Wprowadzenie Procedury przeglądów gwarancyjnych i procesu realizacji gwarancji jakości lub odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady w zakresie inwestycji drogowych.
Dz.Urz.GDDKiA.2021.20
Akt obowiązującyZARZĄDZENIE Nr 20
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
z dnia 22 lipca 2021 r.
w sprawie wprowadzenia Procedury przeglądów gwarancyjnych i procesu realizacji gwarancji jakości lub odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady w zakresie inwestycji drogowych
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 2
L. p. | Dokument odniesienia/Protokół Zgłoszenia Wady | Lokalizacja | Osoba zgłaszająca Wadę (w przypadku zgłoszenia Wady poza procedurą przeglądu) | Nr karty Wady | Wada istotna/Wada nieistotna | Opis Wady | Podstawowa data obowiązywania Gwarancji | Wydłużona data obowiązywania Gwarancji | Ustalony termin usunięcia Wady | Stanowisko Wykonawcy - nr pisma | Stanowisko Zamawiającego - nr pisma | Data usunięcia wady | Potwierdzenie przez Zamawiającego usunięcia Wady Istotnej / Wady Nieistotnej |
1. | Załącznik A do protokołu przeglądu gwarancyjnego | Tak | |||||||||||
2. | Załącznik B do protokołu przeglądu gwarancyjnego | Nie | |||||||||||
3. | Załącznik C do protokołu przeglądu gwarancyjnego | Tak |
ZAŁĄCZNIK Nr 4 2
Procedura przeprowadzania komisyjnego przeglądu gwarancyjnego
Procedura przeprowadzania komisyjnego przeglądu gwarancyjnego
I.
Powołanie Komisji
Powołanie Komisji
Komisja powoływana jest w formie pisemnej przez Dyrektora Oddziału i składa się z wybranych pracowników:
1) właściwych terytorialnie Rejonów,
2) Zespołu Kierownika Projektu,
3) komórki właściwej do spraw środowiska,
4) komórki właściwej do spraw inwestycji,
5) komórki właściwej do spraw dróg i sieci drogowej,
6) komórki właściwej do spraw mostów,
7) komórki właściwej do spraw nieruchomości,
8) komórki właściwej do spraw dokumentacji,
9) komórki właściwej do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego i zarządzania ruchem,
10) komórki właściwej do spraw technologii - Laboratorium Drogowe,
11) komórki właściwej do spraw gwarancji (o ile Oddział posiada w swojej strukturze organizacyjnej).
2. Komisję tworzą:
1) Przewodniczący Komisji,
2) Zastępca Przewodniczącego Komisji,
3) Sekretarz Komisji,
4) Członkowie Komisji.
3. Do zadań Przewodniczącego Komisji należy w szczególności:
1) koordynowanie prac Komisji;
2) monitorowanie terminów komisyjnych przeglądów gwarancyjnych;
3) monitorowanie upływu okresów gwarancji jakości oraz rękojmi za wady;
4) ustalanie harmonogramów przeglądów gwarancyjnych w uzgodnieniu z kierującym komórką właściwą do spraw gwarancji;
5) nadzorowanie realizacji harmonogramu przeglądu przez członków Komisji;
6) przekazywanie Sekretarzowi Komisji kart przeglądu gwarancyjnego sporządzonych przez członków Komisji;
7) ustalanie jednolitego stanowiska Zamawiającego w ramach prac Komisji;
8) prowadzenie posiedzeń Komisji/odbioru pogwarancyjnego;
9) weryfikacja pełnomocnictwa/prawidłowego umocowania reprezentanta Wykonawcy do działania w jego imieniu;
10) akceptacja programów naprawczych;
11) ustalanie bezpośredniego nadzoru nad pracami naprawczymi oraz osób dokonujących odbioru usunięcia Wad;
12) informowanie komórki właściwej do spraw gwarancji oraz Zastępcy Dyrektora Oddziału GDDKiA właściwego do spraw Zarzadzania Drogami i Mostami o powstałych sporach, zagrożeniach i nieprawidłowościach.
4. Zastępca Przewodniczącego Komisji zastępuje Przewodniczącego Komisji w trakcie jego nieobecności.
5. Do zadań Sekretarza Komisji należy w szczególności:
1) powiadamianie Przewodniczącego Komisji o upływie okresów gwarancji jakości lub rękojmi za wady najpóźniej na miesiąc przed upływem końca gwarancji jakości lub rękojmi za wady i konieczności dokonania przeglądu gwarancyjnego oraz wykonawców o terminie przeglądu;
2) dokumentowanie prac Komisji;
3) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Przewodniczącego Komisji;
4) gromadzenie informacji o wadach istotnych oraz wadach nieistotnych stwierdzonych podczas wizji lokalnej przeprowadzonej przez Komisję karty przeglądu wraz z dokumentacją fotograficzną;
5) przekazanie protokołu Wykonawcy oraz Zamawiającemu.
