Wprowadzenie "Zasad metodycznych opracowania norm budżetowych i wskaźników kosztów utrzymania wojsk dla potrzeb planowania i prognozowania budżetowego w resorcie obrony narodowej" oraz sposób ustalania, wykorzystania, trybu wydawania oraz uaktualniania norm budżetowych i wskaźników kosztów.
Dz.Urz.MON.2001.14.116
Akt utracił mocDECYZJA NR 171/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 31 lipca 2001 r.
w sprawie wprowadzenia "Zasad metodycznych opracowywania norm budżetowych i wskaźników kosztów utrzymania wojsk dla potrzeb planowania i prognozowania budżetowego w resorcie obrony narodowej" oraz sposobu ustalania, wykorzystania, trybu wydawania oraz uaktualniania norm budżetowych i wskaźników kosztów.
Na podstawie § 1 pkt 8 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), ustalam:
- kontaktów zagranicznych,
- implementacji międzynarodowych porozumień o kontroli zbrojeń;
- kontaktów z Siłami Zbrojnymi RP,
- implementacji międzynarodowych porozumień o kontroli zbrojeń;
ZAŁĄCZNIK 34
ZASADY METODYCZNE
ZASADY METODYCZNE
PODSTAWOWE POJĘCIA
CZĘŚĆ I
ZASADY METODYCZNE OPRACOWYWANIA NORM BUDŻETOWYCH
ZASADY METODYCZNE OPRACOWYWANIA NORM BUDŻETOWYCH
Ze względu na stopień szczegółowości, zaleca się opracowanie następujących rodzajów norm budżetowych:
Normy jednostkowe obejmują jeden, niepodzielny rodzaj wydatku publicznego, który jest realizowany na pojedyncze zamierzenia, w większości z jednego paragrafu klasyfikacji wydatków publicznych (dziennie, miesięcznie, rocznie) w odniesieniu do żołnierza, pracownika, itp., np. wydatki na żołnierza dotyczące żywienia, zużycia środków bojowych, materiałów administracyjno-biurowych, zużycia leków i środków opatrunkowych.
Normy zbiorcze są to ustalone kwoty wydatków na finansowanie określonego zadania (przedsięwzięcia) w ciągu roku w odniesieniu do określonego podmiotu (jednostki organizacyjnej). Obejmują one całość wydatków publicznych realizowanych w ramach jednego lub wielu paragrafów klasyfikacji wydatków publicznych, odnoszonych do danej, umownej jednostki obliczeniowej, zwanej także jednostką miary lub jednostką kalkulacyjną. Jednostką tą może być np. dany rodzaj sił zbrojnych lub jednostki wojskowej, grupa urządzeń tego samego rodzaju, pododdział w jednostce wojskowej. Normy te mogą mieć różny stopień scalenia w zależności od potrzeb wynikających z przeprowadzonych analiz finansowo-ekonomicznych i przedsięwzięć planistycznych.
Zaleca się opracowywanie w pierwszej kolejności norm jednostkowych (cząstkowych), a więc najbardziej zróżnicowanych i dających się dokładnie wyliczyć, a następnie opracowywanie na ich podstawie norm zbiorczych (scalonych). Normy jednostkowe umożliwią precyzyjne planowanie przez dysponentów środków budżetowych trzeciego stopnia wydatków budżetowych na realizację pojedynczych zadań.
Normy budżetowe opracowuje się w oparciu o obowiązujące przepisy, określające normy i normatywy ilościowego zużycia środków materiałowych (rzeczowe i eksploatacyjne), okresy używalności ujęte w tabelach należności, programy szkolenia, itp.
Normy budżetowe mogą być opracowywane na podstawie danych statystycznych oraz uproszczonych analiz, jak również metodą analityczno-badawczą z zastosowaniem metod matematycznych.
