Zasady prowadzenia prac nad przyjęciem i realizacją programów zdrowotnych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MZ.2002.11.85

Akt utracił moc
Wersja od: 31 grudnia 2002 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA
z dnia 24 grudnia 2002 r.
w sprawie zasad prowadzenia prac nad przyjęciem i realizacją programów zdrowotnych.

Na podstawie art. 34 w związku z art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 102, poz. 1116 i Nr 154, poz. 1799 i 1800 zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Programem zdrowotnym jest zespół zamierzonych czynności i środków umożliwiających w określonym terminie osiągnięcie założonego celu, zgodnego z polityką zdrowotną państwa, wyrażającą się w dążeniu do zaspokojenia określonych potrzeb zdrowotnych oraz poprawy stanu zdrowia społeczeństwa.
2.
Finansowane z budżetu Ministra Zdrowia programy zdrowotne powinny odnosić się w szczególności do:

- ważnych zjawisk epidemiologicznych,

- istotnych problemów zdrowotnych dotyczących całej lub określonej populacji przy istniejących możliwościach ich eliminowania bądź ograniczania,

- badania i wdrożenia nowych technologii medycznych, przedsięwzięć profilaktycznych i nowych metod leczenia.

§  2.
1.
Decyzję o przyjęciu programu do realizacji ze środków finansowych Ministerstwa Zdrowia podejmuje Minister Zdrowia, na wniosek departamentu merytorycznego.
2.
Program przedkładany Ministrowi Zdrowia w celu przyjęcia do realizacji powinien być opracowany według wzoru, określonego w załączniku nr 1.
3.
Projektodawcą programu zdrowotnego może być departament merytoryczny, gremium specjalistów powołane specjalnie w tym celu lub inny podmiot funkcjonujący w sferze ochrony zdrowia.
4.
Decyzja o przyjęciu programu do realizacji powinna być podjęta przed opracowaniem projektu ustawy budżetowej.
§  3.
1.
Na realizację programów zdrowotnych finansowanych z budżetu Ministra Zdrowia, zabezpiecza się środki finansowe w ustawie budżetowej w części: 46 - Zdrowie, dział: 851 - Ochrona Zdrowia, rozdział: 85149 - Programy Polityki Zdrowotnej.
2.
Wykaz programów wraz z proponowaną wysokością środków finansowych przeznaczonych na poszczególne programy, z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe, zaakceptowany przez Ministra Zdrowia, stanowi podstawę do ich uwzględnienia w układzie wykonawczym do budżetu cz. 46 - Zdrowie.
§  4.
1.
Okres realizacji programu zdrowotnego powinien umożliwić osiągnięcie założonego celu.
2.
Program zdrowotny może być realizowany w okresie jednego roku lub mieć charakter wieloletni.
3.
Realizatorem programu może być publiczny lub niepubliczny zakład opieki zdrowotnej, jednostka badawczo-rozwojowa lub płatnik usług medycznych.
§  5.
1.
Realizacja programu zdrowotnego w danym roku następuje na podstawie zaakceptowanego przez Ministra Zdrowia wniosku departamentu merytorycznego.
2.
Wniosek o akceptację realizacji programu zdrowotnego powinien zawierać:
1)
"Kartę zgłoszenia programu zdrowotnego", której wzór stanowi załącznik nr 2;
2)
skrócony opis programu wraz z kosztorysem oraz trybem realizacji i udostępniania środków publicznych na realizację programu w danym roku.
3.
Wniosek, o którym mowa w ust. 1 powinien być zaopiniowany przez:
1)
Departament Prawny, w zakresie zgodności z obowiązującym prawem udostępniania środków publicznych na realizację programu,
2)
Departament Budżetu, Finansów i Inwestycji, w zakresie prawidłowości opracowania kosztorysu oraz zapewnienia środków budżetowych przeznaczonych na realizację programu.
§  6.
1.
Wybór realizatora programu zdrowotnego i udostępnianie środków publicznych na realizację programów zdrowotnych następuje na zasadach określonych w obowiązujących przepisach.
2.
Podstawowym trybem wyboru realizatora programu zdrowotnego jest konkurs ofert.
§  7.
Konkurs ofert na realizację programu zdrowotnego Minister Zdrowia ogłasza w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia co najmniej 30 dni przed wyznaczonym upływem terminu składania ofert.
§  8.
W ogłoszeniu o którym mowa w § 7 określa się w szczególności:
1)
przedmiot konkursu ofert;
2)
skrótowy opis celów i opis podstawowych elementów programu;
3)
informację o rodzaju dokumentów lub dodatkowych danych jakie powinien złożyć oferent tj.:
a)
wymagane dane identyfikujące oferenta, a w szczególności: pełna nazwa, adres do korespondencji, numery telefonów i faxów, a także potwierdzona podpisem głównego księgowego nazwa banku i nr konta, na które mają być przekazywane środki na realizację programu,
b)
ofertę realizacji programu zdrowotnego,
c)
plan rzeczowo-finansowy związany z realizacją zadań programu, zawierający w szczególności:

