Wyznaczenie jednostek odpowiedzialnych za nadzór i wymianę informacji o VAT oraz sposób realizacji wymiany informacji o VAT.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MF.2012.7

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 stycznia 2017 r.

ZARZĄDZENIE Nr 10
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 10 lutego 2012 r.
w sprawie wyznaczenia jednostek odpowiedzialnych za nadzór i wymianę informacji o VAT oraz sposobu realizacji wymiany informacji o VAT

Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Wymiana informacji o VAT obejmuje zadania związane z realizacją wniosku, o którym mowa w art. 7, 13-16 i 25 Rozporządzenia Rady (UE) nr 904/2010 z dnia 7 października 2010 r., w sprawie współpracy administracyjnej oraz zwalczania oszustw w dziedzinie podatku od wartości dodanej (wersja przekształcona) (Dz. U. UE L 268 z dnia 12 października 2010 r., str. 1), zwanego dalej "Rozporządzeniem 904/2010".
2.
Wymiana informacji o VAT odbywa się na następujących poziomach szczegółowości:
1)
poziom I - wymiana automatyczna za pomocą systemu VIES, obejmująca sumę dostaw towarów i świadczenia usług przez podatników z danego państwa członkowskiego UE do poszczególnych podatników z innego państwa członkowskiego UE z możliwością wskazania tylko jednego podatnika w zleceniu zadanym systemowi VIES, zwanym dalej "zapytaniem";
2)
poziom II - wymiana automatyczna za pomocą systemu VIES, obejmująca sumy dostaw i świadczenia usług każdego z podatników z danego państwa członkowskiego UE do poszczególnych podatników z innych państw członkowskich wraz z określeniem w zapytaniu podatnika z danego państwa członkowskiego UE albo podatnika z innego państwa członkowskiego UE, do którego kierowane jest zapytanie;
3)
poziom III - wymiana wniosków.
§  2.
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1)
IS - należy przez to rozumieć dyrektora izby skarbowej właściwego miejscowo dla podatnika, którego dotyczy wniosek;
2)
osobie kontaktowej - należy przez to rozumieć osobę wyznaczoną w US, IS lub UKS do realizacji zadań w zakresie wymiany informacji o VAT;
3)
poczcie CCN/CSI - należy przez to rozumieć platformę opartą na wspólnej sieci łączności oraz wspólnym systemie połączeń w rozumieniu art. 2 ust. 1 lit. q Rozporządzenia 904/2010;
4)
systemie VIES - należy przez to rozumieć system informatyczny służący do wymiany informacji o VAT;
5)
terminie podstawowym - należy przez to rozumieć termin, o którym mowa w art. 10 Rozporządzenia 904/2010 zdanie pierwsze;
6)
terminie skróconym - należy przez to rozumieć termin, o którym mowa w art. 10 Rozporządzenia 904/2010 zdanie drugie;
7)
UE - należy przez to rozumieć Unię Europejską;
8)
UKS - należy przez to rozumieć dyrektora urzędu kontroli skarbowej właściwego miejscowo dla podatnika, którego dotyczy wniosek;
9)
US - należy przez to rozumieć naczelnika urzędu skarbowego właściwego miejscowo dla podatnika, którego dotyczy wniosek;
10)
wniosku o informację - należy przez to rozumieć wniosek, o którym mowa w art. 7 Rozporządzenia 904/2010;
11)
wniosku spontanicznym - należy przez to rozumieć wniosek, o którym mowa w art. 15 Rozporządzenia 904/2010;
12)
wniosku o doręczenie administracyjne - należy przez to rozumieć wniosek, o którym mowa w art. 25 Rozporządzenia 904/2010;
13)
wniosku - należy przez to rozumieć wnioski wymienione w pkt 10 - 12.
§  3. 1
 
