Współdziałanie organów resortu obrony narodowej z Wojskową Izbą Lekarską.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.MON.2010.22.303

Akt obowiązujący
Wersja od: 6 października 2020 r.

UMOWA
w sprawie współdziałania organów resortu obrony narodowej z Wojskową Izbą Lekarską

W celu realizacji postanowień art. 2 ust. 2, art. 5 pkt 3-6 i 11, art. 6 ust. 8 i art. 115 ust. 2 ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich (Dz. U. Nr 219, poz. 1708) - zwanej dalej "ustawą" - w dniu 9 listopada 2010 r. w Warszawie pomiędzy:
Ministrem Obrony Narodowej

Panem Bogdanem Klichem,

zwanym dalej "Ministrem"

a

Wojskową Izbą Lekarską w Warszawie

- samorządem zawodowym lekarzy w resorcie obrony narodowej, zwaną dalej "WIL" /NIP Nr 1131936487/, reprezentowaną przez:

1)
Prezesa Rady Lekarskiej Wojskowej Izby Lekarskiej - dr. n. med. Piotra Rapiejkę,
2)
Główną księgową Wojskowej Izby Lekarskiej - Annę Rosowską

została zawarta umowa o następującej treści:

§  1-4.  1
 (uchylone).
§  5.  2
 Dyrektor Departamentu Wojskowej Służby Zdrowia wykonuje następujące czynności:
1) 
wspomaga WIL w sprawowaniu pieczy nad należytym i sumiennym wykonywaniem zawodu przez lekarzy wojskowych;
2) 
wyraża swoje stanowisko w sprawach, które przedstawi WIL, jak również - o ile uzna to za wskazane - w odniesieniu do innych działań podejmowanych przez samorząd lekarski;
3) 
w miarę posiadanych możliwości, bez dodatkowych skutków dla budżetu resortu obrony narodowej, wspiera WIL w sprawach:
a)
utrzymywania kontaktów z instytucjami resortu obrony narodowej, towarzystwami naukowymi i jednostkami badawczo-rozwojowymi w kraju i za granicą,
b)
integrowania środowiska lekarskiego oraz prowadzenia różnych form pomocy dla lekarzy wojskowych i ich rodzin.
§  6.  3
 WIL udostępnia Dyrektorowi Departamentu Wojskowej Służby Zdrowia informacje z prowadzonego rejestru lekarzy według zgłaszanych potrzeb, zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
§  7.  4
 (uchylony).
§  8.  5
 Dyrektor Narodowego Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni w przypadku posiadania możliwości technicznych zapewni WIL korzystanie z usług wojskowego systemu telekomunikacyjnego w zakresie połączeń w ramach lokalnej, międzygarnizonowej i międzynarodowej (połączenia w ramach "NATO" i "PKW") sieci łączności Resortu Obrony Narodowej (RON). Pozostałe usługi realizowane poza siecią RON wymagające wzajemnych rozliczeń będą przedmiotem innych umów.
§  9. 
Dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej właściwej do spraw kadr podejmuje na rzecz WIL następujące czynności:
1) 
przekazuje WIL dane ewidencyjne, wykorzystywane do prowadzenia centralnego rejestru lekarzy wojskowych (obejmujące: imię, nazwisko, imię ojca, płeć, datę urodzenia, nr PESEL, miejsce ukończenia studiów medycznych, posiadany tytuł i stopnie naukowe oraz specjalizacje, znajomość języków obcych, miejsce pełnienia służby tj. jawną nazwę jednostki wojskowej, instytucji, samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, szkoły wyższej, podległość rodzajom Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz zajmowane stanowisko służbowe) w odniesieniu do:
a)
powołanych do zawodowej służby wojskowej absolwentów studiów medycznych - w terminie dwóch miesięcy od daty powołania,
b)
powołanych do zawodowej służby wojskowej lekarzy - żołnierzy rezerwy - co kwartał,
c)
lekarzy pełniących zawodową służbę wojskową, jeżeli w ich danych ewidencyjnych nastąpiły zmiany - w terminie dwóch miesięcy,
d)
lekarzy zwolnionych z zawodowej służby wojskowej - co kwartał;
2) 
zapewnia realizację orzeczonej przez Sąd Lekarski kary zakazu pełnienia funkcji kierowniczych w jednostkach organizacyjnych ochrony zdrowia w resorcie obrony narodowej oraz kary zawieszenia lub pozbawienia prawa wykonywania zawodu lekarza.
§  10. 
W ramach współdziałania organów wojskowych z WIL dowódcy (szefowie, komendanci, dyrektorzy) jednostek (instytucji, szkół, szpitali) wojskowych, w których pełnią zawodową służbę wojskową lekarze wojskowi lub wykonują pracę lekarze cywilni - członkowie WIL, wybrani do organów WIL - umożliwiają im wykonywanie zadań w ramach samorządu lekarskiego m. in. przez zwalnianie ich na niezbędny czas z obowiązków służbowych.
§  11.  6
 (uchylony).
§  12. 
1. 
Umowę zawarto na czas nieokreślony.
2. 
Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§  13.  7
 W sprawach nieuregulowanych niniejszą Umową mają zastosowanie w szczególności:
1)
ustawa z 2 grudnia 2009 r. (Dz. U. z 2019 r. poz. 965 późn. zm.) o izbach lekarskich i przepisy wydane na jej podstawie dotyczące funkcjonowania izb lekarskich,
2)
ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.);
3)
ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019 r. poz. 1145 z późn. zm.).
§  14. 
1. 
Strony zgodnie ustalają, że niniejsza Umowa wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2010 r.
2. 
Traci moc Umowa z dnia 27 lipca 2007 r. w sprawie współdziałania organów resortu obrony narodowej z Wojskową Izbą Lekarską (Dz. Urz. MON Nr 16, poz. 175).
§  15. 
Umowa została sporządzona w czterech jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron oraz dla Departamentu Budżetowego i IWSZ.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

