Zasady i tryb postępowania komórek organizacyjnych Ministerstwa Skarbu Państwa w procesie dokonywania wydatków publicznych.
Dz.Urz.MSP.2016.36
Akt obowiązującyZARZĄDZENIE Nr 36
MINISTRA SKARBU PAŃSTWA 1
z dnia 12 października 2016 r.
w sprawie zasad i trybu postępowania komórek organizacyjnych Ministerstwa Skarbu Państwa w procesie dokonywania wydatków publicznych
Rozdział I
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Rozdział 2
Planowanie zakupów
Planowanie zakupów
Rozdział 3
Przygotowanie oraz przeprowadzenie postępowania
Przygotowanie oraz przeprowadzenie postępowania
Rozdział 4
Umowy w sprawach zamówień publicznych
Umowy w sprawach zamówień publicznych
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę.
Rozdział 5
Koordynacja postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w Biurze Dyrektora Generalnego
Koordynacja postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w Biurze Dyrektora Generalnego
Rozdział 6
Dokonywanie zakupów i zawieranie umów niepodlegających ustawie
Dokonywanie zakupów i zawieranie umów niepodlegających ustawie
- dokonywane są po zwróceniu się przez dyrektora właściwej komórki organizacyjnej (polecenie zapłaty) do Departamentu Budżetu i Finansów o dokonanie zapłaty ze wskazaniem terminu, źródła sfinansowania oraz z jednoczesnym przekazaniem dokumentów wskazujących tytuł prawny do dokonania zapłaty, np. wyrok sądu, decyzja administracyjna. Wzór polecenia zapłaty stanowi załącznik Nr 8 do zarządzenia, z zastrzeżeniem ust. 3.
Rozdział 7
Ewidencja wniosków, planu postępowań o udzielenie zamówień, planów zakupu, umów oraz dokumentacji
Ewidencja wniosków, planu postępowań o udzielenie zamówień, planów zakupu, umów oraz dokumentacji
Rozdział 8
Dokonywanie zakupów objętych zakresem systemu zarządzania jakością i systemu przeciwdziałania zagrożeniom korupcji
Dokonywanie zakupów objętych zakresem systemu zarządzania jakością i systemu przeciwdziałania zagrożeniom korupcji
Rozdział 9
Przepisy przejściowe i końcowe
Przepisy przejściowe i końcowe
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WZÓR
FORMULARZA PLANU ZAKUPÓW REALIZOWANYCH W CIĄGU ROKU BUDŻETOWEGO OD ZATWIERDZENIA PLANU FINANSOWEGO NA ROK ........*
WZÓR
FORMULARZA PLANU ZAKUPÓW REALIZOWANYCH W CIĄGU ROKU BUDŻETOWEGO OD ZATWIERDZENIA PLANU FINANSOWEGO NA ROK ........*
komórka organizacyjna
..................................................................................
imię i nazwisko osoby upoważnionej
tel. kont. e-mail
Lp. | Przedmiot zakupu** | Symbol komórki organizacyjnej | Wartość szacunkowa netto | Wartość szacunkowa brutto | Rodzaj zamówienia*** | Płatności**** | Planowany m-c rozpoczęcia postępowania | Źródło finansowania |
1 | ||||||||
2 | ||||||||
3 | ||||||||
Razem | x | x | x | x |
........................................................................
data i podpis wnioskodawcy
* Formularz służy do sporządzenia całościowego planu zakupu.
** Należy wskazać istotne elementy składające się na przedmiot zakupu.
*** Dostawa/usługa/robota budowlana - wpisać właściwe.
**** Należy wskazać, czy zamówienie jest płatne w całości w danym roku budżetowym; w przypadku zamówień wieloletnich należy wskazać przewidywaną wysokość płatności w danym roku budżetowym.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok ..........
Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok ..........
Lp. | Przedmiot zamówienia | Rodzaj zamówienia* | Przewidywany tryb lub inna procedura udzielenia zamówienia | Orientacyjna wartość zamówienia | Przewidywany termin wszczęcia postępowania** |
** Termin należy wskazać w ujęciu kwartalnym lub miesięcznym.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
Wniosek Nr .....
o uruchomienie wydatków publicznych
Wniosek Nr .....
o uruchomienie wydatków publicznych
□ o wartości nieprzekraczającej 135.000 euro (5 225 000 dla robót budowlanych)
□ o wartości nieprzekraczającej 30.000 euro - o ile nie został umieszczony w planie zakupów
I.
