Wprowadzenie procedur realizacji w okresie przejściowym badań naukowych oraz prac rozwojowych i wdrożeniowych, zakupów nowego uzbrojenia i sprzętu wojskowego w resorcie obrony narodowej.
Dz.Urz.MON.2005.21.204
Akt utracił mocDECYZJA Nr 367/MON
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 26 października 2005 r.
w sprawie wprowadzenia procedur realizacji w okresie przejściowym badań naukowych oraz prac rozwojowych i wdrożeniowych, zakupów nowego uzbrojenia i sprzętu wojskowego w resorcie obrony narodowej
Na podstawie § 1 pkt 8 lit. a-d i § 2 pkt 14 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 lipca 1996 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Obrony Narodowej (Dz. U. Nr 94, poz. 426), w związku z pkt 1 ppkt 1 decyzji Nr 274/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 13 października 2003 r. w sprawie wprowadzania modelu systemu realizacji badań naukowych oraz prac rozwojowych i wdrożeniowych w resorcie obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 16, poz. 174, z 2004 r. Nr 8, poz. 90 oraz z 2005 r. Nr 13, poz. 104), w celu ujednolicenia zasad działania komórek i jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej w procesie realizacji prac rozwojowych i wdrożeniowych oraz zakupów nowego uzbrojenia i sprzętu wojskowego, ustala się, co następuje:
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
--------------------------------------------------------------
DEPARTAMENT POLITYKI ZBROJENIOWEJ
Nr rej: RU-MON/DPZ/05/001
PROCEDURA
OPINIOWANIA WNIOSKU
O DOFINANSOWANIE PRZEZ MINISTERSTWO NAUKI I INFORMATYZACJI* PROJEKTU CELOWEGO ORAZ UJMOWANIA ZADAŃ ZAKUPÓW WYNIKÓW PROJEKTU CELOWEGO W PLANACH ROZWOJU SIŁ ZBROJNYCH RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
--------------------------------------------------------------
Warszawa 2005 r.
Spis treści:
I. Tytuł
II. Cel
III. Zakres obowiązywania
IV. Odpowiedzialność i uprawnienia
V. Dokumenty formalno-prawne
VI. Stosowane ogólne pojęcia
VII. Opis działań objętych procedurą
VIII. Wprowadzanie zmian do procedury
IX. Załącznik
I.
Tytuł
Tytuł
II.
Cel
Cel
2. Ponadto celem procedury jest określenie sposobu postępowania komórek organizacyjnych resortu, uwzględniającego wyniki zrealizowanych Projektów Celowych, jako zakupu (dostawy), w planach modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP.
3. Projekty Celowe, obejmujące pozyskanie nowych technologii, konieczne przy opracowywaniu nowego uzbrojenia i sprzętu wojskowego, podlegają opiniowaniu przez Departament Polityki Zbrojeniowej - właściwy zgodnie z pkt 2 ppkt 4 decyzji Nr 55/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 marca 2005 r. w sprawie Głównych Celów i Kierunków Polityki Naukowej i Naukowo-Technicznej resortu obrony narodowej (Dz. Urz. MON Nr 5, poz. 35, z późn. zm.) - z wyłączeniem zasad określonych w procedurze, a przygotowana opinia przedstawiana jest na posiedzeniu Rady Uzbrojenia.
III.
Zakres obowiązywania
Zakres obowiązywania
1) Szefa Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 (Szef GZPS - P5);
2) dowódcę rodzaju Sił Zbrojnych (dowódca RSZ) - dysponenta środków budżetowych drugiego stopnia;
3) Dyrektora Departamentu Polityki Zbrojeniowej (Dyrektor DPZ);
4) gestora uzbrojenia i sprzętu wojskowego (gestor UiSW).
2. Zakres procedury obejmuje Wnioski o Dofinansowanie Projektu Celowego przez Ministerstwo Nauki i Informatyzacji*, na podstawie których realizowane będą prace rozwojowe z obszaru obronności państwa.
IV.
Odpowiedzialność i uprawnienia
Odpowiedzialność i uprawnienia
V.
Dokumenty formalno-prawne
Dokumenty formalno-prawne
VI.
Stosowane ogólne pojęcia
Stosowane ogólne pojęcia
VII.
Opis działań objętych procedurą
Opis działań objętych procedurą
2. Realizację zadań objętych niniejszą procedurą inicjuje Wniosek o Dofinansowanie Projektu Celowego Wykonawcy, zarejestrowany w kancelarii właściwej dla Departamentu Polityki Zbrojeniowej.
Departament Polityki Zbrojeniowej
3. Departament Polityki Zbrojeniowej jest komórką organizacyjną resortu obrony narodowej właściwą, w zakresie niniejszej procedury, do:
1) reprezentowania resortu, w imieniu Ministra Obrony Narodowej, w zakresie opiniowania WnDPC, wobec Wnioskodawcy (Wykonawcy) i Ministerstwa Nauki i Informatyzacji*;
2) zbierania informacji o WnDPC, zgłaszanych do zaopiniowania w Ministerstwie Obrony Narodowej;
3) przekazywania WnDPC do opiniowania szczegółowego Szefowi Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5;
4) przygotowania propozycji stanowiska Rady Uzbrojenia;
5) przygotowywania za resort opinii WnDPC;
6) przedstawiania, na posiedzeniach Rady Uzbrojenia, informacji o stanie zaawansowania procesów opiniowania WnDPC oraz podjętych przez Ministra Nauki i Informatyzacji* decyzjach o przyznaniu środków na realizację projektów celowych opiniowanych w resorcie.
4. W zakresie przyjętego we WnDPC sposobu realizacji etapu rozwojowego ocenie podlega przyjęty przez Wnioskodawcę (Wykonawcę) sposób realizacji etapu rozwojowego, a w szczególności jego zgodność (w niezbędnym zakresie) ze sposobem realizacji prac rozwojowych, określonym w decyzji Nr 57/MON.
5. W zakresie możliwości osiągnięcia przyjętych we WnDPC celów ocenie podlegają:
1) zdefiniowane przez wnioskodawcę główne parametry taktyczno-techniczne, charakteryzujące UiSW (wyrób) stanowiący wynik Projektu Celowego;
2) przyjęty czas realizacji Projektu Celowego - pod względem zgodności osiągania przez Siły Zbrojne RP wymaganych zdolności operacyjnych.
6. W przypadku braku we WnDPC informacji określonych w pkt 4 i 5, Departament Polityki Zbrojeniowej - przed przygotowaniem projektu opinii za resort obrony narodowej i przedstawieniem go na posiedzeniu Rady Uzbrojenia - powinien wystąpić do Wnioskodawcy o ich uzupełnienie. W przypadku braku odpowiedzi Wnioskodawcy/Wykonawcy, Departament Polityki Zbrojeniowej dokonuje oceny wniosku w oparciu o posiadany stan wiedzy w omawianym zakresie, a brak odpowiedzi ze strony Wnioskodawcy ujmuje w opinii WnDPC.
