Zasady przeprowadzania egzaminu dojrzałości.
Dz.Urz.MEN.1991.7.35
Akt utracił mocZARZĄDZENIE NR 29
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 30 listopada 1991 r.
w sprawie zasad przeprowadzania egzaminu dojrzałości
– przewodniczący,
– jeden lub dwaj zastępcy przewodniczącego,
– egzaminatorzy, którymi są nauczyciele przedmiotów wchodzących w zakres egzaminu.
ZAŁĄCZNIK
REGULAMIN EGZAMINU DOJRZAŁOŚCI
REGULAMIN EGZAMINU DOJRZAŁOŚCI
– egzaminie – należy przez to rozumieć egzamin dojrzałości;
– komisji – należy przez to rozumieć państwową komisję egzaminacyjną;
– przewodniczącym komisji – należy przez to rozumieć przewodniczącego państwowej komisji egzaminacyjnej;
– szkole – należy przez to rozumieć szkołę średnią ogólnokształcącą lub średnią szkołę zawodową, publiczną lub niepubliczną o uprawnieniach szkoły publicznej;
– regulaminie – należy przez to rozumieć regulamin egzaminu dojrzałości.
Zakres egzaminów
język angielski, język francuski, język hiszpański, język łaciński, język niemiecki, język rosyjski, język włoski - według wymagań rozszerzonego programu nauczania danego języka, jeżeli wybrany przez ucznia język był ujęty w jego obowiązkowym planie nauczania - lub jeżeli uczeń z racji zmiany szkoły (oddziału) kontynuuje naukę jednego z wymienionych wyżej języków we własnym zakresie i zdał wymagane egzaminy kwalifikacyjne,
– drugi język obcy nowożytny,
– język łaciński,
– język grecki,
– historię,
– geografię,
– biologię z higieną i ochroną środowiska,
– matematykę,
– fizykę z astronomią,
– chemię,
– informatykę – jeżeli był realizowany rozszerzony, indywidualnie zatwierdzony program nauczania tego przedmiotu,
– pedagogikę z historią wychowania,
– psychologię,
– język obcy nowożytny,
– historię,
– geografię,
– biologię,
– biologię z (…) innymi dodatkowymi zakresami treści programowych, jeżeli program nauczania tego przedmiotu zawiera treści programu nauczania biologii z higieną i ochroną środowiska, obowiązujący w klasach o profilu ogólnym liceum ogólnokształcącego,
– matematykę,
– fizykę,
– chemię,
– informatykę, jeżeli był realizowany rozszerzony, indywidualnie zatwierdzony program nauczania tego przedmiotu.
Egzamin pisemny
– język polski – według wymagań programowych klas o profilu humanistycznym liceum ogólnokształcącego lub wymagań programowych dla danego typu szkoły (profilu kształcenia);
– pozostałe przedmioty, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2 – według obowiązujących wymagań programowych w danym typie (profilu kształcenia), a w przypadku § 3 ust. 2 – według wymagań programowych profilu podstawowego liceum ogólnokształcącego.
Egzamin ustny
Ocena egzaminów
Postanowienia końcowe
- zmieniona przez § 2 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 14 z dnia 5 sierpnia 1994 r. (Dz.Urz.MEN.94.4.19) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 1994 r.
- zmieniona przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 22 z dnia 21 listopada 1994 r. (Dz.Urz.MEN.94.5.29) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 listopada 1994 r.
- zmieniony przez § 2 pkt 3 zarządzenia nr 14 z dnia 5 sierpnia 1994 r. (Dz.Urz.MEN.94.4.19) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 września 1994 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 22 z dnia 21 listopada 1994 r. (Dz.Urz.MEN.94.5.29) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 28 listopada 1994 r.