– liczbę możliwych do wykonania świadczeń zdrowotnych i/lub zadań,

– harmonogram ich realizacji - świadczeń zdrowotnych i/lub zadań,

– kalkulację kosztów świadczeń zdrowotnych i zadań z podziałem kosztów na wydatki bieżące i inwestycyjne,

d)
informację o prowadzonej działalności, a w szczególności:

– wielkość i strukturę zasobów zakładu, zapewniających wykonanie zadań będących przedmiotem umowy,

– rodzaje i liczbę świadczeń zdrowotnych udzielanych przez zleceniobiorcę lub doświadczenie w realizacji zadań będących przedmiotem programu, innych niż świadczenia zdrowotne,

– sprawozdania finansowe z dwóch ostatnich lat,

– stan zadłużenia (zobowiązania wymagalne) na koniec miesiąca poprzedzającego złożenie oferty,

– zaświadczenia z ZUS i Urzędu Skarbowego o nie zaleganiu w płatnościach wystawione w terminie do 20 dni przed złożeniem oferty,

– wyciąg z rejestru zakładów opieki zdrowotnej,

– statut jednostki.

e)
kopia polisy OC w przypadku gdy przedmiotem umowy mają być świadczenia zdrowotne;
4)
kryteria oceny ofert,
5)
termin i miejsce składania ofert.
§  9.
1.
Rozpatrzenia ofert i wyboru realizatora/realizatorów programu dokonuje Komisja Konkursowa.
2.
Prace Komisji Konkursowej odbywają się na zasadach określonych w Regulaminie Pracy Komisji Konkursowej, stanowiącej załącznik nr 4 do zarządzenia.
§  10.
1.
Przewodniczący Komisji Konkursowej składa za pośrednictwem dyrektora departamentu merytorycznego do akceptacji Ministra Zdrowia wniosek o akceptację wyboru realizatora/realizatorów programu. Do wniosku dołącza się kopię protokołu z posiedzenia Komisji Konkursowej.
2.
Akceptacja wniosku, o którym mowa w ust. 1 przez Ministra Zdrowia stanowi podstawę zawarcia umowy o udostępnienie realizatorowi/realizatorom środków publicznych przeznaczonych na realizację programu w danym roku.
3.
Sposób informacji oferentów o wynikach przeprowadzonego konkursu oraz tryb odwoławczy regulują postanowienia zawarte w załączniku nr 3 do zarządzenia.
§  11.
W przypadku realizacji programu wieloletniego, którego realizator był wyłoniony uprzednio w drodze konkursu, podstawą zawarcia umowy są zaakceptowane przez Ministra Zdrowia dokumenty określone w § 5 ust. 2
§  12.
Departament merytoryczny sprawujący nadzór nad realizacją programu zdrowotnego współpracuje z realizatorami programu w celu zapewnienia prawidłowej i terminowej jego realizacji.
§  13.
1.
Zakończenie realizacji zadań wynikających z programu zdrowotnego finansowanego ze środków publicznych będących w dyspozycji Ministra Zdrowia w danym roku budżetowym następuje po zatwierdzeniu przez departament merytoryczny i Departament Budżetu Finansów i Inwestycji rozliczenia merytoryczno-finansowego oraz sprawozdania merytorycznego opracowanego przez realizatora programu.
2.
Dokumentem potwierdzającym zakończenie realizacji programu zdrowotnego w danym roku jest "Protokół zakończenia realizacji programu zdrowotnego". Wzór protokołu stanowi załącznik nr 5 do zarządzenia.
3.
Protokół, o którym mowa w ust. 2 sporządzany jest niezwłocznie po rozliczeniu wszystkich umów, realizowanych w ramach programu.
4.
Coroczne, protokolarne podsumowanie realizacji programu wymagane jest zarówno w odniesieniu do programów realizowanych w okresie jednego roku jak i programów wieloletnich.
5.
W przypadku wieloletniej realizacji programu, nie przedłożenie przez realizatora dokumentów umożliwiających protokolarne zakończenie realizacji programu za rok poprzedni, powoduje zawieszenie realizacji programu do czasu usunięcia uchybień bądź wyłonienia nowego realizatora.
§  14.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr 1

WZÓR

KARTA ZGŁOSZENIA PROGRAMU ZDROWOTNEGO

w roku .........

