Zakresy czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MRPiPSp.2020.22
Akt utracił moc Wersja od: 31 lipca 2020 r.
ZARZĄDZENIE Nr 20
MINISTRA RODZINY, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 30 lipca 2020 r.
w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Na podstawie art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568 i 695) ustala się następujące zakresy czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej:
§ 1.
1.
Sekretarze stanu i podsekretarze stanu realizują politykę ustaloną przez Radę Ministrów, a podejmowane przez nich działania są wyrazem polityki uzgodnionej z Ministrem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanym dalej "Ministrem".2.
Sekretarze stanu i podsekretarze stanu wykonują, każdy w zakresie swojej właściwości, zadania ustawowe Ministra i współdziałają z Ministrem oraz ze sobą przez:1)
uzgadnianie podejmowanych inicjatyw;2)
wzajemne informowanie się o istotnych zagadnieniach wchodzących w zakres ich obowiązków oraz kierunkowych rozstrzygnięciach.3.
Do decyzji Ministra zastrzeżone jest w szczególności:1)
zatwierdzanie materiałów i opracowań przeznaczonych dla Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, komisji parlamentarnych oraz naczelnych i centralnych organów administracji rządowej;2)
ustalanie i zatwierdzanie planu działalności Ministra;3)
nadzór nad polityką medialną;4)
nadzorowanie prac legislacyjnych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zwanego dalej "Ministerstwem";5)
koordynowanie prac związanych z opiniowaniem projektów aktów normatywnych inicjowanych przez właściwe komórki organizacyjne Ministerstwa oraz związanych z opiniowaniem dokumentów rządowych i projektów aktów normatywnych inicjowanych przez naczelne i centralne organy administracji rządowej;6)
koordynowanie spraw wynikających z uczestnictwa Ministra w systemie notyfikacji norm i aktów prawnych;7)
koordynowanie prac związanych z wydawaniem Dziennika Urzędowego Ministra;8)
akceptowanie projektów aktów normatywnych opracowanych w Ministerstwie wnoszonych do Prezesa Rady Ministrów oraz pod obrady Rady Ministrów i Stałego Komitetu Rady Ministrów;9)
wydawanie aktów normatywnych;10)
tworzenie, łączenie, podział i likwidacja jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra;11)
powoływanie i odwoływanie kierowników jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra;12)
zatwierdzanie instrukcji do prowadzenia negocjacji i innych rozmów, których skutkiem może być podjęcie przez Ministra zobowiązań prawnych lub finansowych;13)
zatwierdzanie urlopów oraz delegacji służbowych sekretarzy stanu, podsekretarzy stanu, dyrektora generalnego, pracowników gabinetu politycznego Ministra oraz dyrektorów komórek organizacyjnych bezpośrednio nadzorowanych przez Ministra;14)
występowanie o nadanie odznaczeń państwowych oraz nadawanie honorowych odznak resortowych;15)
nadzorowanie zadań Samodzielnego Stanowiska Audytu Wewnętrznego w Biurze Kontroli i Audytu w zakresie określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 869, z późn. zm.), w szczególności:a)
zatwierdzanie planu audytu wewnętrznego,b)
udzielanie upoważnień do przeprowadzania audytu wewnętrznego.16)
koordynowanie zadań związanych z wdrażaniem Europejskiego Funduszu Społecznego.4.
Do podpisu Ministra zastrzega się:1)
pisma kierowane do: Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, marszałków i wicemarszałków Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Prezesa i wiceprezesów Rady Ministrów, Prezesa Trybunału Konstytucyjnego, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka, ministrów i kierowników urzędów centralnych, posłów i senatorów, z zastrzeżeniem § 2 ust. 4 pkt 1;2)
pisma kierujące projekty aktów normatywnych opracowywane przez Ministerstwo i kierowane do uzgodnień międzyresortowych oraz do rozpatrzenia przez Radę Ministrów, a także Stały Komitet Rady Ministrów.5.
Minister może upoważnić sekretarza stanu, podsekretarza stanu, dyrektora generalnego, dyrektora komórki organizacyjnej lub innego pracownika Ministerstwa do wykonywania w jego imieniu określonych czynności. Upoważnienia udziela się na piśmie.6.
W celu realizacji zadań Minister może powoływać rady i zespoły jako organy pomocnicze w sprawach należących do zakresu jego działania, wskazując komórkę organizacyjną zapewniającą obsługę prac rady lub zespołu.7.
Minister sprawuje bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym.8.