Metoda statystyczna polega na wyznaczeniu normy budżetowej na podstawie faktycznych danych o wydatkach poniesionych w ubiegłym okresie przez jednostki wojskowe na wykonanie w przeszłości takich samych zadań bez szczegółowej analizy struktury wydatków objętych tą normą oraz szczegółowego badania wpływu różnych czynników na poszczególne składniki normowanych wydatków. Wartość średnia obliczona na podstawie faktycznie poniesionych wydatków przez jednostkę wojskową jest ustalana zazwyczaj w powiązaniu z określoną jednostką odniesienia (np. wydatek przypadający na jednego żołnierza, pracownika wojska). Metoda ta może być stosowana jedynie wtedy, gdy normy budżetowe ustala się dla jednorodnych jakościowo grup jednostek wojskowych (takich samych rodzajów), tych samych zadań i warunków ich wykonania.
Metoda porównawcza polega na porównaniu według jednego lub dwóch zasadniczych czynników normowanego zadania z podobnymi zadaniami zrealizowanymi przez jednostki wojskowe w ubiegłym okresie, dla których wielkości norm zostały odpowiednio usystematyzowane i opracowane w formie tablic, wykresów lub wzorów empirycznych.
Metoda przeliczeniowa polega na określeniu normy budżetowej poprzez przeliczenie należności rzeczowych na formę wartościową.
Metoda analityczno-badawcza polega na zastosowaniu metod matematycznych pozwalających na określenie zależności wydatku od kilku czynników ilościowych w postaci wzoru matematycznego (funkcji). Celem zapewnienia właściwej jakości norm budżetowych w wojsku, upoważnione jednostki organizacyjne Ministerstwa Obrony Narodowej, podczas opracowywania norm budżetowych powinny stosować te metody, które pozwalają na dokonanie wyboru i ścisłego powiązania właściwego czynnika lub kilku czynników, które w sposób istotny wpływają na wielkość wydatków, a więc są rzeczywistymi nośnikami wydatków. Według tej metody norma budżetowa może być wyznaczona na podstawie obliczenia dokonanego według z góry opracowanego wzoru matematycznego albo odpowiednio opracowanych tablic uwzględniających zależności pomiędzy wydatkiem i czynnikiem.
Prace związane z ustalaniem norm budżetowych powinny być poprzedzone zebraniem informacji o:
Zakres prac związanych z ustalaniem norm budżetowych zależy od wielu elementów takich, jak: przyjęte metody opracowywania norm budżetowych, liczba i rodzaj jednostek wojskowych, których dane służą do opracowania normy budżetowej, liczba czynników wpływających na wielkość normowanego wydatku itp. Ze względu na to, iż przebieg wszystkich prac jest na ogół podobny, w procesie opracowania norm budżetowych można umownie wyróżnić kilka etapów.
Typowy przebieg prac nad ustalaniem norm budżetowych powinien obejmować cztery etapy, a mianowicie:
W etapie pierwszym komórki i jednostki organizacyjne Ministerstwa Obrony Narodowej opracowujące normę budżetową ustalają koncepcję całości prac związanych z opracowaniem danej normy, tzn. określają skład wydatków obejmowanych daną normą, czynniki ilościowe wpływające na wielkość wydatków oraz czynniki jakościowe stanowiące podstawę podziału jednostek wojskowych na porównywalne rodzaje (grupy). Typowane są również jednostki wojskowe, z których zbierane będą dane wejściowe do ustalania norm, oraz przygotowywane wzory ankiet (jeżeli dane wejściowe zbiera się drogą ankietyzacji).
W etapie drugim następuje rozesłanie ankiet do wytypowanych jednostek wojskowych. Zbieranie informacji w tej formie nie jest konieczne w przypadku przekształcania obowiązującej normy rzeczowej w normę budżetową oraz gdy normę budżetową można opracować odgórnie np. na żywienie żołnierzy, umundurowanie.
W etapie trzecim dokonuje się obliczeń związanych z końcowym opracowaniem norm budżetowych (określenie średnich wydatków) i nadaje normom formę użytkową oraz dokonuje się rozliczenia skutków ich zastosowania.
Opracowane normy budżetowe powinny zawierać także część opisową, w której będą zawarte wszelkie niezbędne informacje na temat stosowania tych norm. Do części opisowej norm budżetowych zalicza się:
Ostateczna postać użytkowa każdego zbioru norm budżetowych powinna zapewnić w praktyce łatwość korzystania z tych norm i jednoznaczność interpretacji warunków ich zastosowania. Z tego względu wszelkie niezbędne informacje opisowe mają bardzo istotne znaczenie.