TYTUŁ PROGRAMU ..............................................

............................................

DEPARTAMENT ZGŁASZAJĄCY PROGRAM .............................

Pracownik Departamentu odpowiedzialny za realizację programu

.............................................................

....................................................

Podpis Dyrektora Departamentu zgłaszającego program

Data skierowania dokumentu do Departamentu Prawnego .........

OPINIA DEPARTAMENTU PRAWNEGO:

......... ........................................

Data Podpis Dyrektora Departamentu Prawnego

Data skierowania dokumentu do Departamentu Budżetu, Finansów i

Inwestycji ..................................................

OPINIA DEPARTAMENTU BUDŻETU, FINANSÓW I INWESTYCJI:

......... ........................................

Data Podpis Dyrektora Departamentu Budżetu,

Finansów i Inwestycji

AKCEPTACJA SEKRETARZA/PODSEKRETARZA STANU

Data .................. Podpis ..................

AKCEPATCJA MINISTRA ZDROWIA

Data .............................. Podpis ..................

ZAŁĄCZNIK Nr 2

WNIOSEK NA REALIZACJĘ PROGRAMU ZDROWOTNEGO W CELU WYŁONIENIA REALIZATORA W DRODZE KONKURSU

I. STRONA TYTUŁOWA

1) nazwa programu;

2) zgodność założeń programu z priorytetami polityki zdrowotnej państwa.

II. STRESZCZENIE

1) skrótowy opis celów i podstawowych elementów programu;

2) określenie wysokości środków niezbędnych na realizację programu, w tym środków z budżetu Ministerstwa Zdrowia, w kolejnych latach jego realizacji;

3) spodziewane efekty i korzyści wynikające z potencjalnego wdrożenia programu.

III. UZASADNIENIE

1) dlaczego realizacja programu powinna zostać sfinansowana (dofinansowana) przez Ministerstwo (w relacji z innymi ważnymi z punktu widzenia polityki zdrowotnej programami);

2) zdefiniowanie potrzeby społecznej, której zaspokojeniu ma służyć realizacja programu;

3) efektywność ekonomiczna.

IV. TRYB PRZEKAZYWANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH

1) podstawy prawne do zawierania umów.

V. PLAN BUDŻETU NA REALIZACJĘ PROGRAMU W DANYM ROKU (PODZIAŁ ŚRODKÓW NA MAJĄTKOWE I BIEŻĄCE).

ZAŁĄCZNIK Nr 3

SCHEMAT DOKUMENTU PROGRAMU ZDROWOTNEGO

I. STRONA TYTUŁOWA

1) nazwa programu;

2) nazwa i adres jednostki zgłaszającej projekt;

3) adresat wniosku;

4) wysokość wnioskowanych środków finansowych z budżetu Ministerstwa Zdrowia w danym roku budżetowym;

5) zgodność założeń programu z priorytetami polityki zdrowotnej państwa.

II. STRESZCZENIE (1 strona)

1) skrótowy opis celów i podstawowych elementów programu;

2) określenie wysokości środków niezbędnych na realizację programu, w tym środków z budżetu Ministerstwa Zdrowia, w kolejnych latach jego realizacji;

3) spodziewane efekty i korzyści wynikające z potencjalnego wdrożenia programu.

III. ZDEFINIOWANIE PROBLEMU/OKREŚLENIE POTRZEBY

1) opis problemu (częstość występowania; ogólna charakterystyka populacji, której problem dotyczy - liczba, wiek, płeć, status socjalny, itp.);

2) przyczyny istnienia problemu (określenie źródeł - brak umiejętności, niedostateczna wiedza, dysfunkcyjne zachowanie, złe warunki życiowe) - należy omówić czynniki i wyjaśnić ich przyczyny;

3) waga problemu dla społeczeństwa - wykazanie wpływu stwierdzonego problemu na życie jednostek i grup oraz koszty związane z działaniami naprawczymi (należy wskazać potencjalne oszczędności wynikające z działań prewencyjnych);

4) dotychczasowe próby jego rozwiązania problemu (wskazanie najbardziej efektywnych sposobów docierania do adresatów programu i możliwość współdziałania z innymi instytucjami lub organizacjami);

5) przedstawienie trudności w uzyskaniu świadczeń, których program dotyczy (np. brak informacji, nieodpowiednie warunki lub inne).

