Wzory wizytówek używanych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i w placówkach zagranicznych.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.MSZ.2006.2.58
Akt obowiązujący Wersja od: 21 kwietnia 2006 r.
INSTRUKCJA Nr 4
DYREKTORA GENERALNEGO SŁUŻBY ZAGRANICZNEJ
z dnia 21 kwietnia 2006 r.
w sprawie wzorów wizytówek używanych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i w placówkach zagranicznych.
Postanowienia ogólne
§ 1.
1.
Instrukcja określa:a)
szczegółowe wzory wizytówek używanych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych i w placówkach zagranicznych, zwanych dalej "wizytówkami",b)
szczegółowe zasady dotyczące zlecania wykonania wizytówek.2.
Instrukcję stosuje się również do wizytówek służbowych członków kierownictwa Ministerstwa Spraw Zagranicznych.Rozdział I
Postanowienia dotyczące wzorów wizytówek
Postanowienia dotyczące wzorów wizytówek
§ 2.
1.
Wizytówki pracowników wykonujących obowiązki służbowe w centrali Ministerstwa Spraw Zagranicznych drukowane są na białym kartonie typu "brystol" o wymiarach 90 mm na 50 mm i gramaturze około 250 g/m2.2.
W górnej części wizytówki, w połowie jej długości, zamieszcza się tłoczone lub drukowane godło państwowe wpisane w pole o rozmiarach 10 mm na 10 mm.3.
Pod godłem państwowym zamieszcza się w następującej kolejności:a)
imię i nazwisko - zapisane czcionką o rozmiarze 12 pkt, pogrubioną i pochyłą,b)
stanowisko/stopień dyplomatyczny lub/i pełnioną funkcję kierowniczą - zapisane czcionką prostą o rozmiarze 10 pkt,c)
nazwę komórki organizacyjnej, w której jest zatrudniony - zapisaną czcionką prostą o rozmiarze 10 pkt,d)
po lewej stronie: dane pocztowe Ministerstwa Spraw Zagranicznych - zapisane czcionką prostą o rozmiarze 8 pkt,e)
po prawej stronie (na równi z informacjami, o których mowa w lit. d): służbowy numer telefonu i faksu oraz adres poczty elektronicznej - zapisane czcionką prostą o rozmiarze 8 pkt.4.
Dane, o których mowa w ust. 3, drukowane są tuszem w kolorze czarnym.§ 3.
1.
Wizytówki pracowników placówek zagranicznych drukowane są na białym kartonie typu "brystol" o wymiarach 90 mm na 50 mm i gramaturze około 250 g/m2.2.
W górnej części wizytówki, w połowie jej długości, zamieszcza się tłoczone lub drukowane godło państwowe wpisane w pole o rozmiarach 10 mm na 10 mm.3.
Pod godłem państwowym zamieszcza się w następującej kolejności:a)
imię i nazwisko (w przypadku attaché wojskowego poprzedzone posiadanym stopniem wojskowym pisanym w skrócie) - zapisane czcionką o rozmiarze 12 pkt, pogrubioną i pochyłą,b)
pełnioną funkcję (np. radca ds ..., sekretarz ds ..., attaché ds ..., Zastępca Konsula Generalnego, Kierownik Wydziału) - zapisane czcionką prostą o rozmiarze 10 pkt,c)
po lewej stronie: urzędowa nazwa i dane pocztowe placówki zagranicznej - zapisane czcionką prostą o rozmiarze 8 pkt,d)
po prawej stronie (na równi z informacjami, o których mowa w lit. d): służbowy numer telefonu i faksu oraz adres poczty elektronicznej - zapisane czcionką prostą o rozmiarze 8 pkt.4.
Na wizytówkach używanych w placówkach zagranicznych nie zamieszcza się stopni dyplomatycznych.5.
Dane, o których mowa w ust. 3, drukowane są tuszem w kolorze czarnym.§ 4.
Na wizytówkach używanych w centrali Ministerstwa Spraw Zagranicznych i w placówkach zagranicznych nie zamieszcza się stopni naukowych.§ 5.
Wzory wizytówek używanych w centrali Ministerstwa Spraw Zagranicznych i w placówce zagranicznej określa załącznik do instrukcji.Rozdział II
Postanowienia dotyczące zlecania wykonania wizytówek
Postanowienia dotyczące zlecania wykonania wizytówek
§ 6.
1.
Druk wizytówek jest finansowany:a)
dla pracowników niezajmujących stanowisk kierowniczych w centrali Ministerstwa Spraw Zagranicznych, jeśli posługiwanie się wizytówkami przez pracownika jest wyraźnie uzasadnione wykonywanymi obowiązkami służbowymi - ze środków będących w dyspozycji komórek organizacyjnych, w których są zatrudnieni,b)
dla pracowników zajmujących stanowiska kierownicze w centrali Ministerstwa Spraw Zagranicznych - ze środków będących w dyspozycji Zarządu Obsługi,c)
dla pracowników wykonujących obowiązki służbowe w placówce zagranicznej - ze środków budżetowych placówki zagranicznej.2.
Druk wizytówek, finansowany na zasadach określonych w ust. 1, przysługuje:a)
pracownikom zajmującym stanowiska kierownicze w Ministerstwie Spraw Zagranicznych lub w placówce zagranicznej - raz na 12 miesięcy w ilości do 300 sztuk,b)
pracownikom niezajmującym stanowisk kierowniczych w Ministerstwie Spraw Zagranicznych lub w placówce zagranicznej - raz na 12 miesięcy w ilości do 100 sztuk po uprzedniej akceptacji wniosku, o którym mowa w ust. 4.3.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach, zwłaszcza gdy dane zapisane na wizytówce zdezaktualizowały się w terminie krótszym niż 12 miesięcy od ostatniego druku, ilość oraz częstotliwość druku wizytówek mogą zostać zwiększone zgodnie z zasadami określonymi w ust. 1 i 2.4.
Wniosek o druk wizytówek kierowany jest przez pracownika niezajmującego stanowiska kierowniczego:a)
w centrali Ministerstwa Spraw Zagranicznych - do dyrektora właściwej komórki organizacyjnej,b)
w placówce zagranicznej - do kierującego placówką zagraniczną.5.
Wniosek, o którym mowa w ust. 4, zawiera imię i nazwisko pracownika, uzasadnienie oraz wnioskowaną ilość wizytówek.6.
Zgodę na druk wizytówek finansowany na zasadach określonych w ust. 1 wydaje:a)
w centrali Ministerstwa Spraw Zagranicznych - dyrektor komórki organizacyjnej, w której pracownik jest zatrudniony,b)
w placówce zagranicznej - kierujący placówką zagraniczną.Postanowienia końcowe
§ 7.
Instrukcja wchodzi w życie z dniem podpisania...................................................
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
ZAŁĄCZNIK
Wzór wizytówki członka służby zagranicznej zatrudnionego w Ministerstwie Spraw Zagranicznych
Wzór wizytówki członka służby zagranicznej zatrudnionego w Ministerstwie Spraw Zagranicznych
Wzór wizytówki członka służby zagranicznej zatrudnionego w placówce zagranicznej