Zasady opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych.
Dz.Urz.MON.2014.105
Akt utracił mocDECYZJA Nr 103/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 31 marca 2014 r.
w sprawie zasad opracowywania i realizacji centralnych planów rzeczowych
Na podstawie art. 2 pkt 10 i art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o urzędzie Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. z 2013 r. poz. 189 i 852) oraz § 1 pkt 8 lit. a-c i § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426) ustala się, co następuje:
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział 2
Sporządzanie centralnych planów rzeczowych
Sporządzanie centralnych planów rzeczowych
- sporządzone według stanu na ostatni dzień poprzedniego miesiąca.
Rozdział 3
Zasady realizacji centralnych planów rzeczowych, w tym sposób dokonywania w nich korekt
Zasady realizacji centralnych planów rzeczowych, w tym sposób dokonywania w nich korekt
Rozdział 4
Rezerwa zadaniowa
Rezerwa zadaniowa
Rozdział 5
Okresowe oceny realizacji centralnych planów rzeczowych
Okresowe oceny realizacji centralnych planów rzeczowych
- według wzorów określonych w załącznikach nr 13-16;
Rozdział 6
Szczegółowe ustalenia w zakresie opracowywania i realizacji Planu modernizacji technicznej
Szczegółowe ustalenia w zakresie opracowywania i realizacji Planu modernizacji technicznej
Rozdział 7
Szczegółowe ustalenia w zakresie opracowywania i realizacji Planu zakupu środków materiałowych
Szczegółowe ustalenia w zakresie opracowywania i realizacji Planu zakupu środków materiałowych
Rozdział 8
Szczegółowe ustalenia w zakresie opracowywania i realizacji Planu inwestycji budowlanych
Szczegółowe ustalenia w zakresie opracowywania i realizacji Planu inwestycji budowlanych
- finansowanych w całości lub w części z budżetu resortu obrony narodowej, lub innego źródła znajdującego się w dyspozycji Ministra i odnoszących się do nieruchomości będących w trwałym zarządzie jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej, bądź wykorzystywanych przez te jednostki na podstawie innego tytułu prawnego.
- z zastrzeżeniem ust. 21.
- z zastrzeżeniem § 14 ust. 12 i 14.
Rozdział 9
Szczegółowe ustalenia w zakresie opracowywania i realizacji planu inwestycji NSIP
Szczegółowe ustalenia w zakresie opracowywania i realizacji planu inwestycji NSIP
- z zastrzeżeniem § 14 ust. 12 i 14.
Rozdział 10
Przepisy przejściowe, dostosowujące i końcowe
Przepisy przejściowe, dostosowujące i końcowe
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
PLAN MODERNIZACJI TECHNICZNEJ
SZCZEGÓŁOWE ZESTAWIENIE ZADAŃ RZECZOWYCH
W OBSZARZE MODERNIZACJI TECHNICZNEJ w latach ......................
FINANSOWANYCH Z .........................
PLAN MODERNIZACJI TECHNICZNEJ
SZCZEGÓŁOWE ZESTAWIENIE ZADAŃ RZECZOWYCH
W OBSZARZE MODERNIZACJI TECHNICZNEJ w latach ......................
FINANSOWANYCH Z .........................
ZAŁĄCZNIK Nr 9
KOREKTA nr___/___/____(WNIOSEK O DOKONANIE KOREKTY)
PLANU MODERNIZACJI TECHNICZNEJ
w zakresie dysponenta -_________________________________
KOREKTA nr___/___/____(WNIOSEK O DOKONANIE KOREKTY)
PLANU MODERNIZACJI TECHNICZNEJ
w zakresie dysponenta -_________________________________
ZAŁĄCZNIK Nr 10
KOREKTA nr ___/___/____(WNIOSEK O DOKONANIE KOREKTY) ***
PLANU ZAKUPU ŚRODKÓW MATERIAŁOWYCH W .......................... R.
KOREKTA nr ___/___/____(WNIOSEK O DOKONANIE KOREKTY) ***
PLANU ZAKUPU ŚRODKÓW MATERIAŁOWYCH W .......................... R.
ZAŁĄCZNIK Nr 11
KOREKTA nr......(WNIOSEK O DOKONANIE KOREKTY) W PLANIE INWESTYCJI BUDOWLANYCH na ........ rok
KOREKTA nr......(WNIOSEK O DOKONANIE KOREKTY) W PLANIE INWESTYCJI BUDOWLANYCH na ........ rok
ZAŁĄCZNIK Nr 12
KOREKTA nr ........ (WNIOSEK O DOKONANIE KOREKTY) W PLANIE INWESTYCJI NSIP NA .... ROK
KOREKTA nr ........ (WNIOSEK O DOKONANIE KOREKTY) W PLANIE INWESTYCJI NSIP NA .... ROK
ZAŁĄCZNIK Nr 13
INFORMACJA Z REALIZACJI PLANU MODERNIZACJI TECHNICZNEJ W ... ROKU WG STANU NA ... PRZEZ ... /*
INFORMACJA Z REALIZACJI PLANU MODERNIZACJI TECHNICZNEJ W ... ROKU WG STANU NA ... PRZEZ ... /*
ZAŁĄCZNIK Nr 14
INFORMACJA Z REALIZACJI PLANU ZAKUPU ŚRODKÓW MATERIAŁOWYCH W ............................. ROKU
PRZEZ ..........................
INFORMACJA Z REALIZACJI PLANU ZAKUPU ŚRODKÓW MATERIAŁOWYCH W ............................. ROKU
PRZEZ ..........................
ZAŁĄCZNIK Nr 15
WZÓR CZĘŚCI TABELARYCZNEJ INFORMACJI PRZESYŁANEJ DO ZPRF-J8 PRZEZ JEDNOSTKI SPRAWUJĄCE NADZÓR NAD INWESTORAMI W ZAKRESIE REALIZACJI PLANU INWESTYCJI BUDOWLANYCH
WZÓR CZĘŚCI TABELARYCZNEJ INFORMACJI PRZESYŁANEJ DO ZPRF-J8 PRZEZ JEDNOSTKI SPRAWUJĄCE NADZÓR NAD INWESTORAMI W ZAKRESIE REALIZACJI PLANU INWESTYCJI BUDOWLANYCH
ZAŁĄCZNIK Nr 18
WYKAZ ZADAŃ /ZAMIERZEŃ
w stosunku do których nie wszczęto postępowań o udzielenie zamówienia w terminach określonych w "Harmonogramie realizacji planu" wraz z propozycją realokacji środków na finansowanie lub dofinansowanie innych zadań rzeczowych wg stanu na dzień .................
WYKAZ ZADAŃ /ZAMIERZEŃ
w stosunku do których nie wszczęto postępowań o udzielenie zamówienia w terminach określonych w "Harmonogramie realizacji planu" wraz z propozycją realokacji środków na finansowanie lub dofinansowanie innych zadań rzeczowych wg stanu na dzień .................
ZAŁĄCZNIK Nr 19
INFORMACJA SYNTETYCZNA z realizacji
..........................................................................................
INFORMACJA SYNTETYCZNA z realizacji
..........................................................................................
ZAŁĄCZNIK Nr 20
INFORMACJA SYNTETYCZNA z realizacji
planów inwestycji budowlanych narodowych i NSIP
INFORMACJA SYNTETYCZNA z realizacji
planów inwestycji budowlanych narodowych i NSIP
ZAŁĄCZNIK Nr 21
WYKAZ
zasadniczych zrealizowanych zadań wg stanu na dzień ...........................
WYKAZ
zasadniczych zrealizowanych zadań wg stanu na dzień ...........................
ZAŁĄCZNIK Nr 22
WYKAZ
zasadniczych zrealizowanych zadań wg stanu na dzień ...........................
WYKAZ
zasadniczych zrealizowanych zadań wg stanu na dzień ...........................
