Zakres i tryb działania komisji do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2012.4

Akt utracił moc
Wersja od: 13 stycznia 2012 r.

DECYZJA Nr 3/12
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 13 stycznia 2012 r.
w sprawie zakresu i trybu działania komisji do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym

Na podstawie § 9 ust. 2, § 25 ust. 1 oraz § 42 ust. 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 maja 2010 r. w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego, w który wyposażone są jednostki budżetowe (Dz. U. Nr 114, poz. 761) oraz § 1 statutu Centralnego Biura Antykorupcyjnego, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 72 Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2010 r. w sprawie nadania statutu Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu (M.P. Nr 76, poz. 953), postanawia się, co następuje:
§  1.
Decyzja określa zakres i tryb działania komisji do spraw zagospodarowania składników rzeczowych majątku ruchomego w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanym dalej "CBA".
§  2.
Użyte w decyzji określenia oznaczają:
1)
funkcjonariusz - funkcjonariusza lub pracownika CBA;
2)
jednostka organizacyjna - jednostkę organizacyjną CBA, o której mowa w statucie CBA;
3)
komisja - komisję do spraw zagospodarowania składników rzeczowych;
4)
rozporządzenie - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 maja 2010 r. w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego, w który wyposażone są jednostki budżetowe;
5)
składniki rzeczowe - składniki rzeczowe majątku ruchomego w CBA.
§  3.
1.
Do zadań komisji należy realizacja postanowień zawartych w protokole oceny przydatności składników rzeczowych.
2.
Komisja odpowiada za:
1)
przygotowanie i przeprowadzenie przetargu, rokowań, aukcji i sprzedaży;
2)
przygotowanie i przeprowadzenie czynności związanych z nieodpłatnym przekazaniem lub darowizną, oddaniem w najem oraz dzierżawą;
3)
przygotowanie i przeprowadzenie czynności związanych z likwidacją.
§  4.
1.
Komisja ma charakter stały i składa się z pięciu członków.
2.
Szef CBA określa skład komisji odrębną decyzją.
3.
Do składu komisji czasowo powoływani są również funkcjonariusze z jednostki organizacyjnej, w której dyspozycji znajdują się składniki rzeczowe.
4.
Szef CBA w drodze decyzji powołuje dodatkowych członków komisji na czas określony, na wniosek przewodniczącego komisji, uzgodniony z kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której pełnią służbę funkcjonariusze, o których mowa w ust. 3.
5.
Członkowie komisji na pierwszym posiedzeniu wybierają ze swojego grona sekretarza komisji.
§  5.
Przewodniczący kieruje pracami komisji, a w szczególności:
1)
zwołuje posiedzenia i przewodniczy jej obradom;
2)
współpracuje z jednostkami organizacyjnymi CBA;
3)
zapewnia sprawny przebieg obrad;
4)
zapewnia przestrzeganie planu pracy;
5)
referuje sprawy będące przedmiotem prac;
6)
jest odpowiedzialny za realizację postanowień zawartych w protokole oceny przydatności składników rzeczowych;
7)
sporządza informacje ze stanu realizacji postanowień w sprawie zagospodarowania składników rzeczowych należących do kategorii majątku zbędnego lub zużytego i przedstawia je dyrektorowi Biura Logistyki CBA;
8)
jest odpowiedzialny za sporządzenie i kompletność dokumentacji związanej z procedurą zagospodarowania składników rzeczowych;
9)
przedstawia Szefowi CBA dokumenty wymagające jego akceptacji.
§  6.
Sekretarz komisji:
1)
sporządza protokoły posiedzeń zawierające w szczególności:
a)
listę obecności,
b)
opinie członków komisji i stanowisko komisji;
2)
zapewnia archiwizację dokumentów komisji;
3)
zbiera oświadczenia, o których mowa w § 10;
4)
przygotowuje projekty uchwał;
5)
w zastępstwie przewodniczącego przewodniczy obradom komisji i powiadamia członków o terminie i miejscu posiedzenia.
§  7.
Posiedzenia komisji są zwoływane stosownie do potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.
§  8.
W posiedzeniach i pracach komisji bierze udział co najmniej trzech stałych członków komisji oraz co najmniej jedna osoba, o której mowa w § 4 ust. 3.
§  9.
1.
Komisja podejmuje decyzje w drodze uchwał.
