Zakup, ewidencja, przekazywanie i zabezpieczenie utworów plastycznych w resorcie obrony narodowej.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MON.2009.9.107

Akt utracił moc
Wersja od: 30 kwietnia 2010 r.

DECYZJA Nr 149/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 5 maja 2009 r.
w sprawie zakupu, ewidencji, przekazywania i zabezpieczenia utworów plastycznych w resorcie obrony narodowej

Departament Wychowania i Promocji Obronności

Na podstawie § 1 pkt 8 lit. a i c oraz § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426) ustala się, co następuje:

1.
Decyzja określa tryb zakupu, ewidencji, przekazywania i zabezpieczenia w resorcie obrony narodowej utworów plastycznych, zwanych dalej "utworami", wytworzonych przez artystów plastyków lub amatorów posiadających dokument wydany przez ministra właściwego do spraw kultury i dziedzictwa narodowego uprawniający do używania tytułu plastyka oraz amatorów, których utwory są wystawiane w galeriach i na wystawach sztuki, jak również utworów o wartości muzealnej, wytworzonych przez anonimowych twórców.
2.
Kopie i reprodukcje dzieł sztuki oraz wyroby produkcji przemysłowej nie są utworami w rozumieniu niniejszej decyzji.
3.
Komórki i jednostki organizacyjne resortu obrony narodowej mogą planować środki budżetowe na zakup utworów, ich konserwację i wycenę.
4.
Zakupu utworów dokonują dysponenci środków budżetowych, na zasadach określonych w przepisach o finansach publicznych i zamówieniach publicznych.
5.
Przy zakupie utworów należy brać pod uwagę ich wartości artystyczne, walory estetyczne oraz przydatność w procesie szkolenia i wychowania, preferując utwory, których tematem są tradycje narodowe, w szczególności oręża polskiego, a także walory ojczystej przyrody i architektury.
6.
Zakupione utwory przeznacza się do wystroju wnętrz i ekspozycji plenerowych w obiektach administrowanych przez resort obrony narodowej.
7.
Utwory przeznaczone do wystroju wnętrz i ekspozycji plenerowych dysponent środków budżetowych trzeciego stopnia przekazuje w użytkowanie komórkom lub jednostkom organizacyjnym, będącym na jego zaopatrzeniu.
8.
Utworem dysponuje się na zasadach i w trybie określonym w przepisach o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
9.
Utwory, które zostały zakupione, przyjęte w formie darowizny lub przekazane przez innych dysponentów środków budżetowych, obejmuje się ewidencją.
10.
Ewidencję utworów prowadzą:
1) 1
centralną - Wojskowe Centrum Edukacji Obywatelskiej;
2)
zbiorczą w zakresie utworów posiadanych przez podległych dysponentów środków budżetowych trzeciego stopnia - właściwe komórki wewnętrzne dysponentów środków budżetowych drugiego stopnia;
3)
w zakresie posiadanych utworów, w tym przekazanych w użytkowanie komórkom lub jednostkom organizacyjnym, będącym na zaopatrzeniu danego dysponenta, na zasadach określonych w przepisach o rachunkowości - dysponenci środków budżetowych trzeciego stopnia.
11. 2
Wojskowe Centrum Edukacji Obywatelskiej i dysponenci środków budżetowych trzeciego stopnia prowadzą ewidencję utworów na podstawie następujących dokumentów:
1)
księgi ewidencji utworów plastycznych, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do decyzji;
2)
asygnaty przychodowo-rozchodowej/korygującej utworów plastycznych, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 2 do decyzji;
3)
protokołu przyjęcia utworów plastycznych, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 3 do decyzji;
4)
karty ewidencyjnej utworu plastycznego, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 do decyzji;
5)
protokołu wyceny utworów plastycznych, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 5 do decyzji;
6)
wykazu utworów plastycznych przekazanych na zasadach określonych w przepisach o gospodarowaniu składnikami mienia ruchomego Skarbu Państwa, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 6 do decyzji;
7)
protokołu skreślenia z ewidencji utworów plastycznych, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 7 do decyzji

- z zastrzeżeniem, że dokumenty, o których mowa w ppkt 2, 3 i 7, stanowią podstawę do wystawienia właściwych dokumentów finansowo-materiałowych*.

