Zasady kontroli instytucjonalnej w DGLP i RDLP.
B.I.LP.2002.7.48
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 45
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 24 maja 2002 r.
w sprawie zasad kontroli instytucjonalnej w DGLP i RDLP.
Na podstawie art. 33, ust. 1 ustawy z 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2000 r. nr 56, poz. 679 z późn. zm.) oraz § 6, w związku z § 13, ust. 2 i 3 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z 18 maja 1994 r., zarządzam, co następuje:
ZAŁĄCZNIK
ZASADY
ZASADY
Rozdział 1.
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Rozdział 2.
Cel kontroli, struktura organizacyjna, rodzaje kontroli
Cel kontroli, struktura organizacyjna, rodzaje kontroli
Rozdział 3.
Postępowanie kontrolne.
Postępowanie kontrolne.
* opis stwierdzonego stanu grożącego życiu lub zdrowiu ludzkiemu albo mieniu,
* dokładny czas przekazania informacji kierownikowi jednostki kontrolowanej lub innej właściwej osobie.
Rozdział 4.
Zadania pracowników uruchamiających czynności kontrolne
Zadania pracowników uruchamiających czynności kontrolne
Rozdział 5.
Zadania pracowników wykonujących czynności kontrolne
Zadania pracowników wykonujących czynności kontrolne
Rozdział 6.
Przygotowanie kontroli
Przygotowanie kontroli
Rozdział 7.
Dokumentowanie czynności kontrolnych. Protokół kontroli
Dokumentowanie czynności kontrolnych. Protokół kontroli
Rozdział 8.
Zgłaszanie i rozpatrywanie zastrzeżeń do ustaleń protokołu kontroli
Zgłaszanie i rozpatrywanie zastrzeżeń do ustaleń protokołu kontroli
Rozdział 9.
Narada pokontrolna
Narada pokontrolna
Rozdział 10.
Dokumenty pokontrolne
Dokumenty pokontrolne
* wykorzystaniu materiałów pokontrolnych i podjętych działaniach zmierzających do realizacji zarządzenia pokontrolnego,
* wykonaniu poleceń zawartych w zarządzeniu pokontrolnym,
* stanie zaawansowania w realizacji poleceń długoterminowych.
Rozdział 11.
Uproszczone postępowanie kontrolne
Uproszczone postępowanie kontrolne
Rozdział 12.
Przepisy końcowe
Przepisy końcowe
1) załącznik nr 1 - wzór upoważnienia do przeprowadzenia kontroli;
2) załącznik nr 2 - wzór układu protokołu z kontroli, z wymaganymi elementami
składowymi;
3) załącznik nr 3 - wzór protokołu oględzin;
4) załącznik nr 4 - wzór protokołu z lustracji;
5) załącznik nr 5 - wzór protokołu przyjęcia ustnego wyjaśnienia.
Załącznik Nr 1
UPOWAŻNIENIE
do przeprowadzenia kontroli
(znak .............)
Na podstawie .................. (wskazać odnośną podstawę prawną)* .....................................................
upoważniam
..............................................................
(imię, nazwisko i stanowisko służbowe)
..............................................................
(imię, nazwisko i stanowisko służbowe)
do przeprowadzenia kontroli .................... (podać rodzaj
kontroli) ....................................................
w ........................ (nazwa jednostki organizacyjnej LP,
stanowiącej podmiot kontroli) ..............................................................
w zakresie dotyczącym .................... (określić przedmiot
tematyczny kontroli) .........................................
za okres obejmujący lata od .... (rok) .... do .... (rok) ....
Kierownikiem zespołu kontrolnego jest ................. (imię,
nazwisko) ....................................................
Kontrola przeprowadzona zostanie w dniach od ..... (data) ....
do ..... (data) ......
Z przeprowadzonej kontroli należy sporządzić .................
rodzaj dokumentu: protokół - sprawozdanie) ...................
w ............ egzemplarzach, z przeznaczeniem dla ...........
(wyszczególnić adresatów).....................................
Pieczęć imienna i podpis osoby
uprawnionej do wystawienia upoważnienia
........... (miejscowość) ......... dnia ....... r.
*Podstawy prawne do wystawienia upoważnienia przez:
- dyrektora generalnego LP: § 8, ust 2, pkt 4 Statutu PGL LP,
nadanego przez Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów
Naturalnych i Leśnictwa Zarządzeniem nr 50 z 18.05.1994 r.
- dyrektora regionalnej dyrekcji LP: § 8, ust. 1, w związku z
§ 6, ust. 2 "Zasad kontroli instytucjonalnej w DGLP i RDLP",
stanowiący załącznik do Zarządzenia nr 45 dyrektora
generalnego Lasów Państwowych z 24.05.2002 r.
- głównego inspektora LP: § 8, ust. 1 "Zasad kontroli
instytucjonalnej w DGLP i RDLP", stanowiących załącznik do
Zarządzenia nr 45 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z
24.05.2002 r. oraz § 8, ust 4, pkt 1 "Instrukcji działania
Inspekcji Lasów Państwowych" stanowiącej załącznik do
Zarządzenia nr 44 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z
24.05.2002 r.