1.
Wyznacza się:
1)
Departament Administracji Podatkowej w Ministerstwie Finansów, jako centralne biuro łącznikowe, o którym mowa w art. 4 ust. 1 Rozporządzenia 904/2010, zwane dalej "CLO";
2)
Biuro Wymiany Informacji Podatkowych funkcjonujące w ramach struktury Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu, jako łącznikowy organ administracyjny, o którym mowa art. 4 ust. 2 Rozporządzenia 904/2010, zwany dalej "BWIP";
3)
Izbę Administracji Skarbowej:
a)
we Wrocławiu,
b)
w Opolu,
c)
w Katowicach

- jako łącznikowe organy administracyjne, o których mowa w art. 4 ust. 2 Rozporządzenia 904/2010, zwane dalej "łącznikowymi organami administracyjnymi", do bezpośredniej współpracy w zakresie swojej właściwości z Urzędem Skarbowym dla Regionu Moravian-Silesian, Urzędem Skarbowy dla Regionu Olomouc, Urzędem Skarbowym dla Regionu Pardubice, Urzędem Skarbowym dla Regionu Hradec Králové, Urzędem Skarbowym dla Regionu Liberec, w zakresie ich właściwości;

4)
pracowników Izby Administracji we Wrocławiu, Izby Administracji w Opolu, Izby Administracji w Katowicach, jako właściwych urzędników do bezpośredniej wymiany informacji, o których mowa w art. 4 ust. 3 Rozporządzenia, zwanych dalej "właściwymi urzędnikami do bezpośredniej wymiany informacji"; lista właściwych urzędników do bezpośredniej wymiany informacji stanowi załącznik do zarządzenia.
2.
Do właściwych urzędników do bezpośredniej wymiany informacji, stosuje się odpowiednio przepisy o łącznikowych organach administracyjnych.
§  4.
Do zadań BWIP należy w szczególności:
1)
wymiana informacji o VAT z państwami członkowskimi UE, w tym:
a)
współpraca w zakresie wymiany informacji o VAT z państwami członkowskimi UE, CLO oraz osobami kontaktowymi,
b)
koordynacja wymiany informacji o VAT na szczeblu krajowym,
c)
tłumaczenie wniosków oraz pozostałej korespondencji,
d)
przetwarzanie i przesyłanie wniosków oraz pozostałej korespondencji w tym zakresie,
e)
w przypadku gdy otrzymany wniosek dotyczy innego państwa członkowskiego UE, przesyłanie wniosku do właściwego państwa członkowskiego UE oraz powiadamianie o tym państwa, które wystąpiło z wnioskiem,
f)
w przypadku braku informacji przekazanej automatycznie przez system VIES z poziomu I o korektach z państwa członkowskiego UE, zlecanie odpowiednich zapytań;
2)
przygotowywanie sprawozdań na zlecenie CLO;
3)
szkolenie osób kontaktowych we współpracy z CLO.
§  4a. 2
 Do zadań łącznikowych organów administracyjnych należy w szczególności:
1)
współpraca z urzędami, o których mowa w § 3 pkt 3, w zakresie, o którym mowa w art. 28 Rozporządzenia 904/2010 oraz wymiany informacji na podstawie art. 7 i 15 Rozporządzenia 904/2010, w tym:
a)
koordynacja wymiany informacji w podległych urzędach skarbowych,
b)
tłumaczenie wniosków oraz pozostałej korespondencji,
c)
przetwarzanie i przesyłanie wniosków oraz pozostałej korespondencji w tym zakresie,
2)
co tygodniowe przesyłanie do BWIP wniosków oraz pozostałej korespondencji w zakresie współpracy, o której mowa w pkt 1;
3)
opracowywanie i przekazywanie sprawozdań na zlecenie BWIP.
§  5.
1.
Do podstawowych zadań osób kontaktowych należy:
1)
dbałość o poprawność merytoryczną i formalną wniosków;
2)
analiza zasadności sporządzanych wniosków i potencjalnych korzyści dla polskiej administracji podatkowej;
3)
