Zasady i tryb udzielania w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym zamówień, o których mowa w art. 4 pkt 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2011.2.70

Akt utracił moc
Wersja od: 30 grudnia 2011 r.

DECYZJA Nr 264/11
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 29 listopada 2011 r.
w sprawie zasad i trybu udzielania w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym zamówień, o których mowa w art. 4 pkt 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych

Na podstawie § 1 statutu Centralnego Biura Antykorupcyjnego, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 72 Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2010 r. w sprawie nadania statutu Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu (M. P. Nr 76, poz. 953), w związku z art. 4 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.1)), postanawia się, co następuje:

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1.
Decyzja określa zasady i tryb przygotowania i przeprowadzania postępowań o udzielenie przez Centralne Biuro Antykorupcyjne zamówień, o których mowa w art. 4 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
§  2.
W postępowaniu, którego przygotowanie i przeprowadzenie związane jest z dostępem do informacji niejawnych, stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228), zwanej dalej "ustawą o ochronie informacji niejawnych".
§  3.
Użyte w decyzji określenia oznaczają:
1)
CBA - Centralne Biuro Antykorupcyjne;
2)
jednostka - jednostkę organizacyjną CBA;
3)
jednostka, której zamówienie dotyczy - jednostkę organizacyjną CBA wnioskującą o udzielenie zamówienia;
4)
dostawy - nabywanie rzeczy, praw oraz innych dóbr, w szczególności na podstawie umowy sprzedaży, dostawy, najmu, dzierżawy oraz leasingu;
5)
usługi - wszelkie świadczenia, których przedmiotem nie są roboty budowlane lub dostawy;
6)
funkcjonariusz - funkcjonariusza lub pracownika CBA;
7)
najkorzystniejsza oferta - ofertę, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów, odnoszących się do przedmiotu zamówienia albo ofertę z najniższą ceną;
8)
oferta częściowa - ofertę przewidującą, zgodnie z treścią dokumentacji warunków wykonania zamówienia, wykonanie części zamówienia;
9)
oferta wariantowa - ofertę przewidującą, zgodnie z warunkami określonymi w dokumentacji warunków wykonania zamówienia, odmienny niż określony przez zamawiającego sposób wykonania zamówienia;
10)
ustawa - ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych;
11)
wykonawca - osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która jest wytypowana do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę na usługi, dostawę albo zawarła umowę w sprawie zamówienia;
12)
zamówienie - umowę odpłatną zawieraną między CBA a wykonawcą, której przedmiotem są usługi lub dostawy;
13)
wartość zamówienia - wartość szacunkową zamówienia ustaloną z należytą starannością przez jednostkę organizacyjną, której zamówienie dotyczy, wraz z podatkiem od towarów i usług (VAT).
§  4.
1.
Postępowanie o udzielenie zamówienia przeprowadza komisja. Jednostki są zobowiązane do udzielania niezbędnego wsparcia w pracach nad udzieleniem zamówienia.
2.
Przewodniczący komisji jest odpowiedzialny za prawidłowe przeprowadzenie postępowania i jego zgodność z przepisami niniejszej decyzji.
3.
Nadzór nad przebiegiem postępowania sprawuje Szef CBA lub osoba przez niego upoważniona.

Rozdział  2

Zasady udzielania zamówienia

§  5.
1.
Plan zamówień opracowuje Biuro Logistyki CBA w terminie do dnia 31 marca każdego roku. Wzór planu zamówień stanowi załącznik nr 1 do decyzji.
2.
Plan zamówień zostaje opracowany na podstawie projektu planu zamówień, po konsultacjach z jednostkami.
3.
Projekt planu zamówień Biuro Logistyki CBA opracowuje do dnia 15 stycznia każdego roku.
4.
Jednostki składają do Biura Logistyki CBA propozycje do projektu planu zamówień na rok następny, w terminie do dnia 30 listopada każdego roku, na formularzu przygotowanym przez Biuro Logistyki CBA.
5.
W przypadku propozycji zmiany planu zamówień, jednostka, która zgłosiła propozycję do planu, składa korektę z uzasadnieniem zmiany, wraz ze wskazaniem źródła finansowania w planie budżetowym CBA.
6.
Plan zamówień, jak również jego korekty, po parafowaniu zgodności planowanych wydatków z planem budżetowym CBA przez Dyrektora Biura Finansów CBA oraz Dyrektora Biura Logistyki CBA, przedkładany jest do zatwierdzenia Szefowi CBA.
7.
Biuro Logistyki CBA informuje jednostki o uwzględnieniu ich propozycji do planu zamówień w terminie 14 dni od dnia zatwierdzenia planu zamówień.
8.
Biuro Logistyki CBA prowadzi rejestr zamówień publicznych udzielanych na podstawie niniejszej decyzji, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do decyzji.
§  6.
1.
Zamówienia udziela się wykonawcy, który został wybrany zgodnie z przepisami niniejszej decyzji.
2.
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się z wyłączeniem zasady jawności postępowania.
3.
Wobec czynności podjętych w toku przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy nie przysługują środki odwoławcze przewidziane w ustawie.
§  7.
1.
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
2.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, Szef CBA lub osoba przez niego upoważniona może wyrazić zgodę na złożenie wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, oświadczenia, oferty oraz innych dokumentów, również w jednym z języków powszechnie używanych w handlu międzynarodowym.
§  8.
Udziela się zamówienia z zachowaniem następujących zasad:
1)
pisemności;
2)
zachowania uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców ubiegających się o wykonanie zamówienia;
3)
dochowania należytej staranności podczas postępowania o udzielenie zamówienia;
4)
rzetelnego dokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia;
5)
adekwatności, efektywności i skuteczności postępowania o udzielenie zamówienia;
6)
celowości i oszczędności w dokonywaniu wydatkowania środków publicznych podczas przygotowywania i przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówienia, z uwzględnieniem uzyskiwania najlepszych efektów w ramach posiadanych środków publicznych oraz przestrzegania terminów realizacji zadań i zaciągniętych zobowiązań.
§  9.
Trybami udzielania zamówienia są:
1)
negocjacje;
2)
zamówienie z wolnej ręki.