- inspektora regionalnego: § 8, ust. 1 "Zasad kontroli
instytucjonalnej w DGLP i RDLP", stanowiących załącznik do
Zarządzenia nr 45 dyrektora generalnego Lasów Państwowych z
24.05.2002 r., oraz § 10, ust. 4, pkt 1 "Instrukcji
działania Inspekcji Lasów Państwowych" stanowiącej załącznik
do Zarządzenia nr 44 dyrektora generalnego Lasów Państwowych
z 24.05.2002 r.
Załącznik Nr 2
PROTOKÓŁ
z kontroli ............. (rodzaj kontroli) ..................,
przeprowadzonej w .............(nazwa podmiotu kontrolowanego)
..................................... za okres obejmujący lata
od ........ do ........ w zakresie ......... (przytoczyć temat
kontroli) ........................... Kontrolę przeprowadzili
...................... (imiona, nazwiska i stanowiska służbowe
kontrolujących) .................... na podstawie upoważnienia
nr .......... z dnia ..........., którego kserokopia załączona
została do niniejszego protokołu.
Czynności kontrolne przeprowadzono w przedziale czasowym od
............ (podać datę) ...... do (podać datę) .............
z przerwami w dniach: ............ (wyszczególnić dni robocze,
stanowiące przerwy w przebywaniu kontrolujących w jednostce
kontrolowanej) ...............................................
Łącznie czas przebywania kontrolujących w ............. (nazwa
podmiotu kontrolowanego) ....................... i wykonywanie
czynności kontrolnych wyniosło ......... dni roboczych.
Kierownikiem kontrolowanej jednostki jest .................
(imię i nazwisko) ...................., który pełni tę funkcję
od ..................... (podać datę powołania).
W sytuacji, kiedy zmiana kierownika kontrolowanej jednostki
nastąpiła w przedziale czasowym objętym kontrolą, należy w tym
miejscu podać:
Poprzednio funkcję tę pełnił ............ (imię i nazwisko)
.............. od ....... (podać datę) ..... do ...... (podać
datę).
W przypadku, jeśli ustalenia kontroli obejmują również
zagadnienia z zakresu ekonomiczno-finansowego, w protokole
należy również umieścić:
Funkcję głównego księgowego pełni ....... (imię i nazwisko)
................. od ............. (podać datę).
-verte -
W sytuacji, kiedy zmiana na stanowisku głównego księgowego
kontrolowanej jednostki nastąpiła w przedziale czasowym
objętym kontrolą, należy w tym miejscu podać:
Poprzednio funkcję tę pełnił ..............................
(imię i nazwisko) ..... od ..... (podać datę) ...... do ......
(podać datę).
Ustalenia kontroli: (w tej części protokołu utrwalić należy
dokonane ustalenia kontrolne w układzie zgodnym z obszarem
zagadnień, określonym w tematyce kontroli)
Protokół niniejszy sporządzono w ........... (podać liczbę)
jednobrzmiących egzemplarzach, z przeznaczeniem dla: .........
(wyszczególnić adresatów) ....................................
W dniu ........... (podać datę) .......... jeden egzemplarz
protokołu wręczony został ...................... (podać imię i
nazwisko uprawnionego pracownika, któremu wręczono protokół)
................... do podpisania w nieprzekraczalnym terminie
do ...................... (podać datę) albo odmówienia
złożenia swego podpisu, z pisemnym uzasadnieniem przyczyny.
Pan ......................... (imię i nazwisko uprawnionego
pracownika, któremu wręczono protokół) .............. pouczony
został o uprawnieniu da złożenia .......... (wskazać adresata)
............, w terminie do dnia ....... (podać datę) ........ pisemnych, umotywowanych zastrzeżeń do ustaleń zawartych w
protokole.
Integralną część składową dokumentacji z kontroli stanowią
załączniki z przeznaczeniem dla ..................... (wskazać
adresata) ..............., ponumerowane od 1 do ......., które
zgromadzone zostały w oddzielnym segregatorze.
Przeprowadzenie niniejszej kontroli odnotowane zostało w
pozycji ......... (numer) ......... książki kontroli.
1 Protokół podpisuję bez zastrzeżeń
2 Protokół podpisuję i składam pisemne zastrzeżenia do ustaleń
w nim zawartych
3 Odmawiam podpisania protokołu i składam pisemne uzasadnienie
.................. (miejscowość) ........... dnia ........ r.
Podpis strony kontrolowanej Podpis strony kontrolującej
............................. ...........................
* niepotrzebne skreślić
Załącznik Nr 3
PROTOKÓŁ OGLĘDZIN
W dniu ........ podać datę (i ew. godzinę) ........, działając
na podstawie upoważnienia nr ......... z dnia ............. do
przeprowadzenia kontroli .................. rodzaj kontroli ................, kontrolujący .............. imię, nazwisko i
stanowisko ............ dokonał oględzin ............ wskazać
przedmiot (obiekt) poddany oględzinom .......................,
znajdującego się w ................ podać lokalizację ........