ZAŁĄCZNIK Nr 23
WYKAZ
zasadniczych zrealizowanych zadań wg stanu na dzień ...........................
WYKAZ
zasadniczych zrealizowanych zadań wg stanu na dzień ...........................
ZAŁĄCZNIK Nr 24
WYKAZ
zasadniczych zrealizowanych zadań wg stanu na dzień ...........................
WYKAZ
zasadniczych zrealizowanych zadań wg stanu na dzień ...........................
ZAŁĄCZNIK Nr 25
WZÓR WYMAGAŃ DLA ZADANIA INWESTYCYJNEGO
WZÓR WYMAGAŃ DLA ZADANIA INWESTYCYJNEGO
"ZATWIERDZAM"
...................................................................................................
(stanowisko, stopień, imię i nazwisko, pieczęć, podpis, data)
MINIMALNE WOJSKOWE WYMAGANIA ORGANIZACYJNO - UŻYTKOWE1) DLA ZADANIA INWESTYCYJNEGO
.......................................................................................................................................................
(proponowana nazwa zadania)
1. Lokalizacja, nazwa użytkownika (użytkowników):
.......................................................................................................................................................
2. Podstawa opracowania:
.......................................................................................................................................................
(plan wieloletni, projekt planu rocznego, dokumenty ustalające potrzeby sprzętu wojskowego decyzje lub polecenia przełożonych, zalecenia wynikające z przeglądów i kontroli)
3. Perspektywiczność garnizonu wojskowego:
.......................................................................................................................................................
Przedkładam do zatwierdzenia:
...................................................................................................
(stanowisko, stopień, imię i nazwisko, podpis, pieczęć, data)
1) "Minimalne wojskowe wymagania organizacyjno - użytkowe" albo "Wymagania organizacyjno - użytkowe" dla zadania o wymaganiach innych niż wojskowe.
(STRONY DALSZE)
Wyspecyfikowane dane niezbędne do realizacji zadania oraz funkcjonowania przyszłego efektu, w tym dla udzielenia zamówienia, dotyczące:
1) zakresów rzeczowych np.: określenie funkcji i ilości obiektów, przeznaczenie każdego obiektu z podstawowymi informacjami charakteryzującymi obiekt (tj. typ i klasa strzelnicy, ilość stanowisk strzeleckich, magazynowych, warsztatowych, ilość zakwaterowanych, żywionych, stanowisk pracy, pojemność szkoleniowa obiektu, przepustowość, itp.);
2) istotnych wymogów technologicznych - w przypadku zastosowania technologii innych niż standardowe (np.: opis stosowanych technologii w projektowanym obiekcie wynikających z gwarancji producenta lub instrukcji obsługi w przypadku dostosowania obiektu do istniejącego sprzętu, wskazówki na temat wpływu stosowanych technologii na otoczenie, warunki BHP mające wpływ na wykorzystanie pomieszczeń, itp.);
3) istotnych wymogów eksploatacyjnych - w przypadku zastosowania technologii innych niż standardowe (np.: opis procedur eksploatacyjnych, wykaz planowanego sprzętu i urządzeń do zamontowania w projektowanym obiekcie wraz z indywidualnymi wymogami dla tych urządzeń (wilgotność, temperatura), itp.);
4) wymogów funkcjonalno - przestrzennych - w przypadku zastosowania technologii innych niż standardowe (np.: wskazanie ponadnormatywnych ciągów komunikacyjnych, nienormatywnych otworów drzwiowych, wskazanie ewentualnych kolizji z obiektami sąsiednimi, opis niezbędnych stref ochronnych (ograniczenia w ich użytkowaniu), opis komunikacji z projektowanym obiektem, itp.);
5) zabezpieczenia fizycznego i technicznego obiektu np.: opis sposobu ochrony projektowanego obiektu, potrzeby niezbędnych instalacji technicznych środków wspomagających ochronę fizyczną obiektów, itp.;
6) ochrony informacji niejawnych - informacja o systemie przetwarzania informacji niejawnych w obiekcie;
7) inne informacje niezbędne do określenia zakresu rzeczowego, istotne z punktu widzenia użytkownika.