PLAN BUDŻETOWY NA 2010 ROK WOJSKOWEJ IZBY LEKARSKIEJ

Na zadania przejęte od administracji państwowej
Lp.Koszty w układzie zadaniowymKwota w zł
1Koszty ogółem314.000
2Zakup drobnego sprzętu
2.1Zakup drobnego sprzętu
3Zużycie materiałów3.000
3.1Zużycie mat. - materiały biurowe3.000
3.2Inne zakupy; literatura
4Usługi obce32.500
4.1Telekomunikacyjne6.000
4.2Pocztowe3.000
4.3Transportowe
4.4Komunalne - opłata za media15.500
4.5Bankowe
4.6Szkoleniowe
4.7Inne8.000
5Wynagrodzenia237.500
5.1Wynagrodzenia z tytułu umów o pracę193.000
5.2Wynagrodzenia z tytułu świadczeń urlopowych3.000
5.3Nagrody jubileuszowe
5.4Umowy cywilno-prawne25.000
5.5Nagroda roczna16.000
6Świadczenia35.000
6.1Świadczenia - pochodne od wynagrodzeń35.000
7Koszty podróży4.000
7.1Zwrot kosztów podróży - Sąd, Rz. O. Z.4.000
8Pozostałe koszty2.000
8.1Koszty posiedzeń Sądu Lekarskiego i Rz. O. Z.2.000
8.2BHP

Główny Księgowy Dyrektor Biura

........................................... ..........................................

(pieczątka imienna i podpis) (pieczątka imienna i podpis)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

SPRAWOZDANIE ZA PIERWSZE PÓŁROCZE ............. r.

z wykorzystania dotacji na pokrycie kosztów czynności związanych z realizacją zadań przejętych przez WIL od administracji państwowej

Lp.Koszty w układzie zadaniowymKwota
1Koszty ogółem
2Zakup drobnego sprzętu
2.1Zakup drobnego sprzętu
3Zużycie materiałów
3.1Zużycie mat. - materiały biurowe
3.2Inne zakupy; literatura
4Usługi obce
4.1Telekomunikacyjne
4.2Pocztowe
4.3Transportowe
4.4Komunalne - opłata za media
4.5Bankowe
4.6Szkoleniowe
4.7Inne
5Wynagrodzenia
5.1Wynagrodzenia z tytułu umów o pracę
5.2Wynagrodzenia z tytułu świadczeń urlopowych
5.3Nagrody jubileuszowe
5.4Umowy cywilno-prawne
5.5Nagroda roczna
6.Świadczenia
6.1Świadczenia - pochodne od wynagrodzeń
7.Koszty podróży
7.1Zwrot kosztów podróży - Sąd, Rz. O. Z.
8.Pozostałe koszty
8.1Koszty posiedzeń Sądu Lekarskiego i Rz. O. Z.
8.2BHP
Główny Księgowy Dyrektor Biura

.......................................... ........................................

(pieczątka imienna i podpis) (pieczątka imienna i podpis)

ZAŁĄCZNIK Nr  3

ROZLICZENIE ZA ............... r.

dotacji przyznanej WIL na pokrycie kosztów czynności związanych z realizacją zadań przyjętych od administracji państwowej

CZĘŚĆ I. Rozliczenie zadaniowe:
1.
Wojskowa Izba Lekarska w 20.... r. realizowała następujące zadania:

1.1 Przyznawanie lekarzom zrzeszonym w WIL prawa wykonywania zawodu lekarza, prawa wykonywania zawodu lekarza dentysty.

Dane o realizacji zadania:

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.2 Zawieszanie i pozbawianie prawa wykonywania zawodu oraz ograniczanie w wykonywaniu zawodu lekarza i lekarza dentysty.

Dane o realizacji zadania:

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.3 Prowadzenie postępowania w przedmiocie odpowiedzialności zawodowej lekarzy i lekarzy dentystów.

