Zasady i tryb realizacji zadań o charakterze tzw. "służb państwowych".

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MI.2002.7.30

Akt utracił moc
Wersja od: 27 czerwca 2002 r.

DECYZJA NR 39
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 7 czerwca 2002 r.
w sprawie zasad i trybu realizacji zadań o charakterze tzw. "służb państwowych"

Na podstawie § 3 ust. 2 pkt 2 lit. a) regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Infrastruktury, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 6 Ministra Infrastruktury z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Infrastruktury (Dz. Urz. MI Nr 4, poz. 10) postanawia się, co następuje:
§  1.
1.
Ustala się zasady i tryb realizacji zadań, z zakresu "służb państwowych" w ramach środków przyznawanych Ministrowi Infrastruktury z budżetu państwa. Pod pojęciem zadań o charakterze "służb państwowych" rozumie się prace wykonywane przez jednostki naukowe i badawczo-rozwojowe, określane jako zadania niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania państwa, które nie są badaniami naukowymi.
§  2.
1.
Dysponentem środków, przyznawanych Ministrowi Infrastruktury na podstawie ustawy budżetowej na finansowanie zadań z zakresu "służb państwowych" w resorcie infrastruktury jest Dyrektor Departamentu Rozwoju Transportu.
2.
Umowy na realizację zadań z zakresu "służb państwowych" finansowanych z budżetu państwa zawiera i podpisuje w imieniu Ministra Infrastruktury dyrektor departamentu (biura, sekretariatu) wnioskującego, zwany dalej Zamawiającym oraz główny księgowy Ministerstwa Infrastruktury.
3.
Zamawiający jest odpowiedzialny za właściwe wykorzystanie i upowszechnianie rezultatów wykonywanej pracy.
4.
Przy wyborze wykonawców umów uwzględniane są jednostki naukowe i badawczo-rozwojowe.
5.
Zadania z zakresu "służb państwowych" nie mogą być pracami badawczymi.
6.
Departament Rozwoju Transportu uzgadnia sporządzone projekty umów pod względem formalnym, przed ich podpisaniem.
§  3.
1.
Realizacja umów z zakresu "służb państwowych" wymaga od Zamawiającego stosowania ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U. Nr 76, poz. 344 z późn. zm.).
2.
Podjęcie realizacji zadań objętych tzw. "służbami państwowymi" wymaga uzgadniania przez Zamawiającego z Biurem Administracyjno-Budżetowym Ministerstwa Infrastruktury w zakresie zastosowania odpowiednich trybów wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych.
3.
Ogólny nadzór i koordynacja nad sprawami dotyczącymi zamówień publicznych w zakresie służb państwowych są prowadzone przez Biuro Administracyjno-Budżetowe Ministerstwa Infrastruktury.
§  4.
1.
Wnioski na dofinansowanie lub finansowanie zadań kierują do Departamentu Rozwoju Transportu departamenty (biura, sekretariat) do końca miesiąca maja roku poprzedzającego, którego wniosek dotyczy - stanowią one podstawę do wystąpienia przez Departament Rozwoju Transportu MI o środki finansowe do Biura Administracyjno-Budżetowego MI.
2.
Po przyjęciu ustawy budżetowej i przyznaniu Ministerstwu Infrastruktury środków na dany rok, Departament Rozwoju Transportu MI dokonuje w porozumieniu z wnioskującym weryfikacji wniosków i sporządza projekt planu zadań do finansowania z zakresu "służb państwowych", który przedkłada Ministrowi do akceptacji.
3.
Po akceptacji ww. planu, Departament Rozwoju Transportu MI przekazuje komórkom organizacyjnym Ministerstwa Infrastruktury pisemną informację o przyjętych zadaniach i wysokości dofinansowania.
4.
Projekty umów składane Zamawiającemu są analizowane w szczególności pod względem:
1)
zakresu zadań,
2)
kalkulacji kosztów, w tym pracochłonności,
3)
terminów realizacji.
5.
Departament Rozwoju Transportu MI dokonuje uzgodnienia treści projektów umów.
6.
Umowy powinny być zawarte, w możliwie najkrótszym terminie, po zakończeniu postępowania określonego przepisami ustawy o zamówieniach publicznych.
7.
Umowę sporządza się w 3 jednobrzmiących egzemplarzach (1 egz. dla Wykonawcy, 1 egz. dla Zamawiającego, 1 egz. dla Departamentu Rozwoju Transportu MI).
8.
Podpisana umowa podlega rejestracji w Departamencie Rozwoju Transportu MI przy jednoczesnym nadaniu jej numeru.
9.
Zamawiający nadzoruje realizację zawartych przez siebie umów.
10.
Zamawiający organizuje komisyjny odbiór zadania z udziałem zainteresowanych i przedstawiciela Departamentu Rozwoju Transportu MI.
11.
Przewodniczącym Komisji odbioru zadania jest Zamawiający.
12.
Protokół komisyjnego odbioru zadania stanowi podstawę do wystawienia faktury Zamawiającemu przez Wykonawcę.
13.
Fakturę za wykonane zadanie, opisaną i uzgodnioną pod względem merytorycznym, Zamawiający przekazuje do Departamentu Rozwoju Transportu do dalszej realizacji, zgodnie z warunkami określonymi w umowie (terminy, forma płatności).
14.
Zamawiający przekazuje corocznie w terminie do dnia 31 sierpnia do Departamentu Rozwoju Transportu MI informację o zakresie wykorzystania rezultatów prac za rok ubiegły.
§  5.
Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.