4. Uzgodnienia obligatoryjne.
5. Komórki lub jednostki organizacyjne właściwe do uzgadniania rozwiązań projektowych i dokumentacji technicznej w imieniu zatwierdzającego "Minimalne wojskowe wymagania...".
6. "Minimalne wojskowe wymagania organizacyjno - użytkowe" sporządził zespół w składzie: (stanowiska, stopnie, imiona i nazwiska, podpisy, dane kontaktowe).
ZAŁĄCZNIK Nr 26
WZÓR WYMAGAŃ
DLA ZADANIA Z ZAKRESU INFRASTRUKTURY INFORMATYKI I TELEKOMUNIKACJI
WZÓR WYMAGAŃ
DLA ZADANIA Z ZAKRESU INFRASTRUKTURY INFORMATYKI I TELEKOMUNIKACJI
"ZATWIERDZAM"
...................................................................................................
(stanowisko, stopień, imię i nazwisko, pieczęć, podpis, data)
MINIMALNE WOJSKOWE WYMAGANIA ORGANIZACYJNO - UŻYTKOWE1) DLA ZADANIA INWESTYCYJNEGO
.......................................................................................................................................................
(oznaczenie cyfrowe wraz z zalegendowaną nazwą zadania)
7. Lokalizacja, nazwa użytkownika (użytkowników):
.......................................................................................................................................................
8. Podstawa opracowania:
.......................................................................................................................................................
(plan wieloletni, projekt planu rocznego, dokumenty ustalające potrzeby sprzętu wojskowego, decyzje lub polecenia przełożonych, zalecenia wynikające z przeglądów i kontroli)
9. Perspektywiczność garnizonu wojskowego:
.......................................................................................................................................................
Przedkładam do zatwierdzenia:
...................................................................................................
(stanowisko, stopień, imię i nazwisko, podpis, pieczęć, data)
Wyspecyfikowane dane dla zadań infrastruktury informatyki i telekomunikacji:
1) w zakresie budowy pól antenowych:
a) miejsce lokalizacji pola i jego przeznaczenie (odbiorcze, nadawcze, nadawczo -odbiorcze),
b) rodzaje konstrukcji wsporczych (wieże, maszty) i ich wysokość, typy anten,
c) wyposażenie dodatkowe (np.: komutatory anten odbiorczych, tablice komutacyjne, pulpity operatorów, itp.),
d) rozmieszczenie stanowisk operatorów ze wskazaniem ich ilości i lokalizacji,
e) w przypadku budowy pól nadawczych lub nadawczo-odbiorczych wyszczególnić środki radiowe emitujące energię elektromagnetyczną z podaniem zakresu częstotliwości pracy oraz mocy;
2) w zakresie zadań teleinformatycznych wewnątrzobiektowych:
a) zasadnicze wymagania dla systemu okablowania (określenie klasy systemu okablowania, rodzaju medium transmisyjnego (światłowód lub kabel teleinformatyczny)),
b) konfiguracja punktów abonenckich (ilość i rodzaj złączy (np. RJ45, SC, MTRJ), przypadająca na pojedynczy punkt abonencki, w przypadku budowy sieci dedykowanego zasilania podać również ilość gniazd zasilających),
c) ilość planowanych punktów abonenckich dla każdej kondygnacji budynku,
d) lokalizacja głównego przyłącza energetycznego budynku z podaniem zapasu mocy - w przypadku budowy sieci zasilania dedykowanego,
e) proponowana lokalizacja punktów dystrybucyjnych PD,
f) w przypadku konieczności budowy połączeń między budynkami należy określić:
- sposób ich połączenia (w kanalizacji teletechnicznej: istniejącej, koniecznej do rozbudowy lub do wybudowania; kablem ziemnym),
