Wprowadzenie w Ministerstwie Infrastruktury instrukcji kancelaryjnej.
Dz.Urz.MI.2003.7.13
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 7
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 13 maja 2003 r.
w sprawie wprowadzenia w Ministerstwie Infrastruktury instrukcji kancelaryjnej
1. zarządzenie nr 61 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 22 grudnia 1993 r. w sprawie wprowadzenia przepisów kancelaryjnych i archiwalnych w Ministerstwie Transportu i Gospodarki Morskiej;
2. zarządzenie nr 4 Ministra Łączności z dnia 7 kwietnia 1993 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej w Ministerstwie Łączności.
ZAŁĄCZNIK
INSTRUKCJA KANCELARYJNA MINISTERSTWA INFRASTRUKTURY
INSTRUKCJA KANCELARYJNA MINISTERSTWA INFRASTRUKTURY
Rozdział I
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Rozdział II
System kancelaryjny, rzeczowy wykaz akt oraz podział dokumentacji na kategorie archiwalne
System kancelaryjny, rzeczowy wykaz akt oraz podział dokumentacji na kategorie archiwalne
W ramach każdej z tych klas wprowadzono klasy II rzędu oznaczone symbolami dwucyfrowymi powstałymi przez dodanie do wymienionych klas I rzędu jednej z cyfr od 0 do 9, a w ich ramach klas III rzędu oznaczonych symbolami trzycyfrowymi powstałymi przez dodanie do klas II rzędu jednej z cyfr od 0 do 9 itd.
Rozdział III
Czynności kancelaryjne i obieg dokumentacji
Czynności kancelaryjne i obieg dokumentacji
- nazwę jednostki organizacyjnej,
- datę wpływu,
- miejsce na wpisanie znaku sprawy,
Rozdział IV
Odbiór, otwieranie i segregowanie korespondencji
Odbiór, otwieranie i segregowanie korespondencji
Rozdział V
Rejestrowanie spraw, znakowanie pism i zakładanie teczek aktowych
Rejestrowanie spraw, znakowanie pism i zakładanie teczek aktowych
Rejestracja spraw polega na:
Składa się on z następujących części:
Przykładowy wzór znaku sprawy:
SP3d-070-2/02.
Poszczególne człony znaku oznaczają:
Rozdział VI
Załatwianie spraw i wysyłanie pism
Załatwianie spraw i wysyłanie pism
Rozdział VII
Postępowanie z dokumentacją zastrzeżoną
Postępowanie z dokumentacją zastrzeżoną
Rozdział VIII
Przechowywanie dokumentacji
Przechowywanie dokumentacji
Rozdział IX
Przekazywanie dokumentacji do archiwum zakładowego
Przekazywanie dokumentacji do archiwum zakładowego
Rozdział X
Kontrola prac biurowych
Kontrola prac biurowych
Rozdział XI
Postępowanie z dokumentacją w razie reorganizacji lub likwidacji komórki organizacyjnej oraz w przypadku rozwiązania z pracownikiem stosunku pracy
Postępowanie z dokumentacją w razie reorganizacji lub likwidacji komórki organizacyjnej oraz w przypadku rozwiązania z pracownikiem stosunku pracy
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................