Zasady organizacji i funkcjonowania w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa nadzoru nad instytutami badawczymi.
Dz.Urz.MIiB.2016.21
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 10
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA 1
z dnia 24 marca 2016 r.
w sprawie zasad organizacji i funkcjonowania w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa nadzoru nad instytutami badawczymi
ZAŁĄCZNIK
ZASADY ORGANIZACJI I FUNKCJONOWANIA W MINISTERSTWIE INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA NADZORU NAD INSTYTUTAMI BADAWCZYMI
ZASADY ORGANIZACJI I FUNKCJONOWANIA W MINISTERSTWIE INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA NADZORU NAD INSTYTUTAMI BADAWCZYMI
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział 2
Zatwierdzanie statutu instytutu
Zatwierdzanie statutu instytutu
Rozdział 3
Powołanie i nadzór nad funkcjonowaniem organów instytutu
Powołanie i nadzór nad funkcjonowaniem organów instytutu
Rozdział 4
Wybór podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych instytutów, zatwierdzanie sprawozdań finansowych instytutów, podziału zysku oraz opiniowanie wniosków o dotację statutową
Wybór podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych instytutów, zatwierdzanie sprawozdań finansowych instytutów, podziału zysku oraz opiniowanie wniosków o dotację statutową
Rozdział 5
Nadzór nad zgodnością działań instytutu z przepisami prawa i statutem, realizacją przez instytut podstawowych zadań, prawidłowością wydatkowania środków publicznych
Nadzór nad zgodnością działań instytutu z przepisami prawa i statutem, realizacją przez instytut podstawowych zadań, prawidłowością wydatkowania środków publicznych
- w celu monitorowania wdrażania przez instytut zaleceń pokontrolnych.
Rozdział 6
Tworzenie, łączenie, podział, reorganizacja, przekształcenie i likwidacja instytutu
Tworzenie, łączenie, podział, reorganizacja, przekształcenie i likwidacja instytutu
podziału, reorganizacji lub przekształcenia instytutu, w szczególności:
Załącznik 3
Informacja
o działalności Instytutu .....................
za ............. rok
Informacja
o działalności Instytutu .....................
za ............. rok
w tys. PLN | ||||||
L.p. | Wybrane jednostkowe dane finansowe | Plan rok bieżący | Wykonanie za .................... roku poprzedniego | Wykonanie za .................... roku bieżącego | Wykonanie1 za .................... roku poprzedniego (narastająco) | Wykonanie1 za .................... roku bieżącego (narastająco) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
I. | przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi ogółem, w tym: | |||||
............................................ | ||||||
............................................ | ||||||
............................................ | ||||||
............................................ | ||||||
............................................ | ||||||
............................................ | ||||||
II. | koszty działalności operacyjnej, w tym: | |||||
1. | amortyzacja | |||||
2. | zużycie materiałów i energii | |||||
3. | usługi obce | |||||
4. | podatki i opłaty | |||||
5. | wynagrodzenia | |||||
6. | ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia | |||||
7. | pozostałe koszty rodzajowe | |||||
8. | wartość sprzedanych towarów i materiałów | |||||
III. | zysk/strata ze sprzedaży | |||||
IV. | pozostałe przychody operacyjne, w tym: | |||||
1. | zysk ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych | |||||
2. | dotacje | |||||
3. | inne przychody operacyjne | |||||
V. | pozostałe koszty operacyjne, w tym: | |||||
1. | strata ze zbycia niefinansowych aktywów trwałych | |||||
2. | aktualizacja wartości aktywów niefinansowych | |||||
3. | inne koszty operacyjne | |||||
VI. | zysk/strata z działalności operacyjnej | |||||
VII. | przychody finansowe | |||||
VIII. | koszty finansowe | |||||
IX. | zysk/strata z działalności gospodarczej | |||||
X. | zysk/strata na zdarzeniach nadzwyczajnych | |||||
XI. | zysk/strata brutto | |||||
XII. | zysk/strata netto |
w tys. PLN | |||||
L.p. | Wybrane jednostkowe dane finansowe | Wykonanie na koniec roku poprzedniego | Plan rok bieżący | Wykonanie na koniec ......... roku poprzedniego | Wykonanie na koniec roku ...... bieżącego |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
I. | aktywa trwałe, w tym: | ||||
1. | wartości niematerialne i prawne | ||||
2. | rzeczowe aktywa trwałe | ||||
3. | należności długoterminowe | ||||
4. | inwestycje długoterminowe | ||||