- podać rodzaj medium transmisyjnego (kabel miedziany lub światłowód) oraz jego minimalną pojemność (ilość par lub włókien) i miejsca zakończeń;
3) w zakresie zadań inwestycyjnych związanych z budową sieci rozdzielczej i magistralnej:
a) szkic trasowy przebiegów kanalizacji i kabli ziemnych,
b) planowane miejsca rozszyć i rodzaj zakończeń linii kablowych,
c) pojemność planowanych do budowy kabli (ilość par lub włókien),
d) odległości i długości kanalizacji, kabli (do budowy, rozbudowy, remontu),
e) rodzaje przeszkód terenowych powodujących konieczność wykonania przewiertów, przepustów itp. (możliwości wykorzystania istniejących) wraz z podaniem przybliżonej długości przeszkody;
4) w zakresie zadań dotyczących przygotowania węzłów łączności do montażu central i innych urządzeń stacyjnych:
a) wykaz kabli do przełączenia (typy i profile),
b) miejsce lokalizacji nowej przełącznicy,
c) miejsce lokalizacji nowej centrali,
d) typy urządzeń koniecznych do przeniesienia w związku z budową nowej przełącznicy (rodzaje zakończeń i długości kabli stacyjnych - możliwość wykorzystania istniejących),
e) opis prowadzenia tras kabli stacyjnych (pomiędzy urządzeniami łączności, a PG) i kabli zakończeniowych (pomiędzy kablownią, a przełącznicą) ze wskazaniem możliwości wykorzystania istniejących koryt i drabinek kablowych, przepustów między pomieszczeniami itp.),
f) opis pomieszczenia kablowni (komory kablowej) ze wskazaniem konieczności modernizacji konstrukcji wsporczych dla kabli,
g) miejsce lokalizacji uziemienia teletechnicznego,
h) miejsce lokalizacji tablicy energetycznej;
5) w zakresie budowy sieci teleinformatycznych przeznaczonych do przetwarzania informacji niejawnych, dotyczących:
a) sieci logicznej:
- zasadnicze wymagania dla systemu okablowania (określenie klasy systemu okablowania, rodzaju medium transmisyjnego (światłowód lub kabel teleinformatyczny)),
- konfiguracja punktów abonenckich (ilość i rodzaj złączy (np. RJ45, SC, MTRJ) przypadająca na pojedynczy punkt abonencki, w przypadku budowy sieci dedykowanego zasilania podać również ilość gniazd zasilających),
- lokalizacja punktów abonenckich w obiekcie z uwzględnieniem rozmieszczenia na kondygnacjach i w pomieszczeniach (ze wskazaniem klasy terminali przewidywanych do zainstalowania - zgodnie z BTPO - 701B),
- lokalizacja punktów dystrybucyjnych (PD) z określeniem planowanego miejsca posadowienia - kabina ekranująca (szafa komercyjna) lub wydzielone pomieszczenie (szafa typu "TEMPEST"),
- rozmieszczenia stref bezpieczeństwa w budynku,
- w przypadku konieczności budowy połączeń między budynkami należy określić sposób ich połączenia (kanalizacja teletechniczna z rury stalowej, rodzaj oraz profil kabla, miejsca i rodzaj zakończeń linii kablowej),
b) wydzielonej dedykowanej sieci energetycznej:
- lokalizacja stacji transformatorowej obiektu (kompleksu) z podaniem poboru mocy,
- lokalizacja przyłączy energetycznych GPE, PE w obiekcie ze szczególnym uwzględnieniem wskazania faz zasilających radiowe urządzenia nadawcze,
- podanie informacji na temat możliwości wykorzystania posiadanych urządzeń typu UPS, agregatów prądotwórczych z określeniem rezerwy mocy,
- wskazanie miejsca lokalizacji ewentualnych filtrów na zasilanie,
- sposób prowadzenia linii zasilających stanowiska komputerowe (np. wspólne koryto PCV dla sieci energetycznej i logicznej),
- lokalizacje tablic energetycznych kondygnacyjnych (w przypadku wykorzystania istniejących tablic - opis zajętości pól),
