Zasady udzielania zamówień publicznych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, Zarządzie Obsługi MSZ oraz w placówkach zagranicznych.
Dz.Urz.MSZ.2006.4.254
Akt utracił mocINSTRUKCJA Nr 8
DYREKTORA GENERALNEGO SŁUŻBY ZAGRANICZNEJ
z dnia 21 czerwca 2006 r.
w sprawie zasad udzielania zamówień publicznych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, Zarządzie Obsługi MSZ oraz w placówkach zagranicznych
Rozdział I
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział II
Planowanie zamówień publicznych
Planowanie zamówień publicznych
Rozdział III
Wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez Ministerstwo
Wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez Ministerstwo
– ilości i rodzaju zamawianej dostawy lub usługi, a w odniesieniu do roboty budowlanej - rodzaju, zakresu i lokalizacji budowy,
– szacunkowej wartości zamówienia ze wskazaniem osoby, daty oraz sposobu dokonania szacunku,
– potwierdzenia przez Biuro Administracji i Finansów faktu posiadania przez wnioskodawcę środków umożliwiających realizację zamówienia publicznego (potwierdzenie to będzie wydawane po wskazaniu przez dysponenta, pozycji klasyfikacji budżetowej, z której dokonana będzie płatność),
– pożądanego lub wymaganego terminu wykonania przedmiotu zamówienia publicznego,
– warunków stawianych wykonawcom przez zamawiającego,
– innych informacji niezbędnych do sporządzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), zaproszenia do składania ofert, zaproszenia do negocjacji, zaproszenia do dialogu,
Rozdział IV
Wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez placówkę zagraniczną
Wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez placówkę zagraniczną
Rozdział V
Udzielanie zamówień publicznych przez Zarząd Obsługi MSZ
Udzielanie zamówień publicznych przez Zarząd Obsługi MSZ
Rozdział VI
Dokumentowanie postępowania
Dokumentowanie postępowania
Rozdział VII
Sprawozdawczość w zakresie zamówień publicznych
Sprawozdawczość w zakresie zamówień publicznych
Rozdział VIII
Odpowiedzialność za naruszenie przepisów w zakresie zamówień publicznych
Odpowiedzialność za naruszenie przepisów w zakresie zamówień publicznych
Rozdział IX
Udzielanie zamówień objętych tajemnicą państwową i dotyczących istotnych interesów bezpieczeństwa państwa
Udzielanie zamówień objętych tajemnicą państwową i dotyczących istotnych interesów bezpieczeństwa państwa
– Departament Polityki Bezpieczeństwa albo Biuro Łączności - w przypadku zamówień udzielanych ze względu na istotny interes bezpieczeństwa państwa,
– Pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych - w przypadku zamówień objętych tajemnicą państwową.
Rozdział X
Przepisy końcowe
Przepisy końcowe
ZAŁĄCZNIK Nr 1
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWYCH W MINISTERSTWIE SPRAW ZAGRANICZNYCH
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWYCH W MINISTERSTWIE SPRAW ZAGRANICZNYCH
– bezpośrednio przed otwarciem ofert podanie kwoty, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
– sprawdzenie, czy oferty zostały złożone w terminie, czy osoby reprezentujące wykonawców, którzy złożyli oferty, posiadają pełnomocnictwa do składania oświadczeń w ich imieniu,
– udzielanie głosu upoważnionym przedstawicielom wykonawców obecnym na publicznej sesji otwarcia ofert w przedmiocie składania oświadczeń i wyjaśnień,
– złożone oferty zostały opracowane zgodnie z warunkami i wymogami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia lub zaproszeniu do składania ofert,
– wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania,
– oferta nie podlega odrzuceniu,
1. dokumentowanie podstawowych czynności komisji przetargowych, w tym sporządzenie protokołu oraz załączników;
2. udział w opracowaniu treści wniosków, odpowiedzi i wystąpień związanych z prowadzonym postępowaniem;
3. powiadamianie członków komisji przetargowych o terminach posiedzeń;
4. przestrzeganie zasady pisemności w zakresie określonym ustawą;
5. czuwanie nad prawidłowym wypełnianiem dokumentacji przetargowej przez członków komisji przetargowej;
6. przygotowywanie materiałów z postępowania w celu ich udostępnienia na potrzeby biegłych oraz wykonawców;
7. przygotowywanie materiałów z postępowania do archiwizacji;
8. przygotowanie materiałów z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do ewentualnej kontroli uprzedniej Prezesa UZP;
9. złożenie oświadczenia w zakresie określonym w art. 17 ust. 1 ustawy;
10. wykonywanie innych zadań i czynności w zakresie udzielania zamówień publicznych, wynikających z ustawy i wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych, instrukcji oraz regulaminu.
1. złożenie oświadczenia w zakresie określonym w art. 17 ust. 1 ustawy;
2. wykonywanie zadań wyznaczonych przez przewodniczącego komisji przetargowej;
3. uczestnictwo w posiedzeniach i pracach komisji przetargowej;
4. dokonanie opisu przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami ustawy;
5. badanie ofert, w szczególności dokonanie oceny spełnienia przez oferty wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia, które określono w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zaproszeniu do składania ofert;
6. wnioskowanie o powołanie biegłego w przypadku wątpliwości dotyczących oceny ofert w zakresie przedmiotu zamówienia;
7. niezwłoczne informowanie przewodniczącego komisji o okolicznościach, które uniemożliwiają udział w pracach komisji przetargowej;
8. wykonywanie innych zadań i czynności w zakresie udzielania zamówień publicznych, wynikających z ustawy i wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych, instrukcji oraz regulaminu.
– dokonuje się otwarcia kopert zewnętrznych w kolejności ich wpływu do zamawiającego. Po otwarciu każdej z ofert przewodniczący komisji ogłasza obecnym nazwę (firmę) wykonawcy, jego adres i cenę oferty, a następnie zawarte w ofercie dane dotyczące terminu wykonania zamówienia publicznego, okresu gwarancji i warunków płatności,
– bezpośrednio po zakończeniu części jawnej posiedzenia przewodniczący komisji przyjmuje od wszystkich członków komisji pisemne oświadczenie, o którym mowa w art. 17 ustawy,
– dokonuje sprawdzenia ważności każdej oferty,
– weryfikuje zgodność oferty z postanowieniami ustawy i warunkami zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ),
– poprawia w tekście oferty, w sposób określony przepisami ustawy, oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, niezwłocznie zawiadamiając o tym wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty,
– dokonuje oceny ofert oraz ich porównania,
– formułuje wnioski w zakresie odrzucenia ofert oraz wykluczenia wykonawców z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Jednostka organizacyjna
Jednostka organizacyjna
Lp. | Przedmiot zamówienia publicznego | Szacunkowa wartość zamówienia publicznego netto wyrażona w PLN i euro | Szacunkowa wartość zamówienia publicznego brutto wyrażona w PLN | Przewidywany termin wszczęcia postępowania | |
dostawy | |||||
usługi | |||||
roboty budowlane | |||||
ZAŁĄCZNIK Nr 3
Nazwa komórki organizacyjnej Warszawa,
Nazwa komórki organizacyjnej Warszawa,
............................
Dyrektor Generalny
Służby Zagranicznej
za pośrednictwem:
Biura Dyrektora Generalnego
WNIOSEK
O WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Na podstawie § 8 ust. 1 instrukcji Nr 8 Dyrektora
Generalnego Służby Zagranicznej z dnia 21 czerwca 2006 r. w
sprawie zasad udzielania zamówień publicznych w Ministerstwie
Spraw Zagranicznych, Zarządzie Obsługi MSZ oraz w placówkach
zagranicznych proszę o zatwierdzenie niniejszego wniosku
dotyczącego udzielenia zamówienia publicznego na: .........
(przedmiot zamówienia publicznego z podaniem odpowiedniego
numeru pozycji Planu zamówień publicznych)
1. Szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia netto wyrażona w
złotych wynosi ................, co stanowi równowartość
kwoty ...... euro, ustalonej na podstawie rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów wydanego na podstawie art. 35 ust. 3
ustawy - Prawo zamówień publicznych.
2. Szacunkowa kwota zamówienia brutto wyrażona w złotych wynosi:
..................................
3. Uzasadnienie konieczności udzielenia zamówienia:
..................................
4. Kod(y) CPV (Wspólnego Słownika Zamówień)
..................................
...............................
(podpis kierownika komórki
organizacyjnej)
Parafuje
(potwierdzenie posiadania środków na realizację zamówienia
publicznego):
Dyr. Biura Administracji i Finansów
ZAŁĄCZNIK Nr 4
Komisja Przetargowa ................................ Warszawa,
Komisja Przetargowa ................................ Warszawa,
WNIOSEK
W celu realizacji decyzji Dyrektora Generalnego Służby
Zagranicznej (nr ............ z dnia .............) dotyczącej
wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na:
........................... (przedmiot zamówienia publicznego)
na podstawie § 9 ust 1 lit. a instrukcji Nr 8 Dyrektora
Generalnego Służby Zagranicznej z dnia 21 czerwca 2006 r. w
sprawie zasad udzielania zamówień publicznych w Ministerstwie
Spraw Zagranicznych, Zarządzie Obsługi MSZ oraz w placówkach
zagranicznych proszę o zgodę na zastosowanie w tym
postępowaniu trybu ...........................................
Podstawa prawna wnioskowanego trybu:
....................................
Uzasadnienie zastosowania wnioskowanego trybu:
....................................
Jednocześnie na podstawie § 9 ust. 1 lit. b ww. instrukcji
proszę o zatwierdzenie załączonego projektu ogłoszenia,
specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), zaproszenia
do składania ofert, zaproszenia do dialogu lub zaproszenia do
negocjacji*.
Z uwagi na posiadaną wiedzę dotyczącą przedmiotu zamówienia
proponuję udział w pracach komisji przetargowej w charakterze
biegłego (rzeczoznawcy): Pana/Pani ...........................
* niepotrzebne skreślić
...............................
(podpis Przewodniczącego
Komisji Przetargowej)
ZAŁĄCZNIK Nr 5
Zamawiający
Zamawiający
Tryb zamówienia | Podstawa prawna | Przedmiot zamówienia publicznego | Rodzaj udzielonego zamówienia (dostawa, usługa lub robota budowlana) | Szacunkowa wartość zamówienia w euro (bez VAT) | Data zawarcia umowy, wartość netto i brutto zawartej umowy w PLN, nazwa wykonawcy | Zawiadomienie Prezesa UZP tak/nie |
Przetarg | ||||||
nieograniczony | ||||||
Przetarg | ||||||
ograniczony | ||||||
Negocjacje | ||||||
z ogłoszeniem | ||||||
Negocjacje bez | ||||||
ogłoszenia | ||||||
Zapytanie | ||||||
o cenę | ||||||
Zamówienie | ||||||
z wolnej ręki | ||||||
Licytacja | ||||||
elektroniczna | ||||||
Dialog | ||||||
konkurencyjny | ||||||