przygotowywanie sprawozdań na zlecenie CLO i BWIP w szczególności dotyczących terminowości realizacji wniosków oraz o dodatkowych przychodach budżetowych uzyskanych w wyniku wymiany informacji o VAT;
4)
przesyłanie na bieżąco informacji o zmianach na stanowiskach osób kontaktowych i zastępujących do BWIP oraz do wiadomości CLO, a w przypadku osób kontaktowych w US do osoby kontaktowej w IS.
2.
Do zadań osób kontaktowych w US należy w szczególności:
1)
sporządzanie i przesyłanie wniosków kierowanych do państw członkowskich UE do osoby kontaktowej w IS;
2)
terminowa realizacja wniosków pochodzących z państw członkowskich UE,
3)
wyjaśnianie błędnych i zatwierdzanie poprawnych informacji podsumowujących VAT-UE;
4)
porównywanie zgodności wartości z deklaracji VAT-7 i informacji podsumowujących VAT-UE;
5)
wprowadzanie danych z informacji podsumowujących VAT-UE oraz ich korekt z zachowaniem terminów przewidzianych w Rozporządzeniu 904/2010;
6)
analiza danych w systemie VIES;
7)
umieszczanie w polu "Uwagi do kwartalnego rozliczenia podatnika" w systemie VIES danych o wnioskach.
3.
Do zadań osób kontaktowych w IS należy w szczególności:
1)
weryfikacja wniosków oraz ich przesyłanie do BWIP;
2)
monitorowanie terminowości realizacji wniosków i kierowanie monitów do właściwych US;
3)
prowadzenie szkoleń dla osób kontaktowych w podległych US oraz szkoleń dla innych pracowników IS i US na temat zakresu informacyjnego systemu VIES i sposobów uzyskania i wykorzystywania informacji z tego systemu oraz z dziedziny wymiany informacji o VAT.
4.
Do zadań osób kontaktowych w UKS należy w szczególności:
1)
sporządzanie i przesyłanie wniosków kierowanych do państw członkowskich UE do BWIP;
2)
terminowa realizacja wniosków pochodzących z państw członkowskich UE, przekazanych do realizacji w przypadku toczącej się kontroli jednoczesnej oraz monitorowanie terminów realizacji tych wniosków;
3)
prowadzenie szkoleń dla użytkowników systemu VIES oraz inspektorów kontroli skarbowej i pozostałych pracowników UKS na temat zakresu informacyjnego systemu VIES i sposobów uzyskania i wykorzystywania informacji z tego systemu oraz wymiany informacji o VAT;
4)
umieszczanie w polu "Uwagi do kwartalnego rozliczenia podatnika" w systemie VIES danych o wnioskach.
§  6. 3
 CLO sprawuje nadzór nad wymianą informacji o VAT prowadzoną przez BWIP, łącznikowe organy administracyjne oraz osoby kontaktowe.
§  7.
1. 4
 Korespondencja między osobami kontaktowymi, łącznikowymi organami administracyjnymi, BWIP oraz CLO jest prowadzona w formie elektronicznej, z zastrzeżeniem § 8 ust. 5 i 6.
2.
Korespondencja przekazywana na poszczególnych etapach realizacji wniosku wymaga przesłania potwierdzenia odbioru wiadomości z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby kontaktowej. Potwierdzenie odbioru wiadomości następuje nie później niż do końca następnego dnia roboczego po dniu przesłania wiadomości.
3. 5
 Osoba kontaktowa w IS lub UKS może zwrócić się odpowiednio do BWIP lub łącznikowego organu administracyjnego, a osoba kontaktowa w US do osoby kontaktowej w IS.
4. 6
 Pytania osoby kontaktowej w IS lub UKS oraz odpowiedzi udzielone przez BWIP albo łącznikowy organ administracyjny, są przekazywane do wiadomości CLO.
5.
Osoby kontaktowe w UKS oraz IS przesyłają korespondencję kierowaną do państw członkowskich UE na adres skrzynki poczty elektronicznej BWIP: clo.scac@wp.mofnet.gov.pl.
6.
