Zakres i tryb działania komisji do oceny przydatności składników rzeczowych majątku ruchomego oraz praw na dobrach niematerialnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2017.15

Akt utracił moc
Wersja od: 18 kwietnia 2017 r.

ZARZĄDZENIE Nr 15/17
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 18 kwietnia 2017 r.
w sprawie zakresu i trybu działania komisji do oceny przydatności składników rzeczowych majątku ruchomego oraz praw na dobrach niematerialnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym

Na podstawie Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 1310 z późn. zm.) oraz § 5 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 kwietnia 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania niektórymi składnikami majątku Skarbu Państwa(Dz. z U. 2017 r., poz. 729), zarządza się, co następuje:
§  1. 
Zarządzenie określa zakres oraz tryb działania komisji do oceny przydatności składników rzeczowych majątku ruchomego oraz praw na dobrach niematerialnych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanym dalej "CBA".
§  2. 
1. 
Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:
1)
jednostka organizacyjna - jednostkę organizacyjną CBA, o której mowa w statucie CBA;
2)
komisja - komisję do oceny przydatności składników rzeczowych majątku ruchomego oraz praw na dobrach niematerialnych;
3)
rozporządzenie - rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 kwietnia 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania niektórymi składnikami majątku Skarbu Państwa;
4)
składniki rzeczowe - składniki rzeczowe majątku ruchomego oraz prawa na dobrach niematerialnych w CBA.
2. 
Ilekroć w zarządzeniu mowa jest o:
1)
funkcjonariuszu - należy przez to rozumieć także pracownika;
2)
służbie - należy przez to rozumieć także pracę.
§  3. 
Do zadań komisji należy:
1)
ocena przydatności składników rzeczowych do dalszego użytkowania w CBA;
2)
ustalenie wartości jednostkowej poszczególnych składników rzeczowych przeznaczonych do zagospodarowania.
§  4. 
1. 
Komisja ma charakter stały i składa się z pięciu członków.
2. 
Szef CBA określając w decyzji skład komisji, wyznacza jej przewodniczącego.
3. 
Do składu komisji czasowo mogą zostać powoływani funkcjonariusze z jednostki organizacyjnej, w której dyspozycji znajdują się składniki rzeczowe, chyba że są jej stałymi członkami.
4. 
Szef CBA może, na wniosek przewodniczącego, uzgodniony z kierownikiem jednostki organizacyjnej, w której pełnią służbę funkcjonariusze, o których mowa w ust. 3, wyznaczyć na czas określony dodatkowych członków.
5. 
Członkowie komisji na pierwszym posiedzeniu wybierają ze swojego grona sekretarza komisji.
§  5. 
Przewodniczący kieruje pracami komisji, a w szczególności:
1)
zwołuje posiedzenia i przewodniczy jej obradom;
2)
współpracuje z jednostkami organizacyjnymi CBA;
3)
zapewnia sprawny przebieg obrad;
4)
zapewnia przestrzeganie planu pracy;
5)
referuje sprawy będące przedmiotem prac;
6)
odpowiada za rzetelną i zgodną z przepisami rozporządzenia ocenę przydatności składników rzeczowych;
7)
sporządza informacje ze stanu realizacji wniosków w sprawie oceny przydatności składników rzeczowych;
8)
odpowiada za rzetelne dokumentowanie prac;
9)
przedstawia, za pośrednictwem dyrektora jednostki organizacyjnej CBA, w której pełni służbę, Szefowi CBA dokumenty wymagające jego akceptacji.
§  6. 
Sekretarz komisji:
1)
sporządza protokoły posiedzeń zawierające w szczególności:
a)
listę obecności,
b)
opinie członków komisji i stanowisko komisji;
2)
zapewnia archiwizację dokumentów komisji;
3)
zbiera oświadczenia, o których mowa w § 10;
4)
przygotowuje projekty uchwał;
5)
w zastępstwie przewodniczącego przewodniczy obradom komisji i powiadamia członków o terminie i miejscu posiedzenia.
§  7. 
Posiedzenia komisji są zwoływane stosownie do potrzeb.
