Zasady i tryb przeprowadzania kontroli stanu ochrony informacji niejawnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2011.1.36

Akt utracił moc
Wersja od: 16 marca 2011 r.

DECYZJA Nr 101/11
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 16 marca 2011 r.
w sprawie zasad i trybu przeprowadzania kontroli stanu ochrony informacji niejawnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym

Na podstawie § 1 statutu Centralnego Biura Antykorupcyjnego, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 72 Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2010 r. w sprawie nadania statutu Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu (M. P. Nr 76, poz. 953), postanawia się, co następuje:
§  1.
Decyzja określa sposób przygotowania, zakres, tryb przeprowadzania i dokumentowania kontroli stanu ochrony informacji niejawnych, zwanej dalej "kontrolą", w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym.
§  2.
Użyte w decyzji wyrażenia oznaczają:
1)
CBA - Centralne Biuro Antykorupcyjne;
2)
pełnomocnik - pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych CBA lub jego zastępcę;
3)
funkcjonariusz - funkcjonariusza lub pracownika CBA;
4)
jednostka kontrolowana - jednostkę organizacyjną, o której mowa w statucie CBA, objętą kontrolą;
5)
kierownik jednostki kontrolowanej - kierownika jednostki kontrolowanej lub inną osobę upoważnioną do kierowania jednostką kontrolowaną;
6)
kontroler - funkcjonariusza CBA wyznaczonego do przeprowadzenia kontroli.
§  3.
1.
Kontrola ma na celu ustalenie stanu faktycznego ochrony informacji niejawnych w jednostkach kontrolowanych, jego udokumentowanie i dokonanie oceny.
2.
Kontrolę prowadzi się w sposób rzetelny i obiektywny.
3.
Kontrola obejmuje badanie prawidłowości:
1)
przetwarzania informacji niejawnych;
2)
organizacji ochrony informacji niejawnych;
3)
ochrony informacji niejawnych w systemach teleinformatycznych;
4)
stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego.
§  4.
1.
Kontrolę prowadzi się w trybie kontroli:
1)
planowej - obejmującej zagadnienia ujęte w rocznym planie kontroli;
2)
doraźnej - obejmujące zagadnienia wskazane przez Szefa CBA lub pełnomocnika;
3)
sprawdzającej - polegającej na sprawdzeniu sposobu wykorzystania uwag, wykonania wniosków i zaleceń pokontrolnych z wcześniejszej kontroli planowej lub doraźnej.
2.
Kontrola, o której mowa w ust. 1, może być prowadzona w formie:
1)
kompleksowej - obejmującej całość działalności jednostki kontrolowanej w zakresie ochrony informacji niejawnych;
2)
problemowej - obejmującej wybrane zagadnienia z działalności jednostek kontrolowanych w zakresie ochrony informacji niejawnych.
§  5.
1.
Kontrolę planową zarządza pełnomocnik w oparciu o roczny plan kontroli.
2.
Kontrola doraźna może być zarządzona przez pełnomocnika po uzyskaniu zgody Szefa CBA i zatwierdzeniu przez niego programu kontroli, w przypadku powzięcia informacji o występowaniu nieprawidłowości w zakresie ochrony informacji niejawnych.
3.
Zarządzenie przez pełnomocnika kontroli sprawdzającej, w przypadku potrzeby jej przeprowadzenia, nie wymaga zgody Szefa CBA.
§  6.
1.
Pełnomocnik sporządza i przedstawia do zatwierdzenia Szefowi CBA roczny plan kontroli w terminie do 10 grudnia roku poprzedzającego rok, którego plan dotyczy.
2.
Roczny plan kontroli powinien w szczególności określać:
1)
nazwę jednostki kontrolowanej;
2)
przedmiot kontroli;
3)
formę kontroli;
4)
przewidywany termin rozpoczęcia kontroli oraz okres jej trwania.
3.
Przy opracowaniu planu kontroli uwzględnia się w szczególności wyniki wcześniejszych kontroli, wyniki badań i analiz wybranych problemów oraz informacje pochodzące od jednostek i komórek organizacyjnych CBA.
4.
W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających realizację rocznego planu kontroli pełnomocnik może dokonać jego zmiany.
5.
Zmianę w planie kontroli zatwierdza Szef CBA.
§  7.
1.
