Wprowadzenie Procedury przeglądów gwarancyjnych i procesu realizacji gwarancji jakości lub odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady w zakresie inwestycji drogowych.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GDDKiA.2021.20

Akt obowiązujący
Wersja od: 30 grudnia 2023 r.

ZARZĄDZENIE Nr 20
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
z dnia 22 lipca 2021 r.
w sprawie wprowadzenia Procedury przeglądów gwarancyjnych i procesu realizacji gwarancji jakości lub odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady w zakresie inwestycji drogowych

Na podstawie § 5 ust. 2 pkt 1 załącznika do zarządzenia Nr 36 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 4 grudnia 2018 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad 1 , zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Ilekroć w zarządzeniu lub w załącznikach do niego jest mowa o:
1)
przeglądach gwarancyjnych, przeglądach lub komisyjnym przeglądzie gwarancyjnym - należy przez to rozumieć przegląd wykonywany z tytułu gwarancji jakości lub rękojmi za wady;
2)
wadzie, wadzie istotnej, wadzie nieistotnej - należy przez to rozumieć wady zgodnie z treścią warunków kontraktu lub zawartą umową;
3)
wadzie bez bliższego określenia - należy przez to rozumieć zarówno wadę istotną, jak i wadę nieistotną.
2. 
W przypadku, gdy warunki kontraktu lub umowa nie definiują pojęcia wady istotnej i wady nieistotnej oraz w innych przypadkach przez:
1)
pojęcie wady istotnej - należy rozumieć wadę powodującą, bezpośrednio lub pośrednio, niezdatność wyniku realizacji umowy do określonego w umowie użytku ze względu na brak cech umożliwiających jego bezpieczną eksploatację lub ograniczenie możliwości bezpiecznej eksploatacji całości lub jakiejkolwiek części;
2)
przez pojęcie wady nieistotnej - należy rozumieć wadę inną niż wada istotna, każdą pozostałą wadę poza wadą istotną.
§  2. 
1. 
Dyrektorzy Oddziałów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zwanej dalej "GDDKiA", na podstawie wniosku o powołanie Komisji Przeglądów Gwarancyjnych, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia, powołują stałe Komisje Przeglądów Gwarancyjnych, zwane dalej "Komisje".
2. 
W skład Komisji wchodzi Przewodniczący Komisji i Zastępca Przewodniczącego Komisji oraz przedstawiciele w zależności od charakteru zadania:
1)
właściwych terytorialnie Rejonów;
2)
Zespołu Kierownika Projektu;
3)
komórki właściwej do spraw środowiska;
4)
komórki właściwej do spraw inwestycji;
5)
komórki właściwej do spraw dróg i sieci drogowej;
6)
komórki właściwej do spraw mostów;
9)
komórki właściwej do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego i zarządzania ruchem;
10)
komórki właściwej do spraw technologii - Laboratorium Drogowe;
11)
komórki właściwej do spraw gwarancji.
3. 
Przewodniczącym Komisji jest:
1)
do czasu wystawienia świadectwa wykonania lub innego równoważnego dokumentu - Kierownik Projektu lub inna osoba przez niego wskazana;
2)
po wystawieniu świadectwa wykonania lub innego równoważnego dokumentu - Kierownik Rejonu lub inna osoba przez niego wskazana.
4. 
Zastępcą Przewodniczącego Komisji jest:
1)
do czasu wystawienia świadectwa wykonania lub innego równoważnego dokumentu - Kierownik Rejonu lub inna osoba przez niego wskazana;
2)
po wystawieniu świadectwa wykonania lub innego równoważnego dokumentu - Kierownik Projektu lub inna osoba przez niego wskazana.
5. 
Sekretarzem Komisji jest przedstawiciel komórki właściwej do spraw gwarancji. W przypadku nieobecności przedstawiciela komórki właściwej do spraw gwarancji, Przewodniczący Komisji wyznacza, na czas tej nieobecności, ze składu Komisji, osobę pełniącą obowiązki Sekretarza.
6. 
W pracach Komisji uczestniczą członkowie, właściwi z uwagi na charakter danego zadania, wskazani przez Przewodniczącego Komisji oraz Sekretarz Komisji.
7. 
W przypadku nieobecności któregokolwiek z przedstawicieli właściwej komórki ze składu Komisji, kierujący właściwą komórką wyznacza, spośród pracowników danej komórki, osobę zastępującą.
8. 
Dopuszcza się zastępstwa w składzie Komisji z innych przyczyn niż nieobecność, przepis ust. 7 stosuje się odpowiednio.
9. 
Terminy spotkań i miejsca prac Komisji ustala Przewodniczący Komisji w uzgodnieniu z Sekretarzem Komisji.
§  3. 
1. 
Zadaniem Komisji jest:
1)
dokonanie weryfikacji stanu technicznego obiektów budowlanych i innych robót wykonanych w trakcie robót budowlanych, w szczególności w zakresie:
a)
warunków użytkowych,
b)
estetyki,
c)
warunków bezpiecznej eksploatacji;
2)
weryfikacja zgodności obiektów budowlanych z zawartymi umowami;
3)
w przypadku stwierdzenia wad obiektów budowlanych i innych robót wykonanych w trakcie robót budowlanych - wystąpienie z roszczeniami z tytułu zobowiązań gwarancyjnych lub rękojmi za wady, wynikających z zawartych umów.
2. 
Wady istotne oraz wady nieistotne stwierdzone podczas przeglądów gwarancyjnych są ewidencjonowane w formularzu zestawienia wad stanowiącym załącznik nr 2 do zarządzenia.
3. 
Usunięcie wad istotnych oraz wad nieistotnych stwierdzonych podczas komisyjnych przeglądów gwarancyjnych jest potwierdzane w protokole odbioru prac z usuwania wady istotnej/wady nieistotnej, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do zarządzenia.
§  4. 
1. 