Rozdział  3

Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia

§  10.
1.
Jednostka, której zamówienie dotyczy występuje z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie udzielenia zamówienia, w którym:
1)
opisuje przedmiot zamówienia, w miarę możliwości w sposób wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie przez wykonawców oferty;
2)
określa istotne postanowienia umowy, a w szczególności warunki gwarancji i serwisu, czas wykonania zamówienia, itp;
3)
określa wymagania formalne i merytoryczne, jakie muszą spełniać wykonawcy, w szczególności dotyczące uprawnień, doświadczenia i wiedzy, stanowiące w dalszym toku postępowania element oceny wykonawcy.
2.
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, sporządza się według wzoru określonego w załączniku nr 3 do decyzji.
§  11.
1.
Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite, szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, ustalone przez jednostkę, której zamówienie dotyczy.
2.
Wartość zamówienia ustalona w ust.1, podlega ponownemu oszacowaniu po upływie trzech miesięcy, o ile nie zostało wszczęte postępowanie o udzielnie zamówienia w trybie niniejszej decyzji.
§  12.
1.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia nie może występować, jak również wykonywać czynności związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia, a także być biegłym lub specjalistą osoba, która:
1)
ubiega się o udzielenie tego zamówienia;
2)
pozostaje w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo jest związana z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawcy;
3)
przed upływem trzech lat od daty rozpoczęcia postępowania o udzielenie zamówienia pozostawała w stosunku pracy, zlecenia lub umowy o dzieło z wykonawcą lub była członkiem organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawcy;
4)
pozostaje z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
2.
Osoby, o których mowa w ust. 1, składają pisemne oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, zgodnie z załącznikiem nr 4 do decyzji.
3.
Zaistnienie okoliczności, o których mowa w ust. 1, skutkuje wyłączeniem z postępowania o udzielenie zamówienia.