INFORMACJE OGÓLNE
INFORMACJE OGÓLNE
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
.............................................................................................................................................. .
1) Nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych 3 :
Słownictwo główne Słownictwo uzupełniające (jeśli dotyczy)
Główny
przedmiot ....................... - ........ .............. - ......
Dodatkowe
przedmioty ..................... - ....... .............. - ......
2) Rodzaj zamówienia:
□ robota budowlana □ dostawa □ usługa
3) Największy udział w zamówieniu (ustalony na podstawie art. 5c ustawy).
□ robota budowlana □ dostawa □ usługa
2. Wartość zamówienia 4
1) Wartość szacunkowa zamówienia netto ................................................................... zł.
2) Wartość szacunkowa zamówienia brutto .................................................................. zł.
3) Równowartość zamówienia netto w euro ......................... przy zastosowaniu obowiązującego średniego kursu złotego w stosunku do euro, stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień, ogłoszonego w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów, o którym mowa w art. 35 ust. 3 ustawy.
4) Wartość szacunkową zamówienia określono na podstawie ......................................... .
5) Data dokonania ustalenia wartości zamówienia .......................................................... .
6) Imię i nazwisko osoby ustalającej wartość zamówienia .............................................. .
7) Wskazanie źródła finansowania zamówienia, paragraf klasyfikacji budżetowej 5 oraz klasyfikacja budżetu zadaniowego
....................................................................................................................................... .
3. Planowany okres realizacji umowy (podać rok budżetowy, od-do) ................................ .
4. Informacja o dialogu technicznym 6
.................................. ...................................................
data podpis wnioskodawcy
___________________________________________________________________________
II.
POTWIERDZENIE ZABEZPIECZENIA ŚRODKÓW NA REALIZACJĘ WYDATKÓW
POTWIERDZENIE ZABEZPIECZENIA ŚRODKÓW NA REALIZACJĘ WYDATKÓW
.......................... ...............................................................
data podpis Głównego Księgowego
___________________________________________________________________________
III.
ZATWIERDZENIE WNIOSKU
ZATWIERDZENIE WNIOSKU
data podpis kierownika zamawiającego
___________________________________________________________________________
IV.
TRYB REALIZACJI ZAMÓWIENIA
TRYB REALIZACJI ZAMÓWIENIA
2. Proponowany tryb udzielenia zamówienia ..........................................................................
..................................................................................................................................................... .
........................... ......................................................................
data podpis Biura Dyrektora Generalnego
ZAŁĄCZNIK Nr 4
DECYZJA 7 NR ..../....
..............................................................
z dnia ............................
w sprawie składu, organizacji, obowiązków oraz trybu pracy członków komisji przetargowej.
DECYZJA 7 NR ..../....
..............................................................
z dnia ............................
w sprawie składu, organizacji, obowiązków oraz trybu pracy członków komisji przetargowej.
......................................................................................................................................... ,
......................................................................................................................................... .
..........................................................................................................................................,
ZAŁĄCZNIK Nr 5
DECYZJA NR 10 ..../....
...........................................................
z dnia ............................... r.
DECYZJA NR 10 ..../....
...........................................................
z dnia ............................... r.
.......................................................................................................................................................
1.1. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego obejmujące w szczególności 11 :
1.1.1. ....................................................................................................................
1.1.2. ....................................................................................................................
1.1.3. ....................................................................................................................
1.2. Przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego obejmujące w szczególności 12 :
1.2.1. ....................................................................................................................
1.2.2. ....................................................................................................................
1.2.3. ....................................................................................................................
ZAŁĄCZNIK Nr 6
Oświadczenie
składane przez członków komisji przetargowej powoływanej do przeprowadzenia postępowania o dokonanie wydatku publicznego ..................................................................................................
