Wzory wizytówek używanych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i w placówkach zagranicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSZ.2006.2.58

Akt obowiązujący
Wersja od: 21 kwietnia 2006 r.

INSTRUKCJA Nr 4
DYREKTORA GENERALNEGO SŁUŻBY ZAGRANICZNEJ
z dnia 21 kwietnia 2006 r.
w sprawie wzorów wizytówek używanych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i w placówkach zagranicznych.

Postanowienia ogólne

§  1.
1.
Instrukcja określa:
a)
szczegółowe wzory wizytówek używanych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i w placówkach zagranicznych, zwanych dalej "wizytówkami",
b)
szczegółowe zasady dotyczące zlecania wykonania wizytówek.
2.
Instrukcję stosuje się również do wizytówek służbowych członków kierownictwa Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Rozdział  I

Postanowienia dotyczące wzorów wizytówek

§  2.
1.
Wizytówki pracowników wykonujących obowiązki służbowe w centrali Ministerstwa Spraw Zagranicznych drukowane są na białym kartonie typu "brystol" o wymiarach 90 mm na 50 mm i gramaturze około 250 g/m2.
2.
W górnej części wizytówki, w połowie jej długości, zamieszcza się tłoczone lub drukowane godło państwowe wpisane w pole o rozmiarach 10 mm na 10 mm.
3.
Pod godłem państwowym zamieszcza się w następującej kolejności:
a)
imię i nazwisko - zapisane czcionką o rozmiarze 12 pkt, pogrubioną i pochyłą,
b)
stanowisko/stopień dyplomatyczny lub/i pełnioną funkcję kierowniczą - zapisane czcionką prostą o rozmiarze 10 pkt,
c)
nazwę komórki organizacyjnej, w której jest zatrudniony - zapisaną czcionką prostą o rozmiarze 10 pkt,
d)
po lewej stronie: dane pocztowe Ministerstwa Spraw Zagranicznych - zapisane czcionką prostą o rozmiarze 8 pkt,
e)
po prawej stronie (na równi z informacjami, o których mowa w lit. d): służbowy numer telefonu i faksu oraz adres poczty elektronicznej - zapisane czcionką prostą o rozmiarze 8 pkt.
4.
Dane, o których mowa w ust. 3, drukowane są tuszem w kolorze czarnym.
§  3.
1.
Wizytówki pracowników placówek zagranicznych drukowane są na białym kartonie typu "brystol" o wymiarach 90 mm na 50 mm i gramaturze około 250 g/m2.
2.
W górnej części wizytówki, w połowie jej długości, zamieszcza się tłoczone lub drukowane godło państwowe wpisane w pole o rozmiarach 10 mm na 10 mm.
3.
Pod godłem państwowym zamieszcza się w następującej kolejności:
a)
imię i nazwisko (w przypadku attaché wojskowego poprzedzone posiadanym stopniem wojskowym pisanym w skrócie) - zapisane czcionką o rozmiarze 12 pkt, pogrubioną i pochyłą,
b)
pełnioną funkcję (np. radca ds ..., sekretarz ds ..., attaché ds ..., Zastępca Konsula Generalnego, Kierownik Wydziału) - zapisane czcionką prostą o rozmiarze 10 pkt,
c)
po lewej stronie: urzędowa nazwa i dane pocztowe placówki zagranicznej - zapisane czcionką prostą o rozmiarze 8 pkt,
d)
po prawej stronie (na równi z informacjami, o których mowa w lit. d): służbowy numer telefonu i faksu oraz adres poczty elektronicznej - zapisane czcionką prostą o rozmiarze 8 pkt.
4.
Na wizytówkach używanych w placówkach zagranicznych nie zamieszcza się stopni dyplomatycznych.
5.
Dane, o których mowa w ust. 3, drukowane są tuszem w kolorze czarnym.
§  4.
Na wizytówkach używanych w centrali Ministerstwa Spraw Zagranicznych i w placówkach zagranicznych nie zamieszcza się stopni naukowych.
§  5.
Wzory wizytówek używanych w centrali Ministerstwa Spraw Zagranicznych i w placówce zagranicznej określa załącznik do instrukcji.

Rozdział  II

Postanowienia dotyczące zlecania wykonania wizytówek

§  6.
1.
Druk wizytówek jest finansowany:
a)
dla pracowników niezajmujących stanowisk kierowniczych w centrali Ministerstwa Spraw Zagranicznych, jeśli posługiwanie się wizytówkami przez pracownika jest wyraźnie uzasadnione wykonywanymi obowiązkami służbowymi - ze środków będących w dyspozycji komórek organizacyjnych, w których są zatrudnieni,
b)
dla pracowników zajmujących stanowiska kierownicze w centrali Ministerstwa Spraw Zagranicznych - ze środków będących w dyspozycji Zarządu Obsługi,
c)
dla pracowników wykonujących obowiązki służbowe w placówce zagranicznej - ze środków budżetowych placówki zagranicznej.
2.
Druk wizytówek, finansowany na zasadach określonych w ust. 1, przysługuje:
a)
pracownikom zajmującym stanowiska kierownicze w Ministerstwie Spraw Zagranicznych lub w placówce zagranicznej - raz na 12 miesięcy w ilości do 300 sztuk,
b)
pracownikom niezajmującym stanowisk kierowniczych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych lub w placówce zagranicznej - raz na 12 miesięcy w ilości do 100 sztuk po uprzedniej akceptacji wniosku, o którym mowa w ust. 4.
3.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, zwłaszcza gdy dane zapisane na wizytówce zdezaktualizowały się w terminie krótszym niż 12 miesięcy od ostatniego druku, ilość oraz częstotliwość druku wizytówek mogą zostać zwiększone zgodnie z zasadami określonymi w ust. 1 i 2.
4.
Wniosek o druk wizytówek kierowany jest przez pracownika niezajmującego stanowiska kierowniczego:
a)
w centrali Ministerstwa Spraw Zagranicznych - do dyrektora właściwej komórki organizacyjnej,
b)
w placówce zagranicznej - do kierującego placówką zagraniczną.
5.
Wniosek, o którym mowa w ust. 4, zawiera imię i nazwisko pracownika, uzasadnienie oraz wnioskowaną ilość wizytówek.
6.
Zgodę na druk wizytówek finansowany na zasadach określonych w ust. 1 wydaje:
a)
w centrali Ministerstwa Spraw Zagranicznych - dyrektor komórki organizacyjnej, w której pracownik jest zatrudniony,
b)
w placówce zagranicznej - kierujący placówką zagraniczną.

Postanowienia końcowe

§  7.
Instrukcja wchodzi w życie z dniem podpisania.
..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK 

Wzór wizytówki członka służby zagranicznej zatrudnionego w Ministerstwie Spraw Zagranicznych

Wzór wizytówki członka służby zagranicznej zatrudnionego w placówce zagranicznej

grafika