Rozdział  4

Postępowanie o udzielenie zamówienia

§  13.
1.
O wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia decyduje Szef CBA lub osoba przez niego upoważniona na podstawie pisemnego wniosku, o którym mowa w § 10 ust. 1 decyzji.
2.
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, kierownik jednostki organizacyjnej, której zamówienie dotyczy przedstawia w następującej kolejności:
1)
Dyrektorowi Biura Logistyki CBA - w celu zaopiniowania pod kątem spełniania wymogów uzasadniających pominięcie trybu ustawowego, na podstawie przepisów art. 4 pkt 5 ustawy oraz potwierdzenia zgodności z planem zamówień i potwierdzenia trybu udzielenia zamówienia;
2)
Dyrektorowi Biura Finansów CBA - w celu zabezpieczenia środków w planie finansowym;
3)
Szefowi CBA lub osobie przez niego upoważnionej - w celu zatwierdzenia wydatku i otrzymania zgody na rozpoczęcie prac.
3.
Zatwierdzony wniosek, o którym mowa w ust. 2, kierownik jednostki, której zamówienie dotyczy, kieruje do Biura Logistyki CBA, w celu jego rejestracji w rejestrze zamówień prowadzonym w Biurze Logistyki CBA.
§  14.
1.
Komisja składa się z minimum 3 członków.
2.
Skład komisji proponuje kierownik jednostki, której zamówienie dotyczy, a akceptuje Szef CBA lub upoważniona przez niego osoba.
3.
Przed zaproponowaniem Szefowi CBA składu komisji, wnioskodawca składa do kierowników jednostek wniosek o wyznaczenie do składu komisji funkcjonariuszy znajdujących się w zasobach kadrowych tych jednostek. Wyznaczenie funkcjonariuszy przez kierowników jednostek jest podstawą do wpisania tych funkcjonariuszy do proponowanego Szefowi CBA składu komisji.
4.
Przewodniczącego i sekretarza komisji powołuje się spośród funkcjonariuszy Biura Logistyki CBA. Dopuszcza się możliwość powołania przewodniczącego komisji spośród funkcjonariuszy innych jednostek.
5.
Szef CBA w przypadkach szczególnych może odstąpić od zasady powoływania komisji.
§  15.
Komisja w szczególności:
1)
przygotowuje zaproszenia do wzięcia udziału w postępowaniu;
2)
ocenia wykonawców pod kątem spełniania warunków;
3)
przygotowuje kryteria oceny ofert;
4)
przekazuje listę potencjalnych wykonawców do Departamentu Ochrony CBA, który przeprowadza działania profilaktyczne, o których mowa w § 15 decyzji nr 192/11 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 28 czerwca 2011 r. w sprawie organizacji ochrony obiektów oraz służby ochrony w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym;
5)
podejmuje decyzję o zaproszeniu wykonawców do złożenia ofert;
6)
przygotowuje zaproszenia do negocjacji;
7)
prowadzi negocjacje z zaproszonymi podmiotami;
8)
przygotowuje projekt umowy;
9)
przedstawia propozycję odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty;
10)
występuje z wnioskiem o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia.
§  16.
1.
Przewodniczący komisji określa w formie pisemnej tryb pracy oraz zakres obowiązków członków komisji, mając na celu zapewnienie sprawności jej działania, indywidualizację odpowiedzialności jej członków za wykonywane czynności oraz przejrzystość jej prac.
2.
Jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wymaga wiadomości specjalnych, Szef CBA lub osoba przez niego upoważniona, na wniosek przewodniczącego komisji, może powołać biegłych lub specjalistów w danej dziedzinie wiedzy.
3.
Przewodniczący komisji może zwrócić się do Dyrektora Biura Prawnego CBA z wnioskiem o udział funkcjonariusza Biura Prawnego CBA w posiedzeniu komisji, którego przedmiotem jest ustalenie warunków umowy. W przypadku akceptacji wniosku przez Dyrektora Biura Prawnego CBA funkcjonariusz Biura Prawnego CBA bierze udział w posiedzeniu komisji bez prawa głosu.
§  17.
Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności:
1)
odbieranie oświadczeń od członków komisji i osób uczestniczących w pracach komisji o zapoznaniu się z treścią niniejszej decyzji;
2)
opracowanie harmonogramu prac komisji, z uwzględnieniem terminów określonych w planie zamówień publicznych;
3)
zwoływanie posiedzeń;
4)
określenie zakresów odpowiedzialności członków komisji za poszczególne elementy postępowania;
5)
wnioskowanie o opinie prawne w przypadkach wymagających wyjaśnienia, o opinie rzeczoznawców, gdy czynności w prowadzonym postępowaniu wymagają wiadomości specjalnych;
6)
odbieranie pisemnych oświadczeń, o których mowa w § 12 ust. 2;
7)
wnioskowanie o wyłączenie z udziału w postępowaniu tych członków komisji, którzy złożyli oświadczenie o zaistnieniu okoliczności wymienionych w § 12 ust. 1 lub nie złożyli wymaganego niniejszą decyzją oświadczenia;
8)
nadzór nad dokumentacją sporządzaną w toku postępowania przez sekretarza komisji;
9)
nadzór nad prawidłowym, zgodnym z postanowieniami decyzji, działaniem komisji;
10)
przedstawianie do podpisu Szefowi CBA lub osobie przez niego upoważnionej korespondencji wytworzonej w ramach prowadzonego postępowania.
§  18.
Do zadań sekretarza komisji należy w szczególności:
1)
prowadzenie dokumentacji postępowania, w tym sporządzanie protokołów z posiedzeń komisji, zawiadomień i informacji, oraz prowadzenie dziennika procedury, zawierającego co najmniej daty posiedzeń, negocjacji, kontaktów mailowych i telefonicznych, określenie zdarzeń, sygnatury dokumentów;
2)
przechowywanie dokumentacji w trakcie trwania postępowania;
3)
skompletowanie całości dokumentacji postępowania i jej przechowywanie, a następnie archiwizacja zgodnie z przepisami odrębnymi;
4)
przygotowywanie wniosków formalnych komisji do akceptacji przez Szefa CBA lub osobę przez niego upoważnioną;
5)
sporządzenie protokołu z przebiegu postępowania w terminie 10 dni roboczych od podpisania umowy.
§  19.
1.
Po zatwierdzeniu wniosku, o którym mowa w § 10 ust. 1, komisja rekomenduje Szefowi CBA lub osobie przez niego upoważnionej, celem akceptacji, listę wytypowanych wykonawców, do których zostanie wysłane zaproszenie do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do listy wytypowanych wykonawców komisja dołącza uzasadnienie.
2.
Po uzyskaniu akceptacji, o której mowa w ust. 1, komisja kieruje do wytypowanych wykonawców zaproszenia do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, które podpisuje Szef CBA lub osoba przez niego upoważniona.
3.
Oświadczenia, zawiadomienia i wnioski, składane przez komisję albo wykonawcę podczas postępowania o udzielenie zamówienia, wymagają zachowania formy pisemnej. Komisja może dopuścić formę elektroniczną wymiany informacji między stronami postępowania o udzielenie zamówienia.
§  20.
Liczba wykonawców, których komisja zaprasza do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, nie może być mniejsza niż dwóch, z zastrzeżeniem § 43.
§  21.
1.
Komisja przesyła wykonawcy zaproszenie do złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, które powinno zawierać, w szczególności:
1)
nazwę i adres zamawiającego;
2)
opis warunków, jakie powinien spełniać wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia;
3)
informację, że do postępowania o udzielenie zamówienia nie stosuje się przepisów ustawy wraz z podaniem podstawy wyłączenia;
4)
informację o prowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia z wyłączeniem zasady jawności i związanym z tym prawem zamawiającego do nieinformowania wykonawcy o przebiegu i rozstrzygnięciu postępowania o udzielenie zamówienia;
5)
określenie przedmiotu zamówienia w formie ogólnej, pozwalającej wykonawcy zapoznać się z wielkością zamówienia i jego charakterem;
6)
wymagania dotyczące wadium wraz z podaniem okoliczności powodujących jego zwrot albo utratę;
7)
wskazanie osoby uprawnionej do porozumiewania się z wykonawcą;
8)
wskazanie miejsca i terminu składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
9)
pouczenie o braku środków odwoławczych przewidzianych w ustawie;
10)
zastrzeżenie, że zamawiającemu przysługuje w każdym czasie prawo unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia bez podania przyczyny.
2.
W zaproszeniu do złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia komisja, w przypadku posiadania stosownej wiedzy na tym etapie postępowania lub braku możliwości prowadzenia negocjacji w poniższych kwestiach, zamieszcza:
1)
termin wykonania zamówienia;
2)
kryteria oceny ofert;
3)
wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
§  22.
1.
Wykonawca podaje we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia:
1)
nazwę firmy oraz adres siedziby wykonawcy;
2)
numer REGON, NIP oraz numer Krajowego Rejestru Sądowego, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5;
3)
wykaz osób uprawnionych do reprezentowania wykonawcy, skład zarządu lub rady administrującej oraz wykaz prokurentów lub dyrektorów wykonawczych, wraz z podaniem ich numeru PESEL;
4)
wykaz udziałowców (akcjonariuszy) posiadających co najmniej 10% udziałów (akcji) wraz z podaniem numeru PESEL w odniesieniu do osób fizycznych albo numeru REGON i numeru Krajowego Rejestru Sądowego w odniesieniu do innych podmiotów.
2.
Jeżeli osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 3, są cudzoziemcami, wykonawca podaje następujące dane osobowe: imię i nazwisko, obywatelstwo, data i miejsce urodzenia, imiona rodziców.
3.
Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, wykonawca powinien dołączyć:
1)
aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej;
2)
zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z zapłatą podatków oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności albo wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosku;
3)
oświadczenie o akceptacji wymagań dotyczących wadium oraz warunków jego zwrotu albo utraty, w przypadku gdy zamawiający żąda wniesienia wadium;
4)
inne dokumenty, jeżeli wymaga tego charakter zamówienia, takie jak: dokumenty będące podstawą dopuszczenia do informacji niejawnych, koncesje, zezwolenia, uprawnienia.
4.
Jeżeli wykonawca ma miejsce zamieszkania lub siedzibę za granicą, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 i 3, składa odpowiednie dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że:
1)
jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym;
2)
nie wszczęto wobec niego postępowania upadłościowego, ani nie ogłoszono jego upadłości.
5.
Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie o treści, o której mowa w ust. 4 złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego kraju, w którym wykonawca ma miejsce zamieszkania lub siedzibę.
6.
Dokumenty, o których mowa w ust. 3-5, mogą być złożone w oryginale lub w postaci kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
7.
Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia, którego wartość nie przekracza kwoty 500.000 zł brutto, może spełnić warunki określone w ust. 3 pkt 2, składając oświadczenie o niezaleganiu z opłacaniem podatków oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne.
8.
Komisja może wyznaczyć termin, w którym wykonawca jest obowiązany do uzupełnienia dokumentów określonych w zaproszeniu do składania wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
9.
Wykonawca, składając wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, jest obowiązany do złożenia oświadczenia o nieujawnianiu informacji zawartych we wniosku osobom trzecim.
10.
Przepisy ust. 1-9 stosuje się odpowiednio do podwykonawców, którym wykonawca planuje powierzenie realizacji części zamówienia.
§  23.
1.
Komisja po otrzymaniu od wykonawcy wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, dokonuje jego oceny pod kątem spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w § 21 ust. 1 pkt 2.
2.
Przekazane przez wykonawcę dokumenty, o których mowa w § 22 ust. 1-5, komisja przekazuje do Departamentu Ochrony CBA.
3.
Do dokumentów, o których mowa w ust. 2, komisja dołącza dane określające przedmiot zamówienia oraz jego wartość.
4.
Departament Ochrony CBA wydaje opinię dotyczącą istnienia lub braku negatywnych przesłanek dopuszczenia wykonawcy do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zwaną dalej "opinią".
5.
Departament Ochrony CBA jest zobowiązany w terminie dwóch tygodni od dnia otrzymania danych i dokumentów, o których mowa w ust. 2 i 3, przekazać opinię komisji. Dyrektor Departamentu Ochrony CBA może podjąć decyzję o przekazaniu opinii bezpośrednio Szefowi CBA lub osobie przez niego upoważnionej, z pominięciem komisji.
6.
Komisja po otrzymaniu pozytywnej opinii od Departamentu Ochrony CBA, rekomenduje Szefowi CBA zaproszenie wykonawcy do złożenia oferty. W przypadku negatywnej opinii, wykonawca nie może być zaproszony do złożenia oferty, chyba że Szef CBA wyda decyzję o dopuszczeniu wykonawcy do udziału w postępowaniu.
7.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, Szef CBA lub osoba przez niego upoważniona, może zezwolić na odstąpienie od procedury określonej w ust. 2-6.
§  24.
Komisja zaprasza do złożenia oferty wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, którzy uzyskali akceptację Szefa CBA lub osoby przez niego upoważnionej, z zastrzeżeniem § 23 ust. 7.
§  25.
1.
Komisja, wraz z zaproszeniem do złożenia oferty, przesyła wykonawcy dokumentację warunków wykonania zamówienia.
2.
Dokumentacja, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać:
1)
nazwę i adres podmiotu zlecającego wykonanie zamówienia;
2)
opis sposobu przygotowywania oferty;
3)
określenie przedmiotu zamówienia, w razie potrzeby również za pomocą planów, rysunków lub projektów, łącznie z wyszczególnieniem dodatkowych usług, które mają być wykonane w ramach umowy;
4)
opis odpowiednich części zamówienia, jeżeli dopuszczalne jest składanie oferty częściowej;
5)
informację o możliwości złożenia oferty wariantowej;
6)
opis kryteriów, którymi komisja będzie się kierować przy wyborze oferty;
7)
wymagania dotyczące wadium wraz z podaniem warunków jego zwrotu albo utraty;
8)
wskazanie miejsca i terminu składania oferty;
9)
wskazanie osoby uprawnionej do kontaktowania się z wykonawcą oraz opis sposobu udzielania wyjaśnień dotyczących dokumentacji warunków wykonania zamówienia;
10)
termin, do którego wykonawca będzie związany złożoną ofertą;
11)
informację o warunkach formalnych, jakie powinny zostać spełnione po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia w celu zawarcia umowy;
12)
istotne dla CBA postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy oraz wysokość kar umownych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli komisja wymaga od wykonawcy, by zawarł umowę na takich warunkach;
13)
pouczenie o braku środków odwoławczych przewidzianych w ustawie;
14)
informację o prowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia z wyłączeniem zasady jawności i związanym z tym zastrzeżeniem zamawiającego o prawie do nieinformowania wykonawcy o przebiegu i rozstrzygnięciu postępowania o udzielenie zamówienia.
3.
W zaproszeniu do złożenia oferty komisja, w przypadku posiadania stosownej wiedzy na tym etapie postępowania lub braku możliwości prowadzenia negocjacji w poniższych kwestiach, zamieszcza również:
1)
termin wykonania zamówienia;
2)
opis kryterium oceny ofert;
3)
wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
4.
Komisja żąda w dokumentacji warunków wykonania zamówienia wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, którego wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy.