12.
Właściwe komórki wewnętrzne dysponentów środków budżetowych drugiego stopnia prowadzą ewidencję utworów na podstawie wykazów utworów plastycznych, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 8 do decyzji, przysłanych przez dysponentów środków budżetowych trzeciego stopnia.
13. 3
Dysponenci środków budżetowych trzeciego stopnia sporządzają kartę ewidencyjną utworu plastycznego w dwóch egzemplarzach; jeden egzemplarz karty ewidencyjnej podlega przekazaniu do Wojskowego Centrum Edukacji Obywatelskiej.
14. 4
Dysponenci środków budżetowych trzeciego stopnia przekazują do Wojskowego Centrum Edukacji Obywatelskiej:
1)
po zakupie utworów, przyjęciu ich w formie darowizny lub od innego dysponenta środków budżetowych - dokumenty, o których mowa w pkt 11 ppkt 2-4;
2)
po uaktualnieniu wyceny utworów - dokument, o którym mowa w pkt 11 ppkt 5;
3)
po przekazaniu utworów zgodnie z pkt 16 i pkt 18 - dokument, o którym mowa w pkt 11 ppkt 6;
4)
w wypadku stwierdzenia kradzieży lub zniszczenia - dokument, o którym mowa w pkt 11 ppkt 7;
5)
pisemną informację - w wypadku zmiany ich nazwy lub numeru jednostki.
15.
Porównanie ewidencji utworów na podstawie wykazu utworów plastycznych, przeprowadzają raz w roku kalendarzowym:
1)
dysponenci środków budżetowych trzeciego stopnia, do dnia 31 stycznia- z właściwymi komórkami wewnętrznymi dysponentów środków budżetowych drugiego stopnia;
2) 5
właściwe komórki wewnętrzne dysponentów środków budżetowych drugiego stopnia oraz dysponenci środków budżetowych trzeciego stopnia podlegli bezpośrednio dysponentowi głównemu, do dnia 1 marca - z Wojskowym Centrum Edukacji Obywatelskiej.
16.
Utwory prezentujące nieaktualne treści dysponenci środków budżetowych mogą nieodpłatnie przekazywać, na zasadach określonych w przepisach o gospodarowaniu składnikami mienia ruchomego Skarbu Państwa.
17.
W celu ustalenia, że utwory prezentują nieaktualne treści, dysponent środków budżetowych powołuje 3-osobową komisję, w której składzie znajduje się co najmniej jeden oficer wychowawczy.
18.
Utwory prezentujące aktualne treści dysponenci środków budżetowych trzeciego stopnia mogą nieodpłatnie przekazywać na zasadach określonych w przepisach o gospodarowaniu składnikami mienia ruchomego Skarbu Państwa, po uzyskaniu akceptacji dysponenta środków budżetowych drugiego stopnia oraz dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności, a w wypadku dysponentów środków budżetowych trzeciego stopnia, podległych bezpośrednio dysponentowi głównemu - po uzyskaniu akceptacji dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności.
19.
Dysponenci, którzy przekazali utwory o aktualnych treściach, na zakup nowych utworów muszą uzyskać zgodę dyrektora Departamentu Wychowania i Promocji Obronności.
20. 6
Wojskowe Centrum Edukacji Obywatelskiej, po otrzymaniu asygnaty przychodowo-rozchodowej/korygującej lub protokołu przyjęcia, nadaje utworowi numer ewidencyjny.
21.
W wypadku braku ceny zakupu utworu, dysponent środków budżetowych powołuje komisję oceniającą w składzie trzech osób. W skład komisji wchodzi co najmniej jeden twórca lub rzeczoznawca, posiadający niezbędną wiedzę i dokument potwierdzający jego kwalifikacje z dziedziny sztuki. Prace wycenione przez jednostki organizacyjne upoważnione przez ministra właściwego do spraw kultury i dziedzictwa narodowego nie podlegają innej wycenie.
22.
Za zabezpieczenie utworów przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub kradzieżą jest odpowiedzialny ich bezpośredni użytkownik.
23.
Za utwory przekazane przez dysponenta środków budżetowych komórce lub jednostce organizacyjnej będącej na jego zaopatrzeniu jest odpowiedzialna osoba funkcyjna, wyznaczona przez dowódcę (szefa, komendanta, dyrektora, kierownika) danej komórki lub jednostki. Osoba ta sprawdza okresowo stan ilościowy i jakościowy utworów. O wyniku sprawdzenia dowódca (szef, komendant, dyrektor, kierownik) informuje właściwego dysponenta środków budżetowych.
24.
Osoba, o której mowa w pkt 23, w wypadku rozwiązania stosunku służbowego (pracy), przekazuje utwory, za które była odpowiedzialna, innej osobie wskazanej przez dowódcę (szefa, komendanta, dyrektora, kierownika), co dokumentuje się protokołem zdawczo-odbiorczym utworów plastycznych, według wzoru stanowiącego załącznik Nr 9 do decyzji.
25.
W wypadku rozformowania komórki lub jednostki organizacyjnej utwory wraz z ich dokumentacją przekazuje się właściwemu dysponentowi środków budżetowych bądź - za jego zgodą - innemu dysponentowi środków budżetowych lub do właściwego terytorialnie magazynu bazy materiałowej (składu materiałowego).
26.
Utwory powinny być eksponowane w miejscach do tego przystosowanych, bez narażania ich na działanie szkodliwych czynników.
27.
Konserwację utworów prowadzą:
1)
eksponowanych na bieżąco w komórkach i jednostkach organizacyjnych - wyspecjalizowane pracownie konserwatorskie na koszt właściwego dysponenta środków budżetowych;
2)
przechowywanych w magazynach baz materiałowych (składów materiałowych) - wyspecjalizowane pracownie konserwatorskie ze środków budżetowych baz materiałowych (składów materiałowych).
28.
Utwory nie podlegają wybrakowaniu.
29.
Przepisów decyzji nie stosuje się do zbiorów znajdujących się w muzeach nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
30.
Traci moc decyzja Nr 132/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 28 kwietnia 2005 r. w sprawie zakupu, ewidencji i zabezpieczenia utworów plastycznych w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 9, poz. 80).
31.
Decyzja wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

