Wyznaczenie departamentu koordynującego działania ministerstwa w sprawach europejskich.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MKul.2004.7.42

Akt utracił moc
Wersja od: 13 września 2004 r.

DECYZJA Nr 16
MINISTRA KULTURY
z dnia 13 września 2004 r.
w sprawie wyznaczenia departamentu koordynującego działania ministerstwa w sprawach europejskich.

Na podstawie § 7 ust. 4 Regulaminu Organizacyjnego Ministerstwa Kultury stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 26 Ministra Kultury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Ministerstwu Kultury (Dz. Urz. MK Nr 7, poz. 41) postanawiam, co następuje:
§  1.
1.
Wyznacza się Departament Współpracy Międzynarodowej i Integracji Europejskiej jako Departament Koordynujący działania Departamentów w Ministerstwie Kultury podejmowane w zakresie dotyczącym zagadnień spraw europejskich.
2.
Departamenty Ministerstwa zobowiązane są do współdziałania z Departamentem Koordynującym w trakcie wykonywania zadań w sprawach europejskich.
§  2.
1.
W celu prowadzenia koordynacji, o której mowa w § 1 ust. 1, Dyrektor Departamentu Koordynującego odpowiedzialny za sprawy europejskie, zwołuje Dyrektorów Departamentów lub ich przedstawicieli na posiedzenia.
2.
Osoby powołane w trybie określonym w ust. 1, tworzą Zespół do spraw europejskich, zwany dalej "Zespołem".
3.
Przewodniczącym Zespołu jest Dyrektor Departamentu Koordynującego, o którym mowa w ust. 1, zwany dalej "Przewodniczącym".
4.
W wyjątkowych wypadkach Przewodniczący, za zgodą Ministra Kultury, może wyznaczyć swojego zastępcę.
5.
W posiedzeniach Zespołu mogą brać udział za zgodą Ministra Kultury, inne zaproszone osoby, jeśli obecność ich jest niezbędna ze względu na charakter omawianych spraw.
§  3.
1.
Na posiedzeniach Zespołu rozpatrywane są zagadnienia związane ze sprawami europejskimi, polegające w szczególności na:
1)
koordynowaniu wewnątrz ministerstwa działań dotyczących spraw europejskich;
2)
opracowywanie strategii działania ministerstwa w zakresie spraw europejskich;
3)
opracowywanie stanowisk ministerstwa w zakresie spraw europejskich;
4)
przeprowadzanie bieżącej analizy stanu realizacji zadań ministerstwa w zakresie spraw europejskich;
5)
opracowanie trybu obiegu dokumentów wewnątrz ministerstwa w zakresie spraw europejskich;
6)
przygotowywanie opinii i notatek w zakresie podjętych ustaleń.
2.
Rozpatrywanie zagadnień, o których mowa w ust. 1, może być poprzedzone uzgodnieniem stanowisk właściwych dyrektorów w drodze korespondencyjnej.
§  4.
1.
Sprawy rozpatrywane na posiedzeniach Zespołu, uchwalane są jednomyślnie, z zastrzeżeniem ust. 3.
2.
Przewodniczący przedstawia stanowisko z posiedzenia Zespołu na piśmie Ministrowi Kultury.
3.
W razie niezgodności pomiędzy dyrektorami właściwych departamentów. Przewodniczący rozstrzyga o treści ustaleń, informując na piśmie Ministra Kultury o rozbieżnościach.
4.
Z posiedzeń sporządzany jest protokół, zatwierdzany przez Przewodniczącego.
5.
Obsługę administracyjną Zespołu zapewnia Departament Koordynujący.
§  5.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.