Wzorcowe Warunki Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GDDKiA.2019.32

Akt obowiązujący
Wersja od: 3 października 2019 r.

ZARZĄDZENIE Nr 32
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
z dnia 3 października 2019 r.
w sprawie wzorcowych Warunków Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych

Na podstawie § 5 ust. 2 pkt 1 załącznika do zarządzenia Nr 36 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 4 grudnia 2018 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Zarządzenie określa:
1)
zasady i tryb opracowywania,
2)
miejsce publikacji,
3)
warunki dokonywania zmian,
4)
warunki wprowadzania odstępstw

- stosowane przy wprowadzaniu wzorcowych Warunków Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, zwanych dalej "WWiORB", w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zwanej dalej "GDDKiA".

2. 
Zarządzenie wskazuje komórki organizacyjne odpowiedzialne za realizację poszczególnych zadań przy wprowadzaniu WWiORB.
§  2. 
1. 
Komórką odpowiedzialną za koordynację wdrożenia zarządzenia jest Departament Technologii Budowy Dróg, zwany dalej "DTB".
2. 
W ramach koordynacji, o której mowa w ust. 1, DTB jest uprawniony w szczególności do:
1)
kontroli przestrzegania zasad i trybu opracowywania WWiORB oraz warunków dokonywania ich zmian lub odstępstw;
2)
podejmowania działań zapewniających sprawne wprowadzanie WWiORB;
3)
udzielanie odpowiedzi i konsultacji w sprawie:
a)
zasad i trybu opracowywania WWiORB oraz warunków dokonywania ich zmian lub odstępstw,
b)
obowiązujących WWiORB.
3. 
Komórki organizacyjne Centrali GDDKiA zobowiązane są do przekazywania informacji do DTB o opracowywanych projektach WWiORB lub ich zmianach, w terminach i zakresach określonych przez DTB.
§  3. 
1. 
WWiORB opracowywany jest przez komórkę organizacyjną Centrali GDDKiA właściwą merytorycznie ze względu na zakres regulowany w opracowywanych WWiORB, zwana dalej "właściwą komórką merytoryczną".
2. 
Właściwa komórka merytoryczna zobowiązana jest do konsultacji założeń lub projektu WWiORB z innymi komórkami organizacyjnymi Centrali lub Oddziałami GDDKiA.
3. 
Zakres konsultacji, o których mowa w ust. 2, zatwierdza Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, zwany dalej "Generalnym Dyrektorem" lub Zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad nadzorujący właściwą komórkę merytoryczną, zwany dalej "właściwym Zastępcą Generalnego Dyrektora".
4. 
Opracowany projekt WWiORB przedkładany jest do akceptacji przez Generalnego Dyrektora lub właściwego Zastępcę Generalnego Dyrektora, wraz z notatką kierownika właściwej komórki merytorycznej zawierającej informacje o WWiORB i spodziewanych skutkach ich wdrożenia.
5. 
Po uzyskaniu akceptacji, o której mowa w ust. 4, WWiORB przekazywany jest do DTB celem publikacji na stronie internetowej GDDKiA pod adresem https://www.gddkia.gov.p1/pl/l 118/dokumenty-techniczne.
6. 
DTB przekazuje informację o publikacji WWiORB do:
1)
Generalnego Dyrektora;
2)
właściwego Zastępcy Generalnego Dyrektora;
3)
kierownika właściwej komórki merytorycznej;
4)
Dyrektorów Oddziałów;
5)
kierowników komórek organizacyjnych Centrali GDDKiA, z którymi konsultowany był projekt WWiORB.
§  4. 
1. 
Dopuszcza się możliwość dokonania zmian lub wprowadzenia odstępstw w WWiORB:
1)
z inicjatywy Kierownictwa GDDKiA;
2)
z własnej inicjatywy właściwej komórki merytorycznej;
3)
na uzasadniony wniosek komórki organizacyjnej Centrali lub Oddziału GDDKiA.
2. 
Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, określi DTB i zamieści go na stronie internetowej, o której mowa w § 3 ust. 5.
3. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, DTB przekazuje do właściwej komórki merytorycznej celem jego analizy i zajęcia stanowiska poprzez:
1)
udzielenie odpowiedzi o odmowie uwzględnienia wniosku;
2)
dokonanie zmian lub wprowadzenia odstępstw zgodnie z wnioskiem.
4. 
Akceptacji Generalnego Dyrektora lub właściwego Zastępcy Generalnego Dyrektora wymaga:
1)
treść udzielonej odpowiedzi, o której mowa w ust. 3 pkt 1;
2)
wprowadzenia odstępstwa, o którym mowa w ust. 3 pkt 2.
5. 
Do zmiany WWiORB stosuje się odpowiednio § 3.
§  5. 
Traci moc zarządzenie Nr 23 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 7 czerwca 2018 r. w sprawie stosowania Ogólnych Specyfikacji Technicznych w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
§  6. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.