..............................................................
Osobą ....... podać odpowiednio: odpowiedzialnego za przedmiot
oględzin - użytkownika - zarządzającego - wykonawcę robót
................ jest ........................ imię, nazwisko,
pełniona funkcja .............................................
Oględzin dokonano przy udziale ......................... imię,
nazwisko, pełniona funkcja ......................., jako osoby
........................... podać odpowiednio: odpowiedzialnej
za przedmiot oględzin albo wyznaczonej w zastępstwie -
użytkownika - zarządzającej przedmiotem oględzin - wykonawcę
robót ........................................................
i w obecności:
1. ........................................... imię, nazwisko,
pełniona funkcja ..........................................
2. ........................................... imię, nazwisko,
pełniona funkcja ..........................................
Ustalenia:
W tej części utrwalić należy wyniki dokonanych oględzin.
Niniejszy protokół sporządzony został w ...... jednobrzmiących
egzemplarzach, z przeznaczeniem dla kontrolującego i .........
wskazać adresatów ............................
...... podpis kontrolującego .........
* Protokół podpisuję bez uwag
* Protokół podpisuję i wnoszę uwagi w załączonym piśmie
....... podpis osoby biorącej udział w oględzinach ..........
........... miejscowość, data .............
podpisy osób uczestniczących w oględzinach
1. .................
2. .................
* niepotrzebne skreślić
Załącznik Nr 4
PROTOKÓŁ Z LUSTRACJI
W dniu ......... podać datę (i ew. godzinę) ......., działając
na podstawie upoważnienia nr ....... z dnia ........... do
przeprowadzenia kontroli .......... rodzaj kontroli .........,
kontrolujący ..................... imię, nazwisko i stanowisko
............ dokonał lustracji ............. wskazać przedmiot
(obiekt) poddany lustracji ....................., znajdującego
się w ................ podać lokalizację .....................
Osobą .................... podać odpowiednio: odpowiedzialnego
za przedmiot lustracji - zarządzającego - wykonawcę robót
.......................... jest ..............................
imię, nazwisko, pełniona funkcja .............................
Lustracji dokonano przy udziale ........................ imię,
nazwisko, pełniona funkcja ......................., jako osoby
....................... podać odpowiednio: odpowiedzialnego za
przedmiot lustracji albo osobę wyznaczoną w zastępstwie -
zarządzającego - wykonawcę robót .............................
i w obecności:
1. ........................................... imię, nazwisko,
pełniona funkcja ..........................................
2. ........................................... imię, nazwisko,
pełniona funkcja ..........................................
Ustalenia:
W tej części utrwalić należy wyniki dokonanych lustracji.
Niniejszy protokół sporządzony został w ....................
jednobrzmiących egzemplarzach, z przeznaczeniem dla
kontrolującego i ......................... wskazać adresatów
............................................................
........ podpis kontrolującego ..........
* Protokół podpisuję bez uwag
* Protokół podpisuję i wnoszę uwagi w załączonym piśmie
......... podpis osoby biorącej udział w lustracji ........
............. miejscowość, data ...........
podpisy osób uczestniczących w lustracji
1. .................
2. .................
* niepotrzebne skreślić
Załącznik Nr 5
PROTOKÓŁ
z przyjęcia ustnych wyjaśnień
W dniu .......... kontrolujący: ............... imię, nazwisko
i stanowisko ............, działając na podstawie upoważnienia
nr .... z dnia ......... do przeprowadzenia kontroli .........
rodzaj kontroli ................, oraz uprawnień, wynikających
z § 9, pkt 3 zasad kontroli instytucjonalnej, wprowadzonych do
stosowania Zarządzeniem nr ....... dyrektora generalnego Lasów
Państwowych z dnia .........., zwrócił się do ................
imię, nazwisko i zajmowane stanowisko lub pełniona funkcja
................. o udzielenie ustnych wyjaśnień na postawione
pytania:
Pytanie 1 .................. podać treść zapytania lub temat z
zakresu zagadnień objętych kontrolą - wymagający wyjaśnienia,
objaśnienia, doprecyzowania, uściślenia itp. .................
Odpowiedź: ............. utrwalić treść udzielonej odpowiedzi,
a w przypadku odmowy - wpisać podaną przyczynę ...............
Pytanie 2 .................. podać treść zapytania lub temat z
zakresu zagadnień objętych kontrolą - wymagający wyjaśnienia,
objaśnienia, doprecyzowania, uściślenia itp. .................
Odpowiedź: ............. utrwalić treść udzielonej odpowiedzi,
a w przypadku odmowy - wpisać podaną przyczynę ...............
Protokół niniejszy sporządzony został w ...... jednobrzmiących
egzemplarzach, z przeznaczeniem dla kontrolującego i .........
wskazać adresata .............................................
.......... podpis kontrolującego ............
Po zapoznaniu się z treścią,
niniejszy protokół podpisuję
........ podpis osoby składającej wyjaśnienia ..............