Kontrolę prowadzi się zgodnie z zatwierdzonym przez pełnomocnika programem kontroli, który sporządza wyznaczony przez niego kierownik zespołu kontrolującego.
2.
W uzasadnionych przypadkach pełnomocnik może odstąpić od obowiązku opracowania programu kontroli, w odniesieniu do kontroli doraźnej lub sprawdzającej.
3.
Przy opracowywaniu programu kontroli stosuje się odpowiednio przepis § 6 ust. 3.
4.
Program kontroli powinien w szczególności określać:
1)
jednostkę kontrolowaną;
2)
temat i cel kontroli;
3)
tryb i formę kontroli;
4)
zakres przedmiotowy i okres objęty kontrolą.
§  8.
1.
Pełnomocnik zarządza w formie pisemnej kontrolę, o której mowa w § 5 ust. 1, 2 i 3, wskazując:
1)
datę sporządzenia dokumentu;
2)
podstawę prawną kontroli;
3)
nazwę jednostki kontrolowanej;
4)
określenie miejsca kontroli;
5)
określenie okresu i przedmiotu kontroli;
6)
termin rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych w jednostce kontrolowanej;
7)
imiona i nazwiska oraz stanowiska służbowe kontrolerów ze wskazaniem kierownika zespołu kontrolującego;
8)
podpis pełnomocnika.
2.
Dokument, o którym mowa w ust. 1, sporządza się w dwóch egzemplarzach, z czego jeden egzemplarz włącza się do akt kontroli, a drugi przekazuje kierownikowi jednostki kontrolowanej, najpóźniej w dniu rozpoczęcia kontroli.
§  9.
1.
Kontrolę przeprowadzają funkcjonariusze Departamentu Ochrony CBA.
2.
Pełnomocnik może zwrócić się do kierowników jednostek organizacyjnych CBA o wyrażenie zgody na wyznaczenie na kontrolerów podległych im funkcjonariuszy, posiadających wiedzę i umiejętności niezbędne do przeprowadzenia kontroli.
3.
Przed przystąpieniem do kontroli kontroler okazuje legitymację służbową kierownikowi jednostki kontrolowanej lub upoważnionemu przez niego funkcjonariuszowi.
§  10.
1.
Kontroler podlega wyłączeniu w razie zaistnienia okoliczności mogących wywołać uzasadnione wątpliwości co do jego bezstronności.
2.
O wyłączeniu kontrolera decyduje pełnomocnik z urzędu albo na pisemny wniosek kontrolera lub kierownika jednostki kontrolowanej.
3.
W przypadku wyłączenia kontrolera, na jego miejsce pełnomocnik wyznacza innego funkcjonariusza.
4.
Decyzja pełnomocnika w tej sprawie jest ostateczna.
§  11.
1.
Kontrola jest przeprowadzana po poinformowaniu kierownika jednostki kontrolowanej, najpóźniej w dniu rozpoczęcia kontroli.
2.
Kontroler jest obowiązany udokumentować wszystkie czynności kontrolne.
3.
Kontrola powinna być przeprowadzona sprawnie i w sposób jak najmniej zakłócający pracę jednostki kontrolowanej oraz zakończona w wyznaczonym terminie.
4.
Pełnomocnik może w uzasadnionych przypadkach przedłużyć czas trwania kontroli ponad okres przewidziany w zarządzeniu kontroli.
§  12.
W toku kontroli kontroler jest uprawniony do:
1)
wstępu do obiektów i pomieszczeń jednostki kontrolowanej, także po godzinach służby lub pracy funkcjonariuszy tej jednostki;
2)
wglądu do dokumentów związanych z przedmiotem kontroli;
3)
oględzin dokumentów niejawnych wyłącznie w celu ustalenia prawidłowości ich oznaczenia;
4)
oględzin urządzeń ewidencyjnych, służących do rejestrowania zarówno dokumentów jawnych, jak i oznaczonych klauzulami tajności;
5)
przeprowadzenia oględzin przedmiotów i miejsc;
6)
żądania udostępnienia systemów teleinformatycznych, o których mowa w § 3 ust. 3 pkt 3, w celu sprawdzenia ich zgodności z dokumentacją bezpieczeństwa;
7)
żądania od funkcjonariuszy jednostki kontrolowanej udzielenia ustnych lub pisemnych wyjaśnień oraz odbierania od nich oświadczeń;
8)
protokolarnego pobierania oraz zabezpieczenia dokumentów i innych materiałów dowodowych;
9)
uzyskiwania informacji związanych z kontrolą w innych jednostkach organizacyjnych CBA nieobjętych kontrolą.
§  13.
Kierownik jednostki kontrolowanej jest obowiązany zapewnić:
1)
kontrolerowi, w miarę możliwości, warunki i środki techniczne niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli, oraz swobodny dostęp do kontrolowanych obiektów i pomieszczeń;
2)