Gotowe projekty norm budżetowych, uzupełnione częścią opisową, odpowiednimi przepisami podlegają uzgodnieniu z zainteresowanymi komórkami i jednostkami organizacyjnymi Ministerstwa Obrony Narodowej i dowództwami rodzajów sił zbrojnych. W oparciu o zgłoszone uwagi w trakcie uzgodnień komórka opracowująca normę budżetową opracowuje ostateczną wersję projektu normy.
Etap czwarty obejmuje wydanie decyzji (rozkazu) wprowadzającej normy budżetowe, opublikowanie i ich wdrażanie, sprawdzanie skutków ich zastosowania oraz stałe uaktualnianie norm.
Dane wejściowe poddaje się analizie. Zawarte w ankietach dane wejściowe do ustalenia normy budżetowej powinny obejmować informacje o wielkości i strukturze przewidzianych do normowania rocznych wydatków publicznych, poniesionych na funkcjonowanie wojskowych jednostek budżetowych oraz wartości czynników ilościowych. Dane te należy ustalać na podstawie ewidencji księgowej prowadzonej w wojskowych jednostkach budżetowych oraz innych dokumentów określających wartości czynników. Jednostka wojskowa objęta ankietą powinna ją wypełnić w ciągu 30 dni od daty jej otrzymania i po wypełnieniu przesłać do zainteresowanej instytucji. Na podstawie zebranych ankiet dokonuje się zestawienia zebranych materiałów oraz ich analizy, której celem jest:
Projekty norm budżetowych, przed ich zatwierdzeniem, powinny być przeanalizowane i według przyjętych ustaleń organizacyjnych uzgodnione z zainteresowanymi komórkami i jednostkami organizacyjnymi Ministerstwa Obrony Narodowej oraz dowództwami rodzajów sił zbrojnych. Do uzasadnienia projektu normy budżetowej załącza się rozliczenie przewidywanych skutków jej zastosowania.
Obowiązkiem strony opiniującej jest wnikliwe rozpatrzenie projektu normy budżetowej, przeanalizowanie jego postanowień i przygotowanie uwag o charakterze konstruktywnym. Nie wystarczy w opinii wskazać punkty, na które opiniodawca się nie zgadza, powinien on podać konkretne propozycje zmian. Normy budżetowe do stosowania wprowadzane są decyzją (rozkazem) osoby uprawnionej.
W dokumencie wprowadzającym normę budżetową należy podać tytuł normy, termin od kiedy norma ma zastosowanie, dla jakich jednostek ma zastosowanie i w jakich celach powinna być wykorzystana. Normy powinny być opracowane z takim wyprzedzeniem, żeby mogły być wykorzystywane już przy opracowywaniu projektu budżetu resortu obrony narodowej na rok następny.
Decyzje (rozkazy) wprowadzające normy budżetowe są powielane przez instytucję opracowującą i przekazywane wszystkim komórkom organizacyjnym Ministerstwa Obrony Narodowej oraz dowództwom rodzajów sił zbrojnych. Ponadto do Departamentu Budżetowego instytucja, która opracowała daną normę, przekazuje na dyskietce komputerowej treść zatwierdzonej normy i szczegółowe wyliczenia dotyczące opracowanej normy w formie tabel w arkuszu kalkulacyjnym EXCEL.
Opracowane normy budżetowe podlegają okresowej, a w uzasadnionych przypadkach doraźnej weryfikacji, w uzgodnieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Obrony Narodowej i jednostkami organizacyjnymi resortu obrony narodowej.
Proces badania i zabezpieczenia aktualności norm i normatywów zużycia środków materiałowych (rzeczowe i eksploatacyjne), tabel należności i ujętych w nich okresach używalności, programów szkolenia wojsk należy traktować jako proces ciągły.