Osoby kontaktowe w US przesyłają korespondencję kierowaną do państw członkowskich UE w formie elektronicznej do osoby kontaktowej w IS.
7. 7
 Korespondencję z administracjami podatkowymi państwa członkowskich UE prowadzi:
1)
CLO i BWIP przy wykorzystaniu poczty CCN/CSI;
2)
łącznikowy organ administracyjny przy wykorzystaniu szyfrowanej poczty elektronicznej.
§  8.
1.
Wymiana informacji o VAT odbywa się za pomocą standardowych formularzy.
2.
W przypadku większej ilości formularzy, każdy z nich przesyłany jest w osobnej wiadomości.
3.
Formularze należy wypełniać w sposób jasny, zrozumiały i zwięzły, nie używając zwrotów i terminów specjalistycznych, wynikających ze specyfiki polskiego systemu podatkowego.
4.
Załączniki do formularzy przesyłane są w formie elektronicznej, w powszechnie akceptowanych formatach plików, w szczególności o rozszerzeniu: doc, xls, pdf, jpg, tif.
5.
Załączniki do wniosków o doręczenie administracyjne, tj. oryginały dokumentów podlegających doręczeniu, w szczególności decyzje i postanowienia, są przesyłane przez osoby kontaktowe w US bezpośrednio do BWIP.
6.
W przypadku dużej liczby załączników lub załączników złej jakości do pozostałych wniosków, możliwe jest ich przesłanie - po uprzednim uzgodnieniu z BWIP - bezpośrednio do BWIP na nośniku CD/DVD lub w formie papierowej.
7.
Na kopii dokumentu nie umieszcza się adnotacji "za zgodność z oryginałem".
§  9.
1.
Wymiana informacji o VAT następuje w języku angielskim, niemieckim lub francuskim. Wymiana informacji w innych językach UE, w tym w języku polskim, jest dopuszczalna, jeżeli wynika to ze stosownego porozumienia.
2. 8
 Osoby kontaktowe pracują na formularzach w języku polskim, dopuszczalne jest jednak tłumaczenie wniosków przez osoby kontaktowe w IS lub UKS, po uprzednim uzgodnieniu odpowiednio z BWIP albo łącznikowym organem administracyjnym. Informacja na temat uzgodnień jest przekazywana niezwłocznie do CLO.
3.
Załączniki do wniosków nie podlegają tłumaczeniu, z wyjątkiem załączników, z których wynika, że stanowią odpowiedź na pytania zadane we wniosku.
§  10.
1.
Wnioski o informację dotyczące podejrzenia dokonania oszustwa podatkowego w transakcjach wewnątrzwspólnotowych lub wnioski dotyczące informacji, w których posiadaniu znajduje się osoba kontaktowa w US lub UKS realizowane są w terminie skróconym. Dla pozostałych wniosków o informację obowiązuje termin podstawowy.
2. 9
 Termin realizacji wniosku o informację liczony jest od dnia jego wpływu z państwa członkowskiego UE do dnia wysłania przez BWIP lub łącznikowy organ administracyjny odpowiedzi na ten wniosek.
3.
Opóźnienie w realizacji wniosku o informację powstałe na jednym z etapów jego realizacji, powoduje skrócenie czasu realizacji na pozostałych etapach.
4. 10
 W przypadku braku możliwości realizacji wniosku o wymianę informacji w terminie podstawowym lub skróconym, osoby kontaktowe w US, za pośrednictwem osoby kontaktowej w IS, lub osoby kontaktowe w UKS informują o tym odpowiednio BWIP albo łącznikowy organ administracyjny, podając powód opóźnienia oraz przewidywany termin realizacji wniosku o informację.
5. 11
 W przypadku przekroczenia podstawowego terminu na realizację wniosku o informację, BWIP lub łącznikowy organ administracji informuje o tym państwo członkowskie UE.
6.
Pozostałe wnioski są realizowane bez zbędnej zwłoki.
§  11. 12
 