Rozdział  5

Wybór oferty

§  26.
1.
Wybór najkorzystniejszej oferty dokonany przez komisję podlega zatwierdzeniu przez Szefa CBA lub osobę przez niego upoważnioną, w protokole, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do decyzji.
2.
Po podpisaniu umowy, komisja przedstawia Szefowi CBA lub osobie przez niego upoważnionej, protokół komisji z przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, którego wzór stanowi załącznik nr 6 do decyzji.
§  27.
1.
Komisja wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
2.
Komisja jest obowiązana odrzucić ofertę, jeżeli:
1)
oferta nie spełnia wymogów dokumentacji warunków wykonania zamówienia;
2)
nie zostało wniesione wadium;
3)
złożenie oferty stanowi czyn nieuczciwej konkurencji.
§  28.
1.
Komisja wybiera najkorzystniejszą ofertę spośród nieodrzuconych ofert, na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w dokumentacji warunków wykonania zamówienia.
2.
W przypadku braku określenia kryteriów oceny ofert, komisja dokonuje wyboru najkorzystniejszej oferty ze szczególnym uwzględnieniem przepisu art. 44 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.2)).
3.
Jeżeli komisja nie może wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawiają taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, komisja spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną.
4.
Jeżeli komisja nie może dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, komisja wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty do złożenia ofert dodatkowych.
§  29.
Szef CBA lub osoba przez niego upoważniona, mając na względzie interes CBA, może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia na każdym jego etapie.
§  30.
Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, przedstawił nieprawdziwe dane, uchyla się od zawarcia umowy lub wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, komisja wybiera tę spośród pozostałych ofert, która uzyskała kolejno najwyższą ocenę bądź rekomenduje Szefowi CBA unieważnienie postępowania.