7. Opinia WnDPC za resort obrony narodowej powinna zawierać jedno z następujących stwierdzeń podsumowujących:
1) akceptacja WnDPC - Ministerstwo Obrony Narodowej jest zainteresowane wynikami prac rozwojowych, ujętych we WnDPC. Ministerstwo Obrony Narodowej informuje, że w przypadku przedstawienia przez przemysł oferty rynkowej na dostawy UiSW, stanowiącej wynik projektu celowego, będzie ją rozważało zgodnie z istniejącymi potrzebami i przepisami obowiązującymi w Ministerstwie Obrony Narodowej;
2) brak akceptacji WnDPC - Ministerstwo Obrony Narodowej aktualnie nie jest zainteresowane wynikami prac rozwojowych, ujętych we WnDPC.
8. Opinia WnDPC przygotowywana jest na podstawie opinii Departamentu Polityki Zbrojeniowej i Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5, z uwzględnieniem zasady konsensusu. W przypadku, gdy uzyskanie konsensusu nie jest możliwe, Departament Polityki Zbrojeniowej przedstawia propozycję własnej opinii do akceptacji Rady Uzbrojenia, załączając opinię Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5.
9. Przyjęte na posiedzeniu Rady Uzbrojenia, na podstawie przedstawionej (przedstawionych) opinii WnDPC oraz innych materiałów uzupełniających, stanowisko końcowe jest ostateczne i wiążące dla wszystkich uczestników procedury.
Generalny Zarząd Planowania Strategicznego - P5
10. Generalny Zarząd Planowania Strategicznego - P5 jest komórką organizacyjną resortu właściwą, w zakresie niniejszej procedury, do:
1) przekazywania WnDPC do opiniowania szczegółowego jednostkom i komórkom organizacyjnym resortu, właściwym dla WnDPC:
a) dowódcy rodzaju Sił Zbrojnych,
b) gestorowi UiSW,
c) dysponentowi, w przypadku gdy funkcję dysponenta pełni osoba nie będąca dowódcą RSZ;
2) dokonania oceny i opracowania opinii WnDPC pod względem jego zgodności z potrzebami operacyjnymi Sił Zbrojnych RP, określonymi w zatwierdzonym lub przewidywanym do opracowania dokumencie pn. "Wymagania Operacyjne", a w szczególności z wymaganymi do osiągnięcia parametrami kluczowymi;
3) przedstawiania w opinii WnDPC nowych lub zmienionych parametrów kluczowych, determinujących celowość realizacji zadań ujętych we WnDPC;
4) przeprowadzenia analiz i przedstawienia opinii WnDPC w zakresie potrzeb ilościowych Sił Zbrojnych RP (lub ich braku) na UiSW (system), uzyskiwane w ramach Projektu Celowego, w ujęciu wieloletnim oraz możliwości finansowania (lub ich braku) zakupu UiSW (systemu), uzyskiwanego w ramach Projektu Celowego, w ujęciu wieloletnim;
5) przygotowania opinii WnDPC;
6) przygotowania informacji, w przypadkach wymaganych, na posiedzenie Rady Uzbrojenia w zakresie opracowanej opinii WnDPC.
11. W zakresie możliwości wprowadzenia na wyposażenie Sił Zbrojnych RP UiSW (systemu), stanowiącego wynik Projektu Celowego, ocenie podlegają szacowane koszty zakupów, szkolenia i zabezpieczenia logistycznego, w tym także utylizacji UiSW.
12. Opinia WnDPC Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 stanowi wynik przeprowadzonych analiz własnych oraz informacji zawartych w opiniach dowódcy RSZ, gestora i dysponenta.
13. Opinia WnDPC powinna zawierać, między innymi:
1) ocenę zgodności określonych we WnDPC wymagań oraz parametrów kluczowych z wymaganiami ujętymi lub przewidywanymi do ujęcia w dokumencie pn. "Wymagania Operacyjne";
2) ocenę możliwości finansowania zakupów UiSW (systemu), stanowiącego wynik realizacji Projektu Celowego;
3) ocenę w zakresie docelowych potrzeb na UiSW (system), stanowiący wynik Projektu Celowego.
14. W wyniku dokonanej oceny WnDPC, Generalny Zarząd Planowania Strategicznego - P5 opracowuje opinię i przesyła ją do Departamentu Polityki Zbrojeniowej.
15. Opinię WnDPC za resort obrony narodowej Generalny Zarząd Planowania Strategicznego - P5 otrzymuje jako materiał informacyjny na posiedzenie Rady Uzbrojenia.
16. W razie akceptacji WnDPC, zgodnie z pkt 7 ppkt 1, w przypadkach uzasadnionych potrzebami operacyjnymi Sił Zbrojnych RP, Generalny Zarząd Planowania Strategicznego - P5 opracowuje, zgodnie z odrębnymi przepisami, propozycje wniosków ujęcia zakupu UiSW (systemu) do planów rozwoju Sił Zbrojnych RP. Wnioski opracowywane są po otrzymaniu informacji o uzyskaniu Dofinansowania Projektu Celowego przez Ministerstwo Nauki i Informatyzacji*.
17. Na podstawie wniosków, określonych w pkt 16, Generalny Zarząd Planowania Strategicznego - P5 przeprowadza, zgodnie z odrębnymi przepisami, korektę planów rozwoju Sił Zbrojnych RP.
Dowódca RSZ (dysponent)
18. Dowódca rodzaju Sił Zbrojnych (dysponent) jest osobą funkcyjną resortu właściwą, w zakresie niniejszej procedury, do:
1) dokonania oceny i opracowania opinii WnDPC pod względem jego zgodności z potrzebami operacyjnymi rodzaju Sił Zbrojnych, określonymi w zatwierdzonym lub przewidywanym do opracowania dokumencie pn. "Wymagania Operacyjne", a w szczególności z wymaganymi do osiągnięcia parametrami kluczowymi;
2) przedstawiania w opinii WnDPC nowych lub zmienionych parametrów kluczowych, determinujących celowość realizacji zadań ujętych we WnDPC;
3) przeprowadzenia analiz i przedstawienia opinii WnDPC w zakresie potrzeb ilościowych rodzaju Sił Zbrojnych (lub ich braku) na UiSW (system), uzyskiwany w ramach Projektu Celowego, w ujęciu wieloletnim;
4) przeprowadzenia analiz i przedstawienia opinii w zakresie możliwości finansowania (lub ich braku) przez rodzaj Sił Zbrojnych etapów zakupu UiSW (systemu), uzyskiwanego w ramach Projektu Celowego, w ujęciu wieloletnim;
5) przygotowania opinii WnDPC;
6) przygotowania informacji, w przypadkach wymaganych, na posiedzenie Rady Uzbrojenia w zakresie opracowanej opinii WnDPC.
19. W wyniku dokonanej oceny WnDPC, dowódca RSZ opracowuje opinię za rodzaj Sił Zbrojnych i przesyła ją do Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5.
20. Opinię WnDPC za resort obrony narodowej dowódca RSZ otrzymuje jako materiał informacyjny na posiedzenie Rady Uzbrojenia.