Oświadczenie
składane przez członków komisji przetargowej powoływanej do przeprowadzenia postępowania o dokonanie wydatku publicznego ..................................................................................................
Ja, niżej podpisany, niniejszym oświadczam, że:
1) zgadzam się na udział w pracach komisji oraz przyjmuję obowiązki wynikające z pełnienia funkcji przewodniczącego/ wiceprzewodniczącego/sekretarza/członka komisji powołanej do przeprowadzenia/postępowania o udzielenie ww. zamówienia*;
2) zobowiązuję się wykonywać moje zadania uczciwie i rzetelnie;
3) uczestnicząc w przygotowywaniu dokumentów, zobowiązuję się do zachowania bezstronności, obiektywizmu oraz reguł uczciwej konkurencji, w szczególności poprzez unikanie stawiania warunków udziału w postępowaniu, które naruszają zasadę równego traktowania wykonawców;
4) zobowiązuję się do zachowania poufności wszystkich informacji lub dokumentów ujawnionych wobec mnie lub uzyskanych przeze mnie, bądź sporządzonych przeze mnie w toku czy w wyniku przygotowań przedmiotowego postępowania oraz do wykorzystywania ich wyłącznie do celu wspomnianych przygotowań i nie ujawniania ich stronom trzecim. Ponadto zobowiązuję się, że nie będę przechowywać kopii jakichkolwiek pisemnych informacji lub pierwowzorów, które zostaną mi dostarczone, a także nie będę pomagał ani nie będę związany z przyszłym wykonawcą biorącym udział we wspomnianym postępowaniu w okresie 12 miesięcy od dnia udzielenia przedmiotowego zamówienia.
Mam pełną świadomość, że każdy przypadek nieprzestrzegania złożonych zobowiązań może doprowadzić do wyłączenia mnie z udziału w pracach w niniejszym postępowaniu bądź wykluczenia mnie z udziału w postępowaniu w sytuacji złożenia przeze mnie wniosku o dopuszczenie do udziału/oferty**.
W momencie, gdy znani będą Wykonawcy biorący udział w postępowaniu złożę oświadczenie o bezstronności na druku ZP-1.
Nazwisko:
Podpis:
Data:
* Niepotrzebne skreślić.
** Przetarg nieograniczony, aukcja elektroniczna - po otwarciu ofert; przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem - po otwarciu wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; negocjacje bez ogłoszenia, zapytanie o cenę, zamówienie z wolnej ręki - w momencie rozesłania zaproszeń do udziału w postępowaniu.
ZAŁĄCZNIK Nr 7
WNIOSEK O DOKONANIE ZAKUPU
(przewidzianego w planie zakupów)
którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro
WNIOSEK O DOKONANIE ZAKUPU
(przewidzianego w planie zakupów)
którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro
1. | Przedmiot zamówienia: |
2. | Pozycja z planu zakupów: |
3. | Wartość szacunkowa zamówienia: kwota netto: ......................................... kwota brutto: ....................................... Równowartość zamówienia netto w euro .................... przy zastosowaniu obowiązującego średniego kursu złotego w stosunku do euro, stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień, ogłoszonego w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów, o którym mowa w art. 35 ust. 3 ustawy |
4. | Źródło finansowania zamówienia, pozycja z planu finansowego, paragraf klasyfikacji budżetowej oraz klasyfikacja budżetu zadaniowego: |
5. | Podpis wnioskodawcy: |
6. | Potwierdzenie posiadania środków na realizację zamówienia dokonane przez głównego księgowego: |
7. | Weryfikacja pod względem poprawności formalnej wniosku przez pracownika Biura Dyrektora Generalnego: |
ZAŁĄCZNIK Nr 8
POLECENIE ZAPŁATY
POLECENIE ZAPŁATY
Departament Budżetu i Finansów
w miejscu
Proszę o dokonanie zapłaty z tytułu ......................................................................................
.......................................................................................................................................................
w kwocie ......................................................................................................................................
którego źródłem sfinansowania będzie ...................................................., paragraf klasyfikacji budżetowej ......................................., klasyfikacja budżetu zadaniowego ..................................
w terminie ..................................................... .
