Zasady udzielania zamówień publicznych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, Zarządzie Obsługi MSZ, Akademii Dyplomatycznej MSZ oraz na placówkach zagranicznych.
Dz.Urz.MSZ.2003.4.64
Akt utracił mocINSTRUKCJA NR 1
DYREKTORA GENERALNEGO SŁUŻBY ZAGRANICZNEJ
z dnia 20 października 2003 r.
w sprawie zasad udzielania zamówień publicznych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, Zarządzie Obsługi MSZ, Akademii Dyplomatycznej MSZ oraz na placówkach zagranicznych.
Rozdział I
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział II
Planowanie zamówień publicznych
Planowanie zamówień publicznych
Rozdział III
Wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez Ministerstwo
Wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez Ministerstwo
– ilości i rodzaju zamawianej dostawy lub usługi, a w odniesieniu do roboty budowlanej - rodzaju, zakresu i lokalizacji budowy,
– szacunkowej wartości zamówienia,
– potwierdzenia przez Biuro Budżetu i Finansów faktu posiadania przez wnioskodawcę środków umożliwiających realizację zamówienia publicznego. Potwierdzenie to będzie wydawane po wskazaniu przez dysponenta klasyfikacji budżetowej, z której dokonana będzie płatność,
– pożądanego lub wymaganego terminu wykonania przedmiotu zamówienia publicznego,
– warunków stawianych przez zamawiającego dostawcom lub wykonawcom,
– innych informacji niezbędnych do sporządzenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), zaproszenia do udziału w postępowaniu, zaproszenia do składania ofert, zapytania o cenę lub zaproszenia do rokowań;
Rozdział IV
Wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez placówkę zagraniczną
Wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez placówkę zagraniczną
Rozdział V
Postępowania z zastosowaniem zasad szczególnych
Postępowania z zastosowaniem zasad szczególnych
Rozdział VI
Udzielanie zamówień publicznych przez Zarząd Obsługi MSZ i Akademię Dyplomatyczną MSZ
Udzielanie zamówień publicznych przez Zarząd Obsługi MSZ i Akademię Dyplomatyczną MSZ
Rozdział VII
Dokumentowanie postępowania
Dokumentowanie postępowania
Rozdział VIII
Sprawozdawczość w zakresie zamówień publicznych
Sprawozdawczość w zakresie zamówień publicznych
Rozdział IX
Odpowiedzialność za naruszenie przepisów w zakresie zamówień publicznych
Odpowiedzialność za naruszenie przepisów w zakresie zamówień publicznych
Rozdział X
Przepisy końcowe
Przepisy końcowe
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWYCH W MINISTERSTWIE SPRAW ZAGRANICZNYCH
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWYCH W MINISTERSTWIE SPRAW ZAGRANICZNYCH
Skład i zadania komisji
Zadania komisji w zakresie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
Sposób pracy komisji
Zadania komisji w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
Otwarcie ofert
– Otwieranie kopert zewnętrznych odbywa się w kolejności ich wpływu do zamawiającego. Po otwarciu każdej z ofert przewodniczący komisji ogłasza obecnym nazwę (firmę) oferenta jego adres (siedzibę) i cenę oferty, a następnie zawarte w ofercie dane dotyczące terminu wykonania zamówienia publicznego, okresu gwarancji i warunków płatności. Dokonanie wyżej wymienionych czynności podlega ujęciu w protokole postępowania. W trakcie trwania części jawnej komisja przyjmuje oświadczenia złożone przez oferentów, ustosunkowując się do nich w postaci podjęcia stosownej uchwały. Na zakończenie części jawnej przewodniczący komisji powiadamia oferentów o obowiązku złożenia przez nich oświadczenia, o którym mowa w art. 22 ust. 5 ustawy o zamówieniach publicznych, wyznaczając w tym celu odpowiedni termin. Do oferentów, którzy nie brali udziału w otwarciu ofert, stosowne wezwanie kierowane jest listem poleconym. Z posiedzenia komisji sporządza się protokół, który pod pisują wszyscy obecni na posiedzeniu członkowie.
– Bezpośrednio po zakończeniu części jawnej posiedzenia przewodniczący komisji przyjmuje od wszystkich członków komisji pisemne oświadczenie, o którym mowa w art. 20 ustawy o zamówieniach publicznych, a następnie wyznacza posiedzenie części niejawnej;
– dokonuje sprawdzenia ważności każdej oferty,
– weryfikuje zgodność oferty z postanowieniami ustawy o zamówieniach publicznych i warunkami zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), zaproszenia do udziału w postępowaniu, zaproszenia do składania ofert, zapytania o cenę lub zaproszenia do rokowań,
– sprawdza oferty pod kątem oczywistych pomyłek, a w przypadku ich stwierdzenia niezwłocznie zawiadamia o tym fakcie oferenta,
– dokonuje oceny ofert oraz ich porównania,
– formułuje wnioski w zakresie odrzucenia oferty oraz wykluczenia dostawców lub wykonawców z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego.
