Wzory wniosków na realizację w Lasach Państwowych, z wykorzystaniem środków związanych z funduszem leśnym, wspólnych przedsięwzięć jednostek organizacyjnych o charakterze infrastrukturalnym mających związek z gospodarką leśną lub inną uprawnioną działalnością Lasów Państwowych, z uwzględnieniem zintegrowania tych przedsięwzięć z działalnością Lasów Państwowych w zakresie wspomagania administracji publicznej.
B.I.LP.2017.8/9.133
Akt obowiązującyDECYZJA Nr 204
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 26 lipca 2017 r.
w sprawie wzorów wniosków na realizację w Lasach Państwowych, z wykorzystaniem środków związanych z funduszem leśnym, wspólnych przedsięwzięć jednostek organizacyjnych o charakterze infrastrukturalnym mających związek z gospodarką leśną lub inną uprawnioną działalnością Lasów Państwowych, z uwzględnieniem zintegrowania tych przedsięwzięć z działalnością Lasów Państwowych w zakresie wspomagania administracji publicznej
Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach 1 , zwanej dalej ustawą o lasach, w związku z § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe 2 - w wykonaniu zadań Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych, wynikających z uprawnień i obowiązków Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych, określonych w:
2) art. 33 ust. 3 pkt 8 ustawy o lasach, stanowiącym, że Dyrektor Generalny Lasów Państwowych organizuje wspólne przedsięwzięcia jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych;
3) art. 56 ust. 2 ustawy o lasach, stanowiącym, że Dyrektor Generalny Lasów Państwowych dysponuje środkami związanymi z funduszem leśnym
- mając na względzie postanowienia § 22 ust. 3 oraz § 30 Zarządzenia nr 22 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 7 czerwca 2017 r. w sprawie realizacji w Lasach Państwowych, z wykorzystaniem środków związanych z funduszem leśnym, wspólnych przedsięwzięć jednostek organizacyjnych o charakterze infrastrukturalnym, mających związek z gospodarką leśną lub inną uprawnioną działalnością Lasów Państwowych, z uwzględnieniem zintegrowania tych przedsięwzięć z działalnością Lasów Państwowych w zakresie wspomagania administracji publicznej (znak sprawy: EI.770.11.2017) - postanawiam, co następuje:
- stanowią integralną część niniejszej decyzji.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WNIOSEK ZINTEGROWANY
WNIOSEK ZINTEGROWANY
....................................................................................................................................................",
realizowanego w myśl postanowień Zarządzenia nr 22 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 7 czerwca 2017 r. w sprawie realizacji w Lasach Państwowych, z wykorzystaniem środków związanych z funduszem leśnym, wspólnych przedsięwzięć jednostek organizacyjnych o charakterze infrastrukturalnym, mających związek z gospodarką leśną lub inną uprawnioną działalnością Lasów Państwowych, z uwzględnieniem zintegrowania tych przedsięwzięć z działalnością Lasów Państwowych w zakresie wspomagania administracji publicznej (znak sprawy: EI.770.11.2017).
1. Nadleśnictwo wnioskujące: ............................................................................................
2. Nazwa samorządu wnioskującego: ................................................................................
3. Wartość całkowita zadania wynosi: ............................./........................... (brutto/netto)
4. Wartość całkowita zadania w roku planu wynosi: ................./................. (brutto/netto)
A. Dokumentacja sporządzona przez wnioskujące Nadleśnictwo
1. Wartość całkowita zadania dotycząca drogi wewnętrznej wynosi:
........................................................./........................................................ (brutto/netto)
2. Wartość całkowita zadania dotycząca drogi wewnętrznej w roku planu wynosi:
........................................................./........................................................ (brutto/netto)
3. Wnioskowana sumaryczna wartość dofinansowania środkami funduszu leśnego ..........................., w tym drogi wewnętrznej: ...................................., w tym drogi publicznej .........................................................