c) ochrony obiektów:
- opis istniejących technicznych środków wspomagających ochronę fizyczną obiektów ze wskazaniem możliwości ich wykorzystania, względnie rozbudowy,
- krótki opis stanu przygotowania wydzielonych pomieszczeń pod względem ochrony technicznej,
d) ochrony informacji niejawnych:
- określenie rodzajów i granic stref ochronnych wykonane w formie szkicu dla obiektu, budynku,
- szczególne wymagania bezpieczeństwa zawierające informacje niezbędne na etapie sporządzania projektu oraz jego realizacji, zaakceptowane (w przypadku systemów do przetwarzania informacji stanowiących tajemnicę służbową) bądź zatwierdzone (w przypadku systemów do przetwarzania informacji stanowiących tajemnicę państwową) przez SKW,
- klauzula obiektu (klauzule map geodezyjnych w przypadku konieczności budowy połączeń między budynkami oraz klauzule ewentualnych podkładów budowlanych dla budynków),
- wymagania z zakresu ochrony informacji niejawnych w stosunku do podmiotów gospodarczych potencjalnie realizujących zamierzenie na etapie projektowania i wykonawstwa (poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego),
- klauzule dla wytworzonej dokumentacji wykonawczej i powykonawczej,
- przedstawienie wyników pomiarów PZM dla miejsc przewidywanych do instalacji punktów abonenckich PA i punktów dystrybucyjnych PD.
10. Inne informacje niezbędne do określenia zakresu rzeczowego, istotne z punktu widzenia użytkownika.
11. Uzgodnienia fakultatywne, uznane przez zespół sporządzający "Minimalne wojskowe wymagania..." za niezbędne (np. z szefami specjalistycznych pionów i służb, itp.).
12. Uzgodnienia obligatoryjne.
13. Komórki lub jednostki organizacyjne właściwe do uzgadniania rozwiązań projektowych i dokumentacji technicznej w imieniu zatwierdzającego "Minimalne wojskowe wymagania...".
14. "Minimalne wojskowe wymagania organizacyjno - użytkowe" sporządził zespół w składzie: (stanowiska, stopnie, imiona i nazwiska, podpisy, dane kontaktowe).
ZAŁĄCZNIK Nr 27
ZASADY NADAWANIA NUMERÓW IDENTYFIKACYJNYCH I NAZW ZAMIERZENIOM INWESTYCYJNYM.
ZASADY NADAWANIA NUMERÓW IDENTYFIKACYJNYCH I NAZW ZAMIERZENIOM INWESTYCYJNYM.
2. Jednemu zamierzeniu może być przyporządkowany tylko jeden numer identyfikacyjny, który obejmuje wszystkie etapy procesu inwestycyjnego.
3. Numer identyfikacyjny zamierzenia składa się z pięciu cyfr, z których dwie pierwsze są inwestorowi przydzielone. Pozostałe trzy cyfry są ustalane przez inwestora.
4. Zamierzeniom realizowanym przez poszczególnych inwestorów przydziela się następujące cyfry początkowe:
1) Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Bydgoszczy: 11, 18, 19;
2) Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Gdyni: 12, 13, 17;
3) Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Krakowie: 42, 44, 46;
4) Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Lublinie: 43, 45, 47;
5) Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Olsztynie: 34, 35, 36;
6) Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Szczecinie: 14, 15, 16;
7) Stołeczny Zarząd Infrastruktury w Warszawie: 00, 01, 02;
8) Rejonowy Zarząd Infrastruktury we Wrocławiu: 21, 22, 23;
9) Rejonowy Zarząd Infrastruktury w Zielonej Górze: 24, 25, 26;
10) Wojskowy Zarząd Infrastruktury w Poznaniu: 51, 55, 57;
11) 17 Terenowy Oddział Lotniskowy w Gdańsku: 52, 54, 56;
12) 12 Terenowy Oddział Lotniskowy w Warszawie: 53, 58, 59;
13) Resortowe Centrum Zarządzania Sieciami i Usługami Teleinformatycznymi: 60,61,62;
14) Departament Administracyjny: 80,81,82.