Dane o realizacji zadania:

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.4 Prowadzenie postępowania w przedmiocie niezdolności do wykonywania zawodu lekarza i lekarza dentysty lub w przedmiocie niedostatecznego przygotowania do wykonywania zawodu.

Dane o realizacji zadania:

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.5 Prowadzenie rejestrów lekarzy i lekarzy dentystów, praktyk lekarskich i rejestrów podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe lekarzy i lekarzy dentystów oraz rejestrów lekarzy tymczasowo i okazjonalnie wykonujących zawód lekarza.

Dane o realizacji zadania:

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.6 Powołuje oraz stwarza warunki do działalności rzeczników odpowiedzialności zawodowej lekarzy wojskowych.

Dane o realizacji zadania:

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

1.7 Zapewnia i organizuje funkcjonowanie sądów lekarskich oraz sądownictwa polubownego.

Dane o realizacji zadania:

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

CZĘŚĆ II. Rozliczenie finansowe:

1.
W 20.... r. dla Wojskowej Izby Lekarskiej przyznano dotację w wysokości ............ która została wypłacona jednorazowo w dniu ............... r. (dzień obciążenia rachunku bieżącego IWSZ).
2.
Dotacja została wykorzystana w całości / częściowo* poprzez wykonanie zadań wymienionych w cz. I rozliczenia oraz przez dokonanie wydatków w kwocie ............... zł (co jest zgodne ze stanem wynikającym z ewidencji otrzymanych środków i dokonanych wydatków, o której mowa w § 3 ust. 4 umowy), związanych z poniesionymi przez WIL kosztami realizacji zadań wykazanych w kol. 4 sprawozdania rocznego (wymienionego w § 3 ust. 2 umowy), które stanowi załącznik do niniejszego rozliczenia.
3.
Informacja o ewentualnych kwotach podlegających zwrotowi do IWSZ: ...........................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

CZĘŚĆ III. Wnioski końcowe:

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

......................................................................................................................................

*) niepotrzebne skreślić

Zał. ........ na .......... str.

Główny Księgowy Dyrektor Biura

............................................. ................................................

(pieczątka imienna i podpis) (pieczątka imienna i podpis)

ZAŁĄCZNIK Nr  4

SPRAWOZDANIE ROCZNE ZA ............. r.

z wykorzystania dotacji przyznanej w .......... r. dla WIL na pokrycie kosztów czynności związanych z realizacją zadań przejętych przez WIL od administracji państwowej

Lp.Koszty w układzie zadaniowymKwota
Plan budżetuWykonanie
1234
1Koszty ogółem
2Zakup drobnego sprzętu
2.1Zakup drobnego sprzętu
3Zużycie materiałów
3.1Zużycie mat. - materiały biurowe
3.2Inne zakupy; literatura
4Usługi obce
4.1Telekomunikacyjne
4.2Pocztowe
4.3Transportowe
4.4Komunalne - opłata za media
4.5Bankowe
4.6Szkoleniowe
4.7Inne
5Wynagrodzenia
5.1Wynagrodzenia z tytułu umów o pracę
5.2Wynagrodzenia z tytułu świadczeń urlopowych
5.3Nagrody jubileuszowe
5.4Umowy cywilno-prawne
5.5Nagroda roczna
6Świadczenia
6.1Świadczenia - pochodne od wynagrodzeń
7Koszty podróży
7.1Zwrot kosztów podróży - Sąd, Rz. O. Z.
8Pozostałe koszty
8.1Koszty posiedzeń Sądu Lekarskiego i Rz. O. Z.
8.2BHP
Główny Księgowy Dyrektor Biura

........................................... ..........................................

(pieczątka imienna i podpis) (pieczątka imienna i podpis)

1 § 1-4 uchylone przez § 1 aneksu z dnia 16 września 2011 r. (Dz.Urz.MON.11.19.293) zmieniającego nin. umowę z dniem 1 stycznia 2011 r.
2 § 5 zdanie wstępne zmienione przez § 1 pkt 1 aneksu z dnia 6 października 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.161) zmieniającej nin. umowę z dniem 6 października 2020 r.
3 § 6 zmieniony przez § 1 pkt 2 aneksu z dnia 6 października 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.161) zmieniającej nin. umowę z dniem 6 października 2020 r.
4 § 7 uchylony przez § 1 pkt 3 aneksu z dnia 6 października 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.161) zmieniającej nin. umowę z dniem 6 października 2020 r.
5 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 4 aneksu z dnia 6 października 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.161) zmieniającej nin. umowę z dniem 6 października 2020 r.
6 § 11 uchylony przez § 1 aneksu z dnia 16 września 2011 r. (Dz.Urz.MON.11.19.293) zmieniającego nin. umowę z dniem 1 stycznia 2011 r.
7 § 13 zmieniony przez § 1 pkt 5 aneksu z dnia 6 października 2020 r. (Dz.Urz.MON.2020.161) zmieniającej nin. umowę z dniem 6 października 2020 r.