CZĘŚĆ II
ZASADY METODYCZNE OPRACOWYWANIA WSKAŹNIKÓW KOSZTÓW
ZASADY METODYCZNE OPRACOWYWANIA WSKAŹNIKÓW KOSZTÓW
Wskaźniki kosztów wykorzystuje się do:
Z uwagi na zakres i sposób ewidencjonowania kosztów opracowuje się:
W ramach jednostkowych wskaźników kosztów wyróżnia się:
– kontaktów z Siłami Zbrojnymi RP,
– implementacji międzynarodowych porozumień o kontroli zbrojeń;
– kontaktów zagranicznych,
– implementacji międzynarodowych porozumień o kontroli zbrojeń;
- uposażenia żołnierzy zawodowych, nadterminowych i funkcjonariuszy,
- nagrody uznaniowe i zapomogi dla żołnierzy zawodowych, nadterminowych i funkcjonariuszy,
- nagrody jubileuszowe wypłacane żołnierzom zawodowym i funkcjonariuszom,
- odprawy wypłacane żołnierzom zawodowym i funkcjonariuszom w związku ze zwolnieniem ze służby wojskowej,
- ekwiwalent za niewykorzystany urlop, wypłacany przy zwalnianiu ze służby wojskowej,
- nagrody roczne dla żołnierzy zawodowych, nadterminowych i funkcjonariuszy,
- honoraria wypłacane żołnierzom i funkcjonariuszom na podstawie umowy o pracę oraz na podstawie umowy o dzieło lub umowy zlecenia,
- uposażenia żołnierzy niezawodowych,
- nagrody uznaniowe i zapomogi dla żołnierzy niezawodowych,
- odprawy wypłacane żołnierzom przy zwolnieniu z zasadniczej służby wojskowej i przeszkolenia wojskowego studentów,
- należności pieniężne wypłacane żołnierzom wyznaczonym do pełnienia służby poza granicami państwa w składzie misji specjalnych organizacji międzynarodowych i w ramach ONZ oraz studiującym za granicą,
- pozostałe należności żołnierzy i funkcjonariuszy,
- odrębne wynagrodzenia wypłacane żołnierzom zawodowym za wykonywanie czynności zleconych, wykraczających poza zwykłe obowiązki służbowe,
- inne należności (świadczenia) pieniężne przysługujące żołnierzom,
- składki na ubezpieczenia społeczne żołnierzy i funkcjonariuszy,
- składki na Fundusz Pracy żołnierzy zawodowych i funkcjonariuszy,
- stypendia.
- wynagrodzenia osobowe pracowników,
- honoraria wypłacone pracownikom,
- wynagrodzenia osobowe pracowników służby cywilnej,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne,
- pozostałe składniki wynagrodzenia,
- pozostałe należności pracowników,
- nagrody z zakładowego funduszu nagród pracowników wojska,
- inne należności (świadczenia) pieniężne przysługujące pracownikom wojska,
- nagrody i wydatki osobowe za szczególne osiągnięcia,
- stypendia,
- składki na rzecz instytucji ubezpieczeniowych z tytułu ubezpieczeń osobowych,
- składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy,
- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
- wartość wydanych do spożycia środków żywności,
- równoważniki wypłacane w zamian należności żywnościowych,
- wartość wydanego do użytkowania sprzętu stołowo-kuchennego oraz pozostałego sprzętu związanego z procesem żywienia,
- koszty napraw i konserwacji sprzętu,
- koszty pośrednie (koszt opakowań, przerobu żywości, analizy, ekspertyzy, usługi transportowe itp.),
- koszty usług żywieniowych w zakładach zbiorowego żywienia (kasyna, gastronomia cywilna),
- wartość materiałów wydanych na estetykę żywienia i utrzymanie czystości,
- ubytki naturalne.
