Założenie oraz szczegółowe zasady prowadzenia centralnego zbioru informacji o osobach ubiegających się o przyjęcie do służby w Policji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.KGP.2005.12.82

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lipca 2005 r.

DECYZJA NR 355
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 30 czerwca 2005 r.
w sprawie założenia oraz szczegółowych zasad prowadzenia centralnego zbioru informacji o osobach ubiegających się o przyjęcie do służby w Policji

W związku z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 maja 2005 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie do służby w Policji (Dz. U. Nr 97, poz. 822) postanawia się, co następuje:
§  1.
1.
Decyzja określa szczegółowe zasady prowadzenia centralnego zbioru informacji o osobach ubiegających się o przyjęcie do służby w Policji, w tym do służby w oddziałach prewencji osób, które nie posiadają wykształcenia średniego, zwanego dalej "Centralnym Rejestrem Doboru Kandydatów" (CRDK).
2.
Administratorem danych CRDK jest Komendant Główny Policji.
§  2.
Użyte w decyzji określenia oznaczają:
1)
przełożony właściwy w sprawach postępowania kwalifikacyjnego - Komendanta Głównego Policji, komendanta wojewódzkiego (Stołecznego) Policji;
2)
kandydat - osobę ubiegającą się o przyjęcie do służby w Policji, w tym osobę nieposiadającą wykształcenia średniego, która ubiega się o przyjęcie do służby w oddziałach prewencji Policji oraz poborowego skierowanego za jego zgodą do służby w oddziałach prewencji Policji, na okres służby kandydackiej;
3)
komórka organizacyjna do spraw doboru kandydatów - komórkę organizacyjną w komendzie Głównej Policji oraz komendzie wojewódzkiej (Stołecznej) Policji właściwą do prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego wobec kandydatów do służby;
4)
jednostki szkoleniowe - Wyższą Szkołę Policji oraz szkoły policyjne;
5)
Centralny Policyjny System Autoryzacji - system autoryzacji i autentykacji użytkowników stosowany w policyjnych systemach informatycznych, zwany dalej "CPSA";
6)
użytkownik - uprawnionego do dostępu do CRDK policjanta lub pracownika komórki organizacyjnej do spraw doboru kandydatów w Komendzie Głównej Policji, komendzie wojewódzkiej (Stołecznej) Policji, lub jednostki szkoleniowej;
7)
przepisy o ochronie danych osobowych - ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z 2004 r. Nr 25, poz. 219 i Nr 33, poz. 285);
8)
rozporządzenie - rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 maja 2005 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do osób ubiegających się o przyjęcie do służby w Policji (Dz. U. Nr 97, poz. 822).
§  3.
1.
W CRDK gromadzi się i przetwarza dane:
1)
osobowe kandydata zawarte w części A Kwestionariusza osobowego kandydata do służby w Policji, o którym mowa w rozporządzeniu,
2)
o wynikach uzyskanych przez kandydata w etapach postępowania kwalifikacyjnego,
3)
o punktach przyznanych kandydatowi z tytułu preferencji określonych w ogłoszeniu o rozpoczęciu postępowania kwalifikacyjnego,
4)
o terminach i liczbie osób przyjmowanych do służby w Policji,
5)
o terminach, liczbie kandydatów i miejscu realizacji etapów postępowania kwalifikacyjnego.
2.
Dane, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3, są gromadzone i przetwarzane po uzyskaniu pisemnej zgody kandydata, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. Wzór Oświadczenia określa załącznik nr 1 do decyzji.
§  4.
1.
Dane określone w § 3 ust. 1 są wprowadzane do CRDK niezwłocznie po zakończeniu każdego etapu postępowania kwalifikacyjnego, o których mowa w § 7 ust. 1 rozporządzenia.
2.
Wprowadzanie, gromadzenie oraz przetwarzanie danych określonych w § 3 ust. 1 odbywa się w pomieszczeniach komórek organizacyjnych do spraw doboru kandydatów z zachowaniem środków bezpieczeństwa na poziomie podstawowym, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.
§  5.
Nadzór nad gromadzeniem, przetwarzaniem i wykorzystywaniem danych gromadzonych w CRDK sprawują:
1)
zgodnie z właściwością i odpowiednio - komendant wojewódzki (Stołeczny) Policji, kierownik komórki organizacyjnej do spraw doboru kandydatów w Komendzie Głównej Policji w odniesieniu do danych, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1-3, z zastrzeżeniem pkt 2;
2)
komendant jednostki szkoleniowej w zakresie etapów postępowania kwalifikacyjnego realizowanych w jednostkach szkoleniowych w odniesieniu do danych, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2;
3)
kierownik komórki organizacyjnej do spraw doboru kandydatów w odniesieniu do danych, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 4;
4)
kierownik komórki organizacyjnej do spraw doboru kandydatów Komendy Głównej Policji w uzgodnieniu z komendantami jednostek szkoleniowych w odniesieniu do danych, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 5.
§  6.
1.
Administrator systemowy zapewnia funkcjonowanie CRDK w ramach Krajowego Systemu Informacyjnego Policji (KSIP); realizuje zadania w Biurze Łączności i Informatyki Komendy Głównej Policji.
2.
Użytkownik realizuje zadania jako:
1)