Zdefiniowanie problemu powinno opierać się na obiektywnych źródłach danych (epidemiologicznych, statystycznych, wynikach badań naukowych, raportach, artykułach i innych); kategorie danych powinny uwzględniać częstość występowania problemu, przyczyny, dynamikę, porównania terytorialne; należy wskazać konsekwencje niepodjęcia programu (analiza kosztów); w przypadku schorzeń należy podać dane świadczące o zapotrzebowaniu na dane świadczenie.

IV. UZASADNIENIE

1) dlaczego realizacja programu powinna zostać sfinansowana (dofinansowana) przez Ministerstwo (w relacji z innymi ważnymi z punktu widzenia polityki zdrowotnej programami);

2) zdefiniowanie potrzeby społecznej, której zaspokojeniu ma służyć realizacja programu;

3) efektywność ekonomiczna;

4) nowatorstwo zaproponowanych rozwiązań;

5) wykorzystanie dotychczasowych doświadczeń;

6) wykorzystanie istniejących środków;

7) promowanie współpracy między różnymi instytucjami i organizacjami;

8) możliwość ponownego wykorzystania programu w przyszłości lub kontynuowania jego realizacji przez inne jednostki.

V. OPIS PROGRAMU

1. Cele ogólne i szczegółowe;

2. Plan działań - opis działań, które mają doprowadzić do osiągnięcia celów;

3. Sposób realizacji zadań;

4. Szczegółowy harmonogram działań wynikający z formy opisowej;

5. Wskaźniki monitorowania oczekiwanych efektów.

VI. KOSZTORYS

Kalkulacja kosztów w realizacji programu powinna uwzględniać koszty osobowe (wynagrodzenia) i koszty operacyjne (czynsz, druk, opłaty pocztowe i telekomunikacyjne, materiały biurowe, materiały edukacyjne, podróże, konferencje). Należy dokonać czytelnego podziału na wydatki bieżące i majątkowe.

VII. REALIZATORZY PROGRAMU

W przypadku uczestnictwa w realizacji programu większej liczby podmiotów, szczególnie gdy będą one korzystały ze środków publicznych na podstawie umowy zawartej z Ministrem Zdrowia lub koordynatorem programu, należy przedstawić ich szczegółowy wykaz (nazwa jednostki, adres, telefon).

VIII. UZASADNIENIE MOŻLIWOŚCI PRZEPROWADZENIA PROGRAMU PRZEZ JEDNOSTKĘ ZGŁASZAJĄCĄ

1) cele statutowe funkcjonowania jednostki;

2) wiarygodność, rekomendacje;

3) dotychczasowe doświadczenie;

4) dotychczasowe źródła finansowania;

5) współpraca krajowa i zagraniczna;

6) kadra.

IX. KONTYNUACJA DZIAŁAŃ PODJĘTYCH W PROGRAMIE

1) możliwości kontynuacji zadań przewidzianych w programie przez inne jednostki, po zakończeniu okresu objętego finansowaniem z budżetu Ministerstwa Zdrowia;

2) możliwość powtórnego wykorzystania programu.

ZAŁĄCZNIK Nr 4

REGULAMIN PRACY KOMISJI KONKURSOWEJ

§  1.
1.
W celu wyłonienia realizatora/realizatorów programu zdrowotnego powoływana jest Komisja Konkursowa.
2.
Komisję Konkursową powołuje dyrektor departamentu merytorycznego, koordynującego realizację programu.
3.
Komisja Konkursowa wyłania realizatora/realizatorów programu w wyniku konkursu ofert.
§  2.
1.
W skład Komisji Konkursowej wchodzą 3 osoby reprezentujące Ministerstwo Zdrowia, w tym:

- 2 osoby z departamentu merytorycznego, z których jedna pełni funkcję przewodniczącego,

- 1 osoba z Departamentu Budżetu, Finansów i Inwestycji.