Gestor (organizator systemu)
21. Gestor UiSW lub organizator systemu jest jednostką lub komórką organizacyjną resortu właściwą, w zakresie niniejszej procedury, do:
1) dokonania oceny i opracowania opinii WnDPC pod względem jego zgodności z przyjętymi kierunkami rozwoju UiSW (lub systemu UiSW) oraz potrzebami Sił Zbrojnych RP;
2) dokonania oceny i opracowania opinii WnDPC pod względem zgodności parametrów kluczowych, przewidywanych do uzyskania w ramach Projektu Celowego, z wymaganiami określonymi w dziedzinowych planach i programach rozwoju, zatwierdzonych lub przewidywanych do opracowania;
3) przedstawiania w opinii WnDPC nowych lub zmienionych parametrów kluczowych, determinujących celowość realizacji zadań ujętych we WnDPC, a w szczególności parametrów przewidywanych do osiągnięcia w nowych systemach uzbrojenia;
4) przeprowadzenia analiz i przedstawienia opinii WnDPC w zakresie potrzeb ilościowych Sił Zbrojnych RP (lub ich braku) na UiSW (system), uzyskiwany w ramach Projektu Celowego, w ujęciu wieloletnim;
5) przygotowania opinii WnDPC.
22. W wyniku dokonanej oceny WnDPC, gestor UiSW opracowuje opinię i przesyła ją do Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5.
23. W przypadku, gdy dowódca RSZ łączy funkcję gestora UiSW, przedsięwzięcia przewidziane niniejszą procedurą dla gestora UiSW, realizowane są w ramach przedsięwzięć przewidzianych dla dowódcy RSZ.
VIII.
Wprowadzanie zmian do procedury
Wprowadzanie zmian do procedury
2. Propozycje zmian powinny obejmować punkty:
dotyczy: propozycji zmian w procedurze RU-MON/DPZ/05/001;
* propozycja zmiany: szczegółowy opis zmiany w procedurze;
* uzasadnienie: szczegółowy opis uzasadniający zmianę.
Uwaga: Uzasadnienie stosuje się do każdej propozycji zmiany;
* proponowany termin wprowadzenia zmian.
3. Zgłaszane propozycje zmian do procedury nie mogą być sprzeczne z obowiązującymi uregulowaniami formalno-prawnymi, a w szczególności z przepisami określonymi w części V procedury.
4. Osoba określona w pkt 1, w ciągu 14 dni, przedstawia stanowisko co do zgłoszonych uwag i propozycji zmian w procedurze.
5. Kolejną wersję edycyjną procedury, uzupełnioną o zmiany określone w pkt 4, przedstawia się na posiedzeniu Rady Uzbrojenia w celu jej akceptacji.
6. Zaakceptowane przez Radę Uzbrojenia zmiany procedury, Przewodniczący Rady przedkłada Ministrowi Obrony Narodowej w formie projektu zmian decyzji wprowadzającej niniejszą procedurę.
7. Informację o dokonaniu zmian w procedurze, jako nową wersję edycyjną dokumentu, Sekretariat Rady Uzbrojenia przedstawia wszystkim szefom (dyrektorom) jednostek i komórek organizacyjnych, określonym w części III procedury.
IX.
Załącznik
Załącznik
--------------------------------------------------------------
RU-MON/DPZ/05/001
______
* Na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie utworzenia Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz zniesienia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Nauki i Informatyzacji (Dz. U. Nr 220, poz. 1879) obsługa spraw działu nauka, z dniem 31 października 2005 r., należy do Ministerstwa Edukacji i Nauki.
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
.................................................
Załącznik
PROCEDURA OPINIOWANIA WNIOSKU O DOFINANSOWANIE PROJEKTU CELOWEGO (WnDPC) PRZEZ MNiL* ORAZ UJMOWANIA ZADAŃ ZAKUPÓW WYNIKÓW PROJEKTU CELOWEGO W PLANACH ROZWOJU SIŁ ZBROJNYCH RP
PROCEDURA OPINIOWANIA WNIOSKU O DOFINANSOWANIE PROJEKTU CELOWEGO (WnDPC) PRZEZ MNiL* ORAZ UJMOWANIA ZADAŃ ZAKUPÓW WYNIKÓW PROJEKTU CELOWEGO W PLANACH ROZWOJU SIŁ ZBROJNYCH RP
ZAŁĄCZNIK Nr 2
--------------------------------------------------------------
DEPARTAMENT ZAOPATRYWANIA SIŁ ZBROJNYCH
Nr rej: RU-MON/DZSZ/05/002
PROCEDURA
ZAKUPÓW NOWEGO UZBROJENIA I SPRZĘTU WOJSKOWEGO DLA SIŁ ZBROJNYCH RP
--------------------------------------------------------------
Warszawa 2005 r.
Spis treści:
I. Tytuł
II. Cel
III. Zakres obowiązywania
IV. Dokumenty formalno-prawne
V. Stosowane ogólne pojęcia
VI. Opis działań objętych procedurą (obowiązki i kompetencje)
VII. Stosowanie procedury w 2005 r.
VIII. Wprowadzanie zmian do procedury
IX. Załączniki
I.
Tytuł
Tytuł
II.
Cel
Cel
III.
Zakres obowiązywania
Zakres obowiązywania
1. Procedura obowiązuje do czasu pełnego wdrożenia "Systemu pozyskiwania, eksploatacji i wycofywania UiSW w Siłach Zbrojnych RP", tj. opracowania niezbędnych dla właściwego funkcjonowania nowego systemu następujących dokumentów: "Identyfikacja Potrzeb Operacyjnych (IPO)", "Wymagania Operacyjne (WO)" i "Wymagania Operacyjno-Techniczne (WOT)".
2. Procedurę obowiązującą w 2005 r. ustala się w zakresie i na zasadach określonych w części VII.
Zakres podmiotowy
3. Uczestnikami procesu planowania i zaopatrywania Sił Zbrojnych RP w UiSW, w zakresie niniejszej procedury, są w szczególności:
1) Generalny Zarząd Planowania Strategicznego - P5 (GZPS - P5);
2) dysponenci środków budżetowych;
3) gestorzy uzbrojenia i sprzętu wojskowego (gestorzy UiSW);
4) Departament Polityki Zbrojeniowej (DPZ);
5) Departament Zaopatrywania Sił Zbrojnych (DZSZ);
6) Rada Uzbrojenia przy Ministrze Obrony Narodowej (RU);
7) jednostki badawczo-rozwojowe (jbr);
8) inne podmioty, w zależności od potrzeb.
Zakres przedmiotowy
4. Zakres procedury obejmuje zakupy nowego UiSW, które:
1) nie są wprowadzone do Sił Zbrojnych RP;
2) nie posiadają zatwierdzonej, przez instytucje wojskowe, dokumentacji technicznej do produkcji seryjnej;
3) jednocześnie spełnia następujące warunki:
a) w Siłach Zbrojnych RP znajduje się UiSW, spełniające WZTT określone przez gestora UiSW,
b) gestor UiSW odstępuje od unifikacji UiSW, dopuszczając możliwość zakupu nowego wzoru UiSW, spełniającego takie same WZTT.