II. | aktywa obrotowe, w tym: | ||||
1. | zapasy | ||||
2. | należności krótkoterminowe | ||||
3. | inwestycje krótkoterminowe | ||||
III. | aktywa razem | ||||
IV. | Fundusz własny, w tym: | ||||
1. | fundusz statutowy | ||||
2. | fundusz rezerwowy | ||||
3. | fundusz badań własnych | ||||
4. | .................................. | ||||
5. | zysk/strata z lat ubiegłych | ||||
V. | inwestycje krótkoterminowe | ||||
VI. | zobowiązania długoterminowe | ||||
VII. | zobowiązania krótkoterminowe |
w tys. PLN | |||||||
L.p. | Wybrane jednostkowe dane finansowe | Wykonanie za rok poprzedni | Plan rok bieżący | Wykonanie za ................... roku poprzedniego | Wykonanie za ................... roku bieżącego | Wykonanie1 za ................... roku poprzedniego (narastająco) | Wykonanie1 za ................... roku bieżącego (narastająco) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
I. | stan środków pieniężnych na początek okresu | ||||||
II. | zmiana stanu środków pieniężnych, w tym: | ||||||
1. | przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej | ||||||
2. | przepływy środków pieniężnych z działalności inwestycyjnej | ||||||
3. | przepływy środków pieniężnych z działalności finansowej | ||||||
III. | stan środków pieniężnych na koniec okresu |
Podstawowe wskaźniki finansowe
L.p. | Wskaźniki | Wykonanie na koniec roku poprzedniego | Plan rok bieżący | Wykonanie na koniec ....... roku poprzedniego | Wykonanie na koniec ........ roku bieżącego |
1. | rentowności sprzedaży netto (w %) | ||||
2. | rentowności majątku (ROA) (w %) | ||||
3. | rentowności kapitału własnego (ROE) (w %) | ||||
4. | ogólnego zadłużenia (w %) | ||||
5. | zadłużenia kapitału własnego | ||||
6. | bieżącej płynności finansowej | ||||
7. | szybkiej płynności finansowej | ||||
8. | cyklu zobowiązań (w dniach) |
wskaźnik rentowności sprzedaży netto = (wynik finansowy netto /przychody netto ze sprzedaży) x 100%
wskaźnik rentowności majątku (ROA) = (wynik finansowy netto/aktywa ogółem) x 100%
wskaźnik rentowności kapitału własnego (ROE) = (wynik finansowy netto/kapitał własny) x 100%
wskaźnik ogólnego zadłużenia = (zobowiązania ogółem/aktywa ogółem) x 100%
wskaźnik zadłużenia kapitału własnego = zobowiązania ogółem/kapitał własny
wskaźnik bieżącej płynności finansowej = aktywa obrotowe/zobowiązania krótkoterminowe
wskaźnik szybkiej płynności finansowej = (aktywa obrotowe - zapasy)/zobowiązania krótkoterminowe
wskaźnik cyklu zobowiązań = (średni stan zobowiązań/przychody netto ze sprzedaży) x 365 dni
Zatrudnienie
Stan zatrudnienia na koniec IV kwartału roku poprzedniego (w osobach) | Plan zatrudnienia rok bieżący (w osobach) | Plan zatrudnienia rok bieżący (w etatach) | Przeciętne zatrudnienie na koniec ........................ (w etatach) | Stan zatrudnienia na koniec ........................ (w osobach) | Przeciętne zatrudnienie pracowników naukowych na koniec ............... (w etatach) | Stan zatrudnienia pracowników naukowych na koniec .............. (w osobach) |
Informacje na temat podjętych i zamierzonych działań mających na celu utrzymanie kondycji finansowej Instytutu
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
............................................................................................................. .
W przypadku wystąpienia straty netto, utraty zdolności kredytowej lub braku płynności finansowej należy podać przyczyny oraz krótki opis działań mających na celu poprawę kondycji Instytutu
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
............................................................................................................. .
Informacja o przeprowadzonych w Instytucie kontrolach (przedmiot kontroli i ich wyniki, skala błędów i nieprawidłowości stwierdzonych podczas kontroli i ich wpływ na działalność Instytutu, działania podjęte przez Instytut w celu wyeliminowania błędów i nieprawidłowości stwierdzonych podczas kontroli)
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
............................................................................................................. .
Istotne zdarzenia wpływające na działalność Instytutu
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
............................................................................................................. .
Uwaga:
Wszelkie odchylenia danych od ich planów mające wpływ na wyniki finansowe należy wyjaśnić.
1 Kolumny są wypełniane w przypadku, gdy składane są sprawozdania kwartalne