Zakres i tryb działania komisji do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2019.31

Akt obowiązujący
Wersja od: 10 lutego 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 29/19
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 3 grudnia 2019 r.
w sprawie zakresu i trybu działania komisji do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego

Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 1921 i 2020) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Zarządzenie określa zakres i tryb działania komisji do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanym dalej "CBA".
§  2. 
1. 
Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:
1)
jednostka organizacyjna - jednostkę organizacyjną CBA, o której mowa w statucie CBA;
2)
komisja - komisję do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego w postaci środków transportu lądowego albo komisję do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego, z wyłączeniem środków transportu lądowego;
3)
rozporządzenie - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 października 2019 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa (Dz. U. poz. 2004);
4)
składniki rzeczowe - składniki rzeczowe majątku ruchomego CBA.
2. 
Ilekroć w zarządzeniu mowa jest o:
1)
funkcjonariuszu - należy przez to rozumieć także pracownika;
2)
służbie - należy przez to rozumieć także pracę.
§  3. 
1. 
Do zadań komisji należy realizacja postanowień zawartych w protokole oceny przydatności składników rzeczowych.
2. 
Komisja jest odpowiedzialna za:
1)
przygotowanie i przeprowadzenie przetargu publicznego, publicznego zaproszenia do negocjacji, aukcji, w celu dokonania sprzedaży;
2)
przygotowanie i przeprowadzenie czynności związanych z nieodpłatnym przekazaniem lub darowizną, oddaniem w najem oraz dzierżawą;
3)
przygotowanie i przeprowadzenie czynności związanych ze sprzedażą, o której mowa w § 8 ust. 1 rozporządzenia;
4)
przygotowanie i przeprowadzenie czynności związanych z likwidacją;
5) 1
 zamieszczanie na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej CBA:
a)
ogłoszeń, o:
przetargu publicznym,
aukcji,
oddaniu w najem lub dzierżawę,
2
 publicznym zaproszeniu do negocjacji;
b)
informacji, o:
3
 zbędnych lub zużytych składnikach rzeczowych, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w § 8 ust. 1 rozporządzenia,
nieodpłatnym przekazaniu lub darowiźnie składnika rzeczowego.
§  4. 
1. 
Komisja ma charakter stały i składa się z pięciu członków.
2. 
Szef CBA określając w decyzji skład komisji, wyznacza jej przewodniczącego.
3. 
Do składu komisji czasowo mogą zostać powoływani funkcjonariusze z jednostki organizacyjnej, w której dyspozycji znajdują się składniki rzeczowe, chyba że są jej stałymi członkami.
4. 
Szef CBA może, na wniosek przewodniczącego, uzgodniony z kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której pełnią służbę funkcjonariusze, o których mowa w ust. 3, wyznaczyć na czas określony dodatkowych członków.
5. 
Członkowie komisji na pierwszym posiedzeniu wybierają ze swojego grona sekretarza komisji.
§  5. 
Przewodniczący kieruje pracami komisji, a w szczególności:
1)
zwołuje posiedzenia i przewodniczy jej obradom;
2)
współpracuje z jednostkami organizacyjnymi CBA;
3)
zapewnia sprawny przebieg obrad;
4)
referuje sprawy będące przedmiotem prac;
5)
jest odpowiedzialny za realizację postanowień zawartych w protokole oceny przydatności składników rzeczowych;
6)
jest odpowiedzialny za sporządzenie i kompletność dokumentacji związanej z procedurą zagospodarowania składników rzeczowych;
7)
przedstawia, za pośrednictwem dyrektora jednostki organizacyjnej CBA, w której pełni służbę, Szefowi CBA dokumenty wymagające jego akceptacji.
§  6. 
Sekretarz komisji:
1)
sporządza pisma do jednostek organizacyjnych CBA oraz podmiotów zewnętrznych;
2)
zapewnia archiwizację dokumentów komisji;
3)
zbiera oświadczenia, o których mowa w § 10;
4)
przygotowuje projekty uchwał, protokołów, zestawień;
5)
zastępuje przewodniczącego podczas jego nieobecności.
§  7. 
Posiedzenia komisji są zwoływane stosownie do potrzeb.
§  8. 
W posiedzeniach i pracach komisji bierze udział co najmniej trzech stałych członków komisji oraz co najmniej jedna osoba, o której mowa w § 4 ust. 3, o ile została powołana do składu komisji.
§  9. 
1. 
Komisja podejmuje decyzje w drodze uchwał.
2. 
Uchwały komisji zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równej ilości głosów za i przeciw decyduje głos przewodniczącego.
§  10. 
Członkowie komisji na swoim pierwszym posiedzeniu zapoznają się z obowiązującymi w zakresie jej działania przepisami wewnętrznymi oraz rozporządzeniem i składają w tej sprawie pisemne oświadczenia. Oświadczenia stanowią część dokumentacji prac komisji.