4. Stan przygotowania przedsięwzięcia w zakresie budowy lub przebudowy danej drogi wewnętrznej do realizacji: ..............................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
5. Szczegółowe uzasadnienie przyjętych rozwiązań techniczno-technologicznych dla przedsięwzięcia drogowego:
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
6. Syntetyczny wskaźnik ekonomicznej efektywności
Wzór wyliczenia stanowi załącznik nr ............................. do wniosku.
7. Udział środków własnych nadleśnictwa w realizacji danego wewnętrznego przedsięwzięcia drogowego ........................................ (netto).
8. Aktualny wskaźnik długości dróg wewnętrznych łącznie z liniami podziału przestrzennego tworzącymi ład komunikacyjny:
a. Łączna długość dróg wewnętrznych łącznie z liniami podziału przestrzennego tworzącymi ład komunikacyjny: ..................................................................... (km)
b. Wartość rocznego przeciętnego rozmiaru pozyskania w okresie nadchodzących pięciu lat:
....................................................... (tys. m3).
c. Wskaźnik (ppkt a/ ppkt b): ..............................
9. Prognoza wolnych środków obrotowych w nadleśnictwie
a. Całkowite zapotrzebowanie na środki potrzebne do sfinansowania przedsięwzięcia drogowego: ...................................................................................
b. Prognoza wolnych środków obrotowych w nadleśnictwie (liczona bez uwzględnienia ich zaangażowania na działania rozwojowe): .........................................................................................
c. Deklarowany udział środków własnych nadleśnictwa w realizacji przedsięwzięcia drogowego: ...................................................................................
..................................................................................................................................
d. Prognoza (ppkt a/ ppkt b - ppkt c): ..........................................................................
B. Dokumentacja sporządzona przez jednostkę samorządu terytorialnego lub inna jednostkę administracji publicznej
1. Oświadczenie jednostki samorządu terytorialnego lub innej jednostki administracji publicznej o respektowaniu postanowień Zarządzenia nr 22 z dnia 7 czerwca 2017 r., (załącznik nr ....................................... do wniosku).
2. Aktualny stan przygotowania przedsięwzięcia publicznego do realizacji: .....................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
3. Deklarowany udział środków własnych beneficjenta w realizacji przedsięwzięcia publicznego: ...................................................................................................................
.........................................................................................................................................
4. Dana globalna o terytorium związanym z daną jednostką samorządu terytorialnego
a. Łączna długość dróg gminnych i powiatowych w zasięgu terytorialnym wnioskującej jednostki samorządu: ................................. (km).
b. Wartość rocznego przeciętnego rozmiaru pozyskania w zasięgu terytorialnym wnioskującej jednostki samorządu w okresie nadchodzących pięciu lat: .................................................................................... (tys. m3).
c. Wskaźnik (ppkt a/ ppkt b): ......................................................................................
C. Szczegółowe uzasadnienie wniosku.
Uzasadnienie stanowi załącznik nr .................... do wniosku.
D. Opinie jednostek nadrzędnych
Opinia wydziału/wydziałów RDLP nadzorującego/ych przedsięwzięcie pod względem merytorycznym
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
..................................................
Podpis opiniującego
Przyjęcie przedmiotu wniosku do założeń prowizorium1 planu finansowo-gospodarczego przez wydział ds. planowania RDLP
Przyjęto przedmiot wniosku do założeń prowizorium2 planu finansowo-gospodarczego na rok ....................................
..................................................
Podpis
..................................................
Podpis dyrektora RDLP
_________________________________
1 Niepotrzebne skreślić.
2 Niepotrzebne skreślić.
Opinia wydziału DGLP nadzorującego przedsięwzięcie pod względem merytorycznym
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
................................................
Podpis opiniującego
Opinia Wydziału Infrastruktury DGLP
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
................................................
