Zasady i tryb realizacji zadań o charakterze tzw. "służb państwowych".
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MI.2002.7.30
Akt utracił moc Wersja od: 27 czerwca 2002 r.
DECYZJA NR 39
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 7 czerwca 2002 r.
w sprawie zasad i trybu realizacji zadań o charakterze tzw. "służb państwowych"
Na podstawie § 3 ust. 2 pkt 2 lit. a) regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Infrastruktury, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 6 Ministra Infrastruktury z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Infrastruktury (Dz. Urz. MI Nr 4, poz. 10) postanawia się, co następuje:
§ 1.
1.
Ustala się zasady i tryb realizacji zadań, z zakresu "służb państwowych" w ramach środków przyznawanych Ministrowi Infrastruktury z budżetu państwa. Pod pojęciem zadań o charakterze "służb państwowych" rozumie się prace wykonywane przez jednostki naukowe i badawczo-rozwojowe, określane jako zadania niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania państwa, które nie są badaniami naukowymi.§ 2.
1.
Dysponentem środków, przyznawanych Ministrowi Infrastruktury na podstawie ustawy budżetowej na finansowanie zadań z zakresu "służb państwowych" w resorcie infrastruktury jest Dyrektor Departamentu Rozwoju Transportu.2.
Umowy na realizację zadań z zakresu "służb państwowych" finansowanych z budżetu państwa zawiera i podpisuje w imieniu Ministra Infrastruktury dyrektor departamentu (biura, sekretariatu) wnioskującego, zwany dalej Zamawiającym oraz główny księgowy Ministerstwa Infrastruktury.3.
Zamawiający jest odpowiedzialny za właściwe wykorzystanie i upowszechnianie rezultatów wykonywanej pracy.4.
Przy wyborze wykonawców umów uwzględniane są jednostki naukowe i badawczo-rozwojowe.5.
Zadania z zakresu "służb państwowych" nie mogą być pracami badawczymi.6.
Departament Rozwoju Transportu uzgadnia sporządzone projekty umów pod względem formalnym, przed ich podpisaniem.§ 3.
1.
Realizacja umów z zakresu "służb państwowych" wymaga od Zamawiającego stosowania ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U. Nr 76, poz. 344 z późn. zm.).2.
Podjęcie realizacji zadań objętych tzw. "służbami państwowymi" wymaga uzgadniania przez Zamawiającego z Biurem Administracyjno-Budżetowym Ministerstwa Infrastruktury w zakresie zastosowania odpowiednich trybów wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych.3.
Ogólny nadzór i koordynacja nad sprawami dotyczącymi zamówień publicznych w zakresie służb państwowych są prowadzone przez Biuro Administracyjno-Budżetowe Ministerstwa Infrastruktury.§ 4.
1.
Wnioski na dofinansowanie lub finansowanie zadań kierują do Departamentu Rozwoju Transportu departamenty (biura, sekretariat) do końca miesiąca maja roku poprzedzającego, którego wniosek dotyczy - stanowią one podstawę do wystąpienia przez Departament Rozwoju Transportu MI o środki finansowe do Biura Administracyjno-Budżetowego MI.2.
Po przyjęciu ustawy budżetowej i przyznaniu Ministerstwu Infrastruktury środków na dany rok, Departament Rozwoju Transportu MI dokonuje w porozumieniu z wnioskującym weryfikacji wniosków i sporządza projekt planu zadań do finansowania z zakresu "służb państwowych", który przedkłada Ministrowi do akceptacji.3.
Po akceptacji ww. planu, Departament Rozwoju Transportu MI przekazuje komórkom organizacyjnym Ministerstwa Infrastruktury pisemną informację o przyjętych zadaniach i wysokości dofinansowania.4.
Projekty umów składane Zamawiającemu są analizowane w szczególności pod względem: 1)
zakresu zadań, 2)
kalkulacji kosztów, w tym pracochłonności, 3)
terminów realizacji.5.
Departament Rozwoju Transportu MI dokonuje uzgodnienia treści projektów umów.6.
Umowy powinny być zawarte, w możliwie najkrótszym terminie, po zakończeniu postępowania określonego przepisami ustawy o zamówieniach publicznych.7.
Umowę sporządza się w 3 jednobrzmiących egzemplarzach (1 egz. dla Wykonawcy, 1 egz. dla Zamawiającego, 1 egz. dla Departamentu Rozwoju Transportu MI).8.
Podpisana umowa podlega rejestracji w Departamencie Rozwoju Transportu MI przy jednoczesnym nadaniu jej numeru.9.
Zamawiający nadzoruje realizację zawartych przez siebie umów.10.
Zamawiający organizuje komisyjny odbiór zadania z udziałem zainteresowanych i przedstawiciela Departamentu Rozwoju Transportu MI.11.
Przewodniczącym Komisji odbioru zadania jest Zamawiający.12.
Protokół komisyjnego odbioru zadania stanowi podstawę do wystawienia faktury Zamawiającemu przez Wykonawcę.13.
Fakturę za wykonane zadanie, opisaną i uzgodnioną pod względem merytorycznym, Zamawiający przekazuje do Departamentu Rozwoju Transportu do dalszej realizacji, zgodnie z warunkami określonymi w umowie (terminy, forma płatności).14.
Zamawiający przekazuje corocznie w terminie do dnia 31 sierpnia do Departamentu Rozwoju Transportu MI informację o zakresie wykorzystania rezultatów prac za rok ubiegły.§ 5.
Decyzja wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.