______

* odpowiednio OT lub OTG, ZT lub ZTG, PT lub PTG, LT lub LTG

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  Nr 1 7

KSIĘGA

ewidencji utworów plastycznych

....................................................

(Wojskowe Centrum Edukacji Obywatelskiej albo numer

jednostki lub

nazwa dysponenta środków budżetowych)

nr rejestracji

KSIĘGA

ewidencji utworów plastycznych

....................................................

(Wojskowe Centrum Edukacji Obywatelskiej albo numer

jednostki lub

nazwa dysponenta środków budżetowych)

Data założenia ...............

Data zakończenia .............

INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA KSIĘGI EWIDENCJI UTWORÓW PLASTYCZNYCH

1. Lp. - wg kolejności zapisu

2. Data zapisu - dzień zewidencjonowania

3. Numer ewidencyjny - nadany przez Wojskowe Centrum Edukacji Obywatelskiej

4. Imię i nazwisko autora (sygnatura) - podać pełne imiona i nazwiska

5. Tytuł lub nazwa nadane przez autora - podać pełny tytuł (nazwę) utworu nadany(ą) przez autora

6. Rodzaj - malarstwo: olej, akwarela, pastel, tempera, gwasz, fresk, witraż, technika mieszana; rysunek: ołówkiem, kredką, węglem, piórem, pędzelkiem, szkice; grafika: drzeworyt, linoryt, gipsoryt, metaloryt, miedzioryt, staloryt, suchoryt, mezzotinta, kamienioryt, litografia, plakat; rzeźba: wolno stojąca, relief, płaskorzeźba; rzemiosło artystyczne: gobelin, metaloplastyka, panoplium, emblemat; intarsja; instalacja; ceramika: kamionka, porcelana; medalierstwo: medal, plakieta, medalion; technika mieszana; kolaż

7. Materiał - rodzaje materiałów, z których utwór został wykonany (np. olej, płótno)

8. Wymiary - w zależności od rodzaju: wysokość, szerokość, średnica (bez oprawy)

9. Cena zakupu/Wartość po wycenie - zgodnie z asygnatą przychodowo-rozchodową/korygującą utworu plastycznego, protokołem przyjęcia utworu plastycznego lub protokołem wyceny utworu plastycznego