Podpis opiniującego
ZAŁĄCZNIK Nr 2
WNIOSEK
dotyczący budowy lub przebudowy drogi wewnętrznej
WNIOSEK
dotyczący budowy lub przebudowy drogi wewnętrznej
....................................................................................................................................................",
realizowanego w myśl postanowień Zarządzenia nr 22 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 7 czerwca 2017 r. w sprawie realizacji w Lasach Państwowych, z wykorzystaniem środków związanych z funduszem leśnym, wspólnych przedsięwzięć jednostek organizacyjnych o charakterze infrastrukturalnym, mających związek z gospodarką leśną lub inną uprawnioną działalnością Lasów Państwowych, z uwzględnieniem zintegrowania tych przedsięwzięć z działalnością Lasów Państwowych w zakresie wspomagania administracji publicznej (znak sprawy: EI.770.11.2017).
1. Nadleśnictwo wnioskujące: ............................................................................................
A. Dokumentacja sporządzona przez wnioskujące Nadleśnictwo
1. Wartość całkowita zadania dotycząca drogi wewnętrznej wynosi:
........................................................./........................................................ (brutto/netto)
2. Wartość całkowita zadania dotycząca drogi wewnętrznej w roku planu wynosi:
........................................................./........................................................ (brutto/netto)
3. Wnioskowana sumaryczna wartość dofinansowania środkami funduszu leśnego ..........................., w tym drogi wewnętrznej: ...................................., w tym drogi publicznej .........................................................
4. Stan przygotowania przedsięwzięcia w zakresie budowy lub przebudowy danej drogi wewnętrznej do realizacji:
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
..............................................................................................................
5. Szczegółowe uzasadnienie przyjętych rozwiązań techniczno-technologicznych dla przedsięwzięcia drogowego:
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
6. Syntetyczny wskaźnik ekonomicznej efektywności
Wzór wyliczenia stanowi załącznik nr ............................. do wniosku.
7. Udział środków własnych nadleśnictwa w realizacji danego wewnętrznego przedsięwzięcia drogowego ........................................ (netto).
8. Aktualny wskaźnik długości dróg wewnętrznych łącznie z liniami podziału przestrzennego tworzącymi ład komunikacyjny:
a. Łączna długość dróg wewnętrznych łącznie z liniami podziału przestrzennego tworzącymi ład komunikacyjny: ..................................................................... (km)
b. Wartość rocznego przeciętnego rozmiaru pozyskania w okresie nadchodzących pięciu lat: .............. (tys. m3).
c. Wskaźnik (ppkt a/ ppkt b): ......................................................................................
9. Prognoza wolnych środków obrotowych w nadleśnictwie
a. Całkowite zapotrzebowanie na środki potrzebne do sfinansowania przedsięwzięcia drogowego: ...................................................................................
..................................................................................................................................
b. Prognoza wolnych środków obrotowych w nadleśnictwie (liczona bez uwzględnienia ich zaangażowania na działania rozwojowe): .........................................................................................
c. Deklarowany udział środków własnych nadleśnictwa w realizacji przedsięwzięcia drogowego: ...................................................................................
..................................................................................................................................
d. Prognoza (ppkt a/ ppkt b - ppkt c): ..........................................................................
B. Szczegółowe uzasadnienie wniosku
Uzasadnienie stanowi załącznik nr ................... do wniosku.
C. Opinie jednostek nadrzędnych
Opinia wydziału/wydziałów RDLP nadzorującego/ych przedsięwzięcie pod względem merytorycznym
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
..................................................
Podpis opiniującego
Przyjęcie przedmiotu wniosku do założeń prowizorium planu finansowo-gospodarczego przez wydział ds. planowania RDLP
Przyjęto przedmiot wniosku do założeń prowizorium planu finansowo-gospodarczego na rok 2018.
..................................................
Podpis
..................................................
Podpis dyrektora RDLP
Opinia wydziału DGLP nadzorującego przedsięwzięcie pod względem merytorycznym
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
..................................................
Podpis opiniującego
___________________________________
1 Niepotrzebne skreślić.
2 Niepotrzebne skreślić.
Opinia Wydziału Infrastruktury DGLP
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.................................................
