Zasady korzystania z pojazdów służbowych Centralnego Biura Antykorupcyjnego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2009.1.15

Akt utracił moc
Wersja od: 2 sierpnia 2011 r.

DECYZJA Nr 50/09
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 9 czerwca 2009 r.
w sprawie zasad korzystania z pojazdów służbowych Centralnego Biura Antykorupcyjnego

.................................................
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Zmiany nin. decyzji, wprowadzone przez § 1 decyzji nr 81/09 z dnia 12 października 2009 r. (Dz.Urz.CBA.10.1.26) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 października 2009 r., nie zostały naniesione na tekst, gdyż data wejścia w życie tych zmian jest późniejsza od daty utraty mocy przez nin. decyzję.

Zmiany nin. decyzji, wprowadzone przez § 1 decyzji nr 101/09 z dnia 12 listopada 2009 r. (Dz.Urz.CBA.10.1.30) zmieniającej nin. decyzję z dniem 12 listopada 2009 r., nie zostały naniesione na tekst, gdyż data wejścia w życie tych zmian jest późniejsza od daty utraty mocy przez nin. decyzję.

Zmiany nin. decyzji, wprowadzone przez § 1 decyzji nr 112/09 z dnia 29 grudnia 2009 r. (Dz.Urz.CBA.10.1.31) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 stycznia 2010 r., nie zostały naniesione na tekst, gdyż data wejścia w życie tych zmian jest późniejsza od daty utraty mocy przez nin. decyzję.

.Zmiany nin. decyzji, wprowadzone przez § 27 decyzji nr 201/10 z dnia 22 października 2010 r. - Przepisy zmieniające decyzje Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz.Urz.CBA.10.2.87) z dniem 26 października 2010 r., nie zostały naniesione na tekst, gdyż data wejścia w życie tych zmian jest późniejsza od daty utraty mocy przez nin. decyzję.

Zmiany nin. decyzji, wprowadzone przez § 1 decyzji nr 4/11 z dnia 14 stycznia 2011 r. (Dz.Urz.CBA.11.1.25) zmieniającej nin. decyzję z dniem 14 stycznia 2011 r., nie zostały naniesione na tekst, gdyż data wejścia w życie tych zmian jest późniejsza od daty utraty mocy przez nin. decyzję.

Zmiany nin. decyzji, wprowadzone przez § 1 decyzji nr 112/11 z dnia 30 marca 2011 r. (Dz.Urz.CBA.11.1.37) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 marca 2011 r., nie zostały naniesione na tekst, gdyż data wejścia w życie tych zmian jest późniejsza od daty utraty mocy przez nin. decyzję.

Zmiany nin. decyzji, wprowadzone przez § 1 decyzji nr 221/11 z dnia 2 sierpnia 2011 r. (Dz.Urz.CBA.11.1.52) zmieniającej nin. decyzję z dniem 2 sierpnia 2011 r., nie zostały naniesione na tekst, gdyż data wejścia w życie tych zmian jest późniejsza od daty utraty mocy przez nin. decyzję.

................................................

Na podstawie § 1 statutu Centralnego Biura Antykorupcyjnego, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 32 Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie nadania statutu Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu (M. P. Nr 21, poz. 244), postanawia się, co następuje:

§  1.
Decyzja określa zasady korzystania z pojazdów służbowych Centralnego Biura Antykorupcyjnego, a także wzory dokumentów obowiązujących przy korzystaniu z tych pojazdów.
§  2.
Użyte w decyzji pojęcia oznaczają:
1)
CBA - Centralne Biuro Antykorupcyjne;
2)
funkcjonariusz - funkcjonariusza i pracownika CBA;
3)
osoba odpowiedzialna - funkcjonariusza, któremu powierzono pojazd służbowy na podstawie protokołu przekazania;
4)
osoba korzystająca - funkcjonariusza kierującego pojazdem służbowym;
5)
przejazdy prywatne - przejazdy odbywające się poza godzinami służby lub pracy - z wyłączeniem przejazdów do i z pracy, w przypadku funkcjonariuszy, którzy zawarli umowę o korzystanie z pojazdów służbowych do przejazdów prywatnych;
6)
serwisowanie pojazdu służbowego - przeglądy techniczne wymagane w gwarancji producenta, pogwarancyjne przeglądy techniczne oraz naprawy pojazdów służbowych, w tym w ramach gwarancji producenta i powypadkowe;
7)
jednostka organizacyjna - jednostkę organizacyjną, o której mowa w § 3 ust. 1 statutu Centralnego Biura Antykorupcyjnego, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 32 Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2007 r. w sprawie nadania statutu Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu, oraz delegaturę Zarządu Operacji Regionalnych CBA;
8)
SMF - System Monitoringu Floty GPS.
§  3.
1.
Korzystanie z pojazdów służbowych może odbywać się w związku z wykonywaniem czynności służbowych, z zastrzeżeniem § 17.
2.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach kierownik jednostki organizacyjnej lub funkcjonariusz przez niego upoważniony, może zezwolić na korzystanie z pojazdu służbowego w trakcie pełnionego dyżuru domowego.
3.
Za racjonalne wykorzystywanie pojazdów służbowych oraz przestrzeganie zasad określonych w niniejszej decyzji odpowiadają kierownicy jednostek organizacyjnych.
4.
W pojazdach służbowych, w tym w ich wyposażeniu, nie wolno dokonywać żadnych poprawek lub zmian bez zgody Departamentu Logistyki CBA, zwanego dalej "DL".
§  4.
Korzystanie z pojazdów służbowych odbywa się z zachowaniem należytej staranności, w sposób wskazany przez producenta pojazdu.
§  5.
1.
Przekazanie pojazdu służbowego odbywa się na podstawie protokołu przekazania podpisanego przez kierownika jednostki organizacyjnej i osobę odpowiedzialną.
2.
Wzór protokołu, o którym mowa w ust. 1, stanowi załącznik nr 1 do decyzji.
3.
Protokół przekazania sporządza się w trzech egzemplarzach, po jednym dla przekazującego, przejmującego i DL.
4.
DL niezwłocznie informuje Samodzielny Wydział Inspekcji CBA, zwany dalej "SWI", o przekazaniu pojazdu służbowego wraz z informacją o osobie odpowiedzialnej.
5.
Przepisy ust. 1-4 stosuje się odpowiednio do zmiany osoby odpowiedzialnej.
§  6.
1.
Osoba odpowiedzialna może udostępnić pojazd służbowy do dalszego korzystania osobie korzystającej.
2.
Osoba korzystająca, nie będąca osobą odpowiedzialną, może udostępnić pojazd służbowy innemu funkcjonariuszowi, wyłącznie:
1)
gdy wymaga tego interes służby;
2)
gdy jest to konieczne dla zapewnienia sprawnego wykonywania obowiązków służbowych;
3)
na polecenie bezpośredniego przełożonego.
§  7.
1.
SWI wyposaża osobę korzystającą w osobisty elektroniczny identyfikator w postaci pastylki typu Dallas, zwany dalej "identyfikatorem".
2.
Osoba korzystająca, w przypadku o którym mowa w § 17 ust. 1, otrzymuje osobny identyfikator do przejazdów prywatnych.
3.
Osoba korzystająca nie może udostępnić swojego identyfikatora innym funkcjonariuszom lub osobom trzecim.
§  8.
1.
Osoba korzystająca z pojazdu służbowego wyposażonego w SMF jest obowiązana do wypełniania karty eksploatacyjnej, której wzór stanowi załącznik nr 2 do decyzji.