6. Do zadań Komisji należy w szczególności:
1) sprawdzenie wykonania zaleceń wynikających ze świadectwa przejęcia lub innego równoważnego dokumentu (wraz z załącznikami) oraz poprzedniego/poprzednich przeglądu/przeglądów wykonanego/wykonanych w okresie trwania gwarancji/rękojmi za wady,
2) wykonanie przeglądu stanu drogi/dróg i obiektów inżynierskich oraz kubaturowych z nią/nimi związanych, mającego na celu ustalenie:
a) stanu technicznego obiektu inżynierskiego i jego wyposażenia - według wytycznych stanowiących zał. A do procedury,
b) stanu technicznego nawierzchni drogi, elementów wyposażenia, odwodnienia oraz stanu poboczy, skarp i ogrodzenia - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. B lub BI do procedury,
c) stanu zieleni w pasie drogowym - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. C do procedury,
d) stanu funkcjonowania urządzeń bezpieczeństwa ruchu:
- stanu oznakowania poziomego - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. D do procedury,
- stanu oznakowania pionowego - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. E do procedury,
- stanu barier energochłonnych - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. F do procedury,
- stanu oświetlenia drogi, sygnalizacji świetlnej oraz znaków aktywnych - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. G do procedury,
e) stanu ekranów akustycznych i ekranów przeciwolśnieniowych - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. H do procedury,
f) stanu pozostałych urządzeń ochrony środowiska - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. I do procedury,
g) stanu obiektów kubaturowych oraz zagospodarowania terenów MOP, OUA i OUD - według zakresu przeglądu stanowiącego zał. J do procedury.
W przypadku gdy jakiś element robót będący przedmiotem przeglądu powiela się w więcej niż jednym załączniku (od "A" do "J") to w ustaleniach z przeglądu należy wykazać ten element robót tylko w jednym z załączników, a w kolejnych zamieścić jedynie adnotację odsyłającą do załącznika, w którym wskazano ustalenia z przeglądu dla tego elementu robót.
3) dokonanie oceny stanu technicznego w zakresie określonym w pkt 2 lit. a - g również przy wykorzystaniu aktualnych w danym roku wyników badań wykonanych w ramach obowiązujących systemów diagnostycznych posiadanych przez Oddział GDDKiA, w tym wyników okresowych kontroli lub przeglądów obiektów zlecanych firmom zewnętrznym;
4) rozpatrzenie i ewentualne uwzględnienie uwag zgłoszonych przez służby utrzymaniowe;
5) sprawdzenie wyników badań laboratoryjnych i ekspertyz zleconych w trakcie eksploatacji (sprawozdania z badań stanowią integralną część protokołu z przeglądu gwarancyjnego);
6) praca w wyznaczonym w harmonogramie czasie;
7) zapoznanie się z kontraktem lub umową w zakresie niezbędnym do wykonania przeglądu;
8) wykonanie przeglądu zakresu robót objętych daną umową z Wykonawcą, w szczególności w oparciu o warunki kontraktu (w tym dokument gwarancja jakości), przepisy prawa powszechnie obowiązującego oraz uregulowania wewnętrzne;
9) zgłaszanie Przewodniczącemu Komisji potrzeby wykonania dodatkowych badań sprawdzających i/lub potrzeby zasięgnięcia opinii innych pracowników Oddziału GDDKiA lub opinii zewnętrznych, gdy jakość wykonanych prac budzi uzasadnione wątpliwości;
10) sporządzenie karty komisyjnego przeglądu gwarancyjnego I przekazanie jej Przewodniczącemu Komisji w wyznaczonym przez harmonogram czasie;
11) dokonanie wstępnej analizy przyczyn powstania wady oraz jej skutków dla eksploatacji przedmiotowego elementu/obiektu;
12) opiniowanie programów naprawczych;
13) informowanie Przewodniczącego Komisji o powstałych sporach, zagrożeniach i nieprawidłowościach;
14) monitoring aktualności zabezpieczenia należytego wykonania umowy w zakresie roszczeń Zamawiającego z tytułu gwarancji lub rękojmi za wady przy współpracy z kierującym komórką właściwą do spraw zarzadzania drogami i mostami.
7. Ponadto, do zadań komórki właściwej do spraw gwarancji należy w szczególności:
1) ustalanie terminów komisyjnych przeglądów gwarancyjnych i odbiorów pogwarancyjnych wraz z powiadomieniem Komisji oraz gwaranta - informacja zawiera wskazanie terminu i miejsca wykonania przeglądu przez prawidłowo umocowanych przedstawicieli Stron;
2) monitorowanie upływu terminów z gwarancji jakości lub rękojmi za wady na zgłoszenie roszczeń przez Zamawiającego z tytułu wykrytych wad;
3) monitorowanie realizacji harmonogramu przeglądu;
4) udostępnianie karty przeglądu, protokołu komisyjnego przeglądu gwarancyjnego;
5) w razie potrzeby ustalanie terminów na zajęcie stanowiska przez poszczególnych członków Komisji;
6) monitorowanie działań związanych z wywiązywaniem się gwaranta z obowiązku terminowego usuwania ujawnionych wad;
7) zbieranie informacji o wadach istotnych oraz wadach nieistotnych stwierdzonych podczas wizji lokalnej przeprowadzonej przez członków Komisji;
8) weryfikacja aktualności zabezpieczenia należytego wykonania umowy w zakresie roszczeń Zamawiającego z tytułu gwarancji lub rękojmi za Wady przy współpracy z kierującym komórką właściwą do spraw zarzadzania drogami i mostami;
9) przedstawianie Zastępcy Dyrektora do spraw Inwestycji rekomendacji sposobu postępowania w przypadku niewywiązywania się gwaranta ze zobowiązań gwarancyjnych oraz informowanie Dyrektora Oddziału GDDKiA o tych rekomendacjach;
10) gromadzenie danych w zakresie stwierdzonych wad w okresie gwarancyjnym i monitorowanie ich usuwania.