2.
Uchwały komisji zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równej ilości głosów za i przeciw decyduje głos przewodniczącego komisji.
§  10.
Członkowie komisji na swoim pierwszym posiedzeniu zapoznają się z obowiązującymi w zakresie jej działania przepisami wewnętrznymi oraz rozporządzeniem i składają w tej sprawie pisemne oświadczenia. Oświadczenia stanowią część dokumentacji prac komisji.
§  11.
1.
Komisja przygotowuje plan pracy na pierwszy kwartał w terminie 14 dni od daty pierwszego posiedzenia, a na kolejne kwartały nie później niż na 14 dni przed upływem dotychczasowego kwartału.
2.
Plan pracy oraz jego każdorazowa zmiana są zatwierdzane przez Szefa CBA.
3.
Plan pracy podlega zmianie stosownie do potrzeb wynikających z zakresu działania komisji.
§  12.
Obsługę kancelaryjno-biurową prac komisji zapewnia jednostka organizacyjna, w której dyspozycji znajdują się przeznaczone do zagospodarowania składniki rzeczowe.
§  13.
O dokumentach przedstawianych przez przewodniczącego Szefowi CBA do podpisu lub akceptacji informuje się dyrektora Biura Logistyki CBA.
§  14.
1.
Komisja identyfikuje składniki rzeczowe poprzez ich numery inwentarzowe.
2.
W przypadku braku numeru inwentarzowego identyfikacja składnika rzeczowego następuje poprzez sporządzenie opisu umożliwiającego jego bezsporną identyfikację w narzędziach ewidencyjnych składników rzeczowych, a następnie nadanie mu właściwego numeru inwentarzowego.
§  15.
W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do wyceny wartości jednostkowej składników rzeczowych komisja uzgadnia ich ponowną wycenę z Biurem Finansów CBA.
§  16.
Przewodniczący przedkłada do akceptacji Szefowi CBA projekty ogłoszeń o:
1)
zbędnych lub zużytych składnikach rzeczowych, których wartość jednostkowa przekracza w złotych równowartość kwoty 300 euro;
2)
przetargu;
3)
publicznym zaproszeniu do rokowań;
4)
przeprowadzeniu aukcji.
§  17.
Przewodniczący - po zaopiniowaniu przez dyrektora Biura Logistyki CBA - przedkłada Szefowi CBA wnioski o nieodpłatne przekazanie lub darowiznę składników rzeczowych składane przez podmioty zewnętrzne.
§  18.
W przypadku likwidacji zbędnych lub zużytych składników rzeczowych przewodniczący może wystąpić z wnioskiem do Szefa CBA o dokonanie zniszczenia przez wyspecjalizowane podmioty zewnętrzne.
§  19.
1.
Potwierdzeniem likwidacji jest sporządzony przez komisję jest zaakceptowany przez Szefa CBA protokół likwidacji.
2.
Do protokołu likwidacji należy dołączyć dokument potwierdzający przekazanie do likwidacji od jednostki do tego uprawnionej.
§  20.
Protokół, o którym mowa w § 19 ust. 1, zawiera w szczególności rodzaj składnika rzeczowego, jego numer inwentarzowy lub cechy pozwalające na jego bezsporną identyfikację, wartość i sposób likwidacji, a w przypadku likwidacji poprzez rozmontowanie - także protokół wskazujący elementy, które zostanę przekazane do magazynu lub depozytu jako części zamienne do wykorzystania.
§  21.
Biuro Logistyki CBA prowadzi wykaz części i materiałów zdatnych do dalszego użytku lub wykorzystania, powstałych w wyniku przeprowadzenia likwidacji poprzez rozmontowanie składnika majątkowego.
§  22.
1.
Stosownie do zagospodarowania zbędnych lub zużytych składników rzeczowych komisja przygotowuje projekty:
1)
umów sprzedaży, dzierżawy lub najmu;
2)
protokołów zdawczo-odbiorczych, na podstawie których Biuro Logistyki CBA sporządza dokument przekazania środka trwałego (PT);
3)
protokołów likwidacji, sporządzanych przez komisję w składzie określonym w § 8.
2.
Podpisane lub zatwierdzone przez Szefa CBA dokumenty, o których mowa w ust. 1, stanowią podstawę do wprowadzenia zmian w prowadzonych przez CBA narzędziach ewidencyjnych składników rzeczowych.
3.
Dokumenty, o których mowa w ust. 1, sporządza się w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla:
1)
jednostki organizacyjnej będącej dysponentem mienia;
2)
Biura Finansów CBA;
3)
Biura Logistyki CBA;
4)
komisji.
4.
W przypadku gdy dokumenty, o których mowa w ust. 1, dotyczą sprzętu teleinformatycznego, sporządza się piąty egzemplarz dla Biura Teleinformatyki CBA.
§  23.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.