§  8. 
W posiedzeniach i pracach komisji bierze udział co najmniej trzech stałych członków komisji oraz co najmniej jedna osoba, o której mowa w § 4 ust. 3, o ile została powołana do składu komisji.
§  9. 
1. 
Komisja podejmuje decyzje w drodze uchwał.
2. 
Uchwały komisji zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równej ilości głosów za i przeciw decyduje głos przewodniczącego.
§  10. 
Członkowie komisji na swoim pierwszym posiedzeniu zapoznają się z obowiązującymi w zakresie jej działania przepisami wewnętrznymi oraz rozporządzeniem i składają w tej sprawie pisemne oświadczenia. Oświadczenia stanowią część dokumentacji prac komisji.
§  11. 
Obsługę kancelaryjno-biurową prac komisji zapewnia jednostka organizacyjna, w której pełni służbę przewodniczący.
§  12. 
Komisja dokonuje oceny przydatności składników rzeczowych do dalszego użytkowania w CBA na podstawie wniosku o zagospodarowanie składników rzeczowych składanego przez dyrektora jednostki organizacyjnej, w którego dyspozycji znajdują się użytkowane składniki rzeczowe. Do wniosku załącza się wykaz składników rzeczowych przeznaczonych do oceny ich przydatności.
§  13. 
1. 
Komisja dokonując oceny przydatności składnika rzeczowego może zwrócić się z prośbą o opinię do jednostki organizacyjnej merytorycznie odpowiedzialnej za zakup danego składnika rzeczowego.
2. 
Komisja może również poddać weryfikacji przeprowadzoną ocenę poprzez zasięgnięcie opinii osoby posiadającej w tym zakresie wiedzę specjalistyczną.
§  14. 
1. 
Komisja określa wartości jednostkowe składników rzeczowych w szczególności poprzez:
1)
zastosowanie wyceny w oparciu o wartość rynkową transakcji nabycia tożsamych składników rzeczowych;
2)
zastosowanie wyceny według powszechnie dostępnych katalogów Eurotax;
3)
przyjęcie wartości wynikającej z rozliczenia polisy;
4)
zasięgnięcie opinii osoby posiadającej w tym zakresie wiedzę specjalistyczną.
2. 
Wycenę wartości jednostkowej składników rzeczowych komisja uzgadnia z Biurem Finansów CBA
§  15. 
1. 
Komisja sporządza protokół, o którym mowa w § 5 ust. 4 rozporządzenia, obejmujący wykaz, o którym mowa w § 5 ust. 5 rozporządzenia.
2. 
Składniki rzeczowe wskazywane w protokole, o którym mowa w ust. 1, ujmuje się w sposób zapewniający ich identyfikację za pomocą numerów inwentarzowych, a w przypadku ich braku poprzez sporządzenie odpowiedniego opisu, oddającego cechy składnika rzeczowego w sposób pozwalający na jego bezsporną identyfikację w narzędziach ewidencyjnych tych składników.
3. 
Protokół powinien ponadto zawierać w odniesieniu do każdego z ocenianych składników rzeczowych propozycje jego dalszego użytkowania albo zakwalifikowania do kategorii majątku zużytego lub zbędnego, z przeznaczeniem do zagospodarowania w drodze sprzedaży, dzierżawy, oddania w najem, nieodpłatnego przekazania, darowizny lub likwidacji.
4. 
Protokół, o których mowa w ust. 1, podlega akceptacji przez Szefa CBA.
5. 
Protokół, o którym mowa w ust. 1, sporządza się w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla:
1)
jednostki organizacyjnej będącej dysponentem mienia;
2)
Biura Finansów CBA;
3)
Biura Logistyki CBA;
4)
komisji.
6. 
W przypadku gdy oceniane składniki rzeczowe obejmują sprzęt teleinformatyczny sporządza się piąty egzemplarz protokołu dla Biura Teleinformatyki CBA.
7. 
Zatwierdzony przez Szefa CBA protokół jest podstawą do dalszej realizacji procedury zagospodarowania składników rzeczowych.
§  16. 
W przypadku powołania nowej komisji, dotychczasowa komisja przygotowuje w ciągu 14 dni protokół zdawczo-odbiorczy całej dokumentacji jaką komisja wytworzyła i otrzymała, zaś sprawy zakończone przekazuje do archiwizacji, a następnie przekazuje go nowo powołanej komisji.
§  17. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.