II.
Komisyjne przeglądy gwarancyjne w okresie sprawowania nadzoru inwestorskiego
Komisyjne przeglądy gwarancyjne w okresie sprawowania nadzoru inwestorskiego
2. W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący Komisji uprawniony jest do indywidualnego ustalenia terminów przeglądu.
III.
Komisyjne przeglądy gwarancyjne stałe przeprowadzane przez Zamawiającego
Komisyjne przeglądy gwarancyjne stałe przeprowadzane przez Zamawiającego
1) przeglądy okresowe - co 12 miesięcy od daty wskazanej w końcowym protokole odbioru / Świadectwa Przejęcia lub innego równoważnego dokumentu;
2) przegląd końcowy - na min. 60 dni przed datą wygaśnięcia gwarancji / zabezpieczenia Należytego Wykonania Umowy na okres rękojmi dla każdego asortymentu
- chyba, że inaczej stanowi dokument gwarancji jakości lub równoważny.
2. W uzasadnionych przypadkach Przewodniczący Komisji uprawniony jest do indywidualnego ustalenia terminów przeglądu.
3. Komórka właściwa do spraw gwarancji informuje gwaranta o przeglądzie w terminie wskazanym w gwarancji jakości. Informacja ta zawiera wskazanie terminu i miejsca wykonania przeglądu przez prawidłowo umocowanych przedstawicieli Stron.
W przypadku niestawienia się przedstawiciela gwaranta we wskazanym terminie, przegląd odbywa się bez udziału gwaranta. Po zakończeniu prac Komisja przekazuje gwarantowi sporządzony protokół.
4. Niezwłocznie lecz nie później niż w terminie do 21 dni po zakończeniu komisyjnego przeglądu gwarancyjnego komórka właściwa do spraw gwarancji sporządza protokół, który zawiera w szczególności:
1) wykaz ujawnionych wad istotnych oraz wad nieistotnych wraz z niezbędną dokumentacją fotograficzną;
2) termin/terminy usunięcia wad istotnych oraz wad nieistotnych stwierdzonych podczas przeglądu, określony/określonych na podstawie klasyfikacji zgodnej z umową/gwarancją jakości;
3) informacje i terminy usunięcia wad stwierdzonych w toku poprzedniego przeglądu wskazanych na podstawie dokumentów kontraktowych i/lub zawartej umowy, w załącznikach do wystawionych wcześniej świadectw przejęcia, protokołów odbioru końcowego/ostatecznego lub równoważnych dokumentach oraz z protokołów komisyjnych przeglądów gwarancyjnych dokonywanych przez inżyniera kontraktu lub inspektora nadzoru;
4) ewentualne wnioski o zwiększenie częstotliwości komisyjnych przeglądów gwarancyjnych;
5) ewentualne wnioski o przeprowadzenie dodatkowych badań z uwagi na stwierdzone uszkodzenia, w celu określenia przyczyny ich powstania;
6) wnioski Komisji o ewentualne zlecenie ekspertyz do specjalistycznych jednostek badawczych;
7) listę elementów inwestycji wraz z ich dokładną lokalizacją, które były poddane oględzinom przedstawioną w postaci załączników do protokołu.
Integralną częścią każdego załącznika są zakresy prac, a w przypadku załącznika A - protokół z przeglądu obiektu inżynierskiego oraz karta przeglądów gwarancyjnych każdego z elementów poddanych przeglądowi;
8) forma i treść kart przeglądu może być modyfikowana ze względu na postanowienia Kontraktu, za zgodą Przewodniczącego Komisji;
9) podpisy osób uczestniczących w przeglądzie gwarancyjnym oraz datę sporządzenia przeglądu.
5. Integralną częścią protokołu są następujące załączniki do procedury:
1) A - wytyczne do przeglądu gwarancyjnego obiektu inżynierskiego;
2) B lub BI (w zależności od rodzaju nawierzchni drogi) - zakres prac do karty Przeglądu gwarancyjnego nawierzchni drogi, jej wyposażenia, odwodnienia, poboczy, skarp i ogrodzenia;
3) C - zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego zieleni w pasie drogowym;
4) D - zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego oznakowania poziomego;
5) E - zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego oznakowania pionowego;
6) F - zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego barier energochłonnych;
7) G - zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego oświetlenia drogowego, sygnalizacji świetlnej oraz znaków aktywnych;
8) H - zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego ekranów akustycznych i ekranów przeciwolśnieniowych;
9) I - karta wady przeglądu gwarancyjnego pozostałych elementów ochrony środowiska;
10) J - zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego stanu obiektów kubaturowych oraz zagospodarowania terenów MOP i OUA i OUD.
Dla wytycznych i każdego zakresu przeglądu sporządza się kartę wady według wzorów określonych w załącznikach od A do J do procedury.