Minister inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:1)
Biuro Ministra;2)
Biuro Promocji;3)
Departament Prawny;4)
Samodzielne Stanowisko Audytu Wewnętrznego w Biurze Kontroli i Audytu w zakresie określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;5)
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.§ 2.
1.
Sekretarze stanu i podsekretarze stanu przedkładają Ministrowi dokumenty w sprawach wymagających rozstrzygnięć oraz informacje i propozycje w innych ważnych sprawach dotyczących zakresu działania Ministra.2.
Kierunki realizacji działań będących w obszarze właściwości sekretarzy i podsekretarzy stanu wymagają uzgodnienia z Ministrem.3.
Sekretarze stanu i podsekretarze stanu wykonują powierzone im zadania we współpracy z dyrektorem generalnym oraz przy pomocy dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa.4.
Sekretarze stanu i podsekretarze stanu podpisują:1)
pisma w zakresie spraw prowadzonych przez nadzorowane komórki organizacyjne, w tym odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, wnioski, skargi i interwencje posłów i senatorów oraz dezyderaty i opinie komisji sejmowych i senackich;2)
stanowiska Ministra przedstawiane w trakcie uzgodnień międzyresortowych wobec projektów aktów normatywnych opracowywanych i rozpatrywanych przez Radę Ministrów i Stały Komitet Rady Ministrów z inicjatywy innych naczelnych i centralnych organów administracji rządowej.5.
Sekretarze stanu, podsekretarze stanu i dyrektor generalny, wykonując zadania Ministra, odpowiadają za zgodne z prawem i terminowe ich wykonanie w zakresie nadzorowanych komórek organizacyjnych i jednostek organizacyjnych.6.
Sekretarze stanu i podsekretarze stanu w zakresie spraw przez nich nadzorowanych mogą upoważnić dyrektora komórki organizacyjnej lub innego pracownika Ministerstwa do wykonywania określonych czynności. Upoważnienia udziela się na piśmie.§ 3.
Jeżeli wykonanie zadań wymaga współdziałania sekretarzy stanu i podsekretarzy stanu, koordynatorem działań jest wyznaczony przez Ministra sekretarz stanu lub podsekretarz stanu.§ 4.
1.
Ministra w czasie jego nieobecności zastępuje Sekretarz Stanu Stanisław Szwed.2.
W czasie nieobecności sekretarzy stanu lub podsekretarzy stanu ustala się następujące zastępstwa:1)
Sekretarza Stanu Stanisława Szweda zastępuje w czasie jego nieobecności Podsekretarz Stanu Alina Nowak;2)
Podsekretarza Stanu Alinę Nowak zastępuje w czasie jej nieobecności Sekretarz Stanu Stanisław Szwed;3)
Sekretarza Stanu - Pełnomocnika Rządu do Spraw Ekonomii Społecznej i Solidarnej Iwonę Michałek zastępuje w czasie jej nieobecności Podsekretarz Stanu - Pełnomocnik Rządu do Spraw Polityki Demograficznej Barbara Socha;4)
Podsekretarza Stanu - Pełnomocnika Rządu do Spraw Polityki Demograficznej Barbarę Sochę zastępuje w czasie jej nieobecności Sekretarz Stanu - Pełnomocnik Rządu do Spraw Ekonomii Społecznej i Solidarnej Iwona Michałek;5)
Sekretarza Stanu - Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania Annę Schmidt-Rodziewicz zastępuje w czasie jej nieobecności Podsekretarz Stanu - Pełnomocnik Rządu do Spraw Polityki Demograficznej Barbara Socha;6)
Sekretarza Stanu - Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych Pawła Wdówika zastępuje w czasie jego nieobecności Sekretarz Stanu - Pełnomocnik Rządu do Spraw Równego Traktowania Anna Schmidt-Rodziewicz.3.
W przypadku jednoczesnej nieobecności osób zastępujących i zastępowanych wymienionych w ust. 2 decyzję o zastępstwie czasowym podejmuje Minister.§ 5.
