Wprowadzenie w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość przekracza rocznie kwotę, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.CBA.2012.23

Akt utracił moc
Wersja od: 27 grudnia 2012 r.

ZARZĄDZENIE Nr 18/12
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 15 czerwca 2012 r.
w sprawie wprowadzenia w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość przekracza rocznie kwotę, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych

Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2012 r. poz. 621 i 627), zarządza się, co następuje:
§  1.
Wprowadza się w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym regulamin udzielania zamówień publicznych, których wartość przekracza rocznie kwotę, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

DZIAŁ  I.

Postanowienia ogólne

§  1.
Regulamin określa szczegółowe zasady:
1)
udzielania w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, zwanym dalej CBA zamówień publicznych, których wartość przekracza rocznie kwotę, o której mowa w art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych;
2)
zawierania i wykonywania umów w sprawie zamówień publicznych.
§  2.
Użyte w regulaminie określenia oznaczają:
1)
funkcjonariusz - funkcjonariusza lub pracownika CBA;
2)
jednostka - jednostkę organizacyjną CBA;
3)
jednostka, której zamówienie dotyczy - jednostkę wnioskującą o udzielenie zamówienia lub Biuro Finansów CBA, gdy przedmiot zamówienia leży w sferze zainteresowania wielu jednostek organizacyjnych;
4)
kierownik jednostki - kierownika jednostki organizacyjnej CBA lub osobę przez niego upoważnioną;
5)
ustawa - ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych;
6)
wartość zamówienia - szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, ustalone z należytą starannością, bez podatku od towarów i usług (VAT), oraz według średniego kursu złotego w stosunku do euro, ustalonego przez Prezesa Rady Ministrów w drodze rozporządzenia.

DZIAŁ  II.

Zasady udzielania zamówień publicznych

Rozdział  1.

Organizacja udzielania zamówień publicznych

§  3.
1.
Zamówienia realizowane są ze środków będących w dyspozycji Szefa CBA, zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym, planem zamówień oraz rzeczowym planem wydatków, a także z dodatkowych środków uzyskanych przez CBA na realizację zadań ustawowych.
2.
Postępowanie o udzielenie zamówienia ma zapewnić dokonanie wyboru najkorzystniejszej oferty, mając na uwadze treść art. 44 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.).
§  4.
CBA udziela zamówień według zasad i trybów określonych w ustawie, aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz w niniejszym regulaminie.
§  5.
1.
Postępowanie przygotowuje i prowadzi komisja przetargowa, której zadania i tryb pracy określa regulamin pracy komisji przetargowej, stanowiący załącznik nr 1 do regulaminu.
2.
Dokumentację z przeprowadzonych postępowań przechowuje się w Biurze Finansów CBA, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
§  6.
1. 1
Plan zamówień opracowuje Biuro Finansów CBA w terminie do dnia 31 marca każdego roku. Wzór planu zamówień stanowi załącznik nr 3 do regulaminu.
2.
Plan zamówień zostaje opracowany na podstawie projektu planu zamówień, po konsultacjach z jednostkami.
3.
Projekt planu zamówień Biuro Finansów CBA opracowuje do dnia 15 stycznia każdego roku.
4. 2
Jednostki składają do Biura Finansów CBA propozycje do projektu planu zamówień na rok następny w terminie do dnia 15 grudnia każdego roku, na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do regulaminu.
5.
W przypadku propozycji zmiany planu zamówień, jednostka, która zgłosiła propozycję do planu, składa korektę z uzasadnieniem zmiany, wraz ze wskazaniem źródła finansowania w planie budżetowym CBA.
6.
Plan zamówień, jak również jego korekty, po parafowaniu zgodności planowanych wydatków z planem budżetowym CBA przez Dyrektora Biura Finansów CBA, przedkładany jest do zatwierdzenia Szefowi CBA.
7.
Biuro Finansów CBA informuje jednostki o uwzględnieniu ich propozycji do planu zamówień w terminie 14 dni od dnia zatwierdzenia planu zamówień.

Rozdział  2.

Czynności poprzedzające wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

§  7.
1.
Wszczęcie postępowania poprzedza:
1)
sporządzenie wniosku o wszczęcie postępowania oraz podpisanie go przez kierownika jednostki, której zamówienie dotyczy. Wzór wniosku o wszczęcie postępowania stanowi załącznik nr 4 do regulaminu;
2)
oszacowanie wartości przedmiotu zamówienia i przedstawienie metody oszacowania;
3)
uzyskanie przez kierownika jednostki, której zamówienie dotyczy, opinii finansowej w zakresie zabezpieczenia środków finansowych na realizację zamówienia;
4)
uzyskanie przez kierownika jednostki, której zamówienie dotyczy, opinii Biura Finansów CBA w zakresie stosowania ustawy i zgodności z planem zamówień. Stanowisko w zakresie prawidłowości proponowanego trybu udzielenia zamówienia i jego zgodności z planem zamówień wyraża kierownik komórki organizacyjnej właściwej w sprawach zamówień publicznych Biura Finansów CBA;
5)
wyrażenie zgody przez Szefa CBA lub osobę przez niego upoważnioną na wszczęcie postępowania.
2.
Kierownik jednostki, której zamówienie dotyczy, składając wniosek o wszczęcie postępowania nie może w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy dzielić zamówienia na części lub zaniżać jego wartości.
§  8.
1.
Postępowanie wszczyna się na wniosek jednostki, której zamówienie dotyczy, złożony Dyrektorowi Biura Finansów CBA. Wszczęcie postępowania następuje nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku o wszczęcie postępowania, chyba że nie spełnia on wymagań określonych w ustawie lub w regulaminie. Jednostka, której zamówienie dotyczy, we wniosku określa w szczególności:
1)
przedmiot zamówienia;
2)
inne informacje niezbędne do ustalenia istotnych postanowień umowy, o ile są znane na tym etapie, w szczególności: termin realizacji zamówienia, warunki gwarancji i serwisu, propozycję kar umownych;
3)
warunki, jakie powinni spełniać potencjalni wykonawcy, w szczególności: posiadanie koncesji, zezwoleń, innych uprawnień umożliwiających wykonanie przedmiotu zamówienia;
4)
szacunkową wartość zamówienia, ustaloną w szczególności poprzez badanie rynku lub porównanie cen w ogólnie dostępnych cennikach, katalogach i ofertach lub porównanie cen obowiązujących w zawartych już umowach.
2.
Jeżeli wniosek o wszczęcie postępowania nie odpowiada warunkom formalnym określonym w ustawie lub regulaminie, Dyrektor Biura Finansów CBA wzywa w wyznaczonym terminie do poprawy lub uzupełnienia wniosku, pod rygorem odmowy wszczęcia postępowania.
§  9.
Zgodę na wszczęcie postępowania, po przedłożeniu przez Dyrektora Biura Finansów CBA kompletnego wniosku o wszczęcie postępowania, wyraża Szef CBA lub osoba przez niego upoważniona.

Rozdział  3.

Rejestr zamówień publicznych

§  10.
1.
Postępowania ewidencjonowane są w rejestrze zamówień publicznych prowadzonym przez Biuro Finansów CBA.
2.
Wzór rejestru, o którym mowa w ust. 1, stanowi załącznik nr 5 do regulaminu.

DZIAŁ  III.

Umowy

Rozdział  1.

Czynności poprzedzające wybór wykonawcy

§  11.
1.
Komisja przetargowa opracowuje:
1)
wzór umowy; lub
2)
istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy; lub
3)
ogólne warunki umowy.
2.
Jednostki, których zamówienie dotyczy są zobowiązane do udzielania niezbędnego wsparcia w pracach komisji przetargowej, w szczególności w zakresie, o którym mowa w ust. 1.
3.
We wzorze umowy, istotnych dla stron postanowieniach lub ogólnych warunkach umowy należy, o ile na tym etapie postępowania jest to możliwe, wpisać w szczególności: termin realizacji zamówienia, wysokość kar umownych i okoliczności ich zastosowania, długość gwarancji, termin płatności faktury określony na co najmniej 21 dni, liczonych od daty wpływu do CBA dokumentu będącego podstawą do wypłaty. W uzasadnionych przypadkach możliwe jest wskazanie krótszego terminu płatności.
4.
Wzór umowy, istotne dla stron postanowienia lub ogólne warunki umowy sporządzone przez komisję przetargową, Biuro Finansów CBA przekazuje do Biura Prawnego CBA w celu zaopiniowania pod względem formalno-prawnym przez Dyrektora Biura Prawnego CBA lub osobę przez niego upoważnioną.

Rozdział  2.

Czynności po wyborze wykonawcy

§  12.
1.
Po wyborze wykonawcy komisja przetargowa sporządza projekt umowy.
2.
Jednostki, których zamówienie dotyczy są zobowiązane do udzielania niezbędnego wsparcia w pracach nad projektem umowy.
3.
W projekcie umowy należy określić podstawę prawną jej zawarcia w odniesieniu do ustawy.
4.
W projekcie umowy należy wpisać termin rozpoczęcia i zakończenia umowy, wysokość kar umownych i okoliczności ich zastosowania, długość gwarancji, osoby odpowiedzialne ze strony CBA za jej realizację, a także wartość umowy z wyszczególnieniem kwot netto, VAT, brutto, co najmniej 21-dniowy termin płatności - liczony od daty wpływu do CBA dokumentu będącego podstawą do wypłaty. W uzasadnionych przypadkach możliwe jest wskazanie krótszego terminu płatności.
5.
Projekt umowy, zaparafowany przez przewodniczącego komisji Biuro Finansów CBA przekazuje do:
1)
Biura Prawnego CBA w celu zaakceptowania pod względem formalno-prawnym przez Dyrektora Biura Prawnego CBA lub osobę przez niego upoważnioną;
2)
Kierownika jednostki, której zamówienie dotyczy w celu uzyskania akceptacji;
6.
W Biurze Finansów CBA projekt umowy akceptują:
1)
Dyrektor Biura Finansów CBA - akceptacja pod względem finansowym;
2)
Kierownik Sekcji Zamówień Publicznych Biura Finansów CBA - akceptacja trybu oraz wskazanie, z jakiego zadania z planu zamówień publicznych umowa będzie realizowana.
7.
Osoby akceptujące projekt umowy, każdy w swoim zakresie, parafują każdą stronę projektu, a na ostatniej stronie składają czytelny podpis i odcisk stempla.
§  13.
1.
Umowę, jako zamawiający, podpisuje Szef CBA lub osoba przez niego upoważniona.
2.
Umowę rekomenduje do podpisu Szefowi CBA lub osobie przez niego upoważnionej Dyrektor Biura Finansów CBA.
§  14.
1.
Umowę sporządza się w liczbie egzemplarzy niezbędnej dla stron, z tym że CBA otrzymuje co najmniej 3 egzemplarze.
2.
Niezwłocznie po podpisaniu umowy Biuro Finansów CBA przedkłada umowę do Biura Prawnego CBA, w celu rejestracji i nadania umowie numeru w Centralnym Rejestrze Umów.
3.
Po przekazaniu umowy przez do Biura Finansów CBA, upoważniony pracownik Biura Finansów CBA rejestruje umowę w rejestrze komputerowym i opatruje pieczęcią o treści określonej w załączniku nr 6 do regulaminu.
§  15.
1.
Egzemplarz umowy z kompletem podpisów otrzymuje Biuro Finansów CBA, kolejne egzemplarze otrzymują Biuro Prawne CBA oraz jednostka organizacyjna której zamówienie dotyczy.
2.
Protokół odbioru przedmiotu zamówienia, o ile jest przewidziany w treści umowy, wraz z fakturą przekazuje się do Biura Finansów CBA.
3.
Protokół, o którym mowa w ust. 2, Biuro Finansów CBA dołącza do umowy. Jednostka, której zamówienie dotyczy, otrzymuje kopię protokołu.
§  16.
Szczegółowy tryb obiegu faktur i rachunków w CBA regulują przepisy odrębne.
§  17.
1.
Nadzór nad wykonaniem umowy sprawuje kierownik jednostki, której zamówienie dotyczy oraz osoba wskazana w umowie.
2.
O niewykonaniu, niewykonywaniu lub nienależytym wykonaniu umowy kierownik, o którym mowa w ust. 1, niezwłocznie zawiadamia w formie pisemnej Dyrektora Biura Finansów CBA, określając skutki finansowe z tego tytułu.
3.
Dyrektor Biura Finansów CBA, po otrzymaniu informacji, o której mowa w ust. 2, podejmuje czynności mające na celu wyegzekwowanie należności, w szczególności kieruje korespondencję do wykonawcy, w porozumieniu z Dyrektorem Biura Prawnego CBA.
4.
Biuro Finansów CBA prowadzi rejestr należności finansowych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umów, z wyszczególnieniem terminów określonych płatności. W przypadku niezrealizowania danej płatności, pomimo wezwania do zapłaty, Dyrektor Biura Finansów CBA, w porozumieniu z kierownikiem jednostki, której umowa dotyczy, przekazuje sprawę wraz z niezbędnymi dokumentami do Biura Prawnego CBA, które podejmuje czynności mające na celu dochodzenie należności.
5.
Na pisemny wniosek kierownika, o którym mowa w ust. 1, zaakceptowany przez Szefa CBA lub osobę przez niego upoważnioną, wykonawcy zwraca się zabezpieczenie należytego wykonania umowy, wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.
6.
Czynności związane z zabezpieczeniem należytego wykonania umowy wniesionym w pieniądzu realizowane są za pośrednictwem Biura Finansów CBA, po zaakceptowaniu wniosku, o którym mowa w ust. 5. Wniosek zawiera w szczególności dokładną nazwę i adres wykonawcy, numer rachunku bankowego, na który należy zwrócić zabezpieczenie oraz numer umowy.
§  18.
Dyrektor Biura Finansów CBA przedstawia Szefowi CBA raz na kwartał, do 15 dnia miesiąca rozpoczynającego kolejny kwartał, sprawozdanie z realizacji planu zamówień.

Załącznik Nr  1

  3 REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ

Rozdział  1.

Przepisy ogólne

§  1.
1.
Regulamin określa tryb działania komisji przetargowej, zwanej dalej "komisją", powołanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia.
2.
Komisja zobowiązana jest do przestrzegania określonych w ustawie terminów zastrzeżonych dla poszczególnych czynności, przy czym zasadą w pracy komisji jest podejmowanie prawem przewidzianych działań niezwłocznie, przy jednoczesnym zachowaniu należytej staranności.
3.
Osoby wykonujące czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, są obowiązane rzetelnie i obiektywnie wykonywać powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem.
§  2.
Członkowie komisji, w zakresie związanym z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia, podlegają bezpośrednio Szefowi CBA.
§  3.
1.
Oświadczenia, zawiadomienia i wnioski, składane przez komisję albo wykonawcę podczas postępowania o udzielenie zamówienia, wymagają zachowania formy pisemnej. Komisja może dopuścić formę elektroniczną wymiany informacji między stronami postępowania o udzielenie zamówienia, o ile przepisy ustawy nie stanowią inaczej. Wydrukowana korespondencja elektroniczna stanowi dokumentację przetargową.
2.
Bezpośrednie rozmowy z wykonawcami są prowadzone w siedzibie CBA. W przypadku gdy przewodniczący komisji wyrazi zgodę na prowadzenie rozmów poza CBA, sporządza pisemne uzasadnienie. Uzasadnienie dołącza się do dokumentów postępowania.

Rozdział  2.

Skład i tryb pracy komisji

§  4.
1.
Komisja rozpoczyna pracę z dniem jej powołania przez Szefa CBA lub osobę przez niego upoważnioną.
2.
Komisja kończy pracę po podpisaniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, które było przedmiotem postępowania lub po unieważnieniu postępowania, jednakże nie wcześniej niż po uprzednim skompletowaniu całości dokumentacji postępowania.
§  5.
1.
Skład osobowy komisji - minimum 3 osoby - proponuje kierownik jednostki, której zamówienie dotyczy, a akceptuje Szef CBA lub upoważniona przez niego osoba. Przed zaproponowaniem Szefowi CBA osoby do składu komisji, kierownik jednostki, której zamówienie dotyczy, składa wniosek do kierownika jednostki, w której zasobach kadrowych znajduje się osoba proponowana. Zgoda kierownika jednostki na uczestnictwo osoby w pracach komisji jest podstawą do wpisania tej osoby do proponowanego Szefowi CBA składu komisji.
2.
Przewodniczącego i sekretarza komisji powołuje się spośród funkcjonariuszy Biura Finansów CBA.
3.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach przewodniczącego komisji można powołać spośród funkcjonariuszy innej jednostki organizacyjnej CBA, za zgodą jej kierownika.
§  6.
1.
Pracami komisji kieruje przewodniczący komisji.
2.
W przypadkach, gdy przewodniczący komisji nie może kierować pracami komisji, co może zagrażać terminowej realizacji zadań, Szef CBA lub osoba przez niego upoważniona wyznacza inną osobę do kierowania pracami komisji.
§  7.
1.
Komisja podejmuje decyzję w drodze głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen członków komisji.
2.
W głosowaniu komisja podejmuje decyzje większością głosów.
3.
Z posiedzeń komisji każdorazowo sporządza się protokół.
4.
Wyniki głosowania zamieszcza się w treści protokołu posiedzenia komisji, ze wskazaniem osób głosujących za, przeciw oraz wstrzymujących się.
§  8.
1.
Osoby wykonujące czynności w postępowaniu podlegają wyłączeniu w przypadku zaistnienia okoliczności określonych w art. 17 ustawy.
2.
Osoby wyznaczone do wykonywania czynności w postępowaniu niezwłocznie składają pisemne oświadczenie o istnieniu lub braku zaistnienia okoliczności określonych w art. 17 ustawy.
3.
W przypadku złożenia przez osobę wykonującą czynności w postępowaniu oświadczenia o zaistnieniu okoliczności określonych w art. 17 ustawy, złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą lub odmowy złożenia oświadczenia, przewodniczący komisji niezwłocznie wyłącza tę osobę od udziału w postępowaniu i przekazuje informację o tym fakcie członkom komisji oraz Szefowi CBA lub osobie przez niego upoważnionej.
4.
Odwołanie osoby wykonującej czynności w postępowaniu może nastąpić:
1)
z urzędu - w sytuacji naruszenia przez nią obowiązków określonych w § 1;
2)
na umotywowany wniosek - w przypadku zaistnienia szczególnych okoliczności uniemożliwiających prace w komisji.
5.
Odwołania dokonuje Szef CBA na wniosek przewodniczącego komisji.
6.
W miejsce osoby odwołanej lub wyłączonej, Szef CBA lub osoba przez niego upoważniona dokonuje nowego wyboru, zmieniając w tym zakresie wniosek o wszczęcie postępowania.
7.
Czynności podjęte w postępowaniu przez osobę podlegającą wyłączeniu, dokonane po powzięciu przez nią wiadomości o okolicznościach uzasadniających wyłączenie, powtarza się. Nie powtarza się czynności otwarcia ofert lub czynności formalnych nie wpływających na wynik postępowania.

Rozdział  3.

Zadania komisji

§  9.
Do zadań komisji należy w szczególności:
1)
przygotowanie wzoru umowy, projektu umowy, istotnych dla stron postanowień umowy lub ogólnych warunków umowy;
2)
przygotowanie projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zaproszenia do udziału w postępowaniu, zaproszenia do składania ofert;
3)
przygotowanie propozycji zaproszenia do negocjacji;
4)
przygotowanie projektów ogłoszeń wymaganych dla danego trybu postępowania;
5)
udzielanie wyjaśnień wykonawcom, prowadzenie listy uczestników postępowania;
6)
prowadzenie negocjacji z wykonawcami;
7)
otwarcie ofert;
8)
ocena spełniania warunków stawianych wykonawcom;
9)
wnioskowanie o udział w postępowaniu biegłych;
10)
wnioskowanie o wykluczenie wykonawców lub odrzucenie ofert w przypadkach określonych ustawą;
11)
ocena ofert nie podlegających odrzuceniu;
12)
przygotowanie dla Szefa CBA lub osoby przez niego upoważnionej propozycji wyboru oferty najkorzystniejszej, bądź wystąpienie do Szefa CBA lub osoby przez niego upoważnionej o unieważnienie postępowania.

Rozdział  4.

Zadania przewodniczącego i sekretarza komisji

§  10.
Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności:
1)
nadzór nad prawidłowym prowadzeniem postępowania;
2)
określenie zakresu obowiązków każdego z członków komisji, z wyłączeniem sekretarza komisji;
3)
wyznaczanie miejsc i terminów posiedzeń;
4)
prowadzenie posiedzeń komisji;
5)
poinformowanie członków komisji o odpowiedzialności w przypadku naruszenia przepisów ustawy lub niniejszego regulaminu;
6)
wnioskowanie o opinie w przypadkach wymagających wyjaśnienia, gdy czynności w prowadzonym postępowaniu wymagają wiadomości specjalnych;
7)
w uzasadnionych przypadkach wnioskowanie do Dyrektora Biura Prawnego CBA o udzielenie asysty prawnej;
8)
wyłączanie z udziału w postępowaniu tych członków komisji, którzy złożyli oświadczenie o zaistnieniu okoliczności wymienionych w art. 17 ust. 1 ustawy lub nie złożyli wymaganego prawem oświadczenia oraz wnioskowanie o odwołanie członków komisji;
9)
podział pomiędzy członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym według właściwości merytorycznej;
10)
nadzór nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia;
11)
występowanie do Szefa CBA lub osoby przez niego upoważnionej, z wnioskiem o zwrot wadium, kierowanym do Biura Finansów CBA, zawierającym w szczególności dokładną nazwę i adres wykonawcy oraz numer rachunku bankowego, na który należy zwrócić wadium;
12)
bieżące informowanie Szefa CBA lub osoby przez niego upoważnionej o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia;
13)
prowadzenie korespondencji wewnętrznej i przedkładanie do podpisu Szefowi CBA lub osobie przez niego upoważnionej korespondencji wysyłanej poza CBA.
§  11.
Do zadań sekretarza komisji należy w szczególności:
1)
prowadzenie dokumentacji postępowania, w szczególności sporządzanie protokołów z posiedzeń komisji, sporządzenie protokołu z postępowania o udzielenie zamówienia, sporządzanie zawiadomień i informacji;
2)
odbieranie pisemnych oświadczeń, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy;
3)
organizowanie w uzgodnieniu z przewodniczącym posiedzeń komisji i informowanie o ich miejscu i terminie;
4)
opracowywanie projektów dokumentów przygotowywanych przez komisję, w zakresie zgodnym z ustawą lub zleconym przez przewodniczącego;
5)
obsługa techniczno-organizacyjna komisji;
6)
prowadzenie dziennika procedury, zawierającego co najmniej daty posiedzeń komisji, kontaktów mailowych i telefonicznych, określenie zdarzeń, sygnatury dokumentów;
7)
prowadzenie korespondencji wewnętrznej w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
8)
przechowywanie dokumentacji podczas trwania postępowania;
9)
przygotowanie dokumentów do ewentualnego postępowania odwoławczego;
10)
skompletowanie całości dokumentacji postępowania i jej przekazanie po zakończeniu postępowania do Sekcji Zamówień Publicznych Biura Finansów CBA w terminie 14 dni od podpisania umowy;
11)
nadzór nad terminową realizacją obowiązków informacyjnych wynikających z ustawy.
§  12.
1.
Do obowiązków członków komisji należy w szczególności:
1)
udział w posiedzeniach komisji;
2)
czynne uczestnictwo w pracach komisji;
3)
niezwłoczne informowanie przewodniczącego komisji o okolicznościach uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka komisji;
4)
wykonywanie zadań powierzonych przez przewodniczącego komisji.
2.
Od obowiązku, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, może zwolnić w uzasadnionych przypadkach przewodniczący komisji.
3.
Członkowie komisji nie mogą ujawniać informacji związanych z pracami komisji, które mogą wpłynąć na zachowanie uczciwej konkurencji, w szczególności związanych z przebiegiem badania, oceny i porównania treści złożonych ofert.
4.
Jeżeli działania komisji, w przekonaniu członka komisji, mogą budzić uzasadnione wątpliwości, członek komisji zobowiązany jest przedstawić swoje zastrzeżenia komisji w formie pisemnej.
5.
W przypadku nie uwzględnienia zastrzeżeń, członek komisji zobowiązany jest przedstawić swoje stanowisko na piśmie w formie załącznika do protokołu z posiedzenia komisji. Zastrzeżenia te powinny znaleźć odzwierciedlenie w protokole końcowym, o którym mowa w art. 96 ustawy.
6.
W przypadku, o którym mowa w ust. 4 i ust. 5, przewodniczący komisji informuje o tym niezwłocznie Szefa CBA lub osobę przez niego upoważnioną.
§  13.
Członkowie komisji mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą komisji, w szczególności do ofert, załączników, wyjaśnień złożonych przez wykonawców, opinii biegłych, protokołów i ich załączników, pism.
§  14.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia podpisują wszyscy członkowie komisji, w miarę możliwości ze wskazaniem zakresu odpowiedzialności za poszczególne postanowienia specyfikacji .
§  15.
1.
Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego sporządza się protokół, o którym mowa w art. 96 ust. 1 ustawy w terminie 14 dni od podpisania umowy.
2.
Brak podpisu któregokolwiek z członków komisji powinien zostać wyjaśniony w adnotacji na protokole podpisanej przez przewodniczącego.
3.
Protokół z postępowania o zamówienie publiczne wraz z niezbędnymi załącznikami podlega zatwierdzeniu przez Szefa CBA lub przez osobę przez niego upoważnioną.

Załącznik Nr  2 4

WZÓR

PROPOZYCJA DO PLANU ZAMÓWIEŃ, KTÓRYCH WARTOŚĆ PRZEKRACZA WYRAŻONĄ W ZŁOTYCH RÓWNOWARTOŚĆ KWOTY, O KTÓREJ MOWA W ART. 4 PKT 8 USTAWY PZP

Załącznik Nr  3 5

WZÓR

PLAN ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH, KTÓRYCH WARTOŚĆ PRZEKRACZA WYRAŻONĄ W ZŁOTYCH RÓWNOWARTOŚĆ KWOTY, O KTÓREJ MOWA W ART. 4 PKT 8 USTAWY PZP

Załącznik Nr  4 6

WZÓR

WNIOSEK O WSZCZĘCIE POSTEPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

Załącznik Nr  5

WZÓR

REJESTR ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

KTÓRYCH WARTOŚĆ PRZEKRACZA WYRAŻONĄ W ZŁOTYCH RÓWNOWARTOŚĆ KWOTY, O KTÓREJ MOWA W ART. 4 PKT 8 USTAWY

prowadzony przez .........................................................................................

Numer

post.

Data złożenia

i numer wniosku

Przedmiot zamówieniaKod CPVTryb postępowaniaSzacunkowa

wartość zamówienia

(w PLN i w euro netto)

Wartość zawartej umowy w PLNData podpisania umowy i jej numerData ogłoszeniaData

ogłoszenia o udzieleniu zamówienia

Nazwa i adres wykonawcyUwagi
NettoBrutto

Załącznik Nr  6

WZÓR

ZJEDNOSTKA ORGANIZACYJNA CBADZIAŁNR REJESTRUDATA WPŁYWU DO BIURA FINANSÓW
ROZDZIAŁ
1 Załącznik § 6 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 41/12 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.CBA.12.52) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 grudnia 2012 r.
2 Załącznik § 6 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 41/12 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.CBA.12.52) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 grudnia 2012 r.
3 Załącznik Nr 1 zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 23/12 z dnia 3 sierpnia 2012 r. (Dz.Urz.CBA.12.32) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 3 sierpnia 2012 r.
4 Załącznik nr 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 41/12 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.CBA.12.52) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 grudnia 2012 r.
5 Załącznik nr 3 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 41/12 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.CBA.12.52) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 grudnia 2012 r.
6 Załącznik nr 4 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 41/12 z dnia 27 grudnia 2012 r. (Dz.Urz.CBA.12.52) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 27 grudnia 2012 r.