6. Wady istotne oraz wady nieistotne stwierdzone podczas przeglądów gwarancyjnych ewidencjonuje się w zestawieniu wad, którego formularz stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
7. Usunięcie wad istotnych oraz wad nieistotnych stwierdzonych podczas komisyjnych przeglądów gwarancyjnych wymaga pisemnej formy potwierdzenia i odebrania protokołem odbioru prac z usunięcia wady stanowiącym załącznik nr 3 do zarządzenia.
8. Odpowiedzialność za przeprowadzenie przeglądu w poszczególnych zakresach ponoszą właściwe komórki merytoryczne Oddziału GDDKiA, których przedstawiciele wchodzą w skład Komisji.
ZAŁĄCZNIK Nr 5
Regulamin Pracy Komisji
Regulamin Pracy Komisji
2. Komisja rozpoczyna i kończy prace zgodnie z ustalonym harmonogramem.
3. Celem prac Komisji jest dokonanie oceny robót wykonanych w ramach zadania, dokonanie czynności komisyjnego przeglądu gwarancyjnego w okresie gwarancji jakości / w okresie rękojmi za wady zadania oraz dokonanie czynności odbioru po zakończeniu okresu gwarancji jakości / rękojmi za wady zgodnie z postanowieniami umowy, a także weryfikacja usunięcia wad istotnych oraz wad nieistotnych.
4. Komisja pracuje w obecności prawidłowo umocowanych przedstawicieli Wykonawców. Nieobecność przedstawicieli gwaranta nie wstrzymuje prac Komisji.
5. Komisja dokonuje oceny wizualnej zrealizowanych robót oraz ocenia wykonanie zadań i wniosków określonych w protokołach z poprzednich przeglądów lub odbiorów.
6. Członkowie Komisji zobowiązani są do udokumentowania fotograficznego stwierdzonych wad istotnych oraz wad nieistotnych (data na fotografii).
7. Komisja ma prawo zasięgnąć opinii innych pracowników Oddziału GDDKiA, gdy jakość wykonanych prac budzi jej uzasadnione wątpliwości.
8. Członkowie Komisji sporządzają kartę przeglądu gwarancyjnego w oparciu o wizję lokalną i materiały oraz dokumenty przedstawione przez uczestników przeglądu i Wykonawcę.
9. Sekretarz Komisji gromadzi informacje o wadach istotnych oraz wadach nieistotnych stwierdzonych podczas wizji lokalnej przeprowadzonej przez Komisję.
10. W dniu posiedzenia Komisja przeprowadza analizę stwierdzonych wad istotnych oraz wad nieistotnych, określając ich skutki dla eksploatacji przedmiotowego zakresu objętego przeglądem, przyczyny ich powstania a także precyzuje strony odpowiedzialne za usunięcie wad istotnych oraz wad nieistotnych wraz z podaniem terminu ich usunięcia. W razie potrzeby Przewodniczący Komisji może zadecydować o ponownej wizji lokalnej z udziałem wszystkich uczestników przeglądu.
11. Komórka właściwa do spraw gwarancji sporządza protokół w co najmniej 2 egzemplarzach (1 dla Zamawiającego i 1 dla Wykonawcy). Kopia protokołu zostanie przekazana przedstawicielowi Inżyniera Kontraktu (jeśli Inżynier Kontraktu nadal świadczy swe usługi).
12. Bezpośredni nadzór nad pracą Komisji sprawuje Zastępca Dyrektora Oddziału GDDKiA ds. Inwestycji lub Zastępca Dyrektora Oddziału GDDKiA ds. Zarządzania Drogami i Mostami, w zależności od zakresu inwestycji.
13. Komisja bierze również udział w pracach Komisji Odbioru Robót (zgodnie z Warunkami Kontraktu), przed wystawieniem świadectwa przejęcia lub innego równoważnego dokumentu.
ZAŁĄCZNIK Nr 7
Załącznik A 4
Wytyczne do przeglądu gwarancyjnego obiektu inżynierskiego
Wytyczne do przeglądu gwarancyjnego obiektu inżynierskiego
2. Przeglądu dokonuje się zgodnie z Instrukcją przeprowadzania przeglądów drogowych obiektów inżynierskich. W przypadku gdy oceny elementów wyszczególnionych w protokole okresowej kontroli rocznej/pięcioletniej wykonywanej zgodnie z ww. instrukcją (z uwzględnieniem zastrzeżeń podanych w gwarancji jakości), będą niższe niż określone w gwarancji jakości opracowuje się a następnie wdraża stosowny program naprawczy w celu usunięcia wad.
3. Na załączonych do karty przeglądu gwarancyjnego fotografiach uszkodzeń w opisie zamieszcza się informację o ich lokalizacji.
4. W przypadkach obiektów inżynierskich, dla których zgodnie z aktualną "Instrukcją przeprowadzania przeglądów szczegółowych drogowych obiektów inżynierskich", należy przeprowadzić przegląd szczegółowy, przegląd ten wykonuje się przed upływem okresu gwarancji, tak by mógł on stanowić materiał pomocniczy dla prac powołanej Komisji.