2.
Osoba korzystająca z pojazdu służbowego niewyposażonego w SMF jest obowiązana do wypełniania karty eksploatacyjnej, której wzór stanowi załącznik nr 3 do decyzji.
§  9.
1.
Osoba odpowiedzialna jest obowiązana do:
1)
rozliczania się z karty eksploatacyjnej pojazdu służbowego;
2)
systematycznej kontroli wpisów do karty eksploatacyjnej pojazdu służbowego;
3)
dbania o stan techniczny pojazdu służbowego, w tym terminowe dokonywanie badań technicznych i przeglądów serwisowych;
4)
utrzymania pojazdu służbowego w stanie czystości i porządku;
5)
sprawdzania, czy w pojeździe służbowym znajdują się gaśnica, trójkąt ostrzegawczy, koło zapasowe lub zestaw naprawczy koła, podnośnik i klucz do kół.
2.
Osoba korzystająca jest obowiązana do:
1)
dokonywania oględzin pojazdu służbowego przed rozpoczęciem korzystania - w przypadku stwierdzenia okoliczności wpływających negatywnie na stan techniczny pojazdu i możliwości korzystania z niego, poinformowania o tym osoby odpowiedzialnej;
2)
utrzymania pojazdu służbowego w stanie czystości i porządku.
3.
W uzasadnionych przypadkach kierownik jednostki organizacyjnej może zobowiązać innego funkcjonariusza niż osoba odpowiedzialna do rozliczenia karty eksploatacyjnej pojazdu służbowego.
§  10.
1.
Osoba korzystająca jest obowiązana uzyskać pisemne zezwolenie Szefa CBA na wyjazd pojazdem służbowym poza granicę Rzeczypospolitej Polskiej.
2.
O wyjeździe, o którym mowa w ust. 1, osoba korzystająca informuje niezwłocznie DL, a w przypadku pojazdów służbowych wyposażonych w SMF, również SWI.
§  11.
1.
W przypadku awarii pojazdu służbowego osoba korzystająca niezwłocznie powiadamia bezpośredniego przełożonego oraz Wydział Transportu DL.
2.
Osoba korzystająca, na wniosek Dyrektora DL, niezwłocznie przekazuje w formie pisemnej potwierdzenie zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, wraz ze szczegółowym opisem przebiegu awarii i postępowaniem prowadzącym do jej usunięcia.
§  12.
1.
W przypadku kradzieży pojazdu służbowego, jego części lub wyposażenia, kolizji lub wypadku pojazdu służbowego lub innego zdarzenia powodującego jego uszkodzenie, osoba korzystająca, a gdy nie jest to możliwe - inny funkcjonariusz, niezwłocznie powiadamia:
1)
organy zobowiązane do rejestracji zdarzenia - w przypadkach wskazanych w przepisach odrębnych;
2)
bezpośredniego przełożonego, który w przypadku braku obowiązku stosowania pkt 1, podejmuje decyzję o powiadomieniu o zdarzeniu właściwą jednostkę Policji albo o odebraniu lub złożeniu oświadczenia od innego jej uczestnika w celu udokumentowania kolizji, jako zdarzenia ubezpieczeniowego albo o niepodejmowaniu tych czynności, a następnie powiadamia o zdarzeniu DL.
2.
Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, jest dokonywane na formularzu zgłoszenia szkody komunikacyjnej, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do decyzji.
3.
Wypełniony formularz, o którym mowa w ust. 2, osoba korzystająca przekazuje niezwłocznie do DL.
4.
O szkodach powstałych w innych okolicznościach niż wymienione w ust. 1, osoba odpowiedzialna lub osoba korzystająca niezwłocznie informuje, za pośrednictwem kierownika jednostki organizacyjnej, DL w formie notatki służbowej.
§  13.
1.
W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w § 12 ust. 1, bezpośredni przełożony wszczyna postępowanie wyjaśniające, mające na celu ustalenie przyczyn zdarzenia i ustalenie stopnia zawinienia osoby korzystającej.
2.
W toku postępowania wyjaśniającego bezpośredni przełożony dąży do szczegółowego wyjaśnienia sprawy i ustalenia, czy został popełniony czyn stanowiący naruszenie obowiązków służbowych.
3.