Rozdział  6

Wadium oraz zabezpieczenie należytego wykonania umowy

§  31.
1.
Jeżeli wartość zamówienia przekracza kwotę 500.000 zł brutto, warunkiem dopuszczenia do postępowania o udzielenie zamówienia może być złożenie wadium.
2.
Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, może być nałożony przez komisję w każdym przypadku, gdy szczególny charakter postępowania tego wymaga.
3.
Wadium wnosi się przed rozpoczęciem negocjacji.
4.
Komisja określa kwotę wadium w granicach od 0,5% do 3% wartości zamówienia.
§  32.
1.
Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:
1)
pieniądzu;
2)
poręczeniach bankowych;
3)
gwarancjach bankowych;
4)
gwarancjach ubezpieczeniowych.
2.
Wadium wnoszone w pieniądzu, wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez komisję.
§  33.
1.
Na pisemny wniosek przewodniczącego komisji zaakceptowany przez Szefa CBA lub osobę przez niego upoważnioną, wadium jest niezwłocznie zwracane wykonawcy, w przypadkach gdy:
1)
upłynął termin związania ofertą;
2)
wykonawca wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
3)
oferta została odrzucona;
4)
zawarto umowę i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonywania umowy;
5)
unieważniono postępowanie o udzielenie zamówienia.
2.
Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, jest ono zwracane wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było one przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.
3.
Wadium wraz z odsetkami wniesione w pieniądzu przez wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, na wniosek tego wykonawcy, zaliczane jest przez komisję na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
4.
Czynności związane z wadium wniesionym w pieniądzu komisja realizuje za pośrednictwem Biura Finansów CBA, po zaakceptowaniu wniosku, o którym mowa w ust. 1.
5.
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera w szczególności: dokładną nazwę i adres wykonawcy oraz numer rachunku bankowego, na który należy zwrócić wadium, a także numer umowy, jeżeli jest wiadomy.
§  34.
Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami, w przypadku:
1)
odmowy podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie;
2)
niewniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w dokumentacji warunków wykonania zamówienia;
3)
niemożności zawarcia umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy na warunkach określonych w ofercie.
§  35.
Komisja żąda od wykonawcy zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zwanego dalej "zabezpieczeniem".
§  36.
Wysokość zabezpieczenia, jakiego komisja żąda od wykonawcy zamówienia, ustala się w wysokości od 2% do 10% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.
§  37.
1.
Zabezpieczenie może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub wekslu.
2.
Zabezpieczenie wniesione w pieniądzu przechowywane jest na oprocentowanym rachunku bankowym.
3.
Na pisemny wniosek osoby odpowiedzialnej za realizację umowy, zaakceptowany przez Szefa CBA lub osobę przez niego upoważnioną, wykonawcy zwraca się zabezpieczenie wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.
4.
Szef CBA lub osoba przez niego upoważniona może, na wniosek wykonawcy, wyrazić zgodę na zmianę formy wniesionego zabezpieczenia. Zmiana formy zabezpieczenia dokonywana jest w sposób zachowujący ciągłość zabezpieczenia i nie może powodować zmniejszenia jego wysokości.
5.
Czynności związane z zabezpieczeniem należytego wykonania umowy wniesionym w pieniądzu realizowane są za pośrednictwem Biura Finansów CBA, po zaakceptowaniu wniosku, o którym mowa w ust. 3.
6.
Wniosek, o którym mowa w ust. 3, zawiera w szczególności: dokładną nazwę i adres wykonawcy, numer rachunku bankowego, na który należy zwrócić zabezpieczenie oraz numer umowy.
§  38.
1.
Jeżeli okres realizacji zamówienia jest dłuższy niż rok, zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu może być, za zgodą Szefa CBA lub osoby przez niego upoważnionej, tworzone poprzez potrącenia z faktur za wykonane części zamówienia.
2.
W przypadku, o którym mowa w ust. 1, w dniu zawarcia umowy wykonawca wnosi w pieniądzu co najmniej 40% kwoty zabezpieczenia.
3.
Biuro Finansów CBA wpłaca kwoty potrącane z faktur na rachunek bankowy, o którym mowa w § 37 ust. 2, w tym samym dniu, w którym dokonuje zapłaty faktur.
4.
Wniesienie pełnej wysokości zabezpieczenia nie może nastąpić później, niż w ciągu roku od dnia zawarcia umowy.
§  39.
1.
Szef CBA lub osoba przez niego upoważniona, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, na wniosek kierownika jednostki, której zamówienie dotyczy, za pośrednictwem Biura Finansów CBA zwraca zabezpieczenie w terminie 21 dni od dnia uznania należytego wykonania usługi lub dostawy.
2.
Na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady przedmiotu zamówienia lub gwarancji jakości, pozostać może kwota ustalona w umowie, nie wyższa niż 30% wysokości zabezpieczenia.
3.
Kwota, o której mowa w ust. 2, zwracana jest najpóźniej w terminie 21 dni po upływie terminu rękojmi za wady przedmiotu zamówienia lub gwarancji jakości.
§  40.
1.
Komisja, na żądanie wykonawcy, zwraca oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie zabezpieczenia w innej formie niż w pieniądzu, pozostawiając w dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia jego kopię, poświadczoną za zgodność z oryginałem przez komisję lub wykonawcę.
2.
Wydanie oryginału dokumentu następuje po upływie okresu, na jaki wniesione zostało zabezpieczenie.

Rozdział  7

Negocjacje

§  41.
Negocjacje są trybem postępowania o udzielenie zamówienia, w którym komisja negocjuje warunki wykonania zamówienia z zaproszonymi wykonawcami.
§  42.
1.
Prowadzone negocjacje mają charakter poufny. Żadna ze stron nie może bez zgody drugiej strony ujawnić informacji technicznych i handlowych związanych z negocjacjami.
2.
Komisja może dokonać zmiany będących przedmiotem negocjacji wymagań technicznych i jakościowych dotyczących przedmiotu zamówienia. Zmiana wymaga pisemnego uzasadnienia.
3.
Po przeprowadzeniu negocjacji, komisja zaprasza do składania ponownych ofert wszystkich wykonawców, z którymi prowadzone były negocjacje.

