Wyznaczenie członków Komisji do spraw rozwoju zawodowego i nadanie regulaminu Komisji.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MSZ.2005.1.23

Akt obowiązujący
Wersja od: 11 stycznia 2005 r.

DECYZJA NR 2
DYREKTORA GENERALNEGO SŁUŻBY ZAGRANICZNEJ
z dnia 11 stycznia 2005 r.
w sprawie wyznaczenia członków Komisji do spraw rozwoju zawodowego i nadania regulaminu Komisji

Na podstawie § 44 ust. 1 Regulaminu pracy Ministerstwa Spraw Zagranicznych i placówek zagranicznych stanowiącego załącznik do Decyzji Nr 8 Dyrektora Generalnego Służby Zagranicznej z dnia 29 marca 2004 r. w sprawie ustalenia regulaminu pracy Ministerstwa Spraw Zagranicznych i placówek zagranicznych (Dz. Urz. Min. Spraw Zagr. z 2004 r. Nr 2, poz. 24) postanawia się, co następuje:
§  1.
1.
W celu opracowania Programu Rozwoju Zawodowego Służby Zagranicznej oraz analizowania i opiniowania wniosków z zakresu awansu zawodowego członków służby zagranicznej powołuje się Komisję do spraw rozwoju zawodowego, zwaną dalej "Komisją".
2.
Komisja, w szczególności:
1)
określa wymagania stawiane w służbie zagranicznej dla poszczególnych stanowisk i stopni oraz zasady awansu zawodowego w służbie zagranicznej;
2)
określa kierunki rozwoju służby zagranicznej i działania potrzebne do ich realizacji;
3)
diagnozuje stan przygotowania zawodowego członków służby zagranicznej oraz określa potrzeby w zakresie jego doskonalenia;
4)
rekomenduje dyrektorowi generalnemu służby zagranicznej rozwiązania z zakresu polityki kadrowej w służbie zagranicznej;
5)
dokonuje okresowych ocen realizacji założeń Programu Rozwoju Zawodowego Służby Zagranicznej;
6)
opiniuje plany szkoleń dla członków służby zagranicznej na kolejne lata;
7)
przedstawia dyrektorowi generalnemu służby zagranicznej sprawozdania z działalności Komisji.
3.
W zakresie realizacji tych zadań Komisja współpracuje z Biurem Kadr i Szkolenia.
§  2.
1.
W skład Komisji wchodzą:
1)
przewodniczący, którym jest dyrektor Biura Kadr i Szkolenia;
2)
członkowie:
a)
dyrektor Biura Dyrektora Generalnego;
b)
dyrektor Sekretariatu Ministra;
c)
dyrektor Departamentu Strategii i Planowania Polityki Zagranicznej;
d)
dyrektor Akademii Dyplomatycznej.
2.
Przewodniczący może zapraszać do prac Komisji inne osoby, w szczególności dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
§  3.
Obsługę prac Komisji oraz archiwum prowadzi osoba zajmująca stanowisko ds. planowania kariery zawodowej w Biurze Kadr i Szkolenia.
§  4.
Zasady działania oraz tryb pracy Komisji określa regulamin stanowiący załącznik do decyzji.
§  5.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.
..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK

Zatwierdza:

Dyrektor Generalny Służby Zagranicznej

..................

Regulamin

Komisji do spraw rozwoju zawodowego

Rozdział  I

Przepisy ogólne

§  1.
Regulamin określa zasady działania oraz tryb pracy Komisji do spraw rozwoju zawodowego, zwanej dalej "Komisją".

Rozdział  II

Wewnętrzna organizacja pracy Komisji

§  2.
Do obowiązków przewodniczącego Komisji należy:
1)
organizowanie pracy Komisji;
2)
organizowanie okresowych posiedzeń Komisji;
3)
reprezentowanie Komisji na zewnątrz;
4)
składanie dyrektorowi generalnemu służby zagranicznej rocznych sprawozdań z działalności Komisji;
5)
udzielanie dyrektorowi generalnemu służby zagranicznej informacji o aktualnie podejmowanych działaniach.
§  3.
1.
W razie nieobecności przewodniczącego Komisji czynności przewidziane dla przewodniczącego wykonuje wyznaczony przez niego członek Komisji.
2.
Przewodniczący Komisji może upoważnić członka Komisji do podejmowania w jego imieniu niektórych czynności na stałe lub na czas określony.
§  4.
1.
Komisja pracuje na posiedzeniach.
2.
Posiedzenia zwołuje przewodniczący Komisji, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Komisji.
3.
Ustalając termin posiedzenia przewodniczący powinien dbać o to, aby wszyscy członkowie Komisji mogli uczestniczyć w posiedzeniu.
4.
Zawiadomienie o terminie posiedzenia Komisji, planowany porządek posiedzenia oraz materiały mające być przedmiotem dyskusji na posiedzeniu Komisji powinny być dostarczone członkom Komisji w terminie umożliwiającym zapoznanie się z nimi.
§  5.
Komisja wyraża swe stanowisko w formie opinii, wniosków, sugestii i ekspertyz.
§  6.
1.
Komisja uzgadnia wspólne stanowisko w drodze głosowania.
2.
Do uzgodnienia stanowiska dochodzi w sytuacji, gdy za jego przyjęciem głosowała ponad połowa członków Komisji uczestniczących w posiedzeniu (zwykła większość głosów).
3.
W razie równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego Komisji.

Rozdział  III

Postanowienia końcowe

§  7.
Zmiana Regulaminu następuje w drodze uchwały Komisji, zatwierdzonej przez dyrektora generalnego służby zagranicznej.
§  8.
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.

grafika