5. Procedura określa również sposób postępowania instytucji w zakresie nie uregulowanym w decyzjach Ministra Obrony Narodowej, wprowadzających "System pozyskiwania, eksploatacji i wycofywania UiSW w Siłach Zbrojnych RP".
4.
Dokumenty formalno-prawne
Dokumenty formalno-prawne
Dokumenty formalno-prawne związane z procedurą:
V.
Stosowane ogólne pojęcia
Stosowane ogólne pojęcia
VI.
Opis działań objętych procedurą (obowiązki i kompetencje)
Opis działań objętych procedurą (obowiązki i kompetencje)
Departament Polityki Zbrojeniowej MON
1. DPZ jest komórką organizacyjną resortu właściwą, w zakresie niniejszej procedury, do:
1) prowadzenia ewidencji WZTT, zaakceptowanych przez Radę Uzbrojenia;
2) przedkładania gestorowi UiSW do zatwierdzenia WZTT, zaakceptowanych przez Radę Uzbrojenia;
3) uzgadniania PTe, w uzasadnionych przypadkach, na wniosek DZSZ.
Departament Zaopatrywania Sił Zbrojnych
2. DZSZ jest komórką organizacyjną resortu właściwą, w zakresie niniejszej procedury, do:
1) przeprowadzania, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, postępowania o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy na dostawę nowego wzoru UiSW;
2) nałożenia w umowie na Wykonawcę obowiązków, między innymi w zakresie:
a) zapewnienia jakości w procesie produkcji UiSW,
b) zlecenia opracowania PTe przez jbr na koszt Wykonawcy,
c) przedstawienia UiSW (łącznie z WT) do badań testowych,
d) wprowadzenia, wynikających z zatwierdzonego przez gestora UiSW orzeczenia z testów, zaleceń (zmian) w WT,
e) przedłożenia, Dyrektorowi DZSZ lub upoważnionemu szefowi RPW, do akceptacji opracowanych przez Wykonawcę WT na dostarczane UiSW;
3) określania zasad prowadzenia testów, potwierdzających spełnienie WZTT przez dostarczane UiSW;
4) powołania, rozkazem Dyrektora DZSZ, grupy testującej, w składzie:
a) przedstawiciel gestora UiSW - przewodniczący,
b) przedstawiciel Departamentu Polityki Zbrojeniowej, o ile zachodzi taka potrzeba, na podstawie odrębnego wniosku skierowanego przez Dyrektora DZSZ do Dyrektora DPZ,
c) przedstawiciel Rejonowego Przedstawicielstwa Wojskowego,
d) przedstawiciel Zamawiającego (wg. potrzeb),
e) ewentualnie przedstawiciele innych instytucji, wskazanych przez Zamawiającego;
5) wskazania instytucji prowadzącej testy (badania), np. jbr, Użytkownik, Wykonawca.
3. Określając (w umowie) zasady prowadzenia testów należy w szczególności wskazać:
1) stronę ponoszącą koszty badań i testów, tj. Wykonawcę;
2) odpowiedzialność Wykonawcy za przeprowadzenie testów, w tym za wyniki i terminy;
3) zasady pracy grupy testującej.
Generalny Zarząd Planowania Strategicznego - P5
4. GZPS - P5 jest komórką organizacyjną resortu właściwą, w zakresie niniejszej procedury, do:
1) oceny, w ramach pracy Rady Uzbrojenia:
a) zasadności zakupu nowego wzoru UiSW,
b) zgodności zakupu UiSW z planowanymi kierunkami rozwoju Sił Zbrojnych RP;
2) wprowadzania do "Planu modernizacji technicznej Sił Zbrojnych RP w.... r.", na wniosek dysponenta środków budżetowych (po uprzednim uzyskaniu akceptacji Rady Uzbrojenia i zatwierdzeniu WZTT), zadania związanego z zakupem nowego UiSW oraz ujęcia zadania w "Programie rozwoju SZ RP".
Dysponent środków budżetowych
5. Dysponent środków budżetowych jest jednostką organizacyjną resortu właściwą, w zakresie niniejszej procedury, do:
1) zaplanowania w swoim budżecie środków na zakup UiSW;
2) zgłaszania do "Planu modernizacji ..." zadania zakupu UiSW.
Gestor UiSW
6. Gestor UiSW jest jednostką lub komórką organizacyjną resortu właściwą, w zakresie niniejszej procedury, do:
1) opracowywania dla Rady Uzbrojenia informacji w sprawie zakupu nowego wzoru UiSW; informacja zawiera w szczególności:
a) uzasadnienie potrzeby zakupu nowego wzoru UiSW,
b) uzasadnienie odstąpienia od unifikacji UiSW - w przypadku, gdy w Siłach Zbrojnych RP znajduje się UiSW, spełniające takie same WZTT, a gestor UiSW dopuszcza możliwość zakupu nowego wzoru UiSW,
c) wskazanie, jakie zadania ma realizować nowe UiSW,
d) wskazanie innych istniejących na rynku rozwiązań, spełniających wymagania gestora UiSW,
e) planowane, docelowe ilości zakupywanego UiSW,
f) informację, jakie nowe rozwiązania techniczne określono w WZTT w stosunku do eksploatowanego już w Siłach Zbrojnych RP UiSW,
g) propozycję sposobu weryfikacji UiSW pod kątem spełniania WZTT;
2) opracowania, w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia, WZTT na zakup nowego UiSW i ich ewentualne uzgodnienie z jbr, o ile zachodzi taka potrzeba. Ponadto WZTT, w zależności od przedmiotu zamówienia, podlegają uzgodnieniu z innymi instytucjami, np.: Wojskowymi Służbami Informacyjnymi, Wojskowym Biurem Zarządzania Częstotliwościami;
3) określania w WZTT sposobu weryfikacji UiSW, przy jednoczesnym założeniu, że badania testowe są podstawowym sposobem tej oceny; wybór innego sposobu oceny spełniania WZTT przez UiSW - np. odbiór wojskowy realizowany przez RPW, homologacje, certyfikaty - wymaga uzasadnienia w informacji, o której mowa w ppkt 1;
4) uzgadniania PTe, w tym zakresu przeprowadzanych badań;
5) wyznaczania przewodniczącego grupy testującej;
6) zatwierdzania WZTT, po uzyskaniu akceptacji Rady Uzbrojenia;
7) zatwierdzania orzeczenia z badań testowych;
8) przeprowadzania procedury wprowadzenia UiSW do Sił Zbrojnych RP.
7. Gestor UiSW może podjąć decyzję o odstąpieniu od przeprowadzenia badań testowych, w takim jednak przypadku wskazuje powyższe w informacji, o której mowa w pkt 6 ppkt 1, określając jednocześnie sposób weryfikacji (np. certyfikaty, homologacje) spełnienia WZTT przez dostarczane UiSW.
