Wprowadzenie legitymacji służbowych dla pracowników regionalnych dyrekcji ochrony środowiska.

Dzienniki resortowe

Dz.Urz.GDOŚ.2016.1

Akt utracił moc
Wersja od: 18 kwietnia 2016 r.

Zarządzenie
Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska
z dnia 18 kwietnia 2016 r.
w sprawie wprowadzenia legitymacji służbowych dla pracowników regionalnych dyrekcji ochrony środowiska

Na podstawie art. 123 ust. 1a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016 r. poz. 353) zarządza się, co następuje:
§  1.
Zarządzenie reguluje wprowadzenie legitymacji służbowych dla pracowników regionalnych dyrekcji ochrony środowiska, zwanych dalej "pracownikami rdoś".
§  2.
Wprowadza się legitymację służbową dla pracowników rdoś, której wzór określa załącznik Nr 1 do zarządzenia.
§  3.
1.
Legitymacje służbowe pracownikom rdoś wystawia właściwy regionalny dyrektor ochrony środowiska, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.
Legitymacje służbowe regionalnym dyrektorom ochrony środowiska wystawia Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska.
3.
W regionalnych dyrekcjach ochrony środowiska oraz Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska prowadzi się Ewidencje legitymacji służbowych pracowników regionalnej dyrekcji ochrony środowiska, której wzór określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
4.
Legitymacja służbowa zachowuje swoją ważność do końca roku kalendarzowego, w którym została wydana. Ważność legitymacji służbowej przedłuża się na kolejny rok kalendarzowy przez użycie pieczęci urzędowej o średnicy 20 mm z wizerunkiem orła ustalonym dla godła Rzeczypospolitej Polskiej oraz w otoku właściwej regionalnej dyrekcji ochrony środowiska oraz wpisanie w legitymacji służbowej numeru kolejnego roku kalendarzowego jej ważności.
5.
Legitymacja służbowa może być wykorzystywana tylko i wyłącznie do celów służbowych.
§  4.
1.
W przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub utraty legitymacji służbowej, pracownik rdoś obowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 5 dni od powstania zdarzenia, zawiadomić o tym fakcie odpowiednio właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska lub Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.
2.
W przypadkach określonych w ust. 1, legitymacja służbowa podlega unieważnieniu odpowiednio przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska lub Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska przez dokonanie adnotacji w Ewidencji legitymacji służbowych pracowników regionalnej dyrekcji ochrony środowiska.
3.
Pracownik rdoś z uwagi na okoliczność, o której mowa w ust. 2, zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie odpowiednio właściwemu regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska lub Generalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska, w którym przedstawi datę, miejsce i powstanie okoliczności, o których mowa w ust. 1.
4.
Informacje o utracie legitymacji służbowej należy na okres nie krótszy niż 90 dni umieścić na tablicy ogłoszeń oraz w biuletynie informacji publicznej właściwej regionalnej dyrekcji ochrony środowiska.
5.
W informacji, o której mowa w ust. 4, należy podać następujące dane: numer legitymacji służbowej, imię i nazwisko posiadacza legitymacji służbowej, miejsce i dzień wystawienia legitymacji służbowej, imię i nazwisko wystawcy legitymacji służbowej wraz z pełnioną przez tę osobę funkcją.
§  5.
Legitymacja służbowa podlega wymianie w przypadku:
1)
zmiany danych w niej zawartych;
2)
uszkodzenia lub zniszczenia;
3)
braku rubryk do przedłużenia ważności legitymacji służbowej.
§  6.
Pracownik rdoś obowiązany jest niezwłocznie oddać legitymację służbową odpowiednio właściwemu regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska lub Generalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska do depozytu albo dokonać jej zwrotu w przypadku:
1)
urlopu w wymiarze dłuższym niż trzy miesiące;
2)
zawieszenia w czynnościach służbowych;
3)
ustania stosunku pracy;
4)
innej nieprzerwanej nieobecności w pracy trwającej dłużej niż trzy miesiące.
§  7.
1.
Pracownicy rdoś obowiązani są dbać o należyty stan legitymacji służbowych oraz chronić je przed utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem.
2.
Pracownicy rdoś nie mogą odstępować legitymacji służbowych innym osobom oraz przesyłać ich listownie (pocztą).
§  8.
Legitymacje służbowe wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność do czasu wydania legitymacji służbowych na podstawie niniejszego zarządzenia.
§  9.
Traci moc zarządzenie Nr 9 Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 19 marca 2010 roku w sprawie wprowadzenia legitymacji służbowej dla pracowników Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska.
§  10.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

Wzór legitymacji służbowej pracownika regionalnej dyrekcji ochrony środowiska

ZAŁĄCZNIK Nr  2

Wzór

Ewidencja legitymacji służbowych pracowników regionalnej dyrekcji ochrony środowiska

Lp.WydanieZwrot z powoduUtrata (przyczyna według oświadczenia)Podpis
DataNumer legitymacjiNazwisko

i imię

Podpis otrzymującegoZmiana danychUszkodzenie lub

zniszczenie

Brak rubryk

do przedłużenia ważności

Urlop trwający dłużej

niż trzy miesiące

Zawieszenie

w

czynnościach służbowych

Ustanie

stosunku

pracy

Inna

nieprzerwana

nieobecność

w pracy trwająca

dłużej

niż trzy miesiące

-1--2--3--4--5--6--7--8--9--10--11--12--13--14-