Do polecenia zapłaty załączam:
1) ..........................................................................................................................................,
2) ..........................................................................................................................................,
3) ..........................................................................................................................................,
4) ......................................................................................................................................... .
.....................................................................................................
sprawdzono pod względem merytorycznym i formalnym
data i podpis wnioskodawcy
Do wiadomości:
Właściwy Członek Kierownictwa Ministerstwa Skarbu Państwa
ZAŁĄCZNIK Nr 9
WZÓR
FORMULARZA REJESTRU UDZIELANYCH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH ORAZ INNYCH ZAMÓWIEŃ
WZÓR
FORMULARZA REJESTRU UDZIELANYCH ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH ORAZ INNYCH ZAMÓWIEŃ
Komórka organizacyjna /wnioskujący/ | Numer wniosku o dokonanie wydatku | Przedmiot zamówienia | Wartość szacunkowa netto | Wartość szacunkowa brutto | Tryb udzielenia zamówienia | Nazwa wykonawcy | Wartość umowy brutto | Wartość umowy netto | Okres na jaki została zawarta umowa | Realizujący zamówienia |
X | Razem | x | x | x | x |
data i podpis osoby przekazującej
ZAŁĄCZNIK Nr 10
Protokół
Przekazania - Przejęcia
Dokumentacji dotyczącej
....................................................................................................................................................
Protokół
Przekazania - Przejęcia
Dokumentacji dotyczącej
....................................................................................................................................................
Lp. | Opis dokumentu | Znak dokumentu (numer pisma) | Data dokumentu | Strony w teczce | Uwagi | |
Od | Do | |||||
1 | wniosek o uruchomienie wydatku publicznego wraz z ewentualną aktualizacją wniosku na | |||||
................................................................... ................................................................... .................................................................. | ||||||
numer nadany przez DBiF | ||||||
................................................................... ................................................................... | ||||||
2 | ||||||
3 | ||||||
4 | ||||||
5 |
Protokół został sporządzony w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym egzemplarzu dla każdej ze Stron.
Przekazujący Przyjmujący
.................................. ..................................
ZAŁĄCZNIK Nr 11
Sprawozdanie o udzielonych zamówieniach w roku ........
Sprawozdanie o udzielonych zamówieniach w roku ........
Departament/Biuro
...................................................................
imię i nazwisko osoby upoważnionej
tel. kont. .......................... e-mail ............................
Lp. | Rodzaj zamówienia | Przedmiot zamówienia | Podstawa prawna | Wartość zamówienia bez podatku od towarów i usług (w PLN)1 |
.....................................................................................
data i podpis dyrektora komórki organizacyjnej
1 Należy podać całkowitą wartość umowy zawartej w roku, którego dotyczy sprawozdanie, również w przypadku, gdy umowa nie została jeszcze w całości wykonana i zamawiający nie wydatkował całej kwoty, na jaką została zawarta umowa. W przypadku umów zawartych na czas nieoznaczony, za wartość umowy należy przyjąć wartość ustaloną z uwzględnieniem okresu 48 miesięcy wykonywania zamówienia.
ZAŁĄCZNIK Nr 12
WZÓR
FORMULARZA REJESTRU DOKONANYCH ZAKUPÓW W ZAKRESIE OBJĘTYM SYSTEMEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ I SYSTEMEM PRZECIWDZIAŁANIA ZAGROŻENIOM KORUPCYJNYM
WZÓR
FORMULARZA REJESTRU DOKONANYCH ZAKUPÓW W ZAKRESIE OBJĘTYM SYSTEMEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ I SYSTEMEM PRZECIWDZIAŁANIA ZAGROŻENIOM KORUPCYJNYM
Komórka organizacyjna/ wnioskujący/ | Numer wniosku o dokonanie wydatku | Przedmiot zamówienia | Wartość szacunkowa netto | Wartość szacunkowa brutto | Tryb udzielenia zamówienia | Nazwa wykonawcy | Wartość umowy brutto | Wartość umowy netto | Okres na jaki została zawarta umowa | Realizujący zamówienia | Ponowna walidacja współpracy z wykonawcą |
X | Razem | x | x | x | x |
data i podpis osoby przekazującej