niezwłoczne przedstawianie kontrolerowi żądanych dokumentów i materiałów dotyczących przedmiotu kontroli;
3)
terminowe udzielanie kontrolerowi ustnych i pisemnych wyjaśnień przez funkcjonariuszy;
4)
nienaruszalność zabezpieczonych przez kontrolera materiałów pozostawionych na przechowanie w jednostce kontrolowanej.
§  14.
1.
O zamiarze wejścia do obiektów i pomieszczeń jednostki kontrolowanej po godzinach pracy tej jednostki, kontroler powiadamia kierownika jednostki organizacyjnej najpóźniej w dniu, w którym to zdarzenie ma nastąpić.
2.
W przypadku wejścia do obiektów i pomieszczeń jednostki kontrolowanej po godzinach pracy tej jednostki, kontrolerowi towarzyszy kierownik jednostki kontrolowanej lub wyznaczony przez niego funkcjonariusz.
3.
W przypadku stwierdzenia zagrożeń dla bezpieczeństwa informacji kontroler jest obowiązany podjąć czynności niezbędne do ich usunięcia lub zminimalizowania ich skutków, a w szczególności dokonać zabezpieczenia dokumentów, szaf, pomieszczeń w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami.
4.
Czynności, o których mowa w ust. 2 i 3, są dokumentowane przez kontrolera w protokole wejścia do pomieszczenia jednostki kontrolowanej po godzinach służby, którego wzór stanowi załącznik nr 1.
§  15.
1.
Oględzin, o których mowa w § 12 pkt 3-6, kontroler dokonuje w obecności funkcjonariusza wyznaczonego przez kierownika jednostki kontrolowanej.
2.
Oględziny dokumentuje za pomocą notatki, której wzór stanowi załącznik nr 2.
§  16.
1.
Pisemne wyjaśnienie lub oświadczenie, o którym mowa w § 12 pkt 7, podpisuje kontroler oraz składający je funkcjonariusz, podając imię, nazwisko i stanowisko służbowe.
2.
Ustne wyjaśnienie lub oświadczenie, o którym mowa w § 12 pkt 7, kontroler utrwala w formie protokołu, którego wzór stanowi załącznik nr 3.
§  17.
1.
Kontroler dokonuje ustaleń stanu faktycznego na podstawie zebranych w toku kontroli dowodów.
2.
Dowodami są w szczególności dokumenty, zabezpieczone rzeczy, wyniki oględzin oraz wyjaśnienia i oświadczenia.
3.
Kontroler dokonuje pobrania dokumentu lub rzeczy w obecności kierownika jednostki kontrolowanej lub wyznaczonego przez niego funkcjonariusza. Kierownik jednostki kontrolowanej udostępnia dokumenty w celu wykonania niezbędnych do kontroli odpisów, kserokopii lub wyciągów oraz zestawień opartych na dokumentach.
4.
Zebrane w toku kontroli dowody kontroler może zabezpieczyć poprzez:
1)
oddanie na przechowanie, za pokwitowaniem, kierownikowi jednostki kontrolowanej;
2)
przechowanie w jednostce kontrolowanej w oddzielnym, zamkniętym pomieszczeniu lub szafie metalowej;
3)
zabranie z jednostki kontrolowanej, za pokwitowaniem.
5.
O zwolnieniu dowodu spod zabezpieczenia decyduje kontroler, a w przypadku jego odmowy pełnomocnik.
6.
Zabezpieczenie materiału dowodowego w postaci dokumentu lub rzeczy potwierdza się protokołem, a ich zwrot pokwitowaniem.
7.
Wzór protokołu, o którym mowa w ust. 6, stanowi załącznik nr 4.
§  18.
1.
Kontroler dokumentuje przebieg i wyniki czynności kontrolnych w aktach kontroli.
2.
Akta kontroli prowadzi się zgodnie z tokiem kontroli.
3.
Akta kontroli podlegają ewidencjonowaniu.
4.
Po zakończeniu kontroli akta powinny zostać zszyte i umieszczone w teczce. Wszystkie strony powinny zostać ponumerowane, a do teczki należy dołączyć ich spis zawartości.
5.
Akta kontroli podlegają przekazaniu do archiwum CBA na podstawie odrębnych przepisów.
§  19.
1.
Wyniki przeprowadzonej kontroli kontroler przedstawia w protokole kontroli.
2.
Protokół kontroli zawiera opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku kontroli, a ponadto:
1)
nazwę jednostki kontrolowanej;
2)
imię, nazwisko i stanowisko służbowe kierownika jednostki kontrolowanej;
3)
imię i nazwisko kontrolerów ze wskazaniem kierownika zespołu kontrolującego oraz datę zarządzenia kontroli;
4)
datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli, z wymienieniem dni przerw w kontroli;
5)
określenie okresu i przedmiotu kontroli;
