Zakres i tryb działania komisji do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego oraz praw na dobrach niematerialnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2017.16

Akt utracił moc
Wersja od: 16 września 2017 r.

ZARZĄDZENIE Nr 16/17
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 18 kwietnia 2017 r.
w sprawie zakresu i trybu działania komisji do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego oraz praw na dobrach niematerialnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym

Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1310 z późn. zm.) oraz § 10 ust. 2, § 26 ust. 1 oraz § 42 ust. 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 kwietnia 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania niektórymi składnikami majątku Skarbu Państwa (Dz. U. z 2017 r., poz. 729), zarządza się, co następuje:
§  1. 
Zarządzenie określa zakres i tryb działania komisji do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego oraz praw na dobrach niematerialnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanym dalej "CBA".
§  2. 
1. 
Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:
1)
jednostka organizacyjna - jednostkę organizacyjną CBA, o której mowa w statucie CBA;
2)
komisja - komisję do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego w zakresie środków transportu lądowego lub komisję do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego oraz praw na dobrach niematerialnych, z wyłączeniem środków transportu lądowego;
3)
rozporządzenie - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 kwietnia 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania niektórymi składnikami majątku Skarbu Państwa;
4)
składniki rzeczowe - składniki rzeczowe majątku ruchomego oraz prawa na dobrach niematerialnych w CBA.
2. 
Ilekroć w zarządzeniu mowa jest o:
1)
funkcjonariuszu - należy przez to rozumieć także pracownika;
2)
służbie - należy przez to rozumieć także pracę.
§  3. 
1. 
Do zadań komisji należy realizacja postanowień zawartych w protokole oceny przydatności składników rzeczowych.
2. 
Komisja jest odpowiedzialna za:
1)
przygotowanie i przeprowadzenie przetargu, rokowań, aukcji i sprzedaży;
2)
przygotowanie i przeprowadzenie czynności związanych z nieodpłatnym przekazaniem lub darowizną, oddaniem w najem oraz dzierżawą;
3)
przygotowanie i przeprowadzenie czynności związanych z likwidacją.
§  4. 
1. 
Komisja ma charakter stały i składa się z pięciu członków.
2. 
Szef CBA określając w decyzji skład komisji, wyznacza jej przewodniczącego.
3. 
Do składu komisji czasowo mogą zostać powoływani funkcjonariusze z jednostki organizacyjnej, w której dyspozycji znajdują się składniki rzeczowe, chyba że są jej stałymi członkami.
4. 
Szef CBA może, na wniosek przewodniczącego, uzgodniony z kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której pełnią służbę funkcjonariusze, o których mowa w ust. 3, wyznaczyć na czas określony dodatkowych członków.
5. 
Członkowie komisji na pierwszym posiedzeniu wybierają ze swojego grona sekretarza komisji.
§  5. 
Przewodniczący kieruje pracami komisji, a w szczególności:
1)
zwołuje posiedzenia i przewodniczy jej obradom;
2)
współpracuje z jednostkami organizacyjnymi CBA;
3)
zapewnia sprawny przebieg obrad;
4)
referuje sprawy będące przedmiotem prac;
5)
jest odpowiedzialny za realizację postanowień zawartych w protokole oceny przydatności składników rzeczowych;
6)
jest odpowiedzialny za sporządzenie i kompletność dokumentacji związanej z procedurą zagospodarowania składników rzeczowych;
7)
przedstawia, za pośrednictwem dyrektora jednostki organizacyjnej CBA, w której pełni służbę, Szefowi CBA dokumenty wymagające jego akceptacji.
§  6. 
Sekretarz komisji:
1)
sporządza pisma i protokoły posiedzeń zawierające w szczególności:
a)
listę obecności,
b)
opinie członków komisji i stanowisko komisji,
c)
pisma do jednostek organizacyjnych CBA oraz podmiotów zewnętrznych;
2)
zapewnia archiwizację dokumentów komisji;
3)
zbiera oświadczenia, o których mowa w § 10;
4)
przygotowuje projekty uchwał;
5) 1
 zastępuje przewodniczącego podczas jego nieobecności.
§  7. 
Posiedzenia komisji są zwoływane stosownie do potrzeb.
§  8. 