1.
W przypadku otrzymania do realizacji wniosku niezgodnie z właściwością miejscową:
1)
łącznikowy organ administracyjny zwraca wniosek państwu członkowskiemu UE,
2)
osoba kontaktowa w US odsyła wniosek odpowiednio do IS albo łącznikowego organu administracyjnego,
3)
osoba kontaktowa w UKS odsyła wniosek odpowiednio do BWIP albo łącznikowego organu administracyjnego

- z odpowiednim wyjaśnieniem.

2.
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, osoba kontaktowa w IS albo łącznikowy organ administracyjny przesyła wniosek do właściwego US.
3.
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, osoba kontaktowa w IS informuje BWIP o przesłaniu wniosku do właściwego US, a jeżeli właściwy miejscowo jest US poza obrębem danego województwa, osoba kontaktowa w IS odsyła wniosek do BWIP, które przesyła wniosek osobie kontaktowej we właściwej IS.
4.
W przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, odpowiednio BWIP lub łącznikowy organ administracyjny przesyła wniosek osobie kontaktowej we właściwym UKS, z odpowiednim wyjaśnieniem.
§  12.
1. 13
 BWIP lub łącznikowy organ administracyjny mogą odmówić realizacji wniosku o informację pochodzącego z państwa członkowskiego UE w szczególności w przypadku gdy:
1)
brak jest możliwości ustalenia właściwego US, na podstawie informacji zawartych we wniosku;
2)
liczba i charakter wniosków złożonych przez państwo członkowskie UE w danym okresie nakłada nieproporcjonalne obciążenie na polską administrację podatkową;
3)
państwo członkowskie UE występujące z wnioskiem nie wyczerpało krajowych źródeł informacji do wyjaśnienia wątpliwości;
4)
nakłady poniesione na udzielenie odpowiedzi znacznie przewyższają wartość transakcji, o których mowa we wniosku;
5)
kwota transakcji lub kwota rozbieżności pomiędzy transakcjami podana we wniosku nie przekracza progu 15.000 EUR;
6)
wniosek sporządzono w innych językach niż wymienione w § 9 ust. 1;
7)
wniosek dotyczy informacji odnoszących się do zdarzeń przedawnionych;
8)
wniosek zawiera błędy uniemożliwiające prawidłowy odczyt danych z formularza.
2.
W przypadku gdy wniosek o informację kierowany do innego państwa członkowskiego UE:
1)
został sporządzony z pominięciem wszystkich dostępnych środków i źródeł informacji,
2)
dotyczy kwoty transakcji lub kwoty rozbieżności pomiędzy transakcjami niższej niż próg 15.000 EUR przy czym nie występuje uzasadnione podejrzenie dokonania oszustwa podatkowego w transakcjach wewnątrzwspólnotowych, a wniosek o informację nie jest jednym z serii wniosków dotyczących tego samego podatnika,
3)
jest nieuzasadniony z uwagi na znikomość potencjalnych wpływów do budżetu państwa,
4)
jest niepoprawny formalnie, niekompletny, nieczytelny lub niezasadny

- BWIP, łącznikowy organ administracyjny, a w przypadku osób kontaktowych z US - osoba kontaktowa w IS, odsyłają wniosek o informację do uzupełnienia, skorygowania lub odrzucają go w całości. 14  

§  13.
1. 15
 BWIP lub łącznikowy organ administracji może odmówić realizacji wniosku spontanicznego pochodzącego z państwa członkowskiego UE w szczególności, w przypadku o którym mowa w § 12 ust. 1 pkt 1, 6 lub 8.
2.
W przypadku gdy wniosek spontaniczny kierowany do innego państwa członkowskiego UE:
1)
dotyczy danych, które są już dostępne dla państwa członkowskiego UE,
2)
jest niepoprawny formalnie, niekompletny, nieczytelny lub niezasadny

- BWIP lub łącznikowy organ administracyjny, a w przypadku osób kontaktowych z US - osoba kontaktowa w IS, odsyłają wniosek spontaniczny do uzupełnienia, skorygowania lub odrzucają go w całości. 16  