10. Sposób nabycia - zakup, darowizna, przekazanie przez innego dysponenta środków budżetowych (nazwa, nr i data dokumentu)

11. W czyjej dyspozycji aktualnie utwór się znajduje - podać numer jednostki lub nazwę dysponenta środków budżetowych trzeciego stopnia

12. Numer lub nazwa komórki (jednostki) organizacyjnej, której dysponent środków budżetowych przekazał utwór w użytkowanie - podać nazwę, numer i datę dokumentu przekazania (kolumna wypełniana tylko przez dysponentów środków budżetowych trzeciego stopnia)

13. Uwagi

Lp.Data zapisuNumer ewidencyjnyImię i nazwisko autora (sygnatura)Tytuł lub nazwa nadane przez autoraRodzaj
123456
MateriałWymiary

/cm/

Cena zakupu/ Wartość po wycenieSposób nabyciaW czyjej dyspozycji aktualnie utwór się znajdujeNumer lub nazwa komórki (jednostki) organizacyjnej, której dysponent środków budżetowych przekazał utwór w użytkowanieUwagi
78910111213

ZAŁĄCZNIK  Nr 2 8

...................................... ..............

(numer jednostki lub nazwa wydającego m.p. i data

dysponenta środków budżetowych)

ASYGNATA PRZYCHODOWO-ROZCHODOWA/KORYGUJĄCA* UTWORÓW PLASTYCZNYCH Nr ......

..............................................................

(numer jednostki lub nazwa przyjmującego dysponenta środków

budżetowych)

Upoważniony ............. tel. ........... podstawa

..............................................................

Lp.Imię i nazwisko autora (sygnatura)Tytuł lub nazwa nadane przez autoraNumer ewidencyjny**RodzajWymiary (cm)MateriałCena zakupu /Wartość po wycenie*Uwagi
123456789

* niepotrzebne skreślić

** w wypadku przesyłania do Wojskowego Centrum Edukacji

Obywatelskiej nowych utworów kolumna pozostaje pusta

Razem pozycji .............. słownie .........................

Ww. utwory plastyczne przyjął ................................

................................................. tel. .......

(imię i nazwisko, stanowisko - podpis, pieczęć)

wydał ........................................................

(imię i nazwisko, stanowisko - podpis, pieczęć)

tel. .............

Wykonano w ...... egz.

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

ZAŁĄCZNIK  Nr 3

ZATWIERDZAM

.................................

podpis, data, pieczęć dowódcy

(szefa, komendanta, dyrektora,

kierownika)

...............

(m.p. i data)

PROTOKÓŁ PRZYJĘCIA UTWORÓW PLASTYCZNYCH Nr ........

..............................................................

(numer jednostki lub nazwa przyjmującego dysponenta środków

budżetowych)

Komisja w składzie ...........................................

przyjęła w dniu ..............na podstawie....................

niżej wymienione utwory:

Lp.Imię i nazwisko autora (sygnatura)Tytuł lub nazwa nadane przez autoraNumer ewidencyjnyRodzajWymiary (cm)MateriałWartośćUwagi
123456789

Razem pozycji .............. słownie .........................

Ww. utwory plastyczne przekazał ..............................

................................................. tel. .......

(imię i nazwisko, stanowisko - podpis, pieczęć)

przyjął ......................................................

(imię i nazwisko, stanowisko - podpis, pieczęć)

tel. .............

Wykonano w ...... egz.

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

ZAŁĄCZNIK  Nr 4

KARTA EWIDENCYJNA UTWORU PLASTYCZNEGO

(wypełnić zgodnie z instrukcją w Księdze ewidencji utworów plastycznych)
Imię i nazwisko autora (sygnatura) Data powstaniaCena zakupu/Wartość po wycenieNumer ewidencyjny
Tytuł lub nazwa nadane przez autora
Rodzaj*
Materiałfotografia utworu z pieczęcią urzędową**
Wymiary

(w cm; bez oprawy)