- wartość umorzonych przedmiotów zaopatrzenia mundurowego wydanego w naturze do użytkowania (umundurowania, obuwia, bielizny osobistej i pościelowej, oporządzenia, przedmiotów specjalnych itd.),
- wartość środków higieny wydanych w naturze do zużycia,
- równoważniki wypłacane w zamian przedmiotów zaopatrzenia mundurowego nie wydawanego w naturze oraz za przedłużenie okresu używalności,
- równoważniki wypłacane na utrzymanie higieny osobistej oraz konserwację obuwia i oporządzenia wypłacane żołnierzom zasadniczej służby wojskowej,
- pozostałe równoważniki,
- koszty napraw i konserwacji przedmiotów zaopatrzenia mundurowego wykonanych przez specjalistyczne zakłady usługowe (zakłady szewskie, rymarskie, itp.),
- koszty napraw i konserwacji przedmiotów mundurowych wykonanych w ramach oddziału gospodarczego (sprzęt, materiały naprawkowe, itp.),
- koszty pośrednie (opakowania),
- usługi transportowe,
- usługi pralnicze, itp.
- koszty leczenia w SPZOZ-ach oraz innych placówkach służby zdrowia w kraju i za granicą,
- koszty świadczeń związanych z leczeniem członków rodzin żołnierzy zasadniczej służby wojskowej i kandydatów na żołnierzy zawodowych,
- refundacja z budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej kosztów poniesionych przez branżową kasę chorych,
- wartość leków i materiałów medycznych (zakupionych ze środków budżetowych) wydanych do zużycia przez jednostki służby zdrowia (izby chorych, ambulatoria),
- wartość wydanego do użycia sprzętu i wyposażenia medycznego w jednostkach wojskowych (ambulatoria, izby chorych),
- koszty eksploatacji (użytkowania, konserwacji, napraw itp.) sprzętu i wyposażenia medycznego,
- koszty świadczeń społecznych (wartość przedmiotów ortopedycznych wydawanych inwalidom),
- koszty leczenia poza wojskiem oraz pozostałe koszty pośrednie i inne usługi niematerialne (ekspertyzy, analizy, konsultacje medyczne),
- koszty szczepień profilaktycznych,
- koszty badań okresowych i profilaktycznych.
- wartość wytworzonej we własnym zakresie energii cieplnej,
- wyposażenie nie uznawane za środki trwałe,
- sprzęt kwaterunkowy i przeciwpożarowy,
- pozostałe materiały,
- media - energia elektryczna, energia cieplna, gaz, woda, inne,
- usługi w zakresie remontów i konserwacji pomieszczeń i budynków, w tym także koszty zleconego opracowania dokumentacji technicznej oraz zleconego opracowania założeń projektowych dotyczących tych remontów,
- pozostałe usługi,
- podatek od nieruchomości,
- roczna opłata za zarząd gruntami będącymi własnością Skarbu Państwa,
- roczna opłata za zarząd gruntami będącymi własnością jednostki samorządu terytorialnego,
- inne opłaty na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego,
- umorzenie mebli i dywanów,
- umorzenie pozostałych środków trwałych o wartości nie przekraczającej wielkości ustalonej w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych, dla których odpisy amortyzacyjne są uznawane za koszt uzyskania przychodu w 100% ich wartości, w miesiącu oddania do używania.
- wartość zużytej amunicji bojowej, ćwiczebnej, materiałów wybuchowych, środków pozorowania i imitowania pola walki,
- wartość wydanego do używania (zużycia) drobnego sprzętu, środków trwałych o charakterze wyposażenia, materiałów oraz części zamiennych do tego sprzętu i wyposażenia, wartość wydanych do zużycia części zamiennych do trenażerów i symulatorów,
- koszty poniesione na eksploatację, modernizację i rozbudowę terenowej (garnizonowej i poligonowej) bazy szkoleniowej nie zaliczonej do obiektów infrastruktury,
- wartość wykorzystywanego do szkolenia wojsk - wydanego do używania (zużycia) - drobnego sprzętu, środków trwałych o charakterze wyposażenia, pomocy dydaktycznych oraz części zamiennych do tego sprzętu i wyposażenia (nie wliczanych w koszty eksploatacji uzbrojenia i sprzętu oraz infrastruktury),
- wartość wydanych z magazynu i zużytych do szkolenia wojsk materiałów i druków,
- wartość wydanych do używania (zużycia) pomocy naukowych, dydaktycznych i książek,
- usługi materialne i niematerialne związane z eksploatacją i utrzymaniem sprzętu wykorzystywanego do szkolenia wojsk (nie wliczanych w koszty eksploatacji uzbrojenia i sprzętu oraz infrastruktury) oraz szkoleniem programowym wojsk (np. wykłady, informacje, seminaria, zajęcia grupowe, ekspertyzy, ogłoszenia, itp.),
- wartość wypłaconych odszkodowań za szkody wyrządzone w czasie ćwiczeń podmiotom gospodarczym oraz osobom prywatnym,
- wydatki na rzecz żołnierzy zawodowych i słuchaczy szkół wojskowych pobierających naukę poza resortem obrony narodowej,
- wydatki związane ze szkoleniem pracowników wojska,
- koszty eksploatacji uzbrojenia i sprzętu.