administrator centralny w zakresie wprowadzania, modyfikowania, odczytu i usuwania danych określonych w § 3 ust. 1, drukowania raportów, zarządzania słownikami, wykonywania statystyk i analiz, generowania list rankingowych, drukowania raportów z dokonanych modyfikacji i usuniętych rekordów;
2)
administrator lokalny w zakresie wprowadzania, modyfikowania i odczytu danych określonych w § 3 ust. 1 pkt 1-3, wykonywania raportów i statystyk, drukowania listy określonej w § 12;
3)
użytkownik końcowy w zakresie wprowadzania i odczytu danych określonych w § 3 ust. 1 pkt 1-3.
3.
Administrator centralny realizuje zadania w komórce organizacyjnej do spraw doboru kandydatów w Komendzie Głównej Policji; administrator lokalny realizuje zadania w komórce organizacyjnej do spraw doboru kandydatów w Komendzie Głównej Policji, komendzie wojewódzkiej (Stołecznej) Policji lub jednostce szkoleniowej, a użytkownik końcowy w komórce organizacyjnej do spraw doboru kandydatów w Komendzie Głównej Policji, w komendzie wojewódzkiej (Stołecznej) Policji i jednostce szkoleniowej, zgodnie z zakresami uprawnień określonymi w ust. 2.
§  7.
1.
Uprawnienie dostępu do CRDK w zakresie niezbędnym do realizacji zadań nadaje, modyfikuje lub odbiera Dyrektor Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Policji na wniosek komendanta wojewódzkiego (Stołecznego) Policji, w Komendzie Głównej Policji na wniosek kierownika komórki organizacyjnej do spraw doboru kandydatów. Wzór Wniosku o uprawnienia osoby (osób) określa załącznik nr 2 do decyzji.
2.
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać:
1)
dane osobowe użytkownika;
2)
wskazanie nazwy i siedziby komórki organizacyjnej Policji, w której użytkownik pełni służbę lub jest zatrudniony;
3)
określenie indywidualnego zakresu dostępu.
3.
Wykaz użytkowników prowadzi i aktualizuje administrator lokalny.
§  8.
1.
Do obsługi CRDK oraz urządzeń służących do przetwarzania danych dopuszcza się użytkownika posiadającego:
1)
upoważnienie wydane odpowiednio przez:
a)
komórkę właściwą w sprawach ochrony teleinformatycznej w Komendzie Głównej Policji - dla administratora systemowego i centralnego,
b)
komórkę właściwą w sprawach ochrony teleinformatycznej odpowiednio w komendzie wojewódzkiej (Stołecznej) Policji i jednostce szkoleniowej - dla administratora lokalnego,
c)
administratora centralnego - dla administratora lokalnego komórki organizacyjnej do spraw doboru kandydatów w Komendzie Głównej Policji,
d)
administratora lokalnego - dla użytkownika końcowego;
2)
uprawnienia dostępu zgodnie z wymogami CPSA.
2.
Upoważnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, jest wydawane po odbyciu przez użytkownika przeszkolenia w zakresie zasad bezpieczeństwa zbiorów osobowych prowadzonych w systemach informatycznych. Szkolenie realizują odpowiednio podmioty wydające upoważnienie, o których mowa w ust. 1 pkt 1.
§  9.
Nadzór nad przestrzeganiem zasad ochrony danych gromadzonych i przetwarzanych w CRDK sprawuje administrator bezpieczeństwa informacji zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.
§  10.
W CRDK jest rejestrowana praca użytkownika, a w szczególności:
1)
jego numer identyfikacyjny;
2)
data i godzina podjęcia oraz zakończenia pracy w systemie;
3)
operacje wprowadzania, modyfikacji i usuwania danych.
§  11.
1.
Przełożony właściwy w sprawach postępowania kwalifikacyjnego lub komendant jednostki szkoleniowej może zlecić przeprowadzenie w zakresie swojego działania kontroli dostępu do informacji zgromadzonych w CRDK, zwanej dalej "kontrolą".
2.
Kontrolę, o której mowa w ust. 1, przeprowadza administrator centralny.
3.
Kontroli w szczególności podlegają:
1)
posiadane uprawnienia, dokonane rejestracje, modyfikacje i usunięcia danych, jeśli kontrola dotyczy użytkownika,
2)
całość zgromadzonych informacji, informacje na temat modyfikacji i usuwania danych, jeśli kontrola dotyczy informacji o kandydacie.
§  12.
Administrator lokalny, na 20 dni przed określonym w ogłoszeniu Komendanta Głównego Policji terminem do przyjęcia do służby, drukuje dla przełożonego właściwego w sprawach postępowania kwalifikacyjnego listę kandydatów, którzy ukończyli postępowanie kwalifikacyjne.
§  13.
1.
Dane w CRDK przechowywane są w systemie nie dłużej niż 5 lat od chwili zakończenia wobec kandydata postępowania kwalifikacyjnego, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2.
Dane dotyczące kandydata na jego wniosek mogą być usunięte ze zbioru w terminie innym niż określony w ust. 1, jednak nie wcześniej niż przed upływem 12 miesięcy od dnia zakończenia postępowania kwalifikacyjnego.
3.
Dane dotyczące kandydata, z którym nawiązano stosunek służbowy, są przechowywane w systemie nie dłużej niż 2 lata od dnia nawiązania stosunku służbowego.
4.
Przez usunięcie danych osobowych rozumie się usunięcie informacji umożliwiających identyfikację osoby.
5.
Administrator centralny usuwa dane po uzyskaniu pisemnej akceptacji kierownika komórki organizacyjnej do spraw doboru kandydatów.
6.
Z czynności usunięcia lub modyfikacji danych sporządza się protokół, którego wzór określa załącznik nr 3 do decyzji. Protokoły dotyczące rekordów usuniętych i zmodyfikowanych przechowuje się przez 12 miesięcy.
§  14.
Decyzja wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2005 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr 1