Jeżeli zgromadzone w trakcie postępowania wyjaśniającego materiały uzasadniają przypuszczenie naruszenia obowiązków służbowych, bezpośredni przełożony niezwłocznie przekazuje je przełożonemu dyscyplinarnemu osoby korzystającej.
§  14.
1.
W przypadku wyrządzenia szkody przez osobę korzystającą mają zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy z dnia 7 maja 1999 r. o odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy Policji, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Więziennej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego i Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz. U. Nr 53, poz. 548, z późn. zm.).
2.
Kary wynikające z naruszenia przepisów ruchu drogowego obciążają osobę korzystającą.
§  15.
Dyrektor DL niezwłocznie informuje dyrektora SWI o pojazdach służbowych, które w wyniku kolizji lub innych zdarzeń są przeznaczone do wycofania z eksploatacji.
§  16.
Dyrektor DL określi w formie informacji:
1)
miejsca i sposób serwisowania pojazdów służbowych;
2)
miejsca i sposób tankowania pojazdów służbowych;
3)
sposób dokumentowania korzystania z pojazdów służbowych.
§  17.
1.
Korzystanie z pojazdu służbowego do przejazdów prywatnych odbywa się odpłatnie na podstawie umowy, której wzór stanowi załącznik nr 5 do decyzji.
2.
Osoba korzystająca z pojazdu służbowego do przejazdów prywatnych, o których mowa w ust. 1, jest obowiązana do uiszczania zryczałtowanej opłaty.
3.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach jednorazowej zgody na przejazd prywatny pojazdem służbowym może udzielić dyrektor jednostki organizacyjnej, o czym niezwłocznie pisemnie powiadamia Wydział Transportu DL; umowy, o której mowa w ust. 1, nie zawiera się.
4.
W uzasadnionych przypadkach zastępca Szefa CBA może wyrazić zgodę, na pisemny wniosek kierownika jednostki organizacyjnej, na okresowe korzystanie z pojazdu służbowego do przejazdów prywatnych. Po otrzymaniu zgody dyrektor jednostki organizacyjnej niezwłocznie pisemnie powiadamia o niej Wydział Transportu DL; umowy, o której mowa w ust. 1, nie zawiera się.
5.
W przypadkach korzystania z pojazdu służbowego do przejazdów prywatnych osoba korzystająca jest obowiązana pokryć koszty zużytego paliwa.
§  18.
1.
Rozliczenie korzystania z pojazdów służbowych oraz zużycia paliwa jest dokonywane w okresach miesięcznych przez funkcjonariuszy DL, odpowiednio na podstawie raportów z SMF oraz kart eksploatacyjnych.
2.
SWI przekazuje do DL, do 5 dnia miesiąca następującego po okresie rozliczeniowym, raporty SMF dotyczące przejazdów prywatnych.
§  19.
Dyrektor Departamentu Ochrony CBA w porozumieniu z dyrektorem SWI określą, do dnia 30 czerwca 2009 r., procedurę korzystania z pojazdów służbowych wyposażonych w SMF.
§  20.
1.
Kierownicy jednostek organizacyjnych są obowiązani do zapoznania podległych im funkcjonariuszy z niniejszą decyzją w terminie 14 dni od dnia jej wejścia w życie.
2.
Kierownicy jednostek organizacyjnych przekażą do SWI, w terminie do dnia 10 lipca 2009 r., dane wskazane przez dyrektora Departamentu Ochrony CBA w procedurze, o której mowa w § 19.
§  21.
Rozliczanie i dokumentowanie korzystania z pojazdów służbowych odbywa się na zasadach dotychczasowych do dnia 31 sierpnia 2009 r., niezależnie od wyposażenia pojazdu służbowego w SMF.
§  22.
Traci moc decyzja nr 19/07 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 9 lipca 2007 r. w sprawie wprowadzenia w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym regulaminu korzystania z pojazdów służbowych (Dz. Urz. CBA Nr 2, poz. 53), z wyjątkiem przepisów dotyczących rozliczania i dokumentowania korzystania z pojazdów służbowych, które tracą moc z dniem 31 sierpnia 2009 r.
§  23.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1