5. Dla wad ujawnionych w trakcie przeglądu sporządza się kartę wady.
Załącznik C
Załącznik F
Zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego dla barier ochronnych
Zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego dla barier ochronnych
1) poprawnego montażu barier ochronnych, stan słupków oraz kompletność barier;
2) poprawnej wysokości barier (ocena wizualna);
3) powierzchni, obecności korozji.
Nazwa kontraktu lub nazwa zadania
inwestycyjnego ...........................................................................................Data:
Lp. | Sprawdzany element | Rodzaj sprawdzenia | Metoda kontroli i dop. tolerancje | Wynik* | Lokalizacja** | Komentarz (np. nie dotyczy) *** |
1. | Bariery stalowe | wysokość barier | Widoczne różnice w wysokości | |||
2. | powierzchnia | ocena wizualna, brak uszkodzeń powierzchni antykorozyjnych | ||||
3. | Bariery betonowe | powierzchnia | ocena wizualna, bez oznak korozji betonu | |||
4. | otwory montażowe | ocena wizualna, bez oznak korozji betonu | ||||
5. | wysokość barier | Widoczne różnice w wysokości | ||||
6. | Bariery linowe | wysokość barier | Widoczne różnice w wysokości | |||
7. | liny | Poprawny naciąg lin, brak oznak korozji | ||||
8. | Bariery inne | powierzchnia | Ocena wizualna, bez oznak uszkodzeń | |||
9. | Urządzenia energochłonne | powierzchnia | ocena wizualna, bez oznak uszkodzeń |
* Jeśli na całym sprawdzanym odcinku nie zanotowano uchybień należy wpisać "+" jeśli są uchybienia należy wpisać
** Wpis obliguje do określenia lokalizacji wady
*** Można wpisać komentarz, odnotować numer zdjęcia lub odwołanie do załącznika
F - karta wady przeglądu gwarancyjnego barier ochronnych
Nazwa inwestycji: ....................................................................................................................
Miejsce i data przeglądu: ..........................................................................................................
Data zakończenia robót: ...........................................................................................................
Data przejęcia robót przez Zamawiającego rozpoczynająca okres gwarancji (data wskazana w świadectwie przejęcia) ..............................................................................................................
Data zakończenia okresu gwarancyjnego: ................................................................................
Lp./ nr usterki | Wykaz wad (nr obiektu, pikietaż) | Termin zakończenia/ usunięcia | Dokumentacja fotograficzna (nr zdjęcia) | Uwagi Zamawiającego | Uwagi Wykonawcy |
Wykonujący przegląd:
1. ............
2. ............
Załącznik G
Zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego dla oświetlenia drogowego, sygnalizacji świetlnej oraz znaków aktywnych
Zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego dla oświetlenia drogowego, sygnalizacji świetlnej oraz znaków aktywnych
I.
Oświetlenie drogi
Oświetlenie drogi
1) pionowania kolumn latarni;
2) kolumn latarni i innych elementów oświetlenia drogowego pod względem braku korozji i zabezpieczenia przed nią;
3) częstotliwości występowania przepaleń żarników, a w przypadku lamp LED - przepaleń diod na podstawie danych uzyskanych od konserwatora;
4) szafy przyłącza energetycznego - ogólny stan, czy nie ma korozji itp.;
5) protokołów badań izolacji kabli, które konserwator wykonuje min. co trzy lata.
Nazwa kontraktu lub nazwa zadania
inwestycyjnego ......................................................... Data:
Lp. | Sprawdzany element | Rodzaj sprawdzenia | Metoda kontroli i dop. tolerancje | Wynik * | Lokalizacja** | Komentarz*** |
1. | Kolumny latarń | Pion i połączenie z fundamentem | Sprawdzić pionowe położenie kolumny oraz stan śrub | |||
2. | Zabezpieczenie antykorozyjne | Ocena wizualna | ||||
3. | Drzwiczki | Ocena wizualna | ||||
4. | Uziomy z taśm ocynkowanych | Ocena wizualna | ||||
5. | Szafki oświetleniowe | Zabezpieczenia antykorozyjne | Ocena wizualna | |||
6. | Schemat wewnątrz szafki | Sprawdzić czy jest | ||||
7. | Wysięgniki i oprawy | Ogląd w porze dziennej | Ocena wizualna | |||
8. | Kontrola w porze nocnej | Wszystkie latarnie sprawne |
* Jeśli na całym sprawdzanym odcinku nie zanotowano uchybień należy wpisać "+" jeśli są uchybienia należy wpisać
** Wpis obliguje do określenia lokalizacji wady
*** Można wpisać komentarz, odnotować numer zdjęcia lub odwołanie do załącznika
II.