Podpis opiniującego
ZAŁĄCZNIK Nr 3
WNIOSEK
dotyczący wspomagania administracji publicznej
WNIOSEK
dotyczący wspomagania administracji publicznej
...........................................",
realizowanego w myśl postanowień Zarządzenia nr 22 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 7 czerwca 2017 r. w sprawie realizacji w Lasach Państwowych, z wykorzystaniem środków związanych z funduszem leśnym, wspólnych przedsięwzięć jednostek organizacyjnych o charakterze infrastrukturalnym, mających związek z gospodarką leśną lub inną uprawnioną działalnością Lasów Państwowych, z uwzględnieniem zintegrowania tych przedsięwzięć z działalnością Lasów Państwowych w zakresie wspomagania administracji publicznej (znak sprawy EI.770.11.2017).
1. Nadleśnictwo wnioskujące: ............................................................................................
2. Nazwa samorządu wnioskującego: ................................................................................
3. Wartość całkowita zadania wynosi: ............................./........................... (brutto/netto)
4. Wartość całkowita zadania w roku planu wynosi: ................./................. (brutto/netto)
5. Wnioskowana sumaryczna wartość dofinansowania środkami funduszu leśnego ..............................................,
A. Dokumentacja sporządzona przez jednostkę samorządu terytorialnego lub inna jednostkę administracji publicznej
1. Oświadczenie jednostki samorządu terytorialnego lub innej jednostki administracji publicznej o respektowaniu postanowień Zarządzenia nr 22 z dnia 7 czerwca 2017 r. (załącznik nr ........... do wniosku).
2. Aktualny stan przygotowania przedsięwzięcia publicznego do realizacji: .....................
.........................................................................................................................................
.........................................................................................................................................
3. Deklarowany udział środków własnych beneficjenta w realizacji przedsięwzięcia publicznego: ................................
4. Dana globalna o terytorium związanym z daną jednostką samorządu terytorialnego
a. Łączna długość dróg gminnych i powiatowych w zasięgu terytorialnym wnioskującej jednostki samorządu: ............................................................... (km).
b. Wartość rocznego przeciętnego rozmiaru pozyskania w zasięgu terytorialnym wnioskującej jednostki samorządu w okresie nadchodzących pięciu lat: .............................................. (tys. m3).
c. Wskaźnik (ppkt a/ ppkt b): ...............................
B. Szczegółowe uzasadnienie wniosku
Uzasadnienie stanowi załącznik nr ............. do wniosku.
C. Opinie jednostek nadrzędnych
Opinia wydziału/wydziałów RDLP nadzorującego/ych przedsięwzięcie pod względem merytorycznym
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
...................................................
Podpis opiniującego
Przyjęcie przedmiotu wniosku do założeń prowizorium1 planu finansowo-gospodarczego przez wydział ds. planowania RDLP.
Przyjęto przedmiot wniosku do założeń prowizorium2 planu finansowo-gospodarczego na rok 2018.
...................................................
Podpis
...................................................
Podpis dyrektora RDLP
____________________________________
1 Niepotrzebne skreślić.
2 Niepotrzebne skreślić.
Opinia wydziału DGLP nadzorującego przedsięwzięcie pod względem merytorycznym opiniującego
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.....................................................
Podpis opiniującego
Opinia Wydziału Infrastruktury DGLP
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.....................................................
Podpis opiniującego
ZAŁĄCZNIK Nr 4
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Ocena Rady Konsultacyjnej | |
2. Uzasadnienie, że realizacja przedsięwzięcia publicznego będzie stanowiła wykonanie postanowienia § 1 ust. 1 pkt 2 Zarządzenia nr 22 z dnia 7 czerwca 2017 r. i cechuje się zintegrowaniem z przedsięwzięciem wewnętrznym:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Ocena Rady Konsultacyjnej | |
.................................................
Podpis wnioskującego
..............................................
Akceptacja RDLP
ZAŁĄCZNIK Nr 5
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Ocena Rady Konsultacyjnej | |
.................................................
Podpis wnioskującego
..............................................
Akceptacja RDLP
ZAŁĄCZNIK Nr 6
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
Ocena Rady Konsultacyjnej | |
.................................................
Podpis wnioskującego
..............................................