- utrzymanie obiektów własnych,
- czynsze i inne opłaty za obiekty wynajęte,
- materiały i wyposażenie,
- podróże,
- transport,
- opłaty pocztowe i telekomunikacyjne,
- wydatki okolicznościowe,
- opłaty za szkołę,
- pozostałe wydatki.
Załącznik nr 1
ZESTAWIENIE
ZESTAWIENIE
W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ / RSZ
...............................................................
NUMER I TYP JEDNOSTKI WOJSKOWEJ ( NAZWA RSZ)*)
w zł
Wyszczególnienie | |||||
Żołnierze zawodowi i funkcjonariusze PSP | Żołnierze nadterminowi | Kandydaci na żołnierzy zawodowych i podchorążowie SPR | Żołnierze zasadniczej służby wojskowej | Pracownicy wojska | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
ROCZNY KOSZT UPOSAŻEŃ/WYNAGRODZEŃ I POZOSTAŁYCH NALEŻNOŚCI PIENIĘŻNYCH | |||||
ŚREDNIOROCZNY STAN OSOBOWY | |||||
WSKAŹNIK NA OSOBĘ: | |||||
W STOSUNKU ROCZNYM: | |||||
W STOSUNKU MIESIĘCZNYM: |
*) jako typ jednostki podaje się: brygada zmechanizowana, brygada pancerna, batalion dowodzenia dywizji, pułk artylerii przeciwpancernej, pułk przeciwlotniczy, itp.
Załącznik nr 2
ZESTAWIENIE WSKAŹNIKÓW KOSZTÓW UTRZYMANIA STANÓW OSOBOWYCH
ZESTAWIENIE WSKAŹNIKÓW KOSZTÓW UTRZYMANIA STANÓW OSOBOWYCH
W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ / RSZ
......................................................
NUMER I TYP JEDNOSTKI WOJSKOWEJ (NAZWA RSZ)*)
w zł
Wyszczególnienie | Rodzaj świadczenia rzeczowego | Razem świadczenia | |||||
żywienie | umundurowanie | leczenie | zakwaterowanie | pozostałe | rzeczowe (2+3+4+5+6) | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
Żołnierze zawodowi | Roczny koszt | ||||||
i funkcjonariusze PSP | Średnioroczny stan osobowy | ||||||
w stosunku rocznym | |||||||
WSKAŹNIK NA OSOBĘ | w stosunku miesięcznym | ||||||
Żołnierze nadterminowi | Roczny koszt | ||||||
Średnioroczny stan osobowy | |||||||
w stosunku rocznym | |||||||
WSKAŹNIK NA OSOBĘ | w stosunku miesięcznym | ||||||
Kandydaci na żołnierzy | Roczny koszt | ||||||
zawodowych i podchorążowie | Średnioroczny stan osobowy | ||||||
SPR | w stosunku rocznym | ||||||
WSKAŹNIK NA OSOBĘ | w stosunku miesięcznym | ||||||
Żołnierze | Roczny koszt | ||||||
Zasadniczej służby wojskowej | Średnioroczny stan osobowy | ||||||
w stosunku rocznym | |||||||
WSKAŹNIK NA OSOBĘ | w stosunku miesięcznym | ||||||
Pracownicy wojska | Roczny koszt | ||||||
Średnioroczny stan osobowy | |||||||
w stosunku rocznym | |||||||
WSKAŹNIK NA OSOBĘ | w stosunku miesięcznym | ||||||
Uprawnieni członkowie | Roczny koszt | X | X | X | |||
rodzin żołnierzy zsw i kandydatów na żołnierzy | Średnioroczny stan osobowy | X | X | X | |||
zawodowych | w stosunku rocznym | X | X | X | |||
WSKAŹNIK NA OSOBĘ | w stosunku miesięcznym | X | X | X |
* jako typ jednostki podaje się: brygada zmechanizowana, brygada pancerna, batalion dowodzenia dywizji, pułk artylerii przeciwpancernej, pułk przeciwlotniczy, itp.