(wzór)

.................

/nazwisko i imię/

.................

/PESEL/

OŚWIADCZENIE

Stosownie do art. 7 pkt 5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie, w rozumieniu art. 7 pkt 2 tej ustawy, moich danych osobowych i informacji dotyczących moich wyników uzyskanych w toku postępowania kwalifikacyjnego, a w szczególności ich przechowywania przez okres 5 lat.

................... ...............

/miejscowość/ /data i podpis/

ZAŁĄCZNIK Nr 2

Dyrektor BŁiI KGP

Data .........

ZATWIERDZAM

...........

WNIOSEK O UPRAWNIENIA OSOBY (OSÓB)

LP.ID KADROWYNAZWISKOIMIĘZWOLNIĆUSUNĄĆ KONTO
1.
2.
3.
4.

JEDNOSTKA: ............................................ ZMIANA

NUMER OBSZARUWYKAZ OBSZARÓW CRDKUPRAWNIENIA
NAZWY OBSZARÓWOPIS OBSZARÓWBRAK DOSTĘPUODCZYTWPROWADZENIEMODYFIKACJA*USUWANIEADMINISTRACJAPRACA NA RZECZ JEDNOSTKI(EK) *ZMIANA
1Limit przyjęćOkreślenie liczby osób i terminów przyjęć do służby w Policji----
2Terminy i liczba miejsc w szkołachOkreślenie terminów, liczby kandydatów i miejsca realizacji etapów realizowanych przez jednostki szkoleniowe----
3Dane osoboweDane zawarte w części A kwestionariusza osobowego, w tym preferencje, ocena złożonych dokumentów, sprawdzenie w ewidencjach, wyznaczenie terminu etapów realizowanych w szkołach policyjnych--
4aEtapy punktowetest wiedzy ogólnej, sprawności fizycznej **Dane dot. wyników testu. Drukowanie listy kandydatów dopuszczonych do następnego etapu--
4btest psychologicznyDane dot. wyników etapu--
4cwywiad zorganizowanyDane dot. wyników etapu--
5Postępowanie sprawdzająceDane dot. wyniku postępowania--
6Komisja lekarskaDane dot. orzeczenia--
7PowiadomieniaWydruk informacji o przerwaniu/zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego---
8Lista rankingowaDot. drukowania listy kandydatów, którzy pozytywnie zakończyli postępowanie kwalifikacyjne----
9Statystyki i raportyDot. wykonywania statystyk i raportów w udostępnionych obszarach----
10Przyjęcie do służbyDane dot. ID kadrowego i jednostki przyjmującej--
11TKNSprawdzenia w trybie kontroli i nadzoru------

...................... ................... Sporządzający

(Komendant Wojewódzki/

Stołeczny Policji)

Dopuszczalne jest oznaczenie krzyżykiem tylko

jednego uprawnienia w danym obszarze.

Wszystkie obszary muszą być wypełnione!!!

* - tylko dla administratora lokalnego

** - tylko dla użytkowników jednostek szkoleniowych

ZAŁĄCZNIK Nr 3

(wzór)

PROTOKÓŁ

modyfikacji, usunięcia danych w CRDK

1. Nazwa zbioru danych: ......................................

...........................................................

...........................................................

2. Podstawa prawna usunięcia danych: .........................

...........................................................

...........................................................

3. Miejsce przetwarzania danych: .............................

...........................................................

...........................................................

4. Zakres danych: ............................................

...........................................................

...........................................................

5. Osoba dokonująca modyfikacji, usunięcia lub skład komisji:

...........................................................

(imię, nazwisko, stanowisko)

6. Sposób usunięcia danych: ..................................

..............................................................

..............................................................

..............................................................

............. dnia ........... 200... r.

/miejscowość/

........................

Podpisy członków komisji

........................

........................