W posiedzeniach i pracach komisji bierze udział co najmniej trzech stałych członków komisji oraz co najmniej jedna osoba, o której mowa w § 4 ust. 3, o ile została powołana do składu komisji.
§  9. 
1. 
Komisja podejmuje decyzje w drodze uchwał.
2. 
Uchwały komisji zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równej ilości głosów za i przeciw decyduje głos przewodniczącego.
§  10. 
Członkowie komisji na swoim pierwszym posiedzeniu zapoznają się z obowiązującymi w zakresie jej działania przepisami wewnętrznymi oraz rozporządzeniem i składają w tej sprawie pisemne oświadczenia. Oświadczenia stanowią część dokumentacji prac komisji.
§  11. 
Obsługę kancelaryjno-biurową prac komisji zapewnia jednostka organizacyjna, w której pełni służbę przewodniczący.
§  12. 
1. 
Komisja identyfikuje składniki rzeczowe poprzez ich numery inwentarzowe.
2. 
W przypadku braku numeru inwentarzowego identyfikacja składnika rzeczowego następuje poprzez sporządzenie opisu umożliwiającego jego bezsporną identyfikację w narzędziach ewidencyjnych składników rzeczowych, a następnie nadanie mu właściwego numeru inwentarzowego.
§  13. 
W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do wyceny wartości jednostkowej składników rzeczowych, komisja uzgadnia ich ponowną wycenę z Biurem Finansów CBA.
§  14. 
Przewodniczący przedkłada do akceptacji Szefowi CBA projekty ogłoszeń o:
1)
zbędnych lub zużytych składnikach rzeczowych, których wartość jednostkowa przekracza równowartość kwoty 1200 złotych;
2)
przetargu;
3)
publicznym zaproszeniu do rokowań;
4)
przeprowadzeniu aukcji.
§  15. 
Przewodniczący przedkłada Szefowi CBA wnioski o nieodpłatne przekazanie lub darowiznę składników rzeczowych składane przez podmioty zewnętrzne.
§  16. 
W przypadku likwidacji zbędnych lub zużytych składników rzeczowych przewodniczący może wystąpić z wnioskiem do Szefa CBA o dokonanie zniszczenia przez wyspecjalizowane podmioty zewnętrzne.
§  17. 
1. 
Potwierdzeniem likwidacji jest sporządzony przez komisję i zaakceptowany przez Szefa CBA protokół likwidacji.
2. 
Do protokołu likwidacji należy dołączyć od jednostki do tego uprawnionej dokument potwierdzający przekazanie do likwidacji składników rzeczowych.
§  18. 
Protokół, o którym mowa w § 18 ust. 1, zawiera w szczególności rodzaj składnika rzeczowego, jego numer inwentarzowy lub cechy pozwalające na jego bezsporną identyfikację, wartość i sposób likwidacji
§  19. 
1. 
Stosownie do zagospodarowania zbędnych lub zużytych składników rzeczowych komisja przygotowuje projekty:
1)
umów sprzedaży, dzierżawy lub najmu;
2)
protokołów zdawczo-odbiorczych, na podstawie których Biuro Logistyki CBA lub Biuro Teleinformatyki CBA sporządza dokument przekazania środka trwałego (PT);
3)
protokołów likwidacji, sporządzanych przez komisję w składzie określonym w § 8.
2. 
W przypadku umowy sprzedaży rachunek albo fakturę wystawia Biuro Finansów CBA.
3. 
W przypadku sprzedaży lub likwidacji środka trwałego Biuro Logistyki CBA lub Biuro Teleinformatyki CBA sporządza dokument LT/LTcz.
4. 
Podpisane lub zatwierdzone przez Szefa CBA dokumenty, o których mowa w ust. 1-3, stanowią podstawę do wprowadzenia zmian w prowadzonych przez CBA narzędziach ewidencyjnych składników rzeczowych.
5. 
Dokumenty, o których mowa w ust. 1-3, sporządza się po jednym egzemplarzu dla:
1)
Biura Finansów CBA;
2)
Biura Logistyki CBA;
3)
komisji;
4)
Biura Teleinformatyki CBA - przypadku gdy dokumenty, o których mowa w ust. 1-3, dotyczą sprzętu teleinformatycznego.
§  20. 
W przypadku powołania nowej komisji, dotychczasowa komisja przygotowuje w ciągu 14 dni protokół zdawczo-odbiorczy całej dokumentacji jaką komisja wytworzyła i otrzymała, zaś sprawy zakończone przekazuje do archiwizacji, a następnie przekazuje go nowo powołanej komisji.
§  21. 
Traci moc zarządzenie nr 25/13 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 11 października 2013 r. w sprawie zakresu i trybu działania komisji do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. Urz. CBA poz. 32).
§  22. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 § 6 pkt 5 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 31/17 z dnia 15 września 2017 r. (Dz.Urz.CBA.2017.31) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 16 września 2017 r.