8. Gestor UiSW rozpatruje oferty dostawy UiSW, opracowanego z inicjatywy własnej producentów, tj. UiSW produkowanego w oparciu o dokumentację techniczną opracowaną i będącą własnością Producenta (Wykonawcy). W przypadku, gdy gestor UiSW jest zainteresowany dostawą tego UiSW postępuje według zasad określonych w niniejszej procedurze.
W przypadku, gdy gestor UiSW nie jest zainteresowany dostawą UiSW, opracowanego z inicjatywy własnej producentów, przesyła do Rady Uzbrojenia, raz na kwartał, zestawienie określające w szczególności:
1) producenta oferowanego UiSW;
2) opis oferowanego UiSW;
3) uzasadnienie rezygnacji z przedłożonej oferty.
9. Gestor UiSW opracowuje WZTT:
1) w przypadku, o którym mowa w części III pkt 4 ppkt 1, do czasu wdrożenia "Systemu pozyskiwania UiSW";
2) w przypadku, o którym mowa w części III pkt 4 ppkt 2, każdorazowo lub do czasu opracowania WZTT przez DPZ, zgodnie z postanowieniami "Systemu pozyskiwania UiSW".
Rada Uzbrojenia
10. Rada Uzbrojenia, w zakresie niniejszej procedury, jest właściwa do:
1) oceny oraz akceptacji potrzeby zakupu nowego wzoru UiSW;
2) akceptacji WZTT;
3) skierowania do akceptacji przez Ministra Obrony Narodowej wniosku o celowości zakupu nowego wzoru UiSW.
11. Akceptacja przez Ministra Obrony Narodowej wniosku o celowości zakupu nowego UiSW jest jednocześnie:
1) podstawą do wydawania poleceń gestorowi UiSW w zakresie uruchomienia procedury wprowadzenia UiSW do Sił Zbrojnych RP;
2) akceptacją propozycji Rady Uzbrojenia, o której mowa w § 3 decyzji Nr 75/MON, o ile w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia zakupiony zostanie UiSW nie wprowadzony do Sił Zbrojnych RP.
12. Ewentualne zmiany WZTT, dotyczące charakterystyk taktycznych i eksploatacyjnych UiSW, musi zaakceptować Rada Uzbrojenia, w pozostałych przypadkach zmiany zatwierdza gestor UiSW.
13. WZTT, w którym dokonano zmian według pkt 12, podlega ewidencjonowaniu przez Departament Polityki Zbrojeniowej.
Jednostka badawczo-rozwojowa
14. Jednostka badawczo-rozwojowa, w zakresie niniejszej procedury, jest właściwa do:
1) weryfikacji WZTT, na wniosek gestora UiSW, w ramach działalności własnej;
2) opracowywania i przedstawiania Wykonawcom (na ich wniosek), biorącym udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia, informacji o kosztach opracowania PTe i przeprowadzenia badań testowych;
3) opracowywania na wniosek i koszt Wykonawcy PTe, a także uzgadniania go z gestorem UiSW;
4) przeprowadzania badań testowych, po określeniu takiego wymogu przez DZSZ.
VII.
Stosowanie procedury w 2005 r.
Stosowanie procedury w 2005 r.
Rada Uzbrojenia
Departament Zaopatrywania Sił Zbrojnych
Generalny Zarząd Planowania Strategicznego - P5
Gestor UiSW
Jednostka badawczo-rozwojowa
VIII.
Zasady wprowadzania zmian do procedury
Zasady wprowadzania zmian do procedury
2. Propozycje zmian powinny obejmować punkty:
* dotyczy: propozycji zmian w procedurze RU-MON/DZSZ/05/002;
* propozycja zmiany: szczegółowy opis zmiany w procedurze;
* uzasadnienie: szczegółowy opis uzasadniający zmianę.
Uwaga: Uzasadnienie stosuje się do każdej propozycji zmiany;
* proponowany termin wprowadzenia zmian.
3. Zgłaszane propozycje zmian do procedury nie mogą być sprzeczne z obowiązującymi uregulowaniami formalno-prawnymi, a w szczególności z przepisami określonymi w części IV procedury.
4. Osoba określona w pkt 1, w ciągu 14 dni, przedstawia stanowisko, co do zgłoszonych uwag i propozycji zmian w procedurze.
5. Kolejną wersję edycyjną procedury, uzupełnioną o zmiany określone w pkt 4, przedstawia się na posiedzeniu Rady Uzbrojenia w celu jej akceptacji.
6. Zaakceptowane przez Radę Uzbrojenia zmiany procedury, Przewodniczący Rady przedkłada Ministrowi Obrony Narodowej w formie projektu zmian decyzji wprowadzającej niniejszą procedurę.
7. Informację o dokonaniu zmian w procedurze, jako nową wersję edycyjną dokumentu, przedstawia Sekretariat Rady Uzbrojenia wszystkim szefom (dyrektorom) jednostek i komórek organizacyjnych określonym w części III procedury.
IX.
Załączniki
Załączniki
2. Załącznik Nr 2: Schemat: "Zakupy UiSW przy zachowaniu wymogu unifikacji."
--------------------------------------------------------------
RU-MON/DZSZ/05/002
ZAŁĄCZNIK Nr 3
--------------------------------------------------------------
GENERALNY ZARZĄD LOGISTYKI - P4
Nr rej: RU-MON/GZL/05/003
PROCEDURA
WPROWADZANIA UZBROJENIA I SPRZĘTU WOJSKOWEGO DO WYPOSAŻENIA SIŁ ZBROJNYCH RP
--------------------------------------------------------------
Warszawa 2005 r.
Spis treści:
I. Tytuł
II. Cel
III. Zakres obowiązywania
IV. Odpowiedzialność i uprawnienia
V. Dokumenty formalno-prawne
VI. Stosowane ogólne pojęcia
VII. Opis działań objętych procedurą
VIII. Wprowadzanie zmian do procedury
IX. Załączniki
I.
Tytuł
Tytuł
II.
Cel
Cel
2. Ponadto celem procedury jest określenie sposobu uzyskiwania akceptacji Ministra Obrony Narodowej wprowadzenia UiSW do wyposażenia SZ RP, w zależności od kategorii UiSW.
III.
Zakres obowiązywania
Zakres obowiązywania
1) Szefa Sztabu Generalnego WP (Szef SG WP);
2) Generalny Zarząd Zasobów Osobowych - P1 (GZZO - P1);
3) Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4 (Szef GZL - P4);
4) Generalny Zarząd Planowania Strategicznego - P5 (GZPS - P5);
5) gestora uzbrojenia i sprzętu wojskowego (gestor UiSW);
6) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych (BOIN);
7) Wojskowe Biuro Zarządzania Częstotliwościami (WBZC);
8) Wojskowe Służby Informacyjne (WSI);
9) Radę Uzbrojenia przy Ministrze Obrony Narodowej (RU);
10) Ministra Obrony Narodowej.