Do zakresu czynności Sekretarza Stanu Stanisława Szweda należy w szczególności:1)
określanie kierunków rozwiązań i koordynowanie zadań w zakresie indywidualnego prawa pracy;2)
kształtowanie polityki wynagrodzeń i świadczeń związanych z pracą w niektórych jednostkach sektora finansów publicznych;3)
kształtowanie rozwiązań w zakresie warunków pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz świadczeń związanych z warunkami pracy;4)
określanie kierunków prac związanych z dostosowaniem polskiego prawodawstwa z zakresu prawa pracy do prawa Unii Europejskiej;5)
koordynowanie realizacji zadań związanych ze współpracą z Międzynarodową Organizacją Pracy;6)
kształtowanie polityki w zakresie ubezpieczeń społecznych;7)
kształtowanie polityki pozaubezpieczeniowych świadczeń na rzecz kombatantów, inwalidów wojennych i wojskowych oraz ofiar wojny;8)
koordynowanie spraw związanych z udzielaniem pomocy w rozwiązywaniu sporów zbiorowych pracy z udziałem mediatorów;9)
koordynowanie realizacji zadań związanych z dialogiem społecznym, w szczególności dotyczących współpracy z organizacjami partnerów społecznych i instytucjami dialogu społecznego;10)
określanie kierunków rozwiązań i koordynowanie zadań w zakresie zbiorowego prawa pracy;11)
koordynowanie realizacji zadań Ministra w zakresie spraw dotyczących zawodów zaufania publicznego;12)
kształtowanie polityki senioralnej, koordynacja podejmowanych w tej sferze działań oraz monitorowanie wdrażanych rozwiązań i standardów, współpraca z podmiotami publicznymi i niepublicznymi, kierującymi swoje działania, zorientowane na współpracę wewnątrz- i międzypokoleniową, do seniorów oraz ukierunkowane na rzecz aktywnego i godnego starzenia;13)
koordynowanie przygotowania rządowych i resortowych programów służących poprawie poziomu życia osób starszych oraz programów kreujących możliwości rozwoju aktywnych form pomocy oraz usług nakierowanych na potrzeby osób starszych;14)
koordynowanie prac nad przygotowaniem oraz wykonaniem budżetu resortu;15)
bieżąca koordynacja spraw parlamentarnych;16)
zapewnianie prowadzenia spraw wynikających ze stosunku podległości wobec Ministra:a)
Szefa Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych,b)
Centrum Partnerstwa Społecznego "Dialog" im. Andrzeja Bączkowskiego,17)
zapewnienie prowadzenia spraw wynikających z nadzoru Ministra nad:a)
Zakładem Ubezpieczeń Społecznych,b)
Centralnym Instytutem Ochrony Pracy - Państwowym Instytutem Badawczym;18)
inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:a)
Departament Prawa Pracy,b)
Departament Ubezpieczeń Społecznych,c)
Departament Dialogu i Partnerstwa Społecznego,d)
Departament Polityki Senioralnej,e)
Biuro Budżetu i Finansów.§ 6.
Do zakresu czynności Sekretarza Stanu - Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych Pawła Wdówika należy w szczególności:1)
kształtowanie polityki i inicjowanie zadań w zakresie problematyki osób niepełnosprawnych;2)
realizacja zadań Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych;3)
koordynowanie i realizowanie spraw związanych z gospodarowaniem środkami Funduszu Solidarnościowego;4)
współpraca z Krajową Radą Konsultacyjną do Spraw Osób Niepełnosprawnych;5)
zapewnianie prowadzenia spraw wynikających z nadzoru Ministra nad Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;6)
inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych.§ 7.
Do zakresu czynności Sekretarza Stanu - Pełnomocnika Rządu do Spraw Ekonomii Społecznej i Solidarnej Iwony Michałek należy w szczególności:1)
tworzenie ram strategicznych, programowych i prawnych sprzyjających rozwojowi ekonomii społecznej i solidarnej;2)
podejmowanie działań mających na celu zwiększenie udziału podmiotów ekonomii społecznej i solidarnej w realizacji zadań publicznych, w tym usług społecznych oraz stosowanie społecznych aspektów w zamówieniach publicznych;3)
upowszechnianie, promocja i edukacja w obszarze ekonomii społecznej i solidarnej;4)
kształtowanie warunków do rozwoju ekonomii społecznej i solidarnej oraz zatrudnienia socjalnego, a także współpracy Ministra z podmiotami ekonomii społecznej, w tym organizacjami pozarządowymi, spółdzielniami socjalnymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;5)
projektowanie rozwiązań służących reintegracji społecznej i zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz realizacji usług społecznych;6)
kształtowanie polityki dotyczącej pomocy społecznej, określanie kierunków i koordynacja podejmowanych działań w tej sferze oraz monitorowanie wdrażanych rozwiązań;7)
koordynowanie przygotowania rządowych i resortowych programów wsparcia osób i rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym;8)
koordynowanie wykonywania zadań z zakresu walki z ubóstwem i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu przez integrację społeczną;9)
wykonywanie zadań związanych z pełnieniem funkcji Krajowego Koordynatora Realizacji Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie;10)
zapewnianie prowadzenia spraw wynikających z nadzoru nad:a)
Instytutem Pracy i Spraw Socjalnych,b)
Główną Biblioteką Pracy i Zabezpieczenia Społecznego;11)
inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:a)
Departament Ekonomii Społecznej i Solidarnej,b)
Departament Pomocy i Integracji Społecznej.§ 8.