Akceptacja RDLP
ZAŁĄCZNIK Nr 7
WZÓR OBLICZANIA
syntetycznego wskaźnika efektywności ekonomicznej realizacji przedsięwzięcia drogowego
WZÓR OBLICZANIA
syntetycznego wskaźnika efektywności ekonomicznej realizacji przedsięwzięcia drogowego
Rachunek dyskontowy
Dyskontowanie - pomniejszanie wartości pieniądza przyszłego i sprowadzanie go do wartości dzisiejszej
Wartość bieżąca z nakładu z okresu przyszłego Pvn = Fvn / (1 + r)n
gdzie:
Fvn - wartość przyszła w roku n
r - stopa dyskontowa r = d + i + s
d - stopa (zwrotu) inwestycji pozbawionych ryzyka (= 0)
i - inflacja, (...), stopa procentowa od lokaty (np.w BOŚ - 1,679%),
s - premia za ryzyko (= 0)
1 / (1 + r)n czynnik dyskontowania, gdzie: n - liczba lat
Wyliczenie | pola do wypełnienia |
Rok | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | |
Liczba lat od roku 2018 | n | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Stopa dyskonta | r | ||||||||||
Czynnik dyskontowania gdzie: n - liczba lat od 2018 r. | 1 / (1 + r)n | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Zrywka | |||||||||||
Coroczna ilość drewna do wywiezienia drogą | m3 | ||||||||||
Koszty jednostkowe zrywki | zł/m3 | ||||||||||
Oszczędności na kosztach zrywki | FVn [zł] | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Wartość bieżąca oszczędności na zrywce (zdyskontowana) | Pv [zł] | 0 | |||||||||
Remonty i utrzymanie | |||||||||||
Oszczędności na kosztach remontu | FVn [zł] | ||||||||||
Wartość bieżąca remontu w roku n | PVn [zł] | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Wartość bieżąca oszczędności na remontach (zdyskontowana) | PV [zł] | 0 | |||||||||
Zdyskontowane oszczędności | 0 | ||||||||||
Nakłady N w 2018 [zł] | |||||||||||
Wskaźnik efektywności W6 |
ZAŁĄCZNIK Nr 8
INSTRUKCJA
SPORZĄDZANIA WNIOSKU
INSTRUKCJA
SPORZĄDZANIA WNIOSKU
1. Nadleśnictwo wnioskujące - wpisujemy nazwę nadleśnictwa składającego wniosek.
2. Nazwa samorządu wnioskującego - wpisujemy nazwę samorządu ubiegającego się za pośrednictwem nadleśnictwa o dofinansowanie przedsięwzięcia środkami funduszu leśnego. Dotyczy wniosku zintegrowanego oraz publicznego.
3. Wartość całkowita zadania wynosi - podajemy całą kwotę planowanego do realizacji przedsięwzięcia w kwocie netto i brutto. Dotyczy wniosku zintegrowanego oraz publicznego.
4. Wartość całkowita zadania w roku planu wynosi - podajemy kwotę planowanego do realizacji przedsięwzięcia w kwocie netto i brutto zaplanowaną do wydatkowania w roku planu. Dotyczy wniosku zintegrowanego oraz publicznego.
A. Dokumentacja sporządzoną przez wnioskujące Nadleśnictwo
1. Wartość całkowita zadania dotycząca drogi wewnętrznej wynosi - podajemy całą kwotę planowanego do realizacji przedsięwzięcia w kwocie netto i brutto. Dotyczy wniosku zintegrowanego oraz wewnętrznego.
2. Wartość całkowita zadania dotycząca drogi wewnętrznej w roku planu wynosi - podajemy kwotę planowanego do realizacji przedsięwzięcia w kwocie netto i brutto zaplanowaną do wydatkowania w roku planu. Dotyczy wniosku zintegrowanego oraz wewnętrznego.
3. Wnioskowana sumaryczna wartość dofinansowania środkami funduszu leśnego ................................ - podajemy całkowitą kwotę dofinansowania środkami funduszu leśnego całego zadania w roku planu - dotyczy wszystkich wniosków, w tym drogi wewnętrznej: .......................... - kwota dofinansowania środkami funduszu leśnego dla części dotyczącej drogi wewnętrznej wniosku zintegrowanego, w tym drogi publicznej ............................... - kwota dofinansowania środkami funduszu leśnego dla części publicznej wniosku zintegrowanego.