WZÓR

Egz. nr ...............

PROTOKÓŁ PRZEKAZANIA POJAZDU SŁUŻBOWEGO

grafika

ZAŁĄCZNIK  Nr 2

WZÓR

KARTA EKSPLOATACYJNA POJAZDU SŁUŻBOWEGO WYPOSAŻONEGO W SMF

........................................

nr karty

(nadaje sekretariat jednostki organizacyjnej użytkującej pojazd).....................................

data wystawienia

.........................................

nr rejestracyjny

CBA/ ..................................

nr ewidencyjny

(5 ostatnich znaków numeru VIN)

.........................................

marka, model

....................................

rodzaj paliwa

(diesel/benzyna)

..............................................

imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej

........................

jednostka organizacyjna

tankowanie paliwa
Lp.DataNumer faktury/ innego dokumentuPrzebiegNr użytkownika karty

............

Ilość paliwa
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
.....................................

stan paliwa przy rozpoczęciu karty

.....................................

stan paliwa przy zakończeniu karty

Rozpoczęcie karty

(dane z zakończenia poprzedniej karty)

Zakończenie karty
................

data

....................

przebieg (km)

...............

data

.....................

przebieg (km)

Obliczenia:
.................................

przebieg wg karty (km)

.................................

suma paliwa rzeczywistego

...............................................................................
zużycie rzeczywiste l/100 kmwynik obliczyłsprawdził

(wypełnia Wydział Transportu CBA)

Akcesoria i inne (oleje, smary, myjnia, odkurzacz, itp.)
Lp.DataNazwaNr faktury/ innego dokumentuNr użytkownika karty

............

Kwota
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Rozliczenie z korzystania z pojazdu służbowego:
Jazda służbowa:
Ilość paliwa rzeczywista:
....................................................................
Jazda prywatna:Na podstawie umowy nr:DL/WT/SDCP/ ....................
z dnia:
Razem przejechanych kilometrów:Rzeczywista ilość paliwa:Średnia cena paliwa w miesiącu:Suma do uiszczenia:
...........................................................................
(wypełnia Wydział Transportu DL CBA)
......................................

podpis osoby odpowiedzialnej za pojazd

........................................

podpis kierownika jednostki

Uwagi:

..................................................................................

..................................................................................

..................................................................................

..................................................................................

Przejazdy prywatne i służbowe z wyłączonym SMF

(w przypadku dezaktywowania urządzenia GPS w pojeździe, obowiązkowo należy rejestrować przejazdy pisemnie w karcie)

Lp.DataNazwiskoTrasaGodzina rozpoczęciaStan licznikaGodzina zakończeniaStan licznikaPrzebiegPodpis
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Miejsce na przypięcie paragonów za paliwo i akcesoria

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

ZAŁĄCZNIK  Nr 3

WZÓR

KARTA EKSPLOATACYJNA POJAZDU SŁUŻBOWEGO NIEWYPOSAŻONEGO W SMF

........................................

nr karty

.....................................

data wystawienia

(nadaje sekretariat jednostki organizacyjnej użytkującej pojazd)
.........................................

nr rejestracyjny

CBA/ ..................................

nr ewidencyjny

(5 ostatnich znaków numeru VIN)

.........................................

marka, model

....................................

rodzaj paliwa

(diesel/benzyna)

..................................................

imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej

........................

jednostka organizacyjna

Tankowanie paliwa
Lp.DataNumer faktury/ innego dokumentuPrzebiegNr użytkownika karty

............

Ilość paliwa
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
.....................................

stan paliwa przy rozpoczęciu karty

.....................................

stan paliwa przy zakończeniu karty

Rozpoczęcie karty

(dane z zakończenia poprzedniej karty)

Zakończenie karty
................

data

....................

przebieg (km)

...............

data

.....................

przebieg (km)

Obliczenia:
.................................

przebieg wg karty (km)

.................................

suma paliwa rzeczywistego (l)

...............................................................................
zużycie rzeczywiste l/100 kmwynik obliczyłsprawdził

(wypełnia Wydział Transportu CBA)

Akcesoria i inne (oleje, smary, myjnia, odkurzacz, itp.)
Lp.DataNazwaNr faktury/ innego dokumentuNr użytkownika karty

............

Kwota
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Rozliczenie z korzystania z pojazdu służbowego:
Jazda służbowa:
Ilość paliwa rzeczywista:
....................................................................
Jazda prywatna:Na podstawie umowy nr:DL/WT/SDCP/ ...................
z dnia:
Razem przejechanych kilometrów:Rzeczywista ilość paliwa:Średnia cena paliwa w miesiącu:Suma do uiszczenia:
............................................................................
(wypełnia Wydział Transportu DL CBA)
......................................

podpis osoby odpowiedzialnej za pojazd

........................................

podpis kierownika jednostki

Uwagi:

..................................................................................

..................................................................................

..................................................................................

..................................................................................

Lp.DataNazwiskoTrasaGodzina rozpoczęciaStan licznikaGodzina zakończeniaStan licznikaPrzebiegPodpis
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21Miejsce
22na
23przypięcie
24paragonów
25za
26paliwo
27i
28akcesoria
29
30
31
32
33
34
35
36

ZAŁĄCZNIK  Nr 4

WZÓR

Formularz zgłoszenia szkody komunikacyjnej

Numer ewidencyjny szkody: CBA/______________________________*

___________________________________________________________________________

1. Numer rejestracyjny: ______________________________________________________

2. Marka, model: ___________________________________________________________

3. Data powstania szkody: ___________________________________ godzina: _________

4. Rodzaj odpowiedzialności ubezpieczeniowej** AC OC

5. Opis zdarzenia: ___________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Szkic zdarzenia:

___________________________________________________________________________

6. Osoba odpowiedzialna: ____________________________________________________

Numer identyfikacyjny funkcjonariusza ___________________ tel. kom. ___________

Jednostka organizacyjna/wydział: ____________________________________________

7. Osoba korzystająca: _______________________________________________________

Numer identyfikacyjny funkcjonariusza ______________________ tel. kom. _________

Jednostka organizacyjna/wydział: ____________________________________________

8. Sprawca szkody: _________________________________________________________

________________________________________________________________________

......................................................................................

(podpis osoby odpowiedzialnej)

......................................................................................

(podpis osoby korzystającej)

.........................................................................................................

(podpis bezpośredniego przełożonego osoby korzystającej)

.................................................................................................................

(podpis kierownika jednostki organizacyjnej osoby korzystającej)

W załączeniu:

- kopia dowodu rejestracyjnego przedmiotowego pojazdu

- oświadczenie o trzeźwości

- oświadczenie o pozwoleniu jazdy

- kopia prawa jazdy osoby kierującej pojazdem

- kopia dowodu tożsamości osoby kierującej pojazdem

- notatka służbowa ze zdarzenia, jeżeli została sporządzona

- oświadczenie sprawcy kolizji (oryginał lub kopia)

Wypełnia osoba likwidująca szkodę

___________________________________________________________________________

9. Nazwa ubezpieczyciela likwidującego szkodę:

________________________________________ kontakt ________________________

10. Numer szkody ubezpieczyciela

________________________________________________________________________

11. Dane pracownika/funkcjonariusza zgłaszającego szkodę do ubezpieczyciela:

Numer identyfikacyjny funkcjonariusza _______________________ tel. kom._________

Jednostka organizacyjna/wydział: __________________

___________________________________________________________________________

Harmonogram czynności wykonanych przy likwidacji szkody

DataOpis czynnościUwagi

Uwagi:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

______

*) wypełnia Wydział Transportu DL CBA.

**) niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK  Nr 5

WZÓR

UMOWA

O KORZYSTANIE Z POJAZDU SŁUŻBOWEGO DO PRZEJAZDÓW PRYWATNYCH

Nr: DL/WT/SDCP/.....................

zawarta w dniu ......................................................, w Warszawie pomiędzy:

Centralnym Biurem Antykorupcyjnym, z siedzibą w Warszawie przy Al. Ujazdowskie 9, zwanym dalej "CBA", reprezentowanym przez:

.......................................................................................................................................................

a

.......................................................................................................................................................

zwanym dalej "Korzystającym",

o następującej treści:

§ 1.

1. CBA oświadcza, że jest właścicielem pojazdu służbowego:

Marka: ...........................................................

Typ: ...........................................................

Nr rejestracyjny: ...........................................................

Nr ewidencyjny: CBA/................................................

(5 ostatnich cyfr numeru VIN)

2. Korzystający oświadcza, że posiada uprawnienia niezbędne do kierowania pojazdem, o którym mowa w ust. 1.

§ 2.

1. CBA wyraża zgodę na używanie przez Korzystającego pojazdu, o którym mowa w § 1 ust. 1, do przejazdów prywatnych.

2. Z tytułu korzystania z pojazdu do przejazdów prywatnych Korzystający będzie uiszczał opłatę zryczałtowaną w wysokości 100 zł miesięcznie, oraz wszystkie koszty eksploatacyjne wynikające z użytkowania pojazdu służbowego do przejazdów prywatnych.

3. Rozliczanie kosztów paliwa będzie odbywać się na podstawie rzeczywistego jednostkowego zużycia paliwa wynikającego z karty eksploatacyjnej oraz z danych Systemu Monitoringu Floty GPS, a w przypadku jego braku lub awarii z karty eksploatacyjnej, przemnożonego przez ilość przejechanych kilometrów podczas przejazdów prywatnych.

4. W celu ustalenia przejechanych kilometrów, o których mowa w ust. 3, Korzystający jest zobowiązany do wyszczególnienia potrzebnych informacji w karcie eksploatacyjnej.

§ 3.

1. Płatność za przejazdy prywatne odbywać się będzie co miesiąc, w terminie do końca następnego miesiąca kalendarzowego, następującego po miesiącu, w którym miał miejsce przejazd prywatny, na podstawie noty obciążeniowej wystawionej przez Departament Finansów CBA.

2. Opłata zryczałtowana, o której mowa w § 2 ust. 2, może ulec zmianie na skutek decyzji Szefa CBA. Korzystający zobowiązuje się do uiszczania opłaty w nowej wysokości bez wezwania lub rozwiązać niniejszą umowę.

3. W przypadku nieuiszczenia należności w terminie, o którym mowa w ust. 1, Korzystający wyraża zgodę na ich potrącanie z uposażenia przysługującego Korzystającemu za miesiąc kalendarzowy, następujący po miesiącu, w którym miał uiścić należność.

§ 4.

1. Niniejsza umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony.

2. Umowa wygasa:

1) z dniem utraty zgody, o której mowa w § 2 ust. 1, do korzystania z pojazdu do celów prywatnych,

2) z dniem utraty przez Korzystającego prawa do kierowania pojazdem,

3) z dniem zwolnienia ze służby lub wygaśnięcia stosunku służbowego,

4) w przypadku zmiany osoby odpowiedzialnej.

3. Każdej ze stron umowy przysługuje prawo rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym.

§ 5.

Zmiany niniejszej umowy wymagają każdorazowo formy pisemnej, z wyłączeniem § 3 ust. 2 niniejszej umowy.

§ 6.

Niniejsza umowa została zawarta w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach dla każdej ze stron.

.................................................................... .............................................

Centralne Biuro Antykorupcyjne Korzystający