Rozdział  8

Zamówienie z wolnej ręki

§  43.
Zamówienie z wolnej ręki jest trybem postępowania o udzielenie zamówienia, w którym komisja negocjuje warunki wykonania zamówienia tylko z jednym wykonawcą.
§  44.
Zamówienie może być udzielone w trybie zamówienia z wolnej ręki tylko wtedy, gdy wystąpi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
1)
z przyczyn technicznych lub organizacyjnych, albo z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów, dostawy lub usługi mogą być wykonywane tylko przez jednego wykonawcę;
2)
z powodu specjalistycznego charakteru zamówienia, gdy uzasadnione jest podjęcie negocjacji tylko z jednym wykonawcą;
3)
ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie CBA, której nie można było przewidzieć, a wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia;
4)
w przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy realizującemu zamówienie podstawowe zamówień dodatkowych, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji, której nie można było wcześniej przewidzieć, oraz gdy z przyczyn technicznych lub gospodarczych zamówienia dodatkowego nie można oddzielić od zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia dodatkowego nie może przekroczyć 50% wartości zamówienia podstawowego.
§  45.
Podstawą do zawarcia umowy w trybie zamówienia z wolnej ręki są udokumentowane negocjacje i złożona w ich wyniku oferta.
§  46.
1.
Do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki przepisy § 10-40 oraz § 42 stosuje się odpowiednio.
2.
W przypadku, o którym mowa w § 44 pkt 4, do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, nie stosuje się przepisów § 21-24.

Rozdział  9

Umowa w sprawie udzielenia zamówienia

§  47.
1.
Do umowy w sprawie udzielenia zamówienia zawieranej między CBA a wykonawcą, po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia, stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93, z późn. zm.3)).
2.
Umowa wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3.
Do umowy załącza się instrukcję bezpieczeństwa przemysłowego, o której mowa w art. 71 ustawy o ochronie informacji niejawnych, po uprzednim uzgodnieniu jej treści z Departamentem Ochrony CBA.
4.
Obowiązek informacyjny, którym mowa w art. 71 ustawy o ochronie informacji niejawnych, jest realizowany za pośrednictwem Departamentu Ochrony CBA.
§  48.
1.
Umowę sporządza się w liczbie egzemplarzy niezbędnej dla stron, z tym że CBA otrzymuje co najmniej 3 egzemplarze.
2.
Rejestracji i nadania umowie numeru w Centralnym Rejestrze Umów dokonuje Biuro Prawne CBA.
3.
Upoważniony pracownik Biura Finansów CBA rejestruje umowę w rejestrze komputerowym i opatruje pieczęcią o treści określonej w załączniku nr 7 do decyzji.
§  49.
Umowę, jako zamawiający, podpisuje Szef CBA lub osoba przez niego upoważniona.
§  50.
1.
Egzemplarz umowy z kompletem podpisów otrzymuje Biuro Finansów CBA, kolejne egzemplarze otrzymuje jednostka, której zamówienie dotyczy oraz Biuro Prawne CBA.
2.
Biuro Logistyki CBA otrzymuje kopię umowy.
3.
Protokół odbioru przedmiotu zamówienia, o ile jest przewidziany w treści umowy, przekazuje się do Biura Finansów. Jednostka organizacyjna, której zamówienie dotyczy, otrzymuje kopię protokołu.
4.
Kopię instrukcji, o której mowa w § 47 ust. 3, wraz z kopią świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego wykonawcy otrzymuje Departament Ochrony CBA.
§  51.
Szczegółowy tryb obiegu faktur i rachunków w CBA regulują przepisy odrębne.
§  52.
1.
Nadzór nad wykonaniem umowy sprawuje kierownik jednostki, której zamówienie dotyczy oraz osoba wskazana w umowie.
2.
O niewykonaniu, niewykonywaniu lub nienależytym wykonaniu umowy kierownik, o którym mowa w ust. 1, niezwłocznie zawiadamia w formie pisemnej Dyrektora Biura Finansów CBA.
3.
Dyrektor Biura Finansów CBA, po otrzymaniu informacji, o której mowa w ust. 2, podejmuje czynności mające na celu wyegzekwowanie należności, w szczególności kieruje korespondencję do wykonawcy, w porozumieniu z Dyrektorem Biura Prawnego CBA.
4.
Biuro Finansów CBA prowadzi rejestr należności finansowych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umów, z wyszczególnieniem terminów określonych płatności. W przypadku niezrealizowania danej płatności, pomimo wezwania do zapłaty, Dyrektor Biura Finansów CBA, w porozumieniu z kierownikiem jednostki, której umowa dotyczy, przekazuje sprawę wraz z niezbędnymi dokumentami do Biura Prawnego CBA, które podejmuje czynności mające na celu dochodzenie należności.

Rozdział  10

Przepisy końcowe

§  53.
Zbiorcze sprawozdanie z realizacji planu zamówień publicznych udzielonych na podstawie niniejszej decyzji, Biuro Logistyki CBA przekazuje Szefowi CBA w terminie do dnia 1 marca każdego roku następującego po roku, którego dotyczy sprawozdanie.
§  54.
1.
Z dniem wejścia w życie niniejszej decyzji traci moc decyzja nr 3/07 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 15 marca 2007 r. w sprawie zasad i trybu udzielania w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym zamówienia publicznego, które może być udzielane w trybie art. 4 pkt 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. Urz. CBA Nr 2, poz. 40 i 54, z 2010 r. Nr 2, poz. 76 i 87), z zastrzeżeniem ust. 2.
2.
Do postępowań wszczętych przed dniem wejścia w życie niniejszej decyzji, stosuje się przepisy dotychczasowe.
§  55.
Decyzja wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 r.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 161, poz. 1078 i Nr 182, poz. 1228 oraz z 2011 r. Nr 5, poz. 13, Nr 28, poz. 143, Nr 87, poz. 484, Nr 234, poz. 1386 i Nr 240, poz. 1429.

2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011 r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz. 1183, Nr 234, poz. 1386 i Nr 24, poz. 1429.