4. Stan przygotowania przedsięwzięcia w zakresie budowy lub przebudowy danej drogi wewnętrznej do realizacji - podajemy, na jakim etapie przygotowań jest wnioskowane zadanie inwestycyjne. Czy opracowana została dokumentacja projektowa (lub na kiedy planowane jest jej przygotowanie), czy uzyskano pozwolenie na budowę lub czy zostało złożone zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych (bez uwag ze strony organu architektoniczno-budowlanego)? Czy zostały już podpisane umowy na realizację zadania? Czy jest to kontynuacja z roku poprzedniego z kompletną wymaganą dokumentacją (ze wskazaniem, z jakich źródeł dotychczas finansowano przedsięwzięcie)?
5. Szczegółowe uzasadnienie przyjętych rozwiązań techniczno-technologicznych dla przedsięwzięcia drogowego - opis przewidzianych do zastosowania rozwiązań techniczno-technologicznych wraz z uzasadnieniem konieczności ich zastosowania.
6. Syntetyczny wskaźnik ekonomicznej efektywności - szczegółowy wzór wyliczenia wskaźnika stanowi załącznik nr 7 do niniejszej decyzji. Podajemy wartość w6 (§ 12 ust. 1 pkt 6 zarządzenia nr 22/2017).
7. Udział środków własnych nadleśnictwa w realizacji danego wewnętrznego przedsięwzięcia drogowego .............................. (netto) - podajemy wysokość wkładu własnego środków finansowych przeznaczanych przez nadleśnictwo na realizację zadania w roku planu. Dotyczy wniosku zintegrowanego oraz wewnętrznego.
8. Aktualny wskaźnik długości dróg wewnętrznych łącznie z liniami podziału przestrzennego tworzącymi ład komunikacyjny:
a. Łączna długość dróg wewnętrznych łącznie z liniami podziału przestrzennego tworzącymi ład komunikacyjny: (km) - obliczamy zgodnie z wytycznymi w załączniku nr 1 do zarządzenia nr 22/2017 r. (rozważania na temat lasu określonego w ustawie o lasach jako linia podziału przestrzennego).
b. Wartość rocznego przeciętnego rozmiaru pozyskania w okresie nadchodzących pięciu lat: (tys. m3) - obliczamy sumaryczną wartość pozyskania z pięciu nadchodzących lat i obliczamy średnią dla jednego roku.
c. Wskaźnik (ppkt a/ ppkt b): .............................. - podajemy iloraz powyższych wartości, ustalając wskaźnik w9 (§ 12 ust. 1 pkt 8 zarządzenia nr 22/2017).
9. Prognoza wolnych środków obrotowych w nadleśnictwie
a. Całkowite zapotrzebowanie na środki potrzebne do sfinansowania przedsięwzięcia drogowego: ...................................................... - podajemy kwotę netto zaplanowaną do wydatkowania w roku planu.
b. Prognoza wolnych środków obrotowych w nadleśnictwie (liczona bez uwzględnienia ich zaangażowania na działania rozwojowe): ............................................... - podajemy kwotę netto zaplanowaną do wydatkowania w roku planu.
c. Deklarowany udział środków własnych nadleśnictwa w realizacji przedsięwzięcia drogowego: ............................................ - podajemy kwotę netto zaplanowaną do wydatkowania w roku planu.
d. Prognoza (ppkt a/ppkt b - ppkt c): ................................. - podajemy iloraz powyższych wartości, ustalając wskaźnik w7 (§ 12 ust. 1 pkt 8 zarządzenia nr 22/2017).