Wybór najkorzystniejszej oferty
Unieważnienie postępowania
Protesty
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Nazwa placówki
Nazwa placówki
PLAN ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH na rok ........
Lp. | Przedmiot zamówienia publicznego | Szacunkowa wartość zamówienia publicznego wyrażona w PLN i euro1 | Przewidywany termin wszczęcia postępowania | |
dostawy | ||||
usługi | ||||
roboty budowlane | ||||
_______
1 wartość obliczona według średniego kursu ogłoszonego przez NBP dla tej waluty w dniu określenia wartości zamówienia publicznego.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
Nazwa komórki organizacyjnej Warszawa, ............
Nazwa komórki organizacyjnej Warszawa, ............
Dyrektor Generalny
Służby Zagranicznej
za pośrednictwem:
Biuro Dyrektora Generalnego
WNIOSEK O WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
Na podstawie § 8 ust. 1 Instrukcji Nr 1 Dyrektora
Generalnego Służby Zagranicznej z dnia 20 października 2003 r.
w sprawie zasad udzielania zamówień publicznych w Ministerstwie
Spraw Zagranicznych, Zarządzie Obsługi MSZ, Akademii
Dyplomatycznej MSZ oraz na placówkach zagranicznych zwracam się
z uprzejmą prośbą o zatwierdzenie niniejszego wniosku
dotyczącego udzielenia zamówienia publicznego na:
.............................. (przedmiot zamówienia
publicznego z podaniem odpowiedniego numeru pozycji Planu
zamówień publicznych)
1. Szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia wyrażona w
złotych i euro, według średniego kursu NBP z dnia
określenia wartości zamówienia, wynosi:
...................
2. Uzasadnienie konieczności udzielenia zamówienia:
...................
3. Z uwagi na posiadaną wiedzę dotyczącą przedmiotu
zamówienia proponuję udział w pracach komisji
przetargowej w charakterze biegłego (rzeczoznawcy):
Pana/Pani .........
podpis
kierownika komórki organizacyjnej
Parafuje
(potwierdzenie posiadania środków
na realizację zamówienia publicznego):
Dyr. Biura Budżetu i Finansów
ZAŁĄCZNIK Nr 4
Komisja Przetargowa Warszawa, ..........
Komisja Przetargowa Warszawa, ..........
Służby Zagranicznej
za pośrednictwem:
Biuro Dyrektora Generalnego
WNIOSEK
W celu realizacji decyzji Pana Dyrektora Generalnego
(nr ...... z dnia .........) dotyczącej wszczęcia postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego na:
...................... (przedmiot zamówienia publicznego)
na podstawie § 6 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
4 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad powoływania
członków komisji przetargowej oraz trybu jej pracy występuję
z wnioskiem o zatwierdzenie zastosowania w tym postępowaniu
trybu ..........................
Podstawa prawna wnioskowanego trybu:
Uzasadnienie zastosowania wnioskowanego trybu:
Jednocześnie na podstawie § 6 pkt 2/lub 3 ww. rozporządzenia
proszę o zatwierdzenie załączonego projektu specyfikacji
istotnych warunków zamówienia (SIWZ), zaproszenia do udziału
w postępowaniu, zaproszenia do składania ofert, zapytania
o cenę lub zaproszenia do rokowań*.
* - niepotrzebne skreślić
podpis
Przewodniczącego Komisji Przetargowej
ZAŁĄCZNIK Nr 5
Zamawiający
Zamawiający
SPRAWOZDANIE Z UDZIELONYCH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W OKRESIE .........
Tryb zamówienia | Podstawa prawna. Zasady szczególne tak / nie | Przedmiot zamówienia publicznego | Rodzaj udzielonego zamówienia (dostawa, usługa lub robota budowlana) | Wartość zamówienia w euro (bez VAT) na dzień rozpoczęcia postępowania | Data zawarcia umowy, wartość netto zawartej umowy w euro, nazwa wykonawcy | Decyzja Prezesa UZP tak / nie |
Przetarg nieograniczony | ||||||
Przetarg ograniczony | ||||||
Przetarg dwustopniowy | ||||||
Negocjacje z zachowaniem konkurencji | ||||||
Zapytanie o cenę | ||||||
Zamówienie z wolnej ręki | ||||||