2.
Przewodniczącego Komisji desygnuje dyrektor departamentu merytorycznego.
§  3.
1.
Komisja Konkursowa działa na posiedzeniach.
§  4.
Przewodniczący Komisji Konkursowej wyznacza spośród członków Komisji Sekretarza Komisji Konkursowej. Do obowiązków Sekretarza Komisji należy sporządzanie protokołu z posiedzenia Komisji, jak też sporządzanie protokołu końcowego oraz protokołów z rozpatrywania odwołań.
§  5.
1.
Do odbycia posiedzenia przez Komisję Konkursową konieczna jest obecność wszystkich członków Komisji.
2.
Rozstrzygnięcia Komisji zapadają zwykłą większością głosów.
§  6.
W razie wątpliwości merytorycznych Komisja Konkursowa może zasięgać opinii u Konsultantów Krajowych lub Wojewódzkich lub ekspertów wskazanych przez Konsultanta Krajowego w danej dziedzinie.
§  7.
1.
W posiedzeniach Komisji Konkursowej oprócz członków Komisji mogą brać udział bez prawa głosu osoby, o których mowa w § 6, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.
Oferenci mogą być obecni jedynie przy dokonywaniu czynności wymienionych w § 10 pkt 1 i 2.
§  8.
1.
Posiedzenia Komisji Konkursowej powinny rozpocząć się nie później niż w terminie 7 dni od dnia, w którym upłynął termin składania ofert określony w ogłoszeniu o konkursie.
2.
Dyrektor departamentu merytorycznego ma prawo do przesunięcia terminu składania ofert oraz do odwołania konkursu.
3.
Informacja o przesunięciu terminu składania ofert lub odwołaniu konkursu zamieszczana jest na tablicy ogłoszeń w siedzibie Ministerstwa Zdrowia oraz na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia.
§  9.
Oferty mogą być rozpatrywane jedynie na posiedzeniach Komisji Konkursowej.
§  10.
Komisja Konkursowa przystępując do rozstrzygnięcia ofert, dokonuje kolejno następujących czynności:
1)
stwierdza prawidłowość ogłoszenia konkursu oraz liczbę otrzymanych ofert,
2)
otwiera koperty z ofertami i odczytuje istotne elementy nadesłanych ofert, a w szczególności informację o liczbie i cenie proponowanych świadczeń lub zadań realizowanych w ramach programu,
3)
ustala ważność ofert, sprawdzając czy spełniają one warunki określone w ogłoszeniu: oferty nie spełniające warunków zostają odrzucone,
4)
Komisja Konkursowa sporządza listę ważnych ofert,
5)
oferty ważne poddane są ocenie wg określonych kryteriów przedstawionych w ogłoszeniu,
6)
spośród przedłożonych ważnych ofert, Komisja Konkursowa dokonuje wyboru realizatora/realizatorów programu.
§  11.
Członek Komisji Konkursowej podlega wyłączeniu od udziału w rozpatrywaniu oferty, jeżeli Oferentem jest:
1)
jego małżonek oraz krewny i powinowaty do drugiego stopnia,
2)
osoba związana z nim z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli,
3)
osoba pozostająca wobec niego w stosunku nadrzędności służbowej,
4)
osoba, której małżonek, krewny lub powinowaty do drugiego stopnia albo osoba związana z nią z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli pozostaje wobec niego w stosunku nadrzędności służbowej.
5)
osoba pozostająca z nim w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności członka Komisji.
§  12.
Jeżeli postępowanie konkursowe nie doprowadziło do wyłonienia najlepszej oferty albo ofert, Komisja przedstawia dyrektorowi departamentu merytorycznego wniosek o unieważnienie postępowania konkursowego.
§  13.
Z posiedzenia Komisji Konkursowej sporządza się protokół końcowy, który powinien zawierać następujące elementy:
1)
oznaczenie miejsca i czasu konkursu,
2)
imiona i nazwiska członków Komisji Konkursowej,
3)
liczbę zgłoszonych ofert,
4)
wskazanie ważnych ofert,
5)
wskazanie odrzuconych ofert, z podaniem przyczyn ich odrzucenia,
6)
ewentualne wyjaśnienia i oświadczenia oferentów,
7)
wskazanie najkorzystniejszej oferty/ofert albo stwierdzenie wraz z uzasadnieniem, że żadna ze złożonych ofert nie została przyjęta,
8)
ewentualne odrębne stanowisko członka Komisji Konkursowej,
9)
informację o odczytaniu protokołu,
10)
informację o przedstawieniu opinii przez zaproszone na posiedzenie osoby,
11)
podpisy wszystkich członków Komisji.
§  14.
Przewodniczący Komisji Konkursowej, składa za pośrednictwem dyrektora departamentu merytorycznego do Ministra Zdrowia wniosek o akceptację wyboru realizatora/realizatorów programu zdrowotnego. Do wniosku dołącza się kopię protokołu końcowego z posiedzenia Komisji.
§  15.
1.
Po zaakceptowaniu przez Ministra Zdrowia wniosku o wybór realizatora/realizatorów programu, Komisja Konkursowa zawiadamia oferentów o wynikach konkursu, zamieszczając ogłoszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Ministerstwa Zdrowia oraz na stronie internetowej.
2.
Zakończenie postępowania konkursowego następuje w terminie 7 dni od dnia ogłoszenia o wyborze oferty/ofert z zastrzeżeniem § 16.
§  16.
1.
Oferent może wnieść do Komisji Konkursowej odwołanie w terminie 7 dni od ogłoszenia wyników konkursu.
2.
Wniesienie odwołania wstrzymuje postępowanie konkursowe do czasu rozpatrzenia skargi.
3.
Komisja Konkursowa rozpatruje odwołanie w terminie 3 dni roboczych od daty jej złożenia, uwzględnia ją albo odrzuca podając uzasadnienie.
4.
Komisja Konkursowa składa wniosek o akceptację rozstrzygnięcia odwołania do Ministra Zdrowia za pośrednictwem dyrektora departamentu merytorycznego.
5.
Niezwłocznie po uzyskaniu akceptacji wniosku, o którym mowa w ust. 4, Komisja Konkursowa informuje Oferenta o rozstrzygnięciu wniesionego odwołania.
§  17.
W przypadku uwzględnienia odwołania Komisja Konkursowa zobowiązana jest do ponownego rozpatrzenia ofert z zachowaniem postanowień § 10 pkt 5 regulaminu.
§  18.
W sytuacjach nieprzewidzianych niniejszym regulaminem rozstrzygnięcia będzie podejmowała Komisja Konkursowa zwykłą większością głosów zgodnie z § 6.