3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1971 r. Nr 27, poz. 252, z 1976 r. Nr 19, poz. 122, z 1982 r. Nr 11, poz. 81, Nr 19, poz. 147 i Nr 30, poz. 210, z 1984 r. Nr 45, poz. 242, z 1985 r. Nr 22, poz. 99, z 1989 r. Nr 3, poz. 11, z 1990 r. Nr 34, poz. 198, Nr 55, poz. 321 i Nr 79, poz. 464, z 1991 r. Nr 107, poz. 464 i Nr 115, poz. 496, z 1993 r. Nr 17, poz. 78, z 1994 r. Nr 27, poz. 96, Nr 85, poz. 388 i Nr 105, poz. 509, z 1995 r. Nr 83, poz. 417, z 1996 r. Nr 114, poz. 542, Nr 139, poz. 646 i Nr 149, poz. 703, z 1997 r. Nr 43, poz. 272, Nr 115, poz. 741, Nr 117, poz. 751 i Nr 157, poz. 1040, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 117, poz. 758, z 1999 r. Nr 52, poz. 532, z 2000 r. Nr 22, poz. 271, Nr 74, poz. 855 i 857, Nr 88, poz. 983 i Nr 114, poz. 1191, z 2001 r. Nr 11, poz. 91, Nr 71, poz. 733, Nr 130, poz. 1450 i Nr 145, poz. 1638, z 2002 r. Nr 113, poz. 984 i Nr 141, poz. 1176, z 2003 r. Nr 49, poz. 408, Nr 60, poz. 535, Nr 64, poz. 592 i Nr 124, poz. 1151, z 2004 r. Nr 91, poz. 870, Nr 96, poz. 959, Nr 162, poz. 1692, Nr 172, poz. 1804 i Nr 281, poz. 2783, z 2005 r. Nr 48, poz. 462, Nr 157, poz. 1316 i Nr 172, poz. 1438, z 2006 r. Nr 133, poz. 935 i Nr 164, poz. 1166, z 2007 r. Nr 80, poz. 538, Nr 82, poz. 557 i Nr 181, poz. 1287, z 2008 r. Nr 116, poz. 731, Nr 163, poz. 1012, Nr 220, poz. 1425 i 1431 i Nr 228, poz. 1506, z 2009 r. Nr 42, poz. 341, Nr 79, poz. 662 i Nr 131, poz. 1075, z 2010 r. Nr 40, poz. 222 i Nr 155, poz. 1037 oraz z 2011 r. Nr 80, poz. 432, Nr 85, poz. 458 i Nr 230, poz. 1370.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

ZATWIERDZAM

.........................................

Szef CBA

JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA
Lp.Przedmiot zamówieniaRodzaj zamówieniaProponowany tryb zamówieniaSzacunkowa wartość zamówienia nettoSzacunkowa wartość zamówienia bruttoPlanowany termin wszczęcia postępowania1)Planowany termin zakończenia postępowania2)Pozycja w planie budżetowymUwagi
SUMA WSZYSTKICH ZAMÓWIEŃ REALIZOWANYCH Z ART. 4 PKT 5 USTAWY PZP WYNOSI

............. ZŁ NETTO, ............. ZŁ BRUTTO

............................................................. .............................................................

Naczelnik Naczelnik

Wydziału Księgowości Budżetowej Wydziału Inwestycji Remontów

Biura Finansów CBA i Zamówień Publicznych

Biura logistyki CBA

............................................................. .............................................................

Dyrektor Biura Finansów CBA Dyrektor Biura Logistyki CBA

______

1) data złożenia wniosku zawierającego pełne uzgodnienia z Biurem Finansów CBA w kwestii potwierdzenia zabezpieczenia środków w planie budżetowym CBA oraz z Biurem Logistyki CBA w zakresie zgodności zastosowania trybu udzielenia zamówienia;

2) data podpisania umowy.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

REJESTR ZAMÓWIEŃ

O KTÓRYCH MOWA W ART. 4 PKT 5 USTAWY - PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
Numer postępowaniaData wszczęcia postępowaniaPrzedmiot zamówieniaSzacunkowa wartość zamówienia brutto w PLNWartość umowy w PLNNumer i data podpisania umowyNazwa i adres wykonawcyParagraf klasyfikacji budżetowejUwagi

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

WNIOSEK

......................................

(miejscowość, data)

Nr RZ

.................../....................../..............

numer rejestru/symbol literowy/rok

zamówień/jednostki zamawiającej

o wszczęcie postępowania w sprawie udzielenia zamówienia, w trybie określonym w decyzji nr 264/11 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego w sprawie zasad i trybu udzielania w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym zamówień, o których mowa w art. 4 pkt 5 ustawy -, Prawo zamówień publicznych

1.Jednostka organizacyjna CBA:

............................................................................

2.Przedmiot zamówienia:
3.Uzasadnienie zastosowania wyłączenia ustawy Prawo zamówień publicznych na podstawie art. 4 pkt 5 ustawy:

............................................................................

............................................................................

(wypełnia kierownik jednostki, której zamówienie dotyczy)

4.Opinia Dyrektora Biura Logistyki CBA pod kątem spełnienia wymogów uzasadniających pominięcie trybu ustawowego, na podstawie przepisów art. 4 pkt 5 ustawy oraz potwierdzenia zgodności z planem zamówień i potwierdzenia trybu udzielenia zamówienia:
.....................................

(pieczątka i podpis Dyrektora Biura Logistyki CBA)

Dnia ....................
5.Wartość zamówienia:

Wartość szacunkowa zamówienia wynosi netto:

w PLN: ....................

Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę brutto:

w PLN: .....................

............................................................................

............................................................................

............................................................................

............................................................................

(jeżeli wartość ustalono w oparciu o analizę cen rynkowych, powołać się na katalogi, cenniki i foldery, stronę internetową itp.)

Numer zadania w planie budżetowym: .........................................

6.Podział na zadania:

(Zadanie Nr 1:

Nazwa zadania: .............................................................

wartość zadania netto i brutto w PLN: ......................................

Zadanie Nr 2:

Nazwa zadania: .............................................................

wartość zadania netto i brutto w PLN: ......................................

Zadanie Nr 3:

Nazwa zadania: .............................................................

wartość zadania netto i brutto w PLN: ......................................

7.Termin wykonania zamówienia:

............................................................................

(określić w ciągu ilu dni, tygodni lub miesięcy od dnia podpisania umowy)

8.Tryb udzielenia zamówienia wraz z uzasadnieniem (negocjacje, zamówienie z wolnej ręki):

............................................................................

............................................................................

............................................................................

............................................................................

............................................................................

............................................................................

(wypełnia kierownik jednostki, której zamówienie dotyczy)

9.Proponowany skład komisji:

1. Przewodniczący: .........................................................

2. Sekretarz: ..............................................................

3. Członkowie: .............................................................

............................................................................

............................................................................

10.Osoby uprawnione do kontaktowania się z Wykonawcami w sprawach przedmiotu zamówienia:

............................................................................

(imię, nazwisko, telefon)

11.Wniosek sporządził:
..............................

(imię, nazwisko, telefon)

..............................

(podpis)

........................................

(data i podpis kierownika jednostki, której zamówienie dotyczy)

12.Zabezpieczenie środków finansowych w Planie budżetowym:

............................................................................

...................................