(pieczęć musi obejmować część zdjęcia)
Sposób nabycia
W czyjej dyspozycji utwór się znajduje
Numer lub nazwa komórki (jednostki) organizacyjnej, której dysponent środków budżetowych przekazał utwór w użytkowanieData założenia kartyImię i nazwisko osoby odpowiedzialne] za ewidencjęPodpis
Opis utworu
Przeprowadzone zabiegi konserwacyjne (opis i data)Nazwa, numer i data dokumentu skreślenia z ewidencjiInne informacje o utworze

* Wpisać zgodnie z pkt. 6 instrukcji wypełniania Księgi ewidencji utworów plastycznych

** Zdjęcie rzeźby wykonać z 2 stron (z przodu i z tyłu); zdjęcie medalu - rewers i awers

ZAŁĄCZNIK  Nr 5

ZATWIERDZAM

.................................

podpis, data, pieczęć dowódcy

(szefa, komendanta, dyrektora,

kierownika)

...............

(data wyceny)

PROTOKÓŁ WYCENY UTWORÓW PLASTYCZNYCH Nr .........

znajdujących się na stanie ...................................

(podać numer jednostki lub nazwę

dysponenta środków budżetowych)

Lp.Imię i nazwisko autora (sygnatura)Tytuł lub nazwa nadane przez autoraNumer ewidencyjnyRodzajWymiary (cm)MateriałWartośćUwagi
123456789

Razem pozycji: ......... słownie:.............................

Komisja w składzie: Podpisy:

Twórca (rzeczoznawca): ................... ...........

(imię i nazwisko, numer

i nazwa stosownego

dokumentu, przez kogo wydany)

..................

Członek komisji ................... ...........

(imię i nazwisko)

Członek komisji ................... ...........

(imię i nazwisko)

Wykonano w ...... egz.

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

ZAŁĄCZNIK  Nr 6

...................................... ..............

(numer jednostki lub nazwa (m.p. i data)

dysponenta środków budżetowych)

WYKAZ UTWORÓW PLASTYCZNYCH PRZEKAZANYCH

na zasadach określonych w przepisach o gospodarowaniu składnikami mienia ruchomego Skarbu Państwa Nr ......

Niżej wymienione utwory zostały przekazane do ................

..............................................................

(nazwa instytucji)

na podstawie .................................................

(nazwa, numer i data dokumentu)

Lp.Imię i nazwisko autora (sygnatura)Tytuł lub nazwa nadane przez autoraNumer ewidencyjnyRodzajWymiary (cm)MateriałWartośćUwagi
123456789

Razem pozycji ............... słownie .......................

..............................

podpis i pieczęć dowódcy

(szefa, komendanta, dyrektora,

kierownika)

Wykonano w ...... egz.

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

ZAŁĄCZNIK  Nr 7

ZATWIERDZAM

.................................

podpis i pieczęć dowódcy

(szefa, komendanta, dyrektora,

kierownika)

...............

(m.p. i data)

PROTOKÓŁ SKREŚLENIA Z EWIDENCJI UTWORÓW PLASTYCZNYCH Nr ......

..............................................................

(podać numer jednostki lub nazwę dysponenta środków

budżetowych)

Komisja w składzie ...........................................

...........................................

powołana przez ...............na podstawie....................

(numer i data rozkazu/decyzji)

wnioskuje o skreślenie z ewidencji niżej wymienionych

utworów:

Lp.Imię i nazwisko autora (sygnatura)Tytuł lub nazwa nadane przez autoraNumer ewidencyjnyRodzajWymiary (cm)MateriałWartośćNazwa, numer, data dokumentu uregulowania szkody
123456789

Razem pozycji ............... słownie .......................

Podpisy członków komisji: ......................

......................

......................

Wykonano w ...... egz.

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

ZAŁĄCZNIK  Nr 8 9

ZATWIERDZAM

.................................

podpis, data, pieczęć dowódcy

(szefa, komendanta, dyrektora,

kierownika)*

...............

(m.p. i data)

WYKAZ UTWORÓW PLASTYCZNYCH Nr .........

..............................................................

