Zakres i tryb działania komisji do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2013.32

Akt utracił moc
Wersja od: 11 października 2013 r.

ZARZĄDZENIE Nr 25/13
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 11 października 2013 r.
w sprawie zakresu i trybu działania komisji do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym

Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2012 r. poz. 621 z późn. zm.) oraz § 9 ust. 2, § 25 ust. 1 oraz § 42 ust. 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 maja 2010 r. w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego, w który wyposażone są jednostki budżetowe (Dz. U. Nr 114, poz. 761), zarządza się, co następuje:
§  1.
Zarządzenie określa zakres i tryb działania komisji do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanym dalej "CBA".
§  2.
1.
Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:
1)
jednostka organizacyjna - jednostkę organizacyjną CBA, o której mowa w statucie CBA;
2)
komisja - komisję do spraw zagospodarowania składników rzeczowych;
3)
rozporządzenie - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 maja 2010 r. w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego, w który wyposażone są jednostki budżetowe;
4)
składniki rzeczowe - składniki rzeczowe majątku ruchomego w CBA.
2.
Ilekroć w zarządzeniu mowa jest o:
1)
funkcjonariuszu - należy przez to rozumieć także pracownika;
2)
służbie - należy przez to rozumieć także pracę.
§  3.
1.
Do zadań komisji należy realizacja postanowień zawartych w protokole oceny przydatności składników rzeczowych.
2.
Komisja jest odpowiedzialna za:
1)
przygotowanie i przeprowadzenie przetargu, rokowań, aukcji i sprzedaży;
2)
przygotowanie i przeprowadzenie czynności związanych z nieodpłatnym przekazaniem lub darowizną, oddaniem w najem oraz dzierżawą;
3)
przygotowanie i przeprowadzenie czynności związanych z likwidacją.
§  4.
1.
Komisja ma charakter stały i składa się z pięciu członków.
2.
Szef CBA określając w decyzji skład komisji, wyznacza jej przewodniczącego oraz jego zastępcę.
3.
Do składu komisji czasowo powoływani są również funkcjonariusze z jednostki organizacyjnej, w której dyspozycji znajdują się składniki rzeczowe, chyba że są jej stałymi członkami.
4.
Szef CBA może, na wniosek przewodniczącego, uzgodniony z kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której pełnią służbę funkcjonariusze, o których mowa w ust. 3, wyznaczyć na czas określony dodatkowych członków.
5.
Członkowie komisji na pierwszym posiedzeniu wybierają ze swojego grona sekretarza komisji.
§  5.
Przewodniczący kieruje pracami komisji, a w szczególności:
1)
zwołuje posiedzenia i przewodniczy jej obradom;
2)
współpracuje z jednostkami organizacyjnymi CBA;
3)
zapewnia sprawny przebieg obrad;
4)
zapewnia przestrzeganie planu pracy;
5)
referuje sprawy będące przedmiotem prac;
6)
jest odpowiedzialny za realizację postanowień zawartych w protokole oceny przydatności składników rzeczowych;
7)
sporządza informacje ze stanu realizacji postanowień w sprawie zagospodarowania składników rzeczowych należących do kategorii majątku zbędnego lub zużytego i przedstawia je, zgodnie z właściwości, dyrektorowi Biura Logistyki CBA lub dyrektorowi Biura Teleinformatyki CBA;
8)
jest odpowiedzialny za sporządzenie i kompletność dokumentacji związanej z procedurą zagospodarowania składników rzeczowych;
9)
przedstawia, za pośrednictwem dyrektora jednostki organizacyjnej CBA, w której pełni służbę Szefowi CBA dokumenty wymagające jego akceptacji.
§  6.
Sekretarz komisji:
1)
sporządza pisma i protokoły posiedzeń zawierające w szczególności:
a)
listę obecności,
b)
opinie członków komisji i stanowisko komisji,
c)
pisma do jednostek organizacyjnych CBA oraz podmiotów zewnętrznych;
2)
zapewnia archiwizację dokumentów komisji;
3)
zbiera oświadczenia, o których mowa w § 10;
4)
przygotowuje projekty uchwał;
5)
w zastępstwie przewodniczącego lub jego zastępcy przewodniczy obradom komisji i powiadamia członków o terminie i miejscu posiedzenia.
§  7.
Posiedzenia komisji są zwoływane stosownie do potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.
§  8.