5. Numery dla zadań realizowanych przez organy inne, niż wymienione w pkt 4, nadawane są przez Zarząd Planowania Rzeczowo-Finansowego - J8 Sztabu Generalnego Wojska Polskiego. Zamierzeniom przydziela się następujące cyfry początkowe: 90, 91, 92.
6. Nazwa zamierzenia, po numerze identyfikacyjnym, powinna zawierać:
1) nazwę garnizonu;
2) jawną nazwę użytkownika (np. 1 BPanc, WOFiTM, KPW, 22 WSzU-R, itp.). W przypadkach uzasadnionych względami zachowania tajemnicy, nie podawać nazwy użytkownika;
3) nr kompleksu wojskowego, w którym zlokalizowane jest zamierzenie;
4) opis zamierzenia, charakteryzujący w możliwie krótki sposób rodzaj i zakres robót.
7. Nazwa zamierzeń w kompleksach (obiektach) niejawnych może być zalegendowana.
ZAŁĄCZNIK Nr 28
ELEMENTY SKŁADOWE PROTOKOŁU KOMISJI OCENY PROJEKTÓW INWESTYCYJNYCH (KOPI).
ELEMENTY SKŁADOWE PROTOKOŁU KOMISJI OCENY PROJEKTÓW INWESTYCYJNYCH (KOPI).
2. Nr protokółu KOPI, data posiedzenia.
3. Skład komisji - przewodniczący i członkowie; w KOPI uczestniczą przedstawiciele (w tym reprezentanci pionu ekonomiczno-finansowego):
1) inwestora;
2) organu zatwierdzającego program inwestycji
3) użytkownika;
4) jednostki nadrzędnej użytkownika;
5) autorskiej jednostki projektowania;
6) zaproszeni specjaliści;
7) autorzy koreferatów;
8) przedstawiciele WOMP stosownie do postanowień decyzji.
4. Opiniujący opracowanie projektowo-kosztorysowe - stanowisko, tytuł zawodowy, imię i nazwisko.
5. Ustalenia formalne:
1) podstawa opracowania dokumentacji technicznej; określić, kto opracował i zatwierdził program inwestycji;
2) tryb zlecenia dokumentacji;
3) części składowe (zawartość) dokumentacji;
4) kompletność dokumentacji.
6. Ocena merytoryczna:
1) zgodność opracowanej dokumentacji z programem inwestycji oraz złożonym zamówieniem - wskazać na różnice;
2) zgodność rozwiązań projektowych z normami, normatywami i wytycznymi;
3) ocena zaprojektowanych rozwiązań - funkcjonalnych, konstrukcyjnych, materiałowych;
4) ogólna ocena projektu - czy nadaje się do akceptacji i skierowania do fazy realizacji, czy wymaga uzupełnienia. Jeżeli projekt kwalifikuje się do akceptacji, w protokóle należy dokonać takiego zapisu;
5) ocena zestawienia kosztów (w tym wskaźników kosztów jednostkowych) w aspekcie kryteriów decydujących o zakwalifikowaniu zestawienia kosztów zadania (ZKZ) do zatwierdzenia z podaniem charakterystycznych wskaźników;
6) weryfikacja kwalifikacji zamierzenia do kategorii inwestycji.
7. Wnioski końcowe, w tym:
1) orzeczenie o poprawności dokumentacji i przekazaniu jej do akceptacji inwestorowi oraz zestawienia kosztów zadania właściwej komórce (jednostce) organizacyjnej, lub
2) orzeczenie o stwierdzonych uchybieniach w opracowanej dokumentacji uniemożliwiających akceptację projektu budowlanego i zestawienia kosztów zadania ze wskazaniem terminów usunięcia wad i niedociągnięć w dokumentacji;
3) przyjęcie i ocena koreferatów;
4) ostateczna kwalifikacja zamierzenia.
8. Podpisy członków posiedzenia KOPI pod protokołem
9. Załączona lista obecności.