Komisje realizują swoje zadania na obszarze działalności Oddziału GDDKiA, zgodnie z regulaminem organizacyjnym Oddziału GDDKiA, procedurą przeprowadzania komisyjnego przeglądu gwarancyjnego stanowiącą załącznik nr 4 do zarządzenia oraz Regulaminem Pracy Komisji stanowiącym załącznik nr 5 do zarządzenia.
2. 
W zakresie zadań realizowanych przez Oddziały GDDKiA na terenie innych Oddziałów, przeglądy:
1)
w okresie do wystawienia świadectwa wykonania lub innego równoważnego dokumentu - prowadzone są przez Oddział GDDKiA odpowiedzialny za realizację zadania przy udziale przedstawicieli Oddziału, na terenie którego realizowane było zadanie;
2)
po wystawieniu świadectwa wykonania lub innego równoważnego dokumentu - prowadzone są przez Oddział GDDKiA, na obszarze którego jest zlokalizowana inwestycja.
§  5. 
Osoby wchodzące w skład Komisji uprawnione są w szczególności do:
1)
wstępu na teren, na którym zlokalizowane są obiekty budowlane, o których mowa w § 3 ust. 1 oraz dostępu do każdego elementu tych obiektów;
2)
żądania okazania dokumentów, informacji, udostępnienia danych mających związek z przedmiotem przeglądu gwarancyjnego;
3)
formułowania uwag i wniosków za pośrednictwem Przewodniczącego Komisji;
4)
zgłaszania Przewodniczącemu Komisji konieczności wykonania badań kontrolnych.
§  6. 
1. 
Komisja ze swoich prac sporządza protokół, niezwłocznie lecz nie później niż w terminie 21 dni roboczych, po zakończeniu weryfikacji stanu technicznego obiektów lub robót budowlanych, o których mowa w § 3 ust. 1, i przedkłada go do zatwierdzenia przez Dyrektora Oddziału GDDKiA. Wzór protokołu z prac Komisji określa załącznik nr 6 do Zarządzenia.
2. 
W terminie 14 dni po zatwierdzeniu protokołu jest on przekazywany Wykonawcy.
3. 
W przypadku prowadzenia komisyjnych przeglądów gwarancyjnych odrębnych dla każdej grupy robót (drogowa, mostowa, ochrona środowiska, instalacje itp.), protokół może zostać sporządzony odrębnie dla każdego zakresu.
§  7. 
1. 
Wady istotne oraz wady nieistotne nieujawnione w trakcie przeglądów gwarancyjnych są zgłaszane w protokole zgłoszenia wady, zwanym dalej "PZW", którego wzór stanowi załącznik nr 7 do zarządzenia.
2. 
W zgłoszeniu, o którym mowa w ust. 1, nadaje się wadzie istotnej oraz wadzie nieistotnej niepowtarzalny numer.
3. 
Zgłaszający wadę istotną oraz wadę nieistotną przekazuje drogą e-mailową skan PZW, w zależności od tego, która komórka zgłasza wadę, odpowiednio właściwemu Kierownikowi Projektu lub właściwemu Kierownikowi Rejonu odpowiedzialnemu za dany obiekt lub robotę budowlaną, o których mowa w § 3 ust. 1.
4. 
Wady istotne oraz wady nieistotne zgłaszane w PZW są ewidencjonowane w zestawieniu wad, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
5. 
Skan PZW jest przekazywany Wykonawcy i komórce właściwej do spraw gwarancji drogą e-mailową, dodatkowo Wykonawcy dostarczany jest oryginał PZW pocztą tradycyjną.
6. 
Dopuszcza się, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. z 2020 r. poz. 1740), sporządzenie PZW w formie elektronicznej.
7. 
Usunięcie wad zgłoszonych w PZW jest potwierdzane w protokole odbioru prac z usuwania wady istotnej/wady nieistotnej, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do zarządzenia.
§  8. 
1. 
W przypadku pisemnego wniosku gwaranta o wydłużenie, żądanego w PZW, terminu usunięcia wady, osoby, upoważnione do zgłaszania wad istotnych oraz wad nieistotnych w ramach gwarancji jakości lub rękojmi za wady, mogą dokonać zmiany tych terminów, uwzględniając technologię usuwania wady, zasady wiedzy technicznej i warunki klimatyczne.
2. 
Prolongata terminu usunięcia wady jest wykazywana w PZW dotyczącym przedmiotowej wady.
3. 
PZW, o którym mowa w ust. 2, oznacza się tym samym numerem ewidencyjnym co pierwotny PZW, uzupełniony kolejną literą alfabetu.
§  9. 
Komisja prowadzi prace z uwzględnieniem obowiązujących przepisów, w tym w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2020 r. poz. 1333, 2127 i 2320 oraz z 2021 r. poz. 11) i ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny oraz postanowień warunków kontraktu lub umowy dla danej inwestycji.
§  10. 
Komisja kończy swoją pracę po dokonaniu odbioru pogwarancyjnego danego zadania inwestycyjnego obejmującego obiekt lub roboty budowlane, o których mowa w § 3 ust. 1.
§  11. 
Komisje powołuje się nie później niż na dwa tygodnie przed planowaną datą wydania świadectwa przejęcia lub innego równoważnego dokumentu
§  12. 
W przypadku Oddziałów GDDKiA, które przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia posiadały wprowadzone wewnętrzne zarządzenie Dyrektora Oddziału GDDKiA dotyczące przeglądów gwarancyjnych:
1)
do zadań, dla których przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia powołano odpowiednie komisje - stosuje się uregulowania dotychczas obowiązujące w Oddziale GDDKiA;
2)
do zadań, dla których przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia nie powołano odpowiedniej komisji - stosuje się niniejsze zarządzenie.
§  13. 
Przepisy niniejszego zarządzenia stosuje się również w przypadku umów dodatkowych zawartych w ramach realizacji zadań z Programu Budowy Dróg Krajowych na obszarze działalności danych Oddziałów GDDKiA, które posiadają aktualne zobowiązanie gwarancyjne lub rękojmię.
§  14. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WNIOSEK nr ...............o powołanie Komisji Przeglądów Gwarancyjnych