Sygnalizacja świetlna oraz znaki aktywne
Sygnalizacja świetlna oraz znaki aktywne
1) sprawdzenia pionowania konstrukcji wsporczych tj.: masztów, wysięgników itp.;
2) sprawdzenia konstrukcji wsporczych i innych elementów sygnalizacji i oznakowania aktywnego pod względem braku korozji i zabezpieczenia przed nią;
3) sprawdzenia szczelności (w tym bryzgoszczelności w warunkach zimowego utrzymania) głowic kablowych w masztach w celu eliminacji zwarć, sprawdzić czy takie zwarcia nie wystąpiły w przeszłości na podstawie badania izolacji wykonywanego przez konserwatora urządzeń;
4) oceny sprawności przycisków dla pieszych;
5) sprawdzenia stanu urządzeń detekcyjnych (kamery, detektory indukcyjne, magnetyczne, przyciski sterownicze itp.) na podstawie analizy działania;
6) sprawdzenia ogólnej sprawności działania sterownika, czy nie występują błędy wynikające z nieprawidłowego działania któregoś z podzespołów (np. poprzez kontrolę dziennika sygnalizacji lub poprzez diagnostykę komputerową wykonywaną przez serwis producenta itp.);
7) sprawdzenia szafy sterownika i przyłącza energetycznego - ogólny stan, czy nie ma korozji itp.;
8) sprawdzenia częstotliwości występowania przepaleń żarników, a w przypadku sygnalizatorów LED i znaków aktywnych - grupowe przepalenia diod na podstawie danych uzyskanych od konserwatora;
9) analizy, na podstawie danych od konserwatora, stanu obudów sygnalizatorów (czy nie ma spękań lub innych uszkodzeń wynikających z jakości użytych materiałów i ich starzenia);
10) sprawdzenia, przed końcem okresu gwarancyjnego, efektywności działania baterii słonecznych i innych użytych źródeł odnawialnych energii i układu zasilania - np.: wymagać pomiarów;
11) sprawdzenia czy nie jest uszkodzone fotoogniwo (ocena wizualna).
Lokalizacja .................................................................................Data:
Lp. | Sprawdzany element | Rodzaj sprawdzenia | Metoda kontroli i dop. tolerancje | Wynik* | Lokalizacja** | Komentarz*** | ||||||
1. | Maszty i wysięgniki | Położenie | Brak odchyleń od pionu i poziomu | |||||||||
2. | Maszty, sygnalizator y itd. | Zabezpieczeni a antykorozyjne | Brak śladów korozji | |||||||||
3. | Sygnalizatory | Przyciski dla pieszych przy sygnalizatorach | Dokonać próby sprawności | |||||||||
4. | Szafa sterownika | Zabezpieczeni a antykorozyjne | Brak śladów korozji | |||||||||
5. | Żarniki i diody | działanie | Grupowe przepalenia diod |
* Jeśli na całym sprawdzanym odcinku nie zanotowano uchybień należy wpisać "+" jeśli są uchybienia należy wpisać
** Wpis obliguje do określenia lokalizacji wady
*** Można wpisać komentarz, odnotować numer zdjęcia lub odwołanie do załącznika
G - karta wady przeglądu gwarancyjnego oświetlenia drogowego, sygnalizacji świetlnej oraz znaków aktywnych
NAZWA INWESTYCJI:
MIEJSCE I DATA PRZEGLĄDU:
Lp./ nr usterki | Wykaz wad (nr obiektu, pikietaż) | Termin zakończenia/ usunięcia | Dokumentacja fotograficzna (nr zdjęcia) | Uwagi Zamawiającego | Uwagi Wykonawcy |
WYKONUJĄCY PRZEGLĄD
1. .................
2. .................
Załącznik H
Zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego dla ekranów akustycznych i ekranów przeciwolśnieniowych
Zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego dla ekranów akustycznych i ekranów przeciwolśnieniowych
1) czy występują ubytki / odpryski lub korozja na słupach HEB;
2) czy występują ubytki / odpryski / odkształcenia lub korozja na panelach;
3) stanu zamocowań paneli w słupach HEB;
4) szerokości prześwitu pomiędzy ławą fundamentową/podwaliną a podłożem (zgodna z projektem Wykonawczym);
5) stanu betonowych podwalin i głowic słupów;
6) sprawności działania i stanu technicznego furtek/bram w ekranach (w tym domykaczy);
7) w przypadku ekranów z paneli przezroczystych, stanu zabezpieczeń przeciwko rozbijaniu się ptaków;
8) szerokości prześwitu pomiędzy ławą fundamentową/podwaliną a panelem ekranu;
9) szczelności (brak prześwitu) pomiędzy podwalina a głowicą/stopą słupa.
nazwa kontraktu lub nazwa zadania
inwestycyjnego ........................................................................Data:
Lp. | Sprawdzany element | Rodzaj sprawdzenia | Metoda kontroli i dop. tolerancje | Wynik* | Lokalizacja** | Komentarz nie dotyczy) *** | |||||
1. | Ekrany | Furtki i bramy | Ocena wizualna, brak deformacji, korozji, sprawność zamknięć, domykaczy | ||||||||
2. | Równość paneli | Odchylenie powierzchni licowych od pionu | |||||||||
3. | Szczelność | Brak szczelin pomiędzy panelami oraz pomiędzy panelem i podwaliną | |||||||||
4. | Osadzenie paneli | Odchylenia krawędzi podłużnych i poprzecznych od linii prostej, istnienie uszczelek, kołków, "chybotania" panelu, stukanie panelu | |||||||||
5. | Powierzchnia paneli | Brak korozji, deformacji, uszkodzeń powierzchni | |||||||||
6. | Słupy HEB | Brak ubytków/odprysków i korozji | |||||||||
7. | Głowice słupów | Ocena wizualna | |||||||||
8. | Stan belki podwalinowej | Gładkie, bez raków, pęknięć i rys, drobne pory | |||||||||
9. | Prześwit między belką podwalinową a gruntem/ławą betonową | Ocena wizualna zgodności z ST | |||||||||
10. | Stan nasypu/wykop u dotyczy przy ekranach akustycznych | Ocena wizualna nasypu/wykopu, brak rozmyć, brak widocznych nieszczelności między podwaliną a gruntem | |||||||||
11. | Oznakowanie awaryjne na ekranach | Ocena wizualna |
*Jeśli na całym sprawdzanym odcinku nie zanotowano uchybień należy wpisać "+" jeśli są uchybienia należy wpisać
** Wpis obliguje do określenia lokalizacji wady
*** Można wpisać komentarz, odnotować numer zdjęcia lub odwołanie do załącznika
H - karta wady przeglądu gwarancyjnego ekranów akustycznych i wygrodzenia
Nazwa inwestycji: ..................................................................................................................
Miejsce i data przeglądu: .......................................................................................................
Data zakończenia robót: .........................................................................................................
Data przejęcia robót przez Zamawiającego rozpoczynająca okres gwarancji (data wskazana w świadectwie przejęcia) ............................................................................................................
Data zakończenia okresu gwarancyjnego: ..............................................................................
Lp./ nr usterki | Wykaz wad (nr obiektu, pikietaż) | Termin zakończenia/ usunięcia | Dokumentacja fotograficzna (nr zdjęcia) | Uwagi Zamawiającego | Uwagi Wykonawcy |
Wykonujący przegląd:
1. ...........................
2. ...........................
Załącznik I
Zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego dla pozostałych elementów ochrony środowiska
Zakres prac do karty przeglądu gwarancyjnego dla pozostałych elementów ochrony środowiska
1) ubytków, naciągu i korozji wygrodzenia,
2) ubytków i korozji na słupkach,
3) szczelności wygrodzenia, w tym jego zakotwienia w gruncie,
4) szczelności i ciągłości wygrodzenia oraz przewieszki dla płazów,
5) szczelności połączenia siatki z czołem przepustu/stoprynną,
6) U-kształtnego zakończenia siatki.
Przejścia dla zwierząt - każdorazowo podczas przeglądu należy dokonać sprawdzenia:
1) trwałości zagospodarowania przejść,
2) stanu półek dla zwierząt,
3) stanu technicznego umocnień.
Zbiorniki kompensacyjne - każdorazowo podczas przeglądu należy dokonać sprawdzenia stanu technicznego zbiorników (oberwanie skarp, obsiew trawy).
Nazwa kontraktu lub nazwa zadania
inwestycyjnego ........................................................................................ Data:
Lp | Sprawdzany element | Rodzaj sprawdzenia | Metoda kontroli i dop. tolerancje | Wynik* | Lokalizacja** | Komentarz (np. nie dotyczy)*** | ||||||
1. | Wygrodzenia dla płazów | Szczelność | Sprawdzenie ciągłości wygrodzeń, w tym bramy i furtki, stan mocowania, uszczelnienie w ciągach płotków herpetologicznych oraz połączenia z ekranem | |||||||||
2. | Wkopanie w grunt oraz szczelność, przewieszki | Ocena wizualna zgodności z ST | ||||||||||
3. | Siatka/element prefabrykowany | Brak korozji, deformacji, uszkodzeń, spękań, zachowania odgięcia | ||||||||||
4. | Słupki | Brak korozji, położenie pionowe | ||||||||||
Zakotwienie w gruncie i przewieszki | Ocena wizualna zgodności z ST | |||||||||||
5. | Przejścia dla zwierząt | Zagospodarowanie przejść | Ocena wizualna zgodności z projektem wykonawczym | |||||||||
6. | Półki dla zwierząt i płazów | Ocena wizualna, brak uszkodzeń i deformacji, możliwość fizyczna wykorzystania półki tj. czy nie jest zalana, czy jest drożna | ||||||||||
7. | Umocnienia | Ocena wizualna stanu technicznego | ||||||||||
Ekrany przeciwolśnieniowe | Ocena wizualna stanu technicznego, zachowanie szczelności od podłoża | |||||||||||
8. | Zbiorniki kompensacyjne | Skarpy | Ocena wizualna, bez oznak deformacji | |||||||||
9. | Pokrycie trawą | Równomierne, bez ubytków |
* Jeśli na całym sprawdzanym odcinku nie zanotowano uchybień należy wpisać "+" jeśli są uchybienia należy wpisać
** Wpis obliguje do określenia lokalizacji wady
*** Można wpisać komentarz, odnotować numer zdjęcia lub odwołanie do załącznika
I - karta wady przeglądu gwarancyjnego pozostałych elementów ochrony środowiska
Nazwa inwestycji: ................................................................................................................
Miejsce i data przeglądu: ......................................................................................................
Data zakończenia robót: .......................................................................................................
Data przejęcia robót przez Zamawiającego rozpoczynająca okres gwarancji (data wskazana w świadectwie przejęcia) ..........................................................................................................
Data zakończenia okresu gwarancyjnego:.............................................................................
Lp./ nr usterki | Wykaz wad (nr obiektu, pikietaż) | Termin zakończenia/ usunięcia | Dokumentacja fotograficzna (nr zdjęcia) | Uwagi Zamawiającego | Uwagi Wykonawcy |
Wykonujący przegląd:
1. ........................
2. ........................
Załącznik J
Karta przeglądu gwarancyjnego stanu obiektów kubaturowych oraz zagospodarowania terenów MOP, OUA i OUD
Karta przeglądu gwarancyjnego stanu obiektów kubaturowych oraz zagospodarowania terenów MOP, OUA i OUD
inwestycyjnego .................................................................................................. Data:
Lp. | Sprawdzany element | Rodzaj sprawdzenia | Metoda kontroli i dop. tolerancje | Wynik* | Lokalizacja** | Komentarz*** | |||||||
1. | Budynki | Pokrycie dachu | Ocena wizualna | ||||||||||
2. | Rynny | Ocena wizualna, mocowanie | |||||||||||
3. | Rury spustowe | Prostoliniowość, mocowanie | |||||||||||
4. | Mury | Ocena wizualna | |||||||||||
5. | Posadzki | Ogólny stan techniczny | |||||||||||
6. | Sufity | Bez zacieków, pęcherzy, odkształceń, mocowanie elementów instalacyjnych | |||||||||||
7. | Okna, drzwi | Estetyka i prostoliniowość, kontrola mechanizmów ruchomych | |||||||||||
8. | Powłoki malarskie | Brak smug i zacieków | |||||||||||
9. | Okładziny z płytek ceramicznych itp. | Doleganie płytek, wypełnienie spoin | |||||||||||
10. | Elewacje z tynku | Brak pęcherzy, spękań, plam i ubytków | |||||||||||
11. | Instalacje | Kontrola działania poszczególnych urządzeń i elementów instalacji | |||||||||||
12. | Armatura | Estetyka wykonania, właściwy, trwały montaż | |||||||||||
13. | Zagospodarowanie terenu | Drogi i place manewrowe | Wygląd jednorodny, bez spękań, deformacji, plam i wykruszeń | ||||||||||
14. | Miejsca postojowe | Wygląd jednorodny, bez deformacji, wykruszeń, spękań i zapadnięć | |||||||||||
15. | Chodniki | Wygląd jednorodny, bez spękań, deformacji, plam i wykruszeń | |||||||||||
16. | Tereny zielone | Ocena wizualna zagospodarowania i pielęgnacji | |||||||||||
17. | Krawężniki i obrzeża | Ocena wizualna, gładkie, bez raków, pęknięć i rys, wypełnienie szczelin | |||||||||||
18. | Mała architektura | Ocena wizualna zwłaszcza pod względem bezpieczeństwa użytkowników, właściwego/trwałego montażu | |||||||||||
19. | Oświetleni e | Słupy | Połączenie z fundamentem, zabezpieczenia antykorozyjne, pionowe położenie oraz stan śrub jeśli istnieją. | ||||||||||
20. | Szafki oświetleniowe | Stan pokryć antykorozyjnych | |||||||||||
21. | Wysięgniki i oprawy | Ogląd w porze dziennej i kontrola w porze nocnej | |||||||||||
22. | Szamba | Widoczne części urządzenia | Stan zabezpieczeń antykorozyjnych | ||||||||||
23. | Oczyszcza Inie | Teren wokół urządzenia | Ocena wizualna | ||||||||||
24. | Kanalizacja deszczowa | Kratki ściekowe | Ocena działania | ||||||||||
Odwonieni e liniowe | Sam urządzenie | Ocena wizualna | |||||||||||
25. | Miejsca postoju dla samochód ów z ładunkami niebezpiecznymi | Szczelność masy zalewowej | Brak wykruszeń, spękań nawierzchni, wizualna ocena stanu instalacji odgromowej | ||||||||||
26. | Równość | Brak deformacji | |||||||||||
27. | Spadki poprzeczne | Brak zastoisk wody | |||||||||||
28 | Urządzenia towarzyszące | Ocena wizualna | |||||||||||
Miejsca zrutu nieczystości | Stan płyty zlewnej | Ocena wizualna | |||||||||||
Zbiornik ppoż, hydranty | Ocena wizualna | ||||||||||||
Stanowisk a kontrolne | Stan nawierzchni | Ocena wizualna | |||||||||||
Oznakowanie pionowe i poziome | Ocena stanu powłok, | Brak ubytków, widoczność oznakowania | |||||||||||
Ogrodzeni e i bramy | Korozja i funkcjonalność | Ocena wizualna i manualna |
* Jeśli na całym sprawdzanym odcinku nie zanotowano uchybień należy wpisać "+" jeśli są uchybienia należy wpisać
** Wpis obliguje do określenia lokalizacji wady
*** Można wpisać komentarz, odnotować numer zdjęcia lub odwołanie do załącznika
J - karta wady przeglądu gwarancyjnego obiektów kubaturowych oraz zagospodarowania terenów MOP, OUA i OUD
NAZWA INWESTYCJI:
MIEJSCE I DATA PRZEGLĄDU:
Lp./ nr usterki | Wykaz wad (nr obiektu, pikietaż) | Termin zakończenia/ usunięcia | Dokumentacja fotograficzna (nr zdjęcia) | Uwagi Zamawiającego | Uwagi Wykonawcy |
WYKONUJĄCY PRZEGLĄD
1. .................
2. ..................