2. Zakres procedury obejmuje całość UiSW, planowanego przez gestorów UiSW do wprowadzenia do wyposażenia SZ RP.
3. Wprowadzanie UiSW do wyposażenia SZ RP odbywa się w trybie uproszczonym bądź pełnym. Podział na tryby wynika z procedury uzyskiwania akceptacji Ministra Obrony Narodowej wprowadzenia UiSW. Procedura wprowadzania UiSW do SZ RP, dotyczy:
1) w trybie uproszczonym:
a) UiSW, które znajduje się w jednostkach wojskowych, jednak do tej pory nie jest wprowadzone do wyposażenia SZ RP i zostało zgłoszone do Generalnego Zarządu Logistyki - P4 w terminie do dnia 31 lipca 2005 r.,
b) UiSW, którego wprowadzenie na wyposażenie SZ RP będzie realizowane poleceniem Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4;
2) w trybie pełnym UiSW, którego wprowadzenie na wyposażenie SZ RP będzie realizowane rozkazem Szefa Sztabu Generalnego WP.
IV.
Odpowiedzialność i uprawnienia
Odpowiedzialność i uprawnienia
V.
Dokumenty formalno-prawne
Dokumenty formalno-prawne
VI.
Stosowane pojęcia ogólne
Stosowane pojęcia ogólne
VII.
Opis działań objętych procedurą
Opis działań objętych procedurą
Wprowadzanie UiSW w trybie uproszczonym
Gestor UiSW
2. Opracowuje i przesyła do Rady Uzbrojenia, poprzez jej Sekretariat, wniosek o wprowadzenie UiSW do wyposażenia SZ RP, według wzoru określonego w załączniku Nr 3 do niniejszej procedury. We wniosku umieszcza wykaz UiSW do wprowadzenia z podaniem stosownych danych dotyczących sprzętu.
3. Po zleceniu przez Radę Uzbrojenia uruchomienia procesu wprowadzania UiSW do SZ RP, opracowuje i uzgadnia z GZPS - P5 oraz BOIN, WBZC, WSI - jeżeli jest to wymagane, dokumentację na wprowadzenie UiSW (zgodnie z decyzją Nr 75/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2005 r.), a następnie przesyła ją do podpisu do Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4. Do dokumentacji dołącza zaakceptowany przez Ministra Obrony Narodowej wniosek o wprowadzenie UiSW.
GZL - P4
4. Opracuje jednorazowo wykaz UiSW, które znajduje się w jednostkach wojskowych, jednak do tej pory nie jest wprowadzone do wyposażenia SZ RP i zostało zgłoszone do Generalnego Zarządu Logistyki - P4, w terminie do dnia 31 lipca 2005 r., oraz prześle go do Rady Uzbrojenia, poprzez jej Sekretariat, w celu akceptacji przez Ministra Obrony Narodowej.
5. Szef GZL - P4 wydaje polecenie w sprawie wprowadzenia UiSW do SZ RP.
Rada Uzbrojenia
6. Po zapoznaniu się z wnioskiem gestora UiSW, przedstawia propozycję wprowadzenia UiSW do wyposażenia SZ RP do akceptacji Ministrowi Obrony Narodowej.
7. W razie potrzeby, zwraca się do gestora UiSW o przedstawienie dodatkowych informacji o wprowadzanym sprzęcie. Po uzyskaniu akceptacji Ministra Obrony Narodowej zleca gestorowi UiSW uruchomienie procesu wprowadzania UiSW na wyposażenie SZ RP poleceniem Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4.
GZPS - P5, BOIN, WBZC, WSI
8. Dokonują uzgodnień dokumentacji zgodnie z postanowieniami decyzji Nr 75/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2005 r. oraz schematem uzgadniania dokumentacji określonym w załączniku Nr 2 do niniejszej procedury.
Wprowadzanie UiSW w trybie pełnym
Gestor UiSW
9. Opracowuje i uzgadnia z GZPS - P5, GZL - P4, GZZO - P1 oraz BOIN, WBZC, WSI - jeżeli jest to wymagane, dokumentację na wprowadzenie UiSW (zgodnie z decyzją Nr 75/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2005 r.).
10. Przesyła do Rady Uzbrojenia, poprzez jej Sekretariat, wniosek o wprowadzenie UiSW do wyposażenia SZ RP, według wzoru określonego w załączniku Nr 3 do niniejszej procedury. We wniosku umieszcza wykaz UiSW do wprowadzenia z podaniem stosownych danych, dotyczących sprzętu oraz dołącza opracowaną i uzgodnioną dokumentację na wprowadzenie UiSW.
11. Na posiedzeniu Rady Uzbrojenia dokonuje prezentacji wprowadzanego UiSW oraz przedstawia dodatkowe informacje, zgodnie z decyzją Rady Uzbrojenia.
12. Po zleceniu przez Radę Uzbrojenia uruchomienia procesu wprowadzania UiSW do SZ RP przesyła dokumentację, zawierającą projekt rozkazu, do podpisu do Szefa Sztabu Generalnego WP. Do dokumentacji dołącza wniosek o wprowadzenie UiSW, zaakceptowany przez Ministra Obrony Narodowej.
Rada Uzbrojenia
13. Po zapoznaniu się z wnioskiem gestora UiSW oraz przesłaną dokumentacją, przedstawia propozycję wprowadzenia UiSW do wyposażenia SZ RP do akceptacji Ministrowi Obrony Narodowej. W razie potrzeby, zwraca się do gestora UiSW o przedstawienie dodatkowych informacji o wprowadzanym sprzęcie.
14. Po uzyskaniu akceptacji Ministra Obrony Narodowej zleca gestorowi UiSW uruchomienie procesu wprowadzania UiSW na wyposażenie SZ RP rozkazem Szefa Sztabu Generalnego WP.
GZZO - P1, GZL - P4, GZPS - P5, BOIN, WBZC, WSI.
15. Dokonują uzgodnień dokumentacji zgodnie z postanowieniami decyzji Nr 75/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2005 r. oraz schematem uzgadniania dokumentacji określonym w załączniku Nr 2 do niniejszej procedury.
VIII.
Wprowadzanie zmian do procedury
Wprowadzanie zmian do procedury
2. Propozycje zmian, wynikające z funkcjonowania oraz doskonalenia procedury, wprowadza osoba do tego upoważniona, na podstawie zgłoszonych propozycji zmian, zgodnie z odrębnymi przepisami.
3. Propozycje zmian powinny obejmować punkty:
* dotyczy: propozycji zmian w procedurze RU-MON/GZL/05/003;
* propozycja zmiany: szczegółowy opis zmiany w procedurze;
* uzasadnienie: szczegółowy opis uzasadniający zmianę.
Uwaga: uzasadnienie stosuje się do każdej propozycji zmiany;
* proponowany termin wprowadzenia zmian.
4. Propozycje zmian zgłaszane do procedury nie mogą być sprzeczne z obowiązującymi unormowaniami formalno-prawnymi, a w szczególności z przepisami określonymi w części V procedury.
5. Osoba wskazana odrębną decyzją Ministra Obrony Narodowej przedstawia, w ciągu miesiąca, stanowisko co do zgłoszonych uwag i propozycji zmian i w przypadkach uzasadnionych dokonuje zmian w procedurze.
