Zasady przeprowadzania egzaminu dojrzałości.
Dz.Urz.MEN.1989.6.56
Akt utracił mocZARZĄDZENIE NR 55
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 4 września 1989 r.
w sprawie zasad przeprowadzania egzaminu dojrzałości
ZAŁĄCZNIK
I.
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
II.
Państwowa Komisja Egzaminacyjna
Państwowa Komisja Egzaminacyjna
- przewodniczący,
- dyrektor szkoły, jeżeli nie został wyznaczony na przewodniczącego,
- zastępcy (zastępcy przewodniczącego),
- nauczyciele przedmiotów wchodzących w zakres egzaminu.
III.
Zakres egzaminów
Zakres egzaminów
- język polski - we wszystkich typach szkół i profilach kształcenia,
- drugi przedmiot - w zależności od typu i profilu szkoły (oddziału):
A. W liceach ogólnokształcących trzy przedmioty:
1) język polski;
2) język obcy nowożytny,
3) 5 jeden z następujących przedmiotów do wyboru przez abiturienta: drugi język obcy nowożytny, język łaciński, język grecki, historię, wiedzę o społeczeństwie, geografię, biologię z higieną i ochroną środowiska, matematykę, fizykę z astronomią, chemię.
B. W szkołach zawodowych dwa przedmioty:
1) język polski,
2) 6 jeden z następujących przedmiotów do wyboru przez abiturienta: języki obce nowożytne (język zachodnioeuropejski, język rosyjski), historię, wiedzę o społeczeństwie (pnos), geografię, biologię z ochroną środowiska, matematykę, fizykę, chemię.
IV.
Egzamin pisemny
Egzamin pisemny
Ocena z tego egzaminu jest końcową oceną z części pisemnej egzaminu dojrzałości z danego przedmiotu.
V.
Egzamin ustny
Egzamin ustny
VI.
Ocena egzaminów
Ocena egzaminów
VII.
Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe