Zasady postępowania przy załatwianiu spraw interesantów w Głównym Urzędzie Miar.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GUM.2007.2.8

Akt utracił moc
Wersja od: 29 czerwca 2007 r.

DECYZJA Nr 2
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU MIAR
z dnia 12 kwietnia 2007 r.
w sprawie zasad postępowania przy załatwianiu spraw interesantów w Głównym Urzędzie Miar

W związku z § 2 i § 7 ust. 2 pkt 7 regulaminu organizacyjnego Głównego Urzędu Miar stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 14 Prezesa Głównego Urzędu Miar z dnia 18 listopada 2005 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Głównemu Urzędowi Miar (Dz. Urz. GUM Nr 5, poz. 20 z późn. zm.), zarządza się co następuje:

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1.
Decyzja określa:
1)
zasady postępowania w sprawach interesantów Głównego Urzędu Miar, zwanego dalej "Urzędem", załatwianych pisemnie;
2)
zasady postępowania w sprawach interesantów Urzędu załatwianych przez nich osobiście;
3)
zasady postępowania w sprawach interesantów Urzędu załatwianych telefonicznie.
§  2.
W celu zapewnienia sprawnego, obiektywnego i rzetelnego załatwiania spraw oraz w trosce o przejrzystość relacji pomiędzy pracownikami Urzędu a obywatelami ustanawia się poniższe zasady postępowania w Urzędzie.
§  3.
Do postępowania w sprawie interesantów będących stroną postępowania administracyjnego lub reprezentujących stronę postępowania administracyjnego mają zastosowanie przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, a poniższe regulacje nie stoją z nimi w sprzeczności.
§  4.
Do postępowania w sprawie interesantów, których z Urzędem łączy stosunek cywilno-prawny, w sprawach, w których nie są stroną postępowania administracyjnego, mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz regulacje zawarte w obowiązującym systemie zarządzania, a poniższe regulacje nie stoją z nimi w sprzeczności.

Rozdział  2

Sprawy załatwiane pisemnie

§  5.
1.
Wszystkie pisma, które wpływają do Urzędu za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. lub innego podmiotu wykonującego usługi pocztowe muszą mieć zachowane koperty albo inne dokumenty poświadczające datę nadania.
2.
W przypadku, gdy data nadania jest nieczytelna, a pismo dotyczy:
1)
zmiany warunków umowy cywilnoprawnej;
2)
postępowania administracyjnego, w tym w szczególności:
a)
złożenia podania wszczynającego postępowanie,
b)
uzupełnienia dokumentów,
c)
złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy,
d)
wznowienia postępowania,
e)
stwierdzenia nieważności,

- Kancelaria jest zobowiązana bezzwłocznie ustalić tę datę.

§  6.
1.
Wszystkie pisma i przyrządy pomiarowe składane osobiście przyjmowane są wyłącznie w Punkcie Obsługi Klienta.
2.
Przyjęcie pisma i przyrządu pomiarowego przez innego pracownika Urzędu niż pracownik Punktu Obsługi Klienta jest dopuszczalne jedynie w sytuacji, gdy pracownik i jego bezpośredni przełożony wyrazi zgodę na przyjęcie interesanta i, gdy obecność interesanta jest niezbędna do wyjaśnienia sprawy.
§  7.
1.
Wszystkie pisma przesłane drogą elektroniczną są sprawdzane pod względem posiadania podpisu elektronicznego.
2.
W przypadku pism dotyczących postępowania administracyjnego nieopatrzonych podpisem elektronicznym, nadawcy pisma są przez adresata pisma bezzwłocznie informowani drogą elektroniczną o tym braku.
3.
Przekazanie informacji, o której mowa w ust. 2, nie zwalnia pracowników Urzędu z wezwania, na podstawie § 64 Kpa, do uzupełnienia podpisu, o którym mowa w art. 63 § 3a Kpa.