ZAŁĄCZNIK Nr 5

WZÓR

PROTOKÓŁ

ZAKOŃCZENIA REALIZACJI PROGRAMU ZDROWOTNEGO

w roku .........

Tytuł programu ..............................................

.............................................................

Departament nadzorujący realizację programu .................

Nazwisko pracownika nadzorującego realizację programu .......

Zatwierdzenie programu do realizacji przez ..................

................................ w dniu .....................

Koordynator programu ........................................

Realizatorzy programu (w przypadku kilku realizatorów należy

załączyć ich wykaz) .........................................

.............................................................

Numer umowy o przekazanie środków publicznych ...............

data ........................................................

Okres obowiązywania umowy: od ............. do ..............

(w przypadku większej niż 1 liczby umów należy załączyć ich

zestawienie)

Łączna wartość umowy (umów) .................................

(w przypadku jednostek budżetowych - zatwierdzony plan

finansowy)

I. Rozliczenie finansowe realizacji programu - stan na ......

(wypełnia Departament Budżetu, Finansów i Inwestycji):

Łączna wysokość środków finansowych przekazanych na realizację zadań objętych umową/programem
Łączna wysokość środków finansowych wykorzystanych na realizację zadań objętych umową/programem
Data rozliczenia finasowego umowy/programu
Wysokość środków do zwrotu
Termin zwrotu środków
Potwierdzenie prawidłowości rozliczenia finansowego:

............. .........................................................

Data Dyrektor Departamentu Budżetu, Finansów i Inwestycji

II. Rozliczenie merytoryczne - potwierdzenie zgodności z

umową/programem wykonanych zadań

.......... ...................................

Data Podpis pracownika nadzorującego

realizację programu

III. Sprawozdanie merytoryczne z realizacji programu przyjęte w

dniu .............

- opis realizacji zadań i osiągnięcia zakładanych celów w

załączeniu.

IV. Potwierdzenie prawidłowości realizacji programu w roku ...:

........ ......................................

Data Dyrektor Departamentu nadzorującego

realizację programu

ZAŁĄCZNIKI:

1. Założenia programu

2. Sprawozdanie merytoryczne z realizacji programu