(podpis pracownika Biura Finansów CBA)

Dnia ...................
13.Zatwierdzenie zabezpieczenia środków finansowych przez Dyrektora Biura Finansów CBA:
.......................................

(pieczątka i podpis Dyrektora Biura Finansów CBA)

Dnia ...................
14.Zatwierdzenie wniosku oraz składu komisji określonej w pkt. 9:
...................................

(pieczątka i podpis Szefa CBA)

Dnia ................
15.Sprawy organizacyjne:

Załączniki:

 zał. nr 1 na .... ark. - Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia,

 zał. nr 2 na .... ark. - Istotne postanowienia umowy,

 zał. nr 3 na .... ark. - Określenie wymagań formalnych i merytorycznych jakie muszą spełniać wykonawcy stanowiące element oceny wykonawcy

 zał. nr 4 na .... ark. - ...............................

 zał. nr 5 na .... ark. - ...............................

Data złożenia wniosku w Biurze Logistyki CBA.............................................

(data i podpis osoby przyjmującej wniosek)

Postępowaniu nadano numer sprawy:..........................................

(kolejny numer w centralnym Rejestrze Zamówień Publicznych)

* pkt 1-11 z wyłączeniem pkt 4 wypełnia jednostka, której zamówienie dotyczy

ZAŁĄCZNIK Nr  4

WZÓR

OŚWIADCZENIE O BEZSTRONNOŚCI

W związku z prowadzonym postępowaniem w sprawie zamówienia .........................................

.......................................................................................................................................................

oświadczam, że:

1) nie ubiegam się o udzielenie zamówienia;

2) nie pozostaję w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia oraz nie jestem związany z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z wykonawcą, jego zastępcą prawnym lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawcy;

3) przed upływem trzech lat od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia nie pozostawałem w stosunku pracy, zlecenia lub umowy o dzieło z wykonawcą oraz nie byłem członkiem organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawcy;

4) nie pozostaję z wykonawcą lub członkami organów zarządzających lub organów nadzorczych wykonawcy w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości co do mojej bezstronności.

..................................................

(imię i nazwisko, data)

ZAŁĄCZNIK Nr  5

WZÓR

Protokół komisji

"ZATWIERDZAM"

Nr sprawy RZ

............................................................................

............................................................................

(miejscowość, data i podpis sekretarza komisji)

w postępowaniu o udzielenie zamówienia w trybie określonym w decyzji nr 264/11 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego w sprawie zasad i trybu udzielania w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym zamówień, do których na podstawie art. 4 pkt 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych nie stosuje się przepisów ustawy

Komisja w składzie :

przewodniczący .........................................................................

.........................................................................

członek .........................................................................

członek .........................................................................

sekretarz .........................................................................

rekomenduje Szefowi CBA wybór najkorzystniejszej oferty złożonej przez ..............................

.......................................................... w postępowaniu nr ............................................................

Uzasadnienie:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Podpisy członków komisji/zdania odrębne:

.............................................................

.............................................................

.............................................................

.............................................................

ZAŁĄCZNIK Nr  6

WZÓR

Protokół komisji

"ZATWIERDZAM"

................................................................

podpis Szefa CBA

lub osoby przez niego upoważnionej

Nr sprawy RZ

............................................................................

............................................................................

(miejscowość, data i podpis sekretarza komisji)

z przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia w trybie określonym w decyzji nr 264/11 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego w sprawie zasad i trybu udzielania w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym zamówień, do których na podstawie art. 4 pkt 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych nie stosuje się przepisów ustawy

1. Opis przedmiotu zamówienia:

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

2. Szacunkowa wartość zamówienia (netto) w zł: ....................................................................

szacunkowa wartość zamówienia (brutto) w zł: ...................................................................

Ustalenia wartości zamówienia dokonano na podstawie: .....................................................

................................................................................................................................................

Osoba dokonująca ustalenia wartości zamówienia: ..............................................................

3. Uzasadnienie zastosowania wyłączenia ustawy - Prawo zamówień publicznych na podstawie art. 4 pkt 5 ustawy:

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

4. Tryb udzielenia zamówienia (podstawa faktyczna i prawna jego wyboru przez komisję):

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

5. Lista wykonawców zaproszonych do złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia:

1) .........................................................................................................................................

2) .........................................................................................................................................

3) .........................................................................................................................................

4) .........................................................................................................................................

5) .........................................................................................................................................

6. Lista wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, którzy uzyskali pozytywną ocenę komisji:

1) .........................................................................................................................................

2) .........................................................................................................................................

3) .........................................................................................................................................

4) .........................................................................................................................................

5) .........................................................................................................................................

7. Kryteria oceny ofert wraz z podaniem ich procentowego znaczenia:

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

8. Cena oraz inne istotne elementy każdej z ofert:

1) .........................................................................................................................................

2) .........................................................................................................................................

3) .........................................................................................................................................

4) .........................................................................................................................................

5) .........................................................................................................................................

9. Ocena i porównanie złożonych ofert (oferty odrzucone wraz z uzasadnieniem przyczyn odrzucenia oferty):

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

10. Wskazanie wybranej oferty wraz z uzasadnieniem wyboru:

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

11. Informacje dodatkowe:

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

12. Czynności powtórzone: .........................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

13. Wykaz oświadczeń, o których mowa w § 12 ust. 2 decyzji:

_____ oświadczeń w załączeniu.

(wpisać liczbę oświadczeń)

14. Prace komisji zakończono dnia: ................................................................

15. Skład komisji:

przewodniczący ...........................................................................

(imię i nazwisko)

zastępca przewodniczącego ...........................................................................

(imię i nazwisko)

członek ...........................................................................

(imię i nazwisko)

członek ...........................................................................

(imię i nazwisko)

sekretarz ...........................................................................

(imię i nazwisko)

Załączniki do protokołu:

1) zatwierdzona lista wykonawców wytypowanych do wzięcia udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

2) protokoły z posiedzeń komisji/nośniki danych;

3) oświadczenia wymienione w pkt 13 protokołu;

4) zaproszenia do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

5) dokumentacja z przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia;

6) oferty;

7) inne dokumenty z postępowania o udzielenie zamówienia (np. oświadczenia, zawiadomienia, wnioski).

ZAŁĄCZNIK Nr  7

WZÓR

ZJEDNOSTKA ORGANIZACYJNA CBADZIAŁNR REJESTRUDATA WPŁYWU DO BIURA FINANSÓW CBA
ROZDZIAŁ