Do zakresu czynności Sekretarza Stanu - Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania Anny Schmidt-Rodziewicz należy w szczególności:1)
realizowanie polityki rządu w zakresie zasady równego traktowania, w tym przeciwdziałanie dyskryminacji, w szczególności ze względu na płeć, rasę, narodowość, pochodzenie etniczne, religię, wyznanie, światopogląd, wiek, niepełnosprawność oraz orientację seksualną;2)
opracowywanie i opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie zasady równego traktowana;3)
prowadzenie analiz i ocen rozwiązań prawnych pod kątem respektowania zasady równego traktowania, a także występowanie do właściwych organów z wnioskami o wydanie lub zmianę aktów prawnych w zakresie spraw należących do Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania;4)
podejmowanie działań zmierzających do eliminacji lub ograniczenia skutków powstałych w wyniku naruszenia zasady równego traktowania;5)
dokonywanie analiz i ocen sytuacji prawnej i społecznej w zakresie, o którym mowa w pkt 1 oraz inicjowanie, realizowanie, koordynowanie lub monitorowanie działań zmierzających do zapewnienia równego traktowania, a także do ochrony przed dyskryminacją;6)
monitorowanie sytuacji w zakresie przestrzegania zasady równego traktowania;7)
promowanie, upowszechnianie i propagowane problematyki równego traktowania;8)
współpraca z krajowymi organizacjami społecznymi, w tym ze związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców;9)
współpraca w sprawach związanych z równym traktowaniem oraz przeciwdziałaniem dyskryminacji z innymi państwami, organizacjami oraz instytucjami międzynarodowymi i zagranicznymi;10)
współpraca w przygotowywaniu sprawozdań i raportów z realizacji wiążących Rzeczpospolitą Polską umów międzynarodowych dotyczących zasady równego traktowania oraz przeciwdziałania dyskryminacji;11)
przedstawianie opinii w sprawie możliwości przystąpienia przez Rzeczpospolitą Polską do umów międzynarodowych dotyczących zasady równego traktowania oraz przeciwdziałania dyskryminacji - w porozumieniu z właściwymi ministrami;12)
realizowanie i koordynowanie działań Ministerstwa w zakresie spraw wynikających z członkostwa w Unii Europejskiej oraz międzynarodowej współpracy dwustronnej i wielostronnej (w tym z organizacjami międzynarodowymi) w zakresie rodziny, pracy i polityki społecznej, z zastrzeżeniem § 5 pkt 5.13)
inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:a)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Równego Traktowania,b)
Departament Współpracy Międzynarodowej.§ 9.
Do zakresu czynności Podsekretarza Stanu Aliny Nowak należy w szczególności:1)
kształtowanie kierunków polityki rynku pracy, tworzenie programów przeciwdziałania bezrobociu oraz koordynowanie publicznych służb zatrudnienia;2)
koordynowanie zadań w zakresie ustalania klasyfikacji zawodów i specjalności;3)
określanie standardów realizacji pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego, organizacji szkoleń oraz prowadzenia centrów informacji zawodowej i klubów pracy;4)
współpraca z Radą Rynku Pracy;5)
koordynowanie zadań dotyczących migracji pracowniczych, z wyłączeniem zagadnień integracji cudzoziemców;6)
kształtowanie zasad zarządzania Funduszem Pracy i Funduszem Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych;7)
koordynowanie prac związanych z konstruowaniem i realizacją budżetu w odniesieniu do Funduszu Pracy i Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych;8)
współpraca z właściwymi resortami i instytucjami w zakresie wykorzystywania środków Funduszu Pracy i Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych przy określaniu instrumentów restrukturyzacji zatrudnienia w procesach restrukturyzacji branż i sektorów oraz w programach lokalnych i regionalnych;9)
wykonywanie zadań wynikających z pełnienia przez Ministra roli władzy właściwej w zakresie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz merytoryczny nadzór nad instytucjami realizującymi tę koordynację;10)
koordynowanie realizacji zadań instytucji łącznikowych w ramach wspólnotowej koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych oraz świadczeń dla bezrobotnych;11)
zapewnienie prowadzenia spraw wynikających z nadzoru Ministra nad Ochotniczymi Hufcami Pracy;12)
inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:a)
Departament Rynku Pracy,b)
Departament Funduszy,c)
Departament Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego.§ 10.