§  14.
1.
BWIP może odmówić realizacji wniosku o doręczenie administracyjne pochodzącego z państwa członkowskiego UE w szczególności, w przypadku o którym mowa w § 12 ust. 1 pkt 1, 6 lub 8.
2.
Z powodów wymienionych w § 12 ust. 2 pkt 4 BWIP, a w przypadku osób kontaktowych z US - osoba kontaktowa w IS, odsyłają do uzupełnienia, skorygowania lub odrzucają w całości wniosek o doręczenie administracyjne kierowany do państwa członkowskiego UE.
§  15.
1.
Informacje otrzymane w trybie wymiany automatycznej, przesyłane są przez BWIP do osób kontaktowych w IS i UKS w formacie, w jakim zostały one otrzymane od państw członkowskich UE, jeżeli zawierają dane podatnika polskiego umożliwiające identyfikację właściwego dla niego organu podatkowego.
2.
Informacje te nie podlegają tłumaczeniu.
§  16.
1.
Osoby kontaktowe w UKS oraz IS współpracują w dziedzinie wykrywania, zwalczania i zapobiegania oszustwom podatkowym w transakcjach wewnątrzwspólnotowych.
2.
W ramach współpracy osoby kontaktowe z UKS i IS z danego województwa, wymieniają między sobą rejestry spraw na formularzach przeznaczonych do wymiany informacji w szczególności przypadku podejrzenia oszustw typu "karuzela podatkowa" oraz "znikający podatnik", w terminie do 15. dnia następnego miesiąca.
3.
W uzasadnionych przypadkach, związanych w szczególności z koniecznością skutecznego wykrywania, zwalczania i zapobiegania oszustwom podatkowym w transakcjach wewnątrzwspólnotowych, osoby kontaktowe z różnych województw mogą sobie przekazywać informacje pozyskane w ramach wymiany informacji o VAT.
4.
Informacje, o których mowa w ust. 3, są przekazywane do wiadomości BWIP.
§  17.
1. 17
 BWIP oraz łącznikowe ograny administracyjne przechowują korespondencję związaną z wymianą informacji, a w szczególności:
1)
formularze przeznaczone do wymiany informacji o VAT;
2)
potwierdzenia odbioru wiadomości otrzymane od osób kontaktowych.
2.
Osoby kontaktowe przechowują, korespondencję związaną z wymianą informacji a w szczególności:
1)
formularze przeznaczone do wymiany informacji o VAT;
2)
potwierdzenia odbioru wiadomości otrzymane z BWIP.
3.
Osoby kontaktowe w US i UKS przechowują formularze przeznaczone do wymiany informacji o VAT z załącznikami.
§  18.
Traci moc zarządzenie Nr 12 Ministra Finansów z dnia 26 marca 2009 r. w sprawie procedur wymiany informacji o podatku VAT w handlu wewnątrzwspólnotowym.
§  19.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą od dnia 1 stycznia 2012 r.
1 § 3 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 21 grudnia 2016 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.
2 § 4a dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 21 grudnia 2016 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.
3 § 6 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 21 grudnia 2016 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.
4 § 7 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a zarządzenia z dnia 21 grudnia 2016 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.
5 § 7 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b zarządzenia z dnia 21 grudnia 2016 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.
6 § 7 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. b zarządzenia z dnia 21 grudnia 2016 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.
7 § 7 ust. 7 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. c zarządzenia z dnia 21 grudnia 2016 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.
8 § 9 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 5 zarządzenia z dnia 21 grudnia 2016 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.
9 § 10 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a zarządzenia z dnia 21 grudnia 2016 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.
10 § 10 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b zarządzenia z dnia 21 grudnia 2016 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.
11 § 10 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b zarządzenia z dnia 21 grudnia 2016 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.
12 § 11 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia z dnia 21 grudnia 2016 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.
13 § 12 ust. 1 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 8 lit. a zarządzenia z dnia 21 grudnia 2016 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.
14 Część wspólna zmieniony przez § 1 pkt 8 lit. b zarządzenia z dnia 21 grudnia 2016 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.
15 § 13 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 9 lit. a zarządzenia z dnia 21 grudnia 2016 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.
16 Część wspólna zmieniona przez § 1 pkt 9 lit. b zarządzenia z dnia 21 grudnia 2016 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.
17 § 17 ust. 1 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 10 zarządzenia z dnia 21 grudnia 2016 r. (Dz.Urz.MRiF.2017.4) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.