6)
omówienie dokonanych w protokole poprawek, skreśleń i uzupełnień;
7)
wzmiankę o doręczeniu protokołu kierownikowi jednostki kontrolowanej;
8)
oznaczenie miejsca i daty podpisania protokołu;
9)
parafę kontrolerów i kierownika jednostki kontrolowanej na każdej stronie protokołu;
10)
podpisy kontrolerów i kierownika jednostki kontrolowanej na ostatniej stronie protokołu;
11)
w razie odmowy podpisania protokołu przez kierownika jednostki kontrolowanej - wzmiankę o tym fakcie i przyczynie odmowy.
3.
Protokół kontroli sporządza się w jednym egzemplarzu i włącza do akt kontroli.
§  20.
1.
Protokół kontroli podpisują kontrolerzy i kierownik jednostki kontrolowanej.
2.
Kierownikowi jednostki kontrolowanej przysługuje prawo zgłoszenia pełnomocnikowi, przed podpisaniem protokołu kontroli, umotywowanych pisemnych zastrzeżeń dotyczących zawartych w nim ustaleń, w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli.
3.
W przypadku zgłoszenia pisemnych zastrzeżeń, o których mowa w ust. 2, kontroler jest obowiązany dokonać niezwłocznie ich analizy i w miarę potrzeby, podjąć dodatkowe czynności kontrolne.
4.
Pełnomocnik w oparciu o dokonaną przez kontrolera analizę:
1)
uznaje, w całości lub w części, zasadność zgłoszonych zastrzeżeń i poleca kontrolerowi dokonanie odpowiednich zmian w protokole kontroli;
2)
nie uwzględnia, w całości lub w części, zgłoszonych zastrzeżeń, o czym informuje na piśmie kierownika jednostki kontrolowanej, podając jednocześnie uzasadnienie nieuwzględnienia.
5.
Zmieniony lub uzupełniony protokół kontroli przekazuje się kierownikowi jednostki kontrolowanej w celu podpisania.
§  21.
1.
Kierownik jednostki kontrolowanej może odmówić podpisania protokołu kontroli, składając pełnomocnikowi, w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu, pisemne wyjaśnienie tej odmowy.
2.
W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń do protokołu kontroli termin, o którym mowa w ust. 1, biegnie od dnia doręczenia stanowiska kontrolera wraz z uzasadnieniem.
3.
O odmowie podpisania protokołu kontroli i złożenia wyjaśnień kontroler czyni wzmiankę w protokole.
4.
Odmowa podpisania protokołu kontroli, o której mowa w ust. 1, nie stanowi przeszkody do podpisania protokołu kontroli przez kontrolerów i sporządzenia informacji z kontroli.
§  22.
1.
Na podstawie protokołu kontroli kontroler sporządza informację z przeprowadzonej kontroli, którą podpisuje pełnomocnik.
2.
Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera ocenę stanu ochrony informacji niejawnych w jednostce kontrolowanej, a także w przypadku:
1)
stwierdzenia nieprawidłowości - uwagi, wnioski i zalecenia w sprawie ich usunięcia oraz wskazanie osób za nieodpowiedzialnych;
2)
zgłoszenia zastrzeżeń, o których mowa w § 20 ust. 2, informację o tym fakcie oraz omówienie zastrzeżeń nieuwzględnionych wraz z uzasadnieniem;
3)
odmowy podpisania protokołu kontroli przez kierownika jednostki kontrolowanej, wzmiankę o tym fakcie i przyczynie odmowy.
3.
Informacja z przeprowadzonej kontroli jest sporządzana w dwóch egzemplarzach, z czego jeden egzemplarz włącza się do akt kontroli, a drugi przekazuje kierownikowi jednostki kontrolowanej.
§  23.
Kierownik jednostki kontrolowanej, w terminie 30 dni od dnia otrzymania informacji z przeprowadzonej kontroli, jest obowiązany poinformować pełnomocnika o sposobie wykorzystania uwag i realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych oraz o podjętych działaniach lub przyczynach ich niepodjęcia.
§  24.
Pełnomocnik przekazuje Szefowi CBA do dnia 31 marca informację z wyników kontroli przeprowadzonych w roku ubiegłym.
§  25.
Traci moc decyzja nr 8/08 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 22 lutego 2008 r. w sprawie trybu przygotowania i prowadzenia kontroli stanu ochrony informacji niejawnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. Urz. CBA Nr 1, poz. 15).
§  26.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