Załącznik nr 3
ZESTAWIENIE
ZESTAWIENIE
W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ / RSZ
........................................................
NUMER I TYP JEDNOSTKI WOJSKOWEJ (NAZWA RSZ)*)
w zł
Lp. | Wyszczególnienie | Koszty i środków bojowych | Pozostałe koszty szkolenia | Koszty eksploatacji UiSW | Ogółem | |||||||||
Średnio | Wartość | Wskaźnik na osobę | Koszty | Wskaźnik na osobę | Koszty | Wskaźnik na osobę | Koszty | Wskaźnik na osobę | ||||||
roczny stan osobowy | zużytych środków bojowych | w stosunku rocznym | w stosunku miesięcznym | w stosunku rocznym | w stosunku miesięcznym | w stosunku rocznym | w stosunku miesięcznym | w stosunku rocznym | w stosunku miesięcznym | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
1. | Żołnierze zawodowi | x | x | x | x | x | x | |||||||
2. | Żołnierze niezawodowi | x | x | x | x | x | x | |||||||
3. | Kandydaci na żołnierzy | x | x | x | x | x | x | |||||||
4. | Razem (1+2+3) | |||||||||||||
5. | Pracownicy wojska | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
* jako typ jednostki podaje się: brygada zmechanizowana, brygada pancerna, batalion dowodzenia dywizji, pułk artylerii przeciwpancernej, pułk przeciwlotniczy, itp.
UWAGA: W kolumnie 4 ujmuje się wartość wydanej i zużytej podczas szkolenia amunicji, środków pozoracji i materiałów wybuchowych, ewidencjonowanych na koncie 4-421-dd.
W kolumnie 7 ujmuje się koszty szkolenia ewidencjonowane na kontach "ZESPOŁU 4", obejmujących symbole grupy kosztów (dd)
}od 15 do 18, po pomniejszeniu o koszty zużycia amunicji.
W kolumnie 10 ujmuje się koszty eksploatacji UiSW ewidencjonowane na kontach "ZESPOŁU 4", obejmujących symbole grupy kosztów (dd) od 70 do 76.
Wartość wskaźnika w kolumnie 11 uzyskuje się dzieląc wartość liczbową w kolumnie 10 przez średnioroczny stan osobowy - kolumna 3.
Wartość wskaźnika w kolumnie 12 uzyskuje się dzieląc wartość liczbową w kolumnie 11 przez 12 miesięcy.
Wartość wskaźnika w kolumnie 13 stanowi sumę wartości liczbowych z kolumn 4, 7 i 10.
Wartość wskaźnika w kolumnie 14 stanowi sumę wartości liczbowych z kolumn 5, 8 i 11.
Wartość wskaźnika w kolumnie 15 stanowi sumę wartości liczbowych z kolumn 6, 9 i 12.
Załącznik nr 4
WSKAŹNIK
WSKAŹNIK
w zł
Koszty świadczeń rzeczowych związanych z utrzymaniem przedstawicielstw | Średnioroczny stan osobowy żołnierzy zawodowych w przedstawicielstwach | Wskaźnik na osobę | |
w stosunku rocznym | w stosunku miesięcznym | ||
1 | 2 | 3 | 4 |
Załącznik nr 5
KOSZTÓW POBYTU DELEGACJI ZAGRANICZNYCH W RAMACH KONTAKTÓW Z SIŁAMI ZBROJNYMI RP ZA ROK .........................
W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ / RSZ
.........................................................