6. Kolejną wersję edycyjną procedury, uzupełnioną o zmiany określone w pkt 5, przedstawia się na posiedzeniu Rady Uzbrojenia w celu jej akceptacji.
7. Zmiany procedury, zaakceptowane przez Radę Uzbrojenia, Przewodniczący Rady przedkłada Ministrowi Obrony Narodowej w formie projektu zmian decyzji wprowadzającej niniejszą procedurę.
8. Informację o dokonaniu zmian w procedurze, jako nową wersję edycyjną dokumentu, przedstawia Sekretariat Rady Uzbrojenia wszystkim szefom (dyrektorom) jednostek i komórek organizacyjnych, określonym w części IV procedury.
IX.
Załączniki
Załączniki
2. Załącznik Nr 2: Schemat pomocniczy: "Procedura uzgadniania dokumentacji na wprowadzenie uzbrojenia i sprzętu wojskowego do wyposażenia Sił Zbrojnych RP".
3. Załącznik Nr 3: Wzór wniosku o wprowadzenie UiSW do wyposażenia SZ RP.
Załącznik Nr 1
PROCEDURA WPROWADZANIA UZBROJENIA I SPRZĘTU WOJSKOWEGO DO WYPOSAŻENIA SIŁ ZBROJNYCH RP
PROCEDURA WPROWADZANIA UZBROJENIA I SPRZĘTU WOJSKOWEGO DO WYPOSAŻENIA SIŁ ZBROJNYCH RP
Załącznik Nr 2
PROCEDURA UZGADNIANIA DOKUMENTACJI NA WPROWADZENIE UZBROJENIA I SPRZĘTU WOJSKOWEGO DO WYPOSAŻENIA SIŁ ZBROJNYCH RP
PROCEDURA UZGADNIANIA DOKUMENTACJI NA WPROWADZENIE UZBROJENIA I SPRZĘTU WOJSKOWEGO DO WYPOSAŻENIA SIŁ ZBROJNYCH RP
Załącznik Nr 3
Minister Obrony Narodowej
WNIOSEK
o wprowadzenie do wyposażenia Sił Zbrojnych RP uzbrojenia i sprzętu wojskowego.
Zgodnie z § 3 decyzji Nr 75/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 1 kwietnia 2005 r. w sprawie trybu prowadzania do Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej uzbrojenia i sprzętu wojskowego oraz wycofywania uzbrojenia i sprzętu nie odpowiadającego wymaganiom wojska, wnioskuję o wprowadzenie rozkazem Szefa Sztabu Generalnego WP (poleceniem Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4) nw. uzbrojenia i sprzętu wojskowego do wyposażenia Sił Zbrojnych RP.
Lp. | Nazwa UiSW | Rok zakupu | Pozycja planu modernizacji technicznej RSZ |
1 |
Do wniosku dołączam uzgodnioną dokumentację na wprowadzenie UiSW do Sił Zbrojnych RP (dotyczy tylko UiSW wprowadzanego rozkazem Szefa SG WP).
Gestor UiSW
(podpis)
ZAŁĄCZNIK Nr 4
--------------------------------------------------------------
DEPARTAMENT POLITYKI ZBROJENIOWEJ
Nr rej: RU-MON/SRU/05/004
PROCEDURA
ROZPATRZENIA DOKUMENTU LUB SPRAWY
PRZEZ RADĘ UZBROJENIA W DRODZE KORESPONDENCYJNEGO UZGODNIENIA STANOWISK
--------------------------------------------------------------
Warszawa 2005 r.
Spis treści:
I. Tytuł
II. Cel
III. Zakres obowiązywania
IV. Odpowiedzialność i uprawnienia
V. Dokumenty formalno-prawne
VI. Opis działań objętych procedurą
VII. Wprowadzanie zmian do procedury
VIII. Załącznik
I.
Tytuł
Tytuł
II.
Cel
Cel
2. Ponadto celem procedury jest zmniejszenie ilości spraw, przewidywanych do rozpatrzenia na posiedzeniu Rady Uzbrojenia, o te których ranga oraz terminowość powoduje konieczność ich rozpatrzenia pomiędzy posiedzeniami Rady Uzbrojenia.
III.
Zakres obowiązywania
Zakres obowiązywania
1) Przewodniczącego Rady Uzbrojenia - Sekretarza Stanu - I Zastępcę Ministra Obrony Narodowej;
2) Zastępcę Przewodniczącego - Szefa Sztabu Generalnego WP;
3) Podsekretarza Stanu do Spraw Polityki Obronnej;
4) Dowódcę Wojsk Lądowych;
5) Dowódcę Sił Powietrznych;
6) Dowódcę Marynarki Wojennej;
7) Dowódcę Dowództwa Operacyjnego;
8) Szefa Wojskowych Służb Informacyjnych;
9) Szefa Generalnego Zarządu Operacyjnego - P3 SG WP;
10) Szefa Generalnego Zarządu Logistyki - P4 SG WP;
11) Szefa Generalnego Zarządu Planowania Strategicznego - P5 SG WP;
12) Dyrektora Departamentu Polityki Zbrojeniowej;
13) Dyrektora Departamentu Budżetowego;
14) Dyrektora Departamentu Zaopatrywania Sił Zbrojnych;
15) Przewodniczącego Komisji Nauki i Badań Naukowych;
16) Przewodniczącego Zespołu Naukowo-Przemysłowego;
17) osoby wchodzące w skład Sekretariatu Rady Uzbrojenia.
2. Procedura obejmuje rozpatrywanie dokumentów lub spraw będących w zakresie kompetencji Rady Uzbrojenia, określonych w Regulaminie Rady Uzbrojenia (załącznik do decyzji Nr 56/MON Ministra Obrony Narodowej z dnia 9 marca 2005 r.).
IV.
Odpowiedzialność i uprawnienia
Odpowiedzialność i uprawnienia
1) Przewodniczący Rady Uzbrojenia - osoba właściwa do podjęcia decyzji o realizacji procedury rozpatrywania dokumentu (sprawy) w drodze korespondencyjnego uzgadniania stanowisk oraz podjęcia ostatecznej decyzji, dotyczącej rozpatrywanego dokumentu (sprawy);
2) Zgłaszający - osoba wchodząca w skład Rady Uzbrojenia odpowiedzialna za właściwe, pod względem merytorycznym i formalnym, przygotowanie dokumentu (sprawy), przewidywanej do rozpatrzenia przez Radę Uzbrojenia w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk oraz przygotowanie projektu notatki decyzyjnej zgodnie z procedurą;
3) Opiniujący - osoba wchodząca w skład Rady Uzbrojenia odpowiedzialna za właściwe, pod względem merytorycznym i formalnym, opiniowanie dokumentu (sprawy), rozpatrywanej przez Radę Uzbrojenia w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk;
4) Sekretariat Rady Uzbrojenia - osoby, wchodzące w skład Sekretariatu Rady Uzbrojenia, odpowiedzialne za przeprowadzenie procedury rozpatrzenia przez Radę Uzbrojenia dokumentu (sprawy) w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk.