§  11. 
Obsługę kancelaryjno-biurową prac komisji zapewnia jednostka organizacyjna, w której pełni służbę przewodniczący.
§  12. 
1. 
Komisja identyfikuje składniki rzeczowe poprzez ich numery inwentarzowe.
2. 
W przypadku braku numeru inwentarzowego identyfikacja składnika rzeczowego następuje poprzez sporządzenie opisu umożliwiającego jego bezsporną identyfikację w narzędziach ewidencyjnych składników rzeczowych, a następnie nadanie mu właściwego numeru inwentarzowego.
§  13.  4
 Przewodniczący przedkłada do zatwierdzenia Szefowi CBA projekty informacji i ogłoszeń, o których mowa w § 3 ust. 2 pkt 5.
§  14.  5
 Do przedstawianego Szefowi CBA do akceptacji zestawienia zagospodarowania składników rzeczowych, przewodniczący załącza złożone wnioski podmiotów zewnętrznych o nieodpłatne przekazanie lub darowiznę składników rzeczowych.
§  15. 
1. 
Potwierdzeniem likwidacji jest sporządzony przez komisję i zaakceptowany przez Szefa CBA protokół likwidacji.
2. 
Do protokołu likwidacji dołącza się dokument potwierdzający przekazanie składników rzeczowych do likwidacji przez uprawniony podmiot.
3. 
W protokole, oprócz informacji określonych w § 42 ust. 5 rozporządzenia, wskazuje się także sposób likwidacji.
§  16. 
1. 
W zależności od sposobu zagospodarowania składników rzeczowych, komisja przygotowuje:
1)
umowy sprzedaży, dzierżawy lub najmu;
2)
protokoły zdawczo-odbiorcze;
3)
protokoły likwidacji.
2. 
W przypadku umowy sprzedaży rachunek albo fakturę wystawia Biuro Finansów CBA.
3.  6
 W przypadku sprzedaży lub likwidacji środka trwałego, Biuro Logistyki CBA albo Biuro Teleinformatyki CBA, zgodnie z właściwością, sporządza dokument LT albo LTcz.
4.  7
 Na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego, Biuro Logistyki CBA albo Biuro Teleinformatyki CBA, zgodnie z właściwością, sporządza dokument przekazania środka trwałego PT.
5. 
Podpisane lub zatwierdzone przez Szefa CBA dokumenty, o których mowa w ust. 1-4, stanowią podstawę do wprowadzenia zmian w prowadzonych przez CBA narzędziach ewidencyjnych składników rzeczowych.
6. 
Kopie dokumentów, o których mowa w ust. 5, przekazuje się do:
1)
Biura Finansów CBA;
2)
Biura Logistyki CBA;
3)
Biura Teleinformatyki CBA - w przypadku, gdy dotyczą sprzętu teleinformatycznego.
§  17. 
1. 
Do spraw wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie rozporządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.
2. 
Komisja powołana na podstawie zarządzenia, o którym mowa w § 18, realizuje zadania do czasu zakończenia prowadzonych postępowań; po tym czasie ulega rozwiązaniu.
§  18. 
Traci moc zarządzenie nr 16/17 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 18 kwietnia 2017 r. w sprawie zakresu i trybu działania komisji do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego oraz praw na dobrach niematerialnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. Urz. CBA poz. 16 i 31).
§  19. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 § 3 ust. 2 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 2/23 z dnia 12 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.CBA.2023.2) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 stycznia 2023 r.
2 § 3 ust. 2 pkt 5 lit. a tiret czwarte dodane przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 4/23 z dnia 9 lutego 2023 r. (Dz.Urz.CBA.2023.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 10 lutego 2023 r.
3 § 3 ust. 2 pkt 5 lit. b tiret pierwsze zmienione przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 4/23 z dnia 9 lutego 2023 r. (Dz.Urz.CBA.2023.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 10 lutego 2023 r.
4 § 13:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 2/23 z dnia 12 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.CBA.2023.2) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 stycznia 2023 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 4/23 z dnia 9 lutego 2023 r. (Dz.Urz.CBA.2023.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 10 lutego 2023 r.

5 § 14 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 2/23 z dnia 12 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.CBA.2023.2) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 stycznia 2023 r.
6 § 16 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 2/23 z dnia 12 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.CBA.2023.2) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 stycznia 2023 r.
7 § 16 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 2/23 z dnia 12 stycznia 2023 r. (Dz.Urz.CBA.2023.2) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 14 stycznia 2023 r.