(podać numer jednostki lub nazwę dysponenta środków

budżetowych trzeciego stopnia/właściwej komórki wewnętrznej

dysponenta środków budżetowych drugiego stopnia))

Lp.Imię i nazwisko autora (sygnatura)Tytuł lub nazwa nadane przez autoraNumer ewidencyjnyRodzaj i materiałWymiary (cm)WartośćNumer jednostki lub nazwa dysponenta środków budżetowych III stopnia**Podstawa przyjęcia na ewidencję / skreślenia z ewidencji *** (nazwa, numer i data dokumentu)Uwagi
12345678910

*w wypadku sporządzania wykazu przez właściwe komórki

wewnętrzne dysponentów środków budżetowych drugiego

stopnia - podpis i pieczęć szefa komórki

** kolumna wypełniana tylko w wypadku sporządzania wykazu

zgodnie z pkt. 15 decyzji przez właściwe komórki

wewnętrzne dysponentów środków budżetowych drugiego

stopnia

*** dotyczy tylko zmian wprowadzonych przez dysponenta środków

budżetowych trzeciego stopnia w okresie od daty ostatniego

wysłania wykazu do właściwej komórki wewnętrznej oraz

Wojskowego Centrum Edukacji Obywatelskiej

Razem pozycji ............... słownie .......................

..............................

(imię i nazwisko, stanowisko,

podpis i telefon osoby

sporządzającej wykaz)

Wykonano w ...... egz.

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

ZAŁĄCZNIK  Nr 9

ZATWIERDZAM

.................................

podpis, data, pieczęć dowódcy

(szefa, komendanta, dyrektora,

kierownika)

PROTOKÓŁ ZDAWCZO-ODBIORCZY UTWORÓW PLASTYCZNYCH Nr ........

Imię, nazwisko oraz stanowisko osoby odpowiedzialnej

przekazującej utwory .........................................

Imię, nazwisko oraz stanowisko osoby odpowiedzialnej

przyjmującej utwory ..........................................

Lp.Imię i nazwisko autora (sygnatura)Tytuł lub nazwa nadane przez autoraNumer ewidencyjnyRodzajWymiary (cm)MateriałWartośćUwagi
123456789

Razem pozycji ............... słownie: ........................

Ww. utwory plastyczne przekazał ........... przyjął ..........

(podpis) (podpis)

Wykonano w ...... egz.

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

Egz. nr ... -

1 Pkt 10 ppkt 1 zmieniony przez pkt 1 ppkt 1 decyzji nr 99/MON z dnia 31 marca 2010 r. (Dz.Urz.MON.10.7.72) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 kwietnia 2010 r.
2 Pkt 11 zmieniony przez pkt 1 ppkt 1 decyzji nr 99/MON z dnia 31 marca 2010 r. (Dz.Urz.MON.10.7.72) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 kwietnia 2010 r.
3 Pkt 13 zmieniony przez pkt 1 ppkt 1 decyzji nr 99/MON z dnia 31 marca 2010 r. (Dz.Urz.MON.10.7.72) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 kwietnia 2010 r.
4 Pkt 14 zmieniony przez pkt 1 ppkt 1 decyzji nr 99/MON z dnia 31 marca 2010 r. (Dz.Urz.MON.10.7.72) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 kwietnia 2010 r.
5 Pkt 15 ppkt 2 zmieniony przez pkt 1 ppkt 1 decyzji nr 99/MON z dnia 31 marca 2010 r. (Dz.Urz.MON.10.7.72) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 kwietnia 2010 r.
6 Pkt 20 zmieniony przez pkt 1 ppkt 1 decyzji nr 99/MON z dnia 31 marca 2010 r. (Dz.Urz.MON.10.7.72) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 kwietnia 2010 r.
7 Załącznik nr 1 zmieniony przez pkt 1 ppkt 1 decyzji nr 99/MON z dnia 31 marca 2010 r. (Dz.Urz.MON.10.7.72) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 kwietnia 2010 r.
8 Załącznik nr 2 zmieniony przez pkt 1 ppkt 1 decyzji nr 99/MON z dnia 31 marca 2010 r. (Dz.Urz.MON.10.7.72) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 kwietnia 2010 r.
9 Załącznik nr 8 zmieniony przez pkt 1 ppkt 2 decyzji nr 99/MON z dnia 31 marca 2010 r. (Dz.Urz.MON.10.7.72) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 kwietnia 2010 r.