PROTOKÓŁ WEJŚCIA DO POMIESZCZENIA PO ZAKOŃCZENIU SŁUŻBY

......................................

(miejscowość i data)

Działając na podstawie § 12 pkt 1 decyzji nr 101/11 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 16 marca 2011 r. w sprawie trybu przygotowania i prowadzenia kontroli stanu ochrony informacji niejawnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym,

w dniu ...........................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(imiona i nazwiska kontrolera)

w obecności ..................................................................................................................................

(imię i nazwisko funkcjonariusza pełniącego służbę w służbie ochrony

lub wyznaczonego przez kierownika jednostki kontrolowanej)

dokonali wejścia do pomieszczenia nr .............. w ......................................................................

.......................................................................................................................................................

(nazwa jednostki kontrolowanej)

W wyniku oględzin stwierdzono następujący stan faktyczny:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Dokonano następujących czynności:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Podpisy:

......................................

......................................

......................................

......................................

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

NOTATKA Z OGLĘDZIN

Na podstawie § 12 pkt 3 decyzji nr 101/11 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 16 marca 2011 r. w sprawie trybu przygotowania i prowadzenia kontroli stanu ochrony informacji niejawnych w Centralnym Biurze, Antykorupcyjnym

dokonano oględzin:

dokumentu niejawnego/urządzenia ewidencyjnego/przedmiotu/miejsca/systemu teleinformatycznego*

w obecności ..................................................................................................................................

- funkcjonariusza wyznaczonego przez kierownika jednostki kontrolowanej.

Ustalenia dokonane w toku oględzin:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.................................. .................................................................................................

(podpis kontrolera) (podpis funkcjonariusza wyznaczonego przez kierownika

jednostki kontrolowanej)

______

* niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

PROTOKÓŁ PRZYJĘCIA USTNEGO WYJAŚNIENIA/OŚWIADCZENIA*

Na podstawie § 12 pkt 7 decyzji nr 101/11 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 16 marca 2011 r. w sprawie trybu przygotowania i prowadzenia kontroli stanu ochrony informacji niejawnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, prowadzący kontrolę

.......................................................................................................................................................

(imię i nazwisko kontrolera)

w dniu .................................... przyjął od

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe funkcjonariusza/pracownika* składającego

wyjaśnienie/oświadczenie*)

ustne wyjaśnienie/oświadczenie* w sprawie ...............................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

o następującej treści:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Przed podpisaniem składający wyjaśnienie/oświadczenie zapoznał się z treścią niniejszego protokołu

..........................................

(miejscowość i data)

......................................................................... .......................................................

(podpis składającego wyjaśnienie/oświadczenie*) (podpis przyjmującego

wyjaśnienie/oświadczenie*)

______

* niepotrzebne skreślić

ZAŁĄCZNIK Nr  4

Wzór

PROTOKÓŁ ZABEZPIECZENIA DOKUMENTU LUB RZECZY STANOWIĄCYCH MATERIAŁ DOWODOWY

Na podstawie § 12 pkt 8 decyzji nr 101/11 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 16 marca 2011 r. w sprawie trybu przygotowania i prowadzenia kontroli stanu ochrony informacji niejawnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, kontroler

.......................................................................................................................................................

(imię, nazwisko, stanowisko służbowe kontrolera)

działając w obecności

.......................................................................................................................................................

(imię, nazwisko, stanowisko służbowe funkcjonariusza uczestniczącego w

zabezpieczeniu dokumentu/rzeczy)

dokonał w dniu ................................................... zabezpieczenia dokumentu/rzeczy* w postaci

.......................................................................................................................................................

(dokładny opis zabezpieczonego dokumentu/rzeczy)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

Dokument/rzecz* został(a) zabezpieczony(a) przez:

.......................................................................................................................................................

(sposób zabezpieczenia dokumentu/rzeczy, uniemożliwiający zastąpienie go/jej inną)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

...............................................

(miejscowość i data)

........................................................................ .............................................

(podpis funkcjonariusza uczestniczącego w (podpis kontrolera)

zabezpieczeniu dokumentu/rzeczy)

______

* niepotrzebne skreślić