B. Dokumentacja sporządzoną przez jednostkę samorządu terytorialnego lub inna jednostkę administracji publicznej
1. Oświadczenie jednostki samorządu terytorialnego lub innej jednostki administracji publicznej o respektowaniu postanowień niniejszego zarządzenia (załącznik nr ................... do wniosku) - kopia pisemnego oświadczenia ze strony samorządu. Składane jako dodatkowy załącznik do przesyłanego wniosku. Dotyczy wniosku zintegrowanego oraz publicznego.
2. Aktualny stan przygotowania przedsięwzięcia publicznego do realizacji - podajemy, na jakim etapie przygotowań jest wnioskowane zadanie inwestycyjne. Czy opracowana została dokumentacja projektowa (lub na kiedy planowane jest jej przygotowanie), czy uzyskano pozwolenie na budowę lub czy zostało złożone zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót budowlanych (bez uwag ze strony organu architektoniczno-budowlanego)? Czy zostały już podpisane umowy na realizację zadania? Czy jest to kontynuacja z roku poprzedniego z kompletną wymaganą dokumentacją (ze wskazaniem, z jakich źródeł dotychczas finansowano przedsięwzięcie)?
3. Deklarowany udział środków własnych beneficjenta w realizacji przedsięwzięcia publicznego: ................................... - podajemy wysokość wkładu własnego środków finansowych przeznaczanych przez samorząd (w tym środki zewnętrzne pozyskane lub z zapewnieniem pozyskania z innych źródeł zewnętrznych oraz programów operacyjnych) na realizację zadania. Dotyczy wniosku zintegrowanego oraz publicznego. Podana kwota ustali wskaźnik w11 (§ 12 ust. 1 pkt 9 ppkt d zarządzenia nr 22/2017).
4. Dana globalna o terytorium związanym z daną jednostką samorządu terytorialnego
a. Łączna długość dróg gminnych i powiatowych w zasięgu terytorialnym wnioskującej jednostki samorządu: ...................................... (km) - obliczamy na podstawie informacji uzyskanych z samorządów. Bierzemy pod uwagę całkowitą długość dróg publicznych samorządowych (powiatowe i gminne). Obliczamy wartość wskaźnika dla całej konkretnej JST, niezależnie, ile naszych jednostek obejmuje ta JST. W przypadku udziału w przedsięwzięciu publicznym lub zintegrowanym więcej niż jednej gminy lub więcej niż jednego powiatu wskaźnik obliczamy dla obu JST. W przypadku przedsięwzięcia publicznego lub zintegrowanego tylko z powiatem obliczamy wskaźnik dla dróg zarówno powiatowych, jak i gminnych.
b. Wartość rocznego przeciętnego rozmiaru pozyskania w zasięgu terytorialnym wnioskującej jednostki samorządu w okresie nadchodzących pięciu lat: ......................................... (tys. m3) - obliczamy sumaryczną wartość pozyskania z pięciu nadchodzących lat i obliczamy średnią dla jednego roku dla nadleśnictw w obrębie JST. Obliczamy masę drewna pozyskanego we wszystkich nadleśnictwach w obrębie JST, ciążące do tej JST (np. 1/3 całkowitej powierzchni nadleśnictwa A położona jest w gminie B, z tego więc nadleśnictwa do obliczeń bierzemy 1/3 masy drewna, sumujemy to z masą drewna, jaka jest pozyskiwana w nadleśnictwie C położonym w pozostałej części gminy B. Dla nadleśnictwa C powierzchnia leżąca na terenie gminy B to 65% powierzchni całkowitej nadleśnictwa - stąd 65% masy drewna ciąży do wskaźnika dla gminy B). Do tych wyliczeń nie bierzemy pod uwagę pozyskania z drzewostanów poza LP.
c. Wskaźnik (ppkt a/ ppkt b): .................................. - podajemy iloraz powyższych wartości, ustalając wskaźnik w12 (§ 12 ust. 1 pkt 9 ppkt e zarządzenia nr 22/2017).
C. Szczegółowe uzasadnienie wniosku
Uzasadnienie wniosku stanowią załączniki 4-6 do niniejszej decyzji, stosowane odpowiednio w zależności od rodzaju wniosku (zintegrowanego, wewnętrznego, publicznego).