Współdziałanie jednostek organizacyjnych Policji i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w zakresie poprawy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Dz.Urz.KGP.2003.21.124
Akt obowiązującyPOROZUMIENIE
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI I GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
z dnia 21 listopada 2003 r.
w sprawie współdziałania jednostek organizacyjnych Policji i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w zakresie poprawy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
PROCEDURA PRZEKAZYWANIA I WERYFIKACJI DANYCH O DROGACH I ZDARZENIACH DROGOWYCH
PROCEDURA PRZEKAZYWANIA I WERYFIKACJI DANYCH O DROGACH I ZDARZENIACH DROGOWYCH
2. Kopie kart odbiera upoważniony pracownik jednostki organizacyjnej GDDKiA, wpisując dane do "Rejestru kart zdarzeń drogowych przekazanych do zarządu drogi" według następującego wzoru:
Lp. | Numer książki wydarzeń | Data przekazania | Nazwa jednostki organizacyjnej GDDKiA (rejon, oddział) | Imię i nazwisko pracownika jednostki organizacyjnej GDDKiA | Podpis |
3. Odbiór kopii kart następuje raz w miesiącu, do 5-go dnia drugiego miesiąca po miesiącu sprawozdawczym. Dopuszcza się większą częstotliwość odbioru kart, w zależności od uzgodnień zainteresowanych stron.
4. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowych danych dotyczących drogi jednostka organizacyjna GDDKiA dokonuje ich weryfikacji w:
1) nagłówku karty, poz. 6-10,
2) tabeli I - "Miejsce zdarzenia",
3) tabeli II - "Charakterystyka miejsca zdarzenia",
4) tabeli III - "Informacja o drodze".
5. Po dokonaniu uzupełnień i korekt, o których mowa w ust. 4, zarządca drogi przekazuje zweryfikowane dane do jednostki organizacyjnej Policji do 20-go dnia miesiąca, w którym kopie kart zostały odebrane, wpisując dane do "Rejestru uzupełnień i korekt kart zdarzenia drogowego" według następującego wzoru:
Lp. | Numer książki wydarzeń | Numer pozycji w karcie | Wpis przed weryfikacją | Wpis po weryfikacji | Imię i nazwisko osoby dokonującej weryfikacji | Data i podpis osoby przyjmującej zweryfikowane dane |
6. Przekazane uzupełnienia i korekty jednostki organizacyjne Policji wprowadzają do systemu SEWIK.
7. W przypadku nieotrzymania informacji o uzupełnieniach i korektach w terminie do 20-go dnia miesiąca, w którym kopie kart zostały odebrane, jednostki organizacyjne Policji uznają, że dane zawarte w kartach są prawidłowe.
8. W przypadkach spornych dotyczących dokonanych uzupełnień i korekt, strony dokonują ostatecznych ustaleń w trybie roboczym.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
PROCEDURA IDENTYFIKACJI I LIKWIDACJI MIEJSC SZCZEGÓLNIE NIEBEZPIECZNYCH NA DROGACH
PROCEDURA IDENTYFIKACJI I LIKWIDACJI MIEJSC SZCZEGÓLNIE NIEBEZPIECZNYCH NA DROGACH
2. Jednostki organizacyjne GDDKiA na podstawie analiz stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego (własnych i otrzymanych z jednostek organizacyjnych Policji) opracowują listy miejsc szczególnie niebezpiecznych.
3. Listy miejsc szczególnie niebezpiecznych jednostki organizacyjne GDDKiA przekazują właściwym terytorialnie jednostkom organizacyjnym Policji.
4. Jednostki organizacyjne Policji i GDDKiA ustalają harmonogram kontroli stanu technicznego dróg, oznakowania pionowego i poziomego, sygnalizacji świetlnej, urządzeń bezpieczeństwa ruchu oraz miejsc szczególnie niebezpiecznych.
5. Z przeprowadzanych kontroli, o których mowa w ust. 4, sporządzany jest wspólny raport.
6. Przedstawiciele jednostek organizacyjnych Policji i GDDKiA spotykają się co najmniej raz na kwartał w celu omówienia bieżących zagrożeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, wspólnych przedsięwzięć dotyczących działań zmierzających do likwidacji przyczyn wypadków drogowych w miejscach szczególnie niebezpiecznych, prac zapobiegawczych oraz prac modernizacyjnych.