Wytyczne dotyczące "Zasad rozpatrywania reklamacji przez instytucje finansowe".
Dz.Urz.KNF.2011.5.16
Akt utracił mocUCHWAŁA Nr 116/11
KOMISJI NADZORU FINANSOWEGO
z dnia 10 maja 2011 r.
w sprawie wytycznych dotyczących "Zasad rozpatrywania reklamacji przez instytucje finansowe"
ZAŁĄCZNIK
Zasady rozpatrywania reklamacji przez instytucje finansowe
Zasady rozpatrywania reklamacji przez instytucje finansowe
realizując ustawowe cele nadzoru polegające na zapewnieniu prawidłowego funkcjonowania rynku finansowego, jego przejrzystości, zaufania do rynku finansowego,
a także mając na uwadze należytą ochronę interesów odbiorców usług finansowych oraz przysługujące im prawo do złożenia reklamacji,
uwzględniając zasady dobrych praktyk wypracowane przez uczestników rynku finansowego, w szczególności Kanon Dobrych Praktyk Rynku Finansowego,
uchwala, co następuje:
I.
Zasady Ogólne
Zasady Ogólne
II.
Zasady dotyczące sposobu informowania klienta o możliwości złożenia reklamacji
Zasady dotyczące sposobu informowania klienta o możliwości złożenia reklamacji
III.
Zasady dotyczące sposobu składania reklamacji
Zasady dotyczące sposobu składania reklamacji
IV.
Zasady dotyczące udzielania odpowiedzi na reklamację
Zasady dotyczące udzielania odpowiedzi na reklamację
- wyjaśnia przyczyny opóźnienia,
- wskazuje okoliczności, które muszą zostać ustalone,
- wskazuje przewidywany termin udzielenia odpowiedzi, który nie może być dłuższy niż 90 dni od dnia otrzymania reklamacji.