V.
Dokumenty formalno-prawne
Dokumenty formalno-prawne
VI.
Opis działań objętych procedurą
Opis działań objętych procedurą
2. Realizację przedsięwzięć objętych niniejszą procedurą inicjuje decyzja Przewodniczącego Rady Uzbrojenia o rozpatrywaniu, przedłożonego przez Zgłaszającego, dokumentu (sprawy) przez Radę Uzbrojenia w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk.
3. Pismo, przesyłające dokument lub przedstawiające sprawę, powinno zawierać uzasadniony wniosek jego rozpatrzenia przez Radę Uzbrojenia w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk.
4. W przypadku podjęcia decyzji przez Przewodniczącego o rozpatrzeniu dokumentu (sprawy) przez Radę Uzbrojenia w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk, dalsze działanie odbywa się zgodnie z zapisami niniejszej procedury.
5. W przypadku podjęcia negatywnej decyzji lub wydanych innych poleceń przez Przewodniczącego Rady Uzbrojenia dokument (sprawa), opatrzony stosownymi adnotacjami, odsyłany jest do Zgłaszającego.
6. Dokument (sprawa) przyjęty przez Przewodniczącego Rady Uzbrojenia do rozpatrzenia w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk przesyłany jest, przez Sekretariat, do wszystkich osób wchodzących w skład Rady, z wyłączeniem Przewodniczącego Rady Uzbrojenia.
7. Przeprowadzenie analizy oraz wypracowanie stanowiska przez Opiniującego, do otrzymanego z Sekretariatu Rady Uzbrojenia dokumentu (sprawy), powinno się odbyć w czasie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od dnia otrzymania dokumentu (sprawy).
8. Wypracowana, przez Opiniującego, opinia (stanowisko) powinno zawierać:
1) uwagi ogólne i szczegółowe;
2) propozycje zmian;
3) dokładne uzasadnienie proponowanych zmian do rozpatrywanego dokumentu (sprawy).
9. Opiniujący przyjmuje za zasadę, że uwzględnienie przez Zgłaszającego w dokumencie (sprawie) zaproponowanych zmian spełnia warunek jego uzgodnienia przez Opiniującego.
10. W innym przypadku, niż określonym w pkt 9, Opiniujący w wypracowanej opinii (stanowisku) musi jednoznacznie zastrzec, że wprowadzenie zmian w dokumencie (sprawy), zgodnie z opinią, nie stanowi jego uzgodnienia.
11. Zawarcie w opinii zastrzeżenia określonego w pkt 10 musi zostać szczegółowo uzasadnione przez Opiniującego.
12. Po terminie określonym w pkt 7 opinia (stanowisko) wypracowane przez Opiniującego powinno zostać przesłane do Zgłaszającego.
13. W przypadku nie zgłoszenia przez Opiniującego uwag i propozycji zmian do rozpatrywanego dokumentu (sprawy) w terminie określonym w pkt 7 przyjmuje się dokument (sprawę) jako uzgodniony.
14. Informację o braku stanowiska Opiniującego, Zgłaszający umieszcza w projekcie notatki decyzyjnej.
15. Przesłane przez Opiniującego uwagi i propozycje zmian do rozpatrywanego dokumentu (sprawy) Zgłaszający wprowadza do dokumentu (sprawy) i przesyła, wraz z projektem notatki decyzyjnej i kopią opinii zgłoszonych przez Opiniujących, do Sekretariatu Rady Uzbrojenia w terminie 2 dni roboczych od otrzymania ostatniej opinii (stanowiska).
16. Projekt notatki decyzyjnej, o której mowa w pkt 14 i 15, powinien zwierać informację o stanowiskach zajętych przez Opiniujących i w przypadku braku akceptacji (braku uzgodnienia) przez któregokolwiek Opiniującego powinien zawierać arkusz rozbieżności stanowisk.
17. Projekt notatki decyzyjnej wraz z kompletną dokumentacją, zawierającą: rozpatrywany dokument (sprawę), kopie opinii, arkusz rozbieżności (w przypadku gdy zaistniały rozbieżności stanowisk) Sekretariat Rady Uzbrojenia niezwłocznie przedkłada Przewodniczącemu Rady Uzbrojenia.
18. W oparciu o informacje, określone w pkt 17, Przewodniczący Rady Uzbrojenia akceptuje (nie akceptuje) rozpatrywany dokument (sprawę).
19. Po akceptacji (lub braku akceptacji) przez Przewodniczącego Rady Uzbrojenia rozpatrywanego dokumentu (sprawy) Sekretariat Rady przekazuje kopię notatki decyzyjnej wszystkim osobom wchodzącym w skład Rady.
20. Sekretariat Rady Uzbrojenia przygotowuje na posiedzenie Rady pisemną informację o zrealizowanych lub realizowanych, pomiędzy posiedzeniami Rady, procedurach rozpatrywania dokumentów (spraw) w drodze korespondencyjnego uzgadniania stanowisk.
VII.
Wprowadzanie zmian do procedury
Wprowadzanie zmian do procedury
2. Propozycje zmian powinny obejmować punkty:
* dotyczy: propozycji zmian w procedurze RU-MON/SRU/05/004;
* propozycja zmiany: szczegółowy opis zmiany w procedurze;
* uzasadnienie: szczegółowy opis uzasadniający zmianę.
Uwaga: Uzasadnienie stosuje się do każdej propozycji zmiany;
* proponowany termin wprowadzenia zmian.
3. Propozycje zmian zgłaszane do procedury nie mogą być sprzeczne z obowiązującymi uregulowaniami formalno-prawnymi, a w szczególności z przepisami określonymi w części IV procedury.
4. Osoba określona w pkt 1, w ciągu 14 dni przedstawia stanowisko co do zgłoszonych uwag i propozycji zmian w procedurze.
5. Kolejną wersję edycyjną procedury, uzupełnioną o zmiany określone w pkt 4, przedstawia się na posiedzeniu Rady Uzbrojenia w celu jej akceptacji.
6. Zmiany procedury, zaakceptowane przez Radę Uzbrojenia, Przewodniczący Rady przedkłada Ministrowi Obrony Narodowej w formie projektu zmian decyzji wprowadzającej niniejszą procedurę.
7. Informację o dokonaniu zmian w procedurze, jako nową wersję edycyjną dokumentu, Sekretariat Rady Uzbrojenia przedstawia wszystkim osobom funkcyjnych wchodzącym w skład Rady Uzbrojenia.
VIII.
Załącznik
Załącznik
--------------------------------------------------------------
RU-MON/SRU/05/004
Załącznik
PROCEDURA ROZPATRZENIA DOKUMENTU LUB SPRAWY PRZEZ RADĘ UZBROJENIA W DRODZE KORESPONDENCYJNEGO UZGODNIENIA STANOWISK
PROCEDURA ROZPATRZENIA DOKUMENTU LUB SPRAWY PRZEZ RADĘ UZBROJENIA W DRODZE KORESPONDENCYJNEGO UZGODNIENIA STANOWISK