Do zakresu czynności Podsekretarza Stanu - Pełnomocnika Rządu do Spraw Polityki Demograficznej Barbary Sochy należy w szczególności:1)
przygotowanie projektu Strategii Demograficznej, której celem jest zwiększenie dzietności i promocja tradycyjnej rodziny;2)
wdrażanie postanowień zawartych w przyjętej przez Radę Ministrów Strategii Demograficznej;3)
promowanie i upowszechnianie kultury prorodzinnej;4)
inicjowanie i opiniowanie działań mających na celu promocję dobrych praktyk sprzyjających rozwojowi rodziny, w szczególności związanych z godzeniem rodzicielstwa i pracy zawodowej;5)
współpraca z Radą Rodziny;6)
kształtowanie polityki rodzinnej, koordynacja przygotowywania standardów oraz monitorowanie wdrażanych rozwiązań z zakresu:a)
wsparcia rodziny, systemu pieczy zastępczej oraz adopcji,b)
świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego i wsparcia osób uprawnionych do alimentów oraz innych pozaubezpieczeniowych pieniężnych świadczeń socjalnych na rzecz rodziny,c)
opieki nad dzieckiem w wieku do lat 3.7)
nadzorowanie prac analitycznych oraz prognoz dla działów administracji rządowej: praca, zabezpieczenie społeczne i rodzina;8)
inicjowanie, koordynowanie i nadzorowanie wykonywania zadań przez:a)
Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Polityki Demograficznej,b)
Departament Polityki Rodzinnej,c)
Departament Analiz Ekonomicznych i Prognoz.§ 11.
1.
Sekretarze stanu oraz podsekretarze stanu uczestniczą w posiedzeniach Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej oraz w pracach komisji sejmowych i senackich, jeżeli rozpatrywane sprawy należą do zakresu powierzonych im zadań.2.
Sekretarze stanu oraz podsekretarze stanu prezentują stanowisko Ministra i uczestniczą w pracach komitetów Rady Ministrów oraz innych gremiów, w skład których został powołany minister właściwy do spraw pracy, zabezpieczenia społecznego oraz rodziny, a także w pracach i posiedzeniach zespołów międzyresortowych, do których zostali wyznaczeni przez Ministra.§ 12.
Minister może zlecić sekretarzom stanu i podsekretarzom stanu inne zadania niż określone dla nich w niniejszym zarządzeniu.§ 13.
1.
Postanowienia niniejszego zarządzenia nie naruszają zakresu kompetencji dyrektora generalnego określonych w przepisach odrębnych.2.
Dyrektor generalny zapewnia funkcjonowanie, warunki działania, organizację pracy oraz realizuje politykę personalną Ministerstwa na podstawie i w zakresie określonym w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz.U. z 2020 r. poz. 265 i 285) w szczególności przez:1)
sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Ministerstwa w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań określonych przez Ministra;2)
nadzorowanie organizacyjne przebiegu prac nad terminowym przygotowaniem projektu budżetu w części dotyczącej Ministerstwa;3)
koordynowanie realizacji zadań związanych z rozwojem i funkcjonowaniem systemów teleinformatycznych4)
nadzorowanie spraw dotyczących zarządzania kryzysowego, spraw obronnych, służby zastępczej oraz działań antyterrorystycznych;5)
nadzorowanie spraw z zakresu ochrony informacji niejawnych.3.
Dyrektor generalny może upoważnić dyrektora komórki organizacyjnej lub innego pracownika Ministerstwa do wykonywania w jego imieniu określonych czynności. Upoważnienia udziela się na piśmie.4.
Projekty wystąpień, wniosków i decyzji dotyczących środków finansowych będących w planie finansowym Ministerstwa wymagają każdorazowo uzgodnienia z dyrektorem generalnym i uzyskania jego parafy.5.
Dyrektor generalny zapewnia prowadzenie spraw wynikających ze stosunku podległości wobec Ministra Zakładu Wydawniczo-Poligraficznego Ministerstwa.6.
Dyrektor generalny inicjuje, koordynuje i nadzoruje wykonywanie zadań przez:1)
Biuro Administracyjne;2)
Biuro Dyrektora Generalnego;3)
Biuro Kontroli i Audytu z wyłączeniem spraw, o których mowa w § 1 ust. 8 pkt 4;4)
Departament Informatyki.§ 14.
Traci moc zarządzenie nr 2 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 16 stycznia 2020 r. w sprawie zakresów czynności członków kierownictwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. Urz. Min. Rodz. Prac. i Pol. Społ. poz. 2, 15 i 19).§ 15.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.