NUMER I TYP JEDNOSTKI WOJSKOWEJ (NAZWA RSZ)*
w zł
Koszty pobytu delegacji zagranicznych | Liczba osobodni | Wskaźnik na osobodzień |
1 | 2 | 3 |
*) jako typ jednostki podaje się: brygada zmechanizowana, brygada pancerna, batalion dowodzenia dywizji, pułk artylerii przeciwpancernej, pułk przeciwlotniczy, itp.
Załącznik nr 5a 35
WSKAŹNIK
WSKAŹNIK
...........................................
NUMER I TYP JEDNOSTKI WOJSKOWEJ (NAZWA RSZ) *)
w zł
Koszt pobytu delegacji zagranicznych | Liczba osobodni | Wskaźnik na osobodzień |
1 | 2 | 3 |
*) jako typ jednostki podaje się: brygada pancerna, batalion dowodzenia dywizji, pułk artylerii przeciwpancernej, pułk przeciwlotniczy, itp.
Załącznik nr 6
KOSZTÓW POBYTU DELEGACJI SIŁ ZBROJNYCH RP ZA GRANICĄ W RAMACH KONTAKTÓW ZAGRANICZNYCH ZA ROK .........................
W JEDNOSTCE WOJSKOWEJ / RSZ
........................................................
NUMER I TYP JEDNOSTKI WOJSKOWEJ (NAZWA RSZ)*)
w zł
Koszty pobytu za granicą | Liczba osobodni | Wskaźnik na osobodzień |
1 | 2 | 3 |
* jako typ jednostki podaje się: brygada zmechanizowana, brygada pancerna, batalion dowodzenia dywizji, pułk artylerii przeciwpancernej, pułk przeciwlotniczy, itp.
Załącznik nr 6a 36
WSKAŹNIK
WSKAŹNIK
................................................
NUMER I TYP JEDNOSTKI WOJSKOWEJ (NAZWA RSZ) *)
w zł
Koszt pobytu za granicą | Liczba osobodni | Wskaźnik na osobodzień |
1 | 2 | 3 |
*) jako typ jednostki podaje się: brygada pancerna, batalion dowodzenia dywizji, pułk artylerii przeciwpancernej, pułk przeciwlotniczy, itp.
Załącznik nr 7
WSKAŹNIK
WSKAŹNIK
JEDNOSTKI WOJSKOWEJ / RSZ
......................................................
NUMER I TYP JEDNOSTKI WOJSKOWEJ (NAZWA RSZ)*)
ZA ROK ...................
w zł
Całkowite koszty funkcjonowania | Średnioroczny stan osobowy żołnierzy | Wskaźnik na osobę | |
jednostki wojskowej/RSZ | zawodowych, niezawodowych i pracowników wojska | w stosunku rocznym | w stosunku miesięcznym |
1 | 2 | 3 | 4 |
*) jako typ jednostki podaje się: brygada zmechanizowana, brygada pancerna, batalion dowodzenia dywizji, pułk artylerii przeciwpancernej, pułk przeciwlotniczy, itp.
UWAGA: w kolumnie 1 ujmuje się saldo Wn z zestawienia obrotów i sald kont "ZESPOŁU 4".
Załącznik nr 8
ZESTAWIENIE
ZESTAWIENIE
JEDNOSTEK PODLEGŁYCH
...........................................
(nazwa RSZ)
ZA ROK .....................
w zł
L.p. | Typ jednostki | Koszt w stosunku rocznym | Koszt w stosunku miesięcznym |
1 | 2 | 3 | 4 |
*) jako typ jednostki podaje się: brygada zmechanizowana, brygada pancerna, batalion dowodzenia dywizji, pułk artylerii przeciwpancernej, pułk przeciwlotniczy, itp.
- zmieniony przez pkt 1 ppkt 7 decyzji nr 36/MON z dnia 2 lutego 2004 r. (Dz.Urz.MON.04.2.21) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 stycznia 2004 r.
- zmieniony przez pkt 1 ppkt 1 decyzji nr 381/MON z dnia 13 grudnia 2004 r. (Dz.Urz.MON.04.17.188) zmieniającej nin. decyzję z dniem 28 grudnia 2004 r.