Rozdział  3

Przyjmowanie interesantów

§  8.
1.
Przyjmowanie interesantów przez pracowników Urzędu jest możliwe w sytuacji, gdy danej kwestii nie można załatwić w drodze pisemnej lub telefonicznie.
2.
Spotkanie odbywa się po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu z właściwym merytorycznie pracownikiem oraz ustaleniu kwestii, które będą omawiane.
3.
Pracownik ma obowiązek poinformować Punkt Obsługi Klienta o spotkaniach przewidzianych na dany dzień, z podaniem nazwisk osób przychodzących oraz przybliżonej godziny spotkania.
4.
Pracownik zobowiązany jest osobiście odebrać osoby przychodzące.
§  9.
Przed rozpoczęciem spotkania pracownik prosi interesanta o:
1)
potwierdzenie tożsamości w drodze okazania dowodu osobistego lub innego dokumentu ze zdjęciem;
2)
w przypadku pełnomocnika strony - o przedstawienie pełnomocnictwa oraz dowodu osobistego lub innego dokumentu ze zdjęciem;
3)
wpisanie się na listę prowadzoną przez recepcję;
4)
wpisanie się na listę prowadzoną we właściwym sekretariacie komórki organizacyjnej Urzędu, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej decyzji.
§  10.
Spotkania z interesantami odbywają się w obecności co najmniej dwóch pracowników Urzędu.
§  11.
1.
Ze spotkania sporządza się notatkę, której wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej decyzji, określającą:
1)
datę i godzinę rozpoczęcia i zakończenia spotkania;
2)
osoby uczestniczące w spotkaniu;
3)
tematykę spotkania i jego przebieg.
2.
Notatka jest podpisywana przez pracowników Urzędu uczestniczących w spotkaniu.
§  12.
Sporządzenie notatki, o której mowa w § 11 nie wyczerpuje obowiązku sporządzania protokołu podpisywanego przez stronę w przypadkach, o których mowa w Kpa.
§  13.
Notatki ze spotkań oraz protokoły są dołączane do akt sprawy.

Rozdział  4

Przeprowadzanie rozmów telefonicznych

§  14.
Przeprowadzając rozmowę telefoniczną pracownik Urzędu ma obowiązek przedstawić się imieniem i nazwiskiem oraz określić komórkę organizacyjną Urzędu, której jest pracownikiem.
§  15.
1.
Z rozmów telefonicznych z osobami:
1)
będącymi stroną postępowania administracyjnego;
2)
reprezentującymi stronę postępowania administracyjnego;
3)
reprezentujących stronę umowy cywilnej zawartej przez Urząd;

- sporządza się notatki.

2.
W notatce, której wzór stanowi załącznik nr 3 do decyzji, określa się:
1)
datę i godzinę rozpoczęcia i zakończenia rozmowy;
2)
tematykę i przebieg rozmowy.
3.
Notatka jest sporządzana i podpisywana przez pracownika Urzędu przeprowadzającego rozmowę telefoniczną i dołącza się ją do akt sprawy.

Rozdział  5

Przepisy końcowe

§  16.
Decyzja wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

LISTA SPOTKAŃ INTERESANTÓW Z PRACOWNIKAMI

LP.IMIĘ I NAZWISKO OSÓB PRZYCHODZĄCYCHIMIĘ I NAZWISKO PRACOWNIKA URZĘDUNAZWA REPREZENTOWANEGO PODMIOTUFUNKCJADATA I GODZINA SPOTKANIATEMATYKA SPOTKANIAPODPIS

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

Notatka ze spotkania

miejsce spotkania ............................................

data spotkania ...............................................

godzina rozpoczęcia spotkania ................................

godzina zakończenia spotkania ................................

pracownicy Urzędu uczestniczący w spotkaniu:

1) ........................................................

2) ........................................................

3) ........................................................

interesanci uczestniczący w spotkaniu:

1) ........................................................

imię i nazwisko numer dowodu osobistego lub innego

dokumentu ze zdjęciem

2) ........................................................

imię i nazwisko numer dowodu osobistego lub innego

dokumentu ze zdjęciem

3) ........................................................

imię i nazwisko numer dowodu osobistego lub innego

dokumentu ze zdjęciem

4) ........................................................

imię i nazwisko numer dowodu osobistego lub innego

dokumentu ze zdjęciem

podmiot reprezentowany .......................................

nazwa / firma

..............................................................

adres

..............................................................

tematyka i przebieg spotkania

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

...................... ......................

podpis podpis

...................... ......................

podpis podpis

...................... ......................

podpis podpis

...................... ......................

podpis podpis

ZAŁĄCZNIK  Nr 3

Notatka z przeprowadzenia rozmowy telefonicznej

data rozmowy .................................................

godzina rozpoczęcia rozmowy ..................................

godzina zakończenia rozmowy ..................................

pracownik Urzędu przeprowadzający rozmowę:

..............................................................

interesanci, z którymi przeprowadzono rozmowę

..............................................................

imię i nazwisko

podmiot reprezentowany .......................................

nazwa / firma

..............................................................

adres

..............................................................

tematyka i przebieg rozmowy

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

..................

podpis