Wprowadzenie legitymacji służbowych dla pracowników regionalnych dyrekcji ochrony środowiska.
Dzienniki resortowe
Dz.Urz.GDOŚ.2016.1
Akt utracił moc Wersja od: 18 kwietnia 2016 r.
Zarządzenie
Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska
z dnia 18 kwietnia 2016 r.
w sprawie wprowadzenia legitymacji służbowych dla pracowników regionalnych dyrekcji ochrony środowiska
Na podstawie art. 123 ust. 1a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016 r. poz. 353) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Zarządzenie reguluje wprowadzenie legitymacji służbowych dla pracowników regionalnych dyrekcji ochrony środowiska, zwanych dalej "pracownikami rdoś".§ 2.
Wprowadza się legitymację służbową dla pracowników rdoś, której wzór określa załącznik Nr 1 do zarządzenia.§ 3.
1.
Legitymacje służbowe pracownikom rdoś wystawia właściwy regionalny dyrektor ochrony środowiska, z zastrzeżeniem ust. 2.2.
Legitymacje służbowe regionalnym dyrektorom ochrony środowiska wystawia Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska.3.
W regionalnych dyrekcjach ochrony środowiska oraz Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska prowadzi się Ewidencje legitymacji służbowych pracowników regionalnej dyrekcji ochrony środowiska, której wzór określa załącznik nr 2 do zarządzenia.4.
Legitymacja służbowa zachowuje swoją ważność do końca roku kalendarzowego, w którym została wydana. Ważność legitymacji służbowej przedłuża się na kolejny rok kalendarzowy przez użycie pieczęci urzędowej o średnicy 20 mm z wizerunkiem orła ustalonym dla godła Rzeczypospolitej Polskiej oraz w otoku właściwej regionalnej dyrekcji ochrony środowiska oraz wpisanie w legitymacji służbowej numeru kolejnego roku kalendarzowego jej ważności.5.
Legitymacja służbowa może być wykorzystywana tylko i wyłącznie do celów służbowych.§ 4.
1.
W przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub utraty legitymacji służbowej, pracownik rdoś obowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 5 dni od powstania zdarzenia, zawiadomić o tym fakcie odpowiednio właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska lub Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.2.
W przypadkach określonych w ust. 1, legitymacja służbowa podlega unieważnieniu odpowiednio przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska lub Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska przez dokonanie adnotacji w Ewidencji legitymacji służbowych pracowników regionalnej dyrekcji ochrony środowiska.3.
Pracownik rdoś z uwagi na okoliczność, o której mowa w ust. 2, zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie odpowiednio właściwemu regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska lub Generalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska, w którym przedstawi datę, miejsce i powstanie okoliczności, o których mowa w ust. 1.4.
Informacje o utracie legitymacji służbowej należy na okres nie krótszy niż 90 dni umieścić na tablicy ogłoszeń oraz w biuletynie informacji publicznej właściwej regionalnej dyrekcji ochrony środowiska.5.
W informacji, o której mowa w ust. 4, należy podać następujące dane: numer legitymacji służbowej, imię i nazwisko posiadacza legitymacji służbowej, miejsce i dzień wystawienia legitymacji służbowej, imię i nazwisko wystawcy legitymacji służbowej wraz z pełnioną przez tę osobę funkcją.§ 5.
Legitymacja służbowa podlega wymianie w przypadku:1)
zmiany danych w niej zawartych;2)
uszkodzenia lub zniszczenia;3)
braku rubryk do przedłużenia ważności legitymacji służbowej.§ 6.
Pracownik rdoś obowiązany jest niezwłocznie oddać legitymację służbową odpowiednio właściwemu regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska lub Generalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska do depozytu albo dokonać jej zwrotu w przypadku:1)
urlopu w wymiarze dłuższym niż trzy miesiące;2)
zawieszenia w czynnościach służbowych;3)
ustania stosunku pracy;4)
innej nieprzerwanej nieobecności w pracy trwającej dłużej niż trzy miesiące.§ 7.
1.
Pracownicy rdoś obowiązani są dbać o należyty stan legitymacji służbowych oraz chronić je przed utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem.2.
Pracownicy rdoś nie mogą odstępować legitymacji służbowych innym osobom oraz przesyłać ich listownie (pocztą).§ 8.
Legitymacje służbowe wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność do czasu wydania legitymacji służbowych na podstawie niniejszego zarządzenia.§ 9.
Traci moc zarządzenie Nr 9 Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 19 marca 2010 roku w sprawie wprowadzenia legitymacji służbowej dla pracowników Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska.§ 10.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
Wzór legitymacji służbowej pracownika regionalnej dyrekcji ochrony środowiska
Wzór legitymacji służbowej pracownika regionalnej dyrekcji ochrony środowiska
ZAŁĄCZNIK Nr 2
Wzór
Ewidencja legitymacji służbowych pracowników regionalnej dyrekcji ochrony środowiska
Wzór
Ewidencja legitymacji służbowych pracowników regionalnej dyrekcji ochrony środowiska
Lp. | Wydanie | Zwrot z powodu | Utrata (przyczyna według oświadczenia) | Podpis | |||||||||
Data | Numer legitymacji | Nazwisko i imię | Podpis otrzymującego | Zmiana danych | Uszkodzenie lub zniszczenie | Brak rubryk do przedłużenia ważności | Urlop trwający dłużej niż trzy miesiące | Zawieszenie w czynnościach służbowych | Ustanie stosunku pracy | Inna nieprzerwana nieobecność w pracy trwająca dłużej niż trzy miesiące | |||
-1- | -2- | -3- | -4- | -5- | -6- | -7- | -8- | -9- | -10- | -11- | -12- | -13- | -14- |