W posiedzeniach i pracach komisji bierze udział co najmniej trzech stałych członków komisji oraz co najmniej jedna osoba, o której mowa w § 4 ust. 3, o ile została powołana do składu komisji.
§  9.
1.
Komisja podejmuje decyzje w drodze uchwał.
2.
Uchwały komisji zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równej ilości głosów za i przeciw decyduje głos przewodniczącego.
§  10.
Członkowie komisji na swoim pierwszym posiedzeniu zapoznają się z obowiązującymi w zakresie jej działania przepisami wewnętrznymi oraz rozporządzeniem i składają w tej sprawie pisemne oświadczenia. Oświadczenia stanowią część dokumentacji prac komisji.
§  11.
1.
Komisja przygotowuje plan pracy na pierwszy kwartał w terminie 14 dni od daty pierwszego posiedzenia, a na kolejne kwartały nie później niż na 14 dni przed upływem dotychczasowego kwartału.
2.
Plan pracy oraz jego każdorazowa zmiana są zatwierdzane przez Szefa CBA za pośrednictwem dyrektora jednostki organizacyjnej CBA, w której pełni służbę pracę przewodniczący.
3.
Plan pracy podlega zmianie stosownie do potrzeb wynikających z zakresu działania komisji.
§  12.
Obsługę kancelaryjno-biurową prac komisji zapewnia jednostka organizacyjna, w której pełni służbę przewodniczący.
§  13.
1.
Komisja identyfikuje składniki rzeczowe poprzez ich numery inwentarzowe.
2.
W przypadku braku numeru inwentarzowego identyfikacja składnika rzeczowego następuje poprzez sporządzenie opisu umożliwiającego jego bezsporną identyfikację w narzędziach ewidencyjnych składników rzeczowych, a następnie nadanie mu właściwego numeru inwentarzowego.
§  14.
W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do wyceny wartości jednostkowej składników rzeczowych, komisja uzgadnia ich ponowną wycenę z Biurem Finansów CBA.
§  15.
Przewodniczący przedkłada do akceptacji Szefowi CBA projekty ogłoszeń o:
1)
zbędnych lub zużytych składnikach rzeczowych, których wartość jednostkowa przekracza w złotych równowartość kwoty 300 euro;
2)
przetargu;
3)
publicznym zaproszeniu do rokowań;
4)
przeprowadzeniu aukcji.
§  16.
Przewodniczący przedkłada Szefowi CBA wnioski o nieodpłatne przekazanie lub darowiznę składników rzeczowych składane przez podmioty zewnętrzne.
§  17.
W przypadku likwidacji zbędnych lub zużytych składników rzeczowych przewodniczący może wystąpić z wnioskiem do Szefa CBA o dokonanie zniszczenia przez wyspecjalizowane podmioty zewnętrzne.
§  18.
1.
Potwierdzeniem likwidacji jest sporządzony przez komisję i zaakceptowany przez Szefa CBA protokół likwidacji.
2.
Do protokołu likwidacji należy dołączyć od jednostki do tego uprawnionej dokument potwierdzający przekazanie do likwidacji składników rzeczowych.
§  19.
Protokół, o którym mowa w § 18 ust. 1, zawiera w szczególności rodzaj składnika rzeczowego, jego numer inwentarzowy lub cechy pozwalające na jego bezsporną identyfikację, wartość i sposób likwidacji
§  20.
1.
Stosownie do zagospodarowania zbędnych lub zużytych składników rzeczowych komisja przygotowuje projekty:
1)
umów sprzedaży, dzierżawy lub najmu;
2)
protokołów zdawczo-odbiorczych, na podstawie których Biuro Logistyki CBA lub Biuro Teleinformatyki CBA sporządza dokument przekazania środka trwałego (PT);
3)
protokołów likwidacji, sporządzanych przez komisję w składzie określonym w § 8.
2.
W przypadku umowy sprzedaży rachunek albo fakturę wystawia Biuro Finansów CBA.
3.
W przypadku sprzedaży lub likwidacji środka trwałego Biuro Logistyki CBA lub Biuro Teleinformatyki CBA sporządza dokument LT/LTcz.
4.
Podpisane lub zatwierdzone przez Szefa CBA dokumenty, o których mowa w ust. 1 - 3, stanowią podstawę do wprowadzenia zmian w prowadzonych przez CBA narzędziach ewidencyjnych składników rzeczowych.
5.
Dokumenty, o których mowa w ust. 1 - 3, sporządza się po jednym egzemplarzu dla:
1)
Biura Finansów CBA;
2)
Biura Logistyki CBA;
3)
komisji;
4)
Biura Teleinformatyki CBA - przypadku gdy dokumenty, o których mowa w ust. 1 - 3, dotyczą sprzętu teleinformatycznego.
§  21.
W przypadku powołania nowej komisji, dotychczasowa komisja przygotowuje w ciągu 14 dni protokół zdawczo-odbiorczy całej dokumentacji jaką komisja wytworzyła i otrzymała, zaś sprawy zakończone przekazuje do archiwizacji, a następnie przekazuje go nowo powołanej komisji.
§  22.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.