ZAŁĄCZNIK Nr  2

L. p.Dokument odniesienia/Protokół Zgłoszenia WadyLokalizacjaOsoba zgłaszająca Wadę (w przypadku zgłoszenia Wady poza procedurą przeglądu)Nr karty WadyWada istotna/Wada nieistotnaOpis WadyPodstawowa data obowiązywania GwarancjiWydłużona data obowiązywania GwarancjiUstalony termin usunięcia WadyStanowisko Wykonawcy - nr pismaStanowisko Zamawiającego - nr pismaData usunięcia wadyPotwierdzenie przez Zamawiającego usunięcia Wady Istotnej / Wady Nieistotnej
1.Załącznik A do protokołu przeglądu gwarancyjnegoTak
2.Załącznik B do protokołu przeglądu gwarancyjnegoNie
3.Załącznik C do protokołu przeglądu gwarancyjnegoTak

ZAŁĄCZNIK Nr  3

ZAŁĄCZNIK Nr  4  2  

Procedura przeprowadzania komisyjnego przeglądu gwarancyjnego

I. 

Powołanie Komisji

1. Komórka właściwa do spraw gwarancji, w konsultacji z Przewodniczącym Komisji i kierującymi poszczególnych komórek, rekomenduje Dyrektorowi Oddziału GDDKiA, skład osobowy Komisji dla poszczególnych przeglądów gwarancyjnych. Komisja może być powoływana do każdego przeglądu dla inwestycji lub ogólna dla inwestycji przez cały okres trwania przeglądów. Komisje są powołane nie później niż na dwa tygodnie przed planowaną datą wydania świadectwa przejęcia lub innego równoważnego dokumentu.

Komisja powoływana jest w formie pisemnej przez Dyrektora Oddziału i składa się z wybranych pracowników:

1) właściwych terytorialnie Rejonów,

2) Zespołu Kierownika Projektu,

3) komórki właściwej do spraw środowiska,

4) komórki właściwej do spraw inwestycji,

5) komórki właściwej do spraw dróg i sieci drogowej,

6) komórki właściwej do spraw mostów,

7) komórki właściwej do spraw nieruchomości,

8) komórki właściwej do spraw dokumentacji,

9) komórki właściwej do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego i zarządzania ruchem,

10) komórki właściwej do spraw technologii - Laboratorium Drogowe,

11) komórki właściwej do spraw gwarancji (o ile Oddział posiada w swojej strukturze organizacyjnej).

2. Komisję tworzą:

1) Przewodniczący Komisji,

2) Zastępca Przewodniczącego Komisji,

3) Sekretarz Komisji,

4) Członkowie Komisji.

3. Do zadań Przewodniczącego Komisji należy w szczególności:

1) koordynowanie prac Komisji;

2) monitorowanie terminów komisyjnych przeglądów gwarancyjnych;

3) monitorowanie upływu okresów gwarancji jakości oraz rękojmi za wady;

4) ustalanie harmonogramów przeglądów gwarancyjnych w uzgodnieniu z kierującym komórką właściwą do spraw gwarancji;

5) nadzorowanie realizacji harmonogramu przeglądu przez członków Komisji;

6) przekazywanie Sekretarzowi Komisji kart przeglądu gwarancyjnego sporządzonych przez członków Komisji;

7) ustalanie jednolitego stanowiska Zamawiającego w ramach prac Komisji;

8) prowadzenie posiedzeń Komisji/odbioru pogwarancyjnego;

9) weryfikacja pełnomocnictwa/prawidłowego umocowania reprezentanta Wykonawcy do działania w jego imieniu;

10) akceptacja programów naprawczych;

11) ustalanie bezpośredniego nadzoru nad pracami naprawczymi oraz osób dokonujących odbioru usunięcia Wad;

12) informowanie komórki właściwej do spraw gwarancji oraz Zastępcy Dyrektora Oddziału GDDKiA właściwego do spraw Zarzadzania Drogami i Mostami o powstałych sporach, zagrożeniach i nieprawidłowościach.

4. Zastępca Przewodniczącego Komisji zastępuje Przewodniczącego Komisji w trakcie jego nieobecności.

5. Do zadań Sekretarza Komisji należy w szczególności:

1) powiadamianie Przewodniczącego Komisji o upływie okresów gwarancji jakości lub rękojmi za wady najpóźniej na miesiąc przed upływem końca gwarancji jakości lub rękojmi za wady i konieczności dokonania przeglądu gwarancyjnego oraz wykonawców o terminie przeglądu;

2) dokumentowanie prac Komisji;

3) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Przewodniczącego Komisji;

4) gromadzenie informacji o wadach istotnych oraz wadach nieistotnych stwierdzonych podczas wizji lokalnej przeprowadzonej przez Komisję karty przeglądu wraz z dokumentacją fotograficzną;

5) przekazanie protokołu Wykonawcy oraz Zamawiającemu.

6. Do zadań Komisji należy w szczególności:

1) sprawdzenie wykonania zaleceń wynikających ze świadectwa przejęcia lub innego równoważnego dokumentu (wraz z załącznikami) oraz poprzedniego/poprzednich przeglądu/przeglądów wykonanego/wykonanych w okresie trwania gwarancji/rękojmi za wady,

2) wykonanie przeglądu stanu drogi/dróg i obiektów inżynierskich oraz kubaturowych z nią/nimi związanych, mającego na celu ustalenie:

a) stanu technicznego obiektu inżynierskiego i jego wyposażenia - według wytycznych stanowiących zał. A do procedury,

b) stanu technicznego nawierzchni drogi, elementów wyposażenia, odwodnienia oraz stanu poboczy, skarp i ogrodzenia - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. B lub BI do procedury,

c) stanu zieleni w pasie drogowym - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. C do procedury,

d) stanu funkcjonowania urządzeń bezpieczeństwa ruchu:

- stanu oznakowania poziomego - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. D do procedury,

- stanu oznakowania pionowego - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. E do procedury,

- stanu barier energochłonnych - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. F do procedury,

- stanu oświetlenia drogi, sygnalizacji świetlnej oraz znaków aktywnych - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. G do procedury,

e) stanu ekranów akustycznych i ekranów przeciwolśnieniowych - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. H do procedury,

f) stanu pozostałych urządzeń ochrony środowiska - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. I do procedury,

g) stanu obiektów kubaturowych oraz zagospodarowania terenów MOP, OUA i OUD - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. J do procedury.

W przypadku gdy jakiś element robót będący przedmiotem przeglądu powiela się w więcej niż jednym załączniku (od "A" do "J") to w ustaleniach z przeglądu należy wykazać ten element robót tylko w jednym z załączników, a w kolejnych zamieścić jedynie adnotację odsyłającą do załącznika, w którym wskazano ustalenia z przeglądu dla tego elementu robót.

3) dokonanie oceny stanu technicznego w zakresie określonym w pkt 2 lit. a - g również przy wykorzystaniu aktualnych w danym roku wyników badań wykonanych w ramach obowiązujących systemów diagnostycznych posiadanych przez Oddział GDDKiA, w tym wyników okresowych kontroli lub przeglądów obiektów zlecanych firmom zewnętrznym;

4) rozpatrzenie i ewentualne uwzględnienie uwag zgłoszonych przez służby utrzymaniowe;

5) sprawdzenie wyników badań laboratoryjnych i ekspertyz zleconych w trakcie eksploatacji (sprawozdania z badań stanowią integralną część protokołu z przeglądu gwarancyjnego);

6) praca w wyznaczonym w harmonogramie czasie;

7) zapoznanie się z kontraktem lub umową w zakresie niezbędnym do wykonania przeglądu;

8) wykonanie przeglądu zakresu robót objętych daną umową z Wykonawcą, w szczególności w oparciu o warunki kontraktu (w tym dokument gwarancja jakości), przepisy prawa powszechnie obowiązującego oraz uregulowania wewnętrzne;

9) zgłaszanie Przewodniczącemu Komisji potrzeby wykonania dodatkowych badań sprawdzających i/lub potrzeby zasięgnięcia opinii innych pracowników Oddziału GDDKiA lub opinii zewnętrznych, gdy jakość wykonanych prac budzi uzasadnione wątpliwości;

10) sporządzenie karty komisyjnego przeglądu gwarancyjnego I przekazanie jej Przewodniczącemu Komisji w wyznaczonym przez harmonogram czasie;

11) dokonanie wstępnej analizy przyczyn powstania wady oraz jej skutków dla eksploatacji przedmiotowego elementu/obiektu;

12) opiniowanie programów naprawczych;

13) informowanie Przewodniczącego Komisji o powstałych sporach, zagrożeniach i nieprawidłowościach;

14) monitoring aktualności zabezpieczenia należytego wykonania umowy w zakresie roszczeń Zamawiającego z tytułu gwarancji lub rękojmi za wady przy współpracy z kierującym komórką właściwą do spraw zarzadzania drogami i mostami.

7. Ponadto, do zadań komórki właściwej do spraw gwarancji należy w szczególności:

1) ustalanie terminów komisyjnych przeglądów gwarancyjnych i odbiorów pogwarancyjnych wraz z powiadomieniem Komisji oraz gwaranta - informacja zawiera wskazanie terminu i miejsca wykonania przeglądu przez prawidłowo umocowanych przedstawicieli Stron;

2) monitorowanie upływu terminów z gwarancji jakości lub rękojmi za wady na zgłoszenie roszczeń przez Zamawiającego z tytułu wykrytych wad;

3) monitorowanie realizacji harmonogramu przeglądu;

4) udostępnianie karty przeglądu, protokołu komisyjnego przeglądu gwarancyjnego;

5) w razie potrzeby ustalanie terminów na zajęcie stanowiska przez poszczególnych członków Komisji;

6) monitorowanie działań związanych z wywiązywaniem się gwaranta z obowiązku terminowego usuwania ujawnionych wad;

7) zbieranie informacji o wadach istotnych oraz wadach nieistotnych stwierdzonych podczas wizji lokalnej przeprowadzonej przez członków Komisji;

8) weryfikacja aktualności zabezpieczenia należytego wykonania umowy w zakresie roszczeń Zamawiającego z tytułu gwarancji lub rękojmi za Wady przy współpracy z kierującym komórką właściwą do spraw zarzadzania drogami i mostami;

9) przedstawianie Zastępcy Dyrektora do spraw Inwestycji rekomendacji sposobu postępowania w przypadku niewywiązywania się gwaranta ze zobowiązań gwarancyjnych oraz informowanie Dyrektora Oddziału GDDKiA o tych rekomendacjach;

10) gromadzenie danych w zakresie stwierdzonych wad w okresie gwarancyjnym i monitorowanie ich usuwania.

II. 

Komisyjne przeglądy gwarancyjne w okresie sprawowania nadzoru inwestorskiego

1. Przeglądy do momentu wystawienia świadectwa wykonania realizowane są zgodnie z warunkami kontraktu i gwarancją jakości.

2. W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący Komisji uprawniony jest do indywidualnego ustalenia terminów przeglądu.

III. 

Komisyjne przeglądy gwarancyjne stałe przeprowadzane przez Zamawiającego

1. Przeglądy gwarancyjne / przeglądy przed upływem okresu rękojmi przeprowadza się w terminach:

1) przeglądy okresowe - co 12 miesięcy od daty wskazanej w końcowym protokole odbioru / Świadectwa Przejęcia lub innego równoważnego dokumentu;

2) przegląd końcowy - na min. 60 dni przed datą wygaśnięcia gwarancji / zabezpieczenia Należytego Wykonania Umowy na okres rękojmi dla każdego asortymentu

- chyba, że inaczej stanowi dokument gwarancji jakości lub równoważny.

2. W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący Komisji uprawniony jest do indywidualnego ustalenia terminów przeglądu.

3. Komórka właściwa do spraw gwarancji informuje gwaranta o przeglądzie w terminie wskazanym w gwarancji jakości. Informacja ta zawiera wskazanie terminu i miejsca wykonania przeglądu przez prawidłowo umocowanych przedstawicieli Stron.

W przypadku niestawienia się przedstawiciela gwaranta we wskazanym terminie, przegląd odbywa się bez udziału gwaranta. Po zakończeniu prac Komisja przekazuje gwarantowi sporządzony protokół.

4. Niezwłocznie lecz nie później niż w terminie do 21 dni po zakończeniu komisyjnego przeglądu gwarancyjnego komórka właściwa do spraw gwarancji sporządza protokół, który zawiera w szczególności:

1) wykaz ujawnionych wad istotnych oraz wad nieistotnych wraz z niezbędną dokumentacją fotograficzną;

2) termin/terminy usunięcia wad istotnych oraz wad nieistotnych stwierdzonych podczas przeglądu, określony/określonych na podstawie klasyfikacji zgodnej z umową/gwarancją jakości;

3) informacje i terminy usunięcia wad stwierdzonych w toku poprzedniego przeglądu wskazanych na podstawie dokumentów kontraktowych i/lub zawartej umowy, w załącznikach do wystawionych wcześniej świadectw przejęcia, protokołów odbioru końcowego/ostatecznego lub równoważnych dokumentach oraz z protokołów komisyjnych przeglądów gwarancyjnych dokonywanych przez inżyniera kontraktu lub inspektora nadzoru;

4) ewentualne wnioski o zwiększenie częstotliwości komisyjnych przeglądów gwarancyjnych;

5) ewentualne wnioski o przeprowadzenie dodatkowych badań z uwagi na stwierdzone uszkodzenia, w celu określenia przyczyny ich powstania;

6) wnioski Komisji o ewentualne zlecenie ekspertyz do specjalistycznych jednostek badawczych;

7) listę elementów inwestycji wraz z ich dokładną lokalizacją, które były poddane oględzinom przedstawioną w postaci załączników do protokołu.

Integralną częścią każdego załącznika są zakresy prac, a w przypadku załącznika A - protokół z przeglądu obiektu inżynierskiego oraz karta przeglądów gwarancyjnych każdego z elementów poddanych przeglądowi;

8) forma i treść kart przeglądu może być modyfikowana ze względu na postanowienia Kontraktu, za zgodą Przewodniczącego Komisji;

9) podpisy osób uczestniczących w przeglądzie gwarancyjnym oraz datę sporządzenia przeglądu.

5. Integralną częścią protokołu są następujące załączniki do procedury:

1) A - wytyczne do przeglądu gwarancyjnego obiektu inżynierskiego;

2) B lub BI (w zależności od rodzaju nawierzchni drogi) - zakres prac do karty Przeglądu gwarancyjnego nawierzchni drogi, jej wyposażenia, odwodnienia, poboczy, skarp i ogrodzenia;

3) C - zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego zieleni w pasie drogowym;

4) D - zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego oznakowania poziomego;

5) E - zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego oznakowania pionowego;

6) F - zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego barier energochłonnych;

7) G - zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego oświetlenia drogowego, sygnalizacji świetlnej oraz znaków aktywnych;

8) H - zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego ekranów akustycznych i ekranów przeciwolśnieniowych;

9) I - karta wady przeglądu gwarancyjnego pozostałych elementów ochrony środowiska;

10) J - zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego stanu obiektów kubaturowych oraz zagospodarowania terenów MOP i OUA i OUD.

Dla wytycznych i każdego zakresu przeglądu sporządza się kartę wady według wzorów określonych w załącznikach od A do J do procedury.

6. Wady istotne oraz wady nieistotne stwierdzone podczas przeglądów gwarancyjnych ewidencjonuje się w zestawieniu wad, którego formularz stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.

7. Usunięcie wad istotnych oraz wad nieistotnych stwierdzonych podczas komisyjnych przeglądów gwarancyjnych wymaga pisemnej formy potwierdzenia i odebrania protokołem odbioru prac z usunięcia wady stanowiącym załącznik nr 3 do zarządzenia.

8. Odpowiedzialność za przeprowadzenie przeglądu w poszczególnych zakresach ponoszą właściwe komórki merytoryczne Oddziału GDDKiA, których przedstawiciele wchodzą w skład Komisji.

ZAŁĄCZNIK Nr  5

Regulamin Pracy Komisji

1. Pracą Komisji kieruje jej Przewodniczący.

2. Komisja rozpoczyna i kończy prace zgodnie z ustalonym harmonogramem.

3. Celem prac Komisji jest dokonanie oceny robót wykonanych w ramach zadania, dokonanie czynności komisyjnego przeglądu gwarancyjnego w okresie gwarancji jakości / w okresie rękojmi za wady zadania oraz dokonanie czynności odbioru po zakończeniu okresu gwarancji jakości / rękojmi za wady zgodnie z postanowieniami umowy, a także weryfikacja usunięcia wad istotnych oraz wad nieistotnych.

4. Komisja pracuje w obecności prawidłowo umocowanych przedstawicieli Wykonawców. Nieobecność przedstawicieli gwaranta nie wstrzymuje prac Komisji.

5. Komisja dokonuje oceny wizualnej zrealizowanych robót oraz ocenia wykonanie zadań i wniosków określonych w protokołach z poprzednich przeglądów lub odbiorów.

6. Członkowie Komisji zobowiązani są do udokumentowania fotograficznego stwierdzonych wad istotnych oraz wad nieistotnych (data na fotografii).

7. Komisja ma prawo zasięgnąć opinii innych pracowników Oddziału GDDKiA, gdy jakość wykonanych prac budzi jej uzasadnione wątpliwości.

8. Członkowie Komisji sporządzają kartę przeglądu gwarancyjnego w oparciu o wizję lokalną i materiały oraz dokumenty przedstawione przez uczestników przeglądu i Wykonawcę.

9. Sekretarz Komisji gromadzi informacje o wadach istotnych oraz wadach nieistotnych stwierdzonych podczas wizji lokalnej przeprowadzonej przez Komisję.

10. W dniu posiedzenia Komisja przeprowadza analizę stwierdzonych wad istotnych oraz wad nieistotnych, określając ich skutki dla eksploatacji przedmiotowego zakresu objętego przeglądem, przyczyny ich powstania a także precyzuje strony odpowiedzialne za usunięcie wad istotnych oraz wad nieistotnych wraz z podaniem terminu ich usunięcia. W razie potrzeby Przewodniczący Komisji może zadecydować o ponownej wizji lokalnej z udziałem wszystkich uczestników przeglądu.

11. Komórka właściwa do spraw gwarancji sporządza protokół w co najmniej 2 egzemplarzach (1 dla Zamawiającego i 1 dla Wykonawcy). Kopia protokołu zostanie przekazana przedstawicielowi Inżyniera Kontraktu (jeśli Inżynier Kontraktu nadal świadczy swe usługi).

12. Bezpośredni nadzór nad pracą Komisji sprawuje Zastępca Dyrektora Oddziału GDDKiA ds. Inwestycji lub Zastępca Dyrektora Oddziału GDDKiA ds. Zarządzania Drogami i Mostami, w zależności od zakresu inwestycji.

13. Komisja bierze również udział w pracach Komisji Odbioru Robót (zgodnie z Warunkami Kontraktu), przed wystawieniem świadectwa przejęcia lub innego równoważnego dokumentu.

ZAŁĄCZNIK Nr  6  3  

PROTOKÓŁ Nr..../....... rok

ZAŁĄCZNIK Nr  7

grafika

Załącznik  A  4  

Wytyczne do przeglądu gwarancyjnego obiektu inżynierskiego

1. Przegląd gwarancyjny obejmuje ocenę wizualną obiektu oraz dokumentację fotograficzną uszkodzeń.

2. Przeglądu dokonuje się zgodnie z Instrukcją przeprowadzania przeglądów drogowych obiektów inżynierskich. W przypadku gdy oceny elementów wyszczególnionych w protokole okresowej kontroli rocznej/pięcioletniej wykonywanej zgodnie z ww. instrukcją (z uwzględnieniem zastrzeżeń podanych w gwarancji jakości), będą niższe niż określone w gwarancji jakości opracowuje się a następnie wdraża stosowny program naprawczy w celu usunięcia wad.

3. Na załączonych do karty przeglądu gwarancyjnego fotografiach uszkodzeń w opisie zamieszcza się informację o ich lokalizacji.

4. W przypadkach obiektów inżynierskich, dla których zgodnie z aktualną "Instrukcją przeprowadzania przeglądów szczegółowych drogowych obiektów inżynierskich", należy przeprowadzić przegląd szczegółowy, przegląd ten wykonuje się przed upływem okresu gwarancji, tak by mógł on stanowić materiał pomocniczy dla prac powołanej Komisji.

5. Dla wad ujawnionych w trakcie przeglądu sporządza się kartę wady.

Załącznik  B

Załącznik Nr  B1

Załącznik  C

Załącznik  D

Zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego dla oznakowania poziomego

Załącznik  E

Zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego dla oznakowania pionowego

Załącznik  F

Zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego dla barier ochronnych

Każdorazowo podczas przeglądu należy dokonać sprawdzenia:

1) poprawnego montażu barier ochronnych, stan słupków oraz kompletność barier;

2) poprawnej wysokości barier (ocena wizualna);

3) powierzchni, obecności korozji.

Nazwa kontraktu lub nazwa zadania

inwestycyjnego ...........................................................................................Data:

Lp.Sprawdzany elementRodzaj sprawdzeniaMetoda kontroli i dop. tolerancjeWynik*Lokalizacja**Komentarz (np. nie dotyczy) ***
1.Bariery stalowewysokość barierWidoczne różnice w wysokości
2.powierzchniaocena wizualna, brak uszkodzeń powierzchni antykorozyjnych
3.Bariery betonowepowierzchniaocena wizualna, bez oznak korozji betonu
4.otwory montażoweocena wizualna, bez oznak korozji betonu
5.wysokość barierWidoczne różnice w wysokości
6.Bariery linowewysokość barierWidoczne różnice w wysokości
7.linyPoprawny naciąg lin, brak oznak korozji
8.Bariery innepowierzchniaOcena wizualna, bez oznak uszkodzeń
9.Urządzenia energochłonnepowierzchniaocena wizualna, bez oznak uszkodzeń

* Jeśli na całym sprawdzanym odcinku nie zanotowano uchybień należy wpisać "+" jeśli są uchybienia należy wpisać

** Wpis obliguje do określenia lokalizacji wady

*** Można wpisać komentarz, odnotować numer zdjęcia lub odwołanie do załącznika

F - karta wady przeglądu gwarancyjnego barier ochronnych

Nazwa inwestycji: ....................................................................................................................

Miejsce i data przeglądu: ..........................................................................................................

Data zakończenia robót: ...........................................................................................................

Data przejęcia robót przez Zamawiającego rozpoczynająca okres gwarancji (data wskazana w świadectwie przejęcia) ..............................................................................................................

Data zakończenia okresu gwarancyjnego: ................................................................................

Lp./ nr usterkiWykaz wad (nr obiektu, pikietaż)Termin zakończenia/ usunięciaDokumentacja fotograficzna (nr zdjęcia)Uwagi ZamawiającegoUwagi Wykonawcy

Wykonujący przegląd:

1. ............

2. ............

Załącznik  G

Zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego dla oświetlenia drogowego, sygnalizacji świetlnej oraz znaków aktywnych

I. 

Oświetlenie drogi

Każdorazowo podczas przeglądu należy dokonać sprawdzenia:

1) pionowania kolumn latarni;

2) kolumn latarni i innych elementów oświetlenia drogowego pod względem braku korozji i zabezpieczenia przed nią;

3) częstotliwości występowania przepaleń żarników, a w przypadku lamp LED - przepaleń diod na podstawie danych uzyskanych od konserwatora;

4) szafy przyłącza energetycznego - ogólny stan, czy nie ma korozji itp.;

5) protokołów badań izolacji kabli, które konserwator wykonuje min. co trzy lata.

Nazwa kontraktu lub nazwa zadania

inwestycyjnego ......................................................... Data:

Lp.Sprawdzany elementRodzaj sprawdzeniaMetoda kontroli i dop. tolerancjeWynik *Lokalizacja**Komentarz***
1.Kolumny latarńPion i połączenie z fundamentemSprawdzić pionowe położenie kolumny oraz stan śrub
2.Zabezpieczenie antykorozyjneOcena wizualna
3.DrzwiczkiOcena wizualna
4.Uziomy z taśm ocynkowanychOcena wizualna
5.Szafki oświetlenioweZabezpieczenia antykorozyjneOcena wizualna
6.Schemat wewnątrz szafkiSprawdzić czy jest
7.Wysięgniki i oprawyOgląd w porze dziennejOcena wizualna
8.Kontrola w porze nocnejWszystkie latarnie sprawne

* Jeśli na całym sprawdzanym odcinku nie zanotowano uchybień należy wpisać "+" jeśli są uchybienia należy wpisać

** Wpis obliguje do określenia lokalizacji wady

*** Można wpisać komentarz, odnotować numer zdjęcia lub odwołanie do załącznika

II. 

Sygnalizacja świetlna oraz znaki aktywne

Każdorazowo w czasie przeglądu należy dokonać:

1) sprawdzenia pionowania konstrukcji wsporczych tj.: masztów, wysięgników itp.;

2) sprawdzenia konstrukcji wsporczych i innych elementów sygnalizacji i oznakowania aktywnego pod względem braku korozji i zabezpieczenia przed nią;

3) sprawdzenia szczelności (w tym bryzgoszczelności w warunkach zimowego utrzymania) głowic kablowych w masztach w celu eliminacji zwarć, sprawdzić czy takie zwarcia nie wystąpiły w przeszłości na podstawie badania izolacji wykonywanego przez konserwatora urządzeń;

4) oceny sprawności przycisków dla pieszych;

5) sprawdzenia stanu urządzeń detekcyjnych (kamery, detektory indukcyjne, magnetyczne, przyciski sterownicze itp.) na podstawie analizy działania;

6) sprawdzenia ogólnej sprawności działania sterownika, czy nie występują błędy wynikające z nieprawidłowego działania któregoś z podzespołów (np. poprzez kontrolę dziennika sygnalizacji lub poprzez diagnostykę komputerową wykonywaną przez serwis producenta itp.);

7) sprawdzenia szafy sterownika i przyłącza energetycznego - ogólny stan, czy nie ma korozji itp.;

8) sprawdzenia częstotliwości występowania przepaleń żarników, a w przypadku sygnalizatorów LED i znaków aktywnych - grupowe przepalenia diod na podstawie danych uzyskanych od konserwatora;

9) analizy, na podstawie danych od konserwatora, stanu obudów sygnalizatorów (czy nie ma spękań lub innych uszkodzeń wynikających z jakości użytych materiałów i ich starzenia);

10) sprawdzenia, przed końcem okresu gwarancyjnego, efektywności działania baterii słonecznych i innych użytych źródeł odnawialnych energii i układu zasilania - np.: wymagać pomiarów;

11) sprawdzenia czy nie jest uszkodzone fotoogniwo (ocena wizualna).

Lokalizacja .................................................................................Data:

Lp.Sprawdzany elementRodzaj sprawdzeniaMetoda kontroli i dop. tolerancjeWynik*Lokalizacja**Komentarz***
1.Maszty i wysięgnikiPołożenieBrak odchyleń od pionu i poziomu
2.Maszty, sygnalizator y itd.Zabezpieczeni a antykorozyjneBrak śladów korozji
3.SygnalizatoryPrzyciski dla pieszych przy sygnalizatorachDokonać próby sprawności
4.Szafa sterownikaZabezpieczeni a antykorozyjneBrak śladów korozji
5.Żarniki i diodydziałanieGrupowe przepalenia diod

* Jeśli na całym sprawdzanym odcinku nie zanotowano uchybień należy wpisać "+" jeśli są uchybienia należy wpisać

** Wpis obliguje do określenia lokalizacji wady

*** Można wpisać komentarz, odnotować numer zdjęcia lub odwołanie do załącznika

G - karta wady przeglądu gwarancyjnego oświetlenia drogowego, sygnalizacji świetlnej oraz znaków aktywnych

NAZWA INWESTYCJI:

MIEJSCE I DATA PRZEGLĄDU:

Lp./ nr usterkiWykaz wad (nr obiektu, pikietaż)Termin zakończenia/ usunięciaDokumentacja fotograficzna (nr zdjęcia)Uwagi ZamawiającegoUwagi Wykonawcy

WYKONUJĄCY PRZEGLĄD

1. .................

2. .................

Załącznik  H

Zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego dla ekranów akustycznych i ekranów przeciwolśnieniowych

Ekrany akustyczne i ekrany przeciwolśnieniowe - każdorazowo podczas przeglądu należy dokonać sprawdzenia:

1) czy występują ubytki / odpryski lub korozja na słupach HEB;

2) czy występują ubytki / odpryski / odkształcenia lub korozja na panelach;

3) stanu zamocowań paneli w słupach HEB;

4) szerokości prześwitu pomiędzy ławą fundamentową/podwaliną a podłożem (zgodna z projektem Wykonawczym);

5) stanu betonowych podwalin i głowic słupów;

6) sprawności działania i stanu technicznego furtek/bram w ekranach (w tym domykaczy);

7) w przypadku ekranów z paneli przezroczystych, stanu zabezpieczeń przeciwko rozbijaniu się ptaków;

8) szerokości prześwitu pomiędzy ławą fundamentową/podwaliną a panelem ekranu;

9) szczelności (brak prześwitu) pomiędzy podwalina a głowicą/stopą słupa.

nazwa kontraktu lub nazwa zadania

inwestycyjnego ........................................................................Data:

Lp.Sprawdzany elementRodzaj sprawdzeniaMetoda kontroli i dop. tolerancjeWynik*Lokalizacja**Komentarz nie dotyczy) ***
1.EkranyFurtki i bramyOcena wizualna, brak deformacji, korozji,

sprawność zamknięć,

domykaczy

2.Równość paneliOdchylenie powierzchni licowych od pionu
3.SzczelnośćBrak szczelin pomiędzy panelami oraz pomiędzy panelem i podwaliną
4.Osadzenie paneliOdchylenia krawędzi podłużnych

i poprzecznych od linii prostej, istnienie uszczelek, kołków,

"chybotania" panelu,

stukanie panelu

5.Powierzchnia paneliBrak korozji, deformacji, uszkodzeń powierzchni
6.Słupy HEBBrak ubytków/odprysków i korozji
7.Głowice słupówOcena wizualna
8.Stan belki podwalinowejGładkie, bez raków, pęknięć i rys, drobne pory
9.Prześwit między belką podwalinową a gruntem/ławą betonowąOcena wizualna zgodności z ST
10.Stan nasypu/wykop u dotyczy przy ekranach akustycznychOcena wizualna nasypu/wykopu, brak rozmyć, brak widocznych nieszczelności między podwaliną a gruntem
11.Oznakowanie awaryjne na ekranachOcena wizualna

*Jeśli na całym sprawdzanym odcinku nie zanotowano uchybień należy wpisać "+" jeśli są uchybienia należy wpisać

** Wpis obliguje do określenia lokalizacji wady

*** Można wpisać komentarz, odnotować numer zdjęcia lub odwołanie do załącznika

H - karta wady przeglądu gwarancyjnego ekranów akustycznych i wygrodzenia

Nazwa inwestycji: ..................................................................................................................

Miejsce i data przeglądu: .......................................................................................................

Data zakończenia robót: .........................................................................................................

Data przejęcia robót przez Zamawiającego rozpoczynająca okres gwarancji (data wskazana w świadectwie przejęcia) ............................................................................................................

Data zakończenia okresu gwarancyjnego: ..............................................................................

Lp./ nr usterkiWykaz wad (nr obiektu, pikietaż)Termin zakończenia/ usunięciaDokumentacja fotograficzna (nr zdjęcia)Uwagi ZamawiającegoUwagi Wykonawcy

Wykonujący przegląd:

1. ...........................

2. ...........................

Załącznik  I

Zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego dla pozostałych elementów ochrony środowiska

Wygrodzenia dla płazów - każdorazowo podczas przeglądu należy dokonać sprawdzenia:

1) ubytków, naciągu i korozji wygrodzenia,

2) ubytków i korozji na słupkach,

3) szczelności wygrodzenia, w tym jego zakotwienia w gruncie,

4) szczelności i ciągłości wygrodzenia oraz przewieszki dla płazów,

5) szczelności połączenia siatki z czołem przepustu/stoprynną,

6) U-kształtnego zakończenia siatki.

Przejścia dla zwierząt - każdorazowo podczas przeglądu należy dokonać sprawdzenia:

1) trwałości zagospodarowania przejść,

2) stanu półek dla zwierząt,

3) stanu technicznego umocnień.

Zbiorniki kompensacyjne - każdorazowo podczas przeglądu należy dokonać sprawdzenia stanu technicznego zbiorników (oberwanie skarp, obsiew trawy).

Nazwa kontraktu lub nazwa zadania

inwestycyjnego ........................................................................................ Data:

LpSprawdzany elementRodzaj sprawdzeniaMetoda kontroli i dop. tolerancjeWynik*Lokalizacja**Komentarz (np. nie dotyczy)***
1.Wygrodzenia dla płazówSzczelnośćSprawdzenie ciągłości wygrodzeń, w tym bramy i furtki, stan mocowania, uszczelnienie w

ciągach płotków herpetologicznych oraz połączenia z ekranem

2.Wkopanie w

grunt oraz szczelność, przewieszki

Ocena wizualna zgodności z ST
3.Siatka/element prefabrykowanyBrak korozji,

deformacji, uszkodzeń, spękań, zachowania odgięcia

4.SłupkiBrak korozji,

położenie pionowe

Zakotwienie w gruncie i przewieszkiOcena wizualna zgodności z ST
5.Przejścia dla zwierzątZagospodarowanie przejśćOcena wizualna zgodności z

projektem wykonawczym

6.Półki dla zwierząt i

płazów

Ocena wizualna, brak uszkodzeń i

deformacji, możliwość fizyczna wykorzystania półki tj. czy nie jest zalana, czy jest drożna

7.UmocnieniaOcena wizualna stanu technicznego
Ekrany przeciwolśnienioweOcena wizualna stanu technicznego, zachowanie szczelności od

podłoża

8.Zbiorniki kompensacyjneSkarpyOcena wizualna, bez oznak deformacji
9.Pokrycie trawąRównomierne, bez ubytków

* Jeśli na całym sprawdzanym odcinku nie zanotowano uchybień należy wpisać "+" jeśli są uchybienia należy wpisać

** Wpis obliguje do określenia lokalizacji wady

*** Można wpisać komentarz, odnotować numer zdjęcia lub odwołanie do załącznika

I - karta wady przeglądu gwarancyjnego pozostałych elementów ochrony środowiska

Nazwa inwestycji: ................................................................................................................

Miejsce i data przeglądu: ......................................................................................................

Data zakończenia robót: .......................................................................................................

Data przejęcia robót przez Zamawiającego rozpoczynająca okres gwarancji (data wskazana w świadectwie przejęcia) ..........................................................................................................

Data zakończenia okresu gwarancyjnego:.............................................................................

Lp./ nr usterkiWykaz wad (nr obiektu, pikietaż)Termin zakończenia/ usunięciaDokumentacja fotograficzna (nr zdjęcia)Uwagi ZamawiającegoUwagi Wykonawcy

Wykonujący przegląd:

1. ........................

2. ........................

Załącznik  J

Karta przeglądu gwarancyjnego stanu obiektów kubaturowych oraz zagospodarowania terenów MOP, OUA i OUD

Nazwa kontraktu lub nazwa zadania

inwestycyjnego .................................................................................................. Data:

Lp.Sprawdzany elementRodzaj sprawdzeniaMetoda kontroli i dop. tolerancjeWynik*Lokalizacja**Komentarz***
1.BudynkiPokrycie dachuOcena wizualna
2.RynnyOcena wizualna,

mocowanie

3.Rury spustoweProstoliniowość, mocowanie
4.MuryOcena wizualna
5.PosadzkiOgólny stan techniczny
6.SufityBez zacieków, pęcherzy, odkształceń, mocowanie elementów instalacyjnych
7.Okna, drzwiEstetyka

i prostoliniowość, kontrola mechanizmów ruchomych

8.Powłoki malarskieBrak smug i zacieków
9.Okładziny z płytek ceramicznych itp.Doleganie płytek,

wypełnienie spoin

10.Elewacje z tynkuBrak pęcherzy, spękań, plam i ubytków
11.InstalacjeKontrola działania poszczególnych urządzeń i elementów instalacji
12.ArmaturaEstetyka wykonania,

właściwy, trwały montaż

13.Zagospodarowanie terenuDrogi i place manewroweWygląd jednorodny, bez spękań, deformacji, plam i wykruszeń
14.Miejsca postojoweWygląd jednorodny, bez deformacji, wykruszeń, spękań i zapadnięć
15.ChodnikiWygląd jednorodny, bez spękań, deformacji, plam i wykruszeń
16.Tereny zieloneOcena wizualna zagospodarowania i pielęgnacji
17.Krawężniki i obrzeżaOcena wizualna, gładkie, bez raków, pęknięć i rys, wypełnienie szczelin
18.Mała architekturaOcena wizualna zwłaszcza pod względem bezpieczeństwa użytkowników, właściwego/trwałego montażu
19.Oświetleni eSłupyPołączenie z

fundamentem, zabezpieczenia antykorozyjne, pionowe położenie oraz stan śrub jeśli istnieją.

20.Szafki oświetlenioweStan pokryć antykorozyjnych
21.Wysięgniki i oprawyOgląd w porze dziennej i kontrola w porze nocnej
22.SzambaWidoczne części urządzeniaStan zabezpieczeń antykorozyjnych
23.Oczyszcza InieTeren wokół urządzeniaOcena wizualna
24.Kanalizacja deszczowaKratki ściekoweOcena działania
Odwonieni e linioweSam urządzenieOcena wizualna
25.Miejsca postoju dla samochód ów z

ładunkami niebezpiecznymi

Szczelność masy zalewowejBrak wykruszeń, spękań nawierzchni, wizualna ocena stanu instalacji odgromowej
26.RównośćBrak deformacji
27.Spadki poprzeczneBrak zastoisk wody
28Urządzenia towarzysząceOcena wizualna
Miejsca zrutu nieczystościStan płyty zlewnejOcena wizualna
Zbiornik ppoż, hydrantyOcena wizualna
Stanowisk a kontrolneStan nawierzchniOcena wizualna
Oznakowanie pionowe i poziomeOcena stanu powłok,Brak ubytków, widoczność oznakowania
Ogrodzeni e i bramyKorozja i

funkcjonalność

Ocena wizualna i

manualna

* Jeśli na całym sprawdzanym odcinku nie zanotowano uchybień należy wpisać "+" jeśli są uchybienia należy wpisać

** Wpis obliguje do określenia lokalizacji wady

*** Można wpisać komentarz, odnotować numer zdjęcia lub odwołanie do załącznika

J - karta wady przeglądu gwarancyjnego obiektów kubaturowych oraz zagospodarowania terenów MOP, OUA i OUD

NAZWA INWESTYCJI:

MIEJSCE I DATA PRZEGLĄDU:

Lp./ nr usterkiWykaz wad (nr obiektu, pikietaż)Termin zakończenia/ usunięciaDokumentacja fotograficzna (nr zdjęcia)Uwagi ZamawiającegoUwagi Wykonawcy

WYKONUJĄCY PRZEGLĄD

1. .................

2. ..................

1 Niniejsze zarządzenie zostało zmienione zarządzeniem Nr 13 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 6 maja 2020 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zarządzeniem Nr 25 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 13 lipca 2020 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zarządzeniem Nr 34 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 17 września 2020 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz zarządzeniem Nr 39 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia I października 2020 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
2 Załącznik nr 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a zarządzenia nr 47 z dnia 29 grudnia 2023 r. (Dz.Urz.GDDKiA.2023.47) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 grudnia 2023 r.
3 Załącznik nr 6 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 47 z dnia 29 grudnia 2023 r. (Dz.Urz.GDDKiA.2023.47) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 grudnia 2023 r.
4 Załącznik nr A zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b zarządzenia nr 47 z dnia 29 grudnia 2023 r. (Dz.Urz.GDDKiA.2023.47) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 30 grudnia 2023 r.