadrowa

pkt 2, 3 - potwierdza komórka finansowo-księgowa

ZAŁĄCZNIK  10

EWIDENCJA PRZEBIEGU POJAZDU

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

Centrala/Oddział Regionalny w .....................

..............................................................

(Imię i nazwisko, adres zamieszkania pracownika)

Numer rejestracyjny pojazdu ..................................

Pojemność silnika ............................................

Nr wpisuData wyjazduOpis trasy wyjazdu (skąd - dokąd)Cel wyjazduLiczba faktycznie przejechanych kilometrówStawka za 1 km przebieguWartość 5x6Podpis pracodawcyUwagi
grgr
123456789
Podsumowanie

ZAŁĄCZNIK  Nr 11

Warszawa, dnia .............

......................

(Imię i Nazwisko)

....................................

(Stanowisko i komórka organizacyjna) ZATWIERDZAM:

..................

(Prezes KRUS)

WNIOSEK

Na podstawie zasad używania samochodów służbowych opisanych w

załączniku Nr 1 do zarządzenia Nr ....... Prezesa KRUS

z dnia ....................... zwracam się z uprzejmą prośbą o

wyrażenie zgody na korzystanie z samochodu służbowego

marki ................... o nr. rej. ..................... do:

1. celów służbowych,

2. dojazdów z miejsca zamieszkania do pracy i z pracy w

ilości ....... km traktowanych jako nieodpłatne świadczenie

rzeczowe KRUS na moją rzecz,

3. celów prywatnych za odpłatnością ustaloną zgodnie z

rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca

2002 r. (Dz. U. Nr 27, poz. 271).

Przejechane kilometry do celów wymienionych w pkt 1, 2, 3

wyszczególniał będę co miesiąc w Karcie drogowej.

Upoważniam Biuro Administracji i Inwestycji do obciążania

moich poborów kosztami wynikającymi z pkt 2 i 3 niniejszego

wniosku.

Z poważaniem

ZAŁĄCZNIK  12 9

WZÓR

Nazwisko i imę właściciela* Numer rejestracyjny pojazdu:

Adres zamieszkania pracownika (właściciela)*: Pojemność silnika:

Nr i data umowy ................................, 20 .... roku używałem do celów służbowych w jazdach lokalnych prywatny samochód osobowy i przedkładam niniejsze rozliczenie.

Niniejszym oświadczem, że w miesiącu ...............

EWIDENCJA PRZEBIEGU POJAZDU - RACHUNEK

Nr kolejny wpisuData wyjazduOpis trasy wyjazdu (skąd-dokąd)Cel wyjazduLiczba faktycznie przejechanych kilometrówStawka za 1 km przebiegu (zł)Wartość {5}x{6} (zł)Podpis pracodawcyUwagi
123456789
Podsumowanie miesiąca

* niepotrzebne skreślić

........................................................................... .............................................

Sprawdzono pod względem merytorycznym Podpis pracownika

Zatwierdzono do wypłaty: dnia ......................

....................................................... ....................................................

Główny Księgowy Dyrektor Biura Administracji

Pokwitowanie wypłaty:

Kwituję odbiór ..................... zł (słownie: .................................................................................)

...............................................

Podpis pracownika

1 Załącznik nr 1:

-zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 42 z dnia 13 czerwca 2007 r. (Dz.Urz.PKRUS.08.2.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.PKRUS.09.2.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 maja 2008 r.

2 Załącznik nr 1 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 42 z dnia 13 czerwca 2007 r. (Dz.Urz.PKRUS.08.2.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 czerwca 2007 r.
3 Załącznik nr 3 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 42 z dnia 13 czerwca 2007 r. (Dz.Urz.PKRUS.08.2.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 czerwca 2007 r.
4 Załącznik nr 5 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 42 z dnia 13 czerwca 2007 r. (Dz.Urz.PKRUS.08.2.42) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 13 czerwca 2007 r.
5 Załącznik nr 5a dodany przez § 1 zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.PKRUS.09.2.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 maja 2008 r.
6 Załącznik 6a dodany przez § 1 zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.PKRUS.09.2.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 maja 2008 r.
7 Załącznik 6b dodany przez § 1 zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.PKRUS.09.2.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 maja 2008 r.
8 Załącznik 7a dodany przez § 1 zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.PKRUS.09.2.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 maja 2008 r.
9 Załącznik 12 dodany przez § 1 zarządzenia z dnia 15 maja 2008 r. (